شماره: 2470 / ۱۴۰۳ پانزدهم آبان
تعداد بازدید : 0
عرضه ون باری اینرودز ویژه نمایشگاه خودرو اصفهان
شرکت بهمن موتور شرایط عرضه نقدی و اعتباری ون باری اینرودز ویژه نمایشگاه خودرو اصفهان با مشارکت بانک قرض الحسنه را اعلام کرد
با توجه به برگزاری نمایشگاه خودرو اصفهان و در راستای تسهیل در فرایند فروش و افزایش فروش عاملیتها و تفاهم نامه منعقد شده فی ما بین شرکت بهمن موتور و بانک قرض الحسنه مهر ایران در زمینه اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای عرضه محصول ون باری ایندوز در قالب شرایط و ضوابط، بخشنامهها و دستورالعملهای بانک مرکزی، شرایط ثبت نام نقدی-اعتباری محصول ون باری اینرودز با ۵درصدتخفیف به ازای هر دستگاه با قیمت قطعی و ظرفیت محدود، به صورت آنلاین از ساعت ۱۶:۰۰ روز یکشنبه مورخ 13/۰۸/1403 تا ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه مورخ 16/۰۸/1403 و یا تا زمان تکمیل ظرفیت از طریق درگاه عاملیت به شرح جدول ذیل ارائه میگردد.
شرکت بهمن موتور شروطی را مطابق موارد مندرج در قوائد و ضوابط بخشنامه که ذیلا تشریح شده، قرار داده است که در صورت ثبت نام مغایر با شروط مندرج در قوائد و ضوابط بخشنامه، ثبت نام متقاضی از سوی شرکت بهمن موتور یک طرفه فسخ و وجه واریز شده بدون پرداخت سود تحت هر عنوانی به حساب مبدا مسترد خواهد شد.
ثبت نام صرفا به صورت آنلاین و از طریق پورتال جامع ایرانی کار به آدرس ذیل قابل انجام میباشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
معاینه فنی ۸۰۰ خودرو ابطال شده است
وسایل نقلیهای که معاینه فنی آنها ابطال و جریمه معادل ۲۰۰ هزار تومان صادر میشود.سردار سید ابوالفضل موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص آمار و ارقام برخورد با خودروهای دودزا دارای نقص فنی ،وضعیت فنی نامساعد گفت: از روز اول مهر ماه تا یازدهم آبان ماه ۱۴۰۳ بیش از ۳۰۰۰ خودروی دودزا اعمال قانون شدند؛ با نزدیک به ۱۰ هزار خودرویی که دارای نقص فنی بود هم برخورد شده است. در بحث معاینه فنی با بیش از ۲ هزار خودرو برخورد جدی و اعمال قانون داشتیم و نزدیک به ۸۰۰ خودرو سبک و سنگین در تهران ابطال معاینه فنی شدند.وی اظهار کرد: خواهشمند است با توجه به وضعیت آلودگی و وارونگی هوا، نسبت به اخذ معاینه فنی و وضعیت فنی خودرو به ویژه جهت تردد در روزهای سرد زمستان و بارندگی اقدام لازم صورت دهید.رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصول سال و لغزندگی معابر به دلیل بارندگی های مختلف، لطفا در بحث اطمینان از وضعیت لاستیک ها ،سامانه گرمایشی خودرو و البته برف پاک کن ها اطمینان کامل حاصل نمایید.
بیوایدی گل کاشت
شرکت خودروسازی چینی بیوایدی، تولید و استخدام را در میان رشد سه ماهه سوم افزایش میدهد.کارشناسان اظهار کردند که بیوایدی، غول خودروهای الکتریکی چین از آگوست تا اکتبر تولید خود را نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه افزایش داد، در حالی که نزدیک به ۲۰۰ هزار کارمند جدید در تولید و قطعات خودرو استخدام کرد.بیوایدی با حفظ شتاب فروش قوی، ۱۱.۵ درصد در سود خالص سه ماهه سوم افزایش یافت.رویترز گزارش کرد که درآمد دوره جولای تا سپتامبر با ۲۴ درصد افزایش در سال به ۲۰۱.۱ میلیارد یوان (۲۸.۲۴ میلیارد دلار) رسید که اولین پیروزی آشکار برای بیوایدی در درآمد سه ماهه در مقابل تسلا از زمان توقف تولید خودروهای موتور بنزینی توسط این خودروساز چینی در سال ۲۰۲۲ است.
بزرگترین خودروساز اروپا نجات پیدا میکند؟
مدیرعامل فولکس واگن اعلام کرد که کاهش هزینه پس از دههها مشکلات ساختاری، برای این خودروساز ضروری است.اولیور بلوم، مدیرعامل فولکسواگن در مصاحبهای اظهار کرد که برنامه کاهش هزینههای برنامهریزیشده فولکسواگن برای رفع مشکلات ساختاری در این خودروساز آلمانی اجتنابناپذیر بود.بلوم اظهار کرد که تقاضای ضعیف بازار در اروپا و درآمدهای بسیار پایینتر از چین، چندین دهه مشکلات ساختاری فولکسواگن را نشان میدهد.رئیس شورای کاری فولکس واگن اعلام کرد که این خودروساز قصد دارد حداقل سه کارخانه در آلمان را تعطیل کند، ۱۰ها هزار پرسنل خود را اخراج کند و کارخانههای باقیمانده خود را در بزرگترین اقتصاد اروپا کاهش دهد، زیرا در حال برنامهریزی برای تغییر ساختار بیشتر از حد انتظار است. این خودروساز این برنامهها را تایید نکرده است اما روز چهارشنبه از کارگران خود خواست ۱۰ درصد دستمزد خود را کاهش دهند، با این استدلال که این تنها راهی است که بزرگترین خودروساز اروپا میتواند مشاغل را نجات دهد و رقابتی بماند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
سهم ونهای الکتریکال از بازار خودروهای برقی به ۷.۷ درصد رسید
در ۹ماهه اول سال ۲۰۲۴، فروش ونهای جدید اتحادیه اروپا ۸.۵ درصد افزایش یافت که میتوان آن را نتیجهای از رشد در چهار بازار کلیدی اتحادیه اروپا شامل اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه دانست.
آلایندگی زیستمحیطی در سالهای اخیر، کشورهای پیشرفته و خودروسازان را بر آن داشته تا در مسیر کاهش این آلودگیها، خودروهایی را طراحی کنند که در کنار مصرف سوخت پایینتر، ذرات معلق کمتری را هم به هوای شهرها و کشورها وارد کنند. بعد از طراحی مدلهای هیبرید و هیدروژنی اما این خودروهای الکتریکی بودند که توانستند به محبوبیت بیشتری در بازارهای جهانی دست یابند. بازارهای اروپا نیز بعد از وضع قوانین حذف مدلهای دیزلی تا سال ۲۰۵۰، یکی از بزرگترین بازارهای پذیرای تجاریهای الکتریکی بوده است.
بر همین اساس، بعد از گذر از هر فصل، آمار تقاضا و فروش تجاریهای برقی در این کشورها اعلام میشد. بهتازگی نیز آمار ثبتنام خودروهای تجاری جدید با پیشرانههای الکتریکی در بازارهای اتحادیه اروپا نشان میدهد که وضعیت تقاضا در بازار ونها و باریهای الکتریکی کاهشی بود. این در حالی است که بازار اتوبوسها به دلیل حمایت دولتها، توانسته است رشد مثبتی را در مدلهای پاک رقم بزند.
در ۹ماهه اول سال ۲۰۲۴، فروش ونهای جدید اتحادیه اروپا ۸.۵ درصد افزایش یافت و به یکمیلیون و ۱۷۰هزار و ۳۱۰ دستگاه رسید که میتوان آن را نتیجهای از رشد در چهار بازار کلیدی اتحادیه اروپا دانست.
در بازار ونها، اسپانیا با رشد قابل توجه ۱۶.۷ درصد، آلمان با ۸.۲ درصد، ایتالیا با ۷.۳ درصد و فرانسه با ۵.۸ درصد در رتبههای اول تا چهارم قرار گرفتند. اما دیزل انتخاب ارجح برای خریداران جدید ون اتحادیه اروپا در سه فصل اول سال ۲۰۲۴ باقی ماند. فروش مدلهای دیزلی در بازار ونها با افزایش ۱۰.۶ درصدی به ۹۸۹هزار و ۹۷۵ دستگاه رسید و سهم بازار ۸۴.۶ درصدی را حفظ کرد. سهم مدلهای بنزینی نیز با کسب ۶.۱ درصد، بدون تغییر قابل توجهی نسبت به دوره قبل، تثبیت شد.
درمقابل، ونهای تمامالکتریکی کاهش شدید ۱۲.۸ درصدی را تجربه کردند و ۵.۷ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند که نسبت به ۷.۱ درصد در سال گذشته کاهش یافت. فروش ونهای پلاگین-هیبرید نیز ۴.۳ درصد کاهش یافته و اکنون ۲ درصد از بازار را تشکیل میدهد. بر این اساس، میتوان گفت؛ ونهای الکتریکال اعم از فولالکتریک و پلاگین-هیبرید درمجموع سهم ۷.۷ درصدی را از بازار خودروهای برقی و هیبرید به خود اختصاص دادهاند.
از سوی دیگر آمارهای منتشرشده در مورد کامیونهای جدید در اتحادیه اروپا نشان میدهد این بازار شاهد کاهش ۷.۵درصدی در این بخش بودهاند که درمجموع از ژانویه تا سپتامبر فروش این خودروها را به ۲۴۹هزار و ۷۰۸ دستگاه رسانده است. این کاهش بیشتر مربوط به افت ۹.۵درصدی مدلهای سنگین در این بازار بوده است و به نظر میرسد بازار مدلهای نیمهسنگین رشد اندک ۳درصدی مواجه شدهاند. اگرچه اسپانیا و ایتالیا به ترتیب با افزایش ۱۲ و ۲.۱ درصد روند مثبت داشتهاند، اما این بازار در آلمان و فرانسه به ترتیب با افت منفی ۷ و منفی ۴.۳ درصدی مواجه شده است.از نظر نوع پیشرانه نیز آماره نشان میدهند که کامیونهای دیزلی همچنان در ۹ماهه سال ۲۰۲۴ به تسلط خود بر بازار ادامه دادند و ۹۵.۳ درصد از ثبتنامهای جدید اتحادیه اروپا را تشکیل دادهاند. این در حالی است که این خودروها نسبتبه مدت مشابه سال گذشته کاهش ۷.۳درصدی را تجربه کردهاند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
با همکاری شرکت بازرگانی بینالمللی ایدرو سایپا انجام شد؛
تعداد بازدید : 0
افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بینالمللی صنعت
بیست و چهارمین نمایشگاه بینالمللی صنعت، با حضور گسترده شرکتهای داخلی و خارجی که با استقبال پرشور فعالان صنعت همراه بوده، با همکاری شرکت بازرگانی بینالمللی ایدرو سایپا برپا شده است.
بر این اساس بیش از ٣٨٠ شرکت داخلی و خارجی از کشورهای مختلف در این نمایشگاه حضور دارند. این رویداد که مساحتی بیش از ۲۱ هزار متر مربع به خود اختصاص داده، فضایی مناسب برای نمایش آخرین دستاوردهای صنعت کشور و معرفی توانمندیهای تولیدکنندگان داخلی و خارجی فراهم آورده است.
امیرحسین قربانی، مدیرعامل شرکت بازرگانی بینالمللی ایدرو در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بینالمللی صنعت، گام مهمی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است. با نمایش توانمندیهای صنعتگران داخلی و شرکتهای دانش بنیان، بستری مناسب و فرصتهای جدید برای رقابت، تجارت و توسعه روابط بین الملی و صادرات، فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه این رویداد، نقش محوری در توسعه و شکوفایی صنعت کشور ایفا خواهد کرد، افزود: امیدوارم با همدلی و تلاش همه فعالان صنعت، شاهد پیشرفت روزافزون صنعت کشور باشیم.گفتنی است، این رویداد چهار روزه است و تا ۱۶ آبان ماه ادامه دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
بر اساس آمار تولید ۷ ماهه امسال؛
تعداد بازدید : 1
خودروسازان از برنامه وزارت صمت عقب هستند
بررسی آمار تولید خودروسازان نشان میدهد که هر چند که خودروسازان بزرگ عملکرد بهتری در مهر ماه امسال نسبت به ماههای گذشته داشتهاند اما در مجموع تولید هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، همچنان کاهشی است و علیرغم تلاش برای افزایش تولید ماهانه، هنوز نتوانستهاند به اهداف تعیین شده در ابتدای سال توسط وزارت صمت، دست پیدا کنند.بررسی آمار تولید خودروسازان بزرگ (ایرانخودرو، سایپا و پارسخودرو به عنوان زیر مجموعه سایپا) طی هفت ماهه امسال نشان میدهد که در مجموع این شرکتهای خودروساز ۵۵۲ هزار و ۱۵ دستگاه خودرو سواری تولید کردهاند که نسبت به ۵۶۵ هزار و ۵۳۷ دستگاه تولیدی در مجموع هفت ماهه ۱۴۰۲، بالغ بر دو درصد، به میزان ۱۳.۵ هزار دستگاه کاهش تولید ثبت کرده است.این درحالیست که این خودروسازان در مهر ماه امسال ۹۰ هزار و ۹۸۱ دستگاه خودرو تولید کردهاند که نسبت به ۷۸ هزار و ۶۴۸ دستگاه در شهریور ماه امسال، موفق به افزایش تیراژ تولید در اکثر محصولات شدهاند.
گروه صنعتی ایرانخودرو در مهر ماه سال جاری ۴۸ هزار و ۲۰ دستگاه خودروی سواری تولید کرده که بیش از ۴۴ هزار و ۵۶۲ دستگاه تولیدی در شهریور ماه است.
تیراژ تولید سواریهای ایرانخودرو در اکثریت محصولات در مهر ماه نسبت به ماه پیش از آن، افزایشی بوده و تنها در خصوص محصولات گروه سورن است که کمتر صحبت شده است. در حالیکه در شهریور امسال ۱۴ هزار و ۷۶۸ دستگاه خودرو تولید شده بود میزان تولید محصولات این گروه به ۱۱ هزار و ۳۹۲ دستگاه رسیده است.
این خودروساز در هفت ماهه امسال ۲۸۹ هزار و ۹۷۷ دستگاه تولید کرده که نسبت به ۲۹۸ هزار و ۶۰۵ دستگاه تولیدی در هفت ماهه سال گذشته ۲.۴ درصد افت تولید دیده میشود.در گروه خودروسازی سایپا در مجموع هفت ماهه امسال ۲۰۲ هزار و ۵۳۶ دستگاه خودروی سواری تولید شده که نسبت به ۲۰۱ هزار و ۷۶۱ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، ۷۷۵ دستگاه معادل ۰.۳۸ درصد، تولید را رشد داده است.
در مهر ماه امسال نیز این گروه خودروسازی، ۳۲ هزار و ۱۱۸ دستگاه از محصولات وانت ۱۵۱، شاهین، خانواده X۲۰۰ (تیبا، کوییک، ساینا) و سایر محصولات تولید کرده است. آمار تولید این خودروها در شهریور ماه امسال ۲۶ هزار و ۶۳ دستگاه ثبت شده است.
در نهایت در گروه خودروسازی پارسخودرو به عنوان زیرمجموعه سایپا، در مجموع هفت ماهه امسال ۵۹ هزار و ۵۰۲ دستگاه خودرو تولید شده که نسبت به ۶۵ هزار و ۱۷۱ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، افت ۹.۵ درصدی به تعداد ۵۶۶۹ دستگاهی را نشان میدهد.
این گروه صنعتی در مهر ماه امسال اما تیراژ تولید را نسبت به شهریور ماه افزایش داده است؛ در یکماه شهریور ماه ۸۰۲۳ دستگاه خودرو تولید شده که این تیراژ در مهر ماه به ۱۰ هزار و ۸۴۳ دستگاه رسیده و تنها تیراژ ساینا S کمتر شده است. بر این اساس هر چند که خودروسازان بر اساس وعدهای که تولید را در نیمه دوم سال با سرعت بیشتری پیگیری میکنند، سعی در تحقق این وعده دارند اما تولید ۵۵۲ هزار دستگاهی در هفت ماه سال نشان میدهد که این خودروسازان حدود یک میلیون دستگاه از مجموع برنامه سال گذشته و بالغ بر ۱.۲ دستگاه از برنامه وزارت صمت (برنامه تولید یک میلیون و ۷۰۰ دستگاه در سال ۱۴۰۳) عقب هستند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
نوسازی ۱۱۳۵ دستگاه تاکسی در تهران طی هفت ماه اخیر
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از افزایش دو برابری وام نوسازی خودرو به رانندگان تاکسی در پایتخت خبر داد.
شادی مالکی مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به ارائه وام در راستای نوسازی خودرو به تاکسیرانان پایتخت گفت: یکی از دغدغههای اصلی و مهم سازمان تاکسیرانی شهر تهران نوسازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت است در همین زمینه به تمام رانندگان تاکسی دارای خودرو فرسوده وام کم بهره در جهت نوسازی اعطا خواهد شد.
وی با اشاره به دوبرابر شدن وام نوسازی خودرو تاکسی در پایتخت افزود: با مذاکرات صورت گرفته از سوی سازمان تاکسیرانی شهر تهران وام نوسازی به رانندگان تاکسی پایتخت دو برابر شده و از مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: این وام شامل همه رانندگان تاکسی میشود و رانندگان تاکسی میتوانند پس از طی کردن مراحل قانونی وام را دریافت کنند.مالکی با اشاره به سود این تسهیلات گفت: سود تسهیلات اعطایی ۸ درصد است که شامل خودروهای بنزینی و دو گانه سوز میشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در پیگیری پروندههای نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت به صورت جدی توسط سازمان تاکسیرانی شهر تهران دنبال میشود؛ در همین زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت نسبت به سال گذشته روند بسیار خوبی داشته است.
وی افزود: سال گذشته ۱۴۸۱ دستگاه خودرو تاکسی نوسازی شد و امسال تاکنون تعداد نوسازی ۱۱۳۵ تعداد دستگاه خودرو تاکسی است. در واقع تعداد نوسازی شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ با تعداد کل نوسازی سال ۱۴۰۲ برابری میکند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
سرپرست معاونت بیمه مرکزی تشریح کرد:
تعداد بازدید : 0
جزئیات دستورالعمل جدید پرداخت خسارت افت قیمت خودرو
سرپرست معاونت توسعه و نوآوری بیمه مرکزی جزئیات دستورالعمل جدید پرداخت خسارت افت قیمت خودرو که پس از ۵۶ سال به روز رسانی شده است را تشریح کرد.
اخیرا شورای عالی بیمه، پیرو مصوبه هیات وزیران در خصوص تحت پوشش قرار گرفتن افت قیمت خودرو در لایحه اجباری بیمه شخص ثالث (خرداد ماه ۱۴۰۳)، دستورالعمل پرداخت خسارت افت قیمت خودرو توسط شرکتهای بیمه را تصویب کرد.این دستورالعمل توسط بیمه مرکزی و با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و سندیکای بیمه گران ایران تدوین و برای تصویب نهائی به شورای عالی بیمه ارائه شد.در این دستورالعمل، ضمن تعیین انواع خسارتهای افت قیمت خودرو بر اساس شدت و ضعف خسارت و قطعات آسیب دیده، نحوه تعیین میزان خسارت بر اساس سه عامل سن و ارزش وسیله نقلیه و شدت صدمه وارده به آن فرمولبندی شده و میزان خسارت به وسیله نقلیه زیاندیده از بابت افت قیمت مشخص شده است.
گفتنی است؛ دستورالعمل مذکور، پس از ۵۶ سال از تصویب قانون بیمه شخص ثالث برای اولین بار است به این ترتیب در کشور اجرایی میشود.
در این رابطه، حسنرضا عباسیانفر - سرپرست معاونت توسعه و نوآوری بیمه مرکزی ، به تشریح چرایی تصویب این دستور العمل و لزوم وجود آن پرداخت و گفت: در رابطه با موضوع کاهش ارزش وسیله نقلیه در اثر تصادف و افت قیمت آن، مباحث و متغیرهای مختلفی اثر گذاری وجود داشت.
وی افزود: از سال ۱۳۴۷ که اولین قانون بیمه شخص ثالث در ایران تصویب شد، این اختلاف نظر در رابطه با خسارت وارده به وسیله نقلیه، وجود داشت که آیا در زمان وقوع یک تصادف برای وسیله نقلیه، خسارت موجود، در تعهد بیمهگر بوده یا تعهد بیمه نامه است.
این مقام مسئول بیمه مرکزی ادامه داد: به عبارتی، از همان زمان این اختلاف نظر وجود داشت که زمانی که تصادفی رخ میدهد و از آنجایی که وسیله نقلیه آسیب فیزیکی میبیند و هزینههایی از جمله حمل و تعمیر وسیله باعث میشود که آن وسیله از نظر معاملاتی دیگر ارزش سابق را نداشته باشد، تعهدات پرداخت خسارات مالی ناشی از افت قیمت، بر عهده چه کسی است. این چالش از آن زمان وجود داشت و متاسفانه به علت سرمایهای شدن وسیله نقلیه و همچنین اثرات تورمی بر اقتصاد، در سالهای اخیر نیز شدت یافته است.
عباسیانفر خاطر نشان کرد، همیشه یکی از مباحث مطرح شده این بود که آیا خسارات باید از تعهدات بیمه شخص ثالت پرداخت شود یا باید از سوی فرد مقصر این تعهدات پرداخت شود.وی گفت: بر این اساس، در دستور العمل جدید، مصوب شده که پرداخت هزینه ناشی از افت قیمت وسیله نقلیه ناشی از حادثه رانندگی، از تعهداتی است که باید مقصر آن را جبران کرده و به فرد زیان دیده پرداخت کند.سرپرست معاونت توسعه و نوآوری بیمه مرکزی افزود: قبل از مصوبه اخیر، در قانون شخث ثالث بر زیانهای وارده بر اموال اشخاص (شخص ثالث) تاکید شده و در آن زمان، تلقی موجود بر زیان مالی، مبنی بر آسیب فیزیکی بود و اشارهای به زیان مالی ناشی از افت قیمت به وسیله خسارت دیده نشده بود.
عباسینفر ادامه داد: در رابطه با زیان و خسارت، دو دسته خسارت فیزیکی و مادی وجود دارد. زمانی یک حادثه رخ میدهد و خسارت فیزیکی به علت تعویض قطعات یا تعمیر قطعه، بر طرف میشود، اما در طرف دیگر مسئله، از خسارت مادی به وجود آمده که منتج به افت قیمت و ارزش آن وسیله نقلیه میشد، غفلت شده بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.