شماره: 2437 / ۱۴۰۳ بيست و هشتم شهريور
تعداد بازدید : 1
نصب دوربین بر روی اتوبوسها برای کنترل ورود به خطوط ویژه
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از نصب دوربین بر روی اتوبوسهای تندرو برای شناسایی پلاک خودروهایی که وارد خط ویژه میشوند، خبر داد.
حمید برادران مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در مورد تردد وسایل نقلیه در خط ویژه در حال تدوین برنامهای هستیم که مشکل ورود غیرمجاز حل شود، گفت: بر همین اساس دوربین بر روی اتوبوس بی آرتی نصب میشود تا پلاک را مشخصاً ثبت کنند تا نسبت به اعمال قانون از سوی پلیس اقدام شود.
وی افزود: در فاز اول بر روی ۱۲۰۰ اتوبوس دوربین نصب خواهد شد که برای اول مهر نیز این مهم تست شود.
وی با بیان اینکه از ۱۵ شهریور ماه تاکنون شاهد افزایش طول ترافیک در روزهای اخیر داشتیم بگونهای که شاهد افزایش ۱۴ درصدی طول ازدحام ترافیک در تهران هستیم گفت: آغاز سفرهای خریدهای تحصیلی یکی از علتهای بروز ترافیک است.
وی با بیان اینکه طرحها وقتی نتیجه میدهد که شهروندان نیز با ما همراه باشند اظهار داشت: خانوادهها به دلیل نبود سرویس به فرزند خود بیشتر فکر میکنند تا افزایش ترافیک و لازم است که فرهنگسازی و اطلاعرسانی لازم صورت گیرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
چراغ برقیهای اروپا سبز شد
فروش خودروهای برقی اروپا در سال ۲۰۲۵ افزایش مییابد.نتایج نشان داد که سهم بازار خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۵ به شدت افزایش مییابد، زیرا محدودیتهای آلایندهها سختتر میشود و تولیدکنندگان مدلهای ارزانتری را ارائه میکنند.بر اساس گزارشها، خودروهای الکتریکی در سال آینده ۲۴ درصد از خودروهای جدید فروخته شده در اروپا را تشکیل خواهند داد. در این گزارش آمده است که انتظار میرود فروش خودروهای الکتریکی به ۲۴ درصد از سهم بازار در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد، که از طریق گسترش عرضههای انبوه خودروهای برقی در بازار حمایت میشود.فروش خودروهای برقی امسال پس از سه سال رشد، کاهش یافت و تنها ۱۴ درصد از فروش خودروهای جدید در اروپا در نیمه اول سال ۲۰۲۴ را به خود اختصاص داد. فروش بالاتر در هلند، اسپانیا و ایتالیا پس از کاهش غیرمنتظره یارانههای عمومی در آلمان، بزرگترین بازار اروپا، کاهش را جبران نکرده است. اما تعداد زیادی از مدلهای جدید و مقرون به صرفهتر در سال ۲۰۲۵ انتظار میرود که فروش را در سراسر منطقه افزایش دهند.
خودروی آئودی S6 کلاسیک است
با A6 و S6 الکتریکی که در راهند، برخی از اصول اصلی آئودی در حال عرضه هستند.A6 می تواند نسب خود را به آئودی 100 در سال 1968 ردیابی کند، اولین خودروی آئودی که امروز آن را می شناسیم.این S6 منعکس کننده یک رویکرد آلمانی متمایز در مهندسی خودرو است: طرح سنتی پیشرانه موتور آئودی قبل از گیربکس جلویی به دهه 1930 باز میگردد، با DKW F9، جانشین پیشنهادی فولکس واگن بیتل. این یک طرح با مزیت های زیادی است. فضای داخلی زیادی ایجاد می کند و با یک میل محرک ساده که به سمت عقب حرکت می کند، بسته بندی آسانی از چهار چرخ محرک ایجاد می کند. اما سنگین ترین قسمتهای خودرو را دقیقاً در جایی که نمی خواهید قرار میدهد و یک کابوس بالقوه برای پویایی خودرو ایجاد میکند.خودروهای عملکرد موتور جلو معمولاً نیروگاههای خود را تا حد امکان پشت چرخهای جلو نصب میکنند. به غیر از سوبارو، آئودی در این رویکرد بسته بندی تقریباً تنها است. اینجاست که مفهوم «کم فرمان آئودی» از آنجا می آید و حقیقتی در آن وجود دارد. بنابراین، به نظر می رسد که این طرح پایه ای عجیب برای یک سدان اسپرت باشد.
مرسدس آ ام جی C63در آلمان
با تخفیف شدید روبرو می شود
آ ام جی C63در ژوئن 2023 با قیمت پایه 114 هزار و 887 یورو برای این سدان در آلمان به فروش رسید.تا سپتامبر 2024، اکنون 115 هزار و 174 یورو هزینه دارد. در واقع، اکنون که مرسدس به استراتژی قیمت گذاری شفاف تر در بازار داخلی خود روی آورده است، واقعاً بسیار ارزان تر است. این خودرو می تواند با قیمت 105 هزار و 960 یورو مال شما باشد.اینکه یک سازنده خودرو قیمت کامل را فهرست کند و سپس سعی کند شما را با یک تخفیف زیاد جذب کند، چندان غیرعادی نیست. مرسدس پس از تغییر به مدل خرده فروشی نمایندگی در آلمان این کار را انجام می دهد. هیچ لیست قیمت دیگری در وب سایت شرکت موجود نیست زیرا خودروساز به صورت پویا قیمت ها را در پیکربندی تنظیم می کند. مشتری دیگر نمی تواند در مورد قیمت نهایی با فروشنده مذاکره کند. مرسدس قیمت را تعیین می کند و تمام.مرسدس در حال حاضر مستقیماً خودروها را به مشتریان می فروشد، بنابراین از نظر تئوری نگرانی مشتری در مورد اینکه آیا می تواند پیشنهاد بهتری از فروشنده داشته باشد را برطرف می کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
طرح فروش نقدی و اقساطی پیکاپ فوتون دیزلی ایرانخودرو دیزل
شرکت ایرانخودرو دیزل، طرح فروش فوری پیکاپ فوتون دیزلی را از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه آغاز میکند.
ایرانخودرو دیزل، در راستای پاسخ به نیاز بازار و فروش خودرو به مشتریان نهایی در نظر دارد، طرح فروش نقدی و اقساطی پیکاپ فوتون دیزلی با قیمت قطعی را اجرا کند.
پیکاپ فوتون دیزلی، تنها پیکاپ دیزلی بازار کشور است که در طول مدت زمان عرضه، توجه بسیاری از علاقهمندان به این دست از خودروها را به خود جلب کرده و مجهز به گیربکس دستی پنج دنده است و از موتور ۱۷۴ اسب بخار کامینز (CUMMINS) با استاندارد آلایندگی یورو پنج و حجم ۲۷۷۶ سی سی بهره میبرد.
از جمله امکانات دیگر این محصول قابلیت کاربری درونشهری، کمپر و آفرود است. همچنین میتوان به سیستم ترمز دو مداره هیدرولیکی، جلو و عقب دیسکی و مجهز به سیستمهای توزیع متعادل نیروی ترمز (EBD)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESP)، سیستم کنترل اتوماتیک سرعت در سر پایینی (HDC) اشاره کرد.
همچنین، این محصول ایران خودرو دیزل از گارانتی سه ساله یا ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد برخوردار است.
این طرح فروش از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۲۸ شهریورماه و از طریق سایت فروش اینترنتی شرکت ایرانخودرو دیزل به نشانی esale.ikd.ir آغاز و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.
خریداران میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نمایندگیهای مجاز فروش ایرانخودرو دیزل در سراسر کشور و پایگاه اینترنتی این شرکت مراجعه کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
وزیر صنعت، معدن و تجارت : آییننامه واردات خودروهای کارکرده اصلاح میشود
وزیر صمت ضمن اشاره به آخرین وضعیت ریجستری گوشیهای آیفون و اینکه در حال حاضر مستندی در این ارتباط نداریم، اما پیگیر این موضوع هستیم، درباره بخشنامه واردات خودروهای کارکرده و اینکه نیازمند اصلاحاتی است، توضیح داد: با بخشنامه موجود ممکن است پول مردم از بین برود، بنابراین به دنبال یک بخشنامه درست هستیم.
محمد اتابک - وزیر صنعت ، معدن و تجارت - دیروز در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران که با حضور تولیدکنندگان و صنعتگران برگزار شد، با اشاره به وضعیت واردات خودرو اظهار کرد: وضعیت بازار برای واردات خودرو در سال جاری مناسب بود، ارز خوبی برای این بخش داشتیم، بهگونهای که در پنجماهه سال جاری نسبت به سال قبل میزان واردات سه برابر افزایش یافت، در بحث خودروهای کارکرده نیز بانک مرکزی، سازمان استاندارد و گمرک مباحثی را مطرح کردند که باید آنها را حل کنیم و بخشنامه موجود نیازمند اصلاحاتی است.
وزیر صمت با اشاره با استانداردهای ۸۵ گانه خودروسازان که باید به آنها توجه کنند، اظهار کرد: جلسهای را در همین رابطه برگزار کردیم و قرار است که این موضوعات پیگیری شود و باید بپذیریم که خودروهای تولیدی نیازمند بازنگری و دقت بیشتری هستند، ضمن اینکه صحبتهای آنها نیز میبایست شنیده شود در همین راستا کمیته راهبری خودرو را تشکیل دادهایم و از اتاق بازرگانی نیز تقاضا داریم که در این کمیته حضور داشته باشند.وی با بیان اینکه کمیته کیفیت زیرمجموعه این کمیته خواهد بود، گفت: در خصوص رفع نابسامانیها تلاش خواهم کرد که هیچ بخشنامه خلق الساعه را ابلاغ نکنم و در تمام کمیتههای صنعت، معدن و تجارت حتما یک نماینده از بخش خصوصی که مورد قبول اکثریت است، حضور داشته باشد.اتابک با اشاره به اینکه امیدواریم آرامش در بازار خودرو ایجاد شود، گفت که ما باید با خودروسازان در مورد افزایش تولید صحبت کنیم که برنامهریزیها در حال انجام است، مقداری ارزبری دارند و باید ارز بدهیم که بتوانند افزایش تولید داشته باشند.
وزیر صمت در خصوص آخرین وضعیت رجستری گوشیهای آیفون گفت: در حال حاضر مستندی در این ارتباط ندارم، در فضای موجود میبایست چند بخش وزارت ارتباطات و صمت جلساتی را برگزار کنند، هنوز اتفاق جدیدی نیفتاده، اما پیگیر هستیم.
وی در خصوص ممنوعیت واردات و صادرات، گفت: در این رابطه از سازمان توسعه تجارت درخواست کردیم تا کارهایی را انجام دهد، تعرفههایی در این بخش وجود دارد که مانع انجام و پیشبرد کار میشود و توجیه اقتصادی نیز ندارند، لذا این تعرفهها باید اصلاح شوند و تدابیر لازم برای این موضوع نیز در نظر گرفته شده است. اگر این تعرفهها اصلاح شوند تاثیر بالایی دارد چراکه حوزه تجارت مانند صنعت نیاز به سرمایهگذاری ندارد.
اتابک با اشاره به موضوع دانشبنیانها و موضوعاتی که در برنامه هفتم توسعه قید شده است، گفت: برای این مساله وامهای خاصی در نظر گرفته شده و تاکید روی فشار آوردن روی این رشته خاص است و آنطور که برنامهریزی شده تا ۱۵ مهرماه این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص فضای کسبوکار و نیروگاهها نیز اظهار کرد: مشکل اصلی که در این رابطه وجود داشت این بود که صنعت برق در شرایط کمبود روی نیروگاههای بخش صنعت حساب باز میکرد و این مساله موجب شده که بخش تولید نتواند کار خود را پیش ببرد برای این موضوع نیز تدابیری لحاظ شده است، زمانی که تولید از چرخه اقتصاد خارج شود تورم بر سر سفرهها قدم میگذارد؛ لذا باید به این موضوع توجه جدی شود.
وی با تاکید بر اینکه اقدامی که صورت گرفت برای نیروگاههای خصوصی درست نبود به همین دلیل چارهاندیشی صورت گرفت و از نظر قانونی این موضوع تعیین تکلیف شد، تصریح کرد: اکنون برای واحدهای تولیدی تسهیلاتی در این راستا تخصیص مییابد و دیگر نگرانی در این رابطه وجود ندارد.
اتابک در رابطه به برنامه وزارت صمت برای افزایش صادرات فرش، گفت: در سال گذشته صادرات فرش با کاهش مواجه شد، اکنون ساختار را تغییر دادیم و در این راستا نیز از میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی نیز درخواست کمک کردیم و نیت این است که بتوانیم میزان صادرات فرش را افزایش دهیم.
وی در خصوص رشد ۱۳ درصدی بخش معدن و سرمایهگذاری در این بخش عنوان کرد: قطعا ۱۳ درصد رقم بالایی نیست که سابقه آن در کشور وجود داشته باشد، اکنون ماشینآلات کهنه هستند و شرایط بهگونهای است که نمیتوانیم به نقطه مطلوب برسیم و نیازمند سرمایهگذاری هستیم، اگر شما نسبت اشتغال را به ارزش افزوده در نظر بگیرد این اعداد تطابق ندارند که بخشی از علت آن خامفروشی است، اما این مساله به معنی توقف کامل خامفروشی نیست؛ اما باید آن را تسری دهیم.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت در خصوص تسهیلات نیز گفت: میزان تسهیلات نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است، اما این میزان با توجه به ضریب تورم در کشور اصلا کفایت نمیکند، سرمایهگذاری ثابت در کشور منفی شده که نتیجه آن استهلاک بیش از اندازه است. در حال حاضر کارخانهها نیازمند سرمایه در گردش هستند که در این راستا هماهنگیهایی صورت گرفته تا سرمایه در گردش این بخش افزایش یابد.
وزیر صمت در خصوص جهش تولید و اقداماتی که در این راستا میبایست صورت بگیرد، گفت: بیشترین مشکلی که در این رابطه با آن درگیر بودیم مربوط به زیرساختهای انرژی بود چرا که امسال برق کافی به شهرکهای صنعتی و بخشهای تولیدی نرسید و این مساله بیشترین تاثیر را در رشد تولید داشت. بنابراین باید در این حوزه سرمایهگذاری صورت بگیرد چرا که اکنون مشکل انرژی یک مساله فراگیر است و اگر این مساله برطرف نشود چالشهای زیادی را خواهیم داشت.وی گفت: جداسازی برق صنعت اهمیت زیادی دارد و باید انرژیهای نو را نیز توسعه دهیم چرا که تنها در این شرایط میتوانیم مشکلات مربوط به بخش صنعت را در حوزه انرژی برطرف کنیم. علاوه بر این مشکل دیگر بحث میزان ارز است که درخواست افزایش ارز از بانک مرکزی را دادهایم که با تعیین تکلیف این ارزها را نیز توزیع خواهیم کرد.
به گفته وی، در بحث تعطیلات هنوز تصمیم قطعی اخذ نشده و دولت این موضوع را اعلام خواهد کرد.
اتابک با بیان اینکه تلاش ما این است که وزارت را اقتصادی اداره کنیم، گفت: اقتصادی اداره کردن به دولت و بخش خصوصی بر میگردد. سعی ما این خواهد بود که رفاه را بین خودمان ایجاد کنیم تا بعد از آن این موضوع بین عامه مردم ایجاد شود.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد: برای مواردی که دوستان در این جلسه اعلام کردند درخواست من این است که حتما نماینده برای کمیتهها مشخص شود تا بتوانیم با یک جمعبندی شرایط را بهبود بخشیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
نمایندگی های وین فست بی سر و صدا در سراسر ایالات متحده گسترش یافته است
نمایندگی های وین فست در 13 ایالت وجود دارد: کالیفرنیا، کارولینای شمالی، آلاباما، فلوریدا، تگزاس، نیومکزیکو، مریلند، ایندیانا، ایلینوی، نیویورک، کانزاس، کانکتیکات و کنتاکی.
در حال حاضر،VF8 پلاس و اکو تنها مدل موجود در فروش است. VF6، VF7 و VF9 هنوز به عنوان «به زودی عرضه می شود» ذکر شده اند، اگرچه VF9 قیمت گذاری دارد.استارتاپ ویتنامی وین فست مطمئناً محبوب مطبوعات نبوده است. اما به نظر می رسد وین فست همچنان در تلاش است. این شرکت گفت که کراس اوور VF8 خود را در پاسخ به انتقادات به روز کرده است و ظاهراً اکنون خودروی بهتری است. همچنین، از مدل مستقیم به مصرف کننده خود منشعب شده و در چند نمایندگی برای فروش خودروها رجوع کرده است. در ابتدا، فقط یکی در کارولینای شمالی بود، اما این برند اکنون ناوگانی از نمایندگیها دارد که در سراسر ایالات متحده گسترده شدهاند.این خبر کاملاً جدیدی نیست، زیرا وین فست در ماه آوریل اعلام کرد که با 12 نمایندگی در ایالات متحده امضا کرده است. با این حال، پنج ماه بعد، آنها بالاخره آنلاین می شوند، همراه با چند مورد دیگر که در ابتدا اعلام نشده بودند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
خودروهای برقی چینی حساسیت برانگیز شدند
دولت انگلیس درباره ریسک تولیدکنندگان خودروی برقی چینی برای امنیت ملی به دلیل نگرانیهای حریم خصوصی داده و احتمال ارتباط آنها با مجتمع صنعتی- نظامی چین، هشدار گرفت.
یک گزارش جدید هشدار داد وزیران باید ممنوعیت قراردادهای دولتی با تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی را به دلیل نگرانیهای امنیت ملی و حفظ حریم خصوصی دادهها، مد نظر قرار دهند.
طبق گزارش «موسسه ریسکهای استراتژیک چین» (CSRI) و «ائتلاف فناوری امن»، تامین کنندگان مظنون به داشتن روابط با مجمتمع صنعتی-نظامی چین، به دلیل پتانسیل قطعات بیسیم که میتوان از آنها به شکل سلاح استفاده کرد و حتی خیابانهای انگلیس را قفل کرد، یک ریسک ایجاد میکنند.
قطعات CIM، قطعات بیسیمی هستند که در همه خودروهای برقی بکار رفته اند و به عنوان درگاهی برای داده عمل میکنند که در هر جهتی جریان مییابد.
در این گزارش ابراز نگرانی شده که دادههای تولید شده توسط خودروهای برقی ساخت چین که در انگلیس استفاده میشوند، ممکن است به دست دولت چین بیفتد و برای اهداف شنود و جاسوسی استفاده شود.
طبق ادعای این گزارش، اگر روابط میان انگلیس و چین، تیره شود، قطعات CIM میتوانند به چین اجازه دهند خودروها را غیرفعال کنند و باعث مختل شدن دولت، پلیس، ارتش و زنجیره تامین تجاری انگلیس شود.
اگر دادههای جغرافیایی و عملکرد توسط خودروهای برقی گزارش داده شوند که بسیار بیشتر از دادههای جمع آوری شده از طریق تلفنهای همراه هستند، میتواند به چین امکان دهد جابجایی وسایل نقلیه دولت و خودروهای دفاعی را مختل کند.
با این حال، این گزارش خواستار ممنوعیت تامین هیچ کدام از شرکتهای خودروسازی برقی چینی یا سازندگان قطعات CIM چینی نشد.
این مطالعه در بحبوحه ورود سریع خودروسازان چینی شامل بی وای دی، ایکسپنگ و ان آی او به انگلیس منتشر شده است. طبق اعلام جامعه تولیدکنندگان و فروشندگان موتور، سهم بازار خودروهای برقی ساخت چین، از ۲ درصد، به ۳۳.۴ درصد در فاصله سال ۲۰۱۹ تا نیمه اول سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.
دولت انگلیس به سرعت خودروهای برقی را برای بخش عمومی تهیه کرده و سال گذشته تائید کرد بعضی از مدلهای مورد استفاده وزارت دفاع، توسط برند ام جی شرکت سایک موتور چین تامین خواهند شد.
بی وای دی هم حضور قابل ملاحظهای در بخش عمومی انگلیس داشته و دستکم ۱۸۰۰ اتوبوس برقی را به مقامات محلی در سراسر این کشور تحویل داده است. نگرانیها سال گذشته پس از شناسایی یک دستگاه ردیابی چینی مخفی در یک خودروی دولت انگلیس افزایش یافت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.