شماره: 2362 / ۱۴۰۳ پنجم خرداد
تعداد بازدید : 0
اولین خودروی تمام الکتریکی خودروساز چینی ناکام ماند
فروش خودروهای لی آتو در میان تقاضای کم برای خودروهای الکتریکی با شکست مواجه شد و با فروش ۲۴.۲۵ میلیارد یوان، برآورد ۲۶.۷۱ میلیارد یوان را از دست داد.
فروش خودرو لی آتو در سه ماهه اول برآوردهای تحلیلگران را نادیده گرفت زیرا تحویل اولین خودروی تمام الکتریکی آن از اهداف خود دور ماند.
این خودروساز چینی فروش خودرو را ۲۴.۲۵ میلیارد یوان ( ۳.۶ میلیارد دلار) برای سه ماه منتهی به ۳۱ مارس گزارش داد که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشت اما کمتر از ۲۶.۷۱ میلیارد یوان مورد نظر تحلیلگران بود. لی آتو در بیانیهای اعلام کرد که درآمد خالص سه ماهه اول این شرکت ۱.۳ میلیارد یوان بوده است. بر اساس دادههای جمعآوری شده بلومبرگ، انتظارات تحلیلگران برای سود ۱.۶ میلیارد یوان بود.
لی آتو در سه ماهه گذشته ۸۰ هزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه تحویل داد که شامل اولین محمولههای اولین مدل الکتریکی باتریدار؛ ون MEGA هفت نفره است. تقاضای اندک برای این ون، که از ۵۵۹ هزار و ۸۰۰ یوان شروع میشود، لی اتو را مجبور کرد که هدف تحویل سه ماهه خود را از ۱۰۰ هزار به ۱۳۰ هزار دستگاه به بین ۷۶ هزار تا ۷۸ هزار دستگاه کاهش دهد.
قبل از عرضه MEGA، محدوده لی آتو شامل خودروهای برقی با برد وسیع با موتور بنزینی برای شارژ باتریها بود. پیش بینی می شود تحویل خودرو در سه ماهه دوم بین ۱۰۵ هزار تا ۱۱۰ هزار دستگاه در مقابل انتظار بازار برای حدود ۱۳۰ هزار و ۶۹۲ دستگاه باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
به منظور ارتقا سطح خدماتدهی انجام شد؛
تجهیز ۸۵۰ خودروی نظافتی شهر به سامانه ردیاب
معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند از تجهیز بیش از ۸۵۰ دستگاه خودروی رفت و روب و جمعآوری پسماند به سامانه ردیاب خودرو (GPS) خبر داد و گفت: این طرح تا تجهیز تمام ماشینآلات رفت و روب، جمعآوری پسماند خشک(نوماند) و بیمارستانی، سیستم برفروبی و راهبری ادامه دارد.حسین شهابی، معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند با اشاره به فعالیت بیش از ۱۴۰۰ دستگاه خودرو مدیریت پسماند در شهر تهران، گفت: با استفاده از ردیابها، موقعیت و مسیر حرکت ماشینهای مدیریت پسماند شهرداری در زمان واقعی توسط کارشناسان این سازمان پیگیری شده که از این طریق با کنترل سرعت خودروهای حمل کننده زباله در شهر تا رسیدن به مجتمع دفع و پردازش زباله آرادکوه موجبات کاهش تصادفات و حوادث فراهم می شود.وی افزود: پایش و ارزیابی کارایی و عملکرد ناوگان خدمات شهری، حفظ امنیت و پیشگیری از سرقت خودروها، بهینهتر کردن مسیر حرکت ماشین آلات و در نتیجه صرفهجویی در مصرف سوخت از دیگر مزایای نصب سامانه ردیاب است. مدیران سازمان پسماند با استفاده از سیستم ردیاب، می توانند به صورت دقیق و مستمر ناوگان را رصد و پیگیری و در صورت نیاز به هر اقدامی برنامهریزی و مدیریت لازم را انجام دهند.شهابی با اشاره به راه اندازی مرکز کنترل و نظارت تصویری پسماند (مانیتورینگ) در ساختمان مرکزی این سازمان و ایستگاه های خدمات شهری، مجتمع پردازش و دفع آرادکوه و همچنین گود نخاله آبعلی طی سال های اخیر، گفت: کارشناسان این سازمان در مراکز مذکور می توانند موقعیت جغرافیایی و سرعت خودروها را رصد کرده و با تصمیمگیری بهتر و به موقع، خدمات مطلوبتری به شهروندان ارائه دهند.
اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران
دارای گواهینامه
با هدف کاهش حوادث ناشی از تصادفات موتوری، به راکبان موتورسیکلت دارای گواهینامه در سردشت، کلاه ایمنی اهدا شدفرمانده پلیس راه سردشت در سردشت گفت: با توجه افزایش ترددهای جادهای موتور سیکلت سواران و از طرفی اهمیت سلامت و تردد ایمن این قشر از رانندگان در محورهای مواصلاتی شهرستان سردشت، به موتورسواران قانونمند کلاه ایمنی اهدا شد. توحیدقانع افزود:: با توجه به اینکه ۸۰ درصد موارد فوتی رانندگان موتورسیکلت در اثر ضربه وارد شده به سر است لذا حتما از کلاه ایمنی در هنگام رانندگی استفاده نمایند.قانع هم چنین گفت: برای پیشگیری از حوادث و ارتقای سطح ایمنی موتورسواران۵۰ عدد کلاه ایمنی رایگان بین راکبان موتورسیکلت وهم چنین۲۰عدد کپسول آتش نشانی به رانندگان خودروهای شخصی با همت اداره راهداری و حمل و نقل جادهای و پلیس راه سردشت اهداشد.
رئیس فورد موستانگ سدان را رد نمی کند
فورد که قبلاً نام موستانگ را با Mach-E ارائه کرده بود، ممکن است یک بار دیگر از میراث خودروی پونی استفاده کند.جیم فارلی، مدیر عامل شرکت، از ایده عرضه خودروهای دیگر به عنوان بخشی از خط تولید موستانگ استقبال کرد. اوبرخی از مدل های خاص مانند کراس اوور کوچک و آفرود را رد کرد، اما سدان را مستثنی نکرد.در حالی که علاقه مندان ایده یک موستانگ مناسب برای خانواده را مسخره می کنند، حقیقت این است که فورد احتمالاً مدت زیادی است که به انجام آن فکر می کرده است. در اینجا طراحی رسمی از فورد که توسط طراح ارشد نمای بیرونی کریستوفر استیونز نوشته شده است، پیوست شده است. اینها در اواسط سپتامبر 2022 و زمانی که S650 به طور رسمی معرفی شد، ظاهر شدند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
در راستای بهبود ذهنیت مثبت و ایجاد تجربه مطلوب برای مشتریان محقق شد
تعداد بازدید : 1
ارتقای رضایت خریداران از محصولات ایرانخودرو
مدیر ارتباط با مشتریان شرکت ایرانخودرو از افزایش میزان رضایتمندی مشتریان این خودروساز و کاهش تعداد شکایات آنان در یک سال گذشته خبر داد.
محمدرضا هادینژاد با اشاره به رویکرد ایرانخودرو در تعامل با مشتریان و ایجاد تجربه مثبت در ذهن آنان (CEM) با هدف افزایش سطح اعتماد و رشد میزان وفاداری گفت: ضمن بررسی حوزههای قابل بهبود حاصل از نتایج رضایتسنجیهای دورهای در حوزه محصولات و خدمات و همچنین تحلیل دادهها، با ارایه راهکارهای پیشگیرانه از جمله اطلاعرسانی شفاف و بهموقع و همراهی و همکاری مطلوب شرکتها و سازمانهای مرتبط درگروه صنعتی ایران خودرو، تعداد شکایات مشتریان از ایرانخودرو در یک سال اخیر کاهش محسوسی یافته است.
مدیر ارتباط با مشتریان ایرانخودرو با تاکید بر اثربخشی اقدامات پیشگیرانه در کاهش بروز نارضایتی در مشتریان که با همکاری واحدها و شرکتهای مرتبط در گروه صنعتی ایرانخودرو انجام شد، به کاهش ۳۳ درصدی تعداد شکایات ورودی در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به فروردین ۱۴۰۲ اشاره کرد.
هادینژاد همچنین به ارتقای رضایتمندی مراجعان حضوری از فرآیند رسیدگی به درخواستها با رشد ۱۳ درصدی نسبت به زمستان ۱۴۰۱ و کسب امتیاز ۸۷.۱ در زمستان ۱۴۰۲ از طریق بهبود فرآیند گردش کار و چندمهارته شدن کارکنان واحد مشتریان حضوری اشاره کرد.
وی افزود: رشد ۱۱ درصدی میزان رضایت مشتریان از فرآیند رسیدگی به درخواستها و شکایات در زمستان ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱، از دیگر موفقیتهای ایرانخودرو در این زمینه است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
طرحهای حمایتی برای عرضه و ثباتبخشی به بازار و واردات خودرو در دولت رئیسی
صنعت خودروسازی که تا پیش از استقرار دولت سیزدهم در وضعیت نامطلوبی قرار داشت و از عوارض مزمن رنج میبرد، در زمان ریاست شهید ابراهیم رئیسی با اجرای برنامههای تحولی، جان تازهای یافته و حتی خودروهای ایرانی به بازار دیگر کشورها راه یافتند در مدت ۳۴ ماهه از دولت سیزدهم میتوان به مواردی همچون از سرگیری واردات خودروها پس از توقفی پنج ساله و هدفگذاری برای افزایش تولید اشاره کرد.
پس از برگزاری انتخابات در سال ۱۴۰۰، در ۱۴ مرداد ماه همان سال، دولت سیزدهم با تحلیف سید ابراهیم رئیسی، رسما کار خود را آغاز کرد و در مدت قریب به ۳۴ ماه از فعالیت دولت اقدامات مثبتی در صنعت خودرو صورت گرفت.
در وهله اول شایان ذکر است که دولت در حالی تحویل رئیسی شد که با کسری بودجه بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی و خزانه منفی ۴۴ هزار میلیارد تومانی روبرو بود. زیاندهیها و کمبود نقدینگیها و دیگر گرههای کوچک و بزرگ در بخشهای مختلف از جمله مسائلی بود که از دولت دوازدهم به دولت سیزدهم منتقل شد؛ صنعت خودرو نیز از این قضایا مستثنی و دور از این معضلات نبود.
در همان اولین سال فعالیت دولت سیزدهم در اسفند ماه ۱۴۰۰، سید ابراهیم رئیسی در بازدیدی سر زده از گروه صنعتی ایرانخودرو، در راستای نابسامانیهای حوزه تولید و عرضه خودرو، فرمانی هشت بندی در حوزه تولید و عرضه خودرو صادر کرد و بر این اساس وزارت صمت مکلف به اصلاح وضعیت تولید و عرضه خودرو شد؛ مهمترینها دستور در جهت بهبود وضعیت تولید و عرضه خودرو و تامین قطعات، تکمیل و ترخیص خودروهای دپو شده در انبارهای خودروسازان، میتوان به افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ایجاد زمینه برای تولید و عرضه حداقل یک خودروی اقتصادی با ساختار به روز و توقف تولید برخی خودروهای قدیمی و آغاز تولید چند خودروهای جدید و با کیفیت، بود.
وعده افزایش تولید ۵۰ درصدی در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ به صورت جدیتر محقق شد؛ آمار تولید خودروهای کامل ۴۵ درصد و تحویل خودرو ۴۲ درصد افزایش داشت. اما در جزئیات، تولید خودروی سواری ۳۶ درصد، وانت ۵۶ درصد، ون ۲۶۷ درصد، مینی بوس و میدل باس ۱۱ درصد، اتوبوس ۸۸ درصد و کامیون کشنده و کامیونت ۱۵۰ درصد ثبت شده است.
از سوی دیگر، پلتفرم خودروی اقتصادی با محوریت وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعریف شد؛ طراحی جزئیات این خودرو در گروه صنعتی ایرانخودرو به اتمام رسیده و نمونه اولیه قابل حرکت آن در مراحل ساخت قرار گرفت.
در اجرای دستور توقف تولید خودروهای با پتلفرم قدیمی و جایگزینکردن خودروهای جدید، توقف تولید پژو ۴۰۵، سمند و تیبا، بلافاصله پس از اتمام تعهدات صورت گرفته برای این خودروها محقق شد و محصولات جدید شامل وانت آریسان ۲ (با موتور و شاسی جدید)، رانا اتوماتیک، تارا، هایما s۸، شاهین، سهند، اطلس و... در سبد محصولات خودروسازان قرار گرفت.
گفتنی است، در راستای تحقق دستورات رئیس جمهور، وزارت صنعت، معدن و تجارت اقداماتی را در حوزه بهبود وضعیت تولید و عرضه خودرو آغاز کرد و سه گام طی سالهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ برای تحول صنعت خودروی ایران آغاز کرد.
در گام اول که با عنوان «تثبیت جریان تولید و آمادهسازی و احیای ظرفیتهای موجود» در بازه زمانی تحقق طی سالهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ تعریف شد، ذیل چهار برنامه حل مسائل و اصلاح ساختار بنگاهها، بالفعل کردن ظرفیتهای موجود، دستیابی به ترکیب مناسب تولید و همچنین تعریف و آغاز پروژههای سرمایهگذاری تعریف شد. این اقدام وزارت صمت در جهت کنترل قیمت در بازار خودرو بود که با توجه به تعریف سامانه یکپارچه (خارج از فرآیند قیمتگذاری) و عرضه به تمام متقاضیان حائز شرایط، براساس نوبت؛ صورت میگرفت.
از اسفند ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون دو مرحله عرضه یکپارچه خودرو به روش نوبتدهی اجرایی شد که آثار مثبت آن بلافاصله پس از برگزاری در مرحله اول با کاهش قیمتها نمایان شد؛ آرمش بازار خودرو، در حقیقت ماحصل سیاستی شد که جواب داده بود.
یکی دیگر از بندهای هشت بند فرمان رئیس جمهور به خودروسازان مربوط به نحوه عرضه شفاف خودرو به مردم بود؛ رئیس جمهور شهید در بند پنج فرمان هشتبندی خود تاکید کرده بود که در خصوص نحوه عرضه خودرو به مردم به منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایت مندی مردم، اولا با حذف تدریجی روند قرعه کشی با افزایش عرضه، فرآیند فعلی عرضه خودرو (از طریق قرعه کشی) فوراً اصلاح و شفاف سازی لازم در آن صورت گیرد. همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۱ پس از تکمیل وجه، خودروهای پیش فروش شده، بدون تاخیر بلاوجه، قابل تحویل به مشتری شود. همچنین هرگونه واگذاری خودرو به شرکتها و دستگاههای دولتی و غیر دولتی به صورت رانتی و غیرشفاف و متفاوت با رویه معمول فروش خودرو به مردم ممنوع باشد.
در این راستا، در خصوص نحوه عرضه خودرو به مردم به منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایت مندی مردم، با توجه به سیاستهای صورت گرفته ابتدا محصولات شرکت سایپا و سپس محصولات طرحهای مشارکت در تولید شرکت ایرانخودرو از فرآیند قرعهکشی، اجرایی شد؛ ضمن اینکه از اسفند ماه ۱۴۰۱ به صورت رسمی، فروش خارج از فرآیند قرعهکشی و بر مبنای فرآیند نوبتدهی، مرسوم شد.
در بخشی دیگر، تعهدات کل دو شرکت خودروساز از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان سال قریب به ۴۵۲ هزار دستگاه ثبت شد که نسبت به حدود ۴۴۴ هزار دستگاه سال پیش از آن (۱۴۰۰) با دو درصد افزایش همراه بود. همچنین تعهدات معوق دو شرکت خودروساز از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان همان سال ۲۲ هزار و ۹۸۳ دستگاه بود که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰( ۱۱ هزار و ۵۱۸ دستگاه)، با افزایش ۱۰۰ درصدی همراه بوده است. خودروی تحویل شده توسط این دو شرکت نیز از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان سال یک میلیون و ۹۴ هزار و ۹۵۴ دستگاه بوده که به نسبت ۸۳۶ هزار و ۵۵۰ دستگاه سال ۱۴۰۰، رشد ۳۱ درصدی داشته است.قابل ذکر است، در راستای عمل به دستورات رئیس جمهور شهید، واگذاری خودروها به شرکتها و دستگاههای دولتی و غیردولتی به صورت رانتی از ابتدای سال ۱۴۰۱ متوقف شد.
یکی دیگر از اقدامات مهم صورت گرفته در دولت سیزدهم، میتوان به از سرگیری واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ پس از وقفهای پنج ساله که درهای کشور به روی خودروهای خارجی بسته بود، اشاره کرد؛ آزاد شدن واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ و طرح موضوع آزاد شدن واردات خودروهای کارکرده، بار مثبتی برای آرامش و ایجاد ثبات نسبی در بازار خودرو داشت و به روند کاهشی شدن قیمتها کمک کرد.
این درحالیست که همچنان اقدامات در زمینه واردات خودروهای برقی و اقتصادی برقرار است و بهتدریج این خودرو ها با سیاستهای اتخاذ شده به بازار تزریق میشوند.
البته که موضوع واردات خودروهای جانبازان نیز در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد و همچنان نیز در دستور کار است.از دیگر نکات قابل توجه در حوزه خودرو در دولت سیزدهم، ایجاد طرحهای حمایت از جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده بود که در راستای آن، عرضه خودرو به خانوادههای دارای دو فرزند و بیشتر و دارندگان خودروهای فرسوده را سهل میکرد.
یکی دیگر از مواردی که بالاخره در دولت سیزدهم نهایی و پس از تصویب به مرحله اجرا درآمد، موضوع آییننامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی خودرو که آن نیز در ارتبط با موضوع اسقاط خودروها برای تولید و واردات خودروهاست، بود؛ موضوعی که بالاخره پس از حدود پنج سال، تعیینتکلیف شد؛ نیمه اول سال ۱۳۹۸ بود که قانون ساماندهی صنعت خودرو (پنج سال پیش) مورد بحث مجلس وقت قرار گرفت و در گیرو دار رفتوآمد به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نهایت پس از سه سال، در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید. پس از آن، سه ماه به دولت مهلت داده شد تا آییننامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را تدوین، تصویب و ابلاغ کند؛ اما بهجای آنکه این آییننامه تصویب و ابلاغ شود، ماده ۱۰ این قانون اصلاح و نام «قانون اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو» بر آن نهاده شد.
تاخیر در ابلاغ این آییننامه در نهایت در اسفند ماه سال گذشته توسط دولت ابلاغ شد تا بدین ترتیب مشکل خودروهای فرسوده و اسقاط آنها حل شود.
در مجموع دستاورد دولت سیزدهم نشان میدهد که موفق شده در حوزه صنعت خودرو علاوه بر صفر کردن خودروهای ناقص پارکینگها گام موثری در «تولید عبور مستقیم خودرو» در کشور بردارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
خودکفایی ۸۵ درصدی در تولید واگنهای مترو
معاون حملونقل وزارت صمت گفت: در کنار واردات واگنهای چینی مترو شاهد تولیدات داخلی و خودکفایی ۸۵ درصدی در تولید واگنهای مترو هستیم.
منوچهر منطقی معاون صنایع حمل ونقل وزارت صمت با بیان اینکه در وزارت صمت از ابتدای دولت سیزدهم معاونت حمل و نقل تشکیل شده و بحث جدیدی در حوزه نوآوری های خودرو ایجاد شد گفت: این بحث نوآوری در حوزه های هوشمند سازی ریلی، دریایی و هوایی بود که در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: در افق ۳۳ ماهه دولت سیزدهم رئیس جمهور شهید در جلسات اقتصادی تاکید بسیار زیادی بر روی پروژه های دانش بنیان و فناوریهای نوین در حوزه های صنعتی و خودرویی داشتند و گره گشایی زیادی در این بخش صورت گرفت.
منطقی بیان کرد: شرکتهای دانش بنیان را به زنجیره ارزش صنایع حملونقل تبدیل کرده و این شرکت ها چه در بخش دریابی، چه در بخش هوایی و خودرویی فعالیت خود را آغاز کرده و در حوزه صنایع جدید سرمایه گذاری وسیع تری را انجام دادند.
منطقی افزود: اولین واگن های مترو با خودکفایی ۸۵ درصد تا چند هفته آینده به وارد ناوگان متروی کشور در کنار واگن های چینی اضافه خواهد شد که این واگن ها با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان ساخته شده اند.
معاون حملونقل وزارت صمت اظهار کرد: خودروهای برقی از جمله اتوبوس برقی ، خودروهای هیبریدی و موتور سیکلت های برقی در چند فاز اجرایی می شود و فاز اول آن تا شهریور ماه تکمیل و به بهرهبرداری میرسد.
وی اظهار کرد: درحال حاضر ۳ نوع اتوبوس برقی تولید داخل داریم و یکی از آنها اتوبوس ایران خودرو دیزل بود که اخیرا رونمایی شد و به زودی ۴۰ دستگاه از این اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهرداری کرج الحاق میشود.
وی افزود: همچنین در خصوص موتور سیکلتهای برقی، یک محصول توسط چهار شرکت دانش بنیان طراحی شده که مخصوص پیکهای موتوری است.
منطقی در ادامه با اشاره به ورود خودروهای برقی به خط تولید خودروسازی گفت: در رابطه با خودروی برقی دو حرکت اتفاق افتاده است. یکی اینکه سه محصول کاملا بومی و ساخت داخل، توسط شرکتهای خودروسازی طراحی شده که در سال آینده در بازار کشور عرضه خواهد شد. علاوه بر این، پنج محصول دیگر با همکاری شرکتهای داخلی و خارجی به صورت مشترک تولید شده که در سال آینده در بازار خودرو کشور عرضه خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.