شماره: 2263 / ۱۴۰۲ هجدهم آذر

تعداد بازدید : 0
اخبار
عملکرد 8 ماهه
بانک پارسیان در پرداخت تسهیلات قرضالحسنه
بانک پارسیان طی 8 ماهه سال جاری، بیش از 49 هزار میلیاردریال تسهیلات قرضالحسنه در بخشهای؛ ازدواج، فرزند آوری، اشتغالزایی، خودرو بنیاد شهید و امور ایثارگری، مسکن و درمان به متقاضیان از طریق صندوق قرضالحسنه بانک پارسیان پرداخت کرده است که 96 درصد آن تسهیلات تکلیفی بوده است.
این بانک از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه 1402، بهمنظور اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تعداد 11،135 فقره وام فرزند آوری به مبلغ 6،360 میلیارد ریال پرداخت کرده است.
همچنین این بانک که در زمره بانکهای برتر در زمینه پرداخت تسهیلات قرضالحسنه ازدواج است، در راستای تحکیم بنیان خانواده و کمک به تشکیل آن و تسهیل ازدواج جوانان، با پرداخت 20،253 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج، بیش از 10،169 جوان ایرانی را به خانه بخت فرستاد و توانست فراتر از تکلیف قانونی اهداف بودجه این بخش را تحقق بخشد.
همچنین با توجه به اهمیت توسعه اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در روستاها و مناطق کم برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار در بخش روستایی و عشایری در مدت یادشده این بانک بالغبر16،528 فقره تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت به مبلغ 17،990 میلیارد ریال به مشمولان طرح اشتغالزایی اجتماعمحور بنیاد برکت ارائه داده است.
بانک پارسیان در راستای توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی اقشار جامعه و عمل به وظیفه مسئولیتهای اجتماعی خود و در جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مدت، تعداد 1،890 وام قرضالحسنه اشتغال بالغبر 2،428 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد پرداخت کرده است.
همچنین این بانک در راستای حمایت از خانواده معزز شهدا و ایثارگران، 117 فقره وام خودرو به مبلغ 293 میلیاردریال پرداخت کرده است.
تأمین نیازهای تسهیلات قرضالحسنه ضروری، تعمیر/ودیعه مسکن و درمان نیازمندان نیز در دستور کار صندوق قرضالحسنه بانک پارسیان بوده است که در مدت یادشده، تعداد 4000 فقره تسهیلات به مبلغ 1736 میلیارد ریال به متقاضیان پرداختشده است.
گفتنی است؛ بانک پارسیان با کمک به اقشار آسیبپذیر و ایجاد فرصتهای شغلی پایدار بهویژه در مناطق محروم و روستایی، نقشآفرینی مؤثری در راستای توسعه عدالت اجتماعی، ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی اقشار جامعه داشته است.
شعب بانک توسعه تعاون از تعاونی های توسعه و عمران شهرستانها حمایت می کنند
مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت شعب بانک توسعه تعاون از تعاونی های توسعه و عمران شهرستانها
می نمایند.
محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه ای با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور اظهار داشت: سند توسعه تعاون به عنوان یکی از عالی ترین و مترقی ترین اسناد مرتبط با بخش تعاون در واپسین لحظات سال گذشته توسط رییس جمهور و هیات وزیران جهت اجرا به دستگاههای اجرایی ابلاغ گردید.
شیخ حسینی افزود: توسعه تعاون در هر دو بعد ملی و استانی در این سند مورد توجه قرار گرفته است، گرچه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان محوریت توسعه تعاون مطرح گردیده است، همچنین بر نقش موثر سایروزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی نیز تاکید شده است.
وی ادامه داد: شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در سطح استانها و مناطق ظرفیتی بزرگ برای کمک به توسعه بخش تعاون هستند. این شرکت ها می توانند در بکارگیری منابع خرد و توجه و بهره گیری از ظرفیت ها و مزیت های منطقه ای و همچنین بسترسازی برای ورود تعاونی ها برای کمک به پیشرفت مناطق نقش موثری داشته باشند.
شیخ حسینی تصریح نمود: تعاون به عنوان فرابخش در تمامی بخشهای اقتصادی حضور دارد و نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی ، وزارت کشور ، استانداری ها و دستگاههای اجرایی استانی برای ارتقای سهم تعاون در اقتصاد ملی حائز اهمیت است.
این مقام بانکی تاکید نمود: تعاون از ویژگی های مهمی از جمله مردمی سازی اقتصاد ، راهکاری برای مشارکت مردم در فعالیت های اقتصاد و کمک به پیشرفت مبتنی بر عدالت برخوردار است و در قانون اساسی، اسناد عالیه نظام و دیدگاه مقام معظم رهبری و رییس جمهور جایگاهی مهم دارد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
ذائقه و نیاز مشتریان
در سرزمین هوشمند سینا شناسایی و تأمین میشود
مدیرعامل بانک سینا گفت: بر اساس راهبرد توسعه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی بانک، «سرزمین هوشمند سینا» به عنوان اکوسیستمی از محصولات نوآورانه و خلّاقانه، به نحوی طراحی شده است که تأمینکننده نیازها و سلائق گروههای مشتریان باشد.
غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا بیان داشت: بانک سینا، در سالیان گذشته علیرغم موفقیتهایی که کسب کرده، از حیث مدل کسبوکار، با کمبودهایی مواجه بوده است که در راستای رفع آن، از ابتدای مردادماه سال ۱۴۰۱ در قالب کارگروههایی، فرآیند آسیبشناسی را شروع کردیم که طی آن تعداد یکهزار و 319 مسئله شناسایی شد.
وی افزود: با جمعبندی موضوعات، به پنج مسئله کلیدی در بانک رسیدیم و برای برونرفت از این مشکلات، دو راهبرد «توسعه خطوط کسبوکار» و «توسعه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی» را در دستور کار قرار دادیم.
فتحعلی خاطرنشان کرد: در نگاه جدید کسبکاری، به عنوان یک بانک تجاری باید بتوانیم با مشتریان به صورت فعالانه تعامل کنیم و از طریق خطوط چهارگانه کسبوکار بانک شامل «بانکداری تجاری»، «بانکداری اختصاصی»، «بانکداری اجتماعی» و «بانکداری خرد»، سهم بهسزا و قابل قبولی در صنعت بانکداری کشور داشته باشیم.
مدیرعامل بانک سینا اظهار داشت: یکی دیگر از راهبردها که با جدیت در بانک پیگیری میشود، موضوع توسعه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی است. از آنجا که شرکتهای فناوری بزرگ دنیا به حوزه صنعت بانکداری مخصوصاً به حوزه پرداخت ورود کردهاند و این موضوع در کشور ما هم تا حدودی مصداق دارد، بانک سینا، این موضوع را به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در دستور کار خود قرار داد.
فتحعلی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر در حوزه پرداخت، رقابت سنگینی بین بانکها، شرکتهای فناوری و فینتکها وجود دارد و بانک سینا تلاش مضاعفی دارد تا در قالب بانکداری دیجیتال، سطح بهرهوری را افزایش داده و خدمات مورد نیاز گروههای مشتریان را به صورت شخصیسازیشده در سرزمین هوشمند سینا ارائه کند.
مدیرعامل بانک سینا با تأکید بر عزم و اراده این بانک در توسعه خدمات زنجیره ارزش، افزود: «سیبانک» به عنوان نخستین محصول سرزمین هوشمند سینا در حوزه بانکداری خرد با هدف ارائه تمام سرویسهای مورد نیاز مشتریان به صورت غیرحضوری نظیر افتتاح سپرده، پرداخت تسهیلات و بسیاری دیگر از موضوعات در قالب حوزه پرداخت که اصطلاحاً «خدمات پایه بانکداری» از آن نام برده میشود، به بهرهبرداری رسیده است.
وی در خصوص راهاندازی «باشگاه مشتریان بانک سینا» نیز گفت: با وجود فعالیت چندین ساله بانک در حوزه بانکداری، متأسفانه در بحث باشگاه مشتریان کمفروغ بودیم و توجه ویژه به حوزه باشگاه مشتریان و بالابردن سطح وفاداری مشتریان نداشتیم.
به گفته فتحعلی، باشگاه مشتریان بانک سینا از ابتدا دیماه در دسترس گروههای مشتریان خواهد بود و امیدواریم از این طریق بتوانیم به صورت متمرکز، مداوم و دامنهدار ارتباط خوب و منطقی با مشتریان داشته باشیم تا سطح انتظارات، ذائقه و نوع نگاه آنها را نسبت به بانک بسنجیم و در فرآیند شخصیسازی محصولات و خدمات بانک سینا، به نحوی شایسته و مطلوب عمل کنیم.
مدیرعامل بانک سینا در بخشی از سخنان خود به نهمین همایش و نمایشگاه تراکنش ایران اشاره کرد و گفت: این بانک با آگاهی از اهمیت بانکداری دیجیتال و پیشرفتها و دستاوردهایی که در حوزه دیجیتال داشته و همچنین پلتفرمهایی که عملیاتی و رونمایی کرده، در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران حضور مؤثر و فعالی خواهد داشت.
ریال دیجیتال بانک کشاورزی به زودی عملیاتی می شود
بانک کشاورزی با مجوز بانک مرکزی به عنوان عضو متولی زیست بوم ریال دیجیتال انتخاب شد و به زودی نسبت به عملیاتی کردن ریال دیجیتال (رمز ریال) در اپلیکیشن باران اقدام خواهد کرد.ریال دیجیتال (رمز ریال) همان ریال رایج به شکل دیجیتالی و جایگزین پول ملی یا همان اسکناس ریال است که ضمن داشتن ثبات قیمتی بیشتر و تاثیرگذاری مثبت بر افزایش ارزش پول ملی، دارای مزایای فراوانی از جمله کاهش تقاضا برای پول نقدی و چاپ اسکناس، تسهیل جابه جایی پول و انجام معاملات مالی، توسعه بانکداری دیجیتال و نیز سرعت و دقت بیشتر در مبارزه با پولشویی نسبت به سایر پول های رایج و رمز ارزها است. بر اساس این گزارش، به زودی و پس از عملیاتی شدن ریال دیجیتال در اپلیکیشن باران، متقاضیان می توانند با ثبت نام در این اپلیکیشن و شارژ کیف پول، ریال دیجیتال تهیه کنند.انجام خریدهای روزانه از طریق پذیرندگان پشتیبانی کننده ریال دیجیتال، خرید شارژ، پرداخت قبوض، خرید بسته اینترنتی، انتقال اعتبار به دیگران و انجام سایر خدمات مالی و بانکی از کاربردهای ریال دیجیتال است.این گزارش می افزاید: انتقال ریال دیجیتال بدون هیچ هزینه ای به فردی که کیف ریال دیجیتال داشته باشد، امکان پذیر است؛ همچنین این امکان وجود دارد اعتبار کیف پول را دوباره به ریال تبدیل و به راحتی به حساب خود یا دیگری انتقال داد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
استفاده از ارزهای ملی بجای دلار در مبادلات تجاری ایران و عمان
رئیس کل بانک مرکزی و وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان در دیدار و گفتگویی فنی، ضمن اشاره به ضرورت توسعه مناسبات پولی و بانکی دو جانبه بر استفاده از ارزهای ملی دو کشور بجای دلار در مبادلات تجاری و اقتصادی تأکید کردند.
دکتر محمدرضا فرزین در دیدار وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان ضمن اشاره به تاریخچه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور تصریح کرد: از هر اقدامی که منجر به توسعه همکاری های پولی و بانکی میان ایران و عمان شود استقبال می کنیم.
رئیس کل بانک مرکزی همچنین با بیان اینکه ضرورت دارد تا روابط پولی و بانکی ایران و عمان همپای مناسبات دیگر دو کشور افزایش یابد گفت: برگزاری نشست های تخصصی و فنی هیئتهای بانکی و اقتصادی دوطرف باید بستری برای افزایش حجم مبادلات مالی، اقتصادی و تجاری شود چراکه افق جدیدی در مناسبات ایران و عمان طی چند سال گذشته گشوده شده است و از این ظرفیت می توان در توسعه مناسبات دوجانبه بانکی استفاده کرد.
همچنین در این دیدار، قیس بن محمد الیوسف، وزیر تجارت صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان نیز با اشاره به ظرفیت های مختلف اقتصادی عمان و ایران، بر افزایش مناسبات پولی و بانکی در جهت تسهیل مبادلات تجاری میان دو کشور تأکید کرد.
وی با اشاره به رشد ۴۱ درصدی حجم مبادلات در ۸ ماهه اول سال جاری، ضرورت استفاده از پول ملی دو کشور در همکاریهای اقتصادی و تجاری را بسیار مهم دانست و گفت: ایجاد زیرساخت های مربوط به نقل و انتقالات پولی و بانکی عمان در ایران، طراحی و عملیاتی کردن پروژههای مشترک تجاری، سرمایهگذاریهای صنعتی و معدنی، حضور سرمایه گذاران عمانی در پروژههای مختلف ایران از جمله حضور سرمایه گذاران عمانی در بخش انرژی و میادین گازی ایران، مهمترین ظرفیت هایی است که عمان خواهان حضور جدی در آنها می باشد.
به گفته وزیر تجارت صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان، این کشورآماده است با استفاده از روش های مختلف و توسعه مناسبات پولی و بانکی با ایران، حجم همکاری های تجاری و اقتصادی میان عمان و ایران را بهبود بخشد و برای تحقق این موارد و پیشبرد سرمایه گذاری ها و همکاری های مشترک، ضروری است نقل و انتقالات مالی هرچه بیشتر میان دو کشور تسهیل شود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
بانک ملی ایران یک شریک تجاری امن برای بنگاه های اقتصادی است
مدیر مرکز بین الملل صبا باتری با حضور در غرفه بانک ملی ایران در دومین نمایشگاه بین المللی اوراسیا در راستای توسعه و گسترش همکاری های مشترک با بیان این که تاریخ و قدمت بانک ملی ایران بخشی از تاریخ کشور را تشکیل داده است، تصریح کرد: بانک ملی ایران نماد بانکداری ایران و تداعی کنند یک بانک مطمئن و مورد اعتماد است.
محمود رضا موسوی مدیر مرکز صادرات و بین الملل صبا باتری با تاکید براین نکته که خوش نام ترین، بزرگترین و مطمئن ترین بانک در کشور به عنوان حامی تجار، مدیران بنگاه های اقتصادی و صاحبان صنایع برای تبادلات و مراودات پولی و بانکی و یا حتی مشارکت و سرمایه گذاری بانک ملی ایران است، اظهارداشت: این بانک با سال ها تجربه در امور بانکداری بی شک مطمئن ترین و امن ترین شریک تجاری برای تجار و بازرگانان است.
وی به حضور فعال و پررنگ بانک ملی ایران و میربیزینس بانک دراین نمایشگاه (اوراسیا) اشاره کرد و گفت: بانک ملی ایران با توجه به ظرفیت های بی شمار و شبکه ارزی خوب و قوی خود در منطقه اوراسیا عملکرد خوبی را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است.
موسوی حوزه ارزی بانک ملی ایران را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: بانک ملی ایران در مسیر ارائه خدمات پولی و بانکی در کشورهای اوراسیا به مشتریان و متقاضیان ازسایر بانک ها با اختلاف زیادی در حال حرکت است.
مدیر مرکز بین الملل صبا باتری در ادامه خاطرنشان کرد: بانک ملی ایران با سرلوحه قرار دادن بانکداری اسلامی، تسهیل گر و تسریع کننده فرآیندهای تبادلات مالی برای صادرکنندگان و تجار در راستای ارزآوری برای کشور است.
وی یادآور شد: ما هم اکنون قراردادهای زیادی با شرکت های مختلف در منطقه اوراسیا منعقد کرده ایم که برای صادرات محصولاتمان قطعا از ظرفیت های ارزی بانک ملی ایران استفاده خواهیم کرد.
به گفته وی، تأمین پایدار منابع مالی به عنوان پشتوانه تولید توسط بانک ملی ایران از صنعت کشور می تواند سرمنشاء توسعه همه جانبه کشور باشد.
زیرساختهای IT بانک صادرات ایران نسبت به سال گذشته چندین برابر افزایش یافته است
نخستین سفر جامع استانی تیم مدیریتی جدید بانک صادرات ایران با هدف عملیاتی کردن پروتکل نوین این بانک در بازدید میدانی از تمامی شعب و واحدهای ستادی، ارزیابی عملکرد و تبیین اهداف پیش رو، در نشستی تخصصی با حضور مدیرعامل، اعضای هیئتمدیره، معاونان، مدیر شعب و روسای شعب و حوزههای مدیریت شعب استان قم به پایان رسید.
محسن سیفی در این نشست با قدردانی از تلاش همکاران برای خدمت به مردم این استان،افزود: مدیران بانک صادرات ایران در قالب پروتکل بازدیدهای جدید، به صورت چهره به چهره با تمامی کارکنان بانک در هر استان دیدار خواهند کرد و هدف حضور تأثرگذار مدیران برای رفع مشکلات و دغدغههای بانک، کارکنان و تسهیل خدمت به مشتریان است.
او با بیان اینکه تبیین برنامه ها به منظور تحقق اهداف تحول بانک صورت میگیرد، گفت: در این سفرها از شعب و کارکنان برتر استان قدردانی خواهد شد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با تاکید بر اینکه باید برای ماندگاری و نگهداشت مشتری، مزیت نسبی ایجاد کنیم، گفت: اگر بانک با کاهش سهم از بازار مواجه شود و درمقابل سایر رقبا سهم بیشتری از بازار به دست بیاورند، به این معنی است که بانک مورد انتخاب مشتری نیستیم.
سیفی با اشاره به این که در ساختارهای فناوری اطلاعات ایرادات جدی داشتهایم، از تلاشهای جدی تیم فناوری اطلاعات بانک در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با تلاشهای شبانهروزی تیم مدیریتی و همکاران بخش فناوری اطلاعات بانک، زیرساختهای IT بانک نسبت به سال گذشته بیش از چندین برابر افزایش یافته است.
او از راهاندازی و عملیاتی شدن اپلیکیشن نئوبانک صادرات ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با استفاده ازاین اپلیکیشن تمامی خدمات بانکداری خرد از طریق این اپلیکیشن انجام خواهد شد و شعب بانک تا حد زیادی خلوت خواهند شد و امکان فعالیت بیشتر بازاریابی برای مسئولان و بانکداران فراهم خواهد شد.
سیفی از دریافت مجوز افزایش سرمایه بانک در این سال با تلاش مستمر تیم مدیریتی جدید بانک خبر داد و گفت: در روز 25 آذرماه سال جاری مجمع آن نیز برگزار خواهد شد که با اصلاح ساختار مالی، گام بلندی برای حل کسری نقدینگی و عبور از تنگناهای عملیاتی بانک برداشته خواهد شد. تا ساختار مالی و فناوری اطلاعات در بانک اصلاح نشود، فعالیت بانک در ریل صحیح قرار نخواهد گرفت.
او با یادآوری اینکه امانتدار سهامداران بانک هستیم، تاکید کرد که برای تمامی کسانیکه برای بانک زحمتکشیدهاند، احترام قائلیم و تلاش داریم از زحمات آنها تجلیل کنیم.
سیفی در این نشست با تاکید بر اینکه بانک صادرات ایران یک بنگاه تجاری است، تصریح کرد: شرط لازم پایداری بانک، جذب منابع و شرط کافی در این مسیر سودآوری است.
مدیرعامل بانک صادرات ایران بر استفاده از چکنو و سامانه جدید ست تاکید کرد و افزود: سامانه ست بانک صادرات ایران در جشنواره دکتر نوربخش دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک نظامهای پرداخت به عنوان معتبرترین جشنواره بانکداری الکترونیک در کشور، رتبه اول را کسب کرده که نشان میدهد بانک صادرات ایران از نظر IT وارد شرایط جدیدی شده و تلاشهایش در این زمینه در میان نظام بانکی برجستهتر از گذشته است.
سیفی افزایش منابع گران قیمت در برخی شعب بانک را نیز مورد انتقاد قرارداد و گفت: بهای تمام شده پول در استان قم با افزایش روبرو است که باید با یک برنامه ریزی کوتاه ومیان مدت اصلاح گردد.
او خواستار پیگیری مسئولان وکارکنان شعب برای اجرای تعهدات مشتریان تعهدی در سررسید تعهدات دریافت شده از بانک شد.
پیگیری رفع شکاف پذیرندگی در IPG و POS از دیگر تاکیدات مدیرعامل بانک صادرات ایران در این نشست بود.
او از عملیاتی شدن سامانه BSC(کارت امتیازی متوازن) برای رصد دقیق اقدامات بازاریابی همکاران شعب خبر داد و تاکید کرد که در دهه گذشته به دلیل عدم بازاریابی مناسب، هیچ مزیت نسبی برای بانک ایجاد نشده که در برنامه تحولی بانک بر بهبود این موضوع اصرار داریم.
شایان ذکر است در این سفر یک روزه دکتر مرادی و مهدی اقبالی راد از اعضای هیات مدیره و هیات عامل بانک مدیرعامل را همراهی و از کلیه شعب استان بازدید و برنامه های بانک تا پایان سال را با همکاران مرور کردند.
آیین معارفه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت گروه مدیریت سرمایهگذاری امید برگزار شد
مراسم معارفه دکتر ابوذر سروش به عنوان مدیرعامل و دکتر سیدهاشمی بهعنوان رئیس هیئت مدیره شرکت گروه سرمایهگذاری امید برگزار شد.
مراسم معارفه دکتر ابوذر سروش مدیرعامل و دکتر سیدهاشمی بهعنوان رئیس هیئت مدیره شرکت گروه سرمایهگذاری امید با حضور دکتر آیتاله ابراهیمی مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و هیئت عامل بانک سپه، اعضای هیئت مدیره شرکت امید و مدیران شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ امید در ساختمان سپهبد شهید قاسم سلیمانی بانک سپه برگزار شد.
دکتر آیتاله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه در این مراسم با تقدیر از زحمات دکتر صالحآبادی در زمان تصدی مسئولیت مدیرعاملی شرکت گروه سرمایهگذاری امید، وجود وی را در مدت کوتاه مدیریتی همراه با برکات بسیار برای این شرکت عنوان کرد و افزود: ساماندهی شرکتهای زیرمجموعه امید و انجام اقدامات توسعهای از اهم فعالیتهای ارزشمند ایشان در زمان تصدی مدیرعامل شرکت گروه سرمایهگذاری امید بود.
مدیرعامل بانک سپه ضمن آرزوی توفیق برای دکتر صالحآبادی از زحمات دکتر فهیمی سرپرست شرکت گروه سرمایهگذاری امید نیز تشکر کرد.
وی سازماندهی سرمایهگذاریها، توسعه هدفمند درونی و عمقبخشی کمی و کیفی در شرکت گروه سرمایهگذاری امید را از مهمترین برنامههای این شرکت برشمرد و بر لزوم ایجاد گروه انرژی بهعنوان برنامههای آتی این گروه سرمایهگذاری تأکید کرد.
مدیرعامل بانک سپه با اشاره به سوابق درخشان مدیریتی دکتر ابوذر سروش بهعنوان مدیرعامل و دکتر سیدمصطفی سیدهاشمی بهعنوان ریاست هیئت مدیره شرکت گروه سرمایهگذاری امید، خاطرنشان کرد: دکتر سروش از برادران متدین و با سابقه درخشان در مسئولیتهای مختلف و دکتر سیدهاشمی از پیشکسوتان و مدیران برجسته کشور هستند که مطمئناً با وجود این ترکیب مدیریتی ارزشمند در شرکت گروه سرمایهگذاری امید، درآینده شاهد استمرار موفقیتهای این شرکت خواهیم بود.
در ادامه، دکتر ابوذر سروش مدیرعامل جدید شرکت گروه سرمایهگذاری امید، ضمن تشکر از دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه و اعضای هیئت مدیره از زحمات و تلاشهای دکتر صالحآبادی و دکتر فهیمی در مسئولیت مدیرعاملی و سرپرستی شرکت گروه سرمایهگذاری امید قدردانی کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش همه کارکنان هلدینگ امید بتوانیم زنجیره ارزش را در این شرکت ایجاد و دوام موفقیتهای شرکت گروه سرمایهگذاری امید را شاهد باشیم.
دکتر سیدهاشمی رئیس جدید هیئت مدیره شرکت گروه سرمایهگذاری امید نیز در این مراسم با قدردانی از حسن اعتماد دکتر آیتاله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه، گفت: امیدوارم با راهبری دکتر ابراهیمی و تلاش جمعی، بتوانیم سیاستهای بانک سپه در شرکت گروه سرمایهگذاری امید را عملیاتی و محقق کنیم.
در پایان مراسم، دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه حکم انتصاب دکتر سروش و دکتر سیدهاشمی را به ایشان اهدا و از تلاشهای دکتر فهیمی سرپرست سابق شرکت گروه سرمایهگذاری امید با اهدای لوح تقدیر بهعمل آورد.
مدیر عامل بانک صنعت ومعدن ؛
بهترین راهبرد ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، افزایش انگیزه های اخلاقی، درونی و معرفتی افراد است
دکتر خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن در جلسه شورای فرهنگی و حفظ ارزش های اسلامی این بانک، بهترین راهبرد برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را افزایش انگیزه های اخلاقی، درونی و معرفتی افراد جامعه دانست که منطبق با فطرت الهی انسان است.
دکتر خورسندیان در این جلسه که با حضور بازرسان ستاد عفاف و حجاب وزارت کشور، حسین عسکری عضو هیات مدیره و رییس شورای فرهنگی و حفظ ارزش های اسلامی و تنی چند از معاونان و مدیران ارشد عضو این شورا، برگزار شد، ضمن تقدیر از عملکرد تمامی اعضا عنوان داشت: در مساله حجاب و عفاف که از مسایل ضروری جامعه ما و از الزامات سالم سازی فضای جامعه است، باید هدفمند و با رویکردی عقلانی و منطقی عمل کرد و صرفا راهکارهای قانونی گره گشا نخواهد بود؛ چراکه اگر فردی با استدلال های منطقی در این خصوص توجیه شود، خود بدون هیچگونه اجبار عوامل بیرونی این مهم را رعایت خواهد کرد.
وی افزود: در این موضوع کار فرهنگی اولویت دارد و سیر تربیتی لازم است که کار آسانی نیست و ظرافت های تبلیغی خاصی را می طلبد.
وی خاطرنشان کرد: در مورد حجاب و عفاف، تمامی افراد جامعه باید آموزش ببینند و این موضوع فقط مربوط به بانوان نیست و آقایان هم باید الزامات پوششی خاصی را در محیط کاری و فضای عمومی جامعه رعایت کنند.
وی اظهار داشت: ما در بانک صنعت و معدن در حوزه حجاب و عفاف برنامهها و اقدامات را با نگاهی تربیتی و آموزشی دنبال میکنیم و خوشبختانه تولید محتوا و عملکرد فرهنگی خوبی با تلاش اعضای شورای فرهنگی و حفظ ارزش های اسلامی این بانک به انجام رسیده و در آینده نیز با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.
حسین عسکری رییس شورای فرهنگی و حفظ ارزش های اسلامی این بانک نیز بیان داشت: ترکیب شورای فرهنگی از افرادی از مدیریت ها و معاونت های مرتبط و نمایندگان همکاران بانک است که برنامه ها و اقدامات منسجمی را در این خصوص به انجام می رسانند.
وی تاکید کرد: علیرغم تلاش هایی که در سطح جامعه در خصوص مسائل فرهنگی و ارزش های اسلامی داشته ایم، وضعیت رضایت بخشی مشاهده نمی شود و شکافی بین نسل جدید و قدیم وجود دارد.
رییس شورای فرهنگی و حفظ ارزش های اسلامی بانک صنعت و معدن ادامه داد: خروجی ترویج ارزش های اسلامی نه فقط حوزه حجاب و عفاف بلکه در تمامی شئون زندگی و کاری ما باید ملموس باشد و بسیاری از این ارزش های اسلامی ما منطبق با ارزش های انسانی و اخلاقی می باشد که در همه جوامع ثابت است.
وی اشاره کرد: اینکه همه ما خود را در محیط کاری مسؤل بدانیم، عدالت و انصاف را رعایت کنیم؛ مشتری محور باشیم و دغدغه رفع مشکلات ارباب رجوع را داشته باشیم، نتیجه ارتقای ارزش های یادشده و سطح فرهنگ و اخلاق در جامعه است.
عضو هیات مدیره این بانک تصریح کرد: اثرات رعایت ارزش های اسلامی و انسانی به خود ما باز می گردد و از کنار هم قرار گرفتن چنین افرادی، جامعه سالمی شکل می گیرد که نسبت به حقوق شهروندی، حقوق حیوانات و انسانها، حفظ محیط زیست و رعایت قانون و مقررات بی تفاوت نیست و آینده درخشانی را برای نسل های بعد تضمین می کند.
علیرضا جانه بازرس ستاد عفاف و حجاب وزارت کشور نیز که در این جلسه حضور داشت با تقدیر از تلاش اعضای این شورا در ارتقای سطح فرهنگ و معنویت در این بانک عنوان داشت: در مواجه با هجمه های فرهنگی، نهادهای اجتماعی نقش بسیار مؤثری دارند و ما باید بر مدیریت استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی تمرکز کنیم.
وی اظهار داشت: پایه و اساس زندگی و حتی اقتصاد ما فرهنگ است و برای دستیابی به امنیت اجتماعی، فعالیت های منظم فرهنگی اهمیت و ضرورت دارد.
وی در پایان اعلام داشت: این هنر شورای فرهنگی است که لزوم رعایت حجاب و عفاف در سازمان ها را مطرح سازد و برای حفظ ارزش های دینی و اسلامی برنامه مدون و نظارت صحیح داشته باشد.
همچنین در خلال این جلسه زهرا مریدی عضو شورای فرهنگی و حفظ ارزش های اسلامی بانک صنعت و معدن، گزارش مبسوطی از نحوه اجرای برنامه های ده گانه عفاف و حجاب در این بانک ارائه نمود و هر یک از اعضا به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود در خصوص بهبود عملکرد این شورا پرداختند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.