شماره: 2255 / ۱۴۰۲ هفتم آذر

تعداد بازدید : 1
پورشه پانامرا مدل 2024 معرفی شد
اگرچه نمودارهای فروش پورشه تحت سلطه ماکان و کاین است، تقاضا برای پانامرا به اندازه کافی قوی است که مدل جدیدی را تضمین کند.
نسل سوم در ماه های اخیر تحت یک کمپین تبلیغاتی گسترده قرار گرفته است، اما همه چیز امروز با اولین نمایش جهانی به پایان می رسد. ما قبلاً فضای داخلی کاملاً مدرنیزه شده را دیدهایم، و اکنون قطعات نهایی استتار در شرف حذف هستند تا آنچه را که ما معتقدیم یک طراحی بیرونی تکامل یافته است آشکار کنیم.پانامرا مدل 2024 که بیش از هر زمان دیگری برقی شده است، قبلاً تأیید شده است که انتخابی بین چهار پیشرانه هیبریدی پلاگین ارائه می دهد. نسخههایی که نشان E-Hybrid دارند یک بسته باتری بزرگتر 25.9 کیلووات ساعتی برای برد تمام الکتریکی بیشتر دریافت میکنند و همچنین یک موتور الکتریکی قوی تر در جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته دوکلاچه تعبیه شده است. در قدرتمندترین حالت خود در هنگام عرضه، نسل جدید قدرتی در حدود 650 اسب بخار را از یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو که با موتور الکترونیکی کار می کند، بیرون خواهد آورد.همچنین نسخه های V6 پانامرا جدید با تمام موتورهای احتراقی طراحی شدهاند تا استاندارد یورو 7 آینده را برآورده کنند. برخی از آنها برقی می شوند در حالی که برخی دیگر از هیبریداسیون صرف نظر می کنند، بنابراین چندین نسخه را برای مشتریان فراهم می کند. در بالا، احتمالاً یک توربو S E-Hybrid با قدرتی جدی وجود خواهد داشت، با توجه به اینکه کاین پرقدرت دارای 729 اسب بخار قدرت است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
هواوی با چانگان شرکت تاسیس کرد
شرکت هواوی، فناوریها و منابع واحد خودروی هوشمند خود را به شرکت مشترکی با شرکت خودروسازی چانگان، منتقل میکند. هواوی در بیانیهای اعلام کرد این شرکت جدید در تحقیقات و توسعه، تولید، فروش و خدمات سیستمهای خودرویی هوشمند و راهکارهای قطعات، فعالیت خواهد کرد.در بیانیه هواوی آمده است: شرکت جدید برای پیشبرد نوآوری و برتری در فناوری خودروی هوشمند و ارتقای شکوفایی و گسترش پیشرفت صنعت خودرو، با شرکای خود کار خواهد کرد.شرکت خودروسازی چانگان در اظهارنامهای نزد بازار سهام شنزن اعلام کرد نسبت سهام و میزان سرمایه توزیع شده، توسط دو طرف مذاکره خواهد شد. دو شرکت به اتفاق هم از هدف این شرکت جدید برای تبدیل شدن به پیشروی صنعت در سیستمهای هوشمند خودرویی مستقر در چین، حمایت خواهند کرد.یو چنگدونگ، مدیر عامل هواوی و رئیس واحد راهکارهای خودروهای هوشمند، در مراسم امضای قرارداد در شنژن گفت: این سازنده تلفن هوشمند با شرکتهای خودروسازی بیشتری، همکاری خواهد کرد تا از فرصتهای برقی سازی و تحول هوشمند صنعت خودرو استفاده کند.هواوی مکررا اعلام کرده که به تنهایی خودرو تولید نخواهد کرد و از خودروسازان دیگر برای تولید خودروهای بهتر، کمک میگیرد.هواوی با چانگان و همچنین سایر شرکتها از جمله گروه سرس همکاری دارد. این سازنده تلفن هوشمند و گروه سرس، مشترکا خودروهایی با برند Aito از جمله مدل M۷ تولید میکنند.شرکت هواوی همچنین خودروی سواری اس ۷ را با خودروساز چینی چری تحت برند جدیدی به نام Luxeed ساخته است که قصد دارد به عنوان رقیبی برای مدل S تسلا معرفی کند.
هواوی در اکتبر اعلام کرد که بیش از ۵۰ هزار سفارش برای مدل اصلاحشده M۷ خود در ۲۵ روز اول فروش دریافت کرده است. بر اساس آمار ماه اوت، Aito در میان پنج تولیدکننده پرفروش خودروهای پاک در چین قرار دارد.
تسلا به خودروهای جدید
تا 6 هزار و 300 دلار تخفیف می دهد
تسلا قیمت خودروهای موجودی جدید و کم مسافت پیموده شده را تا هزار و 300 دلار در ایالات متحده کاهش داده است.
اکثر خودروهای مدل 3، مدل Y، مدل S و مدل X که در بخش موجودی وبسایت نشان داده شده اند، صرف نظر از سطح تریم، تخفیف دارند. به خاطر داشته باشید که برخی از خودروهای تبلیغاتی خودروهای آزمایشی هستند و برخی از آنها مسافت پیموده شده بالاتری دارند.
با شروع تسلا مدل 3، تریم پایه RWD تا 2 هزار و 700 دلار تخفیف دریافت می کند و مقرون به صرفه ترین خودروی فهرست شده دارای برچسب قیمتی 36 هزار و 260 دلاری است. مدل 3 Long Range AWD در برخی موارد شاهد کاهش قیمت حتی تا 3 هزار و 300 دلار است که قیمت آن از 43 هزار و 230 دلار شروع می شود.
در مورد مدل 3 پرفورمنس تاپر، این تخفیف به 3 هزار و 700 دلار می رسد و قیمت آن از 47 هزار و 420 دلار شروع می شود.
با رفتن به مدل Y، تریم پایه RWD، 3 هزار دلار تخفیف دارد، که به این معنی است که می توانید با قیمت 40 هزار و 910 دلار یکی را خریداری کنید. مدل Y Long Range AWD به طور متوسط 2 هزار و 500 دلار کاهش می یابد و مقرون به صرفه ترین نمونه های ذکر شده در وب سایت تسلا از 46 هزار و 540 دلار شروع می شود.
این تخفیف ها احتمالاً بخشی از تلاش تسلا برای دستیابی به رکورد تعداد تحویل در سه ماهه چهارم به منظور دستیابی به هدف سالانه 1.8 میلیون تحویل است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
شکسته شدن رکورد تولید و فروش شرکت دانش بنیان فنرسازی زر
مدیرعامل گروه فنرسازی زر گفت: در ادامه موفقیتهای کسب شده، برای سومین بار رکورد تولید و فروش ماهانه شرکت فنرسازی زر در سال جاری شکسته شد و تلاشگران شرکت دانش بنیان فنرسازی زر با برنامهریزی منسجم، موفق به تولید 1210 تن انواع فنر تخت و پارابولیک در یک شیفت کاری در آبان ماه سال جاری شدند که این افزایش تولید در 13 سال گذشته بیسابقه بوده است.امید حیدری در خصوص روند تولید گروه فنرسازی زر با تأکید بر سیاستهای گروه خودروسازی سایپا مبنی بر افزایش تولید اظهار داشت: پیرو تاکید مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا مبنی بر تولید محصولات اقتصادی و با شناسایی نقاط قابل بهبود در خطوط تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت تجهیزات تولیدی و همچنین ارتقا بهره وری در ایستگاههای گلوگاهی تولید، این شرکت توانست در آبان ماه سال جاری با تولید 1210 تن انواع فنرهای تخت و پارابولیک، افزایش 30 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کسب کند.او افزود: در آبان ماه سال گذشته، تناژ تولید شرکت فنرسازی زر، 921 تن بوده و در مدت مشابه سال جاری این عدد به 1210 تن رسید. میزان تولید این مجموعه در مدت مشابه سالهای 1399،1398،1397 و 1400 به ترتیب 351، 403، 503 و 802 تن بوده است.حیدری همچنین در خصوص شکستن رکورد فروش شرکت فنرسازی زر بیان داشت: فروش این شرکت در آبان ماه 1401 به میزان 1023 تن بود که در مدت مشابه در سال جاری این عدد به 1180 تن رسید و افزایش 15 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ارزش 900 میلیارد ریال داشته و رکورد جدیدی را ثبت کرده است. پیش از این رکورد فروش شرکت فنرسازی زر در تیر ماه سال جاری با فروش 1124 تن نیز شکسته شده بود. این در حالی است که میزان فروش این مجموعه در مدت مشابه سالهای 1397، 1398، 1399 و 1400 به ترتیب 423 ، 502 ، 746 و 748 تن بوده است.او در خصوص تولید هشت ماهه شرکت فنرسازی زر نیز خاطرنشان کرد: تناژ تولید 8 ماهه سال 1402 در شرکت فنرسازی زر رقم 8202 تن است و این در حالی است که تناژ تولید این شرکت در مدت مشابه سال گذشته رقم 6497 تن بوده و رشد 26 درصدی داشته است. همچنین تناژ فروش 8 ماهه سال 1402 در شرکت فنرسازی زر به میزان 7500 تن است و این در حالی است که تناژ فروش این شرکت در مدت مشابه سال گذشته رقم 6270 تن بوده و رشد 20 درصدی داشته است.مدیرعامل گروه فنرسازی زر با یادآور شدن رکوردهای بیسابقه در حوزههای تولید و فروش گروه فنرسازی زر در سال جاری تصریح کرد: پیش از این رکورد تولید ماهانه این شرکت در ماههای بهمن 1401 و اردیبهشت 1402 نیز به ترتیب با تولید بیش از 1010 تن و 1100 تن نسبت به مدت مشابه در سالهای قبل شکسته شده بود و رکورد فروش ماهانه این شرکت نیز در ماههای آذر 1401 و تیر 1402 به ترتیب با فروش بیش از 1045 تن و 1104 تن نسبت به مدت مشابه در سالهای قبل شکسته شده است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
واردکنندگان برای الصاق گواهی اسقاط اقدام کنند
رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: گواهیهای اسقاط خودروهای سنگین استفاده نشده در سامانه سازمان راهداری و حملونقل جادهای (RPF)، به صفحات جدید واردکنندگان کشنده (بند «ث» ماده ۳۰ قانون احکام دائمی) منتقل شد.
مهران سالاریه اظهار کرد: بر اساس پالایش انجام شده، تمامی گواهیهای اسقاط استفاده نشده واردکنندگان کشندههای مشمول بند «ث» ماده ۳۰ قانون احکام دائمی از سامانه RPF به سامانه جدید در ستاد نوسازی ناوگان منتقل شده و این دسته از متقاضیان میتوانند از گواهیهای اسقاط خود برای شمارهگذاری استفاده کنند.
وی تصریح کرد: برآوردهای ستاد نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده نشان میدهد هماکنون گواهی اسقاط دیزل به میزان کافی برای شمارهگذاری موجود است، لذا به استناد اصلاحیه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو تمامی واردکنندگان کشندهها مکلف به ارائه گواهی اسقاط برای شمارهگذاری هستند.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده تاکید کرد: تعداد گواهی اسقاط برای شمارهگذاری انواع خودروها تا زمان ابلاغ آییننامه جدید (آیین نامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو)، بر اساس مصوبه هیات قبلی وزیران و صورتجلسه «تعیین گواهی اسقاط مورد نیاز خودروهای وارداتی» محاسبه میشود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد گواهی اسقاط مورد نیاز برای شمارهگذاری کشندههای وارداتی در آییننامه جدید، متقاضیانی که تا قبل از ابلاغ این آییننامه اقدام به الصاق گواهی اسقاط در سامانه nnhk.ir کنند ۸ گواهی برای شمارهگذاری آنها محاسبه میشود.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده تاکید کرد: واردکنندگان این طرح هر چه سریعتر نسبت به الصاق گواهی اسقاط برای دریافت مجوز شمارهگذاری اقدام کنند چرا که پس از ابلاغ آییننامه جدید تعداد گواهی اسقاط بر مبنای جدول جدید محاسبه خواهد شد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 1
با حضور وزیر صمت؛ اولین خط تولید انبوه اتوبوس برقی کشور در ایران خودرو دیزل افتتاح میشود
خط تولید انبوه اتوبوس برقی ای-آتروس (e-Atros) ایران خودرو دیزل با ظرفیت تولید سالانه چهار هزار دستگاه، فردا سه شنبه با حضور وزیر صمت افتتاح و آماده بهره برداری خواهد شد.
عضو هیات مدیره ایران خودرو دیزل ظرفیت تولید اتوبوس برقی ای-آتروس را سالانه چهار هزار دستگاه اعلام و اظهار کرد: برای تولید این محصول، از سالن های تولید اتوبوس دیزلی آتروس با تجهیز برخی ابزارهای مخصوص برای نصب باتری، موتور و نصب اتصالات برقی استفاده شده است.
مهدی بالو با اشاره به امضای تفاهم نامه تامین و تحویل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی آتروس به وزارت کشور در سال جاری، بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تا پایان امسال ۱۰۰ دستگاه از این محصول تولید خواهد شد.
وی درخصوص مشخصات فنی محصول در مقایسه با رقبا خاطرنشان کرد: با بهره گیری از موتور پر قدرت با توان ۳۵۰ کیلووات در حداکثر توان و ۳۵۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشینه، قدرت و شتاب اولیه بسیار بالا رفته است، به طوری که حتی از نسخه دیزلی اتوبوس آتروس نیز بسیار قوی تر عمل می کند. این محصول می تواند با استفاده از شبکه بی سیم به مرکز کنترل از راه دور متصل شود تا علاوه بر نظارت بر مشخصه های عملکردی، قابلیت اطلاع رسانی به راننده برای جلوگیری و برطرف کردن عیوب احتمالی نرم افزاری و سخت افزاری نیز را دارا باشد. بدین ترتیب تمامی اتوبوس های ناوگان قابلیت اتصال به یکدیگر و مرکز داده پردازی را دارند و برای اولین بار در ایران مفهوم خودروهای متصل (connected car) در محصولات تجاری پیاده سازی شده است.
نایب رییس هیات مدیره شرکت ایران خودرو دیزل، با اشاره به قابلیت شیب روی ۲۰ درصدی اتوبوس ای-آتروس با ۸۰ مسافر و ذخیره انرژی در زمان ترمزگیری، عنوان کرد: این اتوبوس در مدت زمان حدود سه ساعت به طور کامل شارژ شده و با ظرفیت باتری ۳۵۰ کیلووات ساعت، می تواند تا حدود ۲۵۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.
وی با اشاره به این که اتوبوس برقی ای-آتروس دارای گارانتی دو ساله یا پیمایش ۲۰۰ هزارکیلومتر است، افزود: موتور اتوبوس برقی شرکت ایران خودرو دیزل دارای پنج سال گارانتی و باتری آن نیز از هشت سال گارانتی برخوردار است.
بالو با اشاره به این که تولید شارژر و ایستگاه های شارژ این محصول طی قراردادی به شرکت مپنا واگذار شده است، گفت: در حال حاضر به همراه ۴۰ دستگاه اتوبوس، راه اندازی شش دستگاه شارژر نیز پیش بینی شده است که به منظور تهیه زیرساخت های شارژ، به همراه اتوبوس ها به شهرداری کرج تحویل داده خواهد شد.
به گفته این عضو هیات مدیره ایران خودرو دیزل، محصول اتوبوس برقی قابلیت بسیار خوبی برای صادرات به کشورهای همسایه را دارد و در داخل کشور، ارگانهایی هم چون سازمان اتوبوس رانی مشتری اصلی آن خواهند بود. اگر دولت حمایت خوبی از پروژههای برقی و داخلی سازی این خودروها کند، هزینههای ناشی از آلایندگیهای زیست محیطی و مصرف سوخت کاهش خواهد یافت. در صورتی که ناوگان فعال مسافری در اتوبوسرانی تهران سه هزار دستگاه باشد، با جایگزینی اتوبوس های برقی، روزانه در حدود ۲۷۰ هزار لیتر در مصرف گازوییل صرفه جویی خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه های آتی ایران خودرو دیزل در زمینه تولید محصولات برقی، عنوان کرد: در حال کار بر روی اتوبوس برقی ۱۸ متری هستیم تا بتوانیم آن را وارد چرخه حمل و نقل عمومی کنیم. هم چنین تا پایان امسال نمونه های اولیه پنج محصول دیگر برقی نظیر ون باری، ون مسافری و کامیونت و کامیون برقی تولید و مراحل اخذ استانداردهای ۸۵ گانه برای آن ها طی خواهد شد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
آینده متعلق به خودروهای برقی است
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه درست است که خودروهای برقی معضل ازدحام ترافیک را حل نمی کنند ولی از شدت تولید آلاینده ها کم می کنند و این به نفع شهر است، گفت: باز هم تأکید می کنم که این امر باید با پشتوانه مطالعاتی و در نظر گرفتن همه جنبه های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی موضوع باشد.
جعفر تشکری هاشمی در مورد برقی سازی حمل و نقل عمومی شهر تهران بیان کرد: اساساً نمی توان فناوری و رشد را در شهر محدود کرد. روزگاری در جهان خودروهای برقی در حد نمونه های آزمایشگاهی و تجربه های منحصر به فرد بودند و در آن زمان صحبت از خودروی برقی، موتور برقی و ... منطقی نبود ولی حالا این فناوری رشد کرده و چندی است که به بهره برداری تجاری در سطح جهان رسیده است.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از این فناوری نوین برای حل مشکلات آلودگی هوا گفت: درست نیست که ما چشم خود را بر آن ببندیم و در شرایطی که شهرهای ما و به ویژه شهر تهران، با معضل آلودگی هوا درگیر هستند و شهروندان ما از آن رنج می برند، از کنار آن بگذریم. اگر واقعا شرایطی مهیا باشد که بتوان با توجیه اقتصادی و رعایت صرفه و صلاح شهر به این سمت حرکت کرد، حتما باید این اتفاق بیفتد.
تشکری هاشمی ادامه داد: درست است که خودروهای برقی معضل ازدحام ترافیک را حل نمی کنند، ولی از شدت تولید آلاینده ها کم میکنند و این به نفع شهر است. ولی باز هم تأکید می کنم که این اتفاق باید با پشتوانه مطالعاتی و در نظر گرفتن همه جنبه های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی موضوع باشد.
وی ادامه داد: البته با توجه به وضعیت اسفبار شبکه اتوبوسرانی و کمبود شدید ناوگان و فرسودگی آن از یک سو و قیمت بالا و گران بودن این اتوبوسها که تقریباً ۳ برابر اتوبوس دیزلی است، شایسته است با توجه به کمبود منابع، ابتدا اتوبوسهای دیزلی که ارزانتر است خریداری شوند و پس از تکمیل حداقل ۸۰ ناوگان، به صورت تدریجی از اتوبوس برقی استفاده شود تا زیرساخت لازم هم تأمین شود.
تشکری هاشمی در پاسخ به این سوال که چشم انداز برقی سازی را چگونه می بینید؟ گفت: آینده دنیا در همین دهه پیش رو، متعلق به خودروهای برقی خواهد بود و به همین دلیل خودروسازان باید اینبار از عرصه رقابت عقب نمانند و تولید داخلی به این سمت باشد، در غیر این صورت بزودی قدرتهای بزرگ صنعتی تمام فرصتهای پیش روی صنعتگران را خواهند ربود.
به گفته این عضو شورای شهر تهران، وزارت نیرو هم باید این موضوع را یک فرصت و هم یک تهدید بداند؛ زیرا نیروگاههای ما باید توان تأمین برق مصرفی خودروهای برقی را داشته باشند و برای افزایش راندمان نیروگاهها و نوسازی و توسعه آن برنامههای لازم را به فوریت تنظیم و عملیات اجرایی را آغاز کنند. البته به همین نسبت وزارت نفت هم درگیر خواهد بود شاید عملکرد پالایشگاهها را تحت تاثیر قرار دهد و حتی در میزان فروش محصولات بالادستی نفت هم باید فکر جدی شود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.