شماره: 1533 / ۱۳۹۹ بيست و پنجم آبان
تعداد بازدید : 1
اخبار
در شش ماهه اول سال جاری؛
بانک رفاه کارگران بیش از 14 هزار و 311 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرد
به منظور ترویج سنت حسنه ازدواج جوانان، بانک رفاه کارگران در سال جاری بیش از 14 هزار و 311 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، به منظور تحکیم بنیان خانواده و ترویج سنت حسنه ازدواج جوانان، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به زوج های جوان که تشکیل خانواده داده اند، یکی از برنامه های مهم و مورد توجه این بانک است و در شش ماهه اول سال جاری (فروردین تا پایان شهریورماه) 27 هزار و 528 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغی بیش از 14 هزار و 311 میلیارد ریال پرداخت کرده است.
بر اساس این گزارش، مجموع پرداخت تسهیلات قرض الحسنه این بانک در دوره زمانی مذکور و در بخش های مختلف همچون درمان بیماری، کمک هزینه تحصیلی، رفع احتیاجات ضروری و… بیش از 16 هزار و 934 میلیارد ریال است که از این مبلغ بیش از 14 هزار و 311 میلیارد ریال آن به زوج های جوان پرداخت شده است.
با موافقت سازمان بورس؛
سرمایه “بنو ” سه هزار میلیاردی شد
سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه بیمه تجارت نو از محل سود انباشته و سایر اندوختهها موافقت کرد.
افزایش سرمایه یک هزار و 430 میلیارد ریالی بیمه تجارت نو از مبلغ یک هزار و 570 میلیارد ریال به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته و سایر اندوختهها از سوی سازمان بورس بلامانع اعلام شد.
افزایش سرمایه بیمه تجارت نو به منظور اصلاح ساختار مالی خواهد بود.
بر اساس این گزارش، انجام افزایش سرمایه “بنو” حداکثر تا 60 روز پس از تاریخ این مجوز امکانپذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.
کاهش چشمگیر مطالبات معوق در بانک دی
بر اساس صورت های مالی منتشر شده، مطالبات معوق در بانک دی کاهش یافت.
به گزارش روابط عمومی بانک دی، کاهش بی سابقه مانده مطالبات معوق بانک دی از تمرکز جدی این بانک بر رسیدن به استانداردهای بانکداری حرفه ای و نیز تعیین تکلیف پرونده های تسهیلاتی غیرجاری حکایت دارد.
بر اساس این گزارش، در حالی که نظام بانکی به طور کلی با دغدغه مطالبات معوق دست به گریبان است، بانک دی با تدبیر همراه با برنامه ریزی مدون، موفق به وصول میزان قابل توجهی از مطالبات خود در کوتاه ترین زمان ممکن شده است.
بررسی عملکرد بانک دی طی 9 ماه گذشته نشان می دهد که با تغییرات ایجاد شده در رویکردهای حقوقی و اقدامات مدیریت امور و پیگیری مطالبات، مانده مطالبات معوق و سررسید گذشته در این مدت با کاهش چشمگیری مواجه شده و NPL بانک از 60 درصد به 25 درصد کاهش یافته است.
گفتنی است، کاهش NPL یا نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی از مهمترین شاخصهای ارزیابی بانک ها نزد بانک مرکزی و نظام بانکی بین الملل است که می تواند نویدبخش تزریق منابع گسترده به بانک و در نتیجه افزایش قدرت تسهیلات دهی و توسعه خدمات به مشتریان باشد.
NPL بانک ملی ایران به 5/77 درصد کاهش یافت
نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به رقم قابل توجه 5/77 درصد رسید.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) از مهمترین شاخص های ارزیابی فعالیت بانک هاست و بهبود آن در بانک ملی ایران طی سالهای اخیر به طور جدی در دستور کار بوده است.
اکنون صورت های مالی حسابرسی شده بانک ملی ایران نشان می دهد این نسبت در پایان سال گذشته روند نزولی خود طی چهار سال اخیر را حفظ کرده است.
روند کاهشی نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران باعث کاهش NPL کل نظام بانکی نیز شده است، چرا که بخش زیادی از مجموع تسهیلات پرداختی بانک ها بر عهده این بانک است.
کاهش نسبت مطالبات غیر جاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) نشان دهنده تلاش بانک برای وصول مطالبات معوق و نیز ارائه تسهیلات جدید با رعایت قوانین ابلاغی به همراه دریافت وثایق و تضامین معتبر است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
اهدای گوشی هوشمند به دانش آموزان سراسر کشور با مشارکت بیمه ما
شرکت بیمه «ما» در راستای گسترش فرهنگ بیمه در سالروز مراسم زنگ بیمه، با اهدای کاغذ باطله جهت خرید گوشی هوشمند و تبلت، دسترسی دانش آموزان نیازمند به امر آموزش را تسهیل کرد.
در راستای یاری رساندن به امر آموزش در دوران شیوع بیماری کرونا ، کاغذ باطله های جمع آوری شده در شعبه تبریز بیمه “ما” به جمعیت خیریه قلب های سبز جهت خرید گوشی هوشمند و تبلت اهدا شد.
داود شکری مدیر روابط عمومی و تبلیغات بیمه “ما” ضمن تایید این خبر گفت: بیمه “ما” در ادامه ایفای مسئولیت های اجتماعی خود، با جمع آوری و اهدای کاغذ باطله، ضمن حفاظت از محیط زیست، مشکل آموزش غیرحضوری تعدادی از فرزندانمان در سراسر کشور را مرتفع می کند.وی تشریح کرد: در سایه این همدلی، دانش آموزان نیازمند که به خاطر نداشتن تلفن های هوشمند و تبلت از برنامه های آموزشی برای ادامه تحصیل محروم مانده بودند به چرخه آموزش آنلاین برگشتند.
گفتنی است پویش خیرخواهانه تهاتر کاغذباطله با گوشی هوشمند ظرف روزهای آینده در شعب و دفاتر نمایندگی بیمه “ما” در سراسر کشور انجام خواهد شد.
صدور بیمه های زندگی
بیمه حکمت برای کارکنان مرکز آموزش تخصص های دریایی نداجا
بیمه های زندگی بیمه حکمت برای کارکنان مرکز آموزش تخصص های دریایی نداجا صادر شد.در راستای ترویج بیمه های عمر و سرمایه گذاری در جامعه، بویژه در بازار سهامداری و جذب حداکثری مشتریان، شعبه رشت بیمه حکمت اقدامات موثری را در این زمینه ایجاد نمود.بر این اساس همایشی با حضور فرماندهان و کارکنان جدیدالورود مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم علیه السلام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نمازخانه این مرکز به همت نمایندگی شهر رشت با کد 1130 برگزار گردید.
در ابتدای این برنامه رئیس شعبه رشت بیمه حکمت ضمن قدردانی از فرماندهی آن مرکز بابت فراهم نمودن همایش مذکور و محیاساختن همکاری های مشترک بیمهای، ابراز امیدواری کرد که در این مسیر تلاش های بیشتری صورت پذیرد تا کارکنان و خانواده های ارتشیان بهتر از محصولات و خدمات بیمه حکمت بهره مند گردند.
در ادامه رئیس شعبه رشت محصولات متنوع بیمه ای بیمه حکمت و خدمات آنلاین آن را مفصل برای حاضرین در همایش تشریح نمود و بصورت ویژه در خصوص بیمه های عمر و سرمایه گذاری و امتیازات آن برای ارتشیان به ایراد سخن پرداخت.
در راستای افزایش سرمایه گذاری ها؛
خداحافظی بانک دی
با زیان انباشته
بانک دی با برنامه ریزی هدفمند در راستای افزایش سرمایه گذاری های سودآور و تمرکز بر درآمدهای عملیاتی، موفق به کاهش 37 درصدی زیان انباشته و کسب سود خالص 45000 میلیارد ریالی در شش ماه نخست سال جاری شد.زیان انباشته که یکی از شاخص های ارزیابی سازمان های اقتصادی است و تاثیر نامطلوبی بر سودهای شناسایی شده دارد، می تواند ناشی از اقدامات زیربنایی و بنیادین باشد که به همین منظور هیئت مدیره بانک دی با شناسایی مشکلات اساسی و ارائه راهکارهای مناسب تلاش کرده با برطرف کردن آنها و سوق دادن بانک در مسیر سودآوری، شاخص های عملیاتی بانک را بهبود بخشد.بر اساس این گزارش، افزایش 887 درصدی سود سرمایه گذاری های بانک در نیمه نخست سال 1399 را باید یک دستاورد مهم تلقی کرد، چرا که منابع حاصل از این سرمایه گذاری ها به بانک تزریق شده و نه تنها بخش قابل توجهی از زیان سال های گذشته را پوشش داده است بلکه پیش بینی می شود تا پایان سال با ادامه این روند، زیان بانک به صفر برسد.گفتنی است، افزایش 521 درصدی درآمدهای عملیاتی بانک نیز توانسته حاشیه سود بسیار مناسبی را برای بانک ایجاد کند، به طوری که اکنون می توان بانک دی را در جایگاه مطلوبی از لحاظ شاخص های ارزیابی یک سازمان اقتصادی دانست.
بیمه دی برنده مناقصه بیمه درمان تکمیلی جامعه ایثارگری
شرکت بیمه دی با حضور در مناقصه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای چهارمین سال متوالی توانست به عنوان برنده این مناقصه شناخته شود. در مناقصه بیمه درمان تکمیلی قشر معزز خانواده شهدا و ایثارگران که با طی فرآیندهای قانونی و زیر نظر نهادهای ناظر و با رعایت اصول برگزاری مناقصات و شفافیت برگزار شد، شرکت بیمه دی توانست با توجه به نرخ کارشناسی شده و با تکیه بر زیر ساخت های فراهم آمده طی سه سال گذشته، به مدت یک سال دیگر ارائه خدمات بیمه ای به جامعه هدف را بر عهده بگیرد.گفتنی است این قرارداد یکی از مگاپروژه های بیمه ای کشور محسوب می شود و بیمه دی با وجود محدودیتها و چالشهای متعدد در سه سال گذشته توانسته به خوبی عملیات بیمه گری خود را ادامه دهد و خدمت رسانی به این قشر معزز در هیچ دوره ای دچار اختلال نشده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
ایده جدید بانک مهر ایران برای استفاده مستمر از تسهیلات قرض الحسنه
در طرح «اندوخته اجتماعی» بانک قرضالحسنه مهر ایران متقاضیان میتوانند با پسانداز مبالغ اندک خود بهصورت ماهانه، بیش از یک بار وام قرضالحسنه دریافت کنند.
به گزارش روابط عمومی بانک مهر ایران، این بانک در راستای تأمین رفاه حال مشتریان و بهرهگیری از منابع قرضالحسنه و کمکهای جمعی افراد برای رفع احتیاجات ضروری هموطنان، اقدام به اعطای تسهیلات قرضالحسنه در قالب طرح اندوخته اجتماعی کرده است.
جامعه هدف در این طرح شامل همه افراد و مشتریان حقیقی میشود که متقاضی دریافت تسهیلات قرضالحسنه خرد بهصورت دورهای و بر اساس پساندارهای کوچک خود هستند. کافی است با افتتاح حساب و انتخاب مبلغی بهعنوان حق عضویت و واریز آن بهصورت مستمر ماهانه به حساب خود، مطابق با شرایط و ضوابط اعلامی، علاوه بر استفاده از خدمات بانک مهر ایران، از تسهیلات قرضالحسنه این طرح بهرهمند شوید.
مخاطبان این طرح چه کسانی هستند؟
جامعه هدف در این طرح، همه سازمانها، نهادها، شرکتها و اداراتی هستند که کارکنان آنها، خواهان واریز مبالغ مستمر ماهیانه به حساب خود و متقاضی دریافت تسهیلات قرضالحسنه به صورت دورهای باشند. البته متقاضیان میتوانند در این طرح بهصورت انفرادی نیز شرکت کنند.
در صورت تمایل کارکنان، سازمان مربوطه میتواند از طریق انعقاد تفاهمنامه و افتتاح حساب برای کارکنان متقاضی، نسبت به تجمیع و واریز مبالغ ایشان و واریز بهصورت مستمر ماهانه برای کارسازی در حساب افراد اقدام کند. کارکنان سازمان میتوانند مطابق با شرایط و ضوابط اعلامی، علاوه بر استفاده از خدمات بانک مهر ایران، تسهیلات قرضالحسنه را در چارچوب این طرح دریافت کنند.
برای شرکت در طرح و واریز مبالغ پسانداز مستمر ماهانه، متقاضیان فردی و سازمانی باید نسبت به افتتاح حساب قرضالحسنه پسانداز ویژه مربوط به طرح اندوخته اجتماعی اقدام کنند.
مزایای طرح اندوخته اجتماعی
از جمله مزایای این طرح، پرداخت تسهیلات قرضالحسنه پس از گذشت حداقل 4 ماه از زمان واریز نخستین حق عضویت به حساب سپرده اندوخته اجتماعی و واریز مستمر ماهانه در این مدت است. مزیت دیگر امکان پسانداز مبالغ خرد و برنامهریزی برای استفاده از تسهیلات قرضالحسنه بهصورت دورهای و حداقل بهاندازه 2.5 برابر مبالغ واریزی و مطابق ضوابط اعلامی تا حداکثر 5 برابر آن است.
پرداخت تسهیلات طرح اندوخته اجتماعی چه ضوابطی دارد؟
این تسهیلات با دریافت تضامین مطابق با بخشنامههای جاری بانک پرداخت میشود. مدت بازپرداخت اقساط این تسهیلات حداقل 12 ماه و حداکثر 36 ماه است. سقف فردی تسهیلات قابل پرداخت، مطابق با سقف مجاز اعلامی از سوی بانک مرکزی با کارمزد 4 درصد بوده و پرداخت تسهیلات با نرخ کارمزد پایینتر با شرایط خاص قابل بررسی است. گفتنی است تسهیلات صرفاً به صاحب سپرده اندوخته اجتماعی قابل پرداخت است. همچنین مبلغ حق عضویت انتخابی ماهانه حداقل200هزار ریال و حداکثر 10 میلیون ریال (مضربهای 100 هزار ریال) و متناسب با مدت انتخابی خواهد بود که حداکثر مدت انتخابی جهت واریز مبالغ حق عضویت نیز 60 ماه است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن خبرداد؛
افزایش 152 درصدی گشایش اعتبارات اسنادی ریالی دربانک صنعت ومعدن
حسین عسکری اعلام کرد: میزان گشایش اعتبارات اسنادی ریالی در بانک صنعت و معدن در 7 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 152 درصد افزایش یافته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، عسکری ضمن بیان مطلب فوق افزود: میزان گشایش اعتبارات اسنادی ریالی توسط این بانک در 7 ماهه نخست سال 99 به بیش از 31 هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 152 درصدی برخوردار است.عضو هیأت مدیره این بانک اظهار داشت: میزان گشایش اعتبارات اسنادی ریالی در پایان 12 ماهه سال 98 نیز بیش از 27 هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال پیش از آن 67 درصد رشد داشته است.قائم مقام مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهار داشت: با وجود شرایط و اثراتی که شیوع ویروس کرونا بر میزان درآمدها و وضعیت سپرده های بانکی کشور داشته است، شاهد آن هستیم که در 7 ماهه ابتدایی امسال مانده سپرده های چهارگانه در این بانک 69 درصد افزایش یافته است.عسکری تصریح کرد: ضرورت دارد، شعب به عنوان واحدهای استراتژیک که بیشترین سطح تماس و ارتباط را با مشتریان دارند، از قابلیتها و توانمندیهای خود و محدودیتهای موجود درشبکه بانکی مطلع شده و با طبقه بندی مشتریان به منظور ارائه خدمات متناسب با ویژگیهای هر طبقه از مشتریان بانک در راستای تجهیز منابع پایدار گام بردارند.
وی ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک با استقرار کامل بانکداری شرکتی و تعامل بیشتر و سازنده تر با مشتریان بزرگ این بانک، روند جذب سپرده های این دسته از سپرده گذاران در ازای دریافت خدمات مطلوب تر افزایش چشمگیری داشته باشد.
نسل جدید همراه بانک مسکن با پنج مزیت منحصربه فرد
با راه اندازی نسخه جدید همراه بانک تحت وب، مشتریان بانک مسکن می توانند بدون نیاز به دانلود و نصب اپلیکیشن های گذشته، در یک فضای ایمن و با سرعت بالا، از سرویس های غیرحضوری این بانک بهره مند شوند.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مدیریت امور و فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در راستای توسعه همراه بانک جدید این بانک در بستر سوم یعنی تحت وب، علاوه بر ایجاد امکانات جدید برای مشتریان نیازمند استفاده از سرویس های غیرحضوری،و در جهت رفع مشکلات موجود در خصوص اپلیکیشن های ایرانی در استورهای خارجی(IOS) وب اپلیکیشن های جدید مهم ترین گزینه جایگزین برای کاربران می باشد .
پیش از این بسیاری از نیازهای روزمره کاربران به واسطه نصب اپلیکیشن های با حجم بالا در موبایل یا کامپیوتر برطرف می شد اما با امکان جدیدی که بانک مسکن برای مشتریان خود فراهم کرده، آنها به سادگی با ورود به یک وب سایت، همان سرویس های نرم افزاری را بدون نیاز به دانلود فایل های لازم برای اجرا یا نصب، دریافت می کنند و در نسخه جدید چنین مشکلات پیش روی آنها قرار ندارد.
حالا بانک مسکن در راستای توسعه همراه بانک جدید، از وب اپلیکیشن پیشرو( خدمات نرم افزاری مبتنی بر پلتفرم وب) استفاده کرده و پس از پیاده سازی سرویس های مذکور، نسخه همراه بانک تحت وب را از طریق آدرس https://pwa.bank-maskan.ir در دسترس مشتریان قرار داده است.
از طریق این آدرس، مشتریان بانک مسکن می توانند علاوه بر بهرهبرداری از امکانات جدید تلفن هایهمراه شامل احراز هویت بیومتریک (اثر انگشت) شش خدمت ویژه و جدید را نیز دریافت کنند. ارائه سرویس های عمومی در بخش پیشخوان، مکان یابی شعب و دستگاه های خودپرداز، پروفایل مشتریان حقیقی و حقوقی، امکان امضای تراکنش های حقوقی در کارپوشه، امکان اسکن انواع کارت های بانکی و صندوق پیام جهت ارسال و دریافت پیام کاربر با مرکز از جمله خدمات پیش بینی شده در نسخه جدید همراه بانک مسکن است.
براساس این گزارش، نسخه همراه بانک جدید تحت وب، پنج مزیت مهم نسبت به نسخه های گذشته دارد. اولین ویژگی این نسخه جدید، قابلیت به کارگیری در هر پلتفرم و سیستم عامل است. با توجه به زیرساختی که وب اپلیکیشن های پیشرو بر روی آن ها پیاده سازی می شوند یعنی فضای وب و اینترنت و زبان های برنامه نویسی استاندارد این پلتفرم، مرورگرها(تلفن همراه / تبلت) در هر سیستم عاملی می توانند وب اپلیکیشن های پیشرو را اجرا کنند.سرعت اجرای بالا دومین مزیت این نسخه همراه بانک است. بررسی ها حاکی از آن است که با توجه به عدم نیاز به منابع نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر یا موبایل کاربر و پیاده سازی PWAبر روی سرورهای مرکزی ، سرعت اجرای اولیه و عملی سازی دستورات کاربر در کمترین زمان اجرا شده و بروزرسانی نسخه در ساده ترین شکل صورت می پذیرد.
در عین حال سومین ویژگی این نسخه، عدم نیاز به دانلود و نصب است. با توجه به عدم نیاز به دانلود و نصب نرم افزار ، سرعت دسترسی به PWA از سایر اپلیکیشن ها بیشتر است. همچنین به روز آوری نسخه وب اپلیکیشن پیشرو در لحظه برای تمامی کاربران اعمال می شود و مشتری ملزم به دانلود نسخه جدید نیست. رابط کاربری استاندارد و ایمن بودن دو مزیت دیگر این نسخه جدید همراه بانک محسوب می شوند. بی تردید یکی از پارامترهای مهم وب اپلیکیشن های پیشرو امنیت بالا و داشتن مجوز SSL است. این سامانه با گذراندن تست های امنیتی و استانداردهای روز دنیا بستری امن برای تراکنش های مشتریان فراهم می آورد.
با دارا بودن سیستم یکپارچه مدیریت خدمات؛
بیمه پارسیان پیشرو در ارایه خدمات هوشمند
بیمه پارسیان سیستم یکپارچه مدیریت خدمات و مشتریان با کیفیت مطلوبی به حدی کارآمد عمل نموده که توانسته فرآیندهای بروکراتیک اداری را کوتاه تر نماید.
در علم مشتری مداری نوین در دهه های اخیر، کیفیت تنها رضایت مندی مشتری تلقی نمی شود، بلکه عمل به تعهدات در وقت مقرر از دیگر آیتم های مهم در جلب رضایت مشتری است.
سرمایه گذاری روی تخصص نیروهای متخصص و کیفیت بالای عملکرد پرسنل آموزش دیده، دیگاه مشتری محور و تأکید بر کیفیت خدمات ارایه شده از نقاط قوتی است که بیمه پارسیان بر اساس آن استوار شده و همینطور شفافیت قرارداد های بیمه ای فی مابین را نیز به این خصوصیات اضافه کنید.
خدمات بیمه پارسیان نشان از هوشمندی در مشتری مداری است و طرح تخفیفات بیمه های مسئولیت مدنی کارفرما در قبال مأموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگلبانی، فروش بیمه های مسئولیت ویژه هیئت مدیره ساختمان های مسکونی و همینطور جشنواره فروش طرح آرامش که مربوط به بیمه های آتش سوزی می باشد، از جمله این طرح ها است و نشان از نگاه جامع بیمه پارسیان به نیازمندی جامعه دارد. در بیمه پارسیان سیستم یکپارچه مدیریت خدمات و مشتریان با کیفیت مطلوبی به حدی کارآمد عمل نموده که توانسته فرآیندهای بروکراتیک اداری را کوتاه تر نماید. اقرار بیمه شدگان به خوبی گویای این موضوع توسط بیمه پارسیان است. تمامی این افراد بعد از دریافت خدمات بیمه ای به صورت باورنکردنی از کیفیت این خدمات شگفت زده شده اند و این سطح از مطلوبیت برای آن ها ارزشمند و قابل تقدیر است.
در علم مشتری مداری نوین در دهه های اخیر، کیفیت تنها رضایت مندی مشتری تلقی نمی شود، بلکه عمل به تعهدات در وقت مقرر از دیگر آیتم های مهم در جلب رضایت مشتری است و این موضوع از ویژگی های شاخص بیمه پارسیان است. معدود شرکت هایی در ایران هستند که به این نکات ظریف توجه دارند، این روند را عرفا به نام Customer Satisfaction می نامند، پیش از بیمه پارسیان بسیاری از شرکت های خارجی فعال در ایران به این استراتژی سازمانی عمل می کردند، اما بیمه پارسیان با افتخار از نخستین بیمه گرانی است که این استراتژی نوین سازمانی را در کالبد سیاست های مشتری محورش دمیده است.
نقد کردن چک برگشتی
طبق قانون جدید تغییر کرد
بر اساس قانون جدید چک که از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا به بانک های کشور ابلاغ شده است، فرایند نقد کردن چک برگشتی تغییر کرده است.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، بر اساس قانون جدید چک، فرایند نقد کردن چک برگشتی تغییر کرده است و مشتریان می توانند با مراجعه به بانک در صورت عدم موجودی، تقاضای صدور گواهی نامه عدم پرداخت با کد رهگیری کنند که پس از آن، اطلاعات این چک به صورت آنی در سامانه چک های برگشتی بانک مرکزی ثبت می شود.
بر اساس این گزارش، مشتریان بانک رفاه کارگران پس از دریافت گواهی نامه عدم پرداخت، شکایت خود را در دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضائیه ثبت می کنند که بعد از ثبت، محاکم دادگستری حداکثر یک هفته چک را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت وجود شرایط قانونی، اجرائیه صادر می کند که طبق این اجرائیه 10 روز به صادر کننده چک برگشتی مهلت داده می شود بدهی خود را پرداخت کند، در غیر این صورت از طریق قانون “نحوه اجرای محکومیت های مالی” با صادر کننده چک برگشتی، برخورد می شود.
شایان ذکر است، اگر در متن چک قید شده باشد که این چک بابت تضمین انجام معامله یا تعهد و یا تحقق شرط خاصی صادر شده است، امکان استفاده از این رویه وجود ندارد.
نشان ویژه توسعه فرهنگ بیمه
به بیمه مرکزی رسید
نشان ویژه توسعه فرهنگ بیمه در شانزدهمین سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی و هفدهمین جشنوره روابط عمومی ایران به پاس توجه ویژه به توسعه فرهنگ بیمه و اهتمام، تلاشهای ارزشمند و قابل تقدیر به اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی اعطا شد.در این برنامه که با رعایت فاصلهگذاری فیزیکی بهصورت مجازی و آنلاین با حضور فیزیکی اندکی از شرکتکنندگان برگزار شد، نشان توسعه فرهنگ بیمه به دلیل اجرای برنامههای متنوعی چون آموزش مفاهیم بیمهای به کودکان؛گنجاندن مفاهیم بیمهای در کتابهای درسی؛ تهیه، تدوین و اجرای کمپینهای مختلف فرهنگی-تبلیغاتی؛ برگزاری رویدادهای متنوع بیمهای؛ تهیه و انتشار کتابهای بیمهای در سه سطح بیمه برای همه، بیمه برای کارشناسان و بیمه برای کودکان و... به بیمه مرکزی اهدا شد.
شانزدهمین سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی در روز 21 آبان با ارائه پیام آنلاین خانم اسوتلانا استاوروا، رییس هیات مدیره «انجمن بینالمللی روابط عمومی (IPRA)» و سخنرانی دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و هوشمند سفیدی دبیر کل سمپوزیوم برگزار شد.
در این سمپوزیوم که با محوریت تاثیر کرونا ویروس بر ساختار روابط عمومیها برگزار میشود، سخنرانان و صاحبنظران ایرانی و بینالمللی بهصورت آنلاین به ارایه مطالب و آخرین یافتههای علمی در خصوص روابط عمومی میپردازند.
به منظور پیشگیری از شیوع کرونا؛
تعطیلی شعب بانک ایران زمین در دو استان
در ادامه شیوع کرونا و قرمز شدن وضعیت استان های لرستان و کهکیلویه و بویر احمد کلیه ادارات این استان ها به منظور قطع زنجیره کرونا به مدت یک هفته تعطیل شدند.
به گزارش روابط عمومی بانک ایران زمین، با توجه به وضعیت بحرانی در استان های لرستان و کهکیلویه و بویر احمد و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا کلیه ادارات استان های لرستان و کهکیلویه وبویراحمد به مدت یک هفته تعطیل شدند.
بنابر مصوبه کمیسیون هماهنگی بانک ها و در راستای پیشگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا و قطع زنجیره این ویروس کلیه شعب بانک ایران زمین در استان لرستان از تاریخ 16 آبان ماه و استان کهکلیویه بویراحمد ازتاریخ 18 آبان ماه 99 به مدت یک هفته تعطیل شدند.
بانک ایران زمین به منظور کنترل و کاهش ویروس کرونا بر انجام بانکداری غیرحضوری تاکید دارد و از مشتریان گرامی درخواست کرد در مراودات مالی خود از ابزارهای دیجیتال مانند اینترنت بانک، همراه بانک و درگاه های پرداخت الکترونیک استفاده کنند تا به سلامت خود و افراد جامعه کمک کنند.
مرکز ارتباط با مشتریان بانک ایران زمین با شماره 24809-021 بصورت 24 ساعته آماده ارائه کلیه خدمات بانکی به مشتریان گرامی است و مشتریان می توانند تمامی سوالات و مشکلات خود را از این مرکز مطرح نمایند و در صورت امکان به شعب مراجعه نکنند.
جزئیات طرح بخشودگی بدهی در بانک توسعه تعاون اعلام شد
مشتریان بانک توسعه تعاون که دارای بدهی معوقه بانکی هستند تا پایان اسفندماه سال جاری فرصت دارند تا از طرح بخشودگی جرائم استفاده کنند.
به گزارش روابط عمومی بانک توسعه تعاون، با توجه به تصویب طرح تعیین تکلیف بدهی بدهکاران، به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا و آسیبهای اقتصادی واردشده به عموم فعالین اقتصادی، جزئیات و شرایط اجرای این طرح برای عموم تسهیلات گیرندگان تشریح شد.
بنا به این گزارش، در راستای ایفای نقش حمایتی بانک توسعه تعاون و به منظور تکمیل زنجیره حمایت، آن دسته از بدهکاران این بانک که کلیه بدهی سررسید شده خود را از تاریخ اول آبان ماه لغایت پایان سال جاری به صورت یکجا تسویه نمایند، از 100 درصد بخشش در خصوص 6 درصد وجه التزام تأخیر تادیه دین برای تسهیلات و 8 درصد وجه التزام تأخیر تأدیه دین در ضمانتنامههای ضبطشده برخوردار خواهند شد.
البته گفتنی است تسهیلات وجوه اداره شده در صورت موافقت مرجع واگذارنده اعتبار، مشمول بخشودگی 6 درصد وجه التزام تأخیر تأدیه دین میگردد.
همچنین بر اساس این طرح، پیشبینیهایی نیز در خصوص بخشش وجه التزام تأخیر تأدیه امهال شده تسهیلات پرداختی از منابع صندوق توسعه ملی با لحاظ شرایط مندرج در طرح، صورت گرفته است.
بر این اساس کلیه شعب بانک توسعه تعاون در سراسر کشور، آماده همکاری با عموم تسهیلات گیرندگان جهت تسویه بدهی و اعمال بخشودگیهای تصویبشده، خواهند بود.
همکاری تجارتنو و لیزینگ ایران رقم خورد
قرارداد همکاری میان دوشرکت بیمه تجارتنو و لیزینگ ایران درخصوص صدور بیمه نامه بدنه خودرو امضاء شد که براساس این توافق، کلیه خودروهای این شرکت تحت پوشش بیمه بدنه تجارت نو قرارگرفت.به گزارش روابط عمومی؛ در این مراسم مدیر عامل شرکت لیزینگ ایران با تاکید بر اینکه کلیه شرکت های زیر مجموعه بانک تجارت نیاز است همکاری نزدیکی با هم داشته باشند، گفت: ارائه خدمات مطلوب بیمهای به همراه دیگرتوانمندی های شرکت بیمه تجارتنو امروز موجب حضور ما در این مجموعه برای عقد قرارداد شده است.
علی اصغر سفری، با خبر از اینکه طبق تصمیم اتخاذ شده در مجموعه تحت مدیریت وی، کلیه امور بیمه ای لیزینگ ایران به تجارت نو واگذار خواهد شد، افزود: با توجه به قابلیتهای تجارتنو امیدواریم همکاری فی مابین تعمق بیشتری یابد.
در ادامه این نشست، مدیر عامل تجارتنو نیز با تایید این مهم که بهره مندی شرکتهای زیر مجموعه بانک تجارت از ظرفیت های یکدیگر و به خصوص بانک نتایج بسیار مطلوب اقتصادی به دنبال خواهد داشت، افزود: بانک و هر کدام از این شرکتها مشتریانی دارند که با ارائه خدمات باکیفیت میتوان از این فرصت برای افزایش سهم پرتفوی بهره جست.
نیما نوراللهی، جایگاه ممتاز تجارتنو در فرابورس، تنوع سرمایه گذاری، انعقاد قرارد با بیمه گذاران بزرگ و چند برابر شدن ارزش بازار را از جمله قابلیتهای مجموعه برشمرده و نظر مساعد تیم مدیریتی بیمه تجارتنو را نسبت به سرمایه گذاریهای مشترک اعلام داشت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.