شماره: 2067 / ۱۴۰۱ دوازدهم بهمن
تعداد بازدید : 1
خدمات امدادی رایگان ایرانخودرو به زلزلهزدگان خوی
با تاکید و دستور مهدی خطیبی مدیر عامل گروه صنعتی ایرانخودرو، امدادرسانی به شهر زلزله زده خوی در استان آذربایجان غربی در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش از ایکوپرس- شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو در راستای اجرای دستور فوری مدیر عامل ایرانخودرو و ایفای نقش مسوولیتهای اجتماعی، به حمایت از هموطنان زلزلهزده خوی خدمات امدادی رایگان ارایه میدهد.به گزارش ارتباطات امدادخودرو ایران، سیدعباس میرحسینی مدیرعامل شرکت امدادخودرو ایران ضمن اعلام همدردی با هموطنان زلزلهزده خوی که در شامگاه روز شنبه هشتم بهمن ماه دچار این رخ داد طبیعی و مصیبت شده اند، از ارایه خدمات حمل رایگان برای خودروهایی که در زیر آوار ماندهاند خبر داد.میرحسینی با اشاره به وظیفه اصلی امدادخودرو ایران برای ارایه خدمات خودرویی به هموطنان در سراسر کشور، در کنار عمل به خدماترسانی، ارایه خدمات حمل رایگان به نزدیکترین نمایندگی یا پارکینگ را در راستای مسوولیت های اجتماعی و همراهی این شرکت با مردم زلزلهزده خوی اعلام کرد.امدادخودرو ایران با اعزام چند اکیپ ویژه امدادی به منظور امدادرسانی به خودروهایی که به دلیل زلزله و ریزش آوار قادر به حرکت نبوده را از روز یکشنبه 9 بهمن ماه در دستور کار خود قرار داده است. شماره سراسری 096440 و وب سایت به همراه اپلیکیشن ایساکو به صورت شبانه روزی، آماده خدماترسانی به خودروها در سراسر کشور است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
ثبت رکورد تولید ایدکوپرس در سال 1401
شرکت مجموعه های پرسی توسعه صنایع خودرو (ایدکوپرس) موفق شد در کمتر از ده ماه، رکورد تولید 12 ماهه سال 1400 را شکسته و به تولید 59 هزار تن انواع قطعات پرسی دست یابد.به گزارش از سایپانیوز، شرکت ایدکوپرس در سال 1400 با تولید انواع قطعات پرسی و مجموعه های شاسی خودرو در حالی موفق به شکستن رکورد تولید شد که با افزایش 20 درصدی تنوع محصولات خود نیز مواجه بود که در این خصوص جزء معدود شرکت های صنعت خودرو محسوب می شود که توانسته است این موفقیت بزرگ را رقم بزند.عبور از مقدار کل تولید سال 1400 در اول دی ماه سال 1401 علی رغم مشکلات پیش روی قطعه سازان، نوید روزهای بهتر و استفاده بیشتر از ظرفیت های شرکت در آینده نزدیک را می دهد.از جمله نکات حائز اهمیت در به دست آوردن این موفقیت می توان به بهره وری بالا با افزایش سطح اتوماسیون از طریق رباتیک کردن خطوط تولیدی جدید و کاهش ضایعات ناشی از خطاهای اپراتوری در خطوط رام و اکسل شاهین، رباتیک کردن مجموعهسازی برخی از قطعات کوییک، فیدری کردن برخی پرس ها،PM به موقع ماشین آلات و تجهیزات، افزایش تعداد پالت ها، بهینه سازی و بازسازی قالب ها و انجام پروژه های بهبود مستمر اشاره کرد که ایدکوپرس را جزء شرکت های پرسکار و مجموعه ساز برتر کشور قرار داده که توانسته است با تولید 740 نوع قطعه پرسی در ابعاد G3، G4 و G5 که دارای الزامات ایمنی و خاص هستند، بزرگترین تولیدکننده قطعات داخلی و شاسی خودرو محسوب شود.چشم انداز این شرکت با انجام پروژه ها و برنامه های راهبردی تعریف شده در سال آینده به گونه ای است که شاهد افزایش تیراژ تولید و مجموعه های با کیفیت در راستای تحقق مأموریت ها و اهداف کلان گروه سایپا در حوزه تامین قطعات و مجموعه های سایپا و بازار خدمات پس از فروش باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
وزیر صمت: هرقدر روی تیبا و خودروهای قدیمی کار کنیم ایمنی بدست نمیآید
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که تعداد فوتیهای ناشی از تصادفات از سال 1392 تا 1400 به یک چهارم رسیده و علیرغم افزایش بیش از 70 درصد وسائل نقلیه شاهد کاهش فوتیهای تصادفات هستیم.سیدرضا فاطمی امین در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی به سوال حسین گودرزی نماینده دورود و ازنا پاسخ داد، این نماینده از وزیر پرسید که « برابر گزارش رئیس پلیس راهور کشور در تصادف زنجیره ای اخیر 59 خودرو در شهرستان بهبهان، ایربگ هیچ کدام از 59 خوردو تصادفی باز نشده است، در این رابطه چه برخوردی با خودروسازان انجام گرفته است؟ آیا ارادهای برای برخورد با سازندگان ارابه های مرگ در وزارت صنعت وجود دارد؟»
وی توضیح داد: در ابتدا لازم است این خبر خوب را بگویم که از سال 1392 تا سال 1400 تعداد کشتهها در تصادفات به یک چهارم رسیده است طبق آمار مرکز آمار در سال 1399 در هر 100 تصادف، 4.4 فوتی و این عدد در سال 1400 یه یک رسیده است. البته که یک نفر کشته و فوتی تصادفات هم زیاد است.وی ادامه داد: با وجود اینکه 70 درصد از وسائل نقلیه افزایش پیدا کرده است اما شاهد کاهش تعداد فوتیهای تصادفات هستیم.وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تصادفات عوامل مختلفی دارد، گفت: علت 49 درصد از تصادفات عامل انسانی، 36 درصد جاده و 15 درصد خودرو است؛ در طول 10 سال گذشته کارهایی از جمله ترمز ضد قفل یا ای بی اس انجام شده است. زمانی که در ستاد تبصره 13 بودم خودم پیگیر تصویب الزام ترمز ضد قفل بودم که این از سال 1390 اجباری شد و از سال 1393 هم کیسه هوا اجباری شده و به تدریج در طول 10 سال اقداماتی صورت گرفت.
فاطمی امین با بیان اینکه به سمت کاهش کشتههای ناشی از تصادفات حرکت میکنیم، به موضوع تصادف جاده بهبهان - رامهرمز اشاره و اظهار کرد: در دیماه سال گذشته مه غلیظی در جاده بهبهان – رامهرمز به صورت ناگهانی ایجاد شد و 58 خودرو تصادف کردند اولین خودرو کامیونی بود که با یک دستگاه النترا تصادف کرد و کیسه هوای آن خودروی خارجی باز نشد. در این حادثه ناگوار از 58 خودرو، 38 خودرو سواری بوده است که فقط 10 تا از آنها فقط کیسه هوا داشتند.
وی یادآور شد: بلافاصله بعد از این تصادف به همراه آقای مظلومی نماینده بهبهان سفری به آن منطقه داشته و از آن توقفگاه خودروهای تصادفی بازدیدی کردیم در حضور دادستان تاکید کردم که هیچ خودرویی خارج نشود و وضعیت ایمنی و کیسه هوای خودروها بررسی شود. گزارش تهیه شد و در کمیسیون ایمنی راههای وزارت راه مورد رسیدگی قرار گرفت.وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در همان زمان سردار اشتری رئیس وقت نیروی انتظامی مکاتبهای داشته و هشت موضوع را مطرح کردم یک محور آن مربوط به ایمنی بود که آن موارد را اجرایی کردیم.فاطمی امین توضیح داد: ما در یک سال گذشته در 6 محور متمرکز بر بهبود کیفیت و ایمنی اقداماتی را انجام دادیم اولین محور اصلاح بنسازها و پلتفرمها است. ما خودروهایی با پلتفرمهای قدیمی داریم که بهروز نیستند و ایمنی لازم را ندارند. باید حرکت جدی برای تغییر پلتفرم صورت گیرد که این کار انجام شده است. اقدام دیگر الزامی کردن استانداردهای ایمنی است که با همکاری با سازمان ملی استاندارد اتفاقات خوبی را رقم زدیم که از جمله آن محافظت از عابر پیاده است.وی ادامه داد: ایجاد مراکز آزمون در کشور کاری است که باید انجام شود متاسفانه زیرساخت کافی برای مراکز آزمون نداریم و باید خودروها برای آزمون به کشورهای دیگر روند در نتیجه تا یک سال این پروسه طول میکشد. بحث بعدی شبیهسازیهای تصادف، کنترل کیفیت در حین تولید و همچنین استفاده از فناوری نوین در اتصالپذیری است که میتواند پیشگیری قبل از تصادف کند.وزیر صمت با اشاره مجدد به تصادف در جاده بهبهان گفت: این اتفاق در دی ماه سال گذشته رخ داد که نتیجه عملکرد تولیدات 10 سال قبل بود لذا ما در اولین اقدام برای پیشگیری به سمت اصلاح بن سازهها و پلتفرمها در صنعت خودروسازی حرکت کردیم. در خودروهای تولید جدید مثل ساینا و تارا 45 درصد فولاد آنها از استحکام بالا برخوردار است اما در بن سازههای خودروهای قدیمی مانند تیبا تولید از 10 درصد فولاد با استحکام برخوردار بود که تولید آن امسال متوقف شده است. این یعنی هر اندازه روی تیبا و خودروهای قدیمی کار کنیم ایمنی بدست نمی اید.
فاطمی امین با بیان اینکه از سال جاری اسکن تشخیص زودهنگام تصادف روی یک خودرو نصب شده و به عملکرد هنگام تصادف کمک می کند، افزود: الزامی کردن استانداردها از دیگر اقدامات است؛ استاندارد پایداری ترمز مهم بوده که با سازمان ملی استاندارد هماهنگ کردیم و در یک زمانبندی مشترک که از اول مرداد ماه سال آینده تولید خودرو فاقد این سیستم ممنوع خواهد بود. از چند ماه قبل به خودروسازان اعلام کردیم که موظف به اعمال این اصلاح هستند. یکی دیگر از اقداماتی که در استاندارد خودروها اهمیت دارد محافظت از عابرپیاده است به این صورت که وقتی عابرپیاده با خودرو تصادف میکند باید برای ایمنسازی جلوبندی و کاپوت تدابیری باشد که آسیب کمتری به عابرپیاده وارد شود.
وی افزود: 28 درصد فوتیها در تصادف با عابرپیاده است که میانگین جهانی آن 22 درصد است. اجرای این استاندارد از اول مرداد الزامی شده و تمامی خودروهای جدید مجهز به آن هستند. تمامی موضوعات ایمنسازی نهایی شده و ابلاغ کردیم و رصد میکنیم که اجرا شود. یکی دیگر از محورهای استانداردسازی راهاندازی مراکز آزمون برای حفاظت از عابرپیاده است که یکی از آنها امسال و دیگری هم سال آینده راهاندازی میشود. این اقدام برای اولین بار تا پایان سال جاری عملیاتی میشود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
تحویل خودروی دنا مطابق با اطلاعات اعلامی به مشتری
در پی انتشار مطلبی درخصوص عدم تطابق خودروهای ثبت نامی دنا پس از تحویل به مشتریان در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی، گروه صنعتی ایران خودرو اطلاعیه ای در این خصوص منتشر کرد.
به گزارش از ایکوپرس- متن این اطلاعیه به این شرح است:محصولات گروه صنعتی ایران خودرو براساس مشخصه ها و با امکانات مختلفی تولید و عرضه می شود و محصول دنا نیز در چند نوع و مدل به تولید می رسد از جمله دنا پلاس با ترمز دیسکی و رینگ فولادی، فول آپشن با موتور توربوشارژ و … که هر یک دارای کد جداگانه ای در فهرست تولیدات هستند.
این اطلاعیه تاکید می کند، خودروهای دنای بورس کالایی نیز عینا با مشخصات ظاهری، فنی و لیست تجهیزات مطابق با اطلاعیه عرضه به مشتریان تحویل می شود که این مشخصات عینا در اطلاعیه بورس کالا در دسترس قرار دارد.
اطلاعیه ایران خودرو می افزاید، تمامی محصولات براساس مشخصات اعلام شده در زمان ثبت نام به مشتریان واگذار می شود و هیچ گونه حذف آپشن و یا امکاناتی در محصولات صورت نگرفته است.
دناهای عرضه شده در بورس، طبق اطلاعیه دارای رینگ فولادی و ترمز عقب کاسه ای هستند و تولید و تحویل محصول عینا برابر خودروی فروش رفته صورت میگیرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.