شماره: 2468 / ۱۴۰۳ سيزدهم آبان
تعداد بازدید : 0
اشکودا کودیاک RSجدید یک شاسی بلند با عملکرد معقول است
بارج همه کاره به لطف موتور گلف GTI از همیشه قدرت بیشتری دارد. بزرگترین خودروی شاسی بلند اشکودا از رفتار تند RS برخوردار است.
کودیاک RS دارای پنج یا هفت صندلی، چهار چرخ متحرک و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه است. این خودرو با قدرت 261 اسب بخار، قدرتمندترین شاسی بلند گازی اشکودا است. برای مدت طولانی، شاسی بلندهای پرفورمنس تنها در صورتی در دسترس بودند که از برندهای لوکس خرید میکردید. با این حال، این جایگاه رشد کرده و چندین خودروساز اصلی از جمله اشکودا را شامل می شود. کودیاک RS که در اصل چهار سال پیش با موتور بی توربودیزل عرضه شد، برای فیس لیفت خود در سال 2021 به بنزین روی آورد. اکنون، مدل نسل دوم با موتور 2.0 TSI فراگیر گروه فولکس واگن در اروپا فرود آمده است.
این به آن برتری 20 اسب بخاری نسبت به نسل قبلی خود می دهد. علاوه بر این، حداکثر گشتاور تولید شده توسط کارخانه چهار سیلندر توربوشارژ 22 پوند فوت (30 نیوتن متر) افزایش یافته و به 295 پوند فوت (400 نیوتن متر) رسیده است. این مزیت 23 پوند فوت (30 نیوتن متر) را نسبت به اوکتاویا RSبه آن می دهد، اما با توجه به اینکه کودیاک RSخودرویی بسیار بزرگتر و سنگین تر است، منطقی است.قدرت گلف GTI از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه به هر دو محور منتقل می شود. اشکودا سرعت 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 6.3 ثانیه اعلام می کند، اما نسخه هفت سرنشین کمی سنگین تر به یک دهم ثانیه بیشتر نیاز دارد. هر دو مدل کودیاک RS به سرعت 144 مایل در ساعت (232 کیلومتر در ساعت) خواهند رسید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
رکورد تولید ماهیانه شرکت سایپاشیشه
شکسته شد
معاون تولید و پشتیبانی شرکت سایپاشیشه گفت: رکورد تولید ماهیانه شرکت سایپاشیشه طی 12 سال اخیر در مهر ماه 1403 شکسته شد.علی افشار با بیان اینکه با همت و همدلی تمامی کارکنان و پرسنل خطوط تولید، این شرکت در مهرماه امسال موفق به تولید 31528 ست همگن شیشههای خودرو شد، اظهارداشت: این مجموعه توانست رکورد تولید ماهیانه خود طی 12 سال اخیر را بشکند.وی افزود: مهمترین عوامل رکورد شکنی در تولید، شناسایی دقیق ضعفها و گلوگاههای فرآیند تولید، برنامهریزی دقیق، تعریف پروژههای بهبود، افزایش راندمان دستگاهها، کاهش زمان توقفات، کاهش دوره تعمیرات و تامین به موقع مواد اولیه و قطعات یدکی است.معاون تولید و پشتیبانی شرکت سایپاشیشه خاطرنشان کرد: شرکت سایپاشیشه همچنین موفق به ثبت بیشترین میزان تولید ماهیانه شیشه طلقی جلو خودرو شده است. این دستاورد علاوه بر تامین شیشه های طلقی مورد نیاز گروه خودرو سازی سایپا، نقش به سزایی در توسعه بازار به خصوص شیشههای طلقی مورد نیاز بازار خواهد داشت.
افزایش دو برابری وام نوسازی خودرو
به رانندگان تاکسی در پایتخت
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از افزایش دو برابری وام نوسازی خودرو به رانندگان تاکسی در پایتخت خبر داد. روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به ارائه وام در راستای نوسازی خودرو به تاکسیرانان پایتخت گفت: یکی از دغدغه های اصلی و مهم سازمان تاکسیرانی شهر تهران نوسازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت است در همین زمینه به تمام رانندگان تاکسی دارای خودرو فرسوده وام کم بهره در جهت نوسازی اعطا خواهد شد.وی افزود: با مذاکرات صورت گرفته از سوی سازمان تاکسیرانی شهر تهران وام نوسازی به رانندگان تاکسی پایتخت دو برابر شده و از مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: این وام شامل همه رانندگان تاکسی میشود و رانندگان تاکسی می توانند پس از طی کردن مراحل قانونی وام را دریافت کنند.مالکی با اشاره به سود تعلق گرفته از وام به بانکعامل گفت: سود بانک عامل از اعطا این وام ۸ درصد سود خواهد بود و شامل خودرو های دوگانه سوز (غیربرقی) می شود.
اقتصاد آمریکا رنگ باخت
فعالیت تولیدی ایالات متحده در اکتبر به کمترین میزان در ۱۵ ماه گذشته رسید و کارخانهها با قیمتهای بالاتر برای نهادهها مواجه شدند.موسسه مدیریت تامین (ISM) اعلام کرد: شاخص مدیران خرید تولیدی آن در ماه گذشته به ۴۶.۵ کاهش یافت که پایینترین سطح از جولای ۲۰۲۳ از ۴۷.۲ در سپتامبر است. شاخص مدیران خرید زیر ۵۰ نشان دهنده انقباض در بخش تولید است که ۱۰.۳ درصد از اقتصاد را تشکیل میدهد.کاهش شاخص مدیران خرید میتواند منعکس کننده اعتصاب کارگران کارخانه هواپیماسازی بوئینگ باشد که تولید پرفروش ترین مکس ۷۳۷ و همچنین بدنههای پهن مدلهای ۷۶۷ و ۷۷۷ را متوقف کردند. نزاع کارگری به کاهش تولید صنعتی در ماه سپتامبر کمک کرد.اکتبر هفتمین ماه متوالی بود که شاخص مدیران خرید زیر آستانه ۵۰ باقی ماند. هزینههای کالا در سه ماهه سوم با سریعترین سرعت خود در ۱.۵ سال گذشته افزایش یافت.
ونکوئیش و موتور V-12 آن استون مارتین را نجات خواهند داد
یک پرچمدار شایسته برای برندی که به شدت به آن نیاز دارد. استون مارتین به شدت به یک پرچمدار نیاز دارد. DB12 و ونکوئیش خودروهای فوق العاده ای هستند که استایل زیادی دارند، اما دقیقا همان حال و هوای استون های گذشته را ندارند. موتورهای V-8 قرض گرفته شده آنها به اندازه V-12 های نمادین استون الهام بخش نیست.ونکوئیش که در اینجا می بینید، خودروی شگفت انگیزی با موتور وسط V-6هیبریدی نیست که توسط استون در سال 2019 وعده داده شده بود، بلکه یک موتور دو نفره جلویی است که توسط یک V-12 توئین توربو طراحی شده است. با بدنه فیبر کربنی خیره کننده، و سرعت وچسبندگی بالا.بر روی کاغذ، به نظر می رسد که نام ونکوئیش را برازنده می کند و پس از اولین آزمایش کوتاه، واضح است که این خودرو ارزش قرار گرفتن در صدر خط تولید استون مارتین را دارد.زمانی که آخرین ونکوئیش در سال 2019 از بازار خارج شد، 296 هزار و 475 دلار قیمت داشت. قیمت این مدل جدید 123 هزار دلار بیشتر است یا یک پورشه 911 کامل در بالای خودروی قدیمی.
استون مارتین سرانجام تست اولین رانندگی DBX را بررسی کرد
تغییرات فنی و داخلی عالی جدید، وعده اصلی DBX707 را مبنی بر یک ابر شاسی بلند ارائه کرده است.یک شاسی بلند ربع میلیون دلاری با نشان استون مارتین باید این روزها به راحتی به فروش برسد، اما شاسی بلندهای بنتلی و لامبورگینی سریعتر از آنچه تولیدکنندگان می توانند آنها را بسازند حرکت می کنند.اما استون مارتین DBX تقریباً به اندازه بنتایگا، اوروس یا سایرین در بخش شاسی بلندهای اسپرت و فوق لوکس محبوب نبوده است،حتی اگر رقیب استون یک شی فوق العاده با یک توربو دوقلو V-8با قدرت 697 اسب بخار است.همه نشانهها به فضای داخلی DBX اشاره میکنند که تمرکز اصلی این تجدید مدل سال بود. یک فضای داخلی منسوخ یا بد بو در یک خودروی اسپرت باطنی یا یک GT جذاب است، اما کمتر دوستداشتنی است. اما درنهایت برای سال 2025، استون به DBX707فضای داخلی داد تا مبارزه با لامبورگینی را پیش ببرد و ممکن است برای تبدیل DBX به قانعکننده ترین سوپر شاسی بلند موجود امروز کافی باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
داچیا داستر هنوز هم خودروی ارزان قیمتی است
شاسی بلند شما برای عالی بودن به یک میلیون ویژگی یا یک تن نیرو نیاز ندارد. داچیا داستر 2025 گواه این موضوع است.رنو از سال 1999 مالک خودروساز رومانیایی داچیا بوده است. برای من و شما، این به معنای ارزان است. نکته خوب این است که داچیا خود را در بازاریابی نمی پوشاند و وانمود می کند که خودروهایش از یک تکه الماس تراشیده شده اند. داچیا می داند که خودروهایش قیمت های بالایی دارند، اما همچنین می داند که باید هر کاری را که رانندگانش نیاز دارند، بدون ریزه کاریهای غیر ضروری انجام دهند.اکنون، خط تولید ترکیبی از خودروهای مشابه نیست که کارهای مشابه انجام می دهند. یک دریچه کوچک، یک واگن که افراد زیادی را حمل می کند، یک خودروی الکتریکی کوچک و یک شاسی بلند کوچک وجود دارد. به زودی یک شاسی بلند بزرگ نیز وجود دارد. اسمش بیگستر خواهد بود که نام بسیار خوبی است. اما ویژگی برجسته داچیا شاسی بلند کوچک آن است: داستر.چرا؟ زیرا از همیشه داستر یک خودروی بی تکلف بوده است که شما را بدون سر و صدا، بیهودگی یا نگرانی از A به B می رساند. از سطح زمین بلند است، بنابراین میتوانید کودکان را بدون خم شدن در پشت قرار دهید. می توانید یکی با سیستم چهار چرخ متحرک داشته باشید، بنابراین در راه مدرسه از گل، شاخه ها و آن گودال های افتضاح عبور می کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: عرضه خودرو در بورس، رانت و دلالبازی را کاهش میدهد
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خودرو در بورس عرضه شود بهطور قطع میزان رانت و دلال بازی کاهش قابل توجهی یافته و خودرو در فضای بهتری به مردم فروخته خواهد شد.
«محمد امیر» با اشاره به اینکه عرضه خودرو در بورس نیازمند حمایت خاص دولت و مجلس است، تاکید کرد: رقابت در صنعت خودرو زمانی اتفاق میافتد که روی عرضه خودرو در بورس کالا بیش از پیش جدی باشیم.
وی با بیان اینکه مجلس تا حدودی موافقت خود را برای عرضه خودرو در فضایی شفاف اعلام کرده است، افزود: در هفته گذشته، اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با هدف بررسی راهکارهای ارتقای کیفیت و ایجاد رقابت در صنعت و بازار خودرو با وزیر صمت نشستی مشترک برگزار کردند. در این نشست مسائل مربوط به ضعف در عملکردها، راهکارهای ایجاد رقابت و شفافیت بیشتر در صنعت خودرو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
امیر ادامهداد: برنامه عرضه خودروهای وارداتی در بورس ایده و طرح جالبی است، اما بهتر است خودروهای وارداتی نو در این بازار عرضه شود تا خودروهای کارکرده؛ زیرا خودروهای کارکرده رقابتی را به صورت جدی ایجاد نخواهند کرد.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلامکرد: بازار سرمایه علاوه بر ایجاد شفافیت و عدالت در توزیع، باعث جلوگیری از رخ دادن فسادهای احتمالی در بازار محصولات خودرو میشود.
وی گفت: عرضه خودرو در بورس کالا منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را همزمان حفظ می کند، این کار اقدام مناسبی است که باید مورد حمایت دولت و مجلس قرار گیرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
به همت مرکز نوآوری ایران خودرو دیزل صورت گرفت
تعداد بازدید : 0
برگزاری نشست هماندیشی مدیران ارشد ایران خودرو دیزل با مسوولان پارکهای علم و فناوری
در راستای گسترش تعاملات میان صنعت و دانشگاه و استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای شرکتهای فنآور و مراکز پژوهشی و فناوری، نشست هماندیشی مدیران ایرانخودرو دیزل با مسوولان پارکهای علم و فناوری و استادان دانشگاههای مطرح کشور برگزار شد.
ایرانخودرو دیزل در راستای استفاده از ظرفیتهای اقتصاد دانشبنیان در کشور، مرکز نوآوری خود را در سال 1403 به صورت تخصصی بر روی موضوع «نوآوری در توسعه و تولید خودروهای تجاری» راهاندازی کرده است که در نخستین گام، از فعالان علمی و پژوهشی دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری دعوت به عمل آورده تا در فضایی صمیمانه و علمی، راهکارهای پیش رو برای توسعه فعالیتهای نوآورانه در این شرکت را مورد تحلیل و بررسی بیشتری قرار دهد.
بر اساس این گزارش، مدیران و روسای پارکهای علم و فناوری و استادان دانشگاههای کشور به دعوت مرکز نوآوری ایران خودرو دیزل، ضمن برگزاری جلسه با مدیران ارشد این مجموعه صنعتی، از خطوط تولید نیز بازدید کردند. این بازدید به منظور بررسی آخرین دستاوردهای فناوری و نوآوریهای اعمال شده در فرآیندهای تولید خودروهای تجاری انجام شد.
بازدیدکنندگان ضمن تحسین فرآیندهای پیشرفته تولید و توانمندیهای فنی و نوآوریهای به کار رفته در خط تولید، این بازدید را زمینهساز همکاریهای بیشتر میان پارکهای علم و فناوری و ایرانخودرو دیزل در زمینههای تحقیق و توسعه و نوآوری قلمداد کردند.
مدیران پارکهای علم و فناوری و شرکتهای دانشبنیان از جمله مسوولان پارکهای علم و فناوری پردیس، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علم و صنعت، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و مرکز رشد دانشگاه آزاد قزوین، اهتمام مرکز نوآوری ایرانخودرو دیزل برای ارتقای سطح فنآوری و بهکارگیری دانش در تمامی فرآیندهای سازمان را امیدآفرین و نشانه اولویت این شرکت به موضوعات دانشبنیان و نوآوری برشمردند. همچنین، امکانسنجیهای لازم برای عقد تفاهمنامههای اولیه جهت انجام همکاریهای مشترک در زمینه بهبود کیفیت و افزایش بهرهوری و نوآوری در تولید خودروهای تجاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایجی نیز حاصل شد.
بر این اساس، در ماموریت های اعلام شده مرکز نوآوری ایران خودرو دیزل، تحقق چشمانداز و اهداف شرکت از مسیر نوآوری، رفع نیازمندیهای فنآورانه و نوآوری و ارتقای توانمندی نوآوری در شرکت دیده میشود. در کنار این ماموریتها، مرکز مذکور میتواند نسبت به ارایه خدمات فنآورانه و نوآورانه به سایر بازیگران صنعت خودروهای تجاری کشور اقدام کند. همچنین، اشاعه نظام مدیریت نوآوری در سطح این شرکت و تقویت خلاقیت در میان کارکنان و مشارکت و نقشآفرینی آنها در عرصه نوآوری از جمله رسالت های مرکز نوآوری ایرانخودرو دیزل به شمار میآید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
سهمیه سوخت وسایل نقلیه سنگین فاقد معاینه فنی قطع می شود
مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور از قطع سهمیه سوخت ناوگان گازوئیل سوز فاقد معاینه فنی طبق مصوبه هیأت وزیران خبر داد. سیف السادات از قطع سهمیه سوخت ناوگان گازوئیل سوز فاقد معاینه فنی طبق مصوبه هیات وزیران خبر داد و گفت: در اجرای مصوبه هیات وزیران، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است اطلاعات وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی را از وزارت کشور اخذ و به منظور غیرفعال کردن کارت سوخت و عدم تخصیص سهمیه، به صورت برخط به شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی ایران و فراجا ارسال کند و به دنبال آن شرکت پخش نیز موظف است بر اساس اطلاعات دریافتی، نسبت به قطع سهمیه و غیرفعال کردن موقت کارت سوخت وسایل نقلیه سنگین فاقد معاینه فنی اقدام کند.مدیر عامل اتحادیه سازمانهای مدیریت حمل و نقل شهرداریهای کشور تصریح کرد: با عنایت به اینکه در جهت اجرای قانون هوای پاک، قوانین مهمی در راستای الزام دارندگان خودروها به دریافت معاینه فنی و جلوگیری از تردد ناوگان فاقد معاینه فنی وضع شده است؛ لذا بدین منظور هیات وزیران در اولین گام، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت را مکلف کرد تا خودروهای سنگین فاقد معاینه فنی گازوئیل سوز را شناسایی و از تخصیص سهمیه سوخت به این گروه از ناوگان، جلوگیری کند.مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور تأکید کرد: بیش از یک میلیون خودروی گازوئیل سوز در کشور در حال تردد هستند که از این تعداد از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان مهرماه ۷۷۲.۱۲۸ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه و پذیرش شدهاند که از این تعداد ۶۱۶.۷۹۲ خودرو موفق به اخذ گواهی معاینه فنی و تعداد۱۵۵.۳۳۶ معادل ۲۰.۱۲ درصد از خودروها در آزمونهای معاینه فنی مردود شدند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.