با رویکرد بررسی و ارتقای توانمندی کارکنان نمایندگی‌های مجاز ایران‌خودرو
شانزدهمین آزمون سراسری حوزه خدمات پس از فروش برگزار شد
گسترده‌ترین آزمون مهارتی سراسری صنعت خودرو کشور برای شانزدهمین سال متوالی در حوزه خدمات پس از فروش، بین کارکنان تمام نمایندگی‌های ایران‌خودرو برگزار شد.آزمون مذکور که به‌صورت آنلاین و به منظور مهارت‌سنجی کارکنان نمایندگی‌ها همه ساله در این شرکت برگزار می‌شود، امسال نیز در نیمه اول آذر ماه اجرایی شد.در سال جاری در گسترده‌ترین و بزرگ‌ترین آزمون مهارتی صنعت خودرو کشور در شرکت ایساکو، ۷۲۰۰ نفر از کارکنان ۶۶۸ نمایندگی‌ ایران‌خودرو در سه سطح مدیریتی، کارشناسی و تعمیراتی حضور یافتند تا علاوه بر سنجش دانش و مهارت کارکنان شاغل در شبکه نمایندگی‌ها، اثربخشی دوره‌های آموزشی برگزار شده مورد پایش قرار گیرد.معاون مهندسی و کیفیت ایساکو در این‌باره گفت: علاوه بر موارد یاد شده در این آزمون نقاط قابل بهبود سیستم آموزشی شرکت مشخص شده و نفرات برتر نیز برای حضور در مسابقات مهارت سالانه شناسایی می‌شوند.محمدحسین محمدتقی‌زاده، هدف اصلی برگزاری این آزمون را استفاده از ابزار سنجش دانش و مهارت فنی و عمومی کارکنان شاغل در نمایندگی‌های مجاز دانست و اظهار امیدواری کرد: با توجه به نتایج این آزمون بتوانیم مهارت کارکنان را به صورت روزافزون بهبود ببخشیم و به تبع آن کیفیت ارایه خدمات پس از فروش افزایش یابد.
وی با اشاره به آزمون پست‌های کاری مختلف از جمله مدیر خدمات پس از فروش، کارشناس فنی و پذیرش، مسوول امور مشتریان و مسوول انبار؛ مکانیک، برق کار، جلوبندی‌کار و گازسوزکار عنوان کرد: همچون سال‌های پیشین سوالات آزمون با شبیه‌سازی فرآیند عیب‌یابی و تعمیرات به صورت چندگزینه‌‌ای طراحی شده و منابع آن «جزوات آموزشی» و «مستندات فنی و تعمیراتی» بوده است. این سوالات با دقت بسیار بالا و حساسیت ویژه‌ در کارگروه‌های تخصصی طرح شده تا  دانش و اطلاعات فنی شرکت‌کنندگان را به صورت کامل ارزیابی کند.وی افزود: در این آزمون با بهره‌برداری از سامانه جدید پلاگین و ثبت تصویر چهره، محرمانگی و پایش شرکت‌کنندگان و دقت آزمون، بیش از پیش افزایش یافته است. همچنین با ارتقای اقدامات نظارتی و زیرساخت‌های امنیتی ایجاد شده، برگزاری آزمون با این رویه و رویکرد مورد تایید شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در ارزیابی‌های سالانه قرار گرفته است.