شماره: 2320 / ۱۴۰۲ چهاردهم اسفند
تعداد بازدید : 3
خودروی برقی چینی ارزان در راه است
شرکت خودروسازی بیوایدی، جنگ بیرحمانه قیمت خودروهای برقی چین را با تخفیفهای بیشتر بر روی نسخههای جدید خودرو تقویت میکند.
غول خودروهای برقی چینی بیوایدی، نسخههای ارزانتر از سدانهای هان و شاسیبلندهای تانگ خود را رونمایی کرد و جنگ طولانیمدت و بیرحمانه قیمتها را در بزرگترین بازار خودروی جهان با تخفیفهایی حتی بیشتر از سال ۲۰۲۳ عمیقتر کرد.محاسبات رویترز نشان داد سدانهای هان تازه ارائه شده، بهعنوان خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی و شاسیبلند هیبریدی تانگ، قیمت پایهای ۱۰.۳۵ تا ۱۴.۳ درصد پایینتر از نسخههای قبلی خواهند داشت. این محصولات پس از معرفی نسخه جدیدی از هاچ بک دلفین و سدان پلاگین هیبریدی جدیدتر Qin Plus DM-i بیوایدی در هفته گذشته عرضه شدند که هر دو نیز با قیمتهای اولیه پایینتری بودند.
قیمتگذاری نشان میدهد که بیوایدی تخفیفهای بیشتری نسبت به سال گذشته روی اکثر این مدلها میدهد. محاسبات رویترز نشان داد که این خودروساز قیمت اولیه Qin Plus الکتریکی و هیبریدی را به ترتیب ۱۵ و ۲۰ درصد کاهش داد که کاهش قیمت به ترتیب ۸ و ۱۱ درصد برای این دو مدل در سال ۲۰۲۳ بود.
قیمت اولیه تانگ هیبریدی در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۲۲ بدون تغییر بود اما نسخه جدید تانگ هیبریدی امسال ۱۴ درصد ارزانتر است. بیوایدی برندهای جدیدی مانند یانگوانگ و فانگ چنگ بائو را به بازار عرضه کرده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
رشد فروش برای فولکسواگن کاهشی شد
فولکسواگن پیشبینی کرد رشد فروش در سال ۲۰۲۴ کند خواهد شد و با پیوستن به رقبا نسبت به چشمانداز ضعیف اقتصادی، افزایش رقابت و هزینههای بالاتر هشدار داد.
برترین خودروساز اروپایی که برندهای آن شامل آئودی، فولکسواگن و لامبورگینی میشود، انتظار دارد فروش آن در سال ۲۰۲۴ تا پنج درصد رشد کند که پس از افزایش ۱۵.۵ درصدی در سال گذشته به ۳۲۲.۳ میلیارد یورو (۳۴۹ میلیارد دلار) رسید. این رشد حاکی از فروش ۳۳۸ میلیارد یورویی در سال ۲۰۲۴ است که بالاتر از برآورد ۳۱۶ میلیاردی تحلیلگران بود.
آرنو آنتلیتز، مدیر مالی فولکس واگن، «چشمانداز اقتصادی ضعیف و رقابت شدید» را در سال ۲۰۲۴ میبیند، اگرچه این خودروساز برای کل سال اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و به عرضه محصولات جدید اشاره میکند. خودروسازان اروپایی تحت فشار رقیب آمریکایی تسلا و همچنین رقبای چینی قرار گرفتهاند.
طبق گزارش رویترز، سهام فولکسواگن منفی شد و به میزان ۷.۱ درصد سقوط کرد و به پایینترین سطح خود در بیش از چهار هفته پس از نتایج سالانه رسید.
بوگاتی تایید کرد V16 هیبریدی جدید جایگزین W16 خواهد شد
شایعات درست بودند؛ بوگاتی یک موتور V16 را در هایپرکار بعدی خود قرار می دهد. جایگزین شیرون قرار است در ماه ژوئن پوشش داده شود. همانطور که قبلا توسط مقامات این شرکت اشاره شده بود، موتور احتراقی بخشی از یک پیشرانه هیبریدی خواهد بود.
بوگاتی در حال حاضر حاضر به ارائه جزئیات بیشتر نیست. گزارش های قبلی حاکی از آن بود که موتور جدید توسط کازورث با حجم عظیم 8.3 لیتر ساخته شده است. حتی ممکن است به طور طبیعی تنفس شود، که باعث شوک نمی شود زیرا این ویدئو به یک موتور با دور بالا اشاره می کند.
برخی می گویند که دور آن به 9 هزار دور در دقیقه می رسد و با سه موتور الکتریکی کار می کند تا خروجی ترکیبی 1800 اسب بخار را ارائه دهد. با این حال، تنها واقعیت تایید شده این است که پیشرانه یک V16 هیبریدی است. اطلاعات رسمی بیشتر باید در ماه های منتهی به رونمایی در ژوئن فاش شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
رونمایی راسا موتور از
4 محصول جدید سوزوکی
شرکت راسا موتور به عنوان نماینده فروش و خدمات پس از فروش محصولات سوزوکی و GAC در ایران طی مراسمی که شب گذشته در هتل استقلال تهران برگزار شد از چهار محصول جدید سوزوکی شامل سوزوکی فرانکس، گرند ویتارا هیبرید، جیمنی سه درب و پنج درب رونمایی کرد.
قائم مقام مدیرعامل شرکت راسا موتور با اشاره به سوابق این شرکت اظهار داشت: راسا موتور شرکتی نوپا است که فعالیت رسمی خود را از سال 1401 و در راستای سیاست های دولت برای واردات خودرو به کشور آغاز کرده است اما در نگاهی دقیق تر مدیران و سهامداران شرکت راسا موتور حدود 20 سال است که در کشورهای حوزه خایج فارس، اروپا و آفریقای شمالی در حوزه خودرو فعالیت دارند و قطعا سابقه درخشان مدیران این شرکت به پیشبرد اهداف راسا موتور کمک شایانی خواهد کرد. وی با اعلام اینکه راساموتور تا کنون 6 عرضه در سامانه یکپارچه و یک عرضه آزاد داشته است، افزود: محصولات برند GAC که شامل خودروهای گک امکو، گک امپو و GS3است به صورت آزاد و محصولات برند سوزوکی یعنی سوزوکی بالنو و سوزوکی سیاز از طریق سامانه یکپارچه عرضه شده است. قائم مقام مدیرعامل شرکت راسا موتور با اشاره به آغاز شماره گذاری محصول سوزوکی سیاز از حدود یک ماه پیش بیان کرد: خوشبختانه علیرغم تعهد برای تحویل 90 روز خودروها، موفق به تحویل آنها زودتر از موعد مقرر شدیم و فرآیند تحویل نیز به سرعت در حال انجام است و تمام تلاش ما این است که خودروها بر اساس هدف گذاری صورت گرفته و حتی زودتر از موعد مقرر تحویل مشتریان شوند.شبگرد در ادامه از شماره گذاری خودروهای امکو، امپو و GS3 از برند GACو بالنو از برند سوزوکی خبر داد و عنوان کرد: عرضه این چهار محصول نیز به زودی و طی هفته های آتی آغاز خواهد شد.
وی یادآور شد: همزمان با برنامه ریزی برای عرضه و تحویل خودروها 4 مرکز شامل دفتر مرکزی، دفتر مرکز خدمات پس از فروش، تعمیرگاه مرکزی و اداره تحویل را در شهر تهران راه اندازی کردیم و به زودی این مراکز در 12 استان منتخب کشور دایر خواهد شد.
قائم مقام مدیرعامل شرکت راسا موتور اضافه کرد: همچنین شرکت راسا موتور در راستای رفع دغدغه مندی مشتریان از حدود ده روز قبل با راه اندازی یک سامانه پاسخگویی 24 ساعته به صورت شبانه روزی پاسخگوی دغدغه و مشکلات مطرح شده از سوی مشتریان خواهد بود. شبگرد با اعلام این خبر که نخستین خودروی برقی راسا موتور وارد گمرک شده است، بیان کرد: امیدواریم با هماهنگی های صورت گرفته بتوانیم در دو ماه ابتدایی سال 1403 از این خودروی برقی رونمایی کنیم. وی با تاکید بر اینکه هدف راسا موتور تنها فروش محصولات نیست و ارائه خدمات پس از فروش نیز در الویت است، اذعان داشت: با توجه به اینکه در آستانه راه اندازی مراکز خدمات پس از فروش راساموتور هستیم برای اینکه بتوانیم این شکاف را پوشش دهیم، قراردادی با شرکت امدادخودرو ایران و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور منعقد کردیم که مشتریان می توانند از طریق کد پنج رقمی که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت به صورت شبانه روزی از خدمات امداد خودرو ایران بهره مند شوند. میثم خزایی؛ مدیر روابط عمومی شرکت راسا موتور با بیان اینکه راسا موتور برخلاف سایر شرکت های واردکننده، نماینده دو برند خودرو از دو کشور مختلف است، عنوان کرد: شرکت راسا موتور علیرغم اینکه شرکتی تازه تاسیس است اما به پشتوانه مدیران و نیروهای با انگیزه خود از ابتدا گام های بزرگ برداشته و اکنون نماینده فروش و خدمات پس از فروش خودروهای برند سوزوکی ژاپن و GACچین در ایران است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
حضور گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه بینالمللی محیط زیست
گروه خودروسازی سایپا در بیست و یکمین نمایشگاه بینالمللی محیط زیست، محصولات و موتورهای جدید خود را به نمایش میگذارد.
گروه خودروسازی سایپا در راستای مسئولیت اجتماعی، رویکرد حمایت از محیط زیست و سیاست حرکت به سمت کاهش آلایندگی هوا و تولید محصولات و موتورهای به روز، در بیست و یکمین نمایشگاه بینالمللی محیط زیست، حضور یافته و آخرین محصولات و دستاوردهای سازگار با محیط زیست خود را ارائه می کند.
در این نمایشگاه گروه خودروسازی سایپا خودروهای سینوگلد برقی، چانگان ایدو EV460 برقی، شاهین پلاس اتوماتیک و ساینا CNG و موتورهای شرکت مگاموتور ME16 ، N20 و M15i را به نمایش گذاشته است.
این رویداد بینالمللی از تاریخ 13 الی 16 اسفندماه در محل مصلی امام خمینی (ره) برپا است و بازدیدکنندگان علاقمند از ساعت 9 الی 18 میتوانند از غرفه گروه سایپا بازدید کنند.
گفتنی است، مدیریت بهرهوری انرژی و انرژیهای تجدیدپذیر، مدیریت و بازیافت زباله و پسماند، مدیریت شهری، نظارت و اجرای پروژههای زیست محیطی، بانکداری الکترونیک، پروژههای تحقیقاتی و خدمات حفاظت از محیط زیست، کنترل، اندازهگیری و فناوریهای آزمایشگاهی، حمل و نقل عمومی و بهینهسازی مصرف سوخت، استانداردهای روز محیط زیست در حوزه های مختلف، اقدامات زیست محیطی صنایع، حفظ منابع طبیعی، ساختمان سازی سبز و مدیریت آب و فاضلاب و سایر زمینههای فنی، مهندسی و فناورانه از مهمترین زمینههای حضور فعالان و علاقهمندان در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
خرید و فروش کارت ملی برای ثبتنام و واردات خودرو ممنوع است
وزارت صنعت معدن و تجارت پیرامون خرید و فروش کد ملی اشخاص حقیقی برای موضوعاتی نظیر واردات و ثبتنام خودرو، نسبت به هرگونه واگذاری کد ملی سایر مدارک مرتبط به شخص ثالث هشدار داده و این امر را تخلف خواند.
از چندی پیش، موضوع خرید و فروش کارت ملی اشخاص جهت ثبتنام خودروها مطرح شد؛ این موضوع در سالهای گذشته نیز مطرح بوده اما اخیراً بهویژه در حوزه خودروهای وارداتی که (در یک دو مورد قبل از عرضهای که شنبه شب آخرین مهلت ثبتنام آن بود) ثبتنام برای متقاضیان جدیدی که با بلوکه کردن ۵٠٠ میلیون در حساب وکالتی میتوانستند برای ثبتنام خودروها اقدام کنند، مجدد مطرح و بازار آن رونق گرفت.بر این اساس خبرهایی مبنی بر فروش چندین میلیون تومانی قیمت کارت ملی اشخاص برای ثبتنام خودروها نیز به گوش رسید.
پس از طرح این موضوع، مسئولان در واکنش به این موضوع با اعلام اینکه خرید و فروش کارت ملی مشمول مالیات خواهد شد، با ترساندن افراد نسبت به پرداخت مالیات، سعی در نهی از این کار کردند اما در شب گذشته (شنبه شب)، وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به این موضوع واکنش جدیتری نشان داده و ضمن تاکید بر ممنوعیت این امر را تخلف خوانده است.
وزارت صمت در اطلاعیه خود اعلام کرده است : با توجه به اخبار منتشره در فضای مجازی پیرامون خرید و فروش کد ملی (اسناد سجلی) اشخاص حقیقی جهت موضوعاتی نظیر واردات و ثبتنام خودرو، بدین وسیله ضمن تاکید بر عدم وجاهت قانونی چنین اقداماتی، به اطلاع عموم میرساند که هرگونه واگذاری (فروش) کد ملی و سایر مدارک مرتبط تحت هر عنوان و قرارداد به شخص ثالث جهت موضوعاتی نظیر ثبتنام خودرو تخلف و در صورت اطلاع این وزارت، موجب سلب اولویت خواهد بود.
در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است که ضمناً بر رفتار افراد هنجارشکن که مبادرت به سوءاستفاده از کد ملی سایرین میکنند، مسئولیت حقوقی و کیفری جاری خواهد بود؛ لذا ضرورت دارد شهروندان با هوشیاری و اطلاعرسانی به دیگران، مانع از هرگونه سوءاستفاده در این رابطه شوند.
گفتنی است، پیش از این، اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران نیز هرگونه خرید و فروش کدملی اشخاص تحت هر عنوان و قراردادی به شخص ثالث را به منزله حقیقی تخلف عنوان کرده که عواقب سنگین حقوقی، کیفری و مالیاتی در پی خواهد داشت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
بهبود عملکرد موتورهای خودروهای الکتریکی با طراحی ساختاری جدید
گروهی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر ساختارهای جدید موتور الکتریکی برای بهبود عملکرد پیشرانه خودروهای برقی طراحی کردهاند که میتواند علاوه بر افزایش زمان بهرهبرداری و کاهش لرزش، افزایش چگالی گشتاور را در این موتورها به ارمغان آورد.
مهندس محمد امیرخانی مجری این طرح، خودروهای الکتریکی را یکی از بهترین گزینههای جایگزین خودروهای سوخت فسیلی در سالهای اخیر دانست و گفت: پیشرانه خودروی الکتریکی یک موتور الکتریکی است که مشخصات و ویژگیهای آن تاثیر مستقیم بر عملکرد کلی خودروی الکتریکی دارد. اما موتورهای موجود با محدودیتهایی مواجه بوده و همین امر توسعه خودروهای الکتریکی را تحت تاثیر قرار داده است.
وی بازدهی پایین این موتورها، تنش وارده بر آهنرباها و فرآیند ساخت زمانبر را اصلیترین عامل محدودکننده بازدهی سیستم پیشرانه عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به بالابودن سرعت موتورهای موجود، استفاده از یک گیربکس تکسرعته برای کاهش سرعت جهت اتصال به چرخها ضروری است که اینکار سبب افزایش وزن، اتلاف انرژی و هزینه تمام شده میشود؛ پایین بودن چگالی گشتاور این موتورها نیز سبب افزایش وزن خودرو و اشغال بخشهایی از فضای موجود را نیز به دنبال دارد.
امیرخانی اضافه کرد: از سوی دیگر توان مورد نیاز برای خنکسازی این موتورهای الکتریکی بالاست و باعث کاهش میزان بهرهبرداری موثر از باتری خودرو میشود. ضمن آنکه با توجه به محل قرارگیری آهنرباهای مورد استفاده در قسمت دوار موتور الکتریکی، مهارکردن آهنرباها ضروری است که خود سبب سختی ساخت و افزایش هزینه تولید این موتورهای الکتریکی میشود.
به گفته وی، به دلیل بالا بودن مقاومت حرارتی این مهارکنندهها، در بلندمدت آهنرباها دچار مغناطیسزدایی شده و بازدهی سیستم کاهش مییابد. به منظور رفع چالشهای موجود در این پایاننامه ساختارهای نویی برای سیستم پیشرانه خودروهای الکتریکی معرفی شد که قادر است مشکلات فوق را برطرف کند.
این دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین گفت: ساختارهای ارائه شده در این طرح پژوهشی، بازدهی چشمگیری نسبت به سایر موتورها داشته است و علاوه بر آن آهنرباها دیگر تحتتاثیر نیروی گریز از مرکز قرار نمیگیرند؛ زیرا از قسمت دوار (رتور) به قسمت ساکن (استاتور) موتور منتقل شدهاند. بنابراین نیازی به استفاده از مهارکنندههای قبلی نخواهیم داشت و ساخت این موتورها بسیار سادهتر و ارزانتر میشود. همچنین به دلیل سادگی، ساخت آنها نیز سریعتر خواهد بود.
به گفته وی به واسطه طراحی جدید مغناطیسی که برای این موتورها ارائه شد، چگالی گشتاور آنها بیشتر شده و فضای کمتری را نسبت به نمونههای قبلی اشغال کرده و وزن کمتری دارند.
با مطالعه و جایابی ویژهای که برای آهنرباها در استاتور انجام شد، انرژی مورد نیاز برای سیستم خنکسازی نیز به شدت کاهش یافت. با رفع عوامل مغناطیسزدایی آهنرباها بازدهی موتور الکتریکی در درازمدت بالا نگهداشته شد. همچنین ریپل گشتاور، لرزش و سروصدای موتورهای ارائه شده نیز کاهش یافته است.
مجرح طرح اظهار داشت: با توجه به اهمیت مبحث خودروهای الکتریکی در کشور و با توجه به اینکه توسعه سراسری این زیرساختها ضروری است، زمانبر بودن تکمیل زیرساخت خودروهای الکتریکی ممکن است توسعه مسیر حرکت به سمت خودروهای الکتریکی را به خطر بیندازد. نوآوری ارائه شده در این پایاننامه میتواند گذار از خودروهای احتراق داخلی به خودروهای الکتریکی را سرعت بخشد. به عنوان نمونه، تعداد ایستگاههای شارژ خودروهای الکتریکی یکی از چالشهای جدی خواهد بود که در صورت استفاده از پیشرانههای ارائه شده در این پایاننامه میتوان میزان پیمایش به ازای هر بار شارژ را افزایش داد تا مشکل کمبود تعداد ایستگاههای شارژ تا حدی برطرف شود.
وی یادآور شد: یکی از پیچیدگیهای موجود در این طرح، نویز (صدا) و تداخلات الکترومغناطیسی موجود در سیستم راهانداز موتورها بود که بعد از مطالعات فراوان و آزمودن روشهای مختلف، یک ساختار مداری مناسب در جهت حل این چالش حاصل شد که توانست به خوبی و با موفقیت نویز سیستم را کاهش داده و از آسیب زدن و اختلال در عملکرد دستگاههای مانیتورینگ جلوگیری کند.
امیرخانی گفت: دستاوردهای این مطالعات در صنعت خودروهای الکتریکی و هر صنعتی که نیاز به پیشرانه الکتریکی برای حملونقل داشته باشد قابل استفاده است. از ساختارهای ارائه شده در کاربردهای مشابه همچون ون الکتریکی، دوچرخه برقی، اتوبوس برقی نیز میتوان استفاده کرد.
محمد امیرخانی با راهنمایی دکتر مجتبی میرسلیم از اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این طرح پژوهشی را با عنوان «طراحی، شبیهسازی و ساخت موتورهای دوگانه برجسته بهبودیافته با آهنربا در استاتور برای کاربرد خودروی الکتریکی» اجرایی کردند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.