شماره: 2399 / ۱۴۰۳ اول مرداد
تعداد بازدید : 0
آییننامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده ابلاغ شد
محمد مخبر آیین نامه اجرایی ماده ۱۱ قانون ساماندهی صنعت خودرو با موضوع واردات خودروهای کارکرده را به دستگاههای ذیربط ابلاغ کرد.
محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری آئین نامه اجرایی ماده ۱۱ الحاقی به قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی را به وزارت خانههای صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و کشور و نیز سازمانهای برنامه و بودجه کشور، حفاظت محیط زیست و ملی استاندارد ایران، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.
بر اساس این آئین نامه انواع خودرو اعم از سواری، ون، وانت، مینی بوس، اتوبوس، کامیونت، کامیون و کشنده تریلر مشمول واردات میشود.کارگروهی متشکل از وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه سقف و تعداد واردات خودروی کارکرده را تعیین میکنند.منابع ارزی واردات خودروی کارکرده از محلهایی چون «بازگشت ارز صادراتی»، سرمایه گذاری خارجی و سایر منابع مورد تأیید بانک مرکزی تأمین میشود.سن خودروی وارداتی در زمان ورود به کشور بین ۳ تا ۵ سال باشد. واردات خودروی سواری با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی ممنوع است. خودروهای عمومی درون و برون شهری تا ۱۰ سال قابلیت تعویض پلاک ندارند. خودروهای وارداتی توسط اشخاص حقیقی که صرفاً برای استفاده شخصی وارد میشوند، تا ۵ سال امکان واگذاری ندارند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
افزایش 26 درصدی تولیدات گروه خودروسازی سایپا در سال جاری
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه این گروه در سال جاری به سمت ارتقای کیفیت، کاهش هزینههای تولید و تنوع بخشی به سبد محصولات خود گام برداشته است، گفت: بر اساس برنامه ارائه شده تولید محصولات گروه سایپا در سال جاری افزایش 26 درصدی خواهد یافت.
جواد توسلیمهر در مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده شرکت سایپا منتهی به 29 اسفندماه سال گذشته، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر بر جهش تولید و اشتغال تاکید داشتند چرا که این امر، برای کشور ارزش افزوده، رشد تولید ناخالص داخلی، رفاه، خودکفایی و تکنولوژی خواهد داشت، تصریح کرد: در صنعت به جهت نیروی انسانی و تکنولوژی مزیتهای متعددی داریم لذا با امیدواری به آینده و تدبیر میتوان به اهداف و برنامههای توسعهای دست یافت.
وی با بیان اینکه در زمان حضور بنده به عنوان مدیرعامل گروه سایپا، وضعیت مالی این گروه بسیار نامناسب بود و بدهی بسیار بالایی در حوزه بانکی، زنجیره تامین و قطعه سازان داشت، افزود: به طور قطع با اقدامات موثر چون کاهش هزینهها برای تمامی شرکتهای گروه میتوان از بحرانهای مالی عبور کرد و تعهدات معوق را به صفر رساند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری همواره باعث زیان در صنعت خودرو شده است، گفت: در کمیته خودرو در بحث خودروهای جدید گروه سایپا، اقدامات مناسبی صورت گرفته و در حوزه محصولات قدیمیتر هم مقرر شده که تا پایان سال و با دریافت مجوزهای لازم، اصلاح قیمت داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که باید با جدیت دنبال شود، تیراژ تولید است و اگر غیر از این امر باشد، تولید خودرو، اقتصادی نخواهد بود، اذعان داشت: بر اساس برنامه ارایه شده، تولید محصولات گروه سایپا در سال جاری رشد 26 درصدی خواهد داشت.
توسلیمهر افزود: در مسیر تولید، موانع داخلی و خارجی بسیاری وجود دارد، موانع خارجی نشات گرفته از تحریمهای بین المللی و موانع داخلی به جهت تصمیمگیریهای سریع و بدون برنامه و تاخیر در تخصیص ارز و ... است؛ البته این چالشها قابل مدیریت شدن است.
وی تصریح کرد: در سه ماه گذشته میزان فروش گروه سایپا از لحاظ ارزشی 43 درصد رشد داشته که دلیل اصلی آن تغییر سبد محصولات بوده است. این در شرایطی است که هیچ افزایش قیمتی برای محصولات اعمال نشده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در سه ماه اول سال گذشته شرکتهای سایپا، پارس خودرو و زامیاد زیانده بودند و این در حالی است که در سه ماه سال جاری 2 هزار و 746 میلیارد سود داشتند و این روند ادامه دارد، گفت: زیان عملیات در سه ماه اول سال گذشته سایپا 1085 میلیارد تومان بود یعنی هر چه بیشتر تولید میشده، زیان بیشتر بوده و این در حالی است که در سه ماه اول امسال 1115 میلیارد تومان سود عملیات به دست آمده و روند برعکس شده است.
وی با بیان اینکه نرخ هزینههای تامین مالی از 24 درصد به 37 درصد رسیده و این موضوع باعث شده هزینه مالی در 3 ماه سال جاری رشد 89 درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشد، اظهار داشت: اقدامات مناسبی در حوزه مالی انجام شده و پیش بینی میشود که هزینه مالی در حدود 3.3 همت کاهش پیدا کند؛ البته در این مسیر باید به سمت تامین منابع ارزان قیمت و بلند مدت باشیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
مدیرکل امور حقوقی سازمان استاندارد: جلوی تولید ۵ خودروی بیکیفیت را گرفتیم
مدیرکل امور حقوقی، مجلس و استانهای سازمان استاندارد گفت: سازمان استاندارد در دوره تحولی در دولت سیزدهم مانع از تولید پنج خودروی بیکیفیت در کشور شد.
مهدی شعبانی اظهار کرد: ما مدعی هستیم که در دوره تحولی در حوزه خودرو اقدامات بسیار گسترده نظارتی را انجام دادیم تا بدون تعارف با کسی بتوانیم کارهای قانونی خود را به پیش ببریم.
وی گلهمندی عموم مردم را از وضعیت تولید خودرو و عدم رعایت برخی استانداردها یادآور شد و تصریح کرد: سازمان در این زمینه ورود جدی و بهنگامی داشته و حتی اداره خودرویی و نیروی محرکه سازمان استاندارد با حساسیت این موضوعات را پیگیری میکند.
مدیرکل امور حقوقی، مجلس و استانهای سازمان استاندارد نمونه این برخورد را در ماههای گذشته مربوط به شرکت خودرویی مدیران اعلام کرد و گفت: در کمتر از یک هفته کمیسیون برگزار و نسبت به تخلفات این شرکت خودرویی رأی لازم صادر شد.
شعبانی افزود: نظارتهای مستمر در بحث استانداردسازی صنایع خودرویی ادامه دارد و هر تولیدکننده که نتواند استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کند، قطعاً با آن برخورد شده و بدون تعارف موضوعات و مسائل مرتبط با حقوق عامه، جان و سلامت مردم با متخلفان برخورد جدی انجام میشود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عملکرد ۲ سال دوره تحولی نشان میدهد که ما در حفظ حقوق مردم با کسی تعارف نداشتیم و همواره سعی کردیم تا استانداردهای قانونی را در تولید خودرو مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.
شعبانی در مورد تدوین استانداردهای جدید نیز اضافه کرد: هر کالایی که استاندارد اجباری نیاز داشته باشد بر اساس دستورالعمل تدوین شده و انتشار آگهی تحت پوشش استاندارد اجباری قرار میگیرد و مشمولان نیز موظف هستند قوانین را در این حوزه مورد توجه قرار دهند.مدیرکل امور حقوقی، مجلس و استانهای سازمان استاندارد بیان کرد: استقبال خود تولیدکنندگان از موضوع رعایت نشان استاندارد و توجه به کیفیت تولید برای ما ارزشمند است و این اقدامات باید با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو :
تعداد بازدید : 0
شرکتهای غیراقتصادی ایرانخودرو واگذار میشوند
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مجمع عمومی سالانه این شرکت، ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای یک سال مالی منتهی به اسفند۱۴۰۲، رویکردهای این شرکت برای سال جاری در مسیر توسعه و سودآوری را برشمرد.
علیمردان عظیمی با بیان اینکه در مسیر تحقق شعار امسال، برنامه افزایش ۲۷ درصدی تولید در دستور کار ایران خودرو قرار گرفته است، اظهار کرد: شروط تحقق تولید سال ۱۴۰۳، تامین ارز به میزان مورد نیاز و به روزآوری قیمت محصولات است.
وی با اشاره به رویکرد ایران خودرو برای تحقق تولید و عرضه خودرو در سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: تمرکز تولید بر محصولات اقتصادی اولین برنامه ایران خودرو در سال جاری است. در سال گذشته برای هشت محصول قیمتهای خوبی گرفته شد که حاشیه سود مختصری به همراه آورد. اثر اقتصادی هشت محصول، امسال به ثمر خواهد نشست.
وی کاهش بهای تمام شده و اصلاح قیمت را دو ضرورت صنعت خودرو و رویکردهای اصلی ایران خودرو دانست و اظهار کرد: برنامه ایران خودرو در سال جاری کاهش شش درصدی بهای تمام شده محصولات است که می تواند در کنار اصلاح قیمت، به سودآوری ایران خودرو کمک کند. دست کم ۳۰ درصد از زیان انباشته ایران خودرو از محل بهای تمام شده بالای تولید محصولات است.
مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به چابکسازی سازمان و مدیریت تخصیص بهینه نقدینگی به عنوان سومین رویکرد ایران خودرو در سال جاری، اظهار کرد: برای نخستین بار در هیات مدیره تصمیم گرفته شد تا بیش از ۴۰ شرکت زیرمجموعه تعیین تکلیف شوند و در این راستا برخی از شرکتها ادغام و برخی به مزایده گذاشته شد و برخی نیز در بورس به فروش خواهند رفت. اینکه بدنه محصول در شرکت ایران خودرو تولید و رنگ شود و برای مونتاژ قطعات به سایتی در ۶۰۰ کیلومتری این مجموعه ارسال شود تا تبدیل به خودرو شود، اقتصادی نیست. شرکت های موازی و شرکت هایی که سودده نیستند، طبق مصوبه هیات مدیره تعیین تکلیف خواهند شد.
عظیمی با اشاره به مدیریت جریان تعهدات به عنوان چهارمین رویکرد سال ۱۴۰۳، گفت: سامانه ثبت نام خودرو موجب گرفتاری خودروساز، صنعت خودرو و مردم شده است. مردم بر اساس منافع اقتصادی خودرویی را ثبت نام کردند، اما تولیدکننده بر اساس توانایی و با در نظر گرفتن منافع سهامدار، خودرو تولید کرده است. با این که از منظر قانونی تعهدی برای ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه ایجاد نشده بود، اما خود را متعهد دانسته و برای همه افرادی که در سامانه ثبت نام کردند دعوت نامه صادر کرده و خودرو تحویل داده ایم.
وی با اشاره به کاهش تعهدات به مشتریان اظهار کرد: ما برای حفظ حقوق سهامداران و مشتریان ایران خودرو، آینده فروشی نمی کنیم.
وی با اشاره به افزایش سهم و تیراژ محصولات برند ایران خودرو به عنوان پنجمین رویکرد این خودروساز در سال جاری گفت: به تمامی کارکنان، مهندسان، زنجیره تامین و زحمت کشان ایران خودرو که صادقانه کار کرده و خودروی با کیفیت ری را را تولید کردند، افتخار می کنم.
وی با بیان اینکه ریرا ایمن ترین خودروی تولید داخل است، گفت: چهارشنبه هفته جاری قیمت این محصول اعلام خواهد شد و محصول وارد مرحله فروش و عرضه به بازار می شود. تلاش ما خارج کردن ریرا از قیمتگذاری دستوری است، اما حتی در صورت قیمت گذاری، ریرا حاشیه سود بسیار خوبی داشته و بخشی از مشکلات آینده ایران خودرو را حل خواهد کرد.
عظیمی، با اشاره به اینکه رویکرد طراحی و تولید خودروی ری را، تولید محصولی بوده است که کیفیت آن متمایز با سایر محصولات داخلی باشد، گفت: این محصول نگاه به کیفیت محصولات داخلی را تغییر خواهد داد.
وی تداوم پروژه های توسعه محصولی در راستای تنوع بخشی به سبد محصولات را ششمین رویکرد این خودروساز برای سال جاری دانست.
وی با اشاره به ارتقای کیفیت محصولات، اظهار کرد: به اذعان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کیفیت محصولات ایران خودرو رو به پیشرفت است. در سال ۱۴۰۲، ۱۹۰ برنامه ارتقای کیفیت تعریف و پیش بینی شد و برای امسال نیز، ۱۶۵ برنامه ارتقای کیفیت در دستور کار قرار گرفته است. ارتقای کیفیت تنها در خودروسازی اتفاق نمی افتد بلکه باید از مبدا یعنی قطعه سازی، این کیفیت آغاز شود. با توجه به برنامه های تعریف شده، در سال آینده کیفیت محصولات ایران خودرو بیش از سال جاری افزایش خواهد یافت.
به گفته وی، آخرین وضعیت شاخص های کیفیت ایران خودرو گویای ارتقای کیفیت در سال جاری نسبت به سال گذشته است.
عظیمی، با اشاره به اینکه ایران خودرو دارای بیش از ۵۲۳ تامین کننده در سراسر کشور است، گفت: سایت های تولیدی در سراسر کشور وجود دارد که در مسیر منافع سهام داران در حال بررسی واگذاری آن ها هستیم.
وی با بیان اینکه هیچ شرکتی در کشور به گستردگی شبکه خدمات پس ار فروش ایران خودرو وجود ندارد، بیان کرد: خدماتی که از طریق ۶۵۰ نمایندگی در سطح کشور ارایه می شود، برای ۱۴ سال متوالی مقام اول و برای دومین بار رتبه یک ارزیابی خدمات پس از فروش را کسب کرده است.
وی ضمن پوزش از سهامداران به دلیل عدم سوددهی نماد خودرو، افزود: رشد شاخص قیمت سهام ایران خودرو همواره بیشتر از رشد شاخص صنعت بوده است؛ از زمان مجمع سال گذشته تا امسال شاخص صنعت شش درصد منفی شده، اما ارزش هر سهم ایران خودرو هشت درصد افزایش داشته است. ما تلاش کردیم خودرویی تولید کرده و به فروش برساندیم که دارای کمترین زیان یا بیشترین سود باشد.
عظیمی با بیان اینکه طی شش سال گذشته، ایران خودرو ۵۱ همت زیان از تولید فقط یکی از محصولات زیانده متحمل شده است، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان زیان ناشی از یک محصول زیانده بوده است.
وی با اشاره به پروژه های توسعه محصول در ایران خودرو، عنوان کرد: در حال حاضر تولید محصولات زیان ده متوقف شده و خودرو هایما 8S به سبد محصولات ایران خودرو اضافه شده است. در سبد محصولات داخلی، خودروی ری را و ۲۰۷ صندوقدار در نیمه دوم سال جاری عرضه خواهد شد. هم چنین تارا توربواتوماتیک و سورن توربوگازسوز در سبد تولیدات امسال قرار دارد که می توانند در زمینه حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار گیرند.
عظیمی با بیان اینکه همه شرکت های دنیا به سمت برقی سازی و هیبرید پیش می روند و ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم، اظهار کرد: در نیمه اول سال ۱۴۰۴ ری رای برقی و تارای هیبرید به تولید خواهند رسید.
وی با اشاره به اقداماتی که برای مدیریت سود و زیان باید صورت گیرد، اظهار کرد: بهینه سازی ترکیب تولید یکی از اقدامات مهم در این زمینه است. با توجه به اینکه فروش خودرو در سامانه یکپارچه متوقف شده است، افزایش تیراژ محصولات سودده باید در دستور کار قرار گرفته و تیراژ محصولاتی که زیان ده هستند کاهش یافته یا متوقف شود.
مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به برنامه های آتی ایران خودرو، بیان کرد: نخستین اقدام، پی گیری اصلاح قیمت هاست. برای تحقق این امر، اظهارنامه ای را در تاریخ بیست و سوم آبان ماه سال ۱۴۰۲ برای شورای رقابت ارسال کردیم که تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. پس از آن نیز دادخواستی را در دیوان عدالت اداری برای ابطال مصوباتی که خودرو را انحصاری قرار می دهد، ثبت کردیم، این موارد اقدامات حقوقی بوده که انجام شده است.
وی با اشاره به فروش و واگذاری شرکت های موازی و زیان ده، گفت: تاکنون سه بار سهام بانک پارسیان را برای فروش گذاشته ایم تا بتوانیم از منابع آن برای شرکت استفاده کنیم. هم چنین اموال را برای واگذاری از طریق مزایده عمومی ارزیابی کرده ایم. ۱۹ شرکت را بورسی کرده و ۴۱ شرکت را برای واگذاری گذاشتیم و سه مورد را واگذار کردیم. ۲۲ شرکت را برای ادغام در نظر گرفته ایم که ۱۰ مورد آن انجام شده است. موارد مذکور اقداماتی است که طی یک سال گذشته صورت گرفته است.
وی با اشاره به برنامه خروج از ماده ۱۴۱قانون تجارت، عنوان کرد: این مورد نیز به شدت پی گیری می شود که البته نتیجه نیز داده است و مجوز تجدید ارزیابی دارایی ها ابلاغ شده و کمیته های فنی آن را تایید و تصدیق کرده اند. از دفتر معاون ریاست جمهوری این نامه به ما ابلاغ شده است و سران قوا موافقت کرده اند تا این تجدید ارزیابی صورت گیرد. امید است تا پیش از پایان دولت سیزدهم این موضوع در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح و عملیاتی شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
معاون وزیر صمت:
ارز خودروهای کارکرده باید تعیین تکلیف شود
معاون وزیر صمت گفت: باید بحث ارز واردات خودروهای کارکرده که گفته شده از محل سپردههای خارجی باشد، تعیین تکلیف شود زیرا در غیر این صورت به چالش خودروهای نو دچار خواهد شد.
مهدی ضیغمی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار خودرو هماکنون در گمرکات وجود دارد، گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۹ هزار خودرو ترخیص شده است.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه بیشتر خودروها از کشورهای آسیای جنوب شرقی وارد میشوند، افزود: علاوه بر ثبت سفارش و تولید، معمولاً یک ماه و نیم حمل آن زمان میبرد به همین دلیل هم اکنون تعداد قابل توجهی در گمرکات کشور خودرو داریم و ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار دستگاه خودرو به مقصد ایران در منطقه دپو شده است. همچنین تعدادی خودرو در کارخانهها منتظر مجوز یا تأمین ارز برای بارگیری به سمت کشور است.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص مجوز واردات خودرو به شرکتهای بزرگ خودروسازی گفت: سال گذشته وزارت صمت به بیش از ۴۵ شرکت مجوز واردات داد و ثبت سفارش همه این شرکتها تأیید شد، اما بسیاری از شرکتها از این مجوز استقبال نکردند و حدود ۵ شرکت از این مجوز استفاده کردند.
ضیغمی با بیان اینکه امسال روند واردات متفاوت شده است، ادامه داد: برخی شرکتها به دلیل حضور رقبا وارد شدهاند برخی نیز خود تولیدکننده شدهاند و با وجود دارا بودن مجوز ترجیح میدهند به صورت قطره چکانی وارد کنند به همین دلیل امسال واردات انحصاری نیست و به هر شرکتی با هر نشانی مجوز میدهیم.
وی به روند کند این فرایند در سال گذشته اشاره کرد و گفت: به خودروسازان مجوز واردات دادیم، اما فقط یک شرکت استقبال کرد به همین دلیل از ۶ ماه گذشته قوانین به سمتی رفت که مردم هم بتوانند خودرو وارد کنند، اما قوانینی همچون انتقال فناوری و الزام خدمات که پیش از این (سال ۹۶) نبود، واردات را برای مردم و سایر شرکتها سخت کرده است.
ضیغمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با توجه به زمانبر بودن این فرایند، از زمانی که سخنگوی دولت واردات خودروهای کارکرده را اعلام کردند آیا تغییری در روند واردات رخ میدهد، گفت: بحث انتقال فناوری در واردات خودروهای کارکرده وجود ندارد و نکته مهم آن ارز است که برای ماده ۳ و ۵ آن باید تعیین تکلیف شود. اگر بخواهند از محل تخصیص ارز به وزارت صمت تأمین شود عملاً به چالش خودروهای نو مبتلا میشود یعنی ابتدا باید بحث ارز تعیین تکلیف شود که گفته از محل سپردههای خارجی وارد شود.
وی افزود: با توجه به اینکه خودروها مستقیم از شرکت خارجی وارد نمیشود و انتقال فناوری برای شرکتهای بازرگانی معنی خاصی ندارد، وزارت صمت برای تعیین تکلیف و تسهیل این امر لایحهای را به مجلس میبرد تا این موضوع به عنوان شرط ابتدایی، شرکتها را با چالش قانونی مواجه نکند تا چرخه واردات شکل بگیرد.ضیغمی درباره بازار خودرو امسال گفت: خودروهای دپو شده در گمرک و حضور شرکتهای بزرگ برای واردات نشان از روان شدن بازار خودرو میدهد.
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در ثبت نام جدید خودروهای وارداتی، ۱۳۰ هزار نفر ثبت نام کردهاند. از این تعداد ۷۰ هزار نفر ۳ خودروی خاص ثبت نام کردهاند که نشان دهنده نیاز بازار و متقاضیان به این نوع خودروهاست و برخی خودروها هنوز تکمیل ظرفیت نشدهاند.ضیغمی در پاسخ به پرسشی در خصوص میزان عرضه خودروها گفت: تخصیص نیافتن خودرو به معنی ابطال از سامانه است و از امروز حسابهای بلوکه شده افراد برای برداشت وجه باز میشود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.