شماره: 2324 / ۱۴۰۲ بيست اسفند
تعداد بازدید : 1
سکاندار سایپا پس از ۲۶ ماه تغییر کرد
محمدعلیتیموری پس از ۲۶ ماه سکانداری گروه خودروسازی سایپا و تکیه بر صندلی مدیرعاملی دومین خودروسازی بزرگ کشور، جای خود را به مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو دیزل داد تا پس از این، این مدیریت گروه صنعتی سایپا، بر عهده وی باشد.دی ماه سال ۱۴۰۰ بود که پس از مدیران عامل وقت هر دو خوردوساز کشور، جای خود را به مدیران جدید دادند تا چرخ این صنعت به گونهای دیگر در راستای اهداف و برنامهریزیها بچرخد.
پس از محمدجواد سلیمانی که از ۳۰ دی ۱۳۹۷ با تصمیم اعضای هیات مدیره این گروه خودروسازی تا دی ماه ۱۴۰۰، مدیریت عامل گروه خودروسازی سایپا را بر عهده داشت، ۲۲ دی ماه سال ۱۴۰۰ پس از قریب به چهار سال فعالیت در دومین شرکت بزرگ خودروسازی، خداحافظی کرد و از سمت مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا کنار رفت؛ بر این اساس صندلی مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا از آنِ «محمدعلی تیموری» شد.
حال پس از دو سال و دو ماه فعالیت تیموری در گروه خودروسازی سایپا، نوبت تغییر وی رسیده و وی نیز بایستی جای خود را «جواد توسلیمهر» که تا پیش از این مدیریت عامل گروه صنعتی ایرانخودرو دیزل را بر عهده داشته، پا به گروه خودروسازی سایپا بگذارد.
پیش از آنکه «محمدعلی تیموری» وارد سایپا شود، عضو هیات مدیره شرکت خدمات فنی رنا (زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا) بود.
توسلیمهر، آبان ماه سال ۱۳۹۹ با حکم مدیرعامل وقت گروه صنعتی ایرانخودرو (فرشاد مقیمی فرد)، وارد ایرانخودرو دیزل شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
خودروسازان آلمانی حال ندارند
تولید صنعتی آلمان برای اولینبار از آوریل افزایش یافت؛ هرچند در بخش تولید، تولید مواد شیمیایی، موادغذایی و ماشینآلات همگی افزایش یافت اما خودروسازان شاهد کاهش شدیدی بودند.تولید صنعتی آلمان در ژانویه برای اولینبار در ۹ ماه گذشته افزایش یافت، اگرچه ضعف طولانیمدت آن احتمالاً بزرگترین اقتصاد اروپا را وارد رکود کرده است.اداره آمار آلمان، پس از کاهش بیشتر از گزارش قبلی در ماه قبل، اعلام کرد که این نشانگر به دلیل ساختوساز نسبت به دسامبر یک درصد افزایش یافته است. سطح کلی تولید نزدیک به پایینترین سطح از سال ۲۰۲۰ باقی مانده است و این در زمانی است که بخش تولید آلمان در تلاش است تا رکود طولانیمدت را از بین ببرد. نتایج بررسی نشان داد که سفارشات کارخانه در ژانویه به دنبال افزایش در دسامبر به شدت کاهش یافته است.کارستن برزسکی، رئیس کلان جهانی در در موسسه اقتصادی ING گفت که اولین دادههای سخت برای سال ۲۰۲۴ نشان میدهد که اقتصاد آلمان به آخر خط رسیده است. او گفت که با این حال، این برای جلوگیری از انقباض سه ماهه اول کافی نیست.آلمان تنها کشور گروه هفت بود که شاهد کاهش تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ بود زیرا عملکرد ضعیف آن بر ۲۰ کشور بزرگتر منطقه یورو فشار میآورد. بوندسبانک نسبت به انقباض در سه ماهه اول، پس از کاهش ۰.۳ درصدی در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۳ هشدار داده است. این به معنای اولین رکود اقتصادی پس از همهگیری است، اگرچه بانک مرکزی رکود شدیدی را متصور نیست.
الماس خودروهای برقی را سریعتر شارژ میکند
به تازگی لایهای حاوی الماس مصنوعی ساخته شده که میتواند دمای قطعات الکترونیکی را کاهش داده و همچنین شارژ باتریهای خودروهای الکتریکی را نیز تسریع کند.الماس به دلیل هدایت حرارتی فوقالعاده بالا شناخته شده است. این ماده برای خنک کردن قطعات الکترونیکی با چگالی توان بالا، مانند پردازندهها، لیزرهای نیمههادی یا وسایل نقلیه الکتریکی بسیار مناسب است. محققان در موسسه فرانهوفر موفق به ساخت غشائی شدند که حاوی الماس مصنوعی است.این نانوغشاء میتوانند در قطعات الکترونیکی استفاده شده و در نتیجه بار حرارتی را تا ده برابر کاهش دهد. این کار به بهبود عملکرد و افزایش عمر مفید خودروهای الکتریکی کمک میکند و زمان شارژ باتری را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.افزایش چگالی توان و در نتیجه اتلاف حرارت بیشتر در قطعات الکترونیکی نیازمند مواد جدید است. رسانایی حرارتی الماس چهار تا پنج برابر بیشتر از مس است. به همین دلیل، وقتی صحبت از قدرت خنککنندگی در حمل و نقل الکتریکی، سلولهای فتوولتائیک یا سیستمهای ذخیرهسازی به میان میآید، ماده بسیار جالبی است.تا پیش از این، سینکهای حرارتی ساخته شده از صفحات مسی یا آلومینیومی، سطح ساطعکننده حرارت را افزایش دادهاند، بنابراین از آسیب ناشی از گرمای بیش از حد جلوگیری میکنند. اما این غشاء حاوی الماس که از موی انسان باریکتر است میتواند قدم بلندی به سوی بهبود عملکرد شارژرهای خودرو باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
رشد ۱۰ درصدی فروش و ثبات قیمت بازار محصولات زامیاد در سال ۱۴۰۲
معاون بازاریابی و فروش زامیاد گفت: عدم صدور مجوز شمارهگذاری محصولات زامیاد در ماههای ابتدایی سال جاری بدلیل صادر نشدن مجوز استاندارد، امکان اجرای طرحهای فروش و عرضه محصولات را از این شرکت سلب کرد و زامیاد فرصت عرضه محصولات را در فصلهای مناسب و پرتقاضای خرید خودرو از دست داد به همین دلیل، هزینههای قابل توجهی بهواسطه خواب سرمایه و اجرای مجدد فرایند کنترل کیفی به شرکت تحمیل شد.
حسین کاظمی تصریح کرد: پیرو دستور ریاست محترم جمهوری و پیگیری ویژه وزیر محترم صمت جلسهای درخصوص حل مشکل و آغاز شمارهگذاری مجدد محصولات زامیاد برگزار شد و پس از آن این شرکت با همکاری و نظارت سازمان ملی استاندارد، اقدامات اصلاحی را بر روی محصولات تکسوز و دوگانهسوز اجرا کرد تا هرچه سریعتر مجوز شماره گذاری اخذ و امکان عرضه محصولات و پاسخگویی به نیاز بازار و تعهدات قبلی فراهم شود.
او ادامه داد: در این راستا و پس از آغاز مجدد فرآیند شمارهگذاری در نیمه دوم سال برنامه افزایش تولید و عرضه اجرا شد و زامیاد برنامه عرضه محصولات با طرحهای متنوع فروش اعتباری از جمله طرح تسهیلات ۲۸۰ میلیون تومان با باز پرداخت ۳۶ ماهه و طرح فروش نقدی و پیشفروش را بهطور همزمان را در دستور کار خود قرار داد.
معاون بازاریابی و فروش زامیاد با اشاره به اینکه تمهیدات صورت گرفته موجب رشد فروش محصولات این شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته علیرغم مشکلات مذکور شده است، گفت: با اجرای مستمر و بدون توقفِ طرحهای فروش و تحویل خودروهای مشتریان پس از بازدیدهای کیفی، شرکت زامیاد توانسته متناسب با میزان تولید محصولات خود، پاسخگوی بازار باشد و در حال حاضر طرحهای پیشفروش و فروش فوری از طریق سایت فروش اینترنتی جریان دارد و با استقبال مشتریان مواجه شده است.او تاکید کرد : رشد ۱۰ درصدی فروش در سال جاری نسبت به سال گذشته و استمرار طرحهای فروش و عرضه محصولات در ماههای اخیر موجب ثبات قیمت محصولات زامیاد در بازار شده است.کاظمی گفت : عمده محصولات موجود این شرکت در پارکینگها در مرحله صدور فاکتور، تحویل اعتباری و صادرات است و در حال حاضر از مجموع کل محصولات موجود در پارکینگ، ۹هزار و ۱۴۵ دستگاه فاکتور شده که در مرحله اخذ پلاک و تحویل به مشتریان است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
براساس نتایج ارزیابی عملکرد ایران خودرو در ۱۱ ماهه امسال
تعداد بازدید : 1
کیفیت محصولات ایرانخودرو بالاتر از امتیاز متوسط صنعت قرار گرفت
براساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، امتیاز محصولات ایران خودرو در شاخصهای کیفی اندازهگیری شده، بالاتر از متوسط صنعت قرار دارد.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام این خبر گفت: بررسی روند شاخصها و نتایج ارزیابیهای کیفی محصولات ایران خودرو در ۱۱ ماهه امسال، بیانگر اثربخش بودن اقدامات جامع و برنامههای بهبود کیفیت محصولات ایرانخودرو است.
سهراب برفروشان با بیان این که در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سبد محصولات ایران خودرو در شاخصهای مختلف ارزیابی شده بالاتر از متوسط امتیاز صنعت قرار گرفتهاند، اظهار کرد: در شاخص رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول (CSI) امتیاز ۷۰۱ کسب شده که بهترین عملکرد این شاخص در سنوات اخیر به شمار میآید و ۱۳ امتیاز بالاتر از متوسط صنعت است.
وی افزود: در شاخص موارد اظهار شده مشتریان درخصوص سطح کیفی محصولات (ISQ) نیز با کسب نمره ۲۵۹، توانستهایم با اختلاف ۲۲ امتیازی نسبت به متوسط صنعت، بهترین نتیجه این شاخص در ادوار گذشته را کسب کنیم.
برفروشان با اعلام اینکه در شاخص میزان مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش در بازه زمانی سه ماهه پس از تحویل خودرو در ۱۱ ماهه امسال کاهش ۱۵ درصدی نسبت به میانگین سال گذشته داشتهایم، تصریح کرد: با بهبود و رفع ایرادات شایع، مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش کاهش قابل ملاحظهای داشته است.
به گفته وی، در شاخص ارزشیابی خودرو صفر توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، برای سبد محصولات تولیدی ایرانخودرو، با کسب نمره ۷۵.۸، بهبود ۶.۲ نمرهای نسبت به عملکرد سال ۱۴۰۱ رقم خورده که بهترین نتیجه این شاخص در طی ادوار گذشته محسوب میشود.
برفروشان با تشریح دستاوردهای حوزه خدمات پس از فروش ایرانخودرو، از بهبود ۴۰ درصدی شاخص سلامت خودرو در زمان تحویل به مشتریان در ۱۱ ماهه امسال نسبت به میانگین عملکرد سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در راستای بهبود ارایه خدمات به مشتریان، با بهینه سازی نظام تامین در شبکه خدمات، شاخص خودروهای متوقع به میزان ۵۷ درصد نسبت به متوسط این شاخص در سال ۱۴۰۱ بهبود داشته است.
وی ادامه داد: در شاخص رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش ۱۲ امتیاز نسبت به متوسط صنعت خودرو بالاتر هستیم.
معاون کیفیت ایرانخودرو خاطرنشان کرد: شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو با دارا بودن امتیاز ۸۰۵ در شاخص رضایت مشتریان، در سال ۱۴۰۲، ۱۹ نمره بالاتر از متوسط صنعت قرار گرفته که مهمترین شاخص بهبود یافته مربوط به کیفیت تعمیرات ارایه شده و مدت زمان تعمیر و تحویل خودرو است.
برفروشان دستاوردهای یاد شده را نتیجه اجرای برنامههای متعدد بهبود کیفیت در زنجیره ارزش خودرو دانست و گفت: در سال ۱۴۰۲ با هدف ایجاد هویت ممتاز کیفی، ۱۹۰ پروژه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات به اجرا گذاشته شده که در دو حوزه کیفیت محصولی و زیرساختی عملیاتی شده است.
وی مهمترین برنامههای اجرا شده را جاریسازی سیستمهای تولید و کیفیت در ۱۷ سازنده و تامینکننده ایرانخودرو، اجرای طرح قطعات منتخب و ارتقای کیفیت ۳۴ قطعه موثر در مراجعات مشتریان به شبکه خدمات دانست و افزود: ارتقای تمامی محصولات به استانداردهای ۸۵گانه، طراحی، تولید و عرضه محصولات ارتقا یافته براساس بازخوردهای دریافتی از رضایتسنجی مشتریان، ارتقای کیفیت شبکه خدمات پس از فروش و نظارت بر عملکرد نمایندگیها، استقرار نظام کیفیت در خرید از منابع خارجی و ارتقای رضایت از دوام کیفیت محصولات نیز بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته است.
برفروشان از اجرای طرح سازماندهی یکپارچه سازی فرآیندهای کیفیت در سطح گروه صنعتی ایرانخودرو در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این اقدام به هدف همسویی اهداف، برنامهریزی و بهبود سازماندهی، چابکسازی، بهرهوری و حذف هرگونه فعالیت موازی، مدیریت اطلاعات، ارتباطات و بهرهبرداری حداکثری از محیط و اعمال نظامهای کیفی موثر و ایجاد یکپارچگی در سیستمهای تولید و کیفیت سازندگان و فرآیندهای ایران خودرو و شبکه خدمات دنبال شده است.
وی با تاکید بر ادامه فرآیند بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در سال آینده نیز پروژههای ارتقای کیفیت محصولات با هدف بهبود و ارتقای تصویر ذهنی جامعه از ایران خودرو، ارتقای قابلیت دوام کیفیت محصولات و مراجعه حداقلی به شبکه خدمات پس از فروش، ایجاد مزیت رقابتی ویژه در شبکه خدمات ایران خودرو و خدمات امدادی، تامین و تولید محصولات با الزامات و استانداردهای قانونی، بهرهمندی از ظرفیتهای شرکت دانشبنیان و اقدامات پیشدستانه ارتقای کیفیت محصولات و خدمات از طریق شناسایی ریسکها و فرصتها به اجرا گذاشته خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
خودروی مفهومی
که از «باتری نانویی» استفاده میکند
خودروی مفهومی کرایسلر Halcyon با باتریهای لیتیوم سولفور تغذیه میشود. در این باتریها از گرافن سهبعدی استفاده شده و عاری از فلزاتی نظیر نیکل، کبالت یا منگنز است.کرایسلر اخیراً خودروی الکتریکی Halcyon Concept خود را معرفی کرده، خودرویی که در آن قرار است از باتریهای لیتیوم-گوگرد شرکت لایتن (Lyten) استفاده شود. کرایسلر این کار را به عنوان بخشی از هدف خود برای دستیابی به خودرویی با وزن سبکتر و دوربردتر اعلام کرده، باتریهایی که عاری از نیکل یا کبالت هستند.در اعلامیه کرایسلر درباره Halcyon آمده است که این شرکت باتریهای ۸۰۰ ولتی لیتیوم سولفور لایتن ۸۰۰ را مورد استفاده قرار میدهد، باتریهایی که در آنها از نیکل، کبالت یا منگنز استفاده نمیشود. در نتیجه ۶۰ درصد کربن کمتری نسبت به بهترین باتریهای کلاس امروزی ایجاد شده و مسیری برای دستیابی به پایینترین حد انتشار دیاکسیدکربن هموار میشود.فناوری لیتیوم-گوگرد مسیری را برای باتریهای EV با بیش از دو برابر چگالی انرژی بیشتر و در نتیجه نصف وزن باتریهای لیتیوم یون حاوی نیکل، کبالت یا منگنز امروزی ارائه میدهد. شیمی این باتری نیازی به نیکل، کبالت یا منگنز در کاتد و گرافیت در آند ندارد و به باتری لیتیوم گوگردی اجازه میدهد تا به طور کامل از منابع موجود در آمریکا و اروپا استفاده شود و وابستگی به مناطق دیگر به حداقل برسد.دن کوک، مدیرعامل لایتن میگوید: «همانطور که Halcyon نمونهای از آینده خودرو کاملا برقی برند کرایسلر است، ما معتقدیم باتریهای لیتیوم-گوگرد ما نشان دهنده پلتفرم باتری آینده خودروهای الکتریکی است که از طریق زنجیرههای کاملاً محلی تامین میشود. ما توانستهایم از طریق تجاریسازی نوآوری گرافن سهبعدی، جدول زمانی توسعه لیتیوم-گوگرد را به طور چشمگیری تسریع کنیم.»فناوری لیتیوم-سولفور به مدت چندین دهه است که شناخته شده بوده و ۲ تا ۳ برابر چگالی انرژی لیتیوم یون را نگه میدارد اما به دلیل چالشهای علمی، دانشمندان چندان امیدوار نیستند که تا پیش از ورود به دهه ۲۰۳۰ محصولات آن وارد بازار شود. لایتن با استفاده از مواد گرافن سهبعدی خود کاتد کامپوزیت گرافن گوگرد ایجاد کرده که شاید بتواند در تسریع ورود به بازار این نوع باتری تاثیرگذار باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.