شماره: 2376 / ۱۴۰۳ بيست و هفتم خرداد
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
پرفروشترین خودرو جهان در سال ۲۰۲۳
ایالاتمتحده موفق شد سال گذشته یک پیروزی بزرگ را به دست آورد و مدل Y تسلا به پرفروشترین خودرو در سراسر جهان تبدیل شد.
خودروسازان چینی سال گذشته برای اولینبار از همتایان آمریکایی خود پیشی گرفتند که نشان از تغییر پویایی قدرت در بازار جهانی خودرو است.
کارشناسان اظهار کردند که برندهای وابسته به بیوایدی سال گذشته ۱۳.۴ میلیون خودروی جدید فروختند. سهم بازار تولیدکنندگان چینی در سراسر خاورمیانه، اوراسیا و آفریقا افزایش یافت.
خودروسازان چینی پس از در دست گرفتن کنترل بازار داخلی که جنگ قیمت خودروهای برقی بر درآمد تاثیر میگذارد، به طور فزایندهای به صادرات روی میآورند.
پس از اینکه کمیسیون اروپا اعلام کرد از ماه جولای تعرفه های اضافی تا ۳۸.۱ درصد بر خودروهای برقی وارداتی چینی اعمال میکند، چین اعلام کرد که تمام اقدامات لازم را برای حفظ منافع خود انجام خواهد داد.
ایالاتمتحده موفق شد سال گذشته یک پیروزی بزرگ را به دست آورد و مدل Y تسلا به پرفروشترین خودرو در سراسر جهان تبدیل شد. تحویل این خودروی اسپرت با ۶۴ درصد افزایش به ۱.۲۲ میلیون دستگاه رسید و از شاسی بلند RAV۴ تویوتا موتور عبور کرد.
برندهای ژاپنی بهترین عملکرد را داشتند و هفت مدل از ۱۰ مدل پرفروش را تولید کردند و در مجموع حدود ۲۳.۶ میلیون خودرو تحویل دادند و برندهای اروپایی در سال گذشته در رتبه دوم قرار گرفتند.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
اخبار
کاهش یک چهارمی واردات خودرو از چین
یارانهها و کاهش قیمت باعث بهبود فروش خودرو در چین در ماه مه شد. فروش خودرو در چین در ماه مه نسبت به ماههای قبل بهبود یافت که بخشی از آن به لطف یارانههای دولتی بود. انجمن خودروهای مسافری چین اعلام کرد، خرده فروشی خودروهای سواری ۱.۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به ۱.۷ میلیون دستگاه در ماه مه رسید، اما نسبت به آوریل ۱۱ درصد رشد کرد.
نتایج ماه مه نسبت به فروش آوریل که ۵.۷ درصد نسبت به سال قبل و ۹.۴ درصد نسبت به ماه مارس کاهش یافته بود، به طور قابلتوجهی بهبود یافته است.
یارانههای دولتی برای جایگزینی خودروهای قدیمی با خودروهای جدید که در پایان آوریل معرفی شد، تقاضای قابلتوجهی از مصرفکنندگان را برانگیخت. خریداران خودرو اکنون می توانند یارانه ۷۰۰۰ یوان برای به روز رسانی خودروهای سوختی خود یا ۱۰ هزار یوان برای خرید خودروهای انرژی نو دریافت کنند.
جنگ قیمتی شدید بازار خودرو را در سال ۲۰۲۴ فرا گرفته است و با کاهش تقاضا برای وسایل نقلیه باتریدار شد که باعث افزایش رقابت میشود، سازندگان وسایل نقلیه الکتریکی در حال تخفیف و سرعت بخشیدن به عرضه مدلهای جدید هستند. بیوایدی با کاهش قیمت بسیاری از مدلهای محبوب در ماه فوریه جنگ قیمتها را تشدید کرد که باعث شد سایرین نیز از آن پیروی کنند.
تعداد مدلها برای کاهش قیمت از فوریه تا پایان آوریل، تقریباً با کل سال ۲۰۲۳ مطابقت داشت. برخی از مدلهای محبوب، کاهش قیمت تقریباً ۲۰ درصدی را داشتند که باعث شد بسیاری از مصرفکنندگان در انتظار تخفیفهای بیشتر، خرید خود را به تاخیر بیاندازند.
فروش کلی خودروهای سواری در ماه مه سالانه کاهش یافته است که به دلیل کاهش فروش خودروهای سوختی است. کاهش مداوم در فروش خودروهای سوختی مانع از بهبود کلی بازار خودرو شده است.
چین در ماه مه ۳۷۸ هزار خودرو صادر کرد که ۲۳ درصد در سال افزایش داشت اما کمتر از رکورد ثبت شده در آوریل بود. صادرات خودروهای با انرژی نو در ماه می در مقایسه با سال گذشته چهار درصد کاهش یافت.
اتحادیه اروپا از ماه آینده تعرفه های بیشتری را بر خودروهای برقی از چین اعمال خواهد کرد. موریتز شولاریک، رئیس موسسه اقتصاد جهانی در شهر کیل آلمان گفت تعرفهها احتمالاً واردات از چین را یک چهارم کاهش میدهد.
۱۱۰۰ دستگاه خودروی برقی ۵ روزه
مجوز استاندارد گرفتند
مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: حدود ۱۱۰۰ دستگاه خودروی برقی در کمتر از ۵ روز کاری موفق به دریافت گواهینامه انطباق شدند.محمدحسین طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران در جریان بازدید میدانی از وضعیت خودروهای در حال ارزیابی در گمرک غرب تهران گفت: در ۵ ماه گذشته، حدود ۲۹۰۰ دستگاه انواع خودرو از این گمرک گواهینامه انطباق دریافت نموده و مجوز استاندارد برای آنها صادر شد.
وی که به منظور نظارت مستمر بر تسریع و تسهیل فرآیند واردات خودروها و ارزیابی انطباق آن، برای چندمین بار در طول یک سال گذشته از این گمرک بازدید کرد، افزود: حدود ۱۱۰۰ دستگاه خودرو برقی در کمتر از ۵ روز کاری، با داشتن گواهی صحهگذاری تاییدیه نوع و ارایه اظهارنامه به اداره استاندارد مستقر در گمرک و رعایت سایر قوانین و مقررات، موفق به دریافت گواهینامه انطباق شدند.
گفتنی است، در ۵ ماه گذشته، حدود ۲۹۰۰ دستگاه خودرو شامل ۷۷۶ کامیون کشنده و ۲۱۰۰ دستگاه انواع خودروی سواری، موفق به دریافت گواهینامه انطباق از این ادارهکل شدند.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
راهبرد مدونی
برای برخورد با صنعت
و بازار تایر نداریم
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ضمن تاکید بر اینکه صنعت تایر علیرغم نقش حساس آن در کشور اما متاسفانه متولیان صنعت و اقتصاد کشور یک راهبرد مشخص و مدون برای برخورد با صنعت و بازار تایر کشور ندارند، تاکید کرد که باید با به کارگیردی راهبردهای مشخص در حداقل زمان ممکن بازار را کنترل و مشکل تامین تایر کشور را سر و سامان بخشید.
مصطفی تنها ضمن تاکید بر اینکه صنعت تایر کشور علیرغم نقش حساسی که در برپایی صنعت حملونقل جادهای کشور دارد، اما متاسفانه مورد توجه و حمایت کافی سیاستگذاران و دستاندرکاران اقتصادی کشور نیست، تصریح کرد: یکی از این عدم توجهها در سال گذشته این بود که حدود پنج - شش ماه، تامین ارزِ صنعت تایر به صورت قطره چکانی صورت میگرفت.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ادامه داد: همین تامین ارز قطرهچکانی سبب شد تا صنعت تایر قادر به تحقق افزایش تولید برای افزایش ظرفیت تولید تایرِ کشور نباشد؛ بدیهی بود که بهدنبال توقف نسبی تامین ارز مورد نیاز برای خرید مواداولیه، بهتدریج آثار آن در کاهش تولید و پدید آمدن تنشهایی در بازار بهویژه در حوزه تایرهای سواری دیده شود.
وی خاطرنشان کرد: از اواسط تابستان با شدت گرفتن مشکلاتی در بازار، مسئولان ضمن تجدید نظر در سیاستهای خود برای تامین ارز مورد نیاز برای تدارک مواداولیه صنعت تایر، در یک اقدام ضربتی، از یک سو تعرفههای واردات تایر را به حداقل ممکن رسانده و از سوی دیگر ارزی را که در نیمه اول سال از صنعت تایر دریغ کرده بودند به دامان وارد کنندگان ریختند تا بتوانند در حداقل زمان ممکن تنش بازار را کنترل و مشکل تامین تایر کشور را سر و سامان بخشند.
تنها تصریح کرد: این رویکرد سبب شد که تا پایان سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۷۲۱ میلیون و ۳۶۵ هزار دلار برای واردات هفت میلیون و ۸۳ هزار حلقه انواع تایر هزینه شود که در مقایسه با حدود ۵۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار تخصیص داده شده برای واردات ۵.۸ میلیون حلقه تایر در سال ۱۴۰۱، بیانگر رشد بیش از ۳۳ درصد از نظر مصارف ارزی و ۳۵ درصدی به لحاظ تعداد تایر وارد شده، است.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر تاکید کرد: اعمال این سیاست در حالی بود که از نیمه سال ۱۴۰۲، تمام ارز تامین مواد اولیه صنعت صنایع تایر کشور به صورت ارز نیمایی درآمد اما کماکان تا تا پایان سال ۱۴۰۲، ارز برای واردات با نرخ ارز ترجیحی تامین شد.
وی در پایان هشدار داد: برداشتن ناگهانی تعرفههای حمایتی صنعت تایر کشور، تخصیص ارز ارزانتر برای واردات آن هم در شرایطی که تولید کننده داخلی مجبور بود با ارز گرانترِ نیمایی تولید خود را به انجام رساند، فریز کردن قیمت تایرهای ساخت داخل به مدتی بالغ بر ۱۸ ماه در حالیکه هزینههای تولید و به صورت واضح افزایش قابل توجه نرخ ارز مصرفی مواداولیه، دریغ چند ماهه تامین ارز مورد نیاز تولیدات داخلی و صرف دست و دلبازانه ارز برای واردات، و تغییرات پیدرپی در سیاستهای تحمیلی فروش و توزیع تولیدات صنعتی، تنها بیانگر آن میتواند باشد که متاسفانه متولیان صنعت و اقتصاد کشور یک راهبرد مشخص و مدون برای برخورد با صنعت و بازار تایر کشور ندارند و تداوم این چنین رویکردی بیگمان تبعاتی را در پیشگیری از شکوفایی این صنعت راهبردی و پایهای و تداوم حیات آن در کشور به دنبال خواهد داشت.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 1
وزارت اقتصاد: سهام جزئی دولت در ایرانخودرو و سایپا واگذار میشود
سهام جزئی دولت در بخشهای مختلف با دستور رئیس جمهور شهید در آخرین نشست شورای اصل ۴۴، امسال باید واگذار شود.
وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره واگذاری خودروسازان در گزارشی اعلام کرد: واگذاری سهام دولت در خودروسازان، پیچیدگیهایی داشته است و در دولتهای گذشته نیز وجود این پیچیدگیها و در عین حال فقدان عزم لازم مانع از به نتیجه رسیدن آن شده است.
گره گشایی از این موضوع پیچیده در دولت سیزدهم با دستور رئیس جمهور شهید با جدیت دنبال شد و در چند نشست هم اندیشی با خبرگان و فعالان صنعت خودرو تلاش شد تا بهترین راهکار برای واگذاری مدیریت دولتی شرکتهای خودروسازی یافته شود.
وزارت امور اقتصادی و دارایی در دوره فعالیت وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت، توافقی در رابطه با مسیر واگذاری شرکتهای خودروسازی با سازمان خصوصی سازی و وزارت صمت انجام داد که اجرای بخشی از آن شروع شد، اما به دلیل تغییراتی که در وزارت صمت اتفاق افتاد، این کار متوقف شد؛ پس از تغییرات در وزارت صمت، همچنان این موضوع از محورهای مشترک همکاری بین دو وزارتخانه بود.
در آخرین جلسه شورای اصل ۴۴ قانون اساسی که با حضور رئیس جمهور شهید برگزار شد، بر اجرای فرامین رهبری در خصوص واگذاری سهام دولت در بخشهایی که سهام جزئی دارد، تاکید و دستوراتی به مسؤولان مربوطه در دولت داده شد.
از جمله این موارد سهام ایران خودرو و سایپا است که سهام دولت در آنها سهام جزئی است نه بلوک مدیریتی؛ بنابراین دولت با شتاب و جدیت بیشتری این موضوع را دنبال میکند.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 1
تارا با موتور سهسیلندر نیمه دوم سال آینده عرضه میشود
مدیر طرح تارا با موتور کم مصرف سهسیلندر توربو (IK3LB) از عرضه این محصول در نیمه دوم سال آینده خبر داد.
محمود خادم اظهار کرد: این طرح بر اساس راهبردهای کلان ایرانخودرو و سبد محصول تارا با قوای محرکه مختلف از جمله موتور کم مصرف سهسیلندر و دستیابی به اهداف کمی مصرف سوخت محصولات و کاهش آلایندگی تعریف شده است.
وی افزود: در این محصول، حجم موتور IK3 نسبت به پیشرانه TU5 به میزان ۳۰۰ سیسی و مصرف سوخت آن ۱.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته و این در حالی است که توان موتور ۱۰ درصد و گشتاور آن نیز ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است. تغییرات ایجاد شده در سامانه کلاچ و همچنین بهرهگیری از جعبهدنده MT6، شتابگیری بهتری را برای تارا جدید به ارمغان میآورد.
خادم ضمن اعلام این که تغییرات گستردهای در محفظه موتور تارا با موتور سهسیلندر ایجاد شده، خاطرنشان کرد: در این طرح، علاوه بر انطباق یک موتور جدید بر روی خودرو، سیستمهای جانبی از قبیل انتقال قدرت، ترمز، دسته موتورها، ورودی هوای موتور، سامانه اگزوز، سوخترسانی، خنککاری، کولر، برق و الکترونیک و کالیبراسیون موتور و همچنین حسگرهای مختلف مرتبط با موتور نیز طراحی و تکوین یافته و مجموعه کاملی را در محفظه موتور تشکیل میدهد.
وی افزود: به دلیل توربو بودن پیشرانه سهسیلندر تارا، قطعات جدیدتری نظیر اینترکولر نیز در این خودرو نصب شده تا نسبت به محصول پایه، کارایی و عملکرد بالاتری فراهم شود.
خادم با اشاره به پیادهسازی شبکه برق و الکترونیک ایرانخودرو (IKBCM) در تارا با موتور سهسیلندر، عنوان کرد: صندلیهای تمامی سرنشینان مجهز به حسگر سرنشین و بر اساس استاندارد اجباری R16 دارای هشدار صوتی و تصویری بستن کمربند ایمنی خواهد شد که این موضوع تغییراتی در سامانه برق و الکترونیک، صندلی و کمربندهای ایمنی خودرو به همراه داشته است. این نخستین محصول ایرانخودرو خواهد بود که مطابق با استاندارد R16 است. همچنین با توجه به تغییر فیزیکی و ابعادی موتور و قطعات جانبی، استانداردهای تصادف سرنشین و عابر پیاده نیز مورد بررسی و آزمایش قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه تارا جدید پس از دریافت گواهی انطباق با استانداردهای ۸۵ گانه تولید و عرضه خواهد شد، تاکید کرد: این محصول حتی فراتر از استانداردهای۸۵ گانه عمل خواهد کرد.
مدیر طرح تارا با موتور سهسیلندر با بیان اینکه در حال حاضر نمونه اولیه آزمایشگاهی این خودرو تولید شده است، گفت: شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایرانخودرو در حال انجام اقدامات مرتبط با کالیبراسیون و اصلاحات نهایی پیشرانه این محصول است. از تیرماه امسال، مرحله نمونهسازی برای انجام آزمونهای اولیه کارخانهای و بومیسازی آغاز و پس از دریافت بازخوردها و انجام اصلاحات لازم، نسبت به ساخت و تولید قالب قطعات اقدام خواهد شد. در انتهای سال جاری نیز آزمونهای اعتبارسنجی خودرو انجام خواهد شد و در نهایت این محصول در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ تجاریسازی و آماده عرضه به بازار خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت و توان تولید این محصول در خطوط ایرانخودرو بیان کرد: بر اساس برنامهریزیهای صورتگرفته، شمارگان تولید این نسخه از تارا در نخستین سال تولید ۱۰ هزار دستگاه و در سال دوم ۳۵ هزار دستگاه خواهد بود که بر اساس تقاضای موجود، قابل افزایش خواهد بود.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 2
۴۰ درصد تصادفات امسال مربوط به خودروهای فاقد معاینه فنی بوده است
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه آخرین نوسازی تجهیزات این مراکز مربوط به ۱۳ سال گذشته است، گفت: مبتنی بر مطالعات سیاهه انتشار اگر به صورت کامل از طریق دستگاههای جدید معاینه فنی در تهران انجام شود، آلایندگی هوا کم خواهد شد.
آیین رونمایی از تجهیزات نوین سنجش آلایندگی خودروها در مراکز معاینه فنی شهرداری تهران همزمان با یکصد و بیست و هشتمین پویش امید و افتخار صبح دیروز -شنبه ۲۶ خردادماه ۱۴۰۳- با حضور سیدمهدی میرزایی قمی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.
میرزایی قمی در ابتدای این مراسم گفت: در سال گذشته کل مراجعات به مراکز یک میلیون و ۶۶۴ هزار و ۱۷ مورد بوده است. در سال ۱۴۰۲ گواهیهای صادر شده معاینه فنی یک میلیون و ۲۱۵ هزار مورد بوده است و ۷۳ درصد خودروها موفق به اخذ معاینه فنی شدند که در این میان حدود ۱۸۰ هزار مورد مربوط به معاینه فنی برتر «۱۵ درصد» بوده و ۲۷ درصد از آنها نیز موفق به دریافت معاینه فنی نشدند.
وی ادامه داد: ما در شهرداری تهران از بضاعت ۸ مرکز معاینه فنی برخوردار هستیم. این تعداد مراکز حدود ۳۲ خط معاینه فنی سبک دارند و ۱۳ سال است که از نوسازی آنها گذشته است. اولین مرکزی که در کشور افتتاح شد مرکز بیهقی بود که در سال ۷۹ به عنوان اولین مرکز در کل کشور افتتاح شد و حالا با داشتن ۶ خط بزرگترین مرکز کل کشور است.
میرزایی قمی با بیان اینکه آخرین اورهال و نوسازی و تجهیزات مربوط به ۱۳ سال گذشته بود و دستگاه های انالایزر گازی در مراکز از برند های متفاوت بودند، اظهار کرد: عمر قطعات این دستگاه بر اساس تعداد تست آنهاست. دستگاه های ما عمر لازم خود را گذرانده بودند و لازم بود که حتما به روزرسانی بشوند. تامین قطعات یدکی از دیگر بحث هایی بود که اهمیت داشت و باعث میشد دستگاه ها از حالت کالیبره خارج بشوند. عمدتا تامین قطعات خارجی مراکز چون از برندهای متفاوت بودند صرفه مالی نداشت و با مشکل مواجه بود.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه تجهیزات جانبی این دستگاه ها مانند دورسنج ها کاستومایز شده با خود برند اصلی نبود، خاطرنشان کرد: اینها مجموعه عواملی بود که ما را بر این داشت که دستگاه ها در خطوط ۳۲ گانه نوسازی بشود. این دستگاهها در کلیه مراکز ۸ گانه نصب شده و طی دو هفته گذشته به صورت آزمایشی مورد امتحان قرار گرفتند و هماهنگی آنها با سامانه سیمفا موفقیت آمیز بود.
وی بیان داشت: علاوه بر بحث خریداری دستگاههای جدید به جهت پشتیبانی و IT هم باید تهیه و خریداری میشدند که انجام و نصب شد. پیش بینی ما این است که مبتنی بر مطالعات سیاهه انتشار اگر به صورت کامل از طریق این دستگاه های جدید معاینه فنی در تهران پیاده بشود شاهد کاهش آلایندگی تهران خواهیم بود.
میرزایی قمی با بیان اینکه خواهشمان از شهروندان این است که با طیب خاطر به مراکز مراجعه کنند و اطمینان از سلامت دستگاه ها داشته باشند، گفت: در دو بخش از طول سال معاینه فنی حائز اهمیت است؛ پیک سفرهای تابستانی و نوروزی. از شهروندان می خواهیم قبل از سفرها به مراکز مراجعه کرده و از وضعیت سلامت خودروی خود مطلع بشوند تا شاهد حوادث ناگوار در سفرها نباشیم. طبق آمار سال جاری ۴۰ درصد از تصادفات مربوط به خودروهای فاقد معاینه فنی بوده که اگر نسبت به نقص آگاه می شدند قطع به یقین این اتفاقات نمیافتاد.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: باتوجه به قانونی که مبنی بر مراجعه سالانه خودروها به مراکز است خواهشمندیم تا شهروندان اگر از مراجعه آنها به مراکز یک سال نگذشته است هم برای ایمنی بیشتر قبل سفر به مراکز مراجعه کنند.
وی با اشاره به مشخصات دستگاه های جدید بیان داشت: تمام برندها در دستگاه های جدید یکسان شده و دستگاهها مبتنی بر تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا هستند. این دستگاهها علاوه بر امکان اندازه گیری آلاینده های بنزینی توانایی سنجش خودروهای سوخت گازی را نیز دارند. همچنین تا انتهای تابستان و قبل از شروع سفرهای تابستانی دیگر دستگاه ها نیز نوسازی خواهند شد.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.