اخبار
سرپرست بانک کشاورزی:
سپرده گذاری در بانک کشاورزی، مشارکت در تامین امنیت غذایی جامعه است
وهب متقی نیا سرپرست بانک کشاورزی با اشاره به نقش مهم این بانک در حمایت از تولید محصولات کشاورزی و صنعت غذا در کشور، سپرده گذاری در این بانک را به منزله مشارکت موثر در امر تامین امنیت غذایی جامعه و پایداری سفره هموطنان دانست.
متقی نیا با بیان این مطلب تصریح کرد: سپرده گذاری در بانک کشاورزی به معنای تامین بخش مهمی از منابع مالی برای حمایت از تولیدات زراعی، باغی، دام و طیور و شیلات و صنایع غذایی تبدیلی و تکمیلی است و بانک کشاورزی با حمایت و مشارکت مردم و از محل این منابع می تواند با قدرت بیشتری نسبت به پرداخت تسهیلات به فعالان بخش کشاورزی و صنایع وابسته اقدام و از رشد و شکوفایی این حوزه و خودکفایی کشور در بحث تامین غذای جامعه حمایت کند.
وی افزود: بر اساس تعریف سازمان ملل متحد، امنیت غذایی شامل سه رکن اصلی موجود بودن غذا، دسترسی به غذا و پایداری در دریافت غذا است و بانک کشاورزی افتخار دارد که بیش از هر نهاد مالی دیگر در کشور، در تحقق ارکان امنیت غذایی جامعه اثرگذار است و صدالبته پیشبرد برنامه های بانک در جهت تحکیم زیرساخت های امنیت غذایی و حمایت مالی از فعالان این حوزه، نیازمند مشارکت و همراهی هموطنان عزیز است.
سرپرست بانک کشاورزی به برنامه پرداخت 250 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از امنیت غذایی کشور در سال جاری اشاره و تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا با حمایت دولت و جلب رضایت و مشارکت مردم، بتوانیم منابع لازم را تامین و در تحقق این برنامه و انجام تکالیف و رسالت خود موفق باشیم.
رونمایی از 4 خدمت جدید در واسپاری سپهر صادرات
نخستین باشگاه مشتریان صنعت لیزینگ کشور با حضور مدیرعامل بانک صادرات ایران در شرکت واسپاری سپهر صادرات راهاندازی شد.
نخستین باشگاه مشتریان صنعت لیزینگ کشور، سامانه مرکز اسناد الکترونیک، واحد متمرکز امور مشتریان و سامانه فروش غیرحضوری شرکت واسپاری سپهر صادرات، رونمایی و برنامههای جدید این شرکت برای توسعه سهم از بازار و ارائه خدمات فروش اقساطی به بیش از 40 میلیون مشتری بانک صادرات ایران، تشریح شد.
محسن سیفی، در این نشست با تشریح اهمیت توسعه و جذابیت فعالیت و ارائه خدمات تقریبا 3 میلیون شرکت واسپاری در دنیا، گفت: بانک صادرات ایران به عنوان یک بانک بزرگ با گستره جغرافیایی و حجم خدمات و تسهیلات در کشور، ظرفیت خدمت به بیش از 40 میلیون مشتری را در کشور داراست و ارائه انواع خدمات فروش و پشتیبانی از زنجیره تأمین شرکت واسپاری سپهر صادرات را پشتیبانی خواهد کرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: توقع این است که سهم از بازار این شرکت با استفاده بهینه از ظرفیتهای محصولات نوین بانک از جمله «چکنو»، «برات و سفته الکترونیک» و سامانه توثیق دارایی «ست»، با رشد قابل توجه و قابل قبولی همراه شود.
وی ادامه داد: دسترسی به خدمات واسپاری سپهر صادرات میتواند به لحاظ پوشش جغرافیایی شعب بانک برای این شرکت نیز تعریف شود تا به نحو مطلوبی از ظرفیت شعب برای توسعه خدمات لیزینگ به مردم استفاده شود.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به شرایط اقتصادی و سیاست انقباضی پولی که با هدف کنترل نقدینگی و تورم در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته و بانکها مکلف به اجرای آن هستند، اظهار کرد: ساختارهای تأمین مالی در گذشته به نحو شایستهای ایجاد نشده و نیاز به نقدینگی در کشور زیاد است و همچنان جذابیت در دریافت تسهیلات نقدی است.
سیفی به توسعه شرکتهایی که به صورت قسطی کالا و خدمات ارائه میکنند نیز اشاره کرد و اظهار داشت: رقابت، دیگر بین بانکهای بزرگ نیست، بلکه رقابت بین اکوسیستمهای ایجاد شده در روشهای تأمین مالی و شرکتهای فعال در این زمینه و همچنین شرکتهای ارائه دهنده فناوری اطلاعات است.
وی افزود: لیزینگ در دنیا صنعت جذابی است و باید میزان اثربخشی آن با استفاده از دو محور اصلاح ساختارهای مالی و فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین در این نشست اهمیت توجه به حقوق مصرفکننده، مشتریمداری و حمایت از تولید در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی را خاطرنشان کرد و خواستار توجه جدی به کمک تأمین مالی بخشهای مختلف تولید شد.
رعایت اعتبارسنجی مشتریان برای جلوگیری از معوقات و نکول احتمالی تسهیلات، حضور جدیتر در بازار پول کشور و آمادگی برای ورود این شرکت به بازار سرمایه، از جمله دیگر تاکیدات مدیرعامل بانک صادرات ایران در این نشست بود.
حامد کارگر سامانی، مدیرعامل شرکت واسپاری سپهر صادرات نیز با ارائه گزارشی از روند عملیات مالی، خدمات متنوع و رویکردهای حمایت از تولید و همچنین برنامههای جدید این شرکت، گفت: این شرکت در سال مالی 1402 بیش از 745 فقره تسهیلات به ارزش بیش از 4242 میلیارد ریال در بخشهای مختلف تجهیزات و ماشینآلات، خودرو و لوازم خانگی پرداخت کرده و سود خالص این شرکت در این میان با رشد 83 درصدی نسبت به سال قبل، به 1290 میلیارد ریال رسیده است.
او با تاکید بر رعایت بهداشت اعتباری در این شرکت میزان تحقق وصول مطالبات بانک را نزدیک به 98 درصد عنوان کرد و افزود: این شرکت با پرداخت تقریبا 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات در سالهای اخیر برای 250 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.
سامانی افزایش سرمایه و سودآوری، شناسایی بازارهای جدید، حرکت به سمت خدمات غیرحضوری، راهاندازی سیستم جامع فروش، باشگاه مشتریان، وصول مطالبات، پرداخت تسهیلات با مدلها و تضامین جدید از جمله طلا، سهام، اسناد اعتباری و...، را از جمله اقدامات و دستاوردهای مهم این شرکت برشمرد و نرخ نکول این شرکت را مناسب عنوان کرد.
در پایان این نشست نخستین باشگاه مشتریان صنعت لیزینگ کشور، سامانه مرکز اسناد الکترونیک، واحد متمرکز امور مشتریان و سامانه فروش غیرحضوری این شرکت در جمع مدیران و کارکنان رونمایی شد.
بانک توسعه تعاون رتبه اول در حوزه سلامت اداری را دریافت کرد
مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت این بانک همراه با توسعه عملیات بانکی، شاخصه های سلامت را ارتقا داده و میزان شکایات و تخلفات اداری کاهش یافته است.
محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه شورای معاونین بانک اظهار داشت: حماسه حضور شکوهمند مردم همیشه در صحنه در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک عرض می کنیم، شاهد هستیم که در مدتی کوتاه پس از شهادت رئیس جمهور، فرآیندهای برگزاری انتخابات در بالاترین سطح مطلوبیت انجام شد و امید داریم که فرد اصلح پس از دور دوم به عنوان رئیس دولت جدید مسئولیت را پذیرا خواهد شد و منشا خیر و برکت خواهد بود.
وی گفت: عملیات بانکی طی سه سال اخیر با رشد مطلوب همراه بوده است، رشد 60 درصدی حجم عملیات اعتباری اتفاق افتاده است، سهم بانک توسعه تعاون از حدود 0.6 درصد تا یک درصد بالا آمده است، در ضمن این رشدها شاهد هستیم که حجم شکایات و پرونده ها کاهش داشته است و در واقع شاخصه های سلامت بانک ارتقا داشته است.
این مقام بانکی خاطر نشان کرد: با توجه به این که معمولا در موسسات مالی، تخلفات فردی تا حدی وجود دارد، کارنامه سلامت بانک توسعه تعاون نشان دهنده آن است که تخلفات فردی کاهش 57 درصدی داشته است، میزان شکایات نیز کاهش 50 درصدی داشته است، کاهش شکایات نشان دهنده افزایش رضایت مشتریان و ذینفعان نیز است از این رو این بانک توانسته رتبه نخست با میانگین امتیاز 100 در خصوص شناسایی و رفع گلوگاه های فساد در حوزه سلامت اداری در بین 12 واحد زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب کند.
شیخ حسینی تاکید کرد: ارتقای شاخصه های سلامت و کاهش مسائل و شکایات ناشی از عملکرد مناسب همکاران بازرسی بانک است که نقش آفرینی شایسته این عزیزان جای تقدیر دارد. در دوره های اخیر بازرسی بانک با کاهش هزینه ها و ارتقای سطح فرآیندی و اثربخشی باعث گردیده تا سطح بهرهوری و کارآمدی بازرسی ارتقا یابد.
به گزارش اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات با برگزاری دوره های جامع آموزشی برای کلیه پرسنل مدیریت شعب و کارکنان شعب و نیز با روش های نوین جهت جلوگیری از تخلفات از جمله شناسایی موارد فساد خیز، عارضه یابی و علت یابی انحرافات و بهبود در فرآیند شناسایی شده و همچنین بررسی موردی برخی از سرفصل ها از جمله هزینه مطالبات مشکوک الوصول و تسهیلات عقود مشارکتی پرداختی منجر کاهش هزینه و زیان انباشته بانک منجر به تحقق 130 درصدی در برنامه های سال 1402 شده است.
شیخ حسینی در بخشی از سخنان خود به ویژگی های مثبت سامانه غیرحضوری بانک توسعه تعاون اشاره کرد و گفت: بانکواره به عنوان سامانه جامع بانکداری و محصول بومی، محور تحول دیجیتال و پیشبرد بانکداری نوین بانک توسعه تعاون است. معرفی و تبلیغات بانکواره در رسانه های جمعی و رسانه ملی در دستور کار است، در ضمن معرفی و تبلیغات بانکواره مهم است که خدمات متنوع این بانک نیز معرفی و به عموم شناسانده شود.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون ادامه داد، افزایش سرمایه جدید بانک که با استفاده از ظرفیت های قانونی و پیرو رضایت مردم و مسئولین از خدمات بانک توسعه تعاون در دستور کار دولت و مجلس قرار گرفته است به دفعات و مستمرا در حال پیگیری است و تبعات مثبت افزایش سرمایه متوجه بخش تعاون و ذینفعان اصلی بانک خواهد بود.
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی در روز خانواده اعلام کرد
توسعه تسهیلات رفاهی و درمانی خانوادهها توسط سازمان تامیناجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی با صدور پیامی به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، خانواده را اصلیترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و خاستگاه فرهنگها، تمدنها و تاریخ بشر دانست و نقش برجسته سالمندان و خردمندان در نهاد خانواده را ضامن حفظ و استمرار حیات این نهاد مهم اجتماعی توصیف کرد.
در متن پیام میرهاشم موسوی آمده است: همه بنیانهای اقتصادی، صنعتی و نظام اداری کشور، با همت و همیّت زنان و مردانی بنیان گذاشته شده است که موی خود را در آسیاب توسعه و پیشرفت این آب و خاک، سپید کردهاند و هر نقشی که بر دستان و چهره آنان افتاده، درسی گرانبهاست از تجربههایی که نباید به سادگی فراموش شوند.
این پیام میافزاید: «خانواده» اصلیترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و خاستگاه فرهنگها، تمدنها و تاریخ بشر بوده که میتواند منشأ تحول فردی و اجتماعی و رشد ارزشهای انسانی در میان اعضای یک جامعه باشد. توجه به دوام و استحکام و نیز پویایی این بنای مقدس و بنیادین، از اصول اساسی مورد توجه در همه ادیان آسمانی است. دین مبین اسلام نیز بهعنوان مکتبی انسانساز، بیشترین توجه را به نهاد خانواده دارد و این نهاد مقدس را کانون تربیت دانسته و نیکبختی یا شوربختی یک جامعه را به این بنا وابسته میداند. پیامبر گرامی اسلام (ص)، سالمندان را مایه نزول برکت و گسترش نعمتهای الهی میدانند و مولای متقیان علی (ع) نیز، نسبت به احترام به سالخوردگان توصیه میکنند.
خانواده، اگرچه کوچکترین واحد اجتماعی است اما بزرگترین و اثرگذارترین واحد تربیتی در جوامع به شمار میآید که استحکام و سلامت کارکردی آن از سوی همه مصلحان اجتماعی مورد تأکید بوده و هست. در این نهاد مهم اجتماعی، نقش برجسته سالمندان و خردمندان در جایگاه ستونهای استحکام و پایداری نهاد خانواده، ضامن حفظ و استمرار حیات این نهاد مهم اجتماعی است. نامگذاری ۲۵ ذیالحجه روز نزول سوره مبارکه هَلْ أَتَی (انسان) بهعنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان، فرصتی مغتنم است تا با تأسی به سیره ائمه اطهار(ع)، ضمن ارج نهادن به سالمندان و بازنشستگان عزیز، بر اهمیت ویژه جایگاه خانواده به عنوان مؤثرترین نهاد اجتماعی در سعادت بشری، تأکیدی دوباره شود.
سازمان تأمیناجتماعی با تحت پوشش داشتن بیش از چهار میلیون نفر از بازنشستگان فرهیخته و مستمریبگیران گرانقدر کشور و خانوادههای تحت تکفل آنان، برمبنای این باور که بنیانهای اقتصادی، صنعتی و نظام اداری کشور، با همت و همیّت زنان و مردانی بنیان گذاشته شده است که موی خود را در آسیاب توسعه و پیشرفت این آب و خاک، سپید کردهاند و هر نقشی که بر دستان و چهره آنان افتاده، درسی گرانبهاست از تجربههایی که نباید به سادگی فراموش شوند؛ تلاش دارد که با ارائه خدمات بیمهای و درمانی از این سرمایههای گرانبها و تجربههای ذیقیمت حمایت و پشتیبانی کند. هرچه برای تکریم و بزرگداشت شأن و منزلت این عزیزان تلاش شود، کارگران و فعالان امروز حوزه تولید را نسبت به آینده، امیدوارتر میسازد و این وظیفه و مأموریتی است که بخشی از آن برعهده سازمان تأمیناجتماعی به عنوان بزرگترین و فراگیرترین صندوق بازنشستگی کشور گذاشته شده است و در اجرای این مأموریت، امید داریم که از دعای خیر بازنشستگان و مستمریبگیران عزیز بهرهمند باشیم.
در دولت مردمی سیزدهم و متأثر از رویکرد توسعه خدمات که همواره مورد تأکید رئیسجمهور شهید حضرت آیتالله رئیسی بوده است، در سازمان تأمیناجتماعی کوشیدیم با اجرای اصلاحات بنیادین و نیز تدوین برنامههای تحولی برای غلبه بر چالش ناترازی منابع و مصارف، ضمن پرداخت کامل و به موقع مستمریهای ماهانه بدون نیاز به استقراض از نظام بانکی، با اقداماتی چون اعزام مستمریبگیران و بازنشستگان به سفرهای زیارتی مشهد مقدس در قالب طرح کرامت رضوی، تقبل بخشی از حق بیمه تکمیلی سالمندان و افزایش سهمیه و مبلغ وامهای ضروری بازنشستگان، تاحد امکان شرایط معیشتی و رفاهی این عزیزان را بهبود بخشیم و در خدمت این سایهساران بیمنت تجربه و خرد باشیم.
در موضوع خانواده نیز تلاش شد تا با رویکرد حمایت از بنیاد خانواده و جوانی جمعیت، توسعه تسهیلات رفاهی و درمانی مرتبط با خانواده در مواردی نظیر افزایش ایام غرامت بارداری، پوشش هزینههای درمان ناباروری، برگزاری دورههای آموزشی خانواده، حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد و ... با جدیت دنبال شود.
در پایان این پیام آمده است: اینجانب ضمن تبریک ۲۵ ذیالحجه، روز خانواده و تکریم بازنشستگان، ارائه خدمت به این عزیزان را افتخاری ارزشمند برای سازمان تأمیناجتماعی میدانم و امیدوارم که با همت و تلاش همه کارکنان سازمان تأمیناجتماعی، بتوانیم خدمتگزاری صدیق برای بازنشستگان و مستمریبگیران عزیز تحت پوشش این سازمان باشیم.