شماره: 2382 / ۱۴۰۳ ششم تير
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 1
واردات بخشی از کالاهای آیتی ممنوع شد
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از ممنوعیت ورود بخشی از کالاهای آیتی خبر داد. محمدرضا فرجی تهرانی، از ممنوعیت واردات بخشی از کالاهای آیتی به کشور خبر داد و گفت: ممنوعیت واردات کالاهای آیتی باعث سردرگمی مردم و افزایش نارضایتی وارداتکنندگان شده، چرا که برخی از واردکنندگان به سازمانهای دولتی کالای مربوطه را فروختند و باید به تعهداتشان عمل کنند.
به گفته نایب رئیس اتاق اصناف تهران، اعمال این نوع ممنوعیتها از سوی وزارت صمت، بازار را دچار التهاب میکند.
وی افزود: پیش از این هم برخی بخشنامهها از سوی وزارت صمت و اقتصاد به اشتباه صادر میشد و با دوندگیها و نامهنگاریهایی که با مدیران این وزارتخانهها داشتیم برخی از این اشتباهات اصلاح میشد.
فرجی تهرانی درباره انتظارات از دولت بعد نیز گفت: از چهاردهمین رئیس جمهور انتظار میرود در انتخابات وزرای صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد دقت کافی داشته باشند، چرا که ممکن است از نگاه تجار و بازرگانان ۹۵ درصد مدیران مربوطه در این وزارت خانه عملکرد مطلوبی داشته باشند، اما حتی اگر پنج درصد از این مدیران نسبت به امور نابلد باشند و کارآمدی چندانی نداشته باشند همین افراد در سیستم وزارتخانهها خلل ایجاد کرده و به تنهایی عملکرد کل سیستم و دیگر مدیران را زیر سوال میبرند.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
افزایش ۳۵ درصدی احداث آزادراه در دولت سیزدهم
وزیر راه و شهرسازی افزایش ۳۵ درصدی احداث آزادراه در دولت سیزدهم و رشد ۲۲۵ درصدی بهرهبرداری از خطوط اصلی ریلی در این مدت خبر داد.
به گزارش اخبارصنعت، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در ۳ سال خدمت و مقایسه آن با مدت مشابه دولت قبل در حوزههای راهسازی و حملونقل ریلی، دریایی و هوایی از افزایش ۳۵ درصدی احداث آزادراه در سه سال دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه دولت قبل خبر داد و گفت: مجموعاً ۱۲.۵ درصد به کل آزادراههای کشور و معادل ۳۲۷ کیلومتر آزادراه به شبکه آزادراهی کشور اضافه شد.
احداث ۳ هزار و ۵۸۶ کیلومتر بزرگراه
و راه اصلی در دولت سیزدهم
بذرپاش ادامه داد: حدود ۳ هزار و ۵۸۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دولت سیزدهم احداث شد و به کل شبکه بزرگراهی و راه اصلی کشور ۱۰ درصد در این ۳ سال اضافه شد که با وجود محدودیتهای منابع موجود، میتوان آن را یک رکورد دانست.
احداث ۷ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی
وی در ادامه به احداث راه روستایی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دو رکن مهم اقتصاد روستا مسکن و راههای مواصلاتی دسترسی به روستا است، در این بخش نیز ۷ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث شد که علاوه بر آن سالی ۶ تا ۷ هزار کیلومتر روکش و بهسازی راههای روستایی هم انجام میشود.
بهرهبرداری از ۲۸۷ کیلومتر خط ریلی اصلی
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به عملکرد حوزه ریلی اشاره کرد و گفت: در حوزه خطوط ریلی نیز ۲۸۷ کیلومتر خط ریلی اصلی بهرهبرداری شد و افزایش ۲۲۵ درصدی بهرهبرداری از خطوط اصلی ریلی در دولت سیزدهم به ثبت رسید که تا پایان سال نیز پروژههای بزرگ ریلی به بهرهبرداری خواهد رسید.
بذرپاش در ادامه به نوسازی ناوگان ریلی اشاره کرد و گفت: ۳۸۸۶ واگن باری در دولت سیزدهم اضافه شد و در این بخش ۱۴ درصد رشد به ثبت رسید.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه رکورد جابهجایی مسافر با حملونقل ریلی نیز در سال ۱۴۰۲ به ثبت رسید، گفت: در حوزه ترانزیت ریلی نیز ۷۶۳ هزار تن بار ترانزیتی از این طریق جابهجا شد.
رشد جابهجایی مسافر داخلی و خارجی
توسط ناوگان هوایی
بذرپاش در ادامه با ارائه آمار و ارقام حوزه حملونقل هوایی گفت: در ۳ سال دولت سیزدهم جابهجایی مسافر بینالمللی هوایی به ۹.۲ میلیون نفر رسید و ۷۶۷ درصد افزایش را در این مدت نشان میدهد.
وی افزود: در حوزه مسافر داخلی نیز ۵ میلیون نفر با ناوگان هوایی جابهجا شدند که حاکی از رشد ۴۲ درصدی در ۳ سال دولت سیزدهم است.
به گفته بذرپاش، افزایش ۶۰ هزار سورتی پرواز بینالمللی با رشد ۴۰۰ درصدی در هزار روز خدمت دولت سیزدهم به ثبت رسیده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تحریم صنعت هوایی گفت: اگرچه هنوز ناترازی در بخش عرضه و تقاضا در حوزه حملونقل هوایی احساس میشود اما یکی از اتفاقات خوب رخ داده این است که با توانمندی مهندسان داخلی بخش اعظم نیازهای مربوط به تعمیرات این حوزه در داخل کشور انجام میشود.
افزایش ۱۴۰ درصدی جابهجایی مسافر
توسط ناوگان دریایی
بذرپاش با اشاره به عملکرد ناوگان دریایی و سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۲۸ میلیون تن تخلیه و بارگیری طی دولت سیزدهم در بنادر کشور انجام شده که رشد ۲۲ درصدی را به ثبت رسانده است.
وی افزود: میزان تخلیه و بارگیری کانتینری نیز به ۷۷۲ هزار TEU افزایش یافت که رشد ۴۲ درصدی را در این حوزه به ثبت رسانده است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از جابهجایی ۱۴ میلیون مسافر در بنادر خبر داد و گفت: این بخش با رشد ۱۴۰ درصدی در مدت ۳ سال دولت سیزدهم همراه شد.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 1
نمیگذاریم حق هیچ نیرویی در شرکت فرودگاهها تضییع شود
مدیرعامل شرکت فرودگاهها ضمن تاکید بر لزوم وصول مطالبات این شرکت گفت: تاسیس شرکت فرودگاهها موجب توسعه ۵۶ فرودگاه تحت مالکیت در سالهای اخیر شده است.
رضا نخجوانی ضمن تبریک بهمناسبت بزرگترین عید مسلمانان و همچنین سالروز تاسیس شرکت فرودگاهها، اظهار کرد: بزرگداشت عید غدیر خم در چنین روزهای حساسی میتواند طلیعهای برای پیروزی ملت شریف ایران در انتخابات سرنوشتساز ریاست جمهوری باشد و به لطف این روز عزیز؛ رئیس جمهور قوی و ادامه دهنده مسیر دولت شهید رییسی توسط مردم انتخاب خواهد شد.
وی مقارن شدن عید غدیر خم و سالروز تاسیس شرکت فرودگاهها را به فال نیک گرفت و خاطرنشان کرد: تاسیس شرکت، موجب توسعه ۵۶ فرودگاه تحت مالکیت در سالهای اخیر شده و این رشد و توسعه هرگز رقم نمیخورد مگر با تلاش، تخصص و تعهد کارکنان غیرتمند شرکت فرودگاهها در حوزههای مختلف.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاهها با اشاره به سودآوری این شرکت در یک سال اخیر گفت: این اتفاق درحالی رقم خورد که نرخ هزینههای جاری و عمرانی شرکت براساس آمار و تورم بهصورت روز افزون با افزایش همراه بوده است.
نخجوانی گفت: سودآوری شرکت علاوه بر انجام تمامی خدمات تخصصی در حوزههای مختلف شرکت فرودگاهها، مرهون مسئولیتپذیری مدیران و کارشناسان در وصول مطالبات، انطباق اداری و مالی شرکت و رعایت قوانین و مقررات در حوزههای مختلف است.
وی با بیان اینکه در وصول مطالبات شرکت فرودگاهها با هیچ بدهکاری مماشات نمیکنیم، گفت: ما نسبت به بدهکارانی که در پرداخت دیون شرکت اقدام نمیکردند، موضع قاطعی اتخاذ کردیم و به هیچعنوان نسبت به تضییع حقوق بیتالمال کوتاه نخواهیم آمد.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها درخصوص آخرین وضعیت تجهیزات ناوبری گفت: با وجود تحریمهای ظالمانه علیه صنعت هوانوردی اتفاقات مطلوبی در این حوزه رخ داده است.
نخجوانی با بیان اینکه بهبود معیشت و رفاهیات کارکنان جزو اهداف مهم مدیریت شرکت فرودگاههاست، عنوان کرد: برای تحقق این هدف، کمیته رفاهی تشکیل شده است و در چارچوب قانون میکوشد تا تصمیماتی را اتخاذ کند که موجب رضایت پرسنل شود.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
آسفالت آزادراههای (قم-کاشان-نطنز-اصفهان) و (زنجان-تبریز) جانی دوباره میگیرند
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: با آغاز عملیات بهسازی و روکش آسفالت آزادراههای مهم و استراتژیک «قم-کاشان-نطنز-اصفهان» و «زنجان-تبریز» در روزهای پایانی دولت سیزدهم، شرایط تردد ایمن کاربران جادهای در این آزادراهها فراهم میشود.
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای رضا اکبری معاون راهداری این سازمان اظهار داشت: با توافقات انجام شده در ماههای اخیر و اخذ مجوزهای اولیه قانونی لازم، مشکل اعتباری و موانع قانونی بهسازی آزادراههای مهم و استراتژیک قم-کاشان-نطنز-اصفهان و آزاد راه زنجان-تبریز مرتفع شد و عملیات بهسازی و روکش آسفالت با دستور وزیر راه و شهرسازی و با تامین 3500 میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.
وی اظهار داشت: پس از انجام مطالعات فنی بهسازی، آزاد راه زنجان-تبریز حدفاصل عوارضی زنجان تا تقاطع ایل-گلی تبریزبه طول کلی 280 کیلومتر به پنج قطعه تقسیم شد که سه قطعه آن به طول 195 کیلومتر در حوزه جغرافیایی استان آذربایجان شرقی و دو قطعه آن به طول 85 کیلومتر در حوزه جغرافیایی استان زنجان واقع است.
معاون راهداری خاطرنشان کرد: با تصویب مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، مبلغ 1500 میلیارد تومان جهت بهسازی این آزاد راه از سوی این سازمان درنظر گرفته شده تا بهعنوان سرمایه گذار جدید و شریک سرمایه گذار کنونی، عملیات بهسازی را آغاز کند که عملیات اجرایی آن هم اکنون با فراهم شدن شش اکیپ اجرایی از دو سمت زنجان و تبریز آغاز شده و مطابق برآورد انجام شده، بهسازی کامل این آزاد راه برای یک دوره طرح 12 ساله به 3000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مابقی آن از طریق سرمایه گذار کنونی طی سالهای آتی تامین خواهد شد.
وی افزود: به منظور بهسازی و روکش آسفالت دو آزاد راه استراتژیک قم-کاشان و کاشان-نطنز-اصفهان، با تصویب مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، مبلغ 2000 میلیارد تومان جهت بهسازی این دو آزاد راه به ازای هر آزاد راه 1000 میلیارد تومان از سوی این سازمان درنظر گرفته شد تا بعنوان سرمایه گذار جدید و شریک سرمایه گذاران کنونی، عملیات بهسازی را آغاز کند.
اکبری با بیان این که عملیات اجرایی این پروژه نیز با پیش بینی دو اکیپ اجرایی از سمت قم و اصفهان آغاز شده، افزود: این تعداد اکیپ ظرف یک هفته آتی به شش اکیپ افزایش خواهد یافت، هم اکنون نیز با احتساب اکیپهای اجرایی سرمایه گذار اولیه، چهار اکیپ در آزاد راههای مذکور مشغول به کار هستند و مطابق برآورد انجام شده، بهسازی کامل این دو آزادراه برای یک دوره طرح 10 ساله به 4700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مابقی آن از طریق سرمایه گذاران کنونی طی سالهای آتی تامین خواهد شد.
به گفته معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای پیشبینی می شود بخش اعظم خرابیهای این آزاد راهها تا قبل از فرارسیدن فصل سرما در سال جاری مرتفع و سطح سرویس قابل قبولی جهت تردد ایمن و روان کاربران جادهای فراهم شود
آسفالت آزادراههای (قم-کاشان-نطنز-اصفهان) و (زنجان-تبریز) جانی دوباره میگیرندمعاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: با آغاز عملیات بهسازی و روکش آسفالت آزادراههای مهم و استراتژیک «قم-کاشان-نطنز-اصفهان» و «زنجان-تبریز» در روزهای پایانی دولت سیزدهم، شرایط تردد ایمن کاربران جادهای در این آزادراهها فراهم میشود.
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای رضا اکبری معاون راهداری این سازمان اظهار داشت: با توافقات انجام شده در ماههای اخیر و اخذ مجوزهای اولیه قانونی لازم، مشکل اعتباری و موانع قانونی بهسازی آزادراههای مهم و استراتژیک قم-کاشان-نطنز-اصفهان و آزاد راه زنجان-تبریز مرتفع شد و عملیات بهسازی و روکش آسفالت با دستور وزیر راه و شهرسازی و با تامین 3500 میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.
وی اظهار داشت: پس از انجام مطالعات فنی بهسازی، آزاد راه زنجان-تبریز حدفاصل عوارضی زنجان تا تقاطع ایل-گلی تبریزبه طول کلی 280 کیلومتر به پنج قطعه تقسیم شد که سه قطعه آن به طول 195 کیلومتر در حوزه جغرافیایی استان آذربایجان شرقی و دو قطعه آن به طول 85 کیلومتر در حوزه جغرافیایی استان زنجان واقع است.
معاون راهداری خاطرنشان کرد: با تصویب مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، مبلغ 1500 میلیارد تومان جهت بهسازی این آزاد راه از سوی این سازمان درنظر گرفته شده تا بهعنوان سرمایه گذار جدید و شریک سرمایه گذار کنونی، عملیات بهسازی را آغاز کند که عملیات اجرایی آن هم اکنون با فراهم شدن شش اکیپ اجرایی از دو سمت زنجان و تبریز آغاز شده و مطابق برآورد انجام شده، بهسازی کامل این آزاد راه برای یک دوره طرح 12 ساله به 3000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مابقی آن از طریق سرمایه گذار کنونی طی سالهای آتی تامین خواهد شد.
وی افزود: به منظور بهسازی و روکش آسفالت دو آزاد راه استراتژیک قم-کاشان و کاشان-نطنز-اصفهان، با تصویب مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، مبلغ 2000 میلیارد تومان جهت بهسازی این دو آزاد راه به ازای هر آزاد راه 1000 میلیارد تومان از سوی این سازمان درنظر گرفته شد تا بعنوان سرمایه گذار جدید و شریک سرمایه گذاران کنونی، عملیات بهسازی را آغاز کند.
اکبری با بیان این که عملیات اجرایی این پروژه نیز با پیش بینی دو اکیپ اجرایی از سمت قم و اصفهان آغاز شده، افزود: این تعداد اکیپ ظرف یک هفته آتی به شش اکیپ افزایش خواهد یافت، هم اکنون نیز با احتساب اکیپهای اجرایی سرمایه گذار اولیه، چهار اکیپ در آزاد راههای مذکور مشغول به کار هستند و مطابق برآورد انجام شده، بهسازی کامل این دو آزادراه برای یک دوره طرح 10 ساله به 4700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مابقی آن از طریق سرمایه گذاران کنونی طی سالهای آتی تامین خواهد شد.
به گفته معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای پیشبینی می شود بخش اعظم خرابیهای این آزاد راهها تا قبل از فرارسیدن فصل سرما در سال جاری مرتفع و سطح سرویس قابل قبولی جهت تردد ایمن و روان کاربران جادهای فراهم شود
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
اخبار
آغاز طرح اعتبار ملی در بانکملی ایران
بانک ملی ایران با هدف ارائه خدمات متنوع در حوزه تامین مالی ارزان قیمت نیازهای مالی خانوار در آستانه عید ولایت از طرح «اعتبار ملی» رو نمایی کرد.
طرح « اعتبار ملی» با هدف تامین منابع مالی ارزان قیمت مورد نیاز اقتصاد خانوار تهیه و تدوین شده است.
در این طرح که بر مبنای امتیاز حساب تا سقف ۵میلیارد ریال قابلیت تخصیص منابع به متقاضیان را داراست، شرایط بنحوی طراحی شده است که اقشار مختلف بتوانند بهصورت غیر حضوری و بر بستر سامانه بام افتتاح حساب کنند و به سهولت با امتیاز حساب افتتاح شده اقدام به دریافت تسهیلات کنند.
طرح جدید تسهیلاتی بانک ملی ایران تحت عنوان « اعتبار ملی» در طبقه تسهیلات مرابحه غیر دولتی با نرخ ۱۴ درصد و دوره بازپرداخت ۱۲ تا ۳۶ ماه قرار دارد و پس از احراز شرایط در کمتر از ۳ ساعت تسهیلات به حساب متقاضی واریز می شود.
این طرح بر اساس کارکرد میانگین حساب و بدون نیاز به چک، سفته و گواهی کسر از حقوق برای تمامی رتبه های اعتباری مشتریان قابلیت دریافت دارد.
متقاضیان اخذ تسهیلات در طرح « اعتبار ملی» سه ماه بعد از افتتاح حساب در صورتیکه از نظر کارکرد میانگین حساب حائز شرایط باشند پس از گذشت حداقل سه ماه و حداکثر ۱۸ ماه امکان دریافت تسهیلات را خواهند داشت و پس از گذشت ۶ ماه از حداکثر زمان اعلام شده باید نسبت به تعیین تکلیف امتیازات اخذ شده اقدام نمایند. گفتنی است هم افراد حقیقی و هم افراد حقوقی می توانند از مزایای این طرح برخوردار شوند.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد؛
اثربخشی مثبت نوآوری های فقهی
بانک توسعه تعاون
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در پنجاه و چهارمین جلسه شورای معاونین بر رعایت تطبیق عملیات بانکی با موازین شرعی در بانک توسعه تعاون تاکید نمود.
محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در این جلسه اظهار داشت: اسلام دین پویایی و حرکت است، در دانش مالی اسلامی و بانکداری اسلامی، راهکارها و فرآیندهای متنوعی وجود دارد، این دانش صرفا بر نفی ربا استوار نیست، بلکه با ارائه عقود متنوع و سیستم های کارآمد، شرایط را برای رشد و پیشرفت و فعالیت های سالم اقتصادی فراهم می آورد.
شیخ حسینی گفت: کلیه عملیات بانک در تجهیز و تخصیص منابع و پرداخت تسهیلات مبتنی بر موازین فقهی و شرعی و طبق عقود اسلامی در جریان است و عملیات بانکی و اعتباری مبتنی بر قواعد اسلامی به لحاظ نحوه درست مصرف، سود حاصل از تولید و بکارگیری عقود نیازمند دقت ها و ملاحظاتی است که بانک توسعه تعاون توانسته در این زمینه ها به خوبی ورود کرده است.
وی افزود: بانکداری اسلامی صرفاً با حذف ربا محقق نمی شود و لازمه یک نظام بانکی اسلامی حرکت در مسیری است که مبانی اسلامی اقتصاد در آن لحاظ شده باشد. از شاخصه های بانکداری اسلامی علاوه بر حذف ربا، می توان به ویژگیهای خاص آن مانند انجام معاملات و قراردادها بر اساس عقود اسلامی، شفافیت و توجه به اخلاق بانکداری اشاره کرد.
این مقام بانکی تاکید کرد: بانک توسعه تعاون در برنامه ها و فرآیندها اهتمام والایی برای تطبیق حداکثری موازین فقهی دارد، بانک توسعه تعاون از لحاظ استقرار و حضور مشاور فقهی و ناظر شرعی در شبکه بانکی سرآمد بوده است، حجت السلام و المسلمین صباغیان ناظر شرعی بانک از افراد خبره این حوزه است، ارتباط بانک با شورای فقهی بانک مرکزی نیز در سطح مساعد و اثربخش است، در میان همکاران بانک نیز استعدادهای مناسبی برای ترویج نوآوری های فقهی وجود دارند که تدوین سیاست های اعتباری با نگاهی جامع به مسائل فقهی از جمله دستاوردهای سالیانه بانک است. وی ادامه داد: شاهد هستیم که بانک توسعه تعاون در بکارگیری روش های نوین تامین مالی در سطح شبکه بانکی پیشتاز بوده است، می دانیم که دانش مالی و بانکداری اسلامی نگاهی جامع به ارتباط بازار پولی و بانکی دارد، از این رو بانک نیز در توجه به ارتباط و تعامل میان بازار پول و سرمایه با تکیه بر نوآوری های فقهی فعال بوده است، اعتقاد داریم با تکیه بر فرآیندهای مالی اسلامی می توان علاوه بر رونق تولید، در مهار تورم نیز توفیقات خوبی حاصل می شود. شیخ حسینی بررسی عقد قرارداد مرابحه با استفاده از ظرفیت کارشناسی و کمیته فقهی در بانک اشاره کرد و اظهار داشت: بانک توسعه تعاون در تبیین قواعد و مقررات شرعی و بانکی گام های موثری برداشت.
آیین افتتاح سراسری مراکز آموزش
بیمه ایران انجام شد
آیین آغاز بکار 11 مرکز آموزش در استانهای کشور با حضور مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بیمه ایران در ساختمان مرکزی این شرکت انجام شد.
محمدرضا کشاورز مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بیمه ایران در این مراسم آغاز به کار مراکز آموزش را نقطه عطفی در تاریخ تمدن باشکوه بیمه ایران دانست و از نگاه راهبردی به موضوع آموزش خبر داد.
کشاورز اشاره داشت: اهمیت آموزش در افزایش توانمندی کارکنان بر کسی پوشیده نیست ودر اداره بیمه ایران بر آموزش با تکنیک های جدید تاکید ویژه خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: آموزش باعث توانمندی کارکنان و به دنبال آن افزایش بهره وری و رضایتمندی ایشان و شرکت می شود.ضمن اینکه آموزش مستمر زمینه بروز خطا در فرآیندهای کاری را کاهش خواهد داد
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
تعداد بازدید : 0
اخبار
در سه ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛
پرداخت ۲۰ هزار میلیارد تسهیلات توسط بانک کشاورزی
بانک کشاورزی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان خردادماه، ۲۰ هزار و ۲۹۱ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری به ۱۰ هزار و ۱۹۵ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است. در راستای تسهیل شرایط ازدواج، تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت، شعب این بانک در سراسر کشور طی سه ماهه ابتدای سال جاری ۴۵۵۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۵هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال و نیز ۵۶۳۷ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به مبلغ ۴ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال به متقاضیان و واجدان شرایط پرداخت کرده اند.
بانک کشاورزی یکی از بانکهای تخصصی کشور و مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که ماموریت آن، حمایت از بخش کشاورزی و زیر بخشهای آن است. بانک کشاورزی در بیست و یکم خرداد سال 1312 تاسیس شد. این بانک با پشتوانه هشتاد و نه سال تجربه خدمترسانی به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکی به همه مردم در سراسر کشور در حال خدمت رسانی است.
در برخی دوره های زمانی نام بانک دستخوش تحولاتی شده و در برخی مواقع نیز اساس نامه و ماموریت های آن نیز در راستای تامین مالی بخش کشاورزی و زیر بخشهای آن به عنوان یکی از زیر بخشهای اثرگذار بر اقتصاد کشور و موتور مولد تولید که منجر به رشد اقتصادی می گردد تغییر یا تکمیل شده است. این بانک به منظور حفظ خوداتکایی از اوایل دهه 70 هجری شمسی با حضور موثر در مراکز پولی و مالی کشور و توسعه خدمات شعب شهری خود تلاش کرده است تا از منابع موجود در مراکز تجاری نیز به نفع توسعه بخش کشاورزی بهره جوید.
بانک مرکزی اعلام کرد؛
افزایش ۴ میلیارد دلاری درآمدهای ارزی کشور
بر اساس اعلام بانک مرکزی درآمدهای ارزی کشور در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ میلیارد دلار افزایش داشته است.
طبق اعلام بانک مرکزی، درآمدهای ارزی کشور از ۲۱.۵ میلیارد دلار در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲به ۲۵.۵ میلیارد دلار در فصل بهار سال جاری رسیده است که نشان از افزایش ۴ میلیارد دلاری درآمدهای ارزی کشور در بهار سال ۱۴۰۳ نسبت به بهار سال ۱۴۰۲ دارد.
همچنین، تحولات بازرگانی خارجی نشان میدهد در سه ماهه نخست امسال، تراز تجاری کشور معادل ۵۱.۳ درصد نسبت به مقطع مشابه سال گذشته افزایش یافته است. گفتنی است؛ تامین ارز بخشهای مختلف اقتصادی نیز در سه ماه گذشته به بیش از ۱۵.۵ میلیارد دلار رسید.
مسعود ظهرابی معاونت فناوری اطلاعات موسسه ملل شد
طی حکمی از سوی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل، مسعود ظهرابی به سمت معاونت فناوری اطلاعات این موسسه منصوب شد. مسعود ظهرابی دانش آموخته مقطع دکترای مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه علامه طباطبایی است.
معاونت توسعه کسب وکار شرکت بهسا ( همراه اول)، عضو کمیته عالی فناوری اطلاعات بانک ملی، عضو کمیته عالی فناوری اطلاعات بانک ایران ونزوئلا، نماینده ایران در سازمان جهانی استاندارد برای تدوین استاندارد فناوری اطلاعات و توسعه پایدار ( SC 39)، مشارکت در تدوین بخشنامه حداقل الزامات ناظر بر ریسک فناوری اطلاعات در بانک مرکزی و رییس کمیته حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی ایران سوابق مدیریتی ظهرابی است.
بر پایه این گزارش، اداره روابط عمومی موسسه اعتباری ملل برای مسعود ظهرابی در مسئولیت جدید آرزوی بهروزی و توفیق در انجام ماموریت های محوله مسئلت کرد.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.