شماره: 1908 / ۱۴۰۱ بيست و سوم خرداد
تعداد بازدید : 0
تذکر به وزارت صمت درخصوص سامانه تخصیص خودرو
سیدرضا فاطمی امین، وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با نابه سامانی های ایجاد شده در روند قرعه کشی و معرفی برگزیدگان اصلی و رزرو شده که منجر به ابهامات فراوانی برای متقاضیان خرید خودرو شده بود، نامه ای با مضمون تذکر از سوی سازمان بازرسی کل کشور دریافت کرد.
در این طرح که در 27 اردیبهشت ماه به عنوان اولین دور از قرعه کشی تخصیص خودرو در قالب سامانه یکپارچه خودرو انجام شد، شش خودروساز دولتی و خصوصی طی یک هفته، به عرضه محصولات خود پرداختند. پس از پایان زمان ثبت نام متقاضیان خرید خودرو، قرعه کشی در 9 خردادماه و با 30 ساعت تأخیر انجام شد.
بسیاری از کاربران سامانه یکپارچه فروش خودرو در اولین دوره طرح فروش خودرو که تحت نظارت وزارت صمت اجرا شد، بعد از اعلام نتایج اولیه در سامانه، جزو برندگان اول طرح قرار گرفتن؛ اما زمانی که تصمیم به واریز وجه کردند در لیست افراد ذخیره دیده شدند.
بیشتر افرادی که با این مشکل مواجه شدهاند، مشتریان خرید محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو بودند و مشکل پیش آمده، عدم تفکیک افراد لیست ذخیره و منتخبان اصلی عنوان شد. پس از آن وزارت صمت اعلام کرد که برای رفع مشکلات ایجاد شده در نخستین دوره قرعه کشی، به افرادی که در لیست رزرو قرار گرفته اند هم خودرو تخصیص می یابد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
کشنده های امپاور
زودتر از موعد به مشتریان تحویل داده شد
شرکت بهمن دیزل طی اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی برگزاری طرح فروش اردیبهشت ماه، ده ها کشنده مدرن و پرقدرت امپاور به طور روزانه شماره گذاری و تحویل مشتریان می شود. درحالی که موعد تحویل فروش اردیبهشت ماه هفته دوم تیر ماه 1401 اعلام شده بود، اما شرکت بهمن دیزل، روند تحویل دستگاه های عرضه شده به مشتریان را زودتر از موعد مقرر آغاز کرده است.
کشنده تک محور امپاور 44 تن مجهز به موتور 6 سیلندر خطی 11800 سی سی، تزریق مستقیم، مجهز به توربو شارژ و اینتر کولر با استاندارد آلایندگی یورو5، دارای سیستم تعویض دنده اتوماتیک با امکان تعویض دنده دستی، کلیدهای کنترلی روی فرمان، دارای دو تخت خواب، یخچال، سانروف برقی، مولتی مدیا TFT لمسی، کروز کنترل، کولر درجا، تاخوگراف، تودوزی پارچه ای طوسی-آبی، رینگ فولادی (9*22/5) و به همراه ترمزهای دیسکی-پنوماتیکی است.
معرفی بهترین خودروهای دست دوم
برای نوجوان ها
هنگام خرید خودرو برای یک شخص نوجوان، مهم است که ایمنی را با توجه به ترکیب ناپختگی و بی تجربه بودن در نظر بگیرید.
مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) فهرستی از خودروهایی که برای رانندگان نوجوان بهترین گزینه هستند را ارائه می دهد.
همانطور که حدس می زنید، ایمنی نکته مشترک در بین این خودروها است. علاوه بر آن، قابلیت اطمینان و مقرون به صرفه بودن نیز از دغدغه های اصلی خانواده ها است.
در میان بهترین گزینه های خودروهای کوچک دست دوم برای نوجوانان، فورد C-Max هیبریدی (2014-2015) با قیمت بالای 8 هزار و 400 دلار در صدر فهرست قرار دارد. مزدا 3 (2014 یا جدیدتر؛ هم سدان و هم هاچ بک) با قیمت اولیه 8 هزار و 700 دلار در رتبه بعدی قرار می گیرد. شورولت ولت (2014) با قیمت 10 هزار و 500 دلار در رتبه سوم قرار دارد.
در همین حال، سوبارو لگاسی (2013 یا جدیدتر؛ ساخته شده پس از آگوست 2012) در صدر فهرست بهترین انتخاب ها برای خودروهای سایز متوسط قرار دارد، در حالی که تویوتا آوالون (2015 یا جدیدتر) برای خودروهای بزرگ است. اگر تصمیم به خرید شاسی بلند کوچک برای نوجوانان دارید، مزدا CX-5 (2014 یا جدیدتر؛ ساخته شده پس از اکتبر 2013) توصیه می شود، در حالی که فورد اج (2015، 2020؛ ساخته شده پس از می 2015) و تویوتا سینا (2015-2018) اگر نوجوان شما بخواهد یک مینی ون را رانندگی کند، بهترین انتخاب است.
برای انتخاب خوب خودروهای دست دوم برای نوجوانان، اینها بهترین انتخاب ها برای هر نوع بدنه هستند: مزدا3 (13-2011؛ ساخته شده پس از دسامبر 2010)، تویوتا پریوس V (2012-2014)، فورد تاروس (2011) و نیسان روگ (2014-2020).
هیوندای آیونیک از خط تولید حذف می شود
یکی از محصولات پیشگام در تولید خودروهای الکتریکی - سری اصلی هیوندای آیونیک - اواخر سال 2022 متوقف خواهد شد.در جولای سال جاری، کارخانه این شرکت در اولسان مونتاژ هر سه عضو خانواده هیوندای آیونیک را متوقف خواهد کرد. انتظار می رود که آخرین نمونه در عرض چند هفته آینده از خطوط تولید خارج شود.توقف تولید این سری، که شامل یک نسخه هیبریدی استاندارد، یک نسخه هیبریدی پلاگین و یک نسخه تمام الکتریکی است، تصمیمی نیست که یک شبه گرفته شود. هیوندای می گوید این تصمیم طی یک برنامه ریزی طولانی گرفته شده است که نتیجه تغییر تقاضای مشتریان در بخش خودرو است. تنها در اروپا، جایی که هیوندای به زودی توسعه خودروهای خود را برای بازارهای محلی و برای کل جهان آغاز خواهد کرد، آیونیک تعداد 135 هزار و 692 دستگاه خودرو به فروش رساند که کاملاً مطابق با انتظارات تجاری شرکت بود.زمانی که آیونیک به عنوان یک مدل تولیدی در سال 2016 به طور رسمی معرفی شد، به اولین خودروی جهان تبدیل شد که از پایه برای سه پیشرانه الکتریکی طراحی و ساخته شد. این یک محصول پیشگام برای خودروساز و کل صنعت خودروسازی بود و اساساً راه را برای خط پیشرفته تر خودروهای الکتریکی هیوندای با برند آیونیک هموار کرد. آیونیک همچنین یکی از اولین تلاش های اصلی این شرکت برای توسعه یک سیستم خودران با یک نمونه اولیه خودران بود که در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 به نمایش درآمد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
قرعه کشی خودرو حذف نمی شود!
مجری طرحهای فروش اینترنتی خودرو گفت: قرعه کشی برای برخی از خودروها دائمی است و تنها تعدادی خودرو از این فرآیند خارج میشوند.
آقای جعفر توحیدی مدیرعامل شرکت مگا گفت: مسئولان وزارت صمت به ما اعلام کرده اند که حذف قرعه کشی به مرور زمان اتفاق خواهد افتاد، اما نه برای همه خودروها.
مشاورین گسترش الکترونیک ایما (مگا) شرکتی در زمینه تجارت الکترونیکی است که طبق گفته مسئولان این شرکت، طرحهای فروش اینترنتی خودرو را طبق نیاز وزارت صمت اجرا میکند.
آنطور که مدیرعامل این شرکت گفته، اجرای سیستم یکپارچه خودرو با ناهماهنگیهایی از ثبت نام تا اعلام نتایج همراه بوده؛ در اولین مرحله، نتایج هم از طریق وزارت صمت و هم از طریق شرکت خودروساز اعلام شد که تناقضاتی داشت.
اعلام نتایج قرعه کشی نیز با تاخیر انجام شد؛ حسین زاده قشمی رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت، گفته بود: علت تاخیر در اعلام نتایج، روند طولانی تایید استعلامها از نهادهای مختلف است.
پس از ثبت نام و انجام قرعه کشی، برخی ثبت نام کنندگان که برای استعلام نتیجه قرعه کشی وارد سایت شده و پیامی مبنی بر برنده شدن دریافت کرده اند، پس از اینکه قصد داشتند اقدام به واریز وجه کنند، پیام جدیدی مبنی بر حضور در لیست منتخبین رزرو را مشاهده کردند!
با این حال وزارت صمت اعلام کرده «در پی استقبال هممیهمان عزیز از عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و رضایت بیش از 90 درصدی مخاطبان از این شیوه واگذاری؛ قرعه کشی تداوم خواهد یافت و دور بعدی تخصیص نیز در تیرماه انجام میشود «؛ مجری طرحهای فروش اینترنتی خودرو هم میگوید: سیستم یکپارچه تخصیص خودرو، روند دنباله داری خواهد داشت.
بیست و هفتم اردیبهشت، اولین دوره ثبت نام در سامانه جدید فروش یکپارچه خودرو آغاز شد و برندگان قرعه کشی، تا 25 خرداد فرصت واریز وجه دارند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رئیس پلیس راهور: ایربگ 90 درصد خودروهای تصادفی باز نمی شود
تعداد بازدید : 0
مونتاژ به جای خودروی ملی
رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه تعداد زیادی از افراد با اظهارنظرهای نادرست در مورد کیفیت خودروهای داخلی، کسب درآمد می کنند اعلام کرد که تنها در یکی از پارکینگهای خودروهای تصادفاتی، 107 دستگاه خودرو وجود داشته که از میان این 107 دستگاه خودرو که تماماً از زاویه جلو یعنی از زاویه مناسب تصادف کردند، ایربگ 97 دستگاه خودرو باز نشده است.
مدتی پیش مصطفی آقامیرسلیم؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به مسئله باز نشدن ایربگ خودروهای داخلی در تصادفات جادهای، باز نشده ایربگ خودورهای داخلی را تکذیب کرده بود: این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد! کسانی که مدعی باز نشدن ایربگ خودروها هستند، خودشان در این تصادفات مقصرند! پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده مهآلود از عبور و مرور خودروها جلوگیری نمیکند و بعد مدعی بازنشدن ایربگها میشود حتی به فرض اینکه ایربگ خودروها هم باز نشود، یک نقص فنی است که باید برطرف شود. باز نشدن ایربگ 100 خودرو بین 900 هزار خودروی تولید شده، آماری ناچیز است!
در پی ادعای این نماینده مجلس، سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور با اعلام خبر باز نشدن ایربگ تعداد 100 خودرو بین 900 هزار خودروی تولید شده، به این ادعا واکنش نشان داد.
هادیانفر در این رابطه اعلام کرده بود که به نظر من این اظهارنظرها به این دلیل که چنین افرادی در حوزه خودرو، سود و منفعت کسب می کنند. البته این شخص را نمیدانم اما تعداد زیادی از این اشخاص در موضوع خودرو، محل درآمد دارند یا کارخانهدار هستند.
وی از نمایندگان مجلس و سایر افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، درخواست کرد که منافع ملی، ایمنی و امنیت مردم را در نظر بگیرند و یادآور شد: ما به عنوان پلیس، همهروزه شاهد تصادفات هستیم، تقریباً هر دو تا سه روز یک بار، یک آتشسوزی یا انفجار خودرواتفاق می افتد و واقعاً نمی توانیم قبول کنیم که این تصاویر را هر روز در رسانه و تلویزیون پخش کنیم، زیرا موجب نگرانی مردم میشوند اما این اتفاقات هر روز اتفاق میدهد.
رئیس پلیس راهور اعلام کرد: کیفیت و ایمنی از فرمایشات مقام معظم رهبری و مورد تأکید ایشان است لذا دولت نیز باید اراده جدی در این رابطه داشته باشد و انشاءالله پیشگام شود.
ما در کشور مونتاژ داریم نه تولید
هادیانفر با اشاره به اینکه ایمنی نباید به صورت صوری و باید واقعی باشد، گفت: ایمنی و کیفیت باید به صورت واقعی در تولیدات بالا برود هر چند که ما خودروی ملی نداریم، اگر کسی بگوید خودروی ملی داریم، حرف اشتباهی زده است و ما در کشور کار مونتاژ را انجام میدهیم.
رئیس پلیس راهور با اشاره به دستهبندی صنعت خودرو و اینکه در دنیا سه دسته در صنعت خودرو فعالیت دارند متذکر شد: یک دسته تولیدکننده، مبتکر و خلاق هستند، دسته دیگر مانند صنعت خودرو در چین، کپیکار بوده و کار شبیهسازی را انجام میدهند و دسته سوم نیز مونتاژکار بوده و قطعات را کنار هم مونتاژ میکنند که کشور ما نیز در بخش سوم فعالیت دارد اما انتظار مقام معظم رهبری و ما این بود که در این سالها تولیدکننده میشدیم، برای ما که توانایی تولید موشک را داریم، واقعاً ساخت یک خودرو نسبت به یک موشک، سخت نیست.
وی ادامه داد: ما خودروهای ناایمن را بر اساس تحلیل تصادفات، دستهبندی میکنیم البته برخی میگویند چرا پلیس تازه درباره خودروهای ناایمن شروع به اظهارنظر کرده است که مجدداً باید یادآور بشوم که ما این موضوعات را از اواخر سال 98 متذکر شدیم، چه کسی تولید پراید و پژو 405 را متوقف کرد؟ تمام مستندات در این رابطه وجود دارد، آن زمان مدیرعامل وقت سایپا نزد من آمد و گفت که روزانه 400 دستگاه پراید تولید میکنند یعنی در واقع کارخانه با تولید پراید میچرخید که ما گفتیم باید تولید پراید متوقف شود که با پیگیریهای صورت گرفته از دولت وقت، معاون اول، وزارت و وزیر صنعت، تولید پراید متوقف شد.
ایربگ تنها در ایران امکان قفل شدن دارد
هادیانفر همچنین با تأکید بر اینکه تلاش ما تولید خودروی ملی است و افتخارآفرینی است، بیان کرد که در وهله بعد به دنبال آن هستیم تا کیفیت و ایمنی خودروهایی که درحال حاضر مونتاژ یا وارد میشود، ارتقا یابد، به عنوان مثال، چرا در تولید خودرو از فولاد کم کربن استفاده نمی شود و به جای آن ورق سه لایه غیرایمن به کار می رود که خودرو با تصادف چه با زاویه مناسب و چه غیرمناسب، مچاله شده و سرنشینان در آن گرفتار میشوند.
رئیس پلیس راهور اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس درباره باز نشدن 100 ایربگ از میان 900 هزار خودروی تولید شده و ناچیز بودن این رقم را نیز ناشی از عدم اطلاعات کافی دانست و گفت: فقط در یک پارکینگ تصادفات، 107 دستگاه خودرو وجود داشت، از میان این 107 دستگاه خودرو که تماماً از زاویه جلو یعنی از زاویه مناسب تصادف کردند، ایربگ 97 دستگاه خودرو باز نشد، یعنی حدود 90 درصد ایربگها عمل نمیکند و ما مستندات بررسی کارشناسی فنی این خودروها را به نمایندگان مجلس ارائه کردیم.
هادیانفر ادامه داد: ایربگ راننده در تمام دنیا تابع دستی کردن و قفلی نیست و ایربگ راننده در تمام دنیا در صورت تصادف باید باز شود اما در برخی از خودروها در ایران این امکان وجود دارد که ایربگ سرنشین کنار راننده باز یا قفل باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
کاهش خودروهای کف از 62هزار به 24هزار دستگاه در کمتر از سهماه
در راستای دستیابی به اهداف گروه صنعتی ایرانخودرو در تولید 750هزار دستگاه خودرو، رویکرد مدیریت ساپکو بر افزایش یکپارچگی تمامی ارکان تامین و تولید قرار گرفت.
در راستای دستیابی به اهداف گروه صنعتی ایرانخودرو در تولید 750هزار دستگاه خودرو، رویکرد مدیریت ساپکو بر افزایش یکپارچگی تمامی ارکان تامین و تولید قرار گرفت. با عنایت به منویات ویژه مقام معظم رهبری برای تحقق شعار «تولید، دانشبنیان و اشتغال آفرین» و در راستای رویکرد گروه صنعتی ایرانخودرو برای تحقق برنامه تولید 750هزار دستگاهی همراه با حفظ و ارتقای کیفیت، برنامههای مهمی به منظور افزایش یکپارچگی تمامی ارکان اجرایی شرکت ساپکو در محورهای کاهش خودروهای کف، تسریع جریان عبور مستقیم، تثبیت برنامه تولید با پیشبینی و کاهش ریسک و درنهایت افزایش تولید با حفظ و افزایش کیفیت توسط این شرکت در دستور کار قرار گرفت. برهمین اساس، با پایش و تامین قطعات گلوگاهی بهویژه قطعات الکترونیک ظرف کمتر از سهماه، از پنجم فروردین تا 21 خرداد 1401 تعداد خودروهای کف از 62هزار دستگاه به 24هزار دستگاه کاهش و بر اساس آمار، پروژه اجرای عبورمستقیم تولید محصولات گروه صنعتی ایران خودرو از دهم اردیبهشت 1401 آغاز شده و تا ابتدای خرداد 1401 به صد درصد رسیده است.
رویکرد جدید ساپکو یعنی همافزایی عوامل تامین اعماز کیفیت، مهندسی، برنامهریزی و تامین، به تحقق صد درصدی برنامههای تولید انجامیده و این در حالیاست که پیش از این و از ابتدای سال 1401 نیز با توجه به رویکردهای افزایش تولید گروه صنعتی ایرانخودرو، با همت شرکت ساپکو و زنجیره تامین، تولید محصولات ایرانخودرو افزایش یافته است. باتوجه به هدف گروه صنعتی ایرانخودرو مبنی بر تولید 750هزار دستگاه خودرو در سال 1401 با بسیج تمام عوامل و شناسایی گلوگاههای تولید بهویژه در حوزه قطعات الکترونیک، برنامهریزی تولید روزانه و عبور مستقیم 3هزار خودرو در دستور کار ساپکو قرار گرفته است. افزایش سطح پاسخگویی تمامی ارکان تامین و تولید در ساپکو و زنجیره تامین و برنامهریزیهای گسترده برای یکپارچگی و همراستایی عوامل تولید با رویکرد جدید تولید در دستور کار قرار داشته و به رکورد تولید عبور مستقیم 2751 دستگاه خودرو در هفته اول خرداد 1401 انجامیده است. البته با تسریع جریان عبورمستقیم و پیشگیری از ماندگاری خودروهای کف در سال 1401، حفظ کیفیت محصولات، تسریع گردش نقدینگی و افزایش تولید در راستای تحقق برنامههای وزارت صمت و اجرای فرامین هشتمادهای ریاستجمهوری، توسط گروه صنعتی ایرانخودرو تسهیل خواهد شد.
گروه صنعتی ایرانخودرو، پیشگام در تعامل با صنایع بالادستی و تولیدکننده مواد اولیه نظیر فولاد، برنامهریزی گستردهای را در حوزه خودکفایی مواد اولیه، در دستور کار قرار داده و طی سالهای گذشته توانسته است با خودکفایی بیش از 300هزار تن ورق فولادی، معادل ظرفیت یک خط تولید کامل فولاد به خودکفایی این صنعت کمک کند. در همین راستا، با وجود تحریمهای بیگانگان، شرکت ساپکو بر آن شد که در حرکتی جهادی و بهمنظور تامین مواد اولیه با کیفیت مورد نیاز صنعت خودرو ، 30 پروژه خودکفایی در حوزه مواد فلزی و غیرفلزی را در دستور کار قرار داده و پس از طی مراحل امکانسنجی و تصویب 15پروژه، صرفهجویی 9میلیون یورویی از محل خودکفایی هفت پروژه مواد فلزی و هشت پروژه مواد غیرفلزی، در دستور کار قرار گرفته است. خودکفایی ورقهای فولادی استحکام بالای پیشرفته مصرفی در خودرو تارا با مشارکت فولاد مبارکه، شرکت ورق خودرو و فولاد سبا با نظارت، کنترل و آزمونهای دقیق شرکت ساپکو و همچنین خودکفایی مرحله دوم شمش منیزیم در راستای افزایش عمق خودکفایی با همکاری و مشارکت شرکت فروسیلیس غرب و مصرفی در غربیلک فرمان تمام محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو ازجمله اهم پروژههای حوزه خودکفایی مواد فلزی شرکت ساپکو است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
شوالیه جسور اتریشی در خیابانهای کشور!
نیکدبایکها بهدلیل طراحی و سیستم تعلیق و داشتن پیشرانههای نسبتا پرتوان یکی از بهترین گزینهها حین خرید موتورسیکلت بهشمار میروند. در این زمینه بسیاری از کمپانیهای مطرح حضور دارند تا با محصولات اسپرت خود سهم بیشتری از این بازار را تصاحب کنند. نیکدبایکها بهدلیل طراحی و سیستم تعلیق و داشتن پیشرانههای نسبتا پرتوان یکی از بهترین گزینهها حین خرید موتورسیکلت بهشمار میروند. در این زمینه بسیاری از کمپانیهای مطرح حضور دارند تا با محصولات اسپرت خود سهم بیشتری از این بازار را تصاحب کنند.
اما کیتیام بهعنوان یکی از برترین سازندگان موتورسیکلت جهان، یکی از بهترین سازندگان موتورسیکلتهای اسپرت مناسب شهر شناخته میشود. دوک نیکدبایک معروف این کمپانی است که در بازار کشورمان مورد استقبال بسیاری از اسپرتدوستان قرار گرفته است. این نیکدبایک در نسخههای متفاوت بهبازار عرضه شده که نسخه مورد بررسی ما در این مطلب دوک250 است. نسخههای مونتاژی در کشور مدل سالهای 2015 و 2016 و طی دو سال اخیر مدلهای 2017 و 2018 است. دوک 250 مورد بررسی ما در این مطلب، طراحی و ساخت سال 2017 میلادی است و این موتورسیکلت از نظر طراحی بهدلیل استفاده از حجمهای اغراقشده بدنه، استایلی تنومند دارد. همچنین حجم خاص روی باک و فلاپهای متصلشده به آن، فلاپهای تیز عقب و زاویه خاص اگزوز نسبت بهبدنه، کاراکتر اسپرتی بهاین نیکدبایک داده است. چراغ زاویهدار با گرافیک L شکل دوبل در کاسه چراغ و متمایل بودن پوزه بهسمت جلو کاملا اسپرت و هیجانانگیز است.
اما درنمای عقب، چراغهای مربعشکل که خط میانی آن بهچراغ فرم خاصی میدهد، با فلاپهای تیز در این بخش زیبا و البته اسپرت بهنظر میرسد. بهبیان دیگر طراحان کیتیام همواره سعی میکنند با طراحی مینیمال و استفاده از حجمها، موتورسیکلت تماماسپرتی را طراحی کنند. در زمان قرارگیری در پشت فرمان این نیکدبایک یک صفحهنمایشگر 5.2 اینچی برای مجموعه کیلومترشمار تعبیه شده که نشان از مدرن بودن این موتورسیکلت اسپرت دارد. زاویه قرارگیری راکب نسبت بهفرمان نیز 26.7 درجهای است که راحتی بالایی را دراختیار راکب میگذارد. پیشرانه کیتیام دوک 250 را یک موتور تکسیلندر چهارزمانه 248.8 سیسی تشکیل میدهد و این پیشرانه باتوجه بهداشتن چهارسوپاپ در سرسیلندر، نسبت تراکم 11.2 بهیک و نسبت قطر به کورس پیستون 72 میلیمتر در 61.1 میلیمتری، سیستم پاشش سوخت انژکتوری و مدیریت هوشمند جرقهزنی میتواند توان و گشتاور بالایی را بهارمغان آورد. بهعبارت دیگر حداکثر 31 اسببخار قدرت را در 9 هزار آرپیام (دور در دقیقه) و حداکثر 24 نیوتونمتر گشتاور را در 7500 آرپیام بهارمغان میآورد. این قدرت و گشتاور با گیربکس ششسرعته با ضرایب کوتاه بهکمک زنجیر اورینگ بهچرخ عقب منتقل میشود و از آنجا که محصولات کیتیام از شتاب بالایی برخوردارند، بر این اساس سیستم هیدرومکانیکی تعبیه شده تا تعویض دندهها را تسریع کند.
از سوی دیگر سیستم تعلیق هیدرولیکی قابل تنظیم در محور جلو سفارشی کمپانی WP و ساختار مونوشوک با دامپر هیدروپنوماتیکی سفارشی کمپانی WP در محور عقب تعبیه شده است. اهرمهای ویشکل آلومینیومی برای جذب ضربات عمودی تعبیه شده تا سواری باکیفیت و نرمی را دراختیار سرنشین و راکب بگذارد. البته سایز تایر 80/150 با رینگ 17 اینچی آلومینیومی در عقب و سایز تایر 70/110 با رینگ 17 اینچی آلومینیومی درجلو کیفیت سواری این نیکدبایک اسپرت اتریشی را بهبود میبخشند. در زمینه ایمنی نیز مهندسان کمپانی کیتیام از سیستم دو چرخ دیسکی بهره گرفتهاند. بهبیان دیگر یک دیسک خنکشونده سوراخدار بهقطر 300 میلیمتر با کالیپر چهار پیستونه و یک دیسک خنکشونده سوراخدار بهقطر 230 میلیمتر با کالیپر تکپیستونه مزین بهسیستم ABS ایمنی بالایی را برای راکب و سرنشین بهارمغان میآورند. از مهمترین امکانات کیتیام دوک250 میتوان بهسیستم ترمز دو چرخ دیسکی ABS، کلاستر تمامدیجیتالی، سیستم سوخترسانی انژکتوری EFI، کمکفنرهای سفارشی WP اتریش و تایرهای تیوبلس اشاره کرد. این روزها کیتیام دوک250 مدل 1399 با کارکرد چهارهزار کیلومتر 177 میلیونتومان قیمت دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.