شماره: 2061 / ۱۴۰۱ چهارم بهمن
تعداد بازدید : 1
واریز پول شرط شرکت در قرعهکشی فروش خودرو شد
گروه صنعتی ایرانخودرو هم پس از سایپا، ملزم به رعایت شرط بلوکه شدن پول مشتریان در حساب خودروساز بهمنظور ثبتنام در قرعه کشی خودرو شد.درپی ثبت نام 10 میلیونی در قرعه کشی قبلی محصولات ایران خودرو که شانس برنده شدن متقاضیان واقعی را به شدت کاهش داده است، از این پس تنها افرادی میتوانند در فروش خودرو توسط خودروسازان شرکت کنند که وجه خودرو در حسابهایشان موجود است و مبلغ خودرو از طریق بانک مسدود میشود.این موضوع پپیش از این برای شرکت سایپا اجرایی شده بود، به طوری که در هفته گذشته 70 هزار دستگاه خودرو توسط گروه سایپا پیشفروش شد که فقط هشت هزار و 500 نفر از آن استقبال کردند.
با توجه به اینکه شرط یاد شده در این عرضه رعایت شد و مشتریان ملزم به واریز پول برای ثبتنام شدند، شرایط مشابه قرعه کشی (لاتاری) 10 میلیون نفری ایرانخودرو را شاهد نبودیم و فقط مشتریان واقعی در این طرح شرکت کردند.در عرضه جدید روز سهشنبه هفته جاری گروه سایپا و همچنین عرضه هفته آینده گروه صنعتی ایرانخودرو، هر دو خودروساز ملزم به رعایت این ضابطه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت شدند.
بر اساس این گزارش؛ در طرح فروش فوقالعاده چهار محصول ایرانخودرو که از 17 تا 25 دیماه برگزار شد، بیش از 10 میلیون نفر برای خرید 20 هزار دستگاه خودرو سورن پلاس دوگانهسوز، پژو پارس سال با موتور XU و رانا پلاس برای سه گروه متقاضی عادی، طرح مادران و خودروهای فرسوده ثبتنام کردند که برخی مسوولان عنوان «لاتاری ملی» را به آن دادند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
عرضه خودرو در بورس دوربرگردان ندارد
مدیر نظارت بر بورسها سازمان بورس گفت: شورای رقابت اختیار قانونی لغو عرضه خودرو در بورس کالا را ندارد.امیر مهدی صبائی گفت: طبق قانون بازار اوراق بهادار، شورای عالی بورس بالاترین رکن بازار سرمایه است و تصویب سیاستهای کلان بازار سرمایه را به عهده دارد. یکی از وظایف این شورا تعیین خطمشی و تدوین قانون و مقررات مربوطه است و کلیه مصوبات شورای عالی بورس برای بورسها لازمالاجرا است.عرضه خودرو در بورس کالا یکی از مصوبات شورای عالی بورس است و بورس کالا موظف است تا در چارچوب این مصوبه رفتار کند؛ لذا ضمن احترام به جایگاه شورای رقابت، بورس کالا تابع مصوبات شورای عالی بورس است.مدیر نظارت بر بورسها سازمان بورس افزود: ضمن اینکه این برای اولین بار نیست که در خصوص عرضه یک محصول یا تعیین قیمت پایه آن بین شورای رقابت و بورس اختلاف نظر وجود دارد؛ لذا در این مورد (عرضه خودرو در بورس کالا) کمافیالسابق با رویکرد حمایت قاطع از حقوق سرمایهگذاران، به طریق اولی تابع قوانین و مصوبات شورای عالی بورس هستیم.
هشدار درباره تبلیغات جعلی
فروش محصولات ایرانخودرو دیزل
شرکت ایرانخودرو دیزل به متقاضیان خرید محصولات این شرکت درخصوص تبلیغات دروغین که در شبکههای اجتماعی دست به دست میشود، هشدار داد.ایران خودرو دیزل تاکید کرده، ثبت نام اینترنتی این شرکت صرفا از طریق بخشنامهها و اطلاعیههای مربوط به نحوه و شرایط فروش این شرکت و از طریق پایگاه رسمی اینترنتی به نشانی IKD.IR و پایگاه خبری ایکوپرس اطلاع رسانی میشود.بر همین اساس، ثبت نام و واریز وجه خودرو باید به نام شرکت ایران خودرو دیزل صورت پذیرد و مشتریان از پرداخت به هر گونه حساب دیگر پرهیز کنند.ایران خودرو دیزل همچنین تصریح کرده، برخی آگهیهای فروش با قیمتهای اغواکننده و بسیار کمتر از عرف بازار و یا زمان تحویل فوری چند روزه، جنبه کلاهبرداری داشته و قصد فریب مشتریان را دارد.این شرکت افزوده، فروش لیزینگی و اقساطی خودرو با تسهیلات ویژه و قابل انعطاف با درخواست مشتری، ارسال لینکهای جعلی از طریق پیامک و هدایت افراد به لینکهای جعلی و غیرواقعی به جز IKD.IR، درخواست وجه نقد و تضمین ثبت نام اینترنتی توسط افرادی که خود را منتسب به ایران خودرو دیزل و یا نمایندگیهای مجاز معرفی میکنند، از دیگر روش های کلاهبرداری از مشتریان و متقاضیان است.
آئودی در دادگاه در برابر نیو برنده شد
آئودی با ممنوعیت فروش مدل های ES6 و ES8 این شرکت آسیایی در آلمان، یک پرونده حق چاپ علیه شرکت چینی نیو را برنده شد.دادگاه منطقه ای مونیخ روز پنجشنبه حکم داد که نام خودروهای برقی نیو بسیار شبیه است و ممکن است با سدان های پرفورمنس S6 و S8 آئودی اشتباه گرفته شود.این شکایت می گوید که نام های ES6 و ES8 حقوق علامت تجاری آئودی را نقض می کنند، زیرا می توانند به اشتباه به عنوان مدل های الکتریکی این برند آلمانی تفسیر شوند.قاضی موافقت کرد که نام مدل های نیو در واقع با نام آئودی متفاوت است، اما با این حال، حرف E اضافی برای متمایز کردن آنها کافی نیست و آنها را «از نظر ذهنی، حداقل از نظر صدا» به هم متصل می کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
نظر وزیر اقتصاد درباره عرضه خودرو در بورس
وزیر امور اقتصاد و دارایی درمورد آینده عرضه خودرو در بورس کالا گفت: شورای عالی بورس در این مورد تصمیمگیری خواهد کرد.
سید احسان خاندوزی درباره نامه شورای رقابت به سازمان بورس مبنی بر توقف عرضه خودرو در بورس کالا گفت: نامه شورای رقابت را ندیدم، اما با توجه به اینکه اجازه از سوی شورای عالی بورس بوده است، حتما در این شورا مطرح میشود و شورای عالی بورس در این زمینه تصمیمگیری میکند.
وزیر اقتصاد اظهار کرد: با رئیس شورای رقابت هم در این زمینه صحبت شده است. به جهت اینکه تعارض تصمیمگیری بین نهادهای مختلف ایجاد نشود، پیش از آنکه جلسه نهایی شورای عالی بورس برگزار شود، باید از نظر شورای رقابت نیز مطلع شویم.
شورای رقابت در نامه ای به رئیس سازمان بورس کلیه محصولات ایران خودرو و سایپا به جز «هایما» و «تارا» را انحصاری اعلام کرد.
طبق این نامه، خودروهای «شاهین»، «دنا» و «پژو 207» باید از بورس کالا خارج شوند، چراکه این عرضه که به نوعی لاتاری خودرو است باید متوقف شود.
گفتنی است؛ امروز نمادهای خودرویی در بورس منفی شده اند که «دلیل آن مطرح شدن این موضوعات، عنوان شده است».
نامه شورای رقابت به رئیس سازمان بورس بدین شرح است: « پیرو عرضه برخی خودروها در بورس کالا به اطلاع میرساند مدت مصوبه شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 1400.7.28 در خصوص تنظیم بازار خودرو یکسال بوده است. بدیهی است با انقضای این مدت، مصوبات قبلی شورای رقابت در این زمینه به خودی خود مبنای عمل بوده و باید اجرایی میشده است.
براین اساس مطابق مصوبات 420، 442، 462 و 468، بازار خودروهای انحصاری شامل کلیه خودروهای سواری دو شرکت ایران خودرو و سایپا به جز دو خودروی هایما و تارا است و عرضه آنها باید طبق روال پیشین و مطابق با مصوبات 414 و 420 صورت گیرد. قیمت این خودروها نیز باید براساس مصوبات 148 و 442 طبق روال فرمول (Price Cap) محاسبه گردد. فلذا عرضه خودروهای خانواده دنا، پژو 207 و شاهین در بورس کالا مجاز نیست.
شایان ذکر است؛ شورای رقابت با تشکیل کارگروه تخصصی خودرو موضوع بازبینی دستورالعملهای بازار خودرو را در دستور کار قرار داده است و در صورت تصویب مصوبه جدید در این زمینه، جهت اجرا ابلاغ خواهد شد».
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
بازار خودروهای داخلی و چینی رو به ثبات میرود
قیمت انواع خودرو از داخلی گرفته تا چینی در بازار تحتتاثیر نرخ ارز، همچنان سیر صعودی داشت. در این میان اغلب خودروهای خارجی از ثبات قیمت نسبی در بازار آزاد برخوردار بودند.
درحالی که هفته گذشته و درمدت چند روز، قیمت اکثر خودروها در بازار روند کاهشی بهخود گرفته بود، از نخستین روز این هفته دوباره شاهد رشد قیمت در بازار خودرو بودیم. این درحالی است که پس از کشوقوسهای فراوان طی هفتههای اخیر درمورد ادامه یا توقف عرضه خودرو در بورس کالا و بازگشت شورایرقابت بهقیمتگذاری، حالا بهنظر میرسد تصمیمگیری در این مورد بهاین شورا سپرده خواهد شد.
آنطور که سخنگوی وزارت صمت عنوان کرد «مسیر تعامل با شورایرقابت و تصمیم مشترک میان خودروساز و این شوراست که جایگاه بورس کالا و آینده عرضه خودرو در این بستر را تعریف میکند.» همچنین سخنگوی وزارت صمت تاکید کرد که خودروسازان باید خود درمورد عرضه یا عدمعرضه محصولاتشان در بورس کالا تصمیمگیری کنند؛ هرچند این موضوع در تعامل با شورایرقابت انجام خواهد شد.
اظهارات سخنگوی صمت درشرایطی است که خودروسازان بارها تمایل خود را برای عرضه محصولاتشان در بورس کالا اعلام کرده و محصولات عرضهشده در این بستر نیز با درخواست خود آنها بوده است. سخنگوی صمت اخیرا و در ماجرای عرضه دناپلاس در بورس کالا گفته بود با توجه بهورود سازمان بازرسی، وزارت صمت دیگر هیچ اختیاری در صدور مجوز ورود خودروهای جدید بهبورس کالا ندارد. بهنظر میرسد منظور سخنگوی وزارت صمت این است که شورایرقابت تصمیم نهایی را برای ادامه یا توقف عرضه خودرو در بورس کالا میگیرد.
خودروهای داخلی در روز گذشته افزایش قیمت یک تا 17 میلیونتومانی را تجربه کردند. جایی که ارزش دنا پلاس توربو با 17 میلیونتومان افزایش به 717 میلیونتومان و پادرا پلاس با 14 میلیونتومان افزایش به 512 میلیونتومان رسید تا این 2 خودرو در بازار خودروهای داخلی بیشترین تغییر را بهنام خود ثبت کنند.
همچنین در گروه خودروهای چینی نیز شاهد رشد بهای 10 تا 35 میلیونتومانی بودیم. جایی که دیگنیتی ریسپکت با 35 میلیونتومان افزایش یکمیلیارد و 340 میلیونتومان، فونیکس تیگو 8 پرو پریمیوم با 30 میلیونتومان افزایش 2 میلیارد و 580 میلیونتومان و لاماری ایما با 30 میلیونتومان افزایش 2 میلیارد و 230 میلیونتومان قیمت خورد. همچنین در میان خودروهای خارجی پریمیوم نیز شاهد رشد بهای 40 و 50 میلیونتومانی 3 مدل خودرو بودیم.
جایی که ارزش هیوندای سانتافه با 50 میلیونتومان افزایش به 5 میلیاردتومان و مزدا 3 با 40 میلیونتومان افزایش به 2 میلیارد و 340 میلیونتومان رسید. از طرفی خودروهای خارجی لوکس در بازار روز گذشته بدون افزایش قیمت بهکار خود ادامه داده و تغییر قیمت خاصی را تجربه نکردند.روز گذشته افزایش شدید نرخ ارز سبب رشد بهای برخی خودروها شد. قیمت دلار در بازار روز یکشنبه با 45 هزار و 50 تومان کار خود را آغاز کرد و پس از آنکه در یک روند صعودی بهای آن به 45 هزار و 400 تومان رسید، در پایان روز با قیمت 45 هزار و 450 تومان بهکار خود پایان داد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
مپنا از برنامههای ایرانخودرو در توسعه خودروهای برقی پشتیبانی میکند
مدیرعامل مپنا با اشاره به این که اقدامات صورت گرفته از سوی ایرانخودرو در زمینه خودروهای برقی فراتر از انتظارات است، گفت: براساس مسوولیتهای اجتماعی خود با ایجاد زیرساختهای لازم برای تولید خودرو برقی، از ایرانخودرو حمایت و پشتیبانی میکنیم.
به گزارش از ایکوپرس- علیآبادی در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، با بیان اینکه شارژرهای متنوعی در شرکت مپنا به تولید رسیده که به سایر کشورها نیز صادر میشود، تصریح کرد: به جز اقدامات نرمافزاری از جمله فرهنگسازی و ارایه لایحه حمایت از تولید خودرو برقی، در زمینه ایجاد زیرساخت لازم برای استفاده از خودرو برقی نیز اقدامات هزینهبری را انجام دادهایم.
وی افزود: قراردادن ایستگاههای شارژ در جادهها و شهرهای مختلف کشور را در دستور کار قرار دادهایم تا با ارایه نقشه ایستگاهها به رانندگان خودروهای برقی و ایجاد شرایط نوبتدهی، تسهیلات لازم را برای آنان فراهم کنیم.
علی آبادی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت استفاده از خودرو برقی نقطه آغازین برای همکاری با ایرانخودرو است، تصریح کرد: نشست امروز در راستای توسعه همکاریها بوده و اعلام میکنیم که هر گونه همکاری برای تحقق اهداف در این مقوله را انجام خواهیم داد.
وی با تاکید بر ضرورت متصل بودن خودروهای برقی و غیر برقی، اظهار کرد: اتصال اثربخشی بالایی در خودروهای برقی وجود دارد، اما خودروهای غیربرقی نیز باید به این فناوری مجهز شوند.
مدیرعامل مپنا با اشاره به صرف بالای سرمایهها و منابع انرژی در کشور تصریح کرد: خودروهای آینده با نگاه به محیط زیست، سرمایهگذاری و کسب درآمد باید طراحی و تولید شود.
وی افزود: بدون تردید خودروهای آینده، برقی، اشتراکی و مستعد پیوسته بهروز شدن هستند تا هزینههای نگهداری آن بهتر مدیریت شود، متصل و خودران بودن دیگر ویژگی خودروهای آینده است که باید برای حضور در بازارهای جهانی به این موضوع توجه کرد.
مدیرعامل مپنا بر ضرورت مطابقت قوانین کشور با خودروهای جدید تاکید کرد و با بیان اینکه قوانین باید متناسب با توسعه خودروها تغییر کنند، گفت: فرهنگ سازی نیز برای پذیرش برخی توسعهمحصولات خودروسازان ضروری است.علیآبادی ایرانخودرو را خودروسازی معتبر در سطح جهانی توصیف کرد و گفت: تولید خودرو برقی برای اقتصاد کشور عمل صالحی است که باید با جدیت دنبال شود و تحقق این امر برای خلق ثروت در کشور و صرفهجویی در مصرف انرژی موثر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت خودرو برقی با بنزینی کاملا متفاوت است، تصریح کرد: خودرو برقی با زنجیره کاملا متفاوتی سر و کار خواهد داشت.
مدیرعامل مپنا اشتغالزایی را از دیگر نتایج تولید خودرو برقی برشمرد و گفت: با دانش جوانان کشور، شرکت مپنا در حال ساخت توربین گاز و موتور هواپیماست و امروز فناوری چالش به شمار نمیرود.
وی تصریح کرد: مپنا قصد ورود به حوزه خودروسازی را نداشته بلکه برای تحریک خودروسازان در امر تولید محصول برقی وارد میدان شده است؛ ایرانخودرو شرکتی معتبر در سطح جهان است و باید بازار جهانی را در نظر داشته باشد چون با توجه به هزینه بالای انرژی در خارج از کشور، استفاده از خودرو برقی مورد توجه زیادی است.
به گفته وی استفاده از ابزارهای تشویقی مانند صدور کارت سوخت برای دارندگان خودرو برقی می تواند سبب افزایش اقبال به این خودروها شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
ایران خودرو باز هم رکورد زد، این بار 3658 دستگاه موتور در روز
گروه صنعتی ایران خودرو توانست دوم بهمن ماه و هم زمان با حلول ماه مبارک رجب، در اقدامی بی سابقه از رکورد تولید روزانه موتور سواری و تجاری با تولید 3658 دستگاه عبور کند.
قائم مقام تامین و تولید گروه صنعتی ایران خودرو در این باره گفت: امروز شاهد یکی دیگر از افتخارات کارکنان ایران خودرو هستیم؛ این رکورد در ادوار گروه صنعتی ایران خودرو بی سابقه است و این اقدام مهم با همکاری زنجیره تامین و ساپکو به دست آمده است.
کیانوش پورمجیب از رکورد تولید 7027 موتور خودروهای سنگین و نیمه سنگین ایران خودرو دیزل از ابتدای امسال نیز خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر تولید روزانه در شرکت ایدم که تولیدکننده موتورهای دیزل ایران خودرو است به طور میانگین 48 دستگاه است که نسبت به سال گذشته از رشد و وضعیت بسیاری مناسب تری برخوردار است.
وی ادامه داد: رسیدن به این میزان از تولید موتور بیانگر عزم و اراده مجموعه کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو در افزایش عرضه و ارایه محصول باکیفیت به مردم است.
پورمجیب افزود: با افزایش تولید در حوزه موتور خودرو این نوید را به مردم عزیز می دهیم که در آینده در تولید خودروها نیز شاهد افزایش تیراژ تولید و تنوع محصولات خواهیم بود.
وی با اشاره به تنوع موتورهای تولیدی ایران خودرو اظهار کرد: در گذشته موتورهای تولیدی از تنوع و کیفیت کم تری برخوردار بودند و بیش ترین سهم را در میان تولیدات، موتورهای پیکان و وانت را به خود اختصاص می دادند که از سطح فناوری کم تری برخوردار بودند.
قائم مقام تامین و تولید ایران خودرو با بیان این که موتورهای جدید قابل مقایسه با گذشته نیست، افزود: این موتورها بسیار پیشرفته تر است که می توان به انواع موتورهای XUP، EF7، EF+، TU5، TU5 اشاره کرد.
وی ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی کارکنان در زنجیره تامین و خطوط تولید ایران خودرو و سیاست ها و حمایت های هیات مدیره گفت: با راهبری و برنامه ریزی درست مدیرعامل این گروه صنعتی، توانسته ایم به سطح مطلوب در حوزه عملکردی برسیم.
گفتنی است، جشن عبور از رکورد تولید روزانه موتور با حضور قائم مقام های تامین و تولید و هماهنگی و نظارت، معاون تولید قطعات و مجموعه ها، معاون خدمات فنی و مدیر ارتباطات و جمعی از مدیران و کارگران خط تولید در سالن موتورسازی برگزار شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.