اخبار
وام ازدواج و فرزندآوری به صورت «غیرحضوری» در بانک کشاورزی پرداخت می شود
بانک کشاورزی در راستای توسعه خدمات غیرحضوری و به منظور تسهیل فرآیند دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری، نسبت به ثبت امضای دیجیتال و پرداخت این تسهیلات بدون مراجعه به شعب و از طریق سامانه پرداخت غیرحضوری «آسان» اقدام کرده است.
با هدف تسریع روند گسترش فراگیری مالی در جامعه و توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور و در راستای تحقق سیاست ها و برنامه های وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و برنامه های تحول دیجیتال بانک، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری و تسهیلات رفاهی کارکنان وزارت جهادکشاورزی و سازمان های وابسته به صورت کاملا غیرحضوری و از طریق سامانه آسان، در بانک کشاورزی انجام می شود.
بر اساس این گزارش، معرفی شدگان و واجدان شرایط دریافت تسهیلات فوق الذکر می توانند بدون مراجعه حضوری به شعب و از طریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی به نشانی asan.bki.ir نسبت به احراز هویت و ثبت امضای دیجیتال، بارگذاری مدارک، امضای قرارداد و دریافت تسهیلات اقدام کنند.
شایان ذکر است بانک کشاورزی از مرداد ماه سال گذشته تا کنون افزون بر 99 هزار فقره تسهیلات جمعا به مبلغ 131 هزار میلیارد ریال از طریق سامانه آسان به صورت غیر حضوری به متقاضیان پرداخت کرده است.
این گزارش می افزاید: ثبت امضای دیجیتال، محاسبه میانگین حساب، بررسی مجوزها، استعلام های آنلاین از سامانه سمات، ثبت احوال، ثبت اسناد، سپاد و ... مراحل معرفی ضامن و تکمیل مدارک ضامن، مدیریت اسناد وبارگذاری مدارک، امکان مکاتبه و تبادل پیغام متنی با شعبه و قابلیت اتصال به همراه بانک کشاورزی، از جمله امکانات سامانه آسان بانک کشاورزی است و به زودی امکانات جدیدی از جمله ثبت وثیقه، استفاده از امکانات چک و سفته و ... نیز به سامانه «آسان» افزوده می شود.
بانک ملی ایران پیشرو در پرداخت وام قرض الحسنه
بانک ملی ایران با اجرای طرحهایی چون وام ازدواج، فرزندآوری، اشتغالزایی، ودیعه مسکن، درمان و تحصیل، علاوه بر کسب رتبه نخست در پرداخت تسهیلات قرضالحسنه در کشور توانسته است موجبات تسهیل دسترسی مردم به منابع مالی، رفاه اجتماعی و اشتغال را در مناطق محروم تقویت کند.
اجرای تسهیلات تکلیفی و پرداخت وام های قرض الحسنه طی سال های اخیر به مشتریان، متقاضیان، نیازمندان و گروه های هدف سازمان های حمایتی همواره یکی از سیاست های مهم این بانک، برای توانمندسازی اقشار محروم، نیازمندان و افراد کم برخوردار بوده است.
بانک ملی ایران در اجرای تکالیف قانونی مربوط به وام قرضالحسنه ازدواج و به منظور تسریع و تسهیل اعطای قرضالحسنه برای ازدواج جوانان، همواره خود را متعهد به همکاری حداکثری با متقاضیان این خدمت میداند و به صورت ویژه طی سنوات گذشته، این تلاش ها نمود ویژهای داشته است به نحوی که علیرغم افزایش مبلغ وام یاد شده، تعداد وام های پرداختی افزایش چشمگیر و تعداد متقاضیان در انتظار أخذ وام های ازدواج و فرزندآوری در این دوره زمانی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
آمارها نشان می دهد بانک ملی ایران با تدابیر مناسب به تنهایی بخش قابل توجهی از تقاضاهای وام ازدواج را در کشور پرداخت کرده است و توانسته جایگاه نخست و بیشترین سهم از کل تسهیلات پرداخت شده وام های قرض الحسنه را در کشور کسب کند.
این بانک تاکنون با نگاهی به آینده در مسیر توانافزایی مناطق محروم و کم برخوردار پیشتاز بوده و همواره تلاش می کند در راستای اسناد بالادستی و همسو با برنامه های دولت خدمتگزار و سیاست های کلی سند هفتم پیشرفت با نیل به اجرای مسئولیت های اجتماعی، خدمت رسانی به آحاد جامعه، کمک به اشتغالزایی و حمایت از اقشار محروم و آسیب پذیر کشور را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.