شماره: 2480 / ۱۴۰۳ بيست و نهم آبان
تعداد بازدید : 0
زیباترین خودروی ژاپنی از ایتالیا الهام گرفته است
تام ماتانو، نیروی محرکه FD RX-7 توضیح می دهد که چگونه یک فراری زرد بهترین نوع خودرو را ارائه می دهد.
تام ماتانو زمانی که برای اولین بار از استودیوی طراحی مزدا در هیروشیما بازدید کرد کمی شوکه شد. او در سال 1983 به این شرکت ملحق شد تا ریاست استودیوی طراحی کالیفرنیا را در موسسه تحقیقاتی مزدای آمریکا که به تازگی تأسیس شده بود، بر عهده بگیرد. در آن زمان، همکاران او در ژاپن روی نسل دوم FC RX-7 کار می کردند.
منطق چیزی شبیه به این بود: RX-7 قرار بود رقیب 944 باشد، بنابراین تیم طراحی باید آن خودرو را معیار قرار دهد.
جای تعجب نیست که FC RX-7 بیش از یک شباهت گذرا به 944 دارد. برای نسل سوم RX-7، FD، ماتانو رویکرد بسیار متفاوتی را در پیش گرفت و به همراه تیم خود، مسلما زیباترین خودروی ژاپنی را خلق کرد. خودرویی که تا به حال ساخته شده آنها هیچ شماره 944 برای الهام گرفتن در استودیو پارک نکرده بودند. آنها یک فراری داشتند.
ماتانو در ژاپن به دنیا آمد و بزرگ شد، اما اولین شغل او به عنوان طراح با جنرال موتورز در دیترویت و استرالیا و بی ام و در مونیخ بود. او تاکید زیادی بر عدم کپی برداری از کارهای دیگران و ارج نهادن به فرآیند خلاقانه دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
عضو هیات رئیسه مجلس:
تعداد بازدید : 0
خودروهای با تکنولوژی دهه ۵۰ را به قیمت خودروهای روز دنیا به مردم میفروشند
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بازار خودروسازی در کشور ما انحصاری است، گفت: خودروهای با تکنولوژی دهه ۴۰ و ۵۰ را به قیمت خودروهای روز دنیا همچون لندکروز و بوگاتی به مردم میدهند و در این شرایط اصلا هم کیفیت مهم نیست چون رقیبی در بازار خودرو وجود ندارد.
مجتبی یوسفی با اشاره به بندی از لایحه بودجه ۱۴۰۴ درباره عرضه خودروهای وارداتی در بورس گفت: طبق تجربه گذشته، بورس برای کشورهایی کارآمد است که بازار کامل را رعایت میکنند یعنی هیچ محدودیتی در عرضه و تقاضا ندارند.
وی افزود: بازار خودروسازی در کشور ما انحصاری و تولید خودرو محدود است لذا مردم باید برای تامین یک نیاز اصلی صف بکشند. نتیجه انحصار این است که خودروهای با تکنولوژی دهه ۴۰ و ۵۰ را به قیمت خودروهای روز دنیا همچون لندکروز و بوگاتی به مردم میفروشند و در این بین اصلا هم کیفیت مهم نیست چون رقیبی وجود ندارد.
این نماینده مجلس اضافه کرد: همین موضوع در برخی از محصولات فولادی و سیمانی و پتروشیمی اتفاق میافتاد چون تولیدکنندهها و خریداران محدود هستند. براین اساس به دلیل نبود بازار کامل در کشور ما، بورس کارایی لازم را در محصولات انحصاری ندارد.
یوسفی با ابراز مخالفت با عرضه خودرو در بورس گفت: مجلس یازدهم علیرغم تمامی مخالفتها، واردات خودروهای نو و کارکرده را با هدف ایجاد رقابت در صنعت خودروسازی و به دنبال آن افزایش کیفیت و کاهش قیمت تصویب کرد؛ وزارت صمت نیز آییننامه آن را تدوین کرده که از آقای اتابک وزیر صمت تشکر میکنم. انتظار می رود برای احقاق این حق قانونی مردم ایستادگی شود.
وی در پایان و در جمع بندی با بیان اینکه نتیجه عرضه خودرو در بورس، افزایش قیمت است، گفت: ما به عقب برنمی گردیم؛ باید واردات خودرو انجام شده تا این انحصار برداشته شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
قیمت محصولات ایرانخودرو اصلاح شد
اصلاح قیمت محصولات ایرانخودرو پس از گذشت بیش از یک سال از آخرین تاریخ تعیین قیمتهای فروش این شرکت به مرحله اجرا رسید.
براساس دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری شورای رقابت و تصمیمات اتخاذ شده و محاسبات صورت گرفته، قیمت اصلاح شده محصولات خودروسازان ابلاغ شد.
این اصلاح قیمت از محل هزینههای تولید خودرو و مستند به اقلام هزینهای درج شده در صورتهای مالی و حسابرسی شده شرکتهای خودروساز است و بعد از گذشت بیش از یک سال از آخرین بهروزآوری قیمت محصولات (طی مصوبه ۶۱۱ مورخ ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲) اجرا میشود.
قطعا توسعه صنعت خودرو متناسب با صنعت جهانی و افزایش تولید، در گرو سودآوری این صنعت خواهد بود و امید میرود با اجرای صحیح و به موقع دستورالعمل تنظیم بازار، این صنعت از وضعیت زیاندهی فعلی خارج شود.
تزریق نقدینگی به جریان تامین و تولید خودرو بیتردید افزایش شمارگان تولید را بههمراه خواهد داشت و با ایجاد شرایط اجرای پروژههای ارتقای کیفیت در کنار توسعه محصولات، مسیر جلب رضایتمندی مشتریان را هموار خواهد کرد.
امید میرود، پس از این اصلاح قیمت و کاهش قیمت در حاشیه بازار محصولات، امکان خرید مستقیم مصرفکنندگان واقعی از تولیدکننده، بیش از پیش فراهم شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
گروه خودروسازی سایپا ؛ اصلاح قیمت، مشمول طرحهای فروش فوری و فروش فوق العاده نمیشود
روابط عمومی گروه خودروسازی سایپا در خصوص اصلاح قیمت محصولات سایپا که با توجه به مستندات مالی و براساس دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری مصوب شورای رقابت صورت گرفته است، اظهارداشت: گروه خودروسازی سایپا با هدف کاهش هزینهها و افزایش بهرهوری در تمام بخشها، تلاش کرد که اصلاح قیمت خودرو محدود باشد. گروه خودروسازی سایپا در ادامه به برخی از ابهامات و سوالات پرشمار مردم پس از اصلاح قیمت، پاسخ داده است:
روابط عمومی گروه سایپا در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح قیمت صورت گرفته، مشمول مشتریانی که وجه کامل خودرو را پرداخت کردند، میشود یا خیر، اعلام کرد: در صورتی که قرارداد منعقد شده با مشتریان در قالب «فروش فوری» و یا «فروش فوق العاده» باشد و وجه خودرو از سوی خریدار به صورت کامل پرداخت شده باشد، خودرو مشمول هیچ گونه اصلاح قیمتی نمیشود و با همان قیمت قبل، خودرو تحویل مشتریان محترم خواهد شد. روابط عمومی گروه خودروسازی سایپا در خصوص مشتریانی که قرارداد پیشفروش با گروه سایپا داشتند و بخشی از وجه خودرو را پرداخت کردند، گفت: در صورت انعقاد قرارداد پیش فروش با قیمت زمان تحویل با خودروساز و پرداخت بخشی از وجه خودرو، سهمی از قیمت خودرو که پیش پرداخت آن قبلا انجام شده، مشمول افزایش قیمت نخواهد شد و صرفاً سهم باقیمانده مشمول اصلاح قیمت است و دستورالعمل مصوبه 473 شورای رقابت جهت ایندسته از مشتریان اعمال خواهد شد . در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت شامل افرادی که در سامانه یکپارچه نسبت به فراخوان آنها اقدام شده و امکان واریز وجه در آن مقطع را نداشتهاند، میشود،روابط عمومی سایپا پاسخ داد که با توجه به عدم واریز وجه وعدم انعقاد قرارداد، مطابق مفاد اطلاع رسانی شده در اجرای طرح سامانه یکپارچه، قیمت فروش بر مبنای قیمت زمان انعقاد قرارداد و واریز وجه لحاظ خواهد شد.همچنین در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه فراخوان برای تعدادی از مشتریان ارسال شده، اما چون با خودرو درخواستی در سامانه یکپارچه مغایر بوده استقبال نشده و به همین دلیل واریز انجام نشده است، آیا افزایش قیمت شامل این افراد میشود؟ مطابق شرایط اعلام شده در اطلاعیه عرضه سامانه یکپارچه، ثبتنام در فهرست نوبتدهی، هیچگونه تعهدی برای خودروساز ایجاد نکرده و تعهد پس از فراخوان واریز وجه و انعقاد قرارداد برای خودروساز ایجاد میشود، لذا مبنای قیمت در زمان انعقاد قرارداد خواهد بود. مبحث بعدی که مورد سوال مشتریان است و روابط عمومی گروه به آن پرداخته این است که وضعیت ثبتنامکنندگان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سامانه ثبت درخواست خودرو چگونه است؟ متقاضیانی که مشخصات آنان تاکنون از سوی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به مراکز اسقاط اعلام نشده تا برای ایجاد قرارداد و واریز وجه برای سایپا ارسال شود، مشمول افزایش قیمت خواهند بود.ولی مشتریانی که ودیعه اولیه را به سایپا پرداخت و پیرو اعلام ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده نسبت به اسقاط خودرو اقدام و اطلاعات آنان به خودروساز اعلام ودر حال طی نمودن تکمیل فرآیند جایگزینی می باشند مشمول افزایش قیمت نخواهند شد . در ادامه روابط عمومی سایپا اعلام کرد با توجه به اینکه اصلاح قیمت محصولات سایپا بر اساس دستور العمل تنظیم بازار خودروهای سواری شامل خودروهای تولیدی و مونتاژی است و در مورد خودروهای وارداتی صدق نخواهد کرد، اعلام کرد: اصلاح قیمت مصوب شده مترتب بر قیمت پایه است و هزینهها و عوارض قانونی شامل عوارض شمارهگذاری و مالیات ارزش افزوده به قیمت پایه اضافه خواهد شد همچنین در این اطلاعیه اعلام شد، اصلاح قیمت فعلی صورت گرفته مشمول خودروهای تجاری نبوده و قیمتگذاری خودروهای تجاری در چارچوب دستورالعمل تنظیم بازارخودروهای سواری مصوب شورای رقابتی نمیباشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.