شماره: 2503 / ۱۴۰۳ دوم دي
تعداد بازدید : 1
خودروسازان بریتانیا در کف ۴۴ سال گذشته
دادههای صنعت نشان میدهد که تولید خودرو در بریتانیا در ماه نوامبر به پایینترین حد خود در ۴۴ سال گذشته رسیده است.
بر اساس دادههای منتشر شده انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور (SMMT)، تولید خودروهای بریتانیا به کمترین میزان تولید خود در نوامبر از سال ۱۹۸۰ رسید، زیرا این صنعت با تغییر به سمت خودروهای بدون آلایندگی و افزایش هزینهها مقابله میکند.
خطوط کارخانه در نوامبر ۶۴ هزار و ۲۱۶ دستگاه تولید کردند که ۳۰.۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.
تولید خودرو در بریتانیا سالهاست که در حال کاهش بوده است، بهعلاوه هزینههای بالاتر و موانع تجاری ناشی از برگزیت، انتقال دشوار به سمت خودروهای الکتریکی را پیچیدهتر کرده است.
مایک هاوز، مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور اظهار کرد که با توجه به تغییرات گسترده در بسیاری از کارخانهها، با میلیاردها پوند تعهد به فناوریهای جدید، مدلهای جدید و ابزارهای جدید تولید، انتظار کاهش میرفت.
طبق گزارش رویترز، علیرغم تغییر بخش جهانی خودرو به سمت برقیسازی، تولید خودروهای الکتریکی باتری دار، پلاگین هیبریدی و الکتریکی هیبریدی با ۴۵.۵ درصد کاهش به ۱۹هزار و ۱۶۵ دستگاه در نوامبر رسید که تقریباً یک سوم از کل تولید را نشان میدهد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
افزایش قیمت لاستیک منتفی شد
انجمن صنعت تایر اعلام کرد: تا جلب نظر سازمان حمایت، علیرغم فشار خارج از تحمل وارده ناشی از افزایش همه جانبه هزینههای نهادههای تولید و افزایش خیرهکننده نرخ ارز مصرفی، از اعمال نرخهای جدید مصوب هیئت مدیره انجمن خودداری خواهد شد. انجمن صنعت تایر در واکنش به نامه سازمان حمایت مبنی بر اینکه « از نظر این سازمان هرگونه افزایش قیمت محصولات تولیدی خارج از دستورالعمل عمومی قیمت گذاری مورد تأیید نیست»، اعلام کرد: از آنجا که حذف ارز نیمایی و به تبع آن افزایش 30 درصدی ارز مصرفی صنعت تایر افزایش قیمت محصولات تایری را اجتناب ناپذیر نموده است، هیئت مدیره انجمن در تاریخ 24 آذرماه افزایش ناگزیر قیمتها را مصوب نمود.هر چند نظر به ماده 48 قانون برنامه هفتم پیشرفت، الزام به قیمت گذاری دستوری منتفی شده است، معذالک انجمن صنفی تلاش مینماید که از طریق مذاکره و رایزنی نظر مثبت سازمان حمایت را برای افزایش نرخهای مصوب انجمن جلب نماید.لذا تا جلب نظر سازمان حمایت، علیرغم فشار خارج از تحمل وارده ناشی از افزایش همه جانبه هزینههای نهادههای تولید و افزایش خیرهکننده نرخ ارز مصرفی، از اعمال نرخهای جدید مصوب هیئت مدیره انجمن خودداری خواهد شد.
تویوتا لندکروزر 70 باستانی
گیربکس دستی دریافت می کند
سال 2025 تقریباً فرا رسیده است، اما امروز، ما در مورد اینکه چگونه تویوتا به لندکروزر یک گیربکس دستی پنج سرعته می دهد صحبت می کنیم.
همانطور که از تصاویر می توانید متوجه شوید، این سری J300 نیست که در بازارهای خاص فروخته می شود یا سری J250 که در اینجا در ایالات متحده به دست می آوریم. برای ردیابی منشا این شاسی بلند، باید به سال 1984 برگردیم. این دو سال قبل از تولد واقعی شماست. سری J70 باستانی چهار دهه پس از عرضه به روزرسانی برای سال 2025 دریافت میکند.
با وجود از دست دادن موتور V-8 در اوایل سال جاری به دلیل «تغییر مقررات و انتظارات جامعه»، J70 همچنان در استرالیا به کار خود ادامه می دهد. اکنون، تنظیمات سه پدال به همراه چهار دیگ کوچکتر 2.8 لیتری بازگشته است. این نیز یک دیزل است که 201 اسب بخار قدرت و 332 پوند فوت (450 نیوتن متر) گشتاور دارد.
حتی با وجود اینکه چهار سیلندر کمتر دارد، دیزل کوچکتر تقریباً همان اسب بخار و 15 پوند فوت (20 نیوتن متر) اضافی دارد. تویوتا هنوز J70 را در استرالیا با گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه می کند که در این صورت گشتاور به 442 پوند فوت (500 نیوتن متر) می رسد. انتخاب خودکار، گشتاور کامل را خیلی زودتر به ارمغان می آورد، در 1600 دور در دقیقه در مقابل 2400 دور در دقیقه زمانی که دستی انتخاب می شود.
تسلا بیش از ده ها توسعه دهنده اپلیکیشن را سرکوب می کند
تسلا در حال آمادهسازی برای دریافت مبالغ هنگفتی از توسعه دهندگان نرم افزار شخص ثالث، یک توییتر را جذب می کند. این می تواند برخی از برنامه های شخص ثالث را به طور کامل پاک کند.
تسلا در حال آماده شدن برای شروع شارژ توسعه دهندگان نرم افزار برای دسترسی به رابط برنامه نویسی برنامه برای اتومبیل هایش است - چیزی که تقریباً توسط هر برنامه نویس شخص ثالثی که نرم افزاری را می سازد که با خودروهای تسلا ادغام می شود استفاده می کند.
ما اینجا فقط صدها یا حتی هزاران دلار صحبت نمی کنیم. برخی از توسعه دهندگان به طور بالقوه به بشکه ای از فاکتورها با ارقام چند میلیون دلاری نگاه می کنند - و این موضوع نه تنها مهندسان سازنده نرم افزاری را که بسیاری از رانندگان آن را می شناسند و دوست دارند، بلکه افرادی را که نرم افزار هرکدام از آنها را می شناسند، خراب می کند.
در اصل، این یک پل نرم افزاری است که دو برنامه را قادر می سازد تا به روش های بسیار خاص با یکدیگر صحبت کنند. در دنیای تسلا، API ها یک تونل بین دنیای بیرون و ماشین شما ایجاد می کنند. اگر کلیدها را در اختیار دارید، میتوانید آنها را به یک برنامه شخص ثالث بدهید تا به آن اجازه دهد تا کارهای معمول و پیچیده خودرو را انجام دهد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
BMW به دنبال استفاده
از گرافن در خودروهای الکتریکی
پروژهای با عنوان GREENBat در اروپا در حال انجام است که در آن شرکت BMW و چند شرکت دیگر در حال استفاده از گرافن برای ساخت باتریهایی بادوام بالا هستند. این باتریها میتوانند تا ۴۵۰ هزار کیلومتر رانندگی را بدون خراب شدن، کار کنند.
مشکلات مربوط به شارژ، مسافت و هزینه تنها برخی از نگرانیهای مربوط به باتری خودروهای الکتریکی است. خوشبختانه، صنعت تولید باتری در حال حل این مشکلات و نگرانیها است. پروژه GREENBat بهبود فناوری باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی را هدف قرار داده است.این پروژه با توسعه الکترودهای کامپوزیت سیلیکون/گرافن برای آند در باتریهای لیتیوم-یون و توسعه یک ماژول باتری کاملاً کاربردی برای کاربردهای خودروسازی گامهای بلندی در این مسیر برداشته است.
خروجی این پروژه سه ساله راهبردی، نمونه اولیه ماژول باتری خودرو خواهد بود که از ۶۰ تا ۹۰ سلول خودروی الکتریکی باتری (BEV) تشکیل شده است. هسته این نوآوری که منجر به مزیت فناورانه قابل توجهی نسبت به فناوری موجود خواهد شد، الکترود جدیدی برای سلول باتری خواهد بود که از کامپوزیت سیلیکون-گرافن تشکیل شده است، کامپوزیتی که در پروژههای تحقیقاتی پیشین تولید شده است.
در این پروژه، شرکتهای پیشرو نظیر بیامدبلیو (BMW)، بیدیمنشیال (Bedimensional) و وارتا میکرو اینوویشن (Varta Micro Innovation) با هم همکاری دارند. این کنسرسیوم روی استفاده از ترکیب سیلیکون گرافن در باتریها متمرکز شده و پیشبینی میشود که ماژول پیشرفتهای در سال ۲۰۲۵ تولید شود.
استفان کولر، مدیر عامل وارتا میکرو اینوویشن و رهبر پروژه GrEEnBat در پرچمدار گرافن، توضیح داد: «ما از سالهای اول پروژه پرچمدار گرافن و پروژه پیشین باتریها روی این موضوع کار میکنیم. برای سه سال آینده، از دستاوردهای این سه سال پژوهش استفاده میشود و در نهایت باتری برای دستیابی به طول عمر هدف ۱۰۰۰ چرخه شارژ/دشارژ بهینه میشود.»
وی افزود: «نمونه اولیه محصول باید طول عمر ۱۰۰۰ چرخه شارژ/دشارژ را ارائه دهد، به طوری که پس از آن هنوز ۸۰ درصد ظرفیت حفظ شود که با این کار خودرو تا ۴۵۰٫۰۰۰ کیلومتر مسافت را طی خواهد کرد.»
به نقل از ستاد نانو، پروژه ۱ میلیارد یورویی پرچمدار گرافن اتحادیه اروپا ۱۰ سال به طول انجامید و سال گذشته به اتمام رسید. شرکت بیدیمنشیال از موسسه فناوری پرچمدار گرافن اسپینآف شده است. این شرکت، مواد مبتنی بر گرافن و بلورهای دو بعدی برای صنایع تولید میکند.
بیدیمنشیال یک شرکت ایتالیایی در تولید مواد لایهای برای باتریها، روانکنندهها، پانلهای فتوولتائیک و سایر کاربردها است. این شرکت در فضای ۴۰۰۰ متر مربعی به توسعه، تولید و تجاریسازی کامپوزیتها، رنگهای کاربردی و روانکنندههای گرافنی و مواد مرتبط میپردازد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
نمونه اولیه خودرو برقی روسی اتم در حال تست مشاهده شد
نمونههای اولیه از خودرو برقی روسی اتم نیز در حال تست مشاهده شده است. این خودرو توسط شرکت JSC Kama توسعه مییابد.
با افزایش تمایل به تولید و عرضه خودروهای برقی، حتی کشورهای ضعیف حوزه خودروسازی نیز به تولید این خودروها علاقهمند شدهاند. نمونههای اولیه از خودرو برقی روسی اتم نیز درحال تست مشاهده شده است.
این خودرو را شرکت JSC Kama توسعه داده است اما مدلی از محصولات مسکوویچ شناخته خواهد شد. روسیه تصمیم دارد این خودرو برقی را به چین نیز صادر کند.دفتر مرکزی JSC Kama در نابرژنیه چلنی واقع در جمهوری تاتارستان قرار دارد. پروژه تولید خودرو الکتریکی روسی اتم از سال 2021 آغاز شده است. کاماز و شرکت دولتی روس اتم حمایت مالی و فناوری این پروژه را برعهده دارند. در سوی دیگر، روسها موفق شدند سرمایهگذاری چینی را نیز جذب کنند. گروه XY چین موسوم به ژوان یوان، در این پروژه مشارکت دارد.
تابستان گذشته، گروه XY اعلام کرد تولید خودرو برقی روسی اتم را در چین انجام خواهد داد. این تصمیم به توسعه این خودرو سرعت بخشید. شرکت خودروسازی روسی مسکوویچ اعلام کرده تولید خودرو برقی اتم از سال 2025 میلادی آغاز خواهد شد.
پروژه توسعه اتومبیل برقی روسی اتم همچنان در مراحل آزمایشی قرار دارد. این آزمایش زمانی رخ میدهد که فقط چند روز تا پایان سال 2024 باقی مانده است. نمایندگان تیم Atom و متخصصان دانشگاه فنی دولتی باومان مسکو هماکنون مشغول تست این خودرو هستند. تاکنون چندین عکس از نمونه اولیه اتم منتشر شده که این خودرو را درحال تست سیستم تعلیق نشان میدهند. آزمایشها نیز در جادههای عمومی انجام شده است.
«الکساندر بوکارف»، محقق ارشد دانشگاه فنی دولتی باومن مسکو و مسئول پروژه اتومبیل برقی روسی اتم، دراینباره میگوید: «ما دادههای بسیاری از تست خودرو در شهرها، حومه شهرها و بزرگراهها جمعآوری کردیم. سپس مدتی خودرو را در پیستهای آزمایشی راندیم. با آزمایشهای فشردهتر، تاکنون اطلاعات 200 هزار کیلومتر از مسافت پیمودهشده را جمعآوری کردهایم.»
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
ورود سازمان حمایت به کمبود قطعات مونتاژی خودروها
کمبود قطعات خودروهای چینی در بازار همچنان وجود دارد که شاید دلیل آن را بتوان به عدم تعهد خودروسازان مونتاژکار نسبت داد، در حالی که این تکلیف بر عهده آنها است؛ در همین زمینه رئیس سازمان حمایت از مصرفکنندگان عنوان کرد که این موضوع از شرکتها مطالبه شده و حتما اوضاع بهتر خواهد شد.
سید احمد حسینی - رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران - بیان کرد: از وقتی که خودروهای چینی مونتاژی به بازار خودروی ایران وارد شدند همیشه تامین قطعات و لوازم یدکی آنها مشکل بوده است؛ اما این مشکل گاه شدت میگیرد گاه کمتر میشود.
وی افزود: دلیل کمبود این است که خودروسازان مونتاژکار خود را در تامین قطعات متعهد نمیدانند در حالی که این تکلیف بر عهده آنها هست؛ اما در واقع قانون حمایت از مصرفکنندگان به درستی اجرا نمیشود و نهادهای ذیربط هم نظارت کافی ندارند.
حسینی افزود: قطعات خودروها از جمله خودروهای مونتاژی به سه دسته پرمصرف، کممصرف و با مصرف متوسط تقسیم میشوند. تولیدکنندگان داخلی به تولید قطعات پرمصرف مانند لنت و لوازم جلوبندی ورود کردهاند چون برای آنها صرفه اقتصادی دارد و حتی بخش خصوصی هم این اقلام را وارد میکند؛ بنابراین بخشی از تقاضای موجود در بازار قطعات خودروهای چینی از این دو مسیر تامین میشود وگرنه چالش تامین قطعات این خودروها شدتی بیش از اینها داشت و این دو گروه در واقع ضعف عملکرد شرکتهای خودروساز چینی را در تامین قطعات جبران میکنند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران - ادامه داد: اما برای تولیدکنندگان و واردکنندگان تولید و واردات قطعات کممصرف صرفه اقتصادی ندارد، در نتیجه دارندگان خودروهای چینی در تامین همین قطعات کممصرف دچار مشکل هستند.
در همین رابطه حسین فرهیدزاده - رئیس سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان - درباره کم و کیف بررسی این موضوع توسط سازمان حمایت اظهار کرد: سازمان حمایت به این موضوع وارد شده ظاهرا شرکتهای مونتاژکار سهمیه ارزی دارند که چند کد تعرفه دارد.
وی افزود: سازمان موضوع تامین قطعات را از این شرکتها مطالبه کرده و آنها نیز مکاتباتی با ما داشتهاند با این حال پاسخها قانعکننده نبوده، بنابراین در تلاش هستیم این موضوع را با وزارت صمت حل و فصل کنیم و حتما اوضاع بهتر خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
تا دو ماه آینده تجهیزات همه مراکز معاینه فنی نوسازی میشود
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: تا دو ماه آینده تجهیزات همه مراکز معاینه فنی نوسازی میشود.
سید محمد مهدی میرزایی قمی ضمن اشاره به استفاده از نشان تجاری جدید در خطوط معاینه فنی نوسازی شده در مراکز معاینه فنی شهرداری تهران بیان کرد: در تجهیزات جدید بخشی از فرایند راهبری خودرو بر روی خطوط معاینه فنی بهسازی شده که شرکت تأمین کننده تجهیزات بر اساس دستورالعملهای مربوطه و استانداردهای روز دنیا نسبت به برگزاری دوره آموزشی در این ارتباط اقدام کرده است.
به گفته وی این دوره آموزشی در دو روز و خارج از وقت اداری برای کلیه کاربران و کارشناسان ستاد برگزار و در این دوره مباحث تئوری و عملی مربوط به کلیه آزمونهای فنی داخل سالنهای معاینه فنی شامل آزمون پایش آلایندگی خودروها و آزمونهای فنی مرتبط با ایمنی و فرایندهای نگهداری از این تجهیزات تدریس و اجرا شده است.
میرزایی قمی در توضیح نحوه نوسازی تجهیزات هشت مرکز معاینه فنی خودرو شهرداری تهران و زمان بندی انجام آن در سال جاری خاطر نشان کرد: نوسازی چهار مرکز معاینه فنی خودروهای سبک نیایش، شهید آبشناسان، الغدیر و دماوند اتمام یافته و از چند روز گذشته نیز نوسازی مرکز معاینه فنی سراج آغاز شده است. به طوری که بر اساس برنامهریزی انجام شده تا دو ماه آینده تجهیزات آزمون کلیه مراکز معاینه فنی شهر تهران نوسازی خواهد شد.
مدیر عامل ستاد معاینه فنی تاکید کرد: دستگاههای جدید از برندهای معتبر روز دنیا و مورد تأیید در داخل که توسط شرکت دانش بنیان توسعه یافته برگزیده شده و دارای تکنولوژی جدید و امکانات ویژهای در بحث آزمون خودروهای با تکنولوژی تمام چرخها متحرکAWD میباشد، تهیه شده است.
وی ادامه داد: یکی از تغییرات و ویژگیهای مهم در تجهیزات جدید داشتن محدودیت سخت افزاری در رعایت توالی آزمونها و عدم امکان بازگشت به آزمونهای قبلی است که این قابلیت میتواند در ارتقا بحث نظارت و کنترل بر صحت رویه انجام آزمونهای معاینه فنی مراکز و جلوگیری از بروز تخلفات محتمل بر آن مؤثر باشد.
عرضه ال ۹۰ ایرانی به تاخیر افتاد
تغییر مدیران عامل به طور معمول روی برنامههای خودروسازان تاثیر میگذارد و به نظر میرسد همین اتفاق برای ال ۹۰ ایرانی و شاهین پلاس نیز تا حدی رخ داد.
ال ۹۰ ایرانی به احتمال زیاد تا شهریور ۱۴۰۴ روانه بازار خواهد شد. پیش از این اخباری درباره عرضه این خودرو تا پایان سال جاری به گوش رسید، اما این اتفاق نمیافتد.
اردیبهشت ۱۴۰۲ مدیرعامل وقت سایپا از شاهین پلاس و ال ۹۰ ایرانی رونمایی کرد، قرار بود هر دو خودرو تا پایان سال گذشته یا سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ در دسترس متقاضیان قرار گیرد.
اسفند ۱۴۰۲ آمد و هیچ یک دو محصول سایپا در بازار آفتابی نشدند، اما محمدعلی تیموری از سایپا رفت و سکان هدایت این خودروسازی را به دست جواد توسلی مهر داد.
غیر مدیران عامل به طور معمول روی برنامههای خودروسازان تاثیر میگذارد و به نظر میرسد همین اتفاق برای ال ۹۰ ایرانی و شاهین پلاس نیز تا حدی رخ داد.
زمان جدید عرضه ال ۹۰ در دوره مدیریت توسلی مهر پایان ۱۴۰۳ اعلام شده بود، اما توسلی مهر کمتر از یک سال در سمت مدیرعاملی سایپا ماند و جای خود را به علی شیخ زاده داد.
شاهین پلاس در دوره توسلی مهر به بازار خودرو رسید اما خبری از ال ۹۰ ایرانی نشد. هنوز مدیرعامل جدید سایپا اظهارنظر رسمی درباره زمان عرضه ال ۹۰ ایرانی نکرده است. اما اخباری در زمینه عرضه ال ۹۰ تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۴ به گوش میرسد.
باید منتظر ماند و دید آیا علی شیخ زاده به تعهد زمانی جدید برای عرضه ال ۹۰ ایرانی پایبند میماند یا اینکه زمان جدیدی را برای عرضه این خودروی بدل فرانسوی اعلام می کند؟
سایپاییها برنامهریزی کردند تا ال ۹۰ ایرانی را در همان سالن رنو در پارس خودرو تولید کنند.
بررسی مشخصات فنی این محصول جدید سایپا نشان می دهد این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر، ۱۶ سوپاپ، ۱.۶ لیتری بهره میبرد که این پیشرانه توسط مگا موتور تولید شده و ME16 نام دارد و به لحاظ ساختاری شباهتهای زیادی با موتور TU5 دارد. این پیشرانه میتواند نهایتا ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دنده دستی به چرخ های جلو منتقل کند.
ال ۹۰ ایرانی قرار است از آپشنهایی نظیر ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو، فرمان Dکات، کنترل صوتی از روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه ها، سنسور و دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران و صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی مدیا، چراغ روشنایی روز بهره ببرد.
متقاضیان از اردیبهشت ۱۴۰۲ بعد از رونمایی از ال ۹۰ ایرانی چشم براه این خودرو هستند اما تغییرات پی در پی مدیریتی و همچنین چالشهایی که خودروسازان با آن مواجه هستند سبب شده تا ال ۹۰ ایرانی به بازار نرسد و متقاضیان به نوعی بلاتکلیف بمانند.
نتیجه مذاکرات فولکس واگن اعلام شد
فولکس واگن تغییرات گستردهای را در فعالیتهای خود در آلمان، از جمله بیش از ۳۵ هزار تعدیل شغلی در آینده و کاهش ظرفیت در آخرین گام بین خودروساز بزرگ اروپا و اتحادیهها در روز جمعه برای جلوگیری از اعتصابات گسترده اعلام کرد.
این خبر خوب است که شرکت و اتحادیههای کارگری روی یک راهحل خوب و قابل پذیرش برای همگان به توافق رسیدهاند.
این تضمین میکند که فولکس واگن و کارمندانش میتوانند با وجود تمام سختیها، به آیندهای خوب امیدوار باشند و نشان میدهد که آلمان مکانی جذاب برای صنعت و کشوری مهم برای صنعت خودرو است.
پورشه از توافق حاصل شده بین این شرکت و نمایندگان کارکنان استقبال میکند. فهرست اقدامات توافق شده سهم قابلتوجهی در کاهش ساختاری و پایدار در هزینهها دارد. نتیجه مذاکرات منجر به بهبود قابل توجهی در رقابت فولکسواگن خواهد شد و یک پایه محکم برای سرمایهگذاریهای لازم در آینده در فولکسواگن ایجاد کرده است.
همه این فعالیتها نشان میدهد که چقدر ضروری است آلمان از نظر سیاست اقتصادی شروعی تازه داشته باشد. کاهش ۳۵ هزار شغل در یک منحنی جمعیتی تا سال ۲۰۳۰ احتمالاً برای رفع رکود فعلی در سراسر بازار اروپا کافی نیست و در یک بازه زمانی بسیار طولانی است.فولکسواگن روز جمعه اعلام کرد که با اتحادیهها توافق کرده است که تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳۵ هزار شغل در سایتهای آلمانی خود را به شیوهای مسئولانه اجتماعی کاهش دهد که به دستیابی به بیش از ۱۵ میلیارد یورو (۱۵.۶۵ میلیارد دلار) در افزایش بهره وری کمک میکند.ظرفیت کارخانههای آلمانی فولکس واگن به میزان ۷۳۴ هزار دستگاه کاهش مییابد که تقریباً برابر با یک چهارم کل ظرفیت آلمان فولکس واگن است.رویترز گزارش کرد که فولکسواگن و نمایندگان کارمندان گفتند که به توافق دستمزدی برای ۱۲۰ هزار کارگر آلمانی دست یافتهاند که از تعطیلی کارخانهها و اخراج اجباری کارگران تا سال ۲۰۳۰ جلوگیری میکند. این توافق پس از بیش از ۷۰ ساعت مذاکره انجام شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.