اخبار
گام مثبت بانک ملی ایران در راستای تقویت تولید و کاهش بنگاهداری
نماینده مجلس: خروج بانکها از بنگاهداریها اقدام مهمی است و این اتفاق خوبی است که بانک ملی ایران به عنوان الگو در این راستا گامهای مهمی برداشته است و میتواند دیگر بانکها را نیز ترغیب کند که در این مسیر حرکت کنند.
سالار ولایتمدار، نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در گفتوگو با خبرنگار روابط عمومی بانک ملی ایران اظهار کرد: خروج بانکها از بنگاهداری اقدام بسیار مهمی است و اینکه این بانک به عنوان الگو ،در این راستا گامهای مهمی برداشته و میتواند دیگر بانکها را نیز به حرکت در این مسیر ترغیب کند.
ولایتمدار با انتقاد از عملکرد برخی بانکها که به جای حمایت از مردم و تولید، به بنگاههای اقتصادی تبدیل شدهاند، افزود: فلسفه وجودی بانکها در اقتصاد جهانی تسهیل کردن امور اقتصادی، دستگیری از مردم،تولید و ضمانت رشد جامعه است ولی برخی بانکهای ما متاسفانه مانند یک بنگاه اقتصادی به دنبال منافع شخصی هستند.
وی ابراز امیدواری کرد با این حرکت پسندیده بانک ملی ایران ، دیگر بانکها نیز از این روند الگوبرداری کنند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند:« تحریم ها واقعیت اند و ما تحریم را نادیده نمیگیریم، اما باید بتوانیم واردات، صادرات و خلق پول خود را در داخل توسط بانکها و نهادهای پولی و ارزی مدیریت کنیم. این موضوع هیچ ارتباطی به تحریم ندارد.» به انجام امور مرتبط خود بپردازند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در دیدار با کارکنان:
ارتقای سطح دانش، ایجاد انگیزه ، از ارکان اساسی موفقیت بانک است
در راستای تعامل مستمر با سرمایه انسانی و تقویت فرهنگ سازمانی، دکتر محمود شایان، با کارکنان و کارشناسان حوزه مدیریت امور سرمایه انسانی دیدار و گفتوگو کرد.
در این نشست صمیمانه، دکتر شایان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان، از تلاشهای ایشان در مسیر تحقق اهداف بانک قدردانی کرد و بر نقش کلیدی سرمایه انسانی در رشد و توسعه سازمان تأکید داشت. وی با اشاره به اهمیت و لزوم ارتقای سطح دانش، ایجاد انگیزه در کارکنان و توسعه شایستگیهای حرفهای، این موارد را از ارکان اساسی موفقیت بانک دانست.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در این دیدار بر ضرورت ایجاد حس تعلق سازمانی و بهبود شرایط کاری برای افزایش بهرهوری و رضایت شغلی کارکنان تأکید کرد و افزود: «سرمایه انسانی ارزشمندترین دارایی یک سازمان است و توجه به توانمندسازی و رشد حرفهای کارکنان میتواند مسیر موفقیت و پیشرفت بانک را هموارتر سازد.»
همچنین در این نشست، کارکنان و کارشناسان حوزه مدیریت امور سرمایه انسانی به بیان دیدگاهها، دغدغهها و پیشنهادهای خود در زمینه بهبود فرآیندهای منابع انسانی پرداختند. این دیدار در فضایی تعاملی برگزار شد و مدیرعامل بانک از نظرات و پیشنهادهای کارکنان برای بهینهسازی سیاستهای سازمانی استقبال کرد.
این دیدار، بخشی از رویکرد بانک صنعت و معدن در راستای ارتقای سطح کیفی سرمایه انسانی و توسعه فرهنگ سازمانی بوده و نشاندهنده عزم جدی مدیریت بانک برای ایجاد محیطی پویا، انگیزشی و کارآمد است.
حمایت بانک کشاورزی از تجهیز ناوگان شهری همدان
معاون اعتباری بانک کشاورزی در آیین رونمایی از ناوگان جدید حمل و نقل شهری همدان، از نقش اساسی این بانک در تأمین مالی خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۴ دستگاه ون (ویژه توان یابان) در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و با هدف حمایت از زیرساخت های شهری، حفظ محیط زیست و تحقق عدالت اجتماعی خبر داد.
محمدرضا پویافرد با تاکید بر اهمیت استفاده از ابزارهای مالی جدید که مورد تاکید بانک مرکزی است، اظهار داشت: بانک کشاورزی با فروش اوراق مشارکت شهرداری همدان و بدون استفاده از منابع تسهیلاتی، تامین مالی این طرح را انجام داده است.
وی تصریح کرد: بانک کشاورزی در سال گذشته نیز برای حمایت از پروژههای عمرانی در شهر همدان نسبت به فروش اوراق از طریق بازار سرمایه اقدام کرده و در سال ۱۴۰۳ از این روش تامین مالی برای تجهیز حمل و نقل عمومی همدان استفاده شده است.
پویا فرد سیاست اخیر بانک مرکزی برای خرید و فروش اوراق از طریق بازار سرمایه را یکی از راهکارهای جلوگیری از افزایش نقدینگی دانست و گفت: این روش با توجه به محدودیتهای پرداخت، بسیار کارآمد و اثرگذار است و امیدواریم این روند در جهت رفاه حال شهروندان در کل کشور تسری و ادامه یابد.
معاون اعتباری بانک کشاورزی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: بانک کشاورزی بعنوان یک بانک دولتی و تخصصی، بیش از 92 سال است که بیشترین خدمت را به بخش تولید و کشاورزی ارائه کرده است و در برنامه های آتی قصد دارد تا علاوه بر ادامه رسالت خود، بیش از پیش برای خدمت به جامعه شهری و رفاه شهروندان تلاش کند.
پویافرد همچنین به برقی بودن اتوبوس های خریداری شده اشاره و تاکید کرد: تجهیز و نوسازی خدمات حمل و نقل عمومی نقش مهمی در کاهش ترافیک و آلودگی محیط زیست، تحقق عدالت اجتماعی و کاهش هزینه حمل و نقل خانوارها دارد و بانک کشاورزی در راستای انجام مسئولیتهای اجتماعی خود، همواره می کوشد تا با حمایت از طرح های زیستمحیطی و توسعهای، در مسیر توسعه پایدار کشور گام بردارد.
شایان ذکر است در آیین رونمایی و آغاز بهره برداری از ناوگان جدید حمل و نقل شهری همدان که روز یکشنبه 26 اسفند با حضور حاجی بابایی و صوفی نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، ملانوری شمسی استاندار و صوفی شهردار همدان برگزار شد، با اهدای لوحی از مشارکت موثر و نقش آفرینی بانک کشاورزی در تامین مالی این پروژه قدردانی بعمل آمد.
مدیر شعب بانک مسکن استان همدان خبر داد:
به زودی شاهد خانه دار شدن ۹۸۰۰ خانوار در همدان هستیم
مدیر شعب بانک مسکن استان همدان از تامین مالی نزدیک به ۴ همتی پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.
حسن خطیب زاده با بیان این مطلب گفت: تعداد 2560 پروژه در قالب 9841 واحد مسکونی به ارزش 38 هزار میلیارد ریال توسط بانک مسکن در استان همدان تامین اعتبار شده است.
وی افزود: از تعداد واحد های اشاره شده که در چهار بخش روستایی، خودمالک و تسهیلات 99 ساله حمایتی و بافت فرسوده تامین مالی شده اند حدود 1600 واحد از پروژه های حمایتی و خودمالک با پیشرفت فیزیکی 100 درصدی ، در مرحله فروش اقساطی قرار داشته و الباقی واحد ها پیشرفتی بالای 50درصد را به خود اختصاص داده اند.
مدیر شعب بانک مسکن استان همدان ابراز امیدواری کرد: با همت بنیاد مسکن و گروه های ساخت و پرداخت به موقع سهم الشرکه ها بزودی شاهد تقسیط و واگذاری واحد های مسکونی به جوامع هدف باشیم. حسن خطیب زاده با اشاره به توزیع استانی واحدهای نهضت ملی گفت: پراکندگی پروزه های نهضت ملی استان همدان در قالب 2560 پروژه و عموماً در شش شهرستان همدان-ملایر-نهاوند-بهار-رزن و تویسرکان بوده که با همکاری بنیاد
مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی خبر داد:
«نه به تصادف» مسیری برای فرهنگ سازی
مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی با بیان اینکه پویش ها از جمله «نه به تصادف» می تواند آغازی برای مطالبه باشند، گفت: اینگونه پویش ها مسیری برای آغاز روند فرهنگ سازی است.
پویش ملی «نه به تصادف» به ابتکار رئیس جمهور پزشکیان برای آگاهیبخشی جامعه بهمنظور کاهش تصادفات جادهای و سوانح رانندگی برای ارتقای امنیت سلامت مسافران و گردشگران نوروزی در کشور راهاندازی شده است.
صنعت بیمه کشور با هدف کمک مؤثر به کاهش تلفات و سوانح ناشی از تصادفات جادهای به خصوص در سفرهای نوروزی، به پویش «نه به تصادف» پیوسته است.
در این پویش ملی، بیمه مرکزی و صندوق تأمین خسارتهای بدنی با همکاری هم کمپین اطلاعرسانی تبلیغاتی را در چهار حوزه «افکارسنجی و پژوهش با موضوع اثرات اجتماعی اقتصادی تصادفات بر جامعه»، «تبلیغات در شبکههای استانی صداوسیما»، «اکران آگهی در بیلبوردهای جادهای سراسر کشور» و «اطلاعرسانی در فضاهای مجازی» عملیاتی میکنند.
در این رابطه مهدی قمصریان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره اقدامات صندوق تامین خسارت های بدنی برای همراهی با پویش «نه به تصادف» افزود: این صندوق طبق روال هرساله اقداماتی در جهت کاهش تصادفات رانندگی بخصوص در ایام نوروز دارد؛ مهمترین اقدام این صندوق اهدا و توزیع ۱۰ هزار کلاه ایمنی به موتور سواران بود که با هدف کاهش صدمات و تلفات جانی به راکبان موتورسیکلت انجام شد.
وی افزود: این طرح از اواخر آذر ماه گذشته از سوی صندوق تامین خسارت های بدنی با مشارکت رسانه ها، بیمه، راهور و آموزش و پرورش آغاز شد.
قمصریان تصریح کرد: برای اینکه این اقدام تنها یک اقدام نمادین نباشد، سعی کردیم بطور مثال در مدارس به پدران موتورسوار و همچنین به رانندگان کم خطر کلاه ایمنی اهدا شود.
وی با تاکید بر گسترش فرهنگ بیمه در کشور و جلوگیری از تصادفات و آسیب های آن خاطر نشان کرد: برای این کار در ۴ مقطع اقدام به بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث کردیم که این کار نیز می تواند در حوزه کاهش تصادفات بسیار موثر باشد.
مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی با بیان اینکه اینگونه پویشها بسیار موثرند اما موثرتر از آن روندسازی و فرآیندسازی برای ادامه آن جهت فرهنگ سازی است، ادامه داد: بطور مثال در ماده ۴۱ قانون بیمه شخص ثالث، تکلیف شده که سامانه جامع حوادث رانندگی کشور تشکیل شود و این قانون در اردیبهشت ۹۵ به تصویب رسیده است و مسئول اجرای آن وزارت راه است اما در قانون صراحتاً تاکید می شود که این سامانه باید با اشتراک اطلاعات دستگاه های ذیربط شکل بگیرد.
وی ادامه داد: در این سامانه اطلاعات اورژانس، پزشکی قانونی، وزارت راه و شهرسازی، بیمه ها، هلال احمر و ... تمامی اطلاعاتی که مرتبط با حوادث رانندگی است باید در آن سامانه بارگذاری کنند تا هم در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی و هم در گزارش گیری کمک شایانی کند؛ درست است که سامانه وجود دارد، اما متاسفانه اطلاعات زیادی در آن وجود ندارد.
قمصریان با بیان اینکه اطلاعات داخل این سایت به روزرسانی نمی شود و نشان می دهد که مجموعه ها علاقه ای به تبادل اطلاعات در این زمینه ندارند، گفت: با ارایه اطلاعات منظم در این سامانه می توان بطور دقیق درباره نقاط حادثه خیز از استان، شهر، خیابان یا کوچه ای که در آن تصادفات حادثه خیر رخ می دهد اطلاعات داشت و نسبت به اصلاح آن نقطه اقدام کرد.
وی با انتقاد از اظهار نظر برخی از مسئولان درباره دلایل اصلی تصادفات در کشور تصریح کرد: درباره دلایل تصادفات در کشور هر روز مسئولان مختلف کشور آمار و دلایل مختلفی را درباره عوامل بروز تصادفات مطرح می کنند که ممکن است هرکدام موضوعات متفاوت را مطرح کنند.
مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی ادامه داد: بطور مثال یکی بگوید که خستگی و خواب آلودگی، یکی بگوید خودروها، یکی بگوید جاده ها و... اما هیچ کدام بطور دقیق نمی دانند که چه عامل اصلی برای بروز حوادث جاده ای وجود دارد اما با تکمیل این سامانه می توان درباره حوادث و عوامل اصلی آن به دقت اظهار نظر کرد.
وی با بیان اینکه پویش ها می تواند آغاز برای مطالبه باشد، افزود: تکمیل سامانه جامع حوادث رانندگی میتواند گره پیوسته کشور در زمینه حوادث رانندگی را باز کند و بطور مثال ممکن است در برخی از نقاط کشور مشکل پوشش ارتباطی داشته باشیم و به همین دلیل در زمان حوادث برای اطلاع رسانی دچار چالش می شویم و برای حل این موضوع تنها می توان با بررسی اطلاعات آن سامانه به نتایجی مشخصی برای حل این مشکل دست یافت.
کارت های جدید بانک ملت در طرح های مختلف در دسترس مشتریان قرار گرفت
امکان انتخاب طرح های متنوع ملت کارت از طریق ثبت درخواست غیرحضوری در همراه بانک و مگا بانک ملت فراهم شد.
با هدف تنوع بخشی به سبد محصولات بانکی، تکریم و افزایش رضایت مندی مشتریان امکان ثبت درخواست غیرحضوری ملت کارت در همراه بانک ملت فراهم شد و بدین ترتیب مشتریان می توانند از بین 14 طرح جدید ملت کارت (13 طرح برای تمامی مشتریان و طرح ویژه مشتریان مهان) طرح مورد نظر خود را انتخاب کنند.
بر این اساس، مشتریان می توانند پس از به روزرسانی نسخه همراه بانک و مگا بانک خود با مراجعه به منوهای کارت و خدمات کارت و انتخاب گزینه ثبت درخواست ملت کارت، طرح مورد نظر را از بین طرح های موجود انتخاب و ملت کارت خود را با طرح دلخواه دریافت کنند.
کارت های جدید در دو گروه طرح های عمودی و افقی از هم تفکیک شده و با انتخاب هر یک از گروه های مربوطه، نمایش داده می شود که با انتخاب هر طرح، امکان مشاهده پشت و روی کارت، فراهم شده است.این گزارش حاکی است، با هدف گسترش فرهنگ استفاده از خدمات غیرحضوری و کاهش مراجعه به شعب، هزینه های صدور و ارسال ملت کارت برای اولین درخواست پستی ملت کارت از هر حساب رایگان خواهد بود، بدین ترتیب که در زمان ثبت درخواست پستی، هزینه های متعلقه از حساب مشتری کسر می شود اما پس از کنترل های سیستمی مورد نیاز، وجه برداشت شده در پایان روز به حساب مشتری عودت داده خواهد شد.