شماره: 1540 / ۱۳۹۹ چهارم آذر
تعداد بازدید : 0
رکورد تولید روزانه ایران خودرو شکسته شد
گروه صنعتی ایران خودرو، در نخستین روز آذرماه، رکورد تولید روزانه محصولات را با تولید دوهزار و 625 دستگاه خودرو شکست؛ این تعداد در آمار تولید دو سال اخیر ایران خودرو بیسابقه است.
گروه صنعتی ایران خودرو، در نخستین روز آذرماه، رکورد تولید روزانه محصولات را با تولید دوهزار و 625 دستگاه خودرو شکست؛ این تعداد در آمار تولید دو سال اخیر ایران خودرو بیسابقه است.
بزرگ ترین خودروساز کشور، در ابتدای آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، توانست رشد 59 درصدی را در تعداد تولید رقم بزند.
ایران خودرو موفق شده در این بازه زمانی بیش از 320 هزار دستگاه خودرو تولید کند که حدود 120 هزار دستگاه بیشتر از هشت ماه سال گذشته است.
در همین حال، تعداد تعهدات معوق به مشتریان نیز کاهش چشمگیری داشته و از حدود 200 هزار دستگاه سال گذشته به 36 هزار دستگاه رسیده است. بیش از 30 درصد از معوقات مربوط به تولیدات مشترک با شرکت های خارجی بوده که این بخش نیز با اجرای طرح های تبدیل به محصولات ایران خودرو که با رضایت مشتریان خواهد بود، تا پایان سال به صفر خواهد رسید.
درحال حاضر میانگین تاخیر در ایفای تعهدات به کم تر از دو ماه رسیده و با این روند، به روزآوری آن در آینده نزدیک محقق خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 15
اخبار
نایب رییس کمیسیون صنایع در خانه ملت:
کروز نقش موثری در اشتغالزایی ایفا کرده است
یک نماینده مجلس گفت: قطعه سازی کروز توانسته در بحث اشتغالزایی نقشی موثر را ایفا کند که باید از این شرکت قطعه سازی تقدیر کرد.یک نماینده در مجلس شورای اسلامی از سایت شماره 2 شرکت کروز، فعالیتها و خطوط تولید و مراکز طراحی و تولید دستگاههای صنعتی این بنگاه اقتصادی بازدید به عمل آورد. در این بازدید که با توضیحات مدیران بخشهای مختلف همراه بود، رسولی نژاد و سایر همراهان با نحوه فعالیتها و مدیریت بهره وری و نظارت بر کیفیت در این شرکت آشنا شدند. سید احمد رسولینژاد نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از قطعه سازی کروز گفت: از مدیران کروز بخاطر اشتغالزایی برای 12 هزار و 600 نفر از جوانان این کشور تقدیر و تشکر می کنم، قطعه سازی کروز توانسته در بحث اشتغالزایی نقشی موثر را ایفا کند. نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس با اشاره به اینکه در کمیسیون صنایع علاوه بر تصویب قوانین، نظارت میدانی نیز جز وظایف ما محسوب می شود، تصریح کرد: باید در کارگروه ها، کمیته ها و صحن کمیسیون پیگیر مشکلات صنعت باشیم و برای حل آن راهکارهای مدونی بیابیم. رسولی نژاد اظهار کرد: بحث ارز، تسهیلات بانکی، گمرک و تعزیرات موضوعاتی است که بخش صنعت و البته سایر بخش ها با آن مواجه هستند و گاهی با مشکلاتی روبرو می شوند که باید با تقویت و ایجاد راهکارهای موثر بتوانیم شاهد شکوفایی تمامی بخش های تولیدی و صنعتی باشیم. نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت خودرو با اشتغالزایی مستقیم حدود یک میلیون نفر و بطور غیرمستقیم بیش از 4 میلیون نفر، جز اولویت های مهم کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی برای بررسی قرار دارد، خاطر نشان کرد: حق مردم است که بتوانند یک خودروی با کیفیت، به صرفه و با قیمت مناسب داشته باشند، از این رو حل مشکلات صنعت قطعه و خودروسازی باید بیش از گذشته از سوی قوه مقننه و قوه مجریه مورد توجه قرار گیرد.
تسلا مدل S برد بیشتری نسبت به لوسید ایر دارد
پس از اینکه تسلا مدل S لانگ رنج پلاس در ژوئن 2020 به طور رسمی با 402 مایل (647 کیلومتر) رتبه بندی شد، تسلا اکنون نسخه هایی را ارائه می دهد که حتی می توانند فراتر بروند.با توجه به برچسب مونرونی مدلS پلاس تازه تولید شده در ماه نوامبر، 409 مایل (658 کیلومتر) برد تلفیقی EPA را نشان می دهد.این رقم 1.7 درصد بیشتر از گذشته و یک رکورد جدید برای یک خودروی الکتریکی موجود در بازار است. هنگامی که رتبه جدید EPA را با رتبه قبلی از ژوئن مقایسه کنیم، مشخص می شود که تفاوت هایی در کارایی وجود دارد.مدل S جدید در چرخه آزمایش ترکیبی تقریباً 1٪ کارآمدتر است و در شهر 1.6٪ کارآیی کمتری دارد، در حالیکه در بزرگراه تقریباً 1٪ کارآمدتر است.چطور ممکن است که خودروی جدید کمی کارآمدتر باشد، اما 1.7٪ برد بیشتری داشته باشد؟ حدس ما این است که دارای سلول های باتری متراکم بیشتری است.حدس می بزنیم که سلول های جدید چند درصد پیشرفت دارند، اما تسلا هنوز راجع به آن صحبتی نکرده است. نسخه پرفورمنس نیز اخیراً یک ارتقا برد دریافت کرده است: 11.2٪ به 387 مایل (623 کیلومتر).
افزایش به 409 مایلی ممکن است مربوط به رقابت تسلا / لوسید موتورز باشد. در ماه اکتبر، تسلا قیمت تسلا مدل S سطح ابتدایی را به 69 هزار و 420 دلار کاهش داد و ارزان تر از سطح ابتدایی لوسید ایر آینده بود.
سطح اولیه لوسید ایر 406 مایل (653 کیلومتر) رتبه بندی شده بود که به معنای کمی بالاتر از مدل S با 402 مایل است. اکنون تسلا با 409 مایل از نظر قیمت، برد و البته در دسترس بودن پیشتاز است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
نگاهی به قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار
از آنجاییکه بازارهای ایران اعم از سکه، مسکن، بورس و ... وابستگی بسیار زیادی به نوسانات بازار ارز دارند، طی مدت اخیر پس از اعلام برد جو بایدن از حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، روند نزولی در پیش گرفتند و در این میان بازار خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست و مشاهدات میدانی نیز حکایت از ریزش قیمتها در این بازار دارد.
گفتنی است، فعالان این صنعت ضمن اذعان به این مطلب که میان قیمت خودرو و نرخ ارز ارتباط نزدیکی وجود دارد، میگویند که با کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو نیز استارت کاهش را زد و در هفتههای گذشته قیمت انواع خودروها بین 20 تا 27 درصد با کاهش همراه شد. پیش از این نیز، کارشناسان عنوان کرده بودند که در صورت ادامه روند کاهشی بازار ارز، قیمتها در بازار خودرو بیشتر کاهش مییابند و قیمت پراید که تا 130 میلیون تومان نیز پیش رفته و موجب اعتراض بسیاری در فضای مجازی، مجلس و ... شده بود، به زیر 100 میلیون تومان میرسد.
روند کاهشی قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر کاهش قیمت خودرو در کشور را دارد ولی مسئله مهم تر عدم عرضه خودرو به بازار از طرف خودروسازان می باشد که یک مشکل داخلی می باشد و ارتباطی با روند قیمت ارز ندارد . در صورتیکه طبق آمار جدید وزارت صمت در 7 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش تولید خودروهای سواری را داشتیم.
بر اساس این گزارش، در ماههای گذشته به دلیل افزایش بیاعتمادی در بورس، عدهای سرمایه خود را به بازارهایی همچون مسکن و خودرو هدایت کردند که در حال حاضر گفته میشود این عده در بازار خودرو فروشنده هستند اما در بازار مشتری دیده نمیشود. به عبارتی، تعداد فروشندگان زیاد شده است اما مشتریان به امید کاهش بیشتر قیمتها دست نگه داشته و خریدی انجام نمیشود.
بدلیل تعطیلی نمایشگاهای خودرو، معاملات خارج از شبکه نمایشگاه انجام میشود.
در حال حاضر خودروی پارس بنزینی با قیمت 210 میلیون، دنا پلاس 310 میلیون، پارس ال ایکس 246 میلیون، پژو 405 دوگانه سوز 185 میلیون، پژو 405 بنزینی و سمند ال ایکس 180 میلیون، پژو 206 تیپ 2 حدود 192 میلیون و 405 SLX حدود 190 میلیون تومان قیمتگذاری شدند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
خریداران مراقب خودروهای رهنی باشند؛
تعداد بازدید : 15
بازار داغ دلالان در نبود نمایشگاه ها
در پی فروش خودروهای صفرکیلومتر بدون سند در بازار و همچنین اطلاع شرکت و شکایت واحدهای حقوقی، گفته میشود خودروهای برخی از این افراد توقیف شده و فروشندگان نیز به اتهام فروش مال غیر، تحت پیگرد قضایی قرار گرفتهاند
در روزهایی که فروشندگان خودرو بهدلیل شیوع کرونا در منازل خود هستند، بازار دلالان خودرو بیشاز هر زمان دیگری داغ شده است. بازاری که در آن مشتریان باید حواسشان را بابت خرید خودروهای رهنی موجود در بازار جمع کنند و مراقب دلالان باشند.
از ابتدای سال جاری، شرایط فروش خودروسازان به روشهای جدید و همراه با محدودیتهای گوناگونی اجرا شد تا از این طریق بتوانند جلوی دلالی در بازار خودروهای صفرکیلومتر را بگیرند. با اینحال دلالانی هستند که خودروهای صفرکیلومتر را که سند آنان در رهن کارخانه است، وارد بازار میکنند و میفروشند که البته همین موضوع موجب بروز مشکلاتی برای مصرفکنندگان شده است.
در شرایط کنونی بازار خودرو، خرید یک خودرو ایرانی از کارخانه به بخت و شانس ثبتنام کنندگان گره خورده و مصرفکنندگان واقعی باید چشم امیدشان به قرعه کشی خودروسازان باشد تا شاید آنان انتخاب شوند و بتوانند خودرویی صفر کیلومتر خریداری کنند. با این حال بین متقاضیان شرکتهای خودروسازی، برخی دلالان هم هستند که شناسایی آنان تقریبا غیرممکن بوده و پس از برنده شدن و دریافت خودرو جدید، آن را بدون سند وارد بازار میکنند. اتفاقی که متاسفانه کلاهبرداری بزرگی در بازار خودرو محسوب میشود.
درواقع شرکت های خودروسازی با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سند ماشینهای صفرکیلومتر عرضهشده به مشتریان را به مدت یکسال نزد خود نگه میدارند تا امکان خریدوفروش آن در بازار آزاد وجود نداشته باشد تا به این ترتیب بتوانند بازار را بهتر کنترل کنند. اتفاقی که متاسفانه با سودجویی برخی دلالان و عدم آگاهی خریداران در بازار شاهد آن هستیم.
این دلالان خودروهای بدونسند را به مشتریان می فروشند و وعده تحویل سند را پس از دریافت آن از شرکتهای خودروسازی میدهند. در پی فروش خودروهای صفرکیلومتر بدون سند در بازار و همچنین اطلاع شرکت و شکایت واحدهای حقوقی، گفته میشود خودروهای برخی از این افراد توقیف شده و فروشندگان نیز به اتهام فروش مال غیر، تحت پیگرد قضایی قرار گرفتهاند. همچنین خودروها براساس به مفاد قانونی مندرج در قرارداد از برگزیدگان متخلف پس گرفته خواهند شد.
در روزهایی که نمایشگاهداران خودرو تهران و شهرستانها تعطیل هستند، بیشترین سود را دلالان خودرو از این شرایط کسب میکنند زیرا خودرو را از شخص خریداری میکنند و به همین صورت به فرد دیگری میفروشند.
اتفاقی که در شرایط فعلی بازار خودرو بهترین سود را دارد. متاسفانه درحالحاضر برخی دلالان اغلب خودروهایی را خریداری میکنند که سندهای آنها در رهن شرکت تولیدکننده است. تخلفی که باید با آن به شدت برخورد شود. زیرا طبق قانون، خودروهایی که سند آنها در رهن کمپانی سازنده است غیرقابل فروش و غیرقابل انتقال هستند و به نوعی فروش مالغیر محسوب میشوند، اما متاسفانه برخی از خریداران بهدلیل اختلاف قیمت زیاد و همچنین آگاهی نداشتن در مورد سند این خودروها، وجه درخواستی فروشندگان را به آنها پرداخت میکنند. کلاه گشادی که متاسفانه به راحتی سر خریداران میرود.
اما شاید زمان انتقال سند به این خریداران از همهجا بیخبر اعلام شود خودرو از شخص دیگری خریداری شده و قابل انتقال نیست. اتفاقی که متاسفانه باعث میشود خریداران یا از خرید منصرف شوند و خودرو را پس بدهند یا یکسال تا زمان سند زدن خودرو صبر کنند.
در چنین شرایطی تنها نظارت یکپارچه لازم است تا این چنین اقداماتی را از بازار خودرو دور کند. متاسفانه نهتنها چنین اقدامی به وضوح در بازار دیده نمیشود بلکه همچنان این شیوه کلاهبرداری آشکارا در بازار وجود دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 25
اخبار
شرکت ایساکو اعلام کرد
سرویس ادواری خودرو در نمایندگی بدون نوبت انجام میشود
معاون خدمات پس از فروش شرکت ایساکو اعلام کرد: دریافت سرویسهای ادواری تضمینی برای حفظ سلامت و کارکرد مطلوب خودرو مشتریان است.به گزارش ایکوپرس- ماشاءالله وردینی، معاون خدمات پس از فروش شرکت ایساکو در اینباره گفت: سرویسهای ادواری یکی از عوامل موثر در کارکرد بهینه خودرو و جلوگیری از مشکلات جانبی بوده و تاکید بر استفاده از این خدمات در زمانهای مشخص شده در دفترچه خودرو با توجه به بازه اعلام شده نیز به همین منظور صورت میگیرد.وی افزود: متاسفانه در سالهای اخیر تولید و توزیع قطعات یدکی غیر اصل، بیکیفیت و در بستهبندیهای تقلبی در بازار به نحوی رواج یافته که تشخیص اصل بودن قطعات برای مشتریان دشوار است، در حالی که استفاده از این قطعات علاوه بر تحمیل هزینههای مالی زیاد، در بخش اقلام و قطعات ایمنی خطرات جانی را نیز برای مشتریان به همراه دارد.معاون خدمات پس از فروش شرکت ایساکو تصریح کرد: انجام سرویسها و تعمیرات خارج از شبکه خدمات پس از فروش ایرانخودرو، به دلیل عدم آشنایی تعمیرکاران متفرقه با نقشه فنی خودروهای جدید و یا استفاده از مواد مصرفی یا لوازم یدکی بیکیفیت باعث صدمات جبران ناپذیری به خودروها شده است.وی ادامه داد: به منظور حفظ سلامت خودرو، مشتریان در زمان مقرر شده در دفترچه خودرو برای انجام سرویسهای ادواری، به تعمیرگاههای مجاز گروه صنعتی ایران خودرو مراجعه کنند.معاون ایساکو در پایان با اشاره به اینکه تمامی نمایندگیهای ایرانخودرو در سراسر کشور بدون نیاز به دریافت نوبت این خدمات را ارایه میدهند گفت: زمان مراجعه به تعمیرگاهها برای دریافت این سرویسها شش ماه یا هر ده هزار کیلومتر است (هر کدام که زودتر فرا برسد) و مشتریان میتوانند برای دریافت آن به نزدیکترین نمایندگی مجاز مراجعه کنند.گفتنی است فهرست نمایندگیهای مجاز ایران خودرو بر روی اپلیکیشن ایساکو و وبسایت ایساکو به نشانی www.isaco.ir قابل مشاهده است.
در جلسه مدیرعامل سایپا با هیات مدیره انجمن صنفی قطعه سازان مطرح شد:
افزایش تولید خودرو با اجرایی شدن بسته جهش تولید صنعت خودرو
مدیرعامل و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، نحوه اجرای بسته جهش تولید صنعت خودرو و قطعه سازی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت مراحل پایانی می گذراند را بررسی کردند. در این جلسه قرار شد پیشنهادهای مطرح شده از سوی طرفین برای افزایش تولید خودرو و کاهش التهاب های بازار، در نشست های تخصصی ارزیابی شود.به گزارش سایپانیوز، در این نشست مشترک، سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به طراحی و تدوین بسته جهش تولید صنعت خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت که مراحل پایانی خود را طی می کند، گفت: گروه خودروسازی سایپا مکلف شده است که در شش ماهه نخست اجرای طرح یاد شده 330 هزار دستگاه انواع خودرو تولید کند و در شش ماهه دوم اجرای طرح جهش تولید صنعت خودرو افزایش 10 درصدی تولید هدف گذاری شده است.
وی ادامه داد: قطعا هدف گذاری صورت گرفته برای افزایش تولید با همراهی و همکاری قطعه سازان کشور محقق خواهد شد، به همین منظور، در جلسات و نشست های تخصصی بایستی تمام چالش ها و خواسته های طرفین مطرح شود تا در زمان اجرای طرح جهش تولید صنعت خودرو آمادگی های لازم وجود داشته باشد.
در این جلسه، انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو مشکلات و چالش های خود را با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در میان گذاشتند و قرار شد در نشست های تخصصی تمام موارد مطرح شده و خواسته های قطعه سازان مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا سطح همکاری طرفین با هدف افزایش تولید خودرو، تقویت شود.
یکی از موضوعاتی که در نشست مشترک عنوان شد مبحث تامین نقدینگی و راه های تامین آن بود.
اعضای انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو پیشنهاد دادند در صورتی که گروه خودروی سایپا می تواند، اصلاح قراردادها با سرعت انجام شود تا صورت های مالی قطعه سازان سودآور شود و با اعتباراتی که صنعت قطعه سازی نزد بانک ها دارد، حجم نقدینگی افزایش پیدا کند.
در این میان طرفین توافق کردند که سطح همکاری ها به گونه ای افزایش پیدا کند که تولید هزار و 700 دستگاه خودرو به 2 هزار و 300 دستگاه خودرو برسد.
موضوع دیگری که در نشست مدیرعامل و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو مطرح شد تامین مواد اولیه از سوی شرکت های داخلی و استفاده از اعتبار خودروسازان بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 27
دوکلمه خبر
عدم سرمایه گذاری در صنعت خودرو، سبب تعمیق شکاف فناوری در آینده این صنعت خواهد شد
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم سرمایهگذاری در توسعه صنعت خودرو از طریق روش های نوین تامین مالی گفت: از اقدامات توسعهای در صنعت خودرو حمایت می کنیم.
به گزارش ایکوپرس؛ سعید زرندی در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ضمن اشاره به موفقیت های اخیر این شرکت در افزایش تولید و عرضه محصولات به بازار گفت: صنعت خودروسازی حاصل سیاستگذاریهای دورههای مختلف در گذشته است که آثار مثبت و منفی آن قابل مشاهده است.
وی افزود: سرمایه گذاری در توسعه صنعت خودرو دغدغه جدی است اگر اقدامی در این زمینه صورت نگیرد، شکاف فناوری در این حوزه، روز به روز با شرکت های بزرگ جهانی بیشتر می شود.
زرندی با بیان این که همه توقع دارند که خودروسازان کشور مشابه خودروسازان بزرگ جهان، خدمات ارایه کنند تاکید کرد: باید دید آیا شرایط تولید ما در کشور نیز مشابه و مساوی خودروسازان بزرگ جهانی است؟
وی تصریح کرد: تصمیم گیری و کار در شرایط فعلی سخت تر از هر زمان دیگری است و باید ابتکار عمل هایی در پیش گرفت که شرایط به خوبی مدیریت شود.
زرندی توجه به حمل و نقل عمومی را از جمله ضروریات مهم و اساسی مردم دانست و با تاکید بر برنامه ریزی حاکمیتی در این زمینه گفت: باید در این بخش برنامه های جدی به اجرا گذاشته شود.
وی خودروسازی را صنعت مهم کشور خواند و گفت: براساس محاسبات صورت گرفته، بیش از 12 درصد ارزش ستانده کشور، 12 درصد اشتغال و دست کم 15 میلیارد دلار کاهش ارزبری توسط دو خودروساز کشور، اهمیت این صنعت را مضاعف کرده است. از سوی دیگر حساسیتی که مردم روی این صنعت دارند با بخش های دیگر قابل مقایسه نیست.
وی با اشاره به مشکلات و موانع در مسیر تامین مالی از طریق بانک ها، بر استفاده از روش های نوین مالی تاکید کرد و گفت: باید مدلهای جدیدی تعریف کرده و با ایجاد اعتماد در میان مردم، نقدینگی موجود در جامعه را به سمت تولید هدایت کنیم.زرندی در ادامه، ثبت رکوردهای متعدد تولید در ایران خودرو را مورد تحسین قرار داد و گفت: در سال گذشته آمار روزانه تولید ایران خودرو به کمتر از 500 دستگاه خودرو رسیده بود که درحال حاضر تیراژ تولید افزایش قابل توجهی یافته است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست، گفت: اگر فعالیت های توسعه ای مورد حمایت قرار گیرد، ظرفیت های لازم برای انجام آن وجود دارد، چنانکه فعالیت جهادی مختلفی نیز برای توسعه در ایران خودرو صورت گرفته است.فرشاد مقیمی، گیربکس را یکی از اجزای اصلی پلتفرم خودرو خواند و گفت: مجموعه ایران خودرو در مسیر داخلی سازی اجزای پلتفرم خودرو گام های جدی برداشته که نیازمند حمایت و پشتیبانی است تا بتواند گام های بعدی را هم با موفقیت بردارد.وی افزود: طراحی، داخلی سازی و تولید گیربکس شش سرعته به صورت کامل با همت و توان کارکنان و مدیران گروه صنعتی ایران خودرو انجام شده که افتخاری برای صنعت خودروی کشور به حساب
می آید.مقیمی با ارایه گزارشی از وضعیت فعلی شاخص های مختلف تولید، تحویل، کیفیت و توسعه محصول در ایران خودرو گفت: در حوزه ساخت داخل گام های موفقی برداشته ایم که علاوه بر کاهش ارزبری منجر به استقلال در تولید خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.