شماره: 2054 / ۱۴۰۱ بيست و پنجم دي
تعداد بازدید : 0
فروش نسخه فونیکس FX پریمیوم آغاز شد!
طبق اعلام مدیران خودرو، فروش فونیکس FX پریمیوم از امروز مورخ 24 دی ماه 1401 آغاز شده است.
مدیران خودرو در ابتدا اقدام به فروش 700 دستگاه فونیکس FX اکسلنت با موتور 1.5 لیتری توربو و گیربکس 9 سرعته CVT کرد. اما اکنون فروش نسخه پریمیوم این خودرو، با موتور 1.6 لیتری توربو و گیربکس دو کلاچه DCT آغاز شده است.
فونیکس FX پریمیوم از یک موتور 1.6 لیتری توربو GDi و گیربکس 7 دنده DCT تر بهره می برد. این قوای محرکه که با تیگو 8 پرو مشترک هستند با تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور، محصول جدید فونیکس را طی 7.7 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رسانند.همچنین این خودرو با بهره گیری از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب و همچنین ترمز های دیسکی در هر چهارچرخ، دینامیک خوبی را نیز به راننده هدیه می دهد.
فونیکس FX پریمیوم به 6 ایربگ و انبوهی از سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، رادار نقطه کور، رادار خروج از خط، دستیار کنترل خودرو بین خطوط، کروز کنترل هوشمند، ترمز اضطراری و.... مجهز است.
امکانات رفاهی این خودرو نیز مواردی مانند صندلی های برقی گرمکن دار، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، کی لس استارتر، ترمز پارک برقی، اتوهلد، درایو مود و ... هستند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
تبدیل لامبورگینی اوروس به یک شاسی بلند دو درب توسط تیونینگ منصوری
منصوری دوست دارد جدیدترین خودروهای لوکس پرقدرت اروپا را تیونینگ کند.به روز رسانی های این شرکت اغلب یک کیت بدنه را اضافه می کند و موتور را تنظیم می کند تا قدرت بیشتری تولید کند. آخرین ساخته آن فراتر از این است و لامبورگینی اوروس چهار در را به یک کوپه دو درب با سواری بالا تبدیل کرده است.منصوری پس از دریافت درخواست های متعدد از طریق برنامه سفارشی خود، تصمیم گرفت اوروس را به یک شاسی بلند دو درب تبدیل کند. یک سال و نیم طول کشید تا متخصصان پس از فروش این ایده را به واقعیت تبدیل کنند و محصول نهایی دستخوش تغییرات گسترده ای شد تا این تبدیل کامل شود.پیشرانه هیچ تغییر دیگری دریافت نکرد و با دو درب همان 900 اسب بخار (671 کیلووات) و 811 پوند فوت (1100 نیوتن متر) گشتاور ارائه می شود. منصوری ادعا می کند که این شاسی بلند می تواند در 2.9 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) برسد. می تواند به حداکثر سرعت 200 مایل در ساعت (323) برسد که 10 بیشتر از مدل استوک است.
این شرکت قیمتی را برای تبدیل اوروس ارائه نکرده است، اما قیمت آن در ایالات متحده از حدود 230 هزار دلار شروع می شود.
فراهم شدن امکان ثبت نام در پیش فروش سایپا از طریق بانک ملت
امکان ثبت نام در طرح پیشفروش محصولات گروه خودرو سازی سایپا با استفاده از حساب وکالتی برای دارندگان حساب در بانک ملت فراهم شد.به گزارش از روابط عمومی بانک ملت، از این پس دارندگان حساب نزد بانک ملت نیز میتوانند برای ثبت نام در طرحهای پیش فروش محصولات سایپا از جمله پیش فروش عادی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نسبت به معرفی حساب وکالتی نزد بانک ملت اقدام کنند.پیش فروش جدید محصولات سایپا از پنجشنبه 22 دیماه 1401 آغاز شده است
جدید ترین مجوز واردات خودرو
برای جانبازان
با توجه به لایحه بودجه سال 1402، مجوز واردات یک دستگاه خودرو به جانبازان بالای 70 درصدی تعلق می گیرد که در سال های گذشته از تسسهیلات ماده 45 قانون جامع ایثارگران استفاده نکرده اند.مطابق بند (و) تبصره هفت لایحه بودجه 1402، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان بالای 70 درصد که در سنوات گذشته از تسهیلات ماده 45 قانون جامع ایثارگران استفاده نکردهاند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر با رعایت قوانین و مقررات ارائه کند.در خصوص سایر مشمولان ماده 45 قانون مذکور از محل تسهیلات قرض الحسنه تبصره 16 این قانون برای خرید خودرو داخلی اقدام میشود. آیتالله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری امروز (چهارشنبه، 21 دیماه 1401) لایحه بودجه 1402 کل کشور را به مجلس تقدیم کرد. این لایحه دومین لایحه بودجهای است که دولت سیزدهم تدوین و به مجلس تقدیم کرده است. بر اساس ماده واحده لایحه بودجه سال 1402 کل کشور از حیث منابع و مصارف افزون بر 52 میلیون و 616 هزار و 965 میلیارد ریال است.
سوزوکی eVX کراس اوور الکتریکی
برای سال 2025 معرفی شد
سوزوکی در بخش خودروهای الکتریکی از رقبا عقب مانده است اما به نظر می رسد که این شرکت ژاپنی بالاخره در تلاش است تا اولین خودروی برقی تولیدی خود را معرفی کند.این خودرو تا سال 2025 نخواهد آمد، اگرچه اکنون می دانیم که چگونه خواهد بود. سوزوکی کانسپت eVX را در نمایشگاه خودروی 2023 در دهلی هند رونمایی کرد و یک کراس اوور الکتریکی سریالی را که قرار است در اواسط دهه عرضه شود، معرفی کرد.خودروساز حاضر نیست تمام جزئیات مربوط به خودروی مفهومی را رونمایی کند، اما می گوید که با ویژگی های خودروهای الکتریکی مدرن است. این خودرو به شکل یک شاسی بلند جمع و جور با نمای جلویی که فوراً قابل تشخیص است، برآمدگی های کوتاه و قوس چرخ های عضلانی دارد که نمای جانبی آماده برای آفرود را ایجاد می کند.در اوایل این هفته، سوزوکی همچنین اعلام کرد که یک قرارداد توسعه مشترک با اینموتیو از کانادا امضا کرده است. این دو شرکت روی یک گیربکس دو سرعته برای خودروهای الکتریکی کار خواهند کرد که در آینده سوزوکی های برقی تولیدی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. هدف این شرکت افزایش بالقوه برد خودروهای الکتریکی به لطف افزایش کارایی ارائه شده توسط گیربکس است. اینکه آیا این گیربکس الکتریکی جدید در نسخه تولیدی کانسپت eVX اجرا خواهد شد، باید دید.
پلستار فروش 51 هزار خودروی الکتریکی
در سال 2022 را تأیید کرد
پلستار به طور رسمی نتایج فروش جهانی خودروهای الکتریکی خود را در سه ماهه چهارم سال 2022 و برای کل سال 2022 اعلام کرد.به گفته این شرکت، در سه ماهه چهارم، تقریباً 21 هزار دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده شده است که یک رکورد سه ماهه جدید است.برآورد اولیه برای تعداد کل سال جهانی به 51 هزار و 500 رسید که نزدیک به 80 درصد بیشتر از یک سال قبل (29 هزار دستگاه در سال 2021). به عبارت دیگر، نتیجه نهایی حتی کمی بالاتر از 50 هزار واحد گزارش شده اولیه است.50 هزار دستگاه فروش هدف پلستار برای سال 2022، پس از یک بازنگری نزولی از 65 هزار دستگاه اصلی بود. (کاهش 15 هزار دستگاه یا 23 درصد).
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
شورای رقابت برای گران کردن خودرو وارد عمل شد
مدت نسبتا زیادی است که قیمت کارخانه ای خودرو های تولید داخل تغییری نکرده و دولت نیز در جواب شکایات خودروسازان تنها آن ها را به فروش خودرو در بورس کالا دعوت می کرد. اما اکنون به نظر می رسد با ورود شورای رقابت برای تعیین دستور العمل جدیدی در قیمت گذاری خودرو، احتمالا باید انتظار افزایش قیمت رسمی قیمت کارخانه ای خودرو ها را داشته باشیم.
فروش خودرو در بورس کالا که مدتی است در کش و قوس نظر موافقان و مخالفان قرار دارد، با مصوبه اخیر شورای رقابت برای ورود به تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو که ظاهرا تحت فشار 11 نماینده مجلس و سازمان بازرسی کل کشور انجام شده، وارد چالش جدیدی شده است.
در حالی که قیمت کارخانه ای خودرو طی سال جاری تغییر نداشته است، و خودروسازان به بهانه افزایش هزینه ها و تورم برای افزایش قیمت وزارت صمت را تحت فشار گذاشته اند، وزارت صمت هم به ناچار برای اینکه زیر بار افزایش قیمت خودرو نرود، و از طرفی بخشی از زیان انباشته خودروسازان را جبران کند، موافقت کرد که تا سقف 30 درصد خودروها در بورس کالا با قیمتی بالاتر از قیمت کارخانه و پایین تر از قیمت بازار عرضه شود و 70 درصد مابقی هم به شیوه قرعه کشی و با قیمت کارخانه فروش رود.
در همین راستا طی یکی دو هفته گذشته شاهد بودیم که با افزایش عرضه خودرو در بورس، برخی از خودروها در بورس کالا بسیار پایین تر از قیمت بازار فروخته شد و برخی خودروها هم مشتری نداشت و با همان قیمت پایه کارخانه به فروش رفت که همزمانی این اقدام با افزایش عرضه در قرعه کشیها بازار غیررسمی خودرو را هم تحت تاثیر قرار داد و قیمتها سیر نزولی داشت.
این روند در حالی ادامه داشت که با نامه 11 نماینده مجلس به شورای رقابت و اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر غیرقانونی بودن فروش خودرو در بورس، شاهد عقب نشینی وزارت صمت از رویه عرضه خودروی جدید در بورس و واگذار امر به شورای رقابت هستیم.
هفته گذشته شورای رقابت در اطلاعیه ای اعلام کرد» با توجه به منقضی شدن مدت زمان شصت و سومین مصوبه شورایعالی هماهنگی اقتصادی مورخ 28 مهرماه 1400، در خصوص تنظیم بازار خودرو، دستورالعمل تشکیل»کارگروه تخصصی خودرو» توسط شورای رقابت به تصویب رسید.»
با اعلام این مصوبه، شورای رقابت عملاً به تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو ورود پیدا کرده است و دستورالعمل بازار خودرو که شامل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی آن است، توسط «کارگروه تخصصی خودرو» تدوین میشود.
این در حالی بود که مدیر روابط عمومی شورای رقابت بلافاصله پس از اعلام این خبر گفتگو کرد و گفت، شورای رقابت خودرو را قیمت گذاری نخواهد کرد و صرفا دستورالعمل را تدوین می کند و اجرای ان با دولت است.
به نظر می رسد دلیل این اظهارنظر این است که شورای رقابت نمی خواهد همچون گذشته عامل گرانی خودرو اعلام شود.
در حالی که قیمت کارخانه ای خودرو مدتی است تغییر نکرده، عملا با سپردن کار به دستورالعمل شورای رقابت باید منتظر افزایش قیمت کارخانه ای همه خودروها باشیم، چرا که طبق این دستورالعمل، قیمت خودرو هر شش ماه طبق تورم بخشی باید افزایش پیدا کند و به نظر می رسد خودروسازان هم با این اقدام بیشتر موافق باشند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
معاون وزیر صمت در آستانه یک سال حضور خطیبی در بزرگترین خودروساز خاورمیانه
تعداد بازدید : 3
تمجید رییس ایدرو از تحقق فرامین ریاست جمهوری در ایران خودرو
رییس هیات عامل ایدرو با اشاره به بازدید کاملا سرزده رییس جمهوری و اظهار نارضایتی ایشان درخصوص وضعیت تولید خودرو ناقص که منجر به ابلاغ دستور هشتبندی شد، تصریح کرد: جای خوشحالی دارد که بسیاری از بندها اجرا شده و خودروهای کف با وجود اینکه تاکید شده بود براساس شرایط تولید امکان توقف تولیدات دو هفته در پارکینگها وجود دارد، امروز به جایی رسیده که حتی یک خودرو ناقص هم از خط تولید ایران خودرو خارج نمیشود.
ایکوپرس- علی نبوی، دستاورد عبور مستقیم و توقف تولید ناقص را بسیار مهم و ماحصل تلاش و زحمت و هماهنگی فراوان ارزیابی و اظهار کرد: شاید بیان این موضوع ساده باشد، اما برنامهریزی زنجیره طولانی و عظیمی که در فرآیند تولید ایرانخودرو دخالت داشته و شاخصهای مدیریت خاصی لازم دارد که ایرانخودرو گامی جلوتر از دستور رییسجمهوری حرکت کرده است.
وی با بیان این که یک سال است تیم مدیریت جدید مستقر شده است، به دستاوردهای اخیر ایران خودرو اشاره کرد و گفت: در خصوص تعهدات معوق نیز اقدامات موثری شده است و بسیاری از مواردی که جزء انتظارات و توقعات مردم و مسوولان بوده به خوبی پیش رفته و برنامهها محقق شده است.
معاون وزیر صمت، موضوعی که در دستورات هشتبندی رییسجمهور دیده میشود و به طور کامل به اجرا نرسیده را واگذاری خودروسازان عنوان کرد و گفت: از اسفندماه سال گذشته اقدامات عملیاتی انجام شده اما متاسفانه فضای صنعت خودرو اجازه نمیدهد که تصمیمات اقتصادی اتخاذ شود و به همین سبب این موضوع مقداری زمان بر شده و واگذاری را دچار وقفه کرده است.
وی علت این موضوع را ضرورت فراهم سازی برخی الزامات دانست که به صورت کامل انجام نشده است و گفت: باید اجازه دهیم بنگاه محصول خود را به صورت اقتصادی قیمت گذاری کند و از مرحله قیمت گذاری دستوری عبور کنیم.
معاون وزیر صمت عرضه خودرو در بورس کالا را یکی از مسیرهای عبور از قیمت گذاری دستوری برشمرد و گفت: همزمانی افزایش قیمت خودرو در بازار با عرضه در بورس کالا، رابطه علت و معلولی به شمار نمی رود و افزایش قیمت بازار به دلایل دیگری از جمله افزایش قیمت دلار بوده است.
وی تصریح کرد: فضای فعالیت اقتصادی برای بنگاه اقتصادی به طور کامل شکل نگرفته است تا شرایط برای خصوصی سازی واقعی ایجاد شود، اما اقدامات لازم در حال اجراست.
نبوی با بیان این که در شرایطی که ایران خودرو به دنبال ثبت رکورد تاریخی تولید در زمستان است باید تمرکز مدیران مجموعه بر تحقق اهداف ترسیم شده باشد، افزود: کار مدیران ایران خودرو بسیار سخت است و به جز سختی های فنی که کار صنعتی دارد، باید ملاحظات جانبی را نیز در نظر داشته باشند.
وی با تاکید بر این که به عنوان نماینده دولت، حداقل دخالت را در تصمیم گیری بنگاه اقتصادی داریم، خطاب به مدیرعامل ایران خودرو گفت: شما مدیران اجرایی منتخب هستید و باید براساس تصمیمگیری های فنی و کارشناسی مسایل را مدیریت کنید و نتایج این تصمیمگیریها نیز قابل مشاهده است.
نبوی عبور از رکورد سال گذشته طی 9 ماهه امسال، طراحی و توسعه محصول و ارتقای کیفیت را از دستاوردهای مهم مدیرعامل ایران خودرو دانست و گفت: باید فضای عمومی صنعت کشور را به آرامش برسانیم، تیم مدیریتی، کارشناسی و اجرایی صنعت خودرو این توان را دارند که به اهداف تعیین شده کشور برسند.
وی تصریح کرد: مجموعه مدیریتی صنعت خودرو همواره یک سر و گردن از صنایع کشور بالاتر بودهاند، به گونهای که بسیاری از مباحث تضمین کیفیت برای نخستین بار در صنعت خودرو پایه گذاری و از سایر کشورها الگوبرداری و در ایران خودرو بومی سازی شده است و در حال حاضر نیز همین ویژگی های مدیریتی حاکم است و با توجه به پیچیدگی های صنعت خودرو نسبت به سایر صنایع قویتر است.
رییس هیات عامل ایدرو علت وجود هجمه بالا برای این صنعت را ملی بودن آن دانست و گفت: فضای فعالیت صنعت خودرو مدیریت نشده و متاسفانه این هجمه ها به سمت بنگاه تولیدی هدایت می شود.
وی با اشاره به اظهارات مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر عدم مخالفت با واردات خودرو، تاکید کرد: اعتقاد وزارت صمت هم این است که واردات مشکلی برای خودروساز به وجود نمیآورد و عوامل مشکل ساز را باید در جای دیگری جست و جو کرد.
گفتنی است، معاون وزیر صمت به همراه مدیرعامل و مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو، از خطوط تولید و بخش های مختلف مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصول این شرکت بازدید کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
وزارت صمت مخالفتی با ادامه عرضه خودرو در بورس کالا ندارد
به دنبال اظهارنظر مدیر نظارت بر بورس کالا، پیرامون عدم لغو عرضه دناپلاس با اتکا به اختیار قانونی سازمان بورس و حمایت از حقوق سهامداران، سخنگوی وزارت صمت تصریح کرد که این وزارتخانه هیچ مخالفتی با ادامه روند عرضه خودروها در بورس کالا ندارد و در ابتدا هم خود ایرانخودرو خواستار لغو این عرضه بوده است؛ بر این اساس عرضه دناپلاس در بورس کالا منوط به تصمیم ایرانخودرو، بورس کالا و البته نظر شورای رقابت میتواند صورت پذیرد.
هفته گذشته، مهدی خطیبی-مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، در نامهای به مدیر بورس کالای ایران، خواستار لغو عرضه آتی دناپلاس شده است که به دنبال آن، ولیالله جعفری (سرپرست مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس) در نامهای خطاب به مدیرعامل ایران خودرو، تاکید کرد این شرکت باید برنامه منظم هفتگی خود تا پایان سال جاری عرضه محصولات پذیرش شده در بورس کالای ایران را منتشر کند.
در حالی مدیرعامل ایرانخودرو درخواست خود برای لغو عرضه آتی خودروهای دناپلاس در بورس را به استناد نظر وزارت صمت مطرح کرده که وزارت صنعت، معدن و تجارت علت این موضوع را به سبب ملاحظات ناشی از ورود سازمان بازرسی عنوان کرد. همچنین وزیر اقتصاد نیز امروز (شنبه 24 دی ماه) درنامهای به رئیس سازمان بورس، تاکید کرد که با توجه به مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار و همچنن عدم دریافت مصوبه از سایر نهادها، عرضه خودرو در بورس کالا طبق روال و بر اساس مصوبه شورای عالی بورس تداوم داشته باشد.در نهایت هم سخنگوی وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد که «تا زمان دستیابی به چارچوب مشترک قیمتگذاری با شورای رقابت نمیتواند مجوز جدیدی برای عرضه در بورس کالا صادر کند؛ از همین روی هم عرضه آتی دناپلاس که قرار بود یکشنبه 25دی ماه عرضه شود، لغو شد؛ اما عرضه خودروهایی که تاکنون در بورس کالا، انجام شده است، میتواند ادامهدار باشد.
اما صبح شنبه، مدیر نظارت بر بورس کالا، اظهار کرد: سازمان بورس با اتکا به اختیارات قانونی و حمایت از حقوق سهامداران و بازار سرمایه، تاکنون تصمیمی برای لغو عرضه دناپلاس در بورس کالا نگرفته و فرآیندهای عرضه و ثبت سفارش در حال انجام است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.