شماره: 1910 / ۱۴۰۱ بيست و پنجم خرداد
تعداد بازدید : 0
ایالات متحده: فروش کیا EV6 در ماه می از 2 هزار دستگاه فراتر رفت
کیا آمریکا گزارش می دهد که در ماه مه فروش خودروهایش در ایالات متحده تقریباً 28 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به تعداد 57 هزار و 941 دستگاه رسیده است.
نتیجه پس از پنج ماه از سال نیز کمتر از سال گذشته است: 268 هزار و 198 دستگاه (کاهش 13.5 درصد).
با این وجود، فروش خودروهای الکتریکی کیا (HEV، PHEV و BEV) بیش از دو برابر شد که افزایش 132 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد و به رکورد ماهانه جدیدی رسید. تعداد دقیقی از فروش آن به اشتراک گذاشته نشده است. فروش کیا EV6 تمام الکتریکی به تعداد 2 هزار و 88 دستگاه رسید که 3.6 درصد از کل تعداد فروش کیا را تشکیل می دهد.اریک واتسون، معاون عملیات فروش کیا آمریکا گفت: «فروش خودروهای الکتریکی کیا همچنان قوی است و در مسیر این برند به سوی یک سال موفق دیگر سهیم است. با محبوبیت مداوم EV6 و نیرو، همراه با علاقه افراد به اسپورتیج هیبریدی، ما مطمئناً در راه تحقق اهداف خود هستیم و انتظار داریم که در طول فصل فروش تابستان شاهد تداوم این روند باشیم.»
پس از چهار ماه حضور در بازار، کیا EV6 به مجموع فروش 10 هزار دستگاه رسیده است که نتیجه بدی نیست. با چنین نتیجه ای باید 30 هزار دستگاه در سال امکان پذیر باشد.لازم به ذکر است که این مدل محدودیت عرضه دارد و ما هنوز نمی دانیم زمانی که تولید بیش از 10 هزار دستگاه در ماه افزایش یابد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرعامل شرکت زامیاد خبر داد:
تعداد بازدید : 0
تولید و عرضه بیش از 50 هزار دستگاه خودرو تجاری در سال جاری
مدیرعامل شرکت زامیاد گفت: مطابق برنامه ریزی انجام شده، این شرکت در سال جاری بیش از 50 هزار دستگاه خودرو تجاری، تولید و به بازار عرضه خواهد کرد.سید محسن مرتضوی با اعلام این خبر افزود: با برنامهریزی متمرکز تولید در شرکت زامیاد و بهرهمندی از توان گروه خودروسازی سایپا به منظور استفاده از بستر تولید در دیگر شرکتهای این خانواده بزرگ، تولید 50 هزار دستگاه خودرو تجاری در سال جاری در این شرکت محقق خواهد شد.او در ادامه با اشاره به افزایش تولید 42 درصدی شرکت زامیاد از ابتدای سال جاری تاکنون تاکید کرد: این شرکت علی رغم مشکلات موجود بر سر راه تولید، توانسته است ضمن ارتقاء میزان تولید خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گام های مهمی در راستای افزایش سطح کیفی محصولات و توسعه محصول بردارد.
مدیرعامل شرکت زامیاد با یادآوری این موضوع که این شرکت، سیاستهای کلان خود را با افزایش شمار تولیدات همراه با توسعه محصول و ارتقاء کیفیت محصولات با استانداردهای روز هدفگذاری کرده است، خاطرنشان کرد: بهبود کیفی وانت زامیاد با کاهش 100 نمره منفی در ابتدای سال جاری و برنامه ریزی گسترده برای توسعه کم سابقه انواع خودروهای تجاری در این شرکت، از اهم اقدامات انجام شده در این حوزه ها است.
مرتضوی، مجموعه این اقدامات را حاصل یک اتحاد زنجیرگونه دانست و یادآور شد: با استفاده از توان و تخصص داخلی، تلاش و کوشش کارگران و کارکنان شرکت زامیاد و بهره مندی از حمایتهای مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا امیدواریم بتوانیم شاهد تحقق رشد 60 درصدی تولید زامیاد در پایان امسال باشیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
آیا واردات مشکل بازندگان مکرر قرعهکشیهای فروش خودرو را حل میکند؟
تعداد بازدید : 1
مژده موهوم تویوتاسواری با پول تیبا !
اینکه خودرو چینی و اروپایی در چه بازه قیمتی میخواهند وارد شوند، گمانهزنی است و کماکان سازوکار واردات بهطور دقیق مشخص نشده، اما باتوجه به اینکه درحالحاضر عدمتوازن قیمت در بازار مربوطبه خودروهای سطح پایین بازار بوده، بهتر است خودروهایی وارد شوند تا با تمام عوارضی که مشمول آن میشود.
این روزها صحبت از واردات خودرو اقتصادی با تعرفه پایین بهعنوان گزینه تنظیم بازار و در راستای تامین منافع طبقات متوسط و ضعیف، در حالی بالا گرفته که برخی افراد به خرید خودروهای خارجی با قیمت مشابه خودروهای داخلی امید بستهاند. در میان صحبتهای طرفداران واردات خودرو و کارشناسان هم کمتر تصریح میشود که منظور از تامین منافع طبقات متوسط و ضعیف با واردات، لزوما تامین خودرو خارجی برای این اقشار نیست، بلکه هدف کاهش نسبی قیمت خودروهای وارداتی در بازار با هدف تاثیرگذاری بر قیمت خودروهای مونتاژی (چینی) و بهای خودروهای داخلی در بازار (نه در کارخانه) است. هرچند هنوز ضمانتی برای تحقق این هدف نیز وجود ندارد و بهگفته کارشناسان؛ خودروهای وارداتی در بهترین حالت نیز با قیمتی کمتر از 800 تا 900میلیونتومان به بازار عرضه نخواهد شد.
فشار ممنوعیت واردات بر گرده تولید
حسن کریمیسنجری، کارشناس صنعت خودرو در این باره گفت: «اینکه خودرو چینی و اروپایی در چه بازه قیمتی میخواهند وارد شوند، گمانهزنی است و کماکان سازوکار واردات بهطور دقیق مشخص نشده، اما باتوجه به اینکه درحالحاضر عدمتوازن قیمت در بازار مربوطبه خودروهای سطح پایین بازار بوده، بهتر است خودروهایی وارد شوند تا با تمام عوارضی که مشمول آن میشود، طبقه متوسط بتواند آنها را خریداری کند تا به کنترل بازار کمک شود. اما اگر خودروهای بالای 25هزار تا 30هزار دلار وارد کشور شوند، نمیتوانند در مدیریت بازار نقش داشته باشند.» وی افزود: «در سال 1396 حدود یکمیلیون و 500هزار دستگاه خودرو در بازار ایران شماره و جذب بازار شده است و در طول 4 سال گذشته نیز همواره سیاستگزار خودرویی اصرار کرده است که خودروسازها سالانه یکمیلیون و 200 هزار دستگاه خودرو تولید کنند. اما خودروسازان در شرایط دشوار سالهای اخیر نتوانستهاند با تمام ظرفیت خود در بهترین حالت بیشتر از 900هزار دستگاه خودرو تولید کنند. حال اگر بپذیریم که یکمیلیون و 200هزار دستگاه عدد متوازنی بوده که براساس مطالعات بازار استخراج شده است، طبیعتا ما در هر سال 300 هزار اختلاف تولید و نیاز بازار داشتهایم و در چنین شرایطی وظیفه تنظیمگری دولت ایجاب میکرده است که کمبود تولید را از طریق واردات تامین کند. اما این اتفاق به دلایل مختلف هیچگاه نیفتاد و تقاضا در بازار خودرو هر سال به سال بعد سرریز شد و این تقاضا به شکل یک فشار مضاعف روی دوش خودروسازها قرار گرفت.»
دونرخی شدن خودرو با قیمتگذاری دستوری
کریمیسنجری با بیان اینکه ناتوانی در مدیریت تقاضا، موجب دونرخیشدن قیمت خودرو شد، ادامه داد: «در چنین شرایطی، قیمتگذاری دستوری موجب تضعیف و زیان خودروساز شد و درعینحال نیز دردی از مصرفکننده را دوا نکرد، زیرا بازار سطح قیمت خود را از شاخصهای اقتصادی مانند تورم و نرخ ارز میگیرد و در آنجا دیگر نمیتوان بهصورت دستوری قیمت را تعیین کرد.» به گفته وی، دولت به دلیل سیاستگزاریهای نادرست قبلی با روش قرعهکشی میخواهد فروش خودرو به نرخ کارخانه را مدیریت کند. اما با این روش طرف تقاضا که باید مدیریت شود، تحریک شده است و حتی افرادی که متقاضی نبودهاند نیز برای استفاده از مزیت قرعهکشی وارد این چرخه شدهاند.» این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه این چرخه هم صنعت خودرویی را زیاندیده کرد و هم نظام دلالی را توسعه داد، تصریح کرد: «تنها به این دلیل که سالانه 200 تا 300 هزار دستگاه خودرو وارد نکنیم، این همه هجمه را هم بر خودروساز و هم بر بر سیاستگزار وارد کردیم و مردم نیز ناراضی هستند.»
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
تسلا هرماه بیش از 500 نفر را در آلمان استخدام می کند
وزیر اقتصاد منطقهای ایالت براندنبورگ آلمان اعلام کرد که شرکت خودروسازی تسلا ماهانه 500 تا 600 نفر را در کارخانه شهر گرونهایده آلمان استخدام میکند و با آژانس ملی اشتغال برای استخدام کارگرانی که دیگر در خودروسازان آلمانی مورد نیاز نیستند همکاری میکند.یورگ اشتاینباخ، وزیر اقتصاد ایالت براندنبورگ آلمان در یک کنفرانس گفت که در مجموع 4100 تا 4500 کارمند تا کنون استخدام شدهاند که حدود 10 درصد از آنها خارجی و به ویژه از لهستان بودند.اشتاینباخ گفت: وضعیت خودروسازان در مناطق دیگر با درک اینکه تولید خودروهای الکتریکی به افراد کمتری نسبت به گذشته نیاز دارد، به ما کمک میکند زیرا ما در تلاش هستیم آنها را به براندنبورگ برسانیم. وی افزود که کارخانه گرونهاید از 23 می در دو شیفت کار میکند و شیفت سوم آن تا قبل از پایان سال آغاز میشود.رویترز در گزارشی اعلام کرد که ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، اوایل ماه ژوئن به کارکنان گفته است که این شرکت کارکنان را به میزان 10 درصد کاهش خواهد داد زیرا افراد در مواردی زیاد شده است اما در توییتر افزود که کارکنان ساعتی را افزایش خواهد داد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
طراحی بی ام و M2 منتشر شود
بی ام و M2 مدل 2023 به این زودی ها عرضه نمی شود.
این خودروساز آلمانی از سال گذشته مدل M2 جدید را تحت آزمایش قرار داده است. به علاوه تیزرهایی از این خودرو را در اوایل سال جاری منتشر کرد.
در یک پست اینستاگرامی توسط کاربر @wilcoblok، ظاهراً قسمت عقب بی ام و M2در دوربین ثبت شده است که جزئیات خوبی را از قسمت عقب کوپه نشان می دهد.
در عکسی که از قسمت عقب M2 منتشر شده است، لوله های اگزوز چهارگانه به سختی دیده می شوند. شکل و گرافیک LED چراغ های عقب اصلاح شده است.
این اولین باری نیست که طراحی بی ام و M2به صورت آنلاین منتشر می شود. سال گذشته سپر جلوی M2 در اینستاگرام منتشر شد که جلوپنجره چهارگوش و ورودی های کناری را برای این کوپه جمع و جور نشان می داد.
تا کنون، سپر جلوی لو رفته با عکسهای جاسوسی و تیزرها مطابقت دارد، که به ما می گوید طرح هایی که از روی آن رسم شده اند میتواند به واقعیت نزدیک باشد. در هر صورت، این تصاویر طرح قطعی و نهایی را نشان نمی دهند.
بی ام وM2 مدل 2023 قرار است امسال معرفی شود. در حالی که گزارش های اولیه ما را به این باور رساند که در جشنواره سرعت گودوود این ماه برای اولین بار عرضه خواهد شد، اما اطلاعیه های اصلی خلاف این موضوع را اعلام کردند. در عوض، بی ام و M3 تورینگ جدید در تپه های معروف گودوود در کنار M4 CSL رونمایی خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.