شماره: 1949 / ۱۴۰۱ بيست و چهارم مرداد
تعداد بازدید : 0
اخبار
رئیس کل بیمه مرکزی:
سامانه کروکی آنلاین ابتدای شهریورماه افتتاح میشود
سامانه کروکی آنلاین در هفته دولت افتتاح میشود. بخش عمدهای از معضل تصادفات با راهاندازی این پروژه تعدیل میشود.
مجید بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی در نشستی با معاون قوه قضاییه گفت: مدت زمان پرداخت دیه از 530 روز به 50 روز از زمان تکمیل پرونده در بیمهها رسیده است.
وی گفت: ایجاد نهاد داوری در بیمهها برای رسیدگی به این پروندهها زیر نظر قوه قضاییه یکی از مطالبات صنعت بیمه است.
بهزادپور افزود: سامانه کروکی آنلاین در هفته دولت افتتاح میشود. بخش عمدهای از معضل تصادفات با راهاندازی این پروژه تعدیل میشود.
سهامداران عدالت رایگان سجامی می شوند
مشمولان سهام عدالت میتوانند با استفاده از 87 مرکز الکترونیک و حضوری نسبت به ثبت نام و احراز هویت رایگان سجام اقدام کنند.
شرکت سپردهگذاری مرکزی با صدور اطلاعیهای اعلام کرد: آن دسته از مشمولان سهام عدالت که تا به امروز اقدام به ثبت نام و احراز هویت سجام نکردهاند میتوانند با بهره مندی از 87 مرکز الکترونیک و حضوری به صورت کاملا رایگان در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت خود در آن را انجام دهند تا از مزایای بی شماری همانند دریافت سالانه سود سهام عدالت، وام بانکی و ... برخوردار شوند.
بر این اساس، مشمولان سهام عدالتی که هنوز در سامانه سجام ثبت نام نکرده و احراز هویت نشده اند می توانند با مراجعه به لینک https://sahamedalat.ir/marakez با انتخاب یکی از 15 مرکز منتخب، ثبت نام رایگان سجام خود را انجام دهند.
همچنین این دسته از مشمولان سهام عدالت برای دریافت خدمات رایگان احراز هویت سجام نیز میتوانند در یکی از 8 مرکز رایگان احراز هویت الکترونیک سجام یا یکی از 64 مرکز رایگان احراز هویت حضوری سجام نیز این خدمت را کاملا رایگان انجام دهند تا از همه منافع سهامداری خود منتفع شوند.
لازم به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایهگذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.
بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت میشود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.
سهامداران میتوانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.
جزئیات شش امکان جدید
در «کیلید» بانک آینده
بانک آینده در راستای نوآوری و بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی، تغییرات و امکانات جدید سامانه «کیلید» را برای سیستمهایعامل iOS و اندروید، ایجاد کرد.
این تغییرات شامل: ایجاد قابلیت نمایش پیام اطلاعرسانی تعدیل سود سپرده بههنگام برداشت از حساب بلندمدت، ایجاد قابلیت افزودن سیستمی شرایط برداشت برای حسابهای افتتاحشده از طریق سامانه موبایلی کیلید، تغییر رابط کاربری (گرافیکی) سامانه وب مشتری، ارسال پیامک رمز یکبار مصرف (OTP) تراکنش پرداخت بهشماره موبایل پروفایل مشتری و امکان دریافت نسخه iOS از طریق سیبچه و سیبآپ از دیگر تغییرات انجام شده است.
برای نصب برنامه «کیلید» به صفحه سامانه کیلید روی وبسایت بانک آینده رجوع فرمایید
بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره)
اداره کل اعتبارات پست بانک ایران بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی(ره) را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ارسال بخشنامه 01/106290 مورخ 1401/05/01 افزایش سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی(ره) را به بانکهای عامل ابلاغ کرد.
بر اساس این بخشنامه، حداکثر سقف فردی تسهیلات در طرح اشتغال در رسته های شغلی اعلامی سه میلیارد ریال تعیین و حداکثر مبلغ 50،000 میلیارد ریال از منابع تخصیصی به کمیته امداد امام خمینی (ره) حسب قانون بودجه سال 1401 کل کشور به این رسته های شغلی اختصاص یابد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بانک تجارت در “پاسخگویی” رتبه برتر را کسب کرد
بانک تجارت در راستای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، رتبه برترپاسخگویی را به خود اختصاص داد.
کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گزارشی با اشاره به تاکید رییس جمهور بر اجرای دقیق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، رتبه بندی بانک ها و موسسات مالی، اعتباری متصل به سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را اعلام کرده است.بر اساس دادههای آماری و شاخصهای سامانه، بانک تجارت در بازه زمانی چهار ماهه سال جاری رتبه برتر را در زمان و درصد پاسخگویی به خود اختصاص داده است.
آمادگی بیمه تعاون جهت پوشش تمام ریسک های صنعت ساختمان
بیمه تعاون برای تمام ریسک ها درحوزه صنعت ساختمان بیمه نامه ای با کیفیت طراحی کرده است که باقیمت مناسب و خدمات عالی هم در زمان صدور و هم در زمان پرداخت خسارت به بیمه گذاران این صنعت ارائه می کند.
یونس مظلومی، مدیر عامل بیمه تعاون در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان که با حضور محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور، رئیس اتاق تعاون ایران ونمایندگان مجلس افتتاح شد گفت: صنعت ساختمان یکی از صنایعی است که بسیار دیگری از صنایع را به خود وصل کرده و با آنها ارتباط برقرار می کند که از جمله آن صنعت بیمه است که ارتباط تنگاتنگی با صنعت ساختمان که البته صنعت احداث است را دارد.
بیمه تعاون برای تمام ریسک ها درحوزه صنعت ساختمان بیمه نامه ای با کیفیت طراحی کرده است که باقیمت مناسب و خدمات عالی هم در زمان صدور و هم در زمان پرداخت خسارت به بیمه گذاران این صنعت ارائه می کند.
گفتنی است؛ 900 شرکت داخلی و خارجی از جمله کشورهایی چون فرانسه،ایتالیا، آلمان ، ترکیه و… در بیست دومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان از 21 تا 24 امرداد ماه 1401 در حال برگزاری است حضوری فعال دارند.
بانک رفاه کارگران در پاسخ گویی به مشتریان، بانک برتر شد
بانک رفاه کارگران در گروه بانک ها و موسسه های اعتباری در شاخص «پاسخ گویی به مشتریان در کم ترین زمان» رتبه برتر را کسب کرد.بر اساس گزارش سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، در بررسی عملکرد چهار ماهه اول سال جاری بانکها و موسسه های مالی (فروردین تا تیرماه)، بانک رفاه کارگران بانک برتر کشور در شاخص “سریع ترین زمان پاسخ گویی به سوالات و درخواستهای مردمی” بوده است.
بر اساس این گزارش، زمانبندی پاسخ گویی به سوالات و درخواستهای مردمی، طبق قانون نباید بیشتر از 10 روز باشد و بر این اساس بانک رفاه کارگران با میانگین دو روز، سریع ترین بانک کشور در رسیدگی به درخواستهای مردمی بوده است.
در گزارش این سامانه، پس از بانک رفاه کارگران، بانک های تجارت و مسکن در رتبه های بعدی قرار دارند.شایان ذکر است، در سال گذشته نیز بانک رفاه کارگران موفق شد با میانگین 9 روز، برترین بانک کشور در شاخص” پاسخ گویی به مشتریان در سریع ترین زمان” شود.
راهاندازی اتوپلاس بیمه نوین در سمنان
طرح اتوپلاس طلایی بیمه نوین پس از اجرای موفق خود در 35 شهر کشور، در استان سمنان هم اجرایی شد.
به گزارش روابط عمومی و تبلیغات بیمه نوین، شرکت بیمه نوین در راستای گسترش و ارتقای خدمات بیمهای، طرح اتوپلاس طلایی خود را در استان سمنان هم راه اندازی کرد.
طرح اتوپلاس بیمه نوین به عنوان خدمتی ویژه برای دارندگان بیمهنامه بدنه اتومبیل این شرکت طراحی شده و پوششها و خدمات امدادی متنوعی را به صورت رایگان ارائه میدهد.
طرح اتوپلاس که با بهروز رسانی خدمات خود، اتوپلاس طلایی نام گرفته است، بهطور کلی شامل خدمات امداد خودروی رایگان، اعزام امدادگر شبانه روزی، آمادهسازی و حمل خودرو در شهر و جاده در صورت خرابی، تعویض لاستیک پنچر، انجام خدمات باتری به باتری، مشاوره تلفنی 24ساعته، سوخت رسانى و انتقال سرنشین خودرو معیوب در جاده می شوند.
این طرح بیمهای پیش از این در 35 شهرکشور از طریق شعب و باجههای تهران، کرج، اصفهان، شهررضا، گلپایگان، شاهین شهر، نجف آباد، مشهد، بیرجند، اهواز، شیراز، زنجان، کرمان، قزوین، قم، اراک، گرگان، رشت، انزلی، چالوس، ساری، آمل، تنکابن، همدان، یزد، بجنورد، اردبیل، تبریز، بندرعباس، کرمانشاه، شهرکرد، سنندج، ارومیه، سیرجان و لار رونمایی و اجرایی شده بود.همچنین این طرح به زودی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اعتماد به نیروهای جوان، اولویت بانک ایران زمین درحوزه منابع انسانی است
به منظور هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در فرآیندهای سرمایه انسانی، دانش افزایی کارشناسان، اولین گردهمایی سراسری سه روزه کارشناسان سرمایه انسانی مناطق با حضور مدیر امور توسعه سرمایه انسانی، مدیریت امور شعب استان ها، روسای ادارات و کارشناسان تحت نظارت و نمایندگان مناطق بانک ایران زمین برگزار شد.
در این گردهمایی علی فتاحی مدیر امور توسعه سرمایه انسانی ضمن تشریح مراحل رشد سازمانی، گفت: ذات سرمایه انسانی تغییر و اصلاح فرآیندها و روش ها با رعایت موقعیت حاکم بر سازمان است و هر تصمیم باید در زمان و مکان مناسب اتخاذ شود.
فتاحی در تعریف برنامه ریزی نیروی انسانی افزود: برنامه ریزی نیروی انسانی فرآیندی است که به وسیله آن سازمان اطلاع می یابد که نوع و میزان نیروی انسانی مورد نیاز در حال و آینده را در اختیار دارد و این نیروی انسانی در زمان و جای مناسب سازمان قرار می گیرند و می توانند وظایف و مسئولیت های خویش را برای نیل به اهداف سازمانی انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: فرآیند تحلیل نیازهای سرمایه انسانی سازمان، متناسب با تغییرات محیطی و توسعه نیازهای عملیاتی سازمان ها است. بنابراین اگر رویکرد بانک تغییر کند، ما هم باید برنامه هایمان را متناسب با آن تغییر بدهیم.
مدیر امور توسعه سرمایه انسانی اعتماد به نیروهای جوان، دانش افزایی، توسعه مهارت های حرفه ای و توجه به اصل جانشین پروری را از اولویت های این مدیریت بیان کرد و گفت: در چند سال گذشته ما به همکاران جوان اعتماد کردیم و باور داشتیم که می توانند شعب را به اهداف تعیین شده برسانند که این تصور به واقعیت تبدیل شد.
وی در خصوص شاخص های توسعه سرمایه انسانی سازمان خاطرنشان کرد: سیر تغییرات ایجاد شده در چند سال گذشته نشان می دهد اکثر نیروی انسانی بانک با رشته های مرتبط و وضعیت مطلوبی در بانک مشغول هستند و ما توانستیم در طرح طبقه بندی مشاغل تعداد قابل توجهی از پرسنل را ارتقا دهیم که خود یک توسعه است.
مدیر امور توسعه سرمایه انسانی بر گذراندن دوره های آموزشی تخصصی و حرفه ای متناسب با نیاز روز و بازار رقابت صنعت بانکداری برای همکاران تاکید کرد و گفت: رویکرد و برنامه ریزی مدیریت امور توسعه سرمایه انسانی این است که همکاران در هر دوره آموزش تخصصی که نیاز دارند، جهت توسعه کاری و فردی خود شرکت کنند. حتی اگر لازم به شرکت در دوره ای متمرکز در تهران بود، با هماهنگی مدیریت استان ها به تهران اعزام شوند.
وی ضمن تاکید بر حفظ ارزش های اخلاقی و حرفه ای و همگرایی و مشارکت در اجرای برنامه ها برای تحقق اهداف و بالندگی های فردی و سازمانی، محیط کار را خانه دوم همکاران دانست و خاطر نشان کرد: فرهنگ سازمانی مطلوب بانک باید ارتقاء یابد، لذا امنیت شغلی و روانی همکاران و خانواده آنان و انضباط اداری و رعایت مفاد ابلاغی دستورالعمل رفتار سازمانی مورد تاکید است.
مدیر امور توسعه سرمایه انسانی تعیین دستورالعمل همکاران نمونه، آیین نامه استخدامی بانک، نظام پیشنهادات، کانون ارزیابی، مأموریت و مرخصی را از اهداف این مدیریت در سال جاری اعلام کرد.
ضمن اینکه در اجرای برنامه های پیش بینی شده با آسیب شناسی وضع موجود و اجرای برنامه ها متناسب با شرایط حادث شده در طول سه سال گذشته تعداد زیادی نیروی جوان دارای توانایی و مهارت خاص با تحصیلات مرتبط در حوزه کاری جذب واحد های حضوری استان شده است و در حال تدوین و بازنگری آیین نامه های مدیریت عملکرد، ایجاد کانون ارزیابی اصلاح فرایند های ارتقاء شغلی اصلاح و بازنگری طبقه بندی مشاغل، نظام پیشنهادات، آیین نامه ی استخدامی، مأموریت و مرخصی ها هستیم که با هماهنگی و سطح بندی کارشناسان سایر واحد های بانک پس از طی فرایند قانونی برای اجرا، ابلاغ خواهد شد.
شایان ذکر است، گردهمایی مذکور در مدت سه روز با حضور کارشناسان مذکور و حضور مدیر محترم امور شعب استان ها آقای حسینی کناروئی برگزار و ایشان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این گردهمایی، نیاز به هماهنگی بیشتر و اشراف و اطلاع کارشناسان مدیریت استان ها در اجرای برنامه ها و همگرایی آنان مورد تاکید قرار داد و بیان نمود آنچه در عمل برای توسعه سرمایه انسانی بانک و ارتقاء جایگاه پرسنل بانک به عنوان رئیس و معاون شعب نتیجه هماهنگی همگرایی و همکاری مدیریت های بانک خصوصاً حرکت در راستای تحقق اهداف ابلاغی با هماهنگی دو مدیریت سرمایه انسانی و امور شعب و همدلی و همکاری اعضا کمیته انتصابات و باور مجموعه تصمیم گیران بانک به نیرو های موجود بوده است، که نتیجه آن رشد بالاتر از متوسط عملکرد بانک های خصوصی در جذب منابع و سهم از بازار در مدیریت استان ها که بعضاً در رتبه اول تا سوم قرار دارد می باشد.
قابل ذکر است، در سه روز همایش بر اساس آسیب شناسی به عمل آمده راهکارهای تفویض اختیار، حذف فرایند های زائد اداری، خدمت رسانی مطلوب تر همکاران، چگونگی فراهم نمودن امکانات تفریحات رفاهی بیشتر و حفظ انگیزه و تلاش به همگرایی واحد های اجرایی، مورد بررسی قرار گرفت و در حوزه مباحث حقوقی، تأمین اجتماعی، قانون کار، آموزش حضوری با حضور مدیران ذی ربط و صاحب نظر بحث و تبادل نظر شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
بانک تجارت و وزارت صمت تفاهم نامه همکاری امضا کردند
بانک تجارت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای همکاریهای مشترک و ارائه خدمات بانکی به اتاقهای اصناف، اتحادیههای زیرمجموعه و اصناف تحت پوشش، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
علیرضا شاهمیرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت، در جلسهای با هادی اخلاقی فیض آثار مدیر عامل بانک تجارت از برنامههای وزارتخانه متبوع خود برای توسعه همکاری با این بانک خبر داد و گفت: موضوعات متنوعی در خصوص ساماندهی فروشگاهها و اصناف وجود دارد که بانک تجارت در این زمینه میتواند کمک بزرگی به این وزارتخانه کند.
شاهمیرزایی با اشاره به تغییر رویکرد دولت در زمینه پرداخت یارانهها و امکان خرید اقلام و کالاهای اساسی با استفاده از کارت یارانه، افزود: علاوه بر نیاز به تامین درگاه پرداخت، پایانه فروشگاهی و صدور کارتهای اصناف، توسعه سامانهای به منظور مدیریت توزیع و فروش کالاهای اساسی ویژه اصناف مدنظر است که با همکاری بانک تجارت اجرایی خواهد شد.
اخلاقی هم در این جلسه با اشاره به پیشتاز بودن بانک تجارت در زمینه تامین مالی زنجیرهای گفت: در حال حاضر بستر مناسبی فراهم است که بر اساس اعتبارسنجی اصناف و مشتریان خرد، این بخش از مشتریان را نیز وارد زنجیره تامین مالی کنیم.
مدیرعامل بانک تجارت، به لزوم حمایت از اصناف تاکید و خاطر نشان کرد: بانک تجارت برای حمایت از اصناف به میدان عمل آمده و امیدواریم این همکاریها در چارچوب تفاهم نامه، بیش از پیش گسترش یابد.
رویکرد تعاملی قوه قضاییه و صنعت بیمه تقویت می شود
هدف بزرگ ما رفع مشکلات مردم و ارائه خدمات با ترک تشریفات زائد است که با همکاری صنعت بیمه تحقق آن امکان پذیر خواهد بود.
در نشست ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه که با حضور مقامات، معاونین و مدیران عالی رتبه قوه قضاییه و صنعت بیمه برگزار شد، معاون اول قوه قضاییه از اهداف و برنامههای ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه و اهمیت و جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد کشور سخن گفت و نقش این صنعت در توسعه برنامه های اقتصادی و اجتماعی را حساس و کلیدی ارزیابی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین مصدق با قدردانی از تلاش های بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران ایران در حل و فصل مشکلات و رفع تنگناهای موجود و ارائه راهکارهای اجرایی از موافقت با پیشنهاد رئیس کل بیمه مرکزی مبنی بر تشکیل کارگروهی تخصصی با عضویت نمایندگان عالی رتبه قوه قضائیه و صنعت بیمه خبر داد و افزود: تشکیل این کارگروه می تواند در رفع چالش ها و مشکلات فی مابین قوه قضائیه و موسسات بیمه، نقش موثری ایفا کند.
معاون اول دستگاه قضا در این جلسه تقویت فرایند تبادل الکترونیکی اطلاعات و اسناد فی مابین بیمه ها و محاکم قضایی را خواستار شد و افزود: با مشخص شدن سازو کارهای اجرایی، تسریع در اجرای مفاد ماده 41 قانون بیمه شخص ثالث مصوب سال 1395 مبنی بر راهاندازی سامانه جامع حوادث رانندگی با مشارکت دستگاه های ذیربط باید در دستور کار قرار گیرد.
در ادامه این نشست،رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ضمن تشریح آخرین مسائل و دستاوردهای صنعت بیمه، گفت: راهکارهای تسریع و تسهیل امور بیمهای بیمهگذاران و آحاد مختلف جامعه و توسعه و ارتقا سطح خدمات و محصولات در دستور کار نهاد ناظر صنعت بیمه قرار دارد.
مجید بهزاد پور به برخی از اقدامات و خدمات موسسات بیمه ای به ویژه در دوران سخت تحریم های ظالمانه اشاره کرد و با تقدیر از حسن نظر مقامات عالی رتبه قوه قضائیه به صنعت بیمه، اظهار داشت: در حال حاضر 36 شرکت بیمه، صندوق تامین خسارتهای بدنی، صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان و پژوهشکده بیمه در کنار و با نظارت بیمه مرکزی مسیر خدمات رسانی به آحاد جامعه حرکت می کنند.
رئیس شورای عالی بیمه با برشمردن تنگناهای عدیده و وضعیت ناگوار تحریمهای ظالمانه از صنعت بیمه به عنوان یکی از پیشتازان اقتصاد مقاومتی نام برد و افزود: حفظ ارتباطات بینالمللی با حمایت دولت خدمتگزار و نقش پررنگ صنعت بیمه در پوشش تمامی ریسک های بزرگ در بخش های گوناگون اقتصادی به ویژه در امر صادرات و واردات کالا و خدمات از دستاوردهای درخشان این صنعت به شمار می رود.
رئیس کل بیمه مرکزی دربخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از افزایش سطح تعامل با قوه قضاییه به تشریح عملکرد صنعت بیمه پرداخت و تصریح کرد: در تصدی اینجانب در صندوق تامین خسارت های بدنی با اطلاح فرآیندها در 6000 پرونده از حدود 30000 پرونده زمان پرداخت خسارات مرتبط با دیه پس از طی مراحل کارشناسی از 530 روز به متوسط 50 روز کاهش یافت.
مهندس مجید بهزادپور با تاکید بر ضرورت تشکیل یک نهاد مستقل داوری و تخصصی برای پرونده های بیمه ای، افزود: ایجاد نهاد تخصصی رسیدگی به پرونده های بیمه به شکل محسوسی میزان پرونده های ورودی قوه قضاییه را کاهش خواهد داد.
رئیس شورای عالی بیمه از رونمایی سامانه «کروکی آنلاین» در هفته دولت خبر داد و ابراز امیدواری کرد با استقرار این سامانه از بار شکل گیری پرونده های مرتبط با تصادفات کاسته شود.
وی ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی به رغم زیانده بودن آن را از جمله ایفای مسئولیت حرفه ای و اجتماعی صنعت بیمه یاد کرد و گفت: نقش موثر صنعت بیمه در افزایش ضریب سلامت آحاد جامعه، بخش مهمی از دغدغه های دولت و حاکمیت را برطرف کرده است.
مهندس بهزادپور،قراردادهای بیمه درمان با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جانبازان و فرهنگیان را از جمله قرارداد هایی عنوان کرد که در آن انتفاع مالی شرکت های بیمه در نظر گرفته نشده است.
رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از جایگاه دوم صنعت بیمه کشور در سطح منطقه خبر داد.
وی در همین راستا خاطرنشان کرد: حمایت قوای سه گانه کشور و سازمان های ذیربط برای رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر افزایش ضریب نفوذ بیمه یک ضرورت غیرقابل انکار است.
در ادامه این جلسه، دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران نیز ضمن ارائه گزارش مکتوب از عملکرد صنعت بیمه و سندیکای بیمه گران ایران از نگاه ویژه معاون اول قوه قضائیه و معاون ایشان، دادستان کل کشور و معاونان قوه قضائیه، اظهار داشت: تعامل گسترده قوه قضاییه و صنعت بیمه در سال گذشته بخش عمده ای از چالش ها و مشکلات پیش روی صنعت بیمه را برطرف کرده است.
سید محمد کریمی، تشکیل کارگروه مشترک قوه قضاییه و صنعت بیمه را در رفع موانع موجود، بسیار کارآمد توصیف کرد و افزود: هر تلاشی برای رفع چالش های موجود می تواند ضریب خدمات رسانی موسسات بیمه را ارتقا بخشد.
وی موضوع ضرورت اجرای کامل ماده 50 قانون بیمه شخص ثالث مصوب 1395 و اختصاص شعبات ویژه رسیدگی به دعاوی بیمهای در محاکم قضایی، ساماندهی نحوه اجرای تبصره 2 ماده 15 قانون شخص ثالث، فراهم سازی شرایط تبادل اطلاعات و مدارک و لوایح بین شرکتهای بیمه با مراجع قضایی و همچنین درخواست پذیرش نمایندگان حقوقی موسسات بیمه در دعاوی،همکاری در ساماندهی موضوع انسداد و برداشت از حساب شرکتها با حکم برخی محاکم اجرای احکام کیفری و لزوم رعایت ماده 65 قانون بیمه شخص ثالث را از مهمترین مسائل صنعت بیمه کشور دانست و گفت: ساماندهی ارجاع امور بیمهای به کارشناسی و برنامه ریزی مناسب برای برپایی دوره های آموزشی بیمهای برای جامعه قضات رسیدگی کننده به دعاوی بیمهای و لزوم تفکیک بین مقررات حاکم در بیمه نامه های شخص ثالث و در نهایت لزوم تسریع در راهاندازی سامانه جامع حوادث رانندگی موضوع ماده 41 قانون بیمه شخص ثالث مصوب سال 1395 با تائید و تاکید رئیس کل بیمه مرکزی و با همکاری سازمان های ذیربط از دیگر مسائلی است که به تدریج در کارگروه یادشده حل و فصل خواهد شد.
همچنین در این نشست دادستان کل کشور، معاونان قوه قضائیه، مسعود بادین _ مدیرعامل شرکت سهامی بیمه آسیا و سید جواد میرقاسمی _مدیرکل حقوقی بیمه مرکزی نیز به طرح دیدگاه های خود پرداختند و به پرسش ها و ابهام های طرح شده پاسخ دادند
پاسخ به نیاز بیمه گذار هدف اصلی بیمه رازی
مدیرعامل بیمه رازی درک نیاز مشتریان را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمه گذاران به دنبال افزایش سرعت در صدور و ارائه خدمات بر بستر فناوری هستند و بیمه رازی باید در سال 1401 با تسهیل گری در ارائه خدمات و بهبود روشها پاسخ مناسبی به نیاز مشتریان ارائه کند.
دکتر علی جباری در جلسه هم اندیشی با مدیران استانی بیمه رازی که به صورت برخط و با حضور معاونان و مدیران ارشد شرکت بیمه رازی برگزار شد، گفت: بیمه گذاران در شرایط فعلی و با توجه به سبک زندگی امروزی به دنبال دریافت خدمات با کیفیت در مدت زمان کوتاه هستند.
مدیرعامل بیمه رازی تصریح کرد: با توجه به تفکر حاکم بر جامعه در زمینه دریافت خدمات، شرکت بیمه رازی باید برنامه ریزی و اهداف خود را با توجه به نیاز مشتری مبنی بر صدور و پرداخت خسارت در اندک زمان ممکن طراحی و اجرایی کند.
او با تاکید بر اینکه بیمه گذار به دنبال افزایش سرعت در صدور و پرداخت خسارت است، خاطرنشان کرد: بیمه رازی باید تسهیل گری در صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت را در دستور کار خود قرار دهد و این مهم اولویت اصلی شرکت بیمه رازی در سال 1401 است. وی تصریح کرد :در کنار این مهم باید نیاز و خواستههای مشتریان احساس و رفع شود زیرا در حال حاضر بسیاری از مشتریان تنها نسبت به بیمه شخص ثالث آگاهی دارند.
دکتر جباری افزود: بازنگری فرآیندها با نگاه به فناوریهای نوین و هوشمندسازی باید در دستور کار شرکت باشد، زیرا با حرکت به سمت بهبود روشها میتوان بازار را از آن خود کرد و بسیاری از مشکلات موجود در صنعت بیمه را رفع کرد.
او با اشاره به اینکه تمام بخشهای شرکت بیمه رازی همچون نمایندگان، کارگزاران و شعب، عضوی از این خانواده بزرگ هستند، بیان کرد: برگزاری جلسات متعدد با هر کدام از اعضای این خانواده در پیشبرد اهداف کلان و خرد شرکت تاثیرگذار است که در موارد فنی اطلاع رسانی و پاسخگویی به بخشها و افراد مختلف منجر به رفع ابهام برای بیمه گذاران خواهد شد و این مهم در نهایت منجر به بهبود کار و کیفیت خواهد شد.
مدیرعامل بیمه رازی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به بیمه گذاران را مهمترین وظیفه این شرکت دانست و تاکید کرد: برای بهبود ارتباط و تعامل با بیمه گذاران سه مولفه بسیار تاثیرگذار وجود دارد که از این موارد میتوان به تخصص و تجربه نیروی انسانی در پاسخگویی، ارائه خدمات باکیفیت در قالب قرارداد همکاری و پاسخگویی به لحظه اشاره کرد.
جباری گفت: در صنعت فعلی بیمه کشور، رقابت و حضور بسیار سخت است و در تمام مراحل باید با تاکید بر احساس مسئولیت روند نوین و بهروزی طراحی و اجرایی کرد.
مدیرعامل بیمه رازی ادامه داد: فروش و صدور بیمه نامه بسیار مهم است اما نگهداشت، ایجاد رضایت و تمدید بیمه نامه در پایان دوره بسیار مهمتر از صدور بیمه نامه اولیه است.
او افزود: وظیفه تمام بخشهای شرکت بیمه رازی تدبیر در نگهداشت و ایجاد رضایت در بیمه گذاران شرکت است این موارد در حالی مطرح میشود که در تمدید بیمه نامه مواردی همچون کنترل و کاهش ضریب و نسبت خسارت، وصول مطالبات، توانمندسازی شبکه نمایندگی و کارگزاران، استفاده از فناوریهای نوین در زمینه بازاریابی و فروش نقش قابل توجهی دارد.
رشد درآمد عملیاتی “وپاسار” در گزارش تیرماه1401
بانک پاسارگاد با نماد «وپاسار» از گروه بانکها و موسسات اعتباری با سرمایه ثبت شده 131 هزار میلیارد ریال در بورس تهران توانست تیرماه1401 را با ترازی مثبت از مجموع درآمد عملیاتی به دست آورد بهطوری که از تسهیلات اعطایی، درآمد 28درصدی نسبت به سه ماهه سال جاری کسب نموده است.
بانک پاسارگاد در گزارش منتشرشده خود در کدال، در تاریخ 5 اَمرداد 1401، درآمد محقق شده خود حاصل از مجموع سپردهگذاریها، تسهیلات اعطایی، درآمد کارمزدها و اوراق بدهی را اعلام کرد که ارقام گزارش شده نشان از درآمدی مثبت در بازده زمانی تیرماه را نشان میدهد.
گزارش منتشر شده، درآمد تسهیلات اعطایی تا پایان تیرماه 1401 در مقایسه با پایان سه ماهه امسال، رشدی 28درصدی دارد و درآمد سه ماهه رقمی معادل 12٫355 میلیارد تومان اعلام می شود. با این ارقام اعلامی، مجموع درآمد پاسارگاد از تسهیلات اعطایی در 4 ماهه 1401 نزدیک به 15٫831 میلیارد تومان است.
وضعیت تسهیلات اعطایی مربوط به تسهیلات ارزی، قرضالحسنه، مضاربه، جعاله، اجاره به شرط تملیک، مشارکت مدنی و سایر تسهیلات اعطایی بانک پاسارگاد به متقاضیان خود بوده که از مجموع این تسهیلات اعطایی در 4 ماهه سال 1401 رقم 15٫831 میلیارد تومان کسب شده است.
همچنین در گزارش عملکرد یک ماهه پاسارگاد آمده است که درآمد حاصل از سپردهگذاریها رشدی 15درصدی در بازه یک ماهه تیرماه نسبت به سه ماهه قبل خود دارد. ارقام اعلام شده حاکی است تا پایان تیرماه1401 بانک پاسارگاد از سپردهگذاریها درآمدی حدود 510 میلیارد تومان کسب کرده است که این رقم در سه ماهه امسال 442 میلیارد تومان گزارش میشود.
جمع سود سپردههای سرمایهگذاری کوتاهمدت بانک پاسارگاد از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه1401 نزدیک به 824 میلیارد تومان، سپردههای کوتاه مدت ویژه 2 میلیارد تومان، سپردههای بلندمدت یکساله 1٫124 میلیارد تومان، سپردههای بلندمدت دو ساله 9٫424 میلیارد تومان و سپردههای بلندمدت پنچ ساله 3 میلیارد تومان گزارش شدهاست.
درآمد حاصل از کارمزدها نیز رشد 43درصدی در عملکرد یک ماهه نسبت به سه ماهه سال 1401 را نشان میدهد؛ این ارقام تا پایان تیرماه برای درآمد ناشی از کارمزدها 884 میلیارد تومان بوده در حالیکه سه ماهه اول امسال 617 میلیارد تومان اعلام میشود.
همچنین درآمد حاصل از اوراق بدهی در بانک پاسارگاد نیز ترازی مثبت در طی تیرماه از خود نشان میدهد که این درصد در مقایسه با ماههای سال جاری رشد درآمدی 18درصدی دارد. رقم 217 میلیارد تومان اوراق بدهی تا پایان تیرماه سال جاری در گزارش عملکرد پاسارگاد درحالی منتشر می شود که این رقم در سه ماهه امسال 183 میلیارد تومان اعلام شده بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.