شماره: 1914 / ۱۴۰۱ سي و يکم خرداد
تعداد بازدید : 2
اخبار
افزایش سقف فردی تسهیلات ازدواج در بانک ملت
بانک ملت بر اساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج معرفی شدگان سایت ازدواج بانک مرکزی را از ابتدای سال 1401 افزایش داد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، با توجه به مفاد ماده 50 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران( افراد دارای پرونده ایثارگری در بنیاد شهید و امور ایثارگران) با الزام استعلام برخط موجود در سامانه ازدواج بانک مرکزی، این تسهیلات به میزان دو برابر افراد عادی به این دسته از متقاضیان پرداخت خواهد شد.
بر اساس این گزارش، سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای افراد عادی حداکثر 1.2 میلیارد ریال، شرایط سنی خاص حداکثر 1.5 میلیارد ریال، ایثارگران حداکثر 2.4 میلیارد ریال و ایثارگران شرایط سنی خاص حداکثر سه میلیارد ریال با بازپرداخت حداکثر 120 ماه تعیین شده است.
بر این اساس، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر 25 سال و زوجه های زیر 23 سال واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج و معرفی شده از طریق سامانه ازدواج بانک مرکزی تا سقف یک میلیارد و پانصد میلیون ریال افزایش می یابد که در صورت تعیین مبلغ در سامانه ازدواج بانک مرکزی قابل پرداخت خواهد بود.
این گزارش حاکی از این است که ملاک محاسبه سن متقاضیان، تاریخ تولد تا تاریخ عقد آنان است که در سامانه بانک مرکزی ثبت شده است.
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به شرط ثبت نام در سامانه ازدواج بانک مرکزی، به اشخاصی که تاریخ وقوع عقد آنان پس از تاریخ اول فروردین ماه 1397 بوده است قابل پرداخت خواهد بود.
بانک سامان میزبان فعالان صنعت غذا در آگروفود 2022
بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشینآلات و صنایع وابسته با عنوان ایران آگروفود 2022، در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار میشود.
به گزارش روزنامه اخبار صنعت ؛ به نقل از سامان رسانه، بانک سامان با گستره متنوعی از خدمات و محصولات در حوزه صنعت غذا و با هدف همراهی و حمایت از فعالان این صنعت در حوزه خدمات ریالی، ارزی و اعتباری با کادری کامل متشکل از مدیران ارشد، میانی و کارشناسان متخصص در بیست و نهمین نمایشگاه آگروفود حضور فعال خواهد داشت.
این گزارش حاکی است بانک سامان که بهواسطه خدمات گسترده و کامل خود در سالهای گذشته به انتخاب اول شرکتهای فعال صنایع غذایی کشور تبدیل شده است بهعنوان تنها بانک در این رویداد نمایشگاهی حاضر میشود و در نظر دارد تا در طول برگزاری نمایشگاه با جلسات و ملاقات حضوری آخرین خدمات و امکانات خود را در اختیار این حوزه اقتصادی کشور قرار دهد.
گفتنی است نمایشگاه بینالمللی صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشینآلات و صنایع وابسته از 27 لغایت 30 خردادماه در محل دائمی نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار میشود و علاقهمندان میتوانند با حضور در غرفه بانک سامان در سالن 31 A نسبت به دریافت مشاورههای فنی لازم درزمینهٔ خدمات مالی و بانکی بپردازند.
امضایتفاهمنامه همکاری بین بانک صادرات و آستان قدس
الحاقیه تفاهمنامه همکاری بین بانک صادرات ایران و سازمان اقتصاد رضوی آستان قدس، با حضور رئیس هیئتمدیره بانک صادرات ایران و قائممقام آستان قدس رضوی، امضا شد.
به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، یاسر مرادی رئیس هیئتمدیره بانک صادرات ایران در دیدار با مالک رحمتی قائممقام آستان قدس رضوی، ضمن امضای الحاقیه تفاهمنامه همکاری بانک صادرات ایران با موسسه سازمان اقتصاد رضوی آستان قدس برای توسعه همکاری و ارائه انواع خدمات بانکی به این مجموعه اعلام آمادگی کرد.بر اساس الحاقیه این تفاهمنامه، گشایش اعتبارات اسنادی ارزی و ریالی، صدور ضمانتنامه ارزی و ریالی، پرداخت تسهیلات خرید دین بابت تنزیل اعتبارات اسنادی ریالی به سازمان و شرکتهای وابسته با رعایت بسته سیاستهای اعتباری و ضوابط ناظر بر تخصیص اعتبار بانک و اعطای تسهیلات و تعهدات در چارچوب ضوابط و مقررات از مهمترین محورهای این الحاقیه است.انعقاد تفاهمنامه پرداخت سود سهام و جمعآوری وجوه و همچنین اعطای تسهیلات به مشتریان سازمان در قالب طرح همیاران سپهر از دیگر توافقات این الحاقیه است.همکاری بانک صادرات ایران با مجموعه آستان قدس رضوی نقش مهمی در توسعه همکاری و ارائه انواع خدمات به دوستداران امام رئوف داشته به نحوی که ارائه خدمات بدیع و نوآورانه ویژه نیز برای سهولت و رفاه حال زائران آن حضرت از طریق ایجاد سامانه نذورات آستان قدس رضوی در دستور کار این بانک بوده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
پس از طراحی و اخذ مجوز از بیمه مرکزی :
تعداد بازدید : 0
بیمه «ما» صندوق های اجاره ای بانک ملت را بیمه کرد
شرکت سهامی بیمه «ما» برای اولین بار در کشور، پس از طراحی و اخذ مجوز از بیمه مرکزی ج.ا.ا، صندوق های اجاره ای بانک ملت را بیمه کرد.
به گزارش روزنامه اخبار صنعت ؛ شرکت سهامی بیمه “ما” برای اولین بار در کشور، پس از طراحی و اخذ مجوز از بیمه مرکزی ج.ا.ا، صندوق های اجاره ای بانک ملت را بیمه کرد. صندوق اجاره ای بانک ملت یک جای مناسب و امن برای نگهداری اموال شخصی با ارزش نظیر طلا، ارز، اسناد، اوراق بهادار و مدارک است که به مشتریان بعضی از شعب بانک ملت در سراسر کشور، ارائه می شود.
بر اساس گزارش روابط عمومی بیمه “ما”، نظری مدیر بیمه های مهندسی بیمه “ما” با اعلام این خبر گفت: صندوق اجاره ای یکی از سرویسهای جانبی بانکها به مشتریان جهت تأمین نیازهای امنیتی برای محافظت از داراییهای باارزش آنهاست. بیمه نامه صندوق های اجاره ای در چارچوب استانداردهای بین المللی طراحی و پس از دوسال فروش آزمایشی و موفق در بانک ملت به عنوان بانک پیشتاز در ارائه خدمات برتر و نوین بانکداری، اکنون مسیر های پیشرفت در بازار داخلی صنعت بیمه را طی کرده و در حال اخذ مجوز صدور این بیمه نامه برای کلیه بانک ها و موسسات مالی واعتباری می باشد.
وی افزود: طراحی این بیمه نامه به شکلی است که هم مشتریان بانک وهم خود بانک ها می توانند به صورت انفرادی و یا گروهی اقدام به تهیه و خرید آن نمایند.
نظری در خصوص خطرات تحت پوشش بیمه نامه صندوق های اجاره ای گفت: آنچه که خاطر تمام دارندگان صندوق های اجاره ای را مطئن تر می کند اینست که بدانند خطراتی که این بیمه نامه تحت پوشش قرارمی دهد چیست؟ باید بگوییم این بیمه نامه خسارت های احتمالی اعم ازآتشسوزی، انفجار، سرقت وبلایای طبیعی را پوشش می دهد.مدیر بیمه های مهندسی بیمه “ما” خاطرنشان کرد: هیچکس ازجمله بانک از محتویات صندوق مطلع نخواهد شد و اینطور نیست که لازم باشد که به بانک بگویند که در صندوق چه چیزی خواهند گذاشت. البته بانکها قوانینی دارند که شما را از گذاشتن موارد خطرناک و مجرمانه منع میکنند.
نظری درباره مدت بیمه نامه گفت: شروع پوشش و اجرای تعهدات بیمهگر از زمان درخواست مشتری جهت پوشش بیمه ای به مدت یکسال شمسی می باشد و خسارت های احتمالی اعم ازآتشسوزی، انفجار، سرقت وبلایای طبیعی را پوشش می دهد.
مدیر بیمه های مهندسی و طراح بیمه نامه صندوق های اجاره ای در خصوص چگونگی دریافت بیمه نامه صندوق اجاره ای گفت: بیمه گذار به سه طریق؛ مراجعه به شعب بانک ملت که دارای صندوق اجاره ای هستند، مراجعه به شعب شرکت بیمه “ما” درسراسر کشور و همچنین مراجعه به نمایندگان شبکه فروش بیمه “ما”می تواند بیمه نامه صندوق اجاره ای را دریافت کند.
وی افزود: بیمه گذاران می توانند درخواست خود را در قالب فرم پیشنهاد تا سقف 5.000.000.000ریال بدون اعلام محتویات صندوق و یا به صورت خود اظهاری تنظیم و بیمه نامه مربوطه را اخذ نمایند. همچنین در صورت اظهار محتویات صندوق، بیمه گذاران می توانند از تخفیف ویژه در نظر گرفته شده برخواردار گردند. شایان ذکر است کلیه اقدامات خرید این بیمه نامه از طریق بستر برخط در سامانه بیمه ” ما” در حال نهایی شدن بوده و درخواست کنندگان در آینده نزدیک می توانند ظرف کمتر از یک روز کلیه فرایند درخواست تا صدور بیمه نامه را طی نمایند.
گفتنی است بیمه “ما” در نظر دارد به منظور گسترش این رشته جدید بیمه ای , تحولات شگرف و بینظیری را برای اولین بار در صنعت بیمه کشور رقم بزند لذا از علاقه مندان دعوت می گردد اخبار مربوط به این تحولات را که به صورت مستمر در وب سایت رسمی بیمه “ما” منتشر می گردد، دنبال نمایند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
طبق ارزیابی بیمه مرکزی:
بیمه پاسارگاد در بالاترین سطح توانگری مالی قرار گرفت
شرکت بیمه پاسارگاد برای سال های متوالی در سطح یک توانگری مالی قرار گرفت.
به گزارش روزنامه اخبار صنعت ؛ شرکت بیمه پاسارگاد برای سال های متوالی در سطح یک توانگری مالی قرار گرفت. طبق ارزیابی صورت های مالی مصوب سال 1400 توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت بیمه پاسارگاد موفق به کسب سطح یک توانگری مالی مؤسسات بیمه با نسبت توانگری 304 درصد شده است.بر اساس گزارش های دریافتی، در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره 69) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس آخرین صورت های مالی سال 1400و پس از اعمال تعدیلات ، نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال 1401 معادل 304 درصد (سطح یک)، مورد تأیید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.گفتنی است شرکت بیمه پاسارگاد از ابتدای اجرایی شدن آیین نامه شماره 69 شورای عالی بیمه تا کنون، موفق به حفظ سطح یک توانگری مالی خود در صنعت بیمه شده و این در حالی است بیمه پاسارگاد توانسـته است با مدیریت صحیح منابع و برنامه های افزایش سرمایه شاخص توانگری مالی خود را رشد دهد. این نسبت بیانگر میزان توان مالی شرکت در قبال تعهدات خود است.
یادآور می شود نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال 1399 برابر با 334 درصد، سال 1398 برابر با 219درصد، سال 1397 برابر با 157 درصد، سال 1396 برابر با 122 درصد، 1395 برابر با 129 درصد، سال 1394 برابر با 118درصد، سال 1393 برابر با 115 درصد و این نسبت برای سال 1392 معادل 105 درصد تعیین شده است. سطوح توانگری بیمه پاسارگاد در سال های اخیر نشان می دهد که این شرکت بیمه ، با داشتن توانگری 304 درصد و در نظر گرفتن حاشیه ریسک بالا، توانسته است همچنان توانگری مالی خود را در سطح مطلوب حفظ نمایند.
بیمه آسیا اعلام کرد:
صحنه سازی برای گرفتن خسارت در تبریز و همدان
کارشناسان شعبه مرکزی بیمه آسیا در شهرهای تبریز و همدان ، از پرداخت بیش از پنج میلیارد ریال خسارت در دو پرونده جعلی جلوگیری کردند.به گزارش روزنامه اخبار صنعت ؛ به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، در پی گزارش برخورد وسیله نقلیه با موتور سیکلت در شهر هریس منجر به مصدومیت دو نفر، پرونده ای در شعبه مرکزی بیمه آسیا در تبریز تشکیل شد و کارشناسان بررسی و تحقیقات خود درباره این حادثه را آغاز کردند.
بنا بر این گزارش، نتیجه بررسی ها از نحوه حادثه، گزارش های کارشناسی و و سوابق مصدومان نشان داد یکی از مصدومان در سال1395 بابت شکستگی بینی و سایر صدمات مبلغ 122 میلیون ریال از یک شرکت بیمه خسارت و یکی از دوستانش در این پرونده جزو اعضای باند تصادفات ساختگی در باغ معروف تبریز نیز دیه دریافت کرده است.
با تلاش و هوشیاری کارشناسان فنی بیمه آسیا، پاسخ های متناقض شاکیان در خصوص نحوه و زمان دقیق تصادف، لایحه، مدارک و مستندات مستدل مربوطه به مراجع ذیصلاح قضایی و انتظامی ارائه شد. در نهایت برای دادگاه تجدید نظر، ساختگی بودن بودن تصادف محرز گردید و از پرداخت دو میلیارد و 415 میلیون ریال خسارت بدنی ثالث من غیر حق، جلوگیری به عمل آمد.این گزارش می افزاید، در یک حادثه رانندگی دیگر منجر به فوت و مصدومیت و تشکیل پرونده خسارت به مبلغ دو میلیارد و 630میلیون ریال، هوشیاری کارشناسان شعبه مرکزی بیمه آسیا در همدان، راز جابجایی راننده در این حادثه را برملا کرد.در بررسی های دقیق حادثه، توضیحات افسر کاردان فنی، عدم ارائه مدارک راننده معرفی شده و عدم شناسایی واضح مقصر حادثه توسط مصدومین، مشخص شد راننده مقصر خود را فرد دیگری معرفی کرده است.فرد معرفی شده اعلام کرد در حادثه حضور نداشته و راننده مقصر به علت نداشتن گواهینامه مجاز رانندگی، خود را به نام فرد دیگری معرفی و باتبانی، بعد از حادثه اقدام به اخذ گواهینامه و ارائه آن کرده است.
به بازیکن تیم ملی فوتبال ایران
بیمه سرمد 3 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد
شرکت بیمه سرمد، خسارت یکی از اسبهای بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان را پرداخت کرد.به گزارش روزنامه اخبار صنعت ؛ به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، یکی از اسبهای سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان که در این شرکت بیمه شده بود، به علت مشکل کولیک تلف شد.پس از این اتفاق، بیمه سرمد با اعزام کارشناس، خسارت وارد شده را بررسی کرد و خسارت این بازیکن تیم ملی فوتبال را پرداخت کرد.خلیل آزمون، پدر سردار آزمون که مدیر برنامههای او نیز هست، با حضور در نمایندگی 2336 صمدیاری شهر گنبد در استان گلستان بیمه سرمد، چک 3.102.850.000 ریالی این خسارت را به نمایندگی از بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان دریافت کرد. او در جلسه با مدیران استانی بیمه سرمد، از این شرکت برای ارائه خدمات و پرداخت بهموقع خسارت تقدیر و تشکر کرد.سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان که این روزها در باشگاه بایرن لورکوزن و در بوندس لیگای آلمان بازی میکند و در کنار فوتبال، در رشته اسب سواری نیز نام و آوازهای دارد، یکی از مشتریان ارزشمند بیمه سرمد است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
در مراسم تجلیل از برترین های فروش بیمه های زندگی:
اسامی برندگان جشنواره نوبهار زندگی بیمه پارسیان اعلام شد
برندگان خوش حساب بیمه های زندگی بیمه پارسیان در جشنواره نوبهار زندگی و همچنین نمایندگان برتر فروش بیمه های زندگی در جشنواره ستارگان فروش این شرکت معرفی شدند.
به گزارش روزنامه اخبار صنعت ؛ طی برگزاری مراسم تجلیل از برترین های فروش بیمه های زندگی که با حضور مدیران ارشد و جمعی از سرپرستان، روسای شعب و نمایندگان برگزار شد، از نمایندگان برتر جشنواره ستارگان فروش بیمه های زندگی که براساس شرایط اعلام شده جشنواره موفق به کسب امتیاز لازم شده بودند با اهدای جوایز نفیسی تقدیر به عمل آمد.
همچنین در این مراسم، قرعه کشی برای انتخاب بیمهگزاران خوش حساب بیمه های زندگی در جشنواره نوبهار انجام و برندگان این جشنواره معرفی شدند.
طبق اطلاع رسانی قبلی، در این جشنواره بیمه گزاران بیمه عمر و سرمایه گذاری پارسیان که اقساط خود را از ابتدای سال 1400 تا فروردین ماه 1401 به صورت کامل پرداخت نموده و دارای اقساط معوق نبودند در پنج گروه زرین، سیمین، برنزین، بلورین و نخستین براساس امتیازات کسب شده قرار گرفتند و با انجام قرعه کشی، جوایز نفیسی به برندگان اهدا گردید.
توضیح اینکه جوایز نقدی به صورت اندوخته بیمه نامه های برندگان قرعه کشی، در حساب بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری ایشان منظور خواهد شد.
مراسم تجلیل از نمایندگان برتر فروش بیمه های زندگی و قرعه کشی بیمه گزاران خوش حساب زندگی در راستای تکریم و قدردانی از شبکه فروش و بیمه گزاران و همچنین رعایت اصل مشتری مداری برگزار شد و در پایان بر اساس شرایط اعلامی و امتیاز اعطا شده به برترین ها و برندگان، جوایز ارزشمندی اهدا شد.بیمه گزاران محترم می توانند جهت اطلاع از نتیجه قرعه کشی، از تاریخ 31/03/1401 به سایت بیمه پارسیان به آدرس par-sianinsurance.ir مراجعه نمایند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد:
بانک کارآفرین پیشرو در تامین مالی شرکت های دانش بنیان
بانک کارآفرین با وجود عمر کوتاه همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی اما تا کنون خدمات ارزنده ای برای شرکت های دانش بنیان داشته و بعنوان بانک پیشرو در تامین مالی شرکت های دنش بنیان شناخته شده است.
به گزارش روزنامه اخبار صنعت، علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، به همکاری صندوق نواوری و شکوفایی با دوازده بانک اشاره کرد و ضمن تقدیر از فعالیتهای بانک کارآفرین از گسترش همکاری های دو جانبه آنها خبر داده است.آنچه از نظرتان می گذرد بخشی از این گفت و گو است.
وحدت به روال همکاری این صندوق با بانکها اشاره کرده و افزود: اگرچه همکاری صندوق نوآوری با بانک کارآفرین دیرهنگام آغاز شد، اما تاکنون این بانک در همکاری با صندوق نوآوری خدمات متنوعی را در اختیار شرکتهای دانشبنیان قرار داده است.
وی تصریح کرد:بانک کارآفرین از جمله بانکهایی است که دفتر حمایت از نوآوری خود را در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی راهاندازی کرد و این اقدام باعث تسهیل در ارائه خدمات به شرکتهای دانشبنیان شد. در حال حاضر بیش از 12 بانک دفتر نوآوری خود را در ساختمان صندوق نوآوری راهاندازی کردهاند تا روند اعطای تسهیلات و خدمات به شرکتهای دانشبنیان تسهیل شود.
انتشار نخستین صکوک دانش بنیان ها با کمک بانک کارآفرین
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به روال همکاری صندوق و بانک کارآفرین تاکید کرد: به موجب تفاهمنامهای که بین صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک کارآفرین منعقد شده، این بانک به شرکتهای دانشبنیانی که از طرف صندوق نوآوری معرفی میشوند، خدماتی نظیر پذیرش رکن ضامن و انتشار صکوک نیز ارائه میکند.
وحدت با اشاره به روال خوب همکاری با کارآفرین تصریح کرد: بر اساس این تفاهمنامه دوجانبه ، نخستین صکوک نوآوری به همت صندوق نوآوری و با ضمانت بانک کارآفرین برای شرکت دانشبنیان داروسازی دکتر عبیدی با نماد «نوآور» در فرابورس منتشر شد. این اوراق به شرکتهای دانشبنیان کمک میکند تا از طریق بازار سرمایه، تامین مالی شوند. که با امضا تفاهم نامه جدید با بانک کارآفرین این روال وارد فاز جدید و بهتری خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین بانک کارآفرین در حوزه صدور ضمانتنامه نیز تاکنون خدمات خوبی را به شرکتهای دانشبنیان ارائه کرده است. همانگونه که از سوی مدیرعامل محترم بانک نیز اعلام شد، بانک علاقهمند به ورود به حوزههای سلامت و فناوری پیشرفته است، ما نیز آمادگی داریم در این زمینه همکاریهای خود را با این بانک توسعه بخشیم.
دانش بنیان ها خوش حسابند
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین با تاکید بر این که شرکتهای دانشبنیان از خوشحسابترین مشتریان شبکه بانکی هستند و کمترین میزان معوقات در این شبکه متعلق به شرکتهای دانشبنیان است، در مورد ساز و کار همکاری بانکها و صندوق نوآوری و شکوفایی در تامین مالی شرکتهای دانشبنیان خاطر نشان کرد: طبق ماده 18 قانون جهش تولید دانشبنیان، امکان سرمایهگذاری مشترک بانکها با صندوق نوآوری و شکوفایی در طرحهای دانشبنیان فراهم شده است. با این قانون، جذابیتهای خوبی در حوزه سرمایهگذاری در طرحهای دانشبنیان برای شبکه بانکی کشور ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در حوزه سرمایهگذاری، ما در صندوق نوآوری4 محور همکاری با شبکه بانکی کشور تعریف کردهایم که تاسیس شرکت پروژه سهامی عام برای تامین مالی پروژههای دانشبنیان با ریسک پایین، تاسیس شرکت سرمایهگذاری و هلدینگ سهامی عام مشترک، تاسیس صندوقهای جسورانه و خصوصی و تاسیس شرکت تامین سرمایه نوآوری را شامل میشود.
وحدت همچنین با اشاره به نام گذاری سال 1401 به نام سال «تولید؛ دانشبنیان و اشتغالآفرین» ادامه داد: دومین قانون مهم در حمایت از دانش بنیانها با نام «جهش تولید دانشبنیان» در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. مجموعه اینها باعث شده است ظرفیتهای بسیار خوبی در کشور ایجاد شود و باید از این فرصت و همگرایی قوای سهگانه و دستگاههای مختلف برای رشد و توسعه اقتصاد دانشبنیان استفاده کرد. امیدواریم امسال شاهد رشد و توسعه شرکتهای دانش بنیان در کشور باشیم و متعاقباً اقتصاد کشورمان نیز توسعه یابد.
به گفته وحدت، از مجموع 6700 شرکت دانشبنیان، حدود10درصد آنها ظرفیتهای صادراتیشدن را به دست آوردهاند. شرکتهای دانش بنیان باید از همان ابتدای تاسیس به صادرات فکر کنند و پتانسیلهای صادراتی خود را افزایش دهند تا به رشد و توسعه بیشتر دست یابند. اینکه چرا10 درصد شرکتهای ما صادرات دارند، ریشه در عوامل مختلفی دارد که از جمله مهمترین آنها میتوان به عدم شناخت بازارهای بینالمللی و نبود اعتماد به نفس اشاره کرد. ما با ارائه خدمات توانمندسازی که به صورت بلاعوض به دانشبنیانها ارائه میشود، سعی در ارتقای ظرفیتهای صادراتی این شرکتها داریم. از این رو با برپایی کارگاههای آموزشی به آنها یاد میدهیم که چگونه وارد بازارهای بینالمللی شوند و چگونه با مشتریان بالقوه خارجی خود ارتباط بگیرند و به فروش محصولات خود بپردازند.
امتیاز جدید بانک آینده به صاحبان چک صیادی
بانک آینده در راستای گسترش و سهولت دسترسی به خدمات سامانه صیاد (پیچک) برای انجام امور ثبت، تأیید و انتقال چکهای جدید صیادی، اقدام به ارائه این خدمات از طریق دستگاههای خودپرداز و کیوسکهای بانکی کرد.
به گزارش روزنامه اخبار صنعت ؛ بر این اساس، خدمات ثبت، تأیید و انتقال چکهای بنفشرنگ با عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، تأیید و انتقال آن در سامانه صیاد است»، از طریق خودپردازها و کیوسکهای بانک آینده ارائه میشود.
بر این اساس، نحوه دریافت خدمات سامانه صیاد از طریق خودپردازها بهشرح زیر است:
الف) نحوه استفاده صادرکنندگان چک از خدمات خودپرداز:
صادرکننده چک میتواند با در اختیار داشتن یکی از کارتهای بانکی صادر شده از سوی بانکی که دستهچک وی را صادرکرده، به خودپرداز بانک مذکور مراجعه کرده و پس از طی فرایند احراز هویت (ورود اطلاعات رمز اول کارت) و مراجعه به منوی ثبت چک، با واردکردن اطلاعات شناسه صیادی 16رقمی مندرج در برگه چک که قصد صدور آن را دارد و مشاهده اطلاعات اولیه ثابت چک، نسبت به ثبت صدور چک با واردنمودن اطلاعات تاریخ، مبلغ و مشخصات ذینفع چک و دلیل ارائه چک (بابت) اقدام کند.
* بهعنوان مثال چنانچه دستهچک از سوی بانک x صادر شده باشد، متقاضی صدور چک (صادرکننده چک) میتواند با استفاده از کارت بانکی صادره از بانک x و مراجعه به خودپرداز بانک یادشده نسبت به ثبت صدور چک اقدام کند.
همچنین، صادرکننده امکان استعلام وضعیت چک را از طریق درگاه خودپرداز را دارد.
ب) نحوه استفاده گیرندگان چک از خدمات خودپرداز:
گیرنده چک میتواند با در اختیار داشتن یکی از کارتهای بانکی و مراجعه به خودپرداز (شرط یکسان بودن بانک صادرکننده کارت و ارائهدهنده خودپرداز الزامی است) و پس از طی فرایند احراز هویت (ورود اطلاعات رمز اول کارت) و مراجعه به منوی استعلام و تأیید دریافت/ انتقال چک، با وارد کردن اطلاعات شناسه صیادی 16رقمی مندرج در برگه چک دریافتی و مشاهده اطلاعات چک ثبتشده به نفع خود، عملیات تأیید دریافت چک/انتقال چک به شخص ثالث را انجام دهد.
* بهعنوان مثال چنانچه متقاضی تأیید چک به خودپرداز بانک x برای انجام عملیات تأیید/ انتقال (در دو منوی جداگانه) در دسترس مراجعه میکند، الزاماً با استفاده از کارت بانکی صادرشده توسط بانک x میتواند نسبت به تأیید و یا انتقال چک اقدام کند.
این عملیات میتواند در خصوص هر چک صادرشده از شبکه بانکی انجام پذیرد.
ج) عودت انتقال چک:
دریافتکننده چک با استفاده از این منو، امکان عودت چک را در صورت لغو معامله دارد و چک عودتشده را میتواند به شخص انتقالدهنده چک، بازگرداند.
د) استعلام وضعیت انتقال: امکان استعلام وضعیت انتقال چک برای مشتریان (صادرکننده و تأییدکننده چک) با استفاده از این منو وجود دارد.
نمایندگان برتر بیمه نوین تقدیر شدند
مراسم تقدیر از برترینهای شبکه فروش بیمه نوین در سال 1400با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران این شرکت ونمایندگان برتر در سالن همایش هتل اوین پارسیان تهران برگزار شد.
به گزارش روزنامه اخبار صنعت ؛ به نقل از روابط عمومی و بینالملل بیمه نوین، در این مراسم از برترینهای شبکه فروش این شرکت در قالب مسابقات آفرین ساز و رهپویان و با در نظر گرفتن عناوینی چون “نمایندگان برگزیده سراسرکشوری”، “نماینده برتر در رشته بیمه عمر انفرادی”، “نماینده برتر هر رشته”، “نماینده برتر هر شعبه”، “نماینده برتر از نظر رشد پرتفوی”، “نماینده برتر جدید” و “نماینده برتر سهامداری و کارگزاران برتر متعامل”، با اهدای جوایز، لوح تقدیر و تندیس قدردانی به عمل آمد.
حسین کریمخان زند، مدیرعامل بیمه نوین در بخشی از این مراسم با اشاره به آنکه صنعت بیمه و اقتصاد کشور در حال تغییر است، گفت: این تغییر با ورود شرکتهای جدید و افزایش بستر رقابت در حال شکل گیری است. بنابراین باید با افزایش ظرفیت ریسک پذیری خود در خصوص به کارگیری روش های بازاریابی جدید، عرصه های تازه هوش مصنوعی در ارائه خدمات بیمه و مطالعه نیازهای بازار و خواسته مشتریان در ارائه خدمات جدید، آماده ورود به فضای رقابتی جدید باشیم.
وی در ادامه افزود: یکی از بسترهایی که باید حتما به توسعه آن توجه کرد همسان سازی سرعت صدور و پرداخت خسارت بیمه نامه است. این مسئله نیازمند بازنگری فرآیندهای موجود و ایجاد زیرساخت های جدید است که هوشمندی و تلاش تمامی اعضای خانواده بیمه نوین از جمله شبکه فروش را میطلبد.
نائیب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه نوین با تأکید بر لزوم افزایش قدرت فروش نمایندگان بیمه نوین گفت: یکی از شاخصهای مهم در بحث فروش پایدار در نمایندگی بیمه به نگهداشت مشتری بازمیگردد. شاخصی که در میان نمایندگان بیمه نوین نشان موفقیت شبکه فروش بوده و تا کنون به خوبی اجرایی شده است و امروز جای امیدواری است که کارمزد نمایندگان در بیمه نوین نسبت به 6 سال گذشته، تقریبا 12 برابر شده است.
وی در پایان گفت: در بیمه نوین یکی از استراتژی های اصلی؛ گسترش آموزش در تمامی حوزههای فنی و بازاریابی بیمه است. بنابراین تلاش داریم تا هرگونه بستر آموزشی مورد نیاز برای نمایندگان و کارکنان ایشان را فراهم سازیم.
بر اساس این گزارش، به گفته مدیر امور شعب، نمایندگان و کارگزاران بیمه نوین شاخصهای انتخاب نمایندگان برتر این شرکت در سال 1400 بر اساس مواردی مانند رشد پرتفوی، کسب سهم جدید از بازار، تمدید بیمهنامهها و نگهداشت مشتری، رعایت نسبت خسارت مناسب، رعایت اخلاق حرفهای نمایندگی بیمه، توجه به پتانسیلهای منطقهای هر شهر و توجه به رشد و توسعه در فعالیت نمایندگان بوده است.
برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی فردی و مدیریت آینده توسط جلال مسلمان یزدی از جمله بخش های دیگر مراسم تقدیر از برترین های شبکه فروش این شرکت بود.
در این مراسم 80 نماینده و کارگزار برتر متعامل مورد تقدیر قرار گرفتند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.