شماره: 2433 / ۱۴۰۳ بيست و چهارم شهريور
تعداد بازدید : 0
برنامه تولید هایما S۷ پرو از پاییز امسال
گروه صنعتی ایرانخودرو تولید انبوه خودرو هایما S۷ پرو را در پاییز امسال آغاز میکند
خودروی جدید هایما S۷ پرو با بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته و بهبود مصرف سوخت، به زودی در خط تولید ایرانخودرو خراسان قرار خواهد گرفت. این خودرو که ارتقا یافته مدل S۷ پلاس است، با مصرف سوخت کمتر و امکانات بیشتری عرضه خواهد شد.
مدیرعامل ایران خودرو خراسان، با اشاره به استراتژیهای گروه صنعتی ایرانخودرو برای ارایه یک محصول جدید در هر سال، از تولید انبوه هایما S۷ پرو در پاییز امسال خبر داد.
بیژن زاهدیفرد افزود: هایما S۷ پرو که در حال حاضر در مرحله پیشتولید قرار دارد، با بهرهگیری از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با پاشش مستقیم (GDI)، توان تولیدی ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را دارد. این ویژگیها باعث افزایش ۱۰ درصدی توان و ۱۸ درصدی گشتاور نسبت به مدل قبلی شده و در نتیجه شاهد کاهش هفت درصدی مصرف سوخت در این محصول جدید خواهیم بود.
وی همچنین به استفاده از گیربکس جدید ششسرعته اتوماتیک DAE در هایما S۷ پرو اشاره کرد و افزود: این خودرو مجهز به سیستم هشدار تعویض دنده (GSI) و ترمز پارک برقی است. همچنین، صندلی سرنشین جلو به صندلی برقی چهار جهته ارتقا یافته است.این خودرو، پاییز امسال به سبد محصولات گروه صنعتی ایران خودرو افزوده خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
فروش خودروهای برقی ناکام ماند
گروه صنعتی اظهار کرد که فروش خودروهای الکتریکی تایلند امسال به اهداف خود دست نخواهد یافت زیرا وامدهندگان در تحریم وامهای خودروی جدید محتاطتر هستند و بدهی خانوارهای این کشور نزدیک به یک رکورد است.
رئیس انجمن خودروهای الکتریکی تایلند گفت ثبت نام خودروهای برقی مسافری باتریدار در سال جاری به ۸۰ هزار دستگاه رسیده و این کمتر از ۱۵۰ هزار واحد پیش بینی شده این گروه در اوایل سال جاری است. این آمار هنوز حدود ۵ درصد بیشتر از بیش از ۷۶ هزار دستگاه فروخته شده در سال ۲۰۲۳ است.
کاهش پیشبینی فروش، خبر بدی برای سازندگان چینی مانند بیوایدی و گریت وال موتور است که به تازگی تولید خودروهای داخلی را در سال جاری پس از سرمایهگذاری در کارخانهها به منظور سرمایهگذاری از مشوقهای دولت تایلند برای تشویق خودروهای با انرژی جدید آغاز کردهاند.
رشد فروش خودروهای برقی در سطح جهانی نیز، با کاهش تقاضا و کاهش یارانه کشورها، کند شده است. به تازگی، ولوو کار هدف فروش خودروهای تمام برقی را تا پایان این دهه کنار گذاشت و به چندین خودروساز دیگر پیوست تا انتظارات خود را برآورده کند.
گروه صنعت خودروی تایلند، پیشبینی تولید خودروهای خود را از ۱.۹ میلیون دستگاه در سال جاری به ۱.۷ میلیون دستگاه در سال جاری کاهش داده است. طبق دادههای فدراسیون صنایع تایلند، فروش خودروهای داخلی در هفت ماه اول سال ۲۴ درصد کاهش یافته است. فروش خودروهای الکتریکی تاکنون روند رشد ۱۳ درصدی را در مدت مشابه کاهش داده است.
تایلند مالیات واردات را کاهش داده و یارانه نقدی به خریداران در ازای تعهد خودروسازان برای شروع تولید داخلی داده است که همه اینها بخشی از تلاش مجدد برای حفظ جایگاه طولانی مدت خود به عنوان یک مرکز خودروی منطقه ای است. این امر شاهد افزایش هفت برابری فروش در سال ۲۰۲۳ بود.
کاهش رشد امسال کمتر به تقاضا مربوط میشود، بلکه بیشتر به مسائل مزمن اقتصادی تایلند مانند نرخ رشد ضعیف و سطح بالای بدهی خانوارها مربوط میشود.
مهلت ثبت نام و انتخاب خودروهای وارداتی جانبازان تمدید شد
مهلت ثبت نام و انتخاب خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه خودرو جانبازان تا یکشنبه ۲۵ شهریور تمدید شد.
با توجه به مکاتبه سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر تمدید زمان ثبت نام و انتخاب خودروی وارداتی، مشمولان می توانند از طریق شرکتهای مربوطه اقدام کنند. همچنین جانبازان 50 درصد می توانند با بارگذاری خودروهای جدید از برندهای متفاوت تغییرات مورد نظر را اعمال کنند.
سامانه یکپارچه ثبت سفارش واردات خودرو برای جانبازان از روز شنبه ۱۰ شهریور ماه به مدت ۱۰ روز کاری فعال شده است و جانبازان میتوانند پنج اولویت خودرویی برای واردات را اعلام کنند.
در راستای اجرای فرآیند ثبت سفارش واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر موضوع تصویب نامه هیأت وزیران و آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در خصوص واگذاری خودرو به خانواده ایثارگران و جانبازان ابلاغ شد و به منظور ثبت سفارش واردات خودرو توسط شرکتهای واردکننده به نشانی اینترنتی ثبت نام مراجعه کنند.
از آنجایی که تعداد قابل توجهی از جانبازان در فراخوان قبلی از روش واردات خودرو توسط شرکتهای واردکننده انصراف دادهاند، لذا نظر به پیگیری مکرر بنیاد شهید و امور ایثارگران، مقرر شد فرصت مجدد برای کلیه جانبازان معزز فراهم شود.
همچنین با توجه به تغییر فهرست خودروهای اعلامی توسط شرکتها از لحاظ سال ساخت، مدل و نوع خودرو و عرضه خودروهای جدید از طرف شرکتهای وارد کننده خودرو، لازم است در این مرحله پس از انتخاب مجدد خودرو (دقت لازم در ارتباط با خودرو انتخابی معمول شود)، فهرست اسامی مشمولان واردات خودرو به همراه نوع خودرو انتخابی برای عقد قرارداد و انجام فرآیندثبت سفارش، اخذ مجوزهای مورد نیاز و پیگیری ارز تخصیصی به شرکت های طرف قرارداد اعلام خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
انجام مطالعات تی.او.دی برای ۳۸ ایستگاه مترو
سرپرست شرکت مجتمعهای ایستگاهی مترو تهران گفت: در مطالعات TOD که از طریق معاونت شهرسازی و معماری در حال انجام است، با ۲۰ منطقه شهرداری قرارداد منعقد شده و ۳۸ ایستگاه نیز انتخاب شدهاند.
میثم نوروزیان با اعلام اینکه طرح TOD مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در سال ۱۳۹۷است، اظهار کرد: بر اساس ادبیات جهانی، باید در فضایی توسعه شهرسازی را تعریف کنیم که ظرفیت بارگذاری بر اساس حمل و نقل عمومی وجود داشته باشد.
وی افزود: شورای عالی شهرسازی و معماری تکلیفی را مقرر کرده که حتی بازنگری طرحهای جامع و تفصیلی همه شهرها هم باید مبتنی بر TOD صورت بگیرد و چون عوارض ترافیکی و مواردی از این قبیل معمولاً در راستای توسعه شهرها شکل میگیرد، اگر بر اساس TOD گام برداریم میتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.
نوروزیان با بیان اینکه در TOD اصول و استانداردهای مختلفی وجود دارد، یادآور شد: بیشترین بحث در TOD این است که میزان بارگذاری و تراکم هر چه به ایستگاههای حمل و نقل مثل بیآرتی و مترو نزدیکتر شود، میتوانید میزان توسعه را افزایش داد؛ اما صرفاً هم این نیست که فقط به بحث تراکم بپردازد و اصلهای دیگری را نیز باید در نظر گرفت. برای مثال موضوع اختلاط کاربریها موضوع بسیار مهمی است و کاربریها نباید صرفاً مسکونی یا صرفاً تجاری باشد.
وی ادامه داد: کاهش خودرو و تاکید بر پیاده محوری و استفاده از دوچرخه نیز مبحث مهمی محسوب میشود. در مطالعاتی که از طریق معاونت شهرسازی و معماری در حال انجام است، با ۲۰ منطقه شهرداری قرارداد منعقد شده و ۳۸ ایستگاه نیز انتخاب شدهاند.
نوروزیان با بیان اینکه برای ایستگاههایی که بیشترین قابلیت پیادهسازی TOD را دارند و ظرفیتهای توسعه فراوانی پیرامون آنها وجود دارد مطالعات انجام میشود، خاطرنشان کرد: خروجی مطالعات منجر به تعدادی لکهگذاری خواهد شد که این لکهگذاریها فرصتهای توسعه هستند و در کنار آن با توجه به اینکه باید جذابیت ایجاد کنند ما طرحهای ترافیکی هم باید در نظر بگیریم و محورهای پیاده، ایستگاههای تاکسی و مواردی از این قبیل مشخص شود.
سرپرست شرکت مجتمعهای ایستگاهی مترو تهران با بیان اینکه این طرحها پیرامون ایستگاههای راهاندازی شده در حال انجام است، گفت: برای چهار خط جدید و نزدیک به ۳۰۰ ایستگاهی که در آینده خواهیم داشت سعی میکنیم بازنگری داشته باشیم تا بتوانیم از حالا برنامهریزی کنیم که به افق سال ۱۴۲۰ که چشمانداز طرح جامع حمل و نقل شهر تهران است، دست یابیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
با هدف بهبود کیفی محصولات سایپا صورت گرفت؛
تعداد بازدید : 2
برگزاری سمینار تبیین فرآیندهای کیفی زنجیره تامین از سازنده تا خودروساز
سمینار تبیین فرآیندهای کیفی زنجیره تامین از سازنده تا خودروساز، با هدف ارتقاء سطح کیفی به خصوص در محصولات جدید الکترونیکی و دیجیتال، برگزار شد.
امیرحسین طیبی، مدیر مطالعات راهبردی و رسانه گروه سایپا در سمینار تبیین فرآیندهای کیفی زنجیره تامین از سازنده تا خودروساز به تعداد قابل توجه شرکتهای دارای گواهینامهIATF (واکنش سریع خودروسازی بین المللی) در زنجیره تأمین خودروسازان ایران در مقایسه با کشورهای پیشرو اشاره کرد و گفت: الزامات کنترل دیجیتال در قطعات الکترونیکی و OPTION (امکانات اضافه) در نظامنامههای کیفی SPAS (سیستم تایید و تصویب مواد ٫قطعه سایپا) از اهمیت بسیاری برخوردار است.
همچنین در این نشست داریوش گل محمدی، قائم مقام اجرایی مدیرعامل شرکت سایپاسیتروئن به اهمیت مقوله کیفیت پرداخت و گفت: ضرورت دارد کیفیت در زنجیره تأمین به شکل گسترده نهادینه شود و در این گذار هماهنگی بین بازوهای کیفیت و تعامل با یکدیگر اهمیت بهسزایی دارد.
وحید اردستانی، رئیس اداره کنترل کیفیت سازه گستر نیز به تبیین فرآیند کنترل کیفیت در حوزه زنجیره تأمین، مدیریت عیب یابی روزانه فرآیند (DMD)، تأثیر طراحی مهندسی در کیفیت و توسعه محصول به روش STAGE GATE (مسیری ساختاریافته برای توسعه محصول موثر) پرداخت.
گفتنی است، سمینار تبیین فرآیندهای کیفی زنجیره تامین از سازنده تا خودروساز با حضور جمعی از مدیران سایپا، معاونین و مدیران سازه گستر و مدیران مرتبط شرکتهای قطعه ساز و خدمات مهندسی، در سالن اجتماعات شرکت سازه گستر برگزار شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
در نوزدهمین رویداد «پیوند»؛
تعداد بازدید : 0
محصولات هوشمندسازی خودرو ارائه شد
در نوزدهمین رویداد «پیوند» با موضوع هوشمندسازی در صنعت خودرو، ۷ استارتاپ، ویژگیهای محصول و مدل کسب و کار خود را به شتابدهندههای حاضر ارائه کردند.
دکتر مصطفی بغدادی مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری در نوزدهمین رویداد «پیوند» با موضوع هوشمندسازی در صنعت خودرو که امروز در محل صندوق نوآوری برگزار شد، در سخنانی با اشاره به نقش این صندوق در زیست بوم نوآوری کشور، عنوان کرد: در صندوق با تمرکز بر بخش استارتآپی و کمک به رشد تعداد شرکتهای دانشبنیان مجموعه فعالیتهایی را برای زیست بوم نوآوری کشور انجام میدهیم.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با اعلام اینکه در حال حاضر ۷۹ خدمت در صندوق نوآوری به شرکتهای دانش بنیان و فناور ارائه میشود، گفت: این خدمات در چهار دسته تسهیلات، ضمانتنامه، سرمایهگذاری و توانمندسازی ارائه میشود که مخاطبان آنها به طور مستقیم شرکتها و مؤسسات دانشبنیان است و ولی صندوق نوآوری به صورت غیر مستقیم از شرکتهای فناور و استارتآپی نیز به واسطه سایر بازیگران زیستبوم، حمایت میکند.
بغدادی افزود: امروزه اکوسیستم نوآوری کشور فقط شرکتهای دانشبنیان نیستند بلکه شامل شرکتهای استارتآپی، مجموعههای فناوری که در پارکها مستقر هستند و نیز هستههای فناوری که در مراکز رشد در حال شکل گرفتن باشند نیز میشود.
وی با اشاره به خدمات مالی صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: ما توانستیم با سرمایه حدودی سه همت که در زمان تصویب داشتیم، بیش از ۶۳ همت در صندوق گردش مالی ایجاد کرده و خدمات مالی ارائه دهیم. این سرمایه در اواخر دولت سیزدهم به ۱۰ همت افزایش پیدا کرده است. تلاش ما بر این بود که نوآوری را در ابزارهای تأمین مالی خود بکار گیریم و ظرفیت بانکها و بخش خصوصی را نیز وارد فضای نوآوری کشور کنیم که خوشبختانه با اهرمیسازی، توانستیم بیش از سرمایه موجود خدمات مالی ارئه دهیم.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با بیان اینکه ما در سال ۱۴۰۳، هشت بسته حمایتی را بهطور خاص و هدفمند به منظور تحقق شعار سال طراحی کردهایم، بیان کرد: در بسته حمایتی «رویش» برای تقویت شتابدهندههای دانشبنیان که بتوانند به استارتآپها و کسب و کارهای نوپا کمک کنند، تسهیلاتی را در قالب تسهیلات قرضالحسنه بذری پیشبینی کردیم. این تسهیلات تا پیش از این ۵۰۰ میلیون تومان بود اما در حال حاضر آن را تا سطح دو میلیارد تومان در قراردادهای شتابدهی به شتابدهندهها تسهیلات میدهیم.
بغدادی ادامه داد: تلاش کردیم که ودیعه رهنشان را نیز تا سقف ۳ میلیارد تومان تأمین کنیم. همینطور از طریق وام تسهیلات قبل از تولید صنعتی تلاش کردیم که برای تأمین تجهیزات تخصصی شتابدهی، تا سقف ۵۰ میلیارد تومان در سرمایهگذاری روی استارتآپها و هستههای فناور با شتاب دهندههایی که عاملشان هستند به آنها کمک کنیم. به شتابدهندهها، خدمات توانمندسازی میدهیم که بتوانند خدمات را به استارتآپها برسانند. در تأمین فضاها، خدمات آموزش، مشاوره، اخذ استانداردها، حضور در نمایشگاههای ملی و بینالمللی و نیز رویدادهایی مانند همین رویداد پیوند سعی شده که خدماتی ارائه شود.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان درباره دیگر خدمات این صندوق به شتابدهندهها یادآور شد: در بحث گرنت یا کمک هزینه تحقیق و توسعه برای تأمین هزینههای مورد نیاز هستههای فناوری که در شتابدهندهها حضور دارند، میتوانیم سالیانه پنج گرنت ۵۰۰ میلیونی تومانی به شتابدهندهها پرداخت کنیم. البته برای شرکتهای دانش بنیان معمولی در واقع یک گرنت در سال در نظر گرفته شده اما برای شتابدهندهها تا پنج گرنت هم در سال قابل دریافت است.
در ادامه این رویداد نیز مهدی اکبری، مدیر شتابدهنده «آمپردرایو» درباره فعالیتهای این شتابدهنده عنوان کرد: حدود یکسال پیش به حوزه شتابدهی ورود کردیم. پیش از آن «آمپردرایو» متولی تحقیق و توسعه در هلدینگ رایزکو بود. هدف ما این بود که بتوانیم انگیزه تیمهایمان را افزایش دهیم و فضای کارمان را بهطور خاص در صنعت خودرو و حوزههایی که هلدینگ رایزکو به سرمایهگذاری در آن علاقمند است، گسترش دهیم.
وی درباره شتابدهنده «آمپردرایو» نیز افزود: این شتابدهنده به طور کلی در سه حوزه عمده هاردتک، هوشمندسازی خودرو و حمل و نقل پیشرفته فعالیت میکند.
اکبری در پایان تصریح کرد: هلدینگ رایزکو با هدف سرمایهگذاری بر استارتآپهای حوزه خودرویی، اولین شتابدهندهای است که به طور تخصصی قصد دارد روی تیمهای بیرونی کار کند.
نوزدهمین رویداد «پیوند» با هدف بهمرسانی شتابدهندهها و هستههای فناور صبح روز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه با حضور هفت استارتآپ در حوزه هوشمندسازی خودرو در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
در این رویداد هفت استارتآپ ویژگیهای محصول و مدل کسب و کار خود را به شتابدهندههای حاضر ارائه کردند.
این استارتآپ از قابلیتهایی چون پرداخت آسان، دانش کاملاً بومی و مطابق با دانش روز دنیا، ردیابی لحظهای، حضور و غیاب برخوردار است. همچنین پرداخت هوشمند با NFC کارت و تلفن همراه مجهز به NFC، گزارشگیری در سه سطح برای مسافران، رانندهها و سازمان حملونقل، مدیریت مالی رانندگان سنسورهای حرکتی و تحلیلی برای رفتار راننده از دیگر ویژگیهای قابل توجه این پلتفرم است.این پلتفرم قادر به محاسبه ولتاژ، جریان، توان اکتیو و راکتیو، تعرفه زمانی، ارتباط با سرور از طریق WIFI و GPRS، استاندارد IEC ۶۱۸۵۱-۱، شارژ کند، احراز هویت و پرداخت NFC، بروزرسانی فریمور از راه دور OTA، مانیتورینگ، تنظیم و کنترل از راه دور، قابلیت بلوتوث ب، قابلیت چاپ رسید و نمایشگر LCD رنگی است.
این برنامه قابلیتهایی چون مکانیابی، ریموت دیاگ، ژیرسکوپ، قطبنما، دیتاهای خودرو و باتری، تشخیص تصادف، تحلیل رفتار راننده، تشخیص حمل با جرثقیل، دزدگیر و ریموت RF دارد. همچنین مانیتورینگ لحظهای و آلارم،کنترل از راه دور و از طریق اپ و سرور OTA، GSM و E-Call و B-Call به همراه میکروفون و با قابلیت اتصال به بلندگو خودرو را هم ممکن میسازد.
بهبود عملکرد ترمز، بازیابی انرژی، کاهش استهلاک و حفظ محیط زیست از ویژگیهای این برنامه استارتآپی است.
در پلتفرم «کنترل هوشمند کیفیت» قابلیتهایی چون سرعت پردازش بالا، سفارشیسازی، هزینه بسیار پایین، شناخت کامل بازار، ثبت اختراع نرم افزار و ثبت طرح صنعتی دانش بنیان دیده میشود.این استارتآپ در بخش راکبین موتورسیکلتها به کاهش زمان تعویض باطری، ثبت اطلاعات و فرآیند تعویض (کاربر و باطریها)، امنیت، پشتیبانی و ارائه خدمات به صورت حضوری در شرایط اضطراری منجر شده و باعث افزایش فروش سازندگان موتورسیکلتهای برقی و سازندگان باطری میشود. در بخش سازمانهای دولتی نیز کاهش مصرف سوخت، کاهش یارانه سوخت، کاهش آلودگی و در نتیجه کاهش هزینه درمان را به همراه دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
سمارت با کراس اوور برقی متوسط جدید رشد می کند
اسمارت شماره 5 بزرگترین مدل در تاریخ سازنده است و خودروهای سنگینی مانند تسلا مدل Y را هدف قرار داده است.
هر دو نسخه دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک از جمله نسخه برتر با نشان برابوس که انتظار میرود 638 اسب بخار قدرت داشته باشد وجود خواهد داشت.
شماره 5 ابتدا در چین به فروش می رسد و باید در سال 2025 در اروپا عرضه شود. هیچ برنامه ای برای آوردن آن به آمریکای شمالی وجود ندارد.
اسمارت با رونمایی از کراس اوور برقی شماره 5، بزرگترین مدلی که تا به حال نشان اسمارت را بر تن کرده است، حتی از ریشه های خود فاصله می گیرد. این سومین گوشی هوشمند جدیدی است که پس از شماره 1 و شماره 3 رونمایی شده است، و صرفاً بر اساس اندازه آن، به تسلا مدل Y اختصاص دارد.
طول کلی آن دقیقاً 185 اینچ است و ردپایی تقریباً مشابه با پرفروشترین تسلا دارد. این خودرو در حال ورود به بخشی است که پر از کراس اوورهای برقی با استعداد دیگر از هیوندای، کیا، فولکس واگن، فورد و دیگران است، بنابراین برای متمایز شدن و جلب خریداران باید خاص باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.