شماره: 2467 / ۱۴۰۳ دوازدهم آبان
تعداد بازدید : 1
غول خودروهای برقی چینی تسلا را شکست داد
غول خودروهای برقی چینی بیوایدی برای اولینبار از نظر درآمد سه ماهه، تسلا را شکست داد.
غول خودروهای برقی چینی بیوایدی گزارش داد که فروش خود را افزایش داده است و برای اولینبار از رقیب جهانی تسلا در درآمد سه ماهه پیشی گرفته است.
بیوایدی درآمد عملیاتی ۲۰۱.۱ میلیارد یوان (۲۸.۲ میلیارد دلار) را در سه ماهه سوم ثبت کرده است، که نشان میدهد ۲۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. رقم درآمد سه ماهه شرکت برای اولینبار از درآمد تسلا فراتر رفت که هفته گذشته ۲۵.۲ میلیارد دلار درآمد سه ماهه سوم به ثبت رساند. سود بیوایدی در این دوره به ۱۱.۶ میلیارد یوان (۱.۶ میلیارد دلار) رسید که ۱۱.۵ درصد نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته افزایش داشت.
شرکت ایلان ماسک هفته گذشته سود سه ماهه سوم ۲.۲ میلیارد دلاری را گزارش کرد که ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.
بیوایدی به عنوان مشهورترین تولیدکننده خودروهای برقی در چین؛ بزرگترین بازار خودرو در جهان است. در اوایل سال جاری، ایالاتمتحده و کانادا تعرفه گمرکی خودروهای برقی چینی را به ۱۰۰ درصد افزایش دادند. چین در نظر دارد تا سال ۲۰۳۵ فروش خودرو مدل های الکتریکی و هیبریدی را داشته باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
وزیر اقتصاد:هیچ مانعی برای عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مانعی برای عرصه خودرو در بورس کالا وجود ندارد، اما این اقدام نیازمند هماهنگی بین وزارت صمت، شورای رقابت و بورس است.
عبدالناصر همتی در رابطه با موضوع عرضه خودرو در بورس کالا گفت: بحث عرضه خودرو در بورس کالا، نیازمند هماهنگی بین، وزارت صمت، بورس و شورای رقابت است و اگر نهایی شود ما در وزارت اقتصاد موافق این اقدام هستیم.
وی افزود: با این حال باید ابزارهای و امکانات آن برای وزارت صمت فراهم شود و اگر وزارت صمت اعلام آمادگی کنند، از نظر وزارت اقتصاد و سازمان بورس، هیچ مانعی وجود ندارد.
دوچرخههای اشتراکی به تهران بازگشتند
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر ضرورت سرعت بخشی بر توسعه حمل و نقل پاک و فعالیت دوچرخههای برقی اشتراکی تأکید کرد و گفت: دوچرخههای اشتراکی در حال حاضر به شهر بازگشتهاند و قطعاً با سرعت بیشتری توسعه پیدا خواهد کرد.
پوریا علیمردانی با بیان اینکه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در ۲۲ منطقه پایتخت پارک ترافیک دارد و مسیرهای تندرستی متعددی را که از دورههای قبل آغاز شده بود، توسعه داده است، اظهار کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران طرح جامع حمل و نقل پاک که شامل مسیرهای فعلی پیادهروی و دوچرخهسواری و همچنین مسیرهای برنامه ریزی شده برای آینده است را پیگیری میکند.
وی با بیان اینکه ترویج دوچرخهسواری و استفاده از وسایل نقلیه پاک، مانند اسکوتر برقی، برای مردم راحتتر است، ادامه داد: حرکت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نیز به سمت برقیسازی دوچرخه و توسعه حمل و نقل پاک و همچنین فعال کردن دوچرخههای برقی اشتراکی است که از جمله روشهای ترویج این حمل و نقل پاک به شمار میآید، البته در کنار آن روشهایی که در گذشته مورد استفاده بود مانند دوچرخههای اشتراکی هم فعال خواهد شد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه سرمایهگذاری پیمانکاران در این حوزه به رشد و توسعه این سیستم کمک خواهد کرد، گفت: دوچرخههای اشتراکی در حال حاضر نیز به شهر بازگشتهاند و قطعاً با سرعت بیشتری توسعه پیدا خواهد کرد؛ اما در این بین مطالبات NGOها و سمنها در فرهنگسازی و ترویج دوچرخهسواری و استفاده از اسکوتر برقی بسیار مؤثر است.
وی افزود: کمپینهایی نیز برای حمایت از ایدههای مؤثر در ترویج حمل و نقل پاک و کاهش ترافیک طراحی کردهایم که جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد؛ اما هدف ما حمایت از استارتاپها و شرکتهای دانشبنیان فعال در این حوزه است تا بتوانند محصولاتی برای کاهش ترافیک ارائه دهند.
علیمردانی خاطرنشان کرد: باید امکاناتی را برای استفاده از دوچرخه ایجاد و برای این امر فرهنگسازی کنیم تا مردم به جای استفاده از خودروهای شخصی، به سمت حمل و نقل همگانی و مدهای پاک بروند.
وی همچنین درباره مسیرهای دوچرخه سواری، اظهار کرد: ایرادات مسیرهای دوچرخه سواری برطرف میشود؛ اکنون نیز قراردادهایی با مناطق مختلف شهرداری به ویژه مناطق مرکزی منعقد شده تا مسیرهای دوچرخه بهسازی و بازنگری شوند.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، به گفته وی، امسال ۱۳۰ میلیارد تومان برای حوزه ترویجی توسعه حمل و نقل پاک تهران اختصاص داده شده است.
مدیرعامل سایپایدک اعلام کرد:
فصل جدید در عرصه ارائه خدمات
پس از فروش سایپا
مدیرعامل سایپایدک در مراسم امضای تفاهمنامه ارائه خدمات به خودروهای وارداتی تویوتا با شرکت نامی خودرو پیشرو، افزایش رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش را از اولویتهای گروه خودروسازی سایپا برشمرد و گفت: با ورود این خودروها به چرخه محصولات سایپا، تحولی نوین در عرصه خدمات پس از فروش سایپا رخ خواهد داد.
اردلان حسینی با اشاره به ورود خودروهای جدید از جمله محصولات شرکت تویوتا به چرخه محصولات سایپا، گفت: اکنون محصولات جدید چانگان توسط سایپا عرضه میشود و نمایندگیهای مجاز سایپا نیز آماده ارائه خدمات به این خودروهای جدید هستند. خودروهای تویوتا نیز به زودی به محصولات گروه خودروسازی سایپا اضافه میشوند که رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش این خودروهای جدید برای ما از اولویت بالایی برخوردار است.
مدیرعامل سایپایدک از گارانتی 5 ساله یا کارکرد ۱۵۰ هزار کیلومتر محصولات تویوتا خبر داد و گفت: با وجود رقبای متعدد در حوزه خودروهای وارداتی، رضایتمندی مشتریان برای گروه خودروسازی سایپا از اهمیت بالایی برخوردار است و آنچه که شرکتها را در این بازار متمایز میکند، نوع خدمات و نحوه ارائه آن است.
وی با اشاره به کسب رتبه نخست خدمات پس از فروش توسط سایپایدک، گفت: استمرار این روند و متمایز بودن در خدمات، مورد تاکید مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا قرار دارد و ما نیز موظف به افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتریان هستیم.
حسینی ادامه داد: علاوه بر خدمات گارانتی 5 ساله، خدمات پلاتینیوم را هم برای مشتریان گروه سایپا در نظر گرفتهایم تا بعد از دوره گارانتی دغدغهای بابت دریافت خدمات و یا حتی فروش خودرو نداشته باشند.
وی افزود: طرح پلاتینیوم یکی از خدمات ویژه برای مشتریان دارای خودرو تویوتا سایپاست که شامل خدماتی همچون پشتیبانی تمامی امور مرتبط با خودرو به صورت 24 ساعته، حمل خودرو جهت انجام سرویس های ادواری از محل سکونت مشتری، بهره مندی از امداد جاده ای رایگان تا پایان این دوره و ...است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
ابداع پاوربانک خودران برای خودروهای برقی
یک شارژر سیار ۱۴۱ کیلووات ساعتی که خودران است، میتواند خود را به هر کجا که نیاز است برساند و خودروهای برقی را شارژ کند.
شرکت خودروسازی چینی وولینگ(Wuling) به تازگی دو ایستگاه شارژ سیار خودروهای برقی را در گوانگژو به نمایش گذاشته است که یکی تقریباً به اندازه یک چرخ دستی و دیگری که قابلیت رانندگی خودران نیز دارد، بسیار بزرگتر است.
نیاز اولیهای که توسط باتریهای چهار چرخ و خودران وولینگ برطرف میشود این است که در صورت افزایش تقاضا، ایستگاههای شارژ سیار را در اختیار رانندگان خودروهای برقی قرار میدهد. به این فکر کنید که در یک تعطیلات آخر هفته در شهری با ۱۰ میلیون نفر جمعیت، زمانی که اکثر وسایل نقلیه در جادهها برقی هستند، رانندگان چقدر باید برای شارژ خودروی الکتریکی خود در یک ایستگاه شارژ منتظر بمانند.
این رویداد در چین خیلی زودتر از دنیای غرب اتفاق میافتد. چین کل ناوگان جادهای خود را با سرعتی شگفتانگیز به سمت خودروهای برقی تغییر میدهد که تنها با کشورهای کوچک حوزه اسکاندیناوی با جمعیتی به اندازه شهرهای متوسط چین، همراه با ثروت عظیم ناشی از ارقام عظیم تولید ناخالص داخلی سرانه قابل مقایسه است. جالب است که میبینیم هیچ کشور بزرگ دیگری به آنچه که چین تاکنون به آن رسیده، نزدیک هم نشده است.
شرکت وولینگ اعلام کرده است که آزمایشها در چین نشان دادهاند که این باتری خودران که در حال حاضر حداکثر سرعت ۵ کیلومتری در ساعت دارد، میتواند کارایی و انعطافپذیری یک ایستگاه شارژ وسایل نقلیه برقی را به طور قابلتوجهی افزایش دهد.
ایستگاه شارژ خودکار وولینگ هفته گذشته در «نمایشگاه کانتون ۲۰۲۴» که به عنوان نمایشگاه واردات و صادرات چین نیز شناخته میشود، در گوانگژو آغاز به کار کرد و تصویر بالا اولین نگاه را به این محصول ارائه میدهد.
هدف این است که این شارژرهای سیار در ظرفیتهای مختلف باتری به فروش برسند که پرظرفیتترین آنها مدل خودران ۱۴۱ کیلووات ساعتی با قیمت مناسب ۴۲ هزار دلار است.
کمظرفیتترین و کوچکترین مدل موسوم به VA100T نیز با ۳۰ کیلووات ساعت ظرفیت و به قیمت ۱۱ هزار دلار به فروش میرسد.
وولینگ این ژانر جدید را «شارژر ذخیره انرژی سیار»(MESCV) مینامد که در پاسخ به نیازهای فعلی بازار چین ایجاد شده است.
احتمالا این شارژرهای سیار در نمایندگیهای خودرو و مراکز خدمات رسانی و شاید در هر دانشگاه یا کارخانهای که به منبع تغذیه یا امکانات شارژ قابل حمل نیاز دارد، رایج شوند.
این ابتکار مناسبی است که در روزگاری که وسایل نقلیه برقی در حال رواج هستند، بسیار به کار میآیند. انتظار میرود که در نهایت پاوربانکهای حتی بزرگتر در بزرگراهها در دسترس قرار گیرند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای فاقد معاینه فنی گازوئیل سوز
معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: طبق مصوبه هیات وزیران به ناوگان فاقد معاینه فنی گازوئیل سوز، سهمیه سوخت تخصیص نمی یابد.
سید کاظم عزیزی با اشاره به اثرات و منافع بالای اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای فاقد بیمه نامه شخص ثالث، اظهار کرد از یک سو مراجعه دارندگان خودروهای فعال در چرخه حمل و نقل کشور به دریافت بیمه نامه و از سوی دیگر صرفه جویی قابل توجه ناشی از عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای غیرفعال فاقد بیمه که پیش از این سهمیه سوخت دریافت می کردند، از آثار و نتایج ارزشمند اجرای این طرح بوده است.
وی با بیان اینکه پس از اجرای موفقیت آمیز طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای فاقد بیمه نامه شخص ثالث که مستند به ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث و موثر در افزایش ضریب نفوذ بیمه شخص ثالث بوده است، از آنجاکه در قانون هوای پاک نیز، مقررات مهمی درجهت الزام دارندگان خودروها به دریافت معاینه فنی و جلوگیری از تردد ناوگان فاقد معاینه فنی وضع شده است، گفت: هیئت وزیران در اولین گام در این خصوص، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت را مکلف کرده است تا طی فرآیند مشابه ناوگان فاقد بیمه نامه شخص ثالث، با شناسایی خودروهای فاقد معاینه فنی گازوئیل سوز، از تخصیص سهمیه سوخت به این گروه از ناوگان، جلوگیری به عمل آورد.
عزیزی با بیان اینکه برنامه ریزی به منظور اجرای دقیق این طرح طی روزهای اخیر از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد پس از شناسایی خودروهای نفت گازسوز فاقد معاینه فنی و اطلاع رسانی در این خصوص، شاهد مراجعه به موقع دارندگان این ناوگان جهت اخذ تاییدیه های فنی لازم باشیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد:
تعداد بازدید : 0
تصویبنامه واردات خودرو به مناطق آزاد اصلاح میشود
دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با صدور اطلاعیهای از پیگیری این دبیرخانه برای اصلاح تصویبنامه هیات وزیران در خصوص واردات خودروهای بنزینی به مناطق آزاد کشور مطابق سرزمین اصلی خبر داد.
دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با صدور اطلاعیهای از پیگیری دبیرخانه شورایعالی برای اصلاح تصویبنامه هیأت وزیران در خصوص واردات خودروهای بنزینی به مناطق آزاد کشور مطابق سرزمین اصلی خبر داد و بر اساس این اطلاعیه در مکاتبهای که فیمابین دبیر شورایعالی و محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور انجام شد، رضا مسرور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی درخواست اصلاح تصویبنامه هیأت وزیران در خصوص واردات خودروهای نو را مطرح کرد.
در این تصویبنامه شرایطی برای واردات خودرو، هم به داخل کشور و هم به مناطق آزاد تجاری صنعتی تدوین و ابلاغ شده است که یکی از مهمترین موضوعاتی که در این مکاتبه به آن اشاره شده، تبعیضی است که بین مناطق آزاد و سرزمین اصلی وجود دارد. بر اساس این تصویبنامه امکان ورود خودروهای بنزینی به مناطق آزاد ممنوع است و تنها مجوز ورود خودروهای برقی و هیبریدی به این مناطق امکانپذیر است. در حالی که بر اساس همین تصویبنامه ممنوعیتی برای ورود خودروهای بنزینی به سرزمین اصلی بلامانع است.
همچنین با توجه به محدودیتهای ارزی و مشکلاتی که در حوزه منشأ ارز برای واردات خودرو در این تصویب نامه ذکر شده، درخواست شد در حوزه ارزی نیز اصلاحات و تسهیلاتی برای واردات خودرو با پلاک مناطق آزاد نیز لحاظ شود.
لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل در مناطق آزاد کشور از دیگر محورهایی است که در این مکاتبه به آن اشاره شده است که با توجه به اینکه محدودیتهای ارزی تعیین شده در این تصویبنامه شرایط واردات خودرو را به شدت محدود کرده، دبیر شورایعالی، خواستار گشایش و ارائه تسهیلاتی در حوزه تأمین ارز واردات خودروهای پلاک مناطق آزاد شدهاند.
از دیگر محورهای ذکر شده در این مکاتبه، تفویض اختیار در متن تصویبنامه بر اساس مفاد ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور است. این تفویض اختیار باید از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد در موضوع بررسی صلاحیتهای فنی و حرفهای واردکنندگان، خدمات پسازفروش، اصالت قراردادهای مربوطه و ضوابط استاندارد و سایر موارد مربوطه باشد که بر اساس مفاد ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور این اختیارات بر عهده سازمانهای مناطق است و مدیران این سازمان به نمایندگی از دولت بالاترین مقام اجرایی منطقه هستند و مسئولیت اجرای این ضوابط را برعهده دارند.
شایان ذکر است، حسب دستور صادره از سوی معاون اول رئیس جمهور و طی مأموریتی از سوی دکتر رضا مسرور، مقرر شد هر یک از معاونتهای اقتصادی و حقوقی دبیرخانه شورایعالی، پیگیر رفع تبعیض واردات خودروها با پلاک ملی به سرزمین اصلی و مناطق آزاد باشند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
با توجه به تعطیلی سه کارخانه در آلمان
تعداد بازدید : 0
زنگها برای خودروسازان به صدا درآمد
بزرگترین خودروساز اروپا مجبور شده است به بادهای مخالف در صنعت واکنش نشان دهد.
چند روز پیش اعلام شد که فولکس واگن قصد دارد ۳ کارخانه در آلمان را با توجه اخراجهای گسترده تعطیل کند و اولین برنامه این خودروساز برای تعطیلی کارخانهها در آلمان موجی از شوک به صنعت خودروسازی این کشور وارد کرد، زیرا فولکس واگن تعطیلی کارخانه در آلمان را در ماه سپتامبر برای اولینبار در تاریخ خود، به عنوان بخشی از اقدامات کاهش هزینههای این شرکت اعلام کرد، در حالی که طرح ۳۰ ساله حفاظت از اشتغال خود را پنج سال زودتر به پایان رساند.
در حالی که بخش خودروهای سواری شرکت فولکسواگن با هزینههای بالا و تقاضای ضعیف در چین مقابله میکند و احتمال تعطیلی کارخانه در آلمان وجود دارد، فولکسواگن امروز گزارش داد که سود سهماهه سوم ۴۲ درصد کاهش یافته است که پایینترین میزان در سه سال اخیر است.
هزینههای بالای انرژی و نیروی کار در اروپا که منجر به کاهش رقابت پذیری و کاهش فروش شد، به عنوان عوامل اصلی این تعطیلیها ذکر شد. این تصمیم صنعت خودروسازی آلمان را تکان داد و فولکسواگن مدتهاست که در حال مذاکره با اتحادیهها بر سر طرحهای تغییرساختار و کاهش هزینهها بود، اما رهبران اتحادیههای آلمانی به این خودروساز هشدار دادند که با اخراج کارگران خود یک اشتباه تاریخی مرتکب نشود.
فشارهای تورمی، هزینههای بالای انرژی، رشد اقتصادی آهسته در اروپا، اوج راست افراطی و رقابت چین و تسلا، خودروسازان آلمانی را تحت فشار قرار داده است، زیرا آنها تحت فشار شدیدی برای کاهش هزینهها قرار گرفتند تا رقابتی باقی بمانند در حالی که تقاضا کم بود.
فولکسواگن درگیر نبرد با اتحادیهها بر سر یک تجدیدساختار اساسی است که تعطیلی احتمالی کارخانه در بازار داخلی خود را برای اولینبار در تاریخ ۸۷ سالهاش رقم خواهد زد. یکی از نمایندگان ارشد کارمندان فولکس واگن به روزنامه بیزینس گفت که این خودروساز همچنین قصد دارد ۱۰ها هزار شغل را از بین ببرد و حقوق را ۱۰ درصد کاهش دهد. فولکسواگن با توجه به رقابت برندهای چینی و انتقال پرهزینه به خودروهای برقی باتریدار، با مشکلاتی مواجه است که میتواند به تعطیلی کارخانهها، اخراج گسترده کارکنان و کاهش حقوق منجر شود.
نتایج فولکسواگن نشان داد که بازده عملیاتی فروش آن در تجارت خودروهای سواری از ۳.۴ درصد در ۹ ماه منتهی به سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲ درصد کاهش یافته است. آرنو آنتلیتز، مدیر امور مالی فولکسواگن در بیانیهای گفت این نیاز فوری به کاهش قابل توجه هزینهها و افزایش بهره وری را نشان میدهد.
بازار خودروی اروپا از زمان شیوع ویروس کرونا حدود ۲ میلیون خودرو کاهش یافته است که در نتیجه سالانه حدود ۵۰۰ هزار دستگاه کمتر برای فولکسواگن فروش داشته است و خودروسازانی مانند تسلا و خودروسازان چینی که مدلهای ارزانتری ارائه میکنند، سهم بازار اروپا را به دست آوردهاند.
فولکسواگن در چین، نیز سهم بازار خود را از دست داده است زیرا رقبای محلی مدلهای ارزانتری ارائه میدهند و این امر با کاهش بیشتر در اقتصاد چین به دلیل بحران املاک تشدید شده است. تحویل فولکس واگن به چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، در سه ماهه سوم با ۱۵ درصد کاهش به ۷۱۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید. این رقم جهانی را کاهش داد که به ۲.۱۷۶ میلیون خودرو کاهش یافت.
آنتلیتز اظهار کرد که نقطه روشن درآمد فولکسواگن، بهبود میزان سفارش در اروپای غربی در ماههای جولای تا سپتامبر است، زیرا مدلهای جدید به تدریج وارد بازار میشدند و برای سهماهه پایانی فرصت خوبی را فراهم میکردند. سود قبل از بهره و مالیات در دوره جولای تا سپتامبر به ۲.۸۶ میلیارد یورو (۳.۰۹ میلیارد دلار) کاهش یافت.
سهام فولکسواگن از ابتدای سال تا به امروز، حدود یک پنجم از دست داده است و عملکرد کمتری نسبت به کاهش ۱۰ درصدی شاخص خودرو در سراسر اروپا داشته است. برترین خودروساز اروپایی در ماه سپتامبر چشم انداز سالانه خود را برای دومین بار در کمتر از سه ماه کاهش داد و به رقبای بیام و و مرسدس بنز در گزارش مشکلات پیوست.
روزنامه آلمانی اعلام کرد که کاهش ۱۰ درصدی دستمزد تنها در برند اصلی تقریباً ۸۰۰ میلیون یورو (۸۶۴ میلیون دلار) درآمد سالانه به همراه خواهد داشت و افزود که فولکسواگن میخواهد به بخش عمده پسانداز میلیارد یورویی خود از طریق کاهش دستمزد دست یابد.
فولکسواگن در چین، بزرگترین بازار آن، با کاهش سود مواجه شده است، زیرا مصرف کنندگان به برندهای محلی مانند بیوایدی روی آورده اند. این غول آلمانی حاشیه سود عملیاتی پیش بینی شده خود در سال ۲۰۲۴ را از ۶.۵ تا ۷ درصد به حدود ۵.۶ درصد کاهش داده است.
گروه فولکسواگن حدود ۶۵۰ هزار کارمند در ۱۱۴ کارخانه تولیدی در اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا دارد. توماس شفر، رئیس فولکسواگن اظهار کرد که کارخانههای آلمانی به اندازه کافی مولد نیستند و ۲۵ تا ۵۰ درصد بالاتر از هزینههای هدفگذاری شده هستند، به این معنی که برخی از سایتها دو برابر گران تر از رقبا هستند. فولکسواگن اعلام کرد راهکارهایی برای این وضعیت مشابه با نمایندگان کارگری پیدا خواهد کرد.
اعلام تعطیلی کارخانه و اخراج کارکنان، به دنبال اخبار بد بیشتری برای خودروسازان آلمانی در هفته گذشته است، مرسدس بنز متعهد شد پس از کاهش درآمد، اقدامات کاهش هزینهها را افزایش دهد. پورشه که اکثریت آن متعلق به فولکسواگن است، در عین حال اعلام کرد که نمایندگیهای خود در چین را کاهش میدهد تا منعکسکننده تقاضای ضعیف در بزرگترین بازار خودروی جهان باشد و همچنین میلیاردها یورو کاهش هزینهها را نشان میدهد.
خودروسازان آلمانی همچنین از گرفتار شدن در جنگ تجاری بین اتحادیه اروپا و چین و تعرفههای سنگین اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی چینی که قرار است برای آنها اجرایی شود بیم دارند. رویترز گزارش کرد که دولت آلمان باید به سرعت، برنامهای برای جلوگیری از افول صنعت خودروسازی آلمان ارائه دهد.
اتحادیه کارگری آلمان، که نفوذ زیادی در فولکسواگن دارد، خواهان افزایش ۷ درصدی شد و تهدید کرد در صورت برآورده نشدن خواستههایش از اول دسامبر اعتصاب خواهد کرد. دور دوم مذاکرات بین فولکسواگن و اتحادیه کارگری آلمان، IG Metall قرار است امروز پس از تهدید رئیس شورای کاری به قطع مذاکرات و آغاز اعتصابات آغاز شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.