اخبار
پرداخت بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در دوماه نخست
سال جاری
بانک سپه در دوماه نخست سال جاری در حوزه تسهیلات تکلیفی مبلغ 17 هزار و 874 میلیارد و 527 میلیون ریال در قالب بیش از 13 هزار فقره تسهیلات در حوزههای قرضالحسنه ازدواج، فرزندآوری، اشتغالزائی سازمانهای حمایتی و کمک ودیعه مسکن مستأجرین و بهسازی و نوسازی مسکن روستائی پرداخت کرده است.
این بانک که در زمره بانکهای برتر در زمینه پرداخت تسهیلات قرضالحسنه ازدواج است، در دوماه نخست سال جاری به ۳ هزار و۸۴۴ پرونده به میزان ۷ هزار و ۸۴۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرضالحسنه ازدواج با کارمزد ۴ درصد پرداخت کرده است.
این در حالی است که در حوزه تسهیلات قرضالحسنه فرزندآوری، بانک سپه در مدت اشاره شده ۳ هزار و ۳۸۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای ۵ هزار و ۴۶۴ فقره پرونده اختصاص داده است.
بانک سپه همچنین مبلغ ۱۳۶۰ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال جمعاً بابت ۱۱۳۰ فقره تسهیلات اشتغالزائی به سازمانهای حمایتی از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ، در دوماه نخست سال جاری پرداخت کرده است.
این بانک همچنین تعداد۲۹۴۰ فقره پرونده تسهیلات کمک ودیعه مسکن مستأجرین و بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در اجرای قانون جهش تولید مسکن در دوماه نخست سال جاری به مبلغ ۵ هزار و ۲۸۹ میلیارد و ۵۵ میلیون ریال اختصاص داده است.
لازم به ذکر است بانک سپه از تاریخ ابلاغ قانون جهش تولید مسکن تا پایان اردیبهشتماه سال جاری به بیش از ۳۷ هزار فقره پرونده تسهیلاتی مبلغ ۳۷ هزار و ۳۴۰ میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال پرداخت کرده است.
نقش شبکه فروش در افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور کلیدی است
مدیر عامل شرکت بیمه سامان، معتقداست که صنعت بیمه با تکیه بر توان بالای نمایندگان در حوزه بیمه های زندگی و سایر محصولات بیمه ای می تواند به رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور کمک کند تا سهم خوبی در رشد اقتصاد کشور هم داشته باشد.
احمدرضا ضرابیه، در گردهمایی بزرگ سال ۱۴۰۲ شبکه فروش شرکت بیمه سامان،دربستر رشد بودن برای کسب و کارهای خرد را یکی از رسالت های اصلی این شرکت برشمرد و گفت: شرکت بیمه سامان از ابتدا یک بستر و سامانه بهره برداری و توسعه برای کسب و کارهای مختلف بوده تا به این واسطه،درآمدزایی و اشتغال این کسب و کارها اعتلا یابند.
وی، با بیان اینکه شرکت بیمه سامان ابزارهای مختلف فناوری و بازارهای جدیدی در اختیار دارد، افزود: در ۱۸ سال گذشته کسب و کارهای مختلفی در بیمه سامان شکل گرفت که توانستند علاوه بر ایجاد درآمد زایی خدمات بیمه را در اقصی نقاط کشور به مردم ارائه دهند.
مدیرعامل شرکت بیمه سامان، اتکا به شبکه فروش را ازجمله مواردی دانست که موجب امنیت خاطر شرکت بیمه سامان شده تا به خوبی و با قدرت و استمرار در مسیر رشد حرکت کند.
وی، اذعان داشت که هیات مدیره این شرکت معتقدند سرمایه گذاری ها باید در جهت توسعه کسب و کار نمایندگی های بیمه سامان باشد و به همین دلیل، یکی از راهبردهای اصلی این شرکت، استفاده از ابزارهای فناوری برای توانمند سازی شبکه فروش نمایندگان خود است.
ضرابیه، به نقش کلیدی شبکه فروش در افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور اشاره کرد و گفت: صنعت بیمه با تکیه بر توان نمایندگان در حوزه بیمه های زندگی و سایر محصولاتی که قابل ارائه به خانواده های ایرانی است می تواند به رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور کمک کند تا سهم خوبی در رشد اقتصاد کشور هم داشته باشد.
مدیرعامل شرکت بیمه سامان، راهبرد بعدی شرکت متبوع خود را توسعه برون مرزی دانست و توضیح داد: در ادامه بهره گیری از سازمان فروش و شبکه فروش برای رشد اقتصاد می توان صادرات خدمات به سایر کشورها و مبتنی بر توان و تخصص شبکه فروش را دنبال کرد.
ضرابیه، افزود: اکنون شرکت بیمه سامان ازیافته های خود باید استفاده کند و با عبور از مرزهای کشور در سایر حوزه های بین الملل درآمدزایی ایجاد کند که این مهم با کمک شبکه فروش پرتوان و پر تحرک صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ؛
پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال به صنایع مستقر در شهرک شهرک صنعتی شمس آباد
دکتر علی خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن به همراه هیاتی از متشکل از حسین عسکری و امیر هوشنگ عصار زاده اعضای هیأت مدیره و جمعی از مدیران ارشد این بانک، امروز نهم خردادماه با حضور در شهرک صنعتی شمس آباد از چندین واحد صنعتی که از تسهیلات این بانک برخوردار شده اند، بازدید کرد.
وی در این مجموعه بازدیدها و دیدار با صنعتگران و کارآفرینان اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال، تسهیلات به واحدهای صنعتی این شهرک از سوی این بانک پرداخت شده که عمدتاً برای تامین سرمایه در گردش بوده و این میزان پرداخت، نسبت به سال پیش از آن ۳۱ درصد رشد داشته است.
دکتر خورسندیان به منظور تسهیل در امر خدمت رسانی به مشتریان این شعبه دستور داد تا به فوریت، واحد ارزی آن فعالیت خود را آغاز نماید و تصریح کرد: شرکت های ابزاری بانک مانند کارگزاری و صرافی نیز آمادگی دارند برای انجام امور مختلف و در راستای تحقق رونق تولید در کنار صنعتگران و تولیدکنندگان کشور باشند.
وی افزود: بانک صنعت و معدن تنها یک تامین کننده مالی برای مشتریان خود نیست بلکه در این بانک، نگاه مشارکتی و مشاوره ای به طرح ها وجود دارد و انتظار داریم درحوزه کسب و کار ما را امین خود بدانند و همکاری متقابل و مناسبی با بانک داشته باشند تا از حمایت های این بانک آن طور که شایسته است، بهره مند گردند و هدف ما از این بازدیدها بررسی مسایل و موانع این واحدهای تولیدی در جهت افزایش ظرفیت های تولید و قابلیت های این شرکت هاست.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اهمیت تعامل مناسب واحدهای تولیدی با این بانک عنوان داشت: رسالت ما حمایت از بخش تولید در هر شرایطی است و اگرچه بانک ها در شرایط کنونی، خود با مشکلات بسیاری مواجه اند، اما تلاش می کنیم همه توان و ظرفیت خود را برای رفع معضلات تولیدکنندگان و کارآفرینان کشور و تامین مالی زنجیره ای به کار ببندیم.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت رونق تولید، ایجاد اشتغال و افزایش نوآوری در صنایع مختلف کشور خاطرنشان کرد: افزایش تولید یکی از کلیدهای مهار تورم است و در این میان نباید کیفیت محصولات تولیدی تحت تاثیر افزایش کمیت تولید قرار گیرد و وقتی از افزایش تولید سخن می گوییم، افزایش توأم کمیت و کیفیت تولید مدنظر ماست تا محصولات تولیدی علاوه بر کسب سهم مناسب بازار داخلی امکان صادرات و رقابت در بازارهای خارجی را نیز دارا باشند.
وی اضافه کرد: و از همین روست که طرح های تولیدی در بانک صنعت و معدن مورد ارزیابی دقیق کارشناسی قرار می گیرند و از لحاظ دارا بودن اهلیت و صلاحیت متقاضی و توجیه اقتصادی، فنی و مالی لازم بررسی می شوند تا اطمینان یابیم منابع ارزشمند مالی به بهترین پروژه ها تخصیص می یابند.
وی از خط تولید واحدهای صنعتی ونوس شیشه، آذین گستر شفق، پیشگامان سنگ پارسارگاد، آریا زرین بلورین، سازور سازه آذرستان و پکا شیمی بازدید نمود و در خلال این بازدیدها از پیشرفت واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد ابراز رضایت کرده و خواستار تعامل بیشتر این شرکت ها با بانک و تمرکز حساب ها و گردش مالی آنان در بانک صنعت و معدن شد.
شرکت های ونوس شیشه به تولید (انواع شیشه های اتومبیل، سکوریت و دوجداره و شیشه های ساختمانی)، آذین گستر شفق (انواع ظروف نچسب آشپزخانه با نام تجاری کاندید)، پیشگامان سنگ پارسارگاد (انواع سنگ ساختمان)، آریا زرین بلورین(ظروف اپال و لوازم آشپزخانه)، سازور سازه آذرستان( سازه های فلزی و سوله) و پکا شیمی ( تولید انواع رنگ پودری الکترواستاتیک جهت مصارف صنعتی مانند قطعات خودرو، نفت، گاز و غیره) مبادرت دارند.
دکتر خورسندیان و هیات همراه وی همچنین در شعبه شمس آباد این بانک حضور یافتند و در نشستی صمیمانه با کارکنان این شعبه، بر اهمیت توجه به موضوعات مهمی همچون شاخص های عملکردی شعبه، مشتری محوری، حفظ مشتریان اعتباری و جذب مشتریان جدید، افزایش منابع ارزان قیمت، میزان درآمدهای کارمزدی و وصول مطالبات تاکید نمودند و سپس رییس این شعبه از لزوم فعال کردن واحد ارزی آن سخن گفت و خواستار افزایش بیشتر اختیارات شعبه یادشده گردید و اذعان داشت: این شعبه نهایت تلاش و اهتمام خود را در جهت حمایت و اعتلای صنعت و تولید از طریق پرداخت تسهیلات ( ثابت و سرمایه در گردش) و اعتبارات ( صدور ضمانتنامه و گشایش اعتبار اسنادی) و همچنین تامین مالی زنجیره تامین واحدهای تولیدی به کار خواهد گرفت.
اعطای تندیس زرین «رضایتمندی مشتری» به بانک صادرات ایران
تندیس زرین هفتمین اجلاس سراسری «رضایتمندی مشتری» در قدردانی از عملکرد و پاسخگویی شایسته مرکز ارتباط با مشتریان بانک صادرات ایران (صدای سپهر) به این بانک اعطا و همزمان خدمات و محصولات نوین بانک از جمله چکنو (نخستین چک امن دیجیتال) برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی عرضه شد.
هفتمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری با رویکرد «نقش مدیران اقتصادی در مهار تورم و رشد تولید» با حضور نمایندگان مجلس، مسئولان، معاونان وزرا، کارآفرینان و فعالان اقتصادی، مدیران عامل شرکتها، مدیران و کارشناسان بانک صادرات ایران در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار و تندیس زرین این اجلاس به بانک صادرات ایران اعطا شد.
هادی قوامی، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ریشهیابی تورم و روند نرخ رشد اقتصادی در کشور، بر لزوم کنترل تورم به عنوان عاملی بازدارنده برای کاهش سوداگری و جلوگیری از سرازیر شدن نقدینگی به بازارهای غیرمتشکل پولی و غیرمولد، تاکید کرد.
وی در گزارشی با عنوان قواعد مالی مناسب برای سیاستگذاری در اقتصاد ایران؛ مهار تورم- رشد تولید، عوامل مؤثر بر ایجاد تورم در اقتصاد و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصادی در اقتصاد نفتی کشور را تشریح کرد و گفت: برای رسیدن به وضع مطلوب در کشور باید همراستا با اتخاذ راهبردهای توسعه صنعتی در کشور، بهبود فضای کسب وکار را نیز مدنظر قرار دهیم.
در این نشست همچنین سارا فلاحی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ کار در کشور، گفت: باید با تخصصگرایی از تولیدکنندگان کشور حمایت کنیم. تخصصگرایی میتواند راهکار مناسبی برای برونرفت از مشکلات کشور باشد. تولیدکننده نباید در کشور ناامید شود.
وی عدالت، معنویت و عقلانیت را سه شعار مهم انقلاب اسلامی عنوان و تاکید کرد: اساس اقتصاد در رقابت است و باید از تجربه متخصصین در زمینه استفاده شود.
همچنین در این نشست محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت و علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و سعید خزائی، عضو هیئتعلمی دانشگاه و رئیس کمیته اجرایی این اجلاس به ایراد سخنرانی پرداختند.
مدیر شبکه فروش بیمه باران:
کارمزد رشته ترنم افزایش یافته است
مدیر شبکه فروش بیمه باران از افزایش کارمزد بیمه رشته ترنم (بیمه عمر به شرط حیات) در روش پرداخت اقساطی یا غیریکجا در شرکت بیمه باران خبر داد.بهزاد حسنی تصریح کرد، حسب مفاد آییننامه شماره ۱۰۲ شورای عالی بیمه، کارمزد رشته ترنم در روش پرداخت اقساطی یا غیریکجا (سالانه، ششماهه، چهارماهه، سهماهه، دوماهه و ماهانه) که پیش از این ۳ درصد بود، به ۴ درصد حق بیمه افزایش یافت.او در این خصوص افزود: با هدف افزایش انگیزه شبکه فروش، این افزایش کارمزد تمام بیمهنامههای ترنم صادره از اردیبهشتماه ۱۴۰۲ توسط تمامی نمایندگان را شامل میشود.مدیر شبکه فروش بیمه باران در ادامه اعلام کرد: به منظور تکریم فعالیتها و تلاشهای شبکه فروش بیمه باران در تلاش هستیم، ضمن تقدیر از عملکردهای مطلوب و شایسته، انگیزه مضاعفی به کارگزاران و نمایندگان رسمی بیمه باران بدهیم تا بتوانیم گامی به سوی ترویج فرهنگ آتیهاندوزی و بیمه زندگی برداریم.
حسنی با اشاره به نقش موثر شبکه فروش در پیشبرد اهداف بیمه باران گفت: ما با آگاهی به این اصل که اجزای شبکه فروش به مثابه پلی ارتباطی هستند که میان شرکتهای بیمهای و آحاد جامعه پیوند برقرار میکنند، معتقد هستیم هرچه شبکه فروش کارآمدتر و پویاتر باشد، این پل ارتباطی مستحکمتر خواهد بود.
او افزود: در آینده با برنامهها و سیاستهای تشویقی مضاعف برای تقویت شبکه فروش تلاش حداکثری خود را خواهیم کرد تا با یاری و مساعدت متقابل، در جهت تحقق اهداف فردی و سازمانی موفق عمل کنیم.به گفته حسنی، توسعه شبکه فروش ضمن تحقق اهداف شرکتهای بیمه، نتایج جانبی دیگری از جمله بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه و رفع بخشی از دغدغههای اجتماعی و تامین آتیه شهروندان را به همراه دارد.مدیر شبکه فروش بیمه باران در پایان اعلام کرد: تقویت و گسترش فعالیتهای شبکه فروش بیمههای زندگی، در شرایطی که بازارهای سرمایهگذاری دچار نوسانهای شدید هستند، میتواند به مردم نشان بدهد بیمههای زندگی ضمن فراهم کردن پوششهای بیمهای، بستر امن و بدون ریسکی برای سرمایهگذاری به همراه سودی معقول و بیش از سود متعارف بانکی هستند.
فورد برونکو پنج درب فراخوان شد
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه یک ممیزی روی خودروی فورد برای بخش آفرود انجام داد.
بخش «محافظت از تصادف سرنشین» در کتاب استاندارد ایمنی خودرو فدرال (FMVSS شماره 208 S7.4.4)، شامل یک بخش فرعی است که «دسترسی به صفحه قفل» را پوشش می دهد. سرنشینان باید از بالای شانه های خود به صفحه قفل کمربند ایمنی (قسمتی که داخل سگک می رود) برسند.
معلوم شد که در برونکو پنج در، نه در برنکو دو در، صفحه قفل فضای کافی بین پشتی صندلی و تزئینات داخلی برای دسترسی آسان داده نشده است. نگرانی این است که راننده و مسافر، به سادگی نتوانند کمربندها را بندند، از این رو فراخوانی می شود.
فورد گفت تعداد 175 هزار و 550 دستگاه برانکو پنج در که در فراخوان شرکت داشتند بین 23 سپتامبر 2020 تا 9 مه 2023 ساخته شده اند. انتظار می رود هر یک از آنها این مشکل را داشته باشند.
این شرکت در حال بررسی این موضوع است که چگونه این موضوع از بررسی های مهندسی گذشته است. راه حل این است که یک گیره کشویی به تسمه متصل شود که گیره را در موقعیت قانونی نگه می دارد.