شماره: 2360 / ۱۴۰۳ اول خرداد
تعداد بازدید : 1
ورود به بازار کشنده بایک X9 و معرفی کامیونت فورسF38
آیین کلیدسپاری کشنده بایک X9 و معرفی کامیونت فورس F38 فردا برگزار میشود. بهمن دیزل با برگزاری این رویداد به طور رسمی تولید بایک X9 به عنوان کشندهای با ۵۶۰ اسب بخار آغاز میشود. لذا از این پس بایک X9 با موتور CUMMINS با استاندارد آلایندگی یورو۵ به سبد محصولات این شرکت اضافه میشود. این کشنده همچنین از سیستمهای راداری و کنترل تطبیقی ACC، سیستم ترمز اضطراری هوشمند AEBS، سیستم LDWS و سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی HSA و…. بهره میبرد.
کامیونت فورس F38 محصول دیگری است که بهمن دیزل بنا دارد تولید آن را آغاز کند. این کامیونت با حدود حمل ۲.۵ تن بار با هدف تامین نیازهای باری سبک وارد بازار میشود. این کامیون به دلیل استانداردهای کابین راننده نظیر صندلی قابل تنظیم، تهویه قدرتمند و مولتی مدیا و همینطور فضای مناسب بار مورد استقبال بازار قرار خواهد گرفت. در طراحی این کامیونت فضای بار و فضای کابین نسبت به رقبای قدیمی خود بیشتر شده است. در این رویداد کارشناسان بهمن دیزل، جزئیات بیشتری از قابلیتهای فنی و رقابتی این محصول ارائه میکنند.آیین کلیدسپاری کشنده بایک X9 و معرفی کامیونت فورس F38 از محصولات بهمن دیزل، روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت برگزار میشود. بهمن دیزل از شرکتهای زیر مجموعه گروه بهمن است که ماموریت تولید خودروهای تجاری را بر عهده دارد. محصولات خانواده فورس، امپاور و ایسوزو در ردههای باری سبک، متوسط و کشنده و همینطور مینیبوس پگاسوس از تولید این شرکت است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو :
ثبتنام در طرح فروش خودروهای برقی محدودیتی ندارد
مدیر سامانه یکپارچه خودروها، ضمن تاکید بر اینکه در طرحِ جاری فروش خودروهای برقی وارداتی که از عصر روز (یکشنبه) آغاز شده، محدودیتهای روال طرحهای فروش همچون پلاک فعال و... اعمال نمیشود، از استقبال خوب از این طرح طی کمتر از ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.
در راستای اجرای طرح فروش خودروهای برقی وارداتی، مهدی تقدسی ضمن اشاره به اینکه برخی سایتها و حتی اطلاعیه بانکهایی که در زمینه حساب وکالتی در فرآیند ثبتنام هستند، به اشتباه از اطلاعیههای قبلی فروش خودروهای وارداتی (بنزینیها) و حتی اطلاعیه فروش خوردوهای داخلی استفاده کردهاند که در آنها شرایط و محدودیتهای ثبتنام اعمال میشده، اظهار کرد: در طرح عرضه خودروهای برقی وارداتی که از عصر روز (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) آغاز شده، محدودیتهای همچون صرفاً برای اشخاص حقیقی، پلاک انتظامی فعال و... اعمال نمیشود.
مدیر سامانه یکپارچه خودروها افزود: برای ثبتنام در این طرح، صرفاً متقاضیان میتوانند با وکالتی کردن یکی از حسابهای خود نزد بانکهای واجد شرایط به نام خودروی برقی و مسدود کردن وجه ۱۰۰ میلیون تومانی در این حساب (تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه)، نسبت به ثبت درخواست و انتخاب یک محصول از هفت محصول عرضه شده، اقدام کنند.
وی اعلام کرد: طی کمتر از ۲۴ ساعت گذشته که طرح فروش خودروهای برقی آغاز شده، تاکنون استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته و تعداد زیادی از مشتریان برای ثبتنام از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی ثبت درخواست کردهاند.
گفتنی است طرح فروش خودروهای برقی وارداتی که با هدف عرضه شفاف خودروهای برقی در سال جاری و برنامهریزی افزایش و تثبیت واردات خودروهای برقی اجرایی شده است، از عصر روز گذشته (یکشنبه) آغاز شده و تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز شنبه (پنجم خرداد ماه) ادامه دارد؛ بر این اساس متقاضیانی که از روز پنجشنبه هفته گذشته (۲۷ اردیبهشت ماه) تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه (دوم خرداد ماه) برای تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن وجه ۱۰۰ میلیون تومانی در این حساب اقدام کنند، میتوانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند.
از این هفت خودروی برقی عرضه شده شامل هونگچی EQM۵، کیامسی EJ۷، آئودی Q۵، هوندا ENS۱، فولکس واگن ID۴، لونا GRE و سیناگولد Tango ۵ عرضه شده که از این محصولات دو محصول دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و پنج محصول دارای قیمت علیالحساب در مبادی ورودی هستند.
شایان ذکر است که وجه مسدود شده در حساب وکالتی جهت ثبتنام اولیه، بایستی تا زمان اعلام نتایج قطعی و بارگذاری وضعیت تخصیص در پروفایل ثبتنامکنندگان، در حساب مذکور مسدود باقی بماند؛ برداشت وجه از این حساب به منزله ابطال ثبتنام تلقی خواهد شد.
البته قابل ذکر است که افتتاح حساب وکالتی و ثبتنام اولیه، به صورت قطعی، بهمنزله تخصیص خودرو نخواهد بود؛ چراکه تخصیص مطابق با میزان عرضه صورت خواهد گرفت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
وزیر کشور: مشکلی برای شمارهگذاری تاکسیهای برقی در تهران وجود ندارد
وزیر کشور گفت: در زمینه شماره گذاری تاکسیهای برقی که اخیرا از سوی شهرداری تهران خریداری شده مشکلی ندارد.
احمد وحیدی در خصوص مشکل انتظار تاکسیهای برقی برای پلاکگذاری، افزود: تاکسیهای برقی برای پلاکگذاری منتظر نامه شورای عالی ترافیک نبودند.
به گفته وی، نوع و کیفیت آن دسته از خودروهای برقی که میتوانند فعالیت خود را در سطح شهر تهران آغاز کنند، مشخص شده است.
وزیر کشور تاکید کرد: لیست مشخصات این خودروها طبق الگوی مورد تایید قرار گرفته، به سازمانهای مربوطه، جهت به کارگیری ابلاغ شده است.
رییس پلیس راهور ناجا چند روز پیش در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا علت عدم شمارهگذاری تاکسیهای برقی را، عدم ارسال نامه از سوی شورایعالی ترافیک اعلام کرده بود که با تاکید وزیر کشور این موضوع پایان یافته و پلیس میبایست شماره گذاری این خودروها را انجام دهد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
حمل و نقل تهران لوکستر میشود
شهردار تهران گفت که مجوز ساخت ۲ خط تراموا را اخذ کرده و امیدواریم امسال احداث یکی از این خطوط را آغاز و افتتاح کنیم چرا که ساخت آن کمتر از یک سال زمان میبرد.
علیرضا زاکانی همچنین اذعان کرد که با تحقق هوشمند سازی سفرهای شهری؛ امسال یک سال بی نظیر نسبت به سالهای پیشین برای عبور از هوای آلوده و مزاحمتهای ترافیکی برای مردم تهران خواهد بود.
وعده احداث خطوط تراموا از سوی شهردار تهران در سال جاری، خبری بود که پایتخت نشینان را به توسعه وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی امیدوار کرد.
در کنار سایر اقدامات مهم شهری از جمله توسعه خطوط مترو، افزایش تعداد واگنها، ساماندهی و افزایش اتوبوسها و گسترش بزرگراههای شهری، برقی سازی تاکسیها و اتوبوسها که برای نخستین بار در پایتخت با جدیت در حال تحقق است و مراحلی از آن نیز با همکاری ایران و طرف خارجی طی شده است؛ اینک تهرانیها، کام خود را با خبر خوش دیگری یعنی احداث خطوط تراموا در پایتخت شیرین میکنند.
این نخستین باری است که خبر احداث خطوط تراموا و ورود این وسیله جابجایی مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اعلام میشود و شاید تصورش هم زیبا باشد که با ورود ترامواهای خوش رنگ و موزون، روح تازهای به شهرمان دمیده شود و رنگ تازهای به خود بگیرد.
نتیجه بررسیها نشان میدهد که مدرن سازی ناوگان حمل ونقل عمومی در پایتخت در کنار توسعه خطوط مترو به عنوان یک امر مهم در سرخط اقدامات مدیریت شهری قرار دارد و با جدیت در حال پیگیری و انجام است؛ اقدامی که تاکنون در هیچ دورهای از مدیریت شهری میسر نشده است.
هر چند با نیم نگاهی به کارنامه شهرداری تهران طی چند دهه گذشته در مییابیم که در دورههایی از فعالیت مدیریت شهری؛ وعده تحقق اقداماتی همچون احداث خطوط مونوریل بطول ۶ کیلومتر در مسیر (صادقیه تا فرودگاه امام خمینی) از سوی مدیران وقت داده شد، مصوبه آن نیز در سال ۸۲ در جلسه شورای شهر تهران مطرح و تصویب شد و قرار بود مونوریل ۶ کیلومتری با پنج ایستگاه طبق برنامه طی ۲و سال به بهرهبرداری برسد.
این پروژه شهری در شبکه حمل و نقل با وجود انعقاد قرارداد در سال ۸۴ و نیز تخصیص بودجه از درآمد شهرداری اما به دلایل نامعلوم که گفته میشد بعضا لجبازیهای سیاسی برخی مسوولان وقت در آن دخیل است؛ به سرانجام نرسید و کار عمرانی ساخت و راه اندازی مونوریل در پایتخت در همان فاز نخست اجرا در نطفه کور شد.
اکنون مدیریت شهری در تلاش است تا برغم مخافان و موافقان بسیار در پیاده سازی برخی پروژههای مهم شهری و نیز ورود مدهای جدید حمل و نقلی همچون تراموا و تاکسیهای برقی که سالهاست در اغلب کشورهای بزرگ دنیا در حال اجراست، شبکه حمل و نقل پایتخت را تغییر دهد و بروزرسانی کند.
تراموا یکی از مدهای حمل و نقل عمومی است که دارای قدمتی ۲۰۰ ساله در اغلب کشورهای دنیاست و برای جابجایی مسافران با ظرفیت بالا در سطح شهرها مورد استفاده قرار میگیرد.
تراموا نوعی قطار برقی است که با ایجاد زیرساختهای ریلی بر روی خطوط راهآهنی با استفاده از انرژی الکترویکی که در خیابان حرکت میکند.
این قطارهای شهری معمولا دارای یک تا سه واگن است که در مسیر خود مسافران را در ایستگاههای مشخص سوار و پیاده میکند.
محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره احداث خطوط تراموا در پایتخت پیشتر به خبرنگار ایرنا گفته بود که برای «تراموا» در مسیر خیابان آزادی تا سه راه تهرانپارس که دارای مسافران زیاد است، پیش بینی شده است.
شهریور ماه ۱۴۰۲ تفاهمنامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و وزارت دفاع در ارتباط با فراهم نمودن زمینه مشارکت در تامین مالی، طراحی، ساخت و بهره برداری خطوط تراموای تهران به امضا رسید.
امیر دریادار رستگاری رییس شرکت (صا ایران) وزارت دفاع در حاشیه آیین امضای تفاهمنامه فوق اظهار کرده بود که با این توافق، خط یک تراموای تهران حد فاصل میدان آزادی تا سه راه تهرانپارس با همکاری سازمان صنایع الکترونیک ایران و شهرداری تهران راه اندازی می شود.
به گفته وی، قرار شد تا با نصب چهار هزار دوربین هوشمند موضوع ترافیک و حمل و نقل تهران مدیریت شود. دوربینهای هوشمند (با هوش مصنوعی حجم ترافیک را مدیریت میکنند) این مقام مسئول تاکید کرده بود که این پروژه نیز در ظرف دو سال اجرایی میشود.
دریادار رستگاری درباره جزییات احداث تراموا در پایتخت اظهار کرده بود که طول خطوط تراموا حدود ۳۴ کیلومتر پیش بینی شده که ۲۸ رام قطار در آن تردد خواهند داشت و میتواند حدود ۵۵ تا ۵۶ میلیون مسافر را در سال جابهجا کند.
وی هزینه مالی این پروژه را سرمایهای بیش از ۲۰۰ میلیون یورو پیش بینی کرده بود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در حاشیه یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در حضور خبرنگاران گفته بود که اگر ضرورت اجرای تراموا در پایتخت تایید شود، شهرداری و شورا پای اجرای آن خواهند ایستاد.
مهدی چمران تاکید کرده بود که برای اجرای تراموا در پایتخت باید مطالعات عمیقی انجام شود.
علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران هم معتقد است تهران نیاز به مدرن سازی دارد و احداث خطوط تراموا و ورود آن به پایتخت کار خوبی است.
این عضو شورای شهر افزود: تراموا شبیه اتوبوس بزرگی است که میتواند چرخهای فلزی داشته باشد و روی ریل راه برود و هم در مدلی دیگر دارای چرخهای لاستیکی باشد.
قائمی میگوید: از شهردار تهران در جلسه ای از شورا سوال کردیم که آیا میتوان از تراموا با چرخ لاستیکی استفاده کرد که شهردار تهران تایید کردند؛ پس این امکان وجود دارد که بتوان از ترامواهایی بدون ریل در سطح شهر برای خدمات رسانی بیشتر مسافران با ظرفیت بیشتر استفاده کرد ...
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در توضیح بیشتر افزود: تراموا همان اتوبوسهای دو کابین و سه کابین است که اکنون چند دستگاهی از آن در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت فعال است، میتوان ظرفیت استفاده از این نوع وسایل نقلیه عمومی را بالا برد و از تعداد بیشتری از این اتوبوسهای چند کابین در ناوگان برای خدمات رسانی به مسافران بهره گرفت.
قائمی اظهار کرد: به نظرم باید برای تردد اتوبوسهای بزرگ و یا تراموا؛ مسیر خاص ترددی پیش بینی شود و اگر ظرفیت وجود داشت و میسر بود و مسیرهای تردد در شهر اجازه بدهد از اتوبوس چهار کابین هم استفاده کرد
اینک اقدامات بزرگی در ایجاد تحولی عظیم در شبکه حمل و نقل پایتخت در حال انجام است، اقدامات شهری که به اذعان شهردار تهران به ثمر رسیدن آنها منتج به رفع مشکلات ترافیکی و نیز بدنبال آن کاهش آلودگی هوا در پایتخت خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
ضرورت توقف تولید خودروهای باری قدیمی
برخی از خودروهای باری با بن سازههای قدیمی با اینکه فاقد استانداردهای ۸۵ گانه هستند همچنان تولید می شوند و در جاده ها تردد دارند.
یکی از خودروهایی که از ۵۰ سال پیش در حال تولید است، نیسان زامیاد معروف به نیسان آبی است. شماره گذاری این خودرو اوایل سال ۱۴۰۲ متوقف شد، اما مرداد ۱۴۰۲ با وساطت دولت، تولید این خودرو از سرگرفته شد.
یکی دیگر از خودروهای باری قدیمی کامیون ۱۹۲۴ است که قدمت تولید آن به حدود ۶۰ سال میرسد.
مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد میگوید: تولید خودروهای باری و تجاری قدیمی بخاطر نداشتن استانداردهای لازم و معیارهای مصرف سوخت متوقف خواهد شد.
وی گفت: با برنامه ریزیهای صورت گرفته بین وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و شرکتهای خودروساز بنا شده امسال تولید بن پایههای قدیمی متوقف و بجای آنها محصولات جدید عرضه شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد در اینباره میگوید: برای خودروهایی نظیر وانت نیسان زامیاد، دورهای گذار در نظر گرفته بودیم تا با محصولات جدیدجایگزین شوند، این دوره در سال ۱۴۰۳ به پایان میرسد و باید بن سازههای جدید در حوزه خودروهای تجاری و باری عرضه شوند چرا که خودروهای باری قدیمی امکان تغییرات متناسب با استانداردها را ندارند.سعید تاجیک مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران میگوید: برخی از خودروها با بن سازههای قدیمی از نظر ایمنی مسئله دارند و اگر آزمون ایمنی از آنها اخذ شود نمیتوانند نمره قبولی بگیرند.وی با شاره به ادامه تولید خودروهایی نظیر نیسان آبی افزود: ایجاد تغییرات ظاهری در خودروهای قدیمی دلیلی بر این نمیشود که ما به خودرویی که آزمون ایمنی را پاس نمیکند اجازه تولید دهیم، آنچه امروز بعنوان استانداردها برای تولید خودرو در نظر گرفته میشود در واقع تعیین حداقلهای کیفیت است، آنچه در استاندارد، تعیین شده با آنچه که انتظار مصرف کننده است تفاوت دارد و ما خودروهایی داریم که استاندارد دارند، اما از نظر کیفی، مردم از آنها راضی نیستند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.