شماره: 2432 / ۱۴۰۳ بيست و يکم شهريور
تعداد بازدید : 0
لزوم تسریع ثبتنام رانندگان متقاضی سرویس مدارس شهر تهران
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران بر ضرورت تسریع ثبتنام رانندگان متقاضی فعالیت در ناوگان حمل و نقل دانشآموزی برای سال تحصیلی جدید تأکید کرد.شادی مالکی درخصوص شرکتهای متقاضی ارائه خدمات حمل و نقل دانش آموزی اظهار کرد: ما برای رفع دغدغه های والدین دانش آموزان، ساماندهی هرچه بهتر سرویس مدارس و ارتقای کیفیت حمل و نقل دانشآموزی را در دستور کار قرار داده ایم.
وی به مصوبه هیات وزیران و آییننامه اجرایی حمل و نقل دانشآموزی اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران به عنوان مرجع صدور مجوز در حوزه شرکتهای متقاضی خدمات رانندگان و ناوگان دانشآموزی اقدامات لازم را صورت داده و تمامی متقاضیانی که نسبت به ارائه مدارک و اسناد ابلاغی در آیین نامه های یاد شده اقدام کرده اند پس از بررسی های لازم تایید و امکان ارائه خدمات به والدین را دارند. مالکی با اشاره به نزدیکی ماه مهر از مدیران عامل شرکت های متقاضی ارائه دهنده خدمات حمل و نقل دانش آموزی خواست تا به فرایند ثبت نام رانندگانی که متقاضی ارائه سرویس مدرسه هستند در سامانه وزارت کشور سرعت ببخشند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اظهار امیدواری کرد که با همکاری و همدلی بین بخشی، اقدامات موثری برای تخصیص ناوگان حمل و نقل دانش آموزی و خدمات رسانی موثر سرویس مدرسه برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ به والدین و دانش آموزان تهرانی صورت گیرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
آغاز همکاری مشترک پارسخودرو
و سایک موتور
قائممقام مدیرعامل شرکت پارسخودرو در امور بازرگانی و پشتیبانی فروش از آغاز فرایند عرضه یک محصول جدید در گروه خودروسازی سایپا با همکاری پارسخودرو و سایکموتور خبر داد و گفت: در سال جاری، خودرو کراساوور رووی erx5 را به بازار عرضه خواهیم کرد.مهیار فخیمی با بیان مطلب فوق افزود: تفاهمنامه همکاری پارسخودرو از گروه سایپا و سایک موتور نهایی شده و اکنون آماده عرضه محصول جدیدی به بازار هستیم که با برخورداری از همه استانداردها و امکانات روز جهانی، پاسخگوی نیاز مشتریان خواهد بود.او تاکید کرد: هرگونه برنامه همکاری با شرکتهای خارجی با رویکرد انتقال دانش و فناوری به داخل، توسعه سبد تولیدات داخلی، رونق اشتغال و تولید در صنایع خودرو و قطعهسازی و صرفهجویی از خروج منابع ارزی است که گروه خودروسازی سایپا برنامه خود را برای تحقق این اهداف ترسیم و در آینده نزدیک اجرا خواهد کرد.گفتنی است خودرو رووی، از یک موتور بنزینی ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ با ۱۴۹۶ سیسی حجم موتور، ۱۸۵ اسببخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد.
طرح های خودروهای برقی هوندا
عوض نشده اند
هوندا نسبتاً دیر به بازی برقی رسید. اکنون ما پرولوگ و آکورا ZDXرا در جاده ها می بینیم که هر دو از پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز استفاده می کنند.اما حتی با کاهش شور و شوق خودروهای برقی، پلتفرم سفارشی جدید برای شاسیبلند الکتریکی بعدی آکورا و طیف کاملی از محصولات سری 0 به این معنی است که هوندا برنامهای برای کاهش سرعت چرخش خودروهای الکتریکی خود ندارد.شینجی آئویاما، معاون اجرایی جهانی هوندا، در جریان میزگردی در مونتری به خبرنگاران گفت: بسیاری از مردم در مورد کاهش فروش خودروهای الکتریکی صحبت می کنند. تمرکز ما بر اساس هدف ما برای دستیابی به بی طرفی کربن تا سال 2050 روشن است.برای هوندا، خودروهای الکتریکی همچنان بخشی از برنامه هستند. این در زمانی اتفاق می افتد که دیگر خودروسازان شروع به عقب نشینی از سرمایه گذاری های خودروهای برقی کرده اند. فورد و جنرال موتورز سرمایههای بیشتری را به خودروهای هیبریدی پلاگین اختصاص میدهند، در حالی که شرکتهایی مانند آئودی و مرسدس بنز، جدول زمانی خود را سالها به عقب میاندازند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرعامل معاینه فنی تهران:
تعداد بازدید : 0
خودروهای پلاک تهران فقط از مراکز پایتخت معاینه فنی بگیرند
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای پایتخت از شهرداری و شورا خواست در قالب طرح یا لایحه اخذ طرح ترافیک مبتنی بر معاینه فنی در مراکز این شهر شود و خودروهای دارای پلاک تهران ملزم شوند از مراکز موجود در پایتخت خدمات معاینه فنی دریافت کنند.
در دویست و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرسی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران برای سال ۱۴۰۲ با حداکثر آراء موافق تأیید شد. مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران هنگام بررسی این گزارش خواستار این موضوع شد که ارائه طرح ترافیک مبتنی بر دریافت معاینه فنی از مراکز تهران باشد.
محمد مهدی میرزایی قمی گفت: درخواست ما این است که شهرداری یا شورا در قالب طرح یا لایحهای، دریافت طرح ترافیک را بر دریافت معاینه فنی در مراکز شهر تهران مشروط کنند، زیرا ۳۷ درصد مراجعه به مراکز رقم بسیار پایینی است.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه همچنین گفت: متأسفانه نرخ معاینه فنی متناسب با خدمات نیست. محمد مهدی میرزایی قمی افزود:نرخ معاینه فنی ۹۲ هزار تومان است و به مدت سه سال ۴۷ هزار تومان بود که از ابتدای سال ۱۴۰۱ افزایش نرخ داشتیم.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت:در یک سال و نیم اخیر هم رقم ۹۲ هزار تومان ثابت بوده و افزایش نرخ وجود نداشته و حاشیه سود ما ۲۰ درصد است.
محمد مهدی میرزایی قمی افزود:ما برای امسال به ۴۲۰ هزار تومان رسیدیم و این نرخ کجا و ۹۲ هزار تومان کجا. وی گفت: وقتی این تعرفه دریافت میشود و زیانی هم از سالهای گذشته باقی مانده، وضع درآمدی شرکت با مشکل برخورد میکند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در ادامه گفت: ما در کنترل معاینه فنی هیچ راهی جز کنترل هوشمند نداریم و باید به واسطه استفاده از دوربینهای پلاک خوان، خودروهای بدون معاینه فنی اعمال قانون شوند. سید جعفر تشکری هاشمی افزود:علت این اعمال قانون هم حجم بالای آلودگی هواست و نمیتوانیم اجازه دهیم مردم به سختی تنفس کنند.
این عضو شورا با بیان اینکه متأسفانه مراکز معاینه فنی خارج از شهر به دلیل برخورد ساده انگارانه باعث شده اند مالکان خودروها به شهرستانها مراجعه کنند، افزود: ما باید از وزارت کشور بخواهیم که مراکز معاینه فنی بدون استانداردهای لازم، اجازه فعالیت نداشته باشند و با ابزار غیراستاندارد گواهی معاینه فنی صادر کنند. وی گفت:اگر شرایط صدور گواهی یکسان باشد شاهد وضع فعلی نخواهیم بود.
گزارش حسابرسی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه برای سال ۱۴۰۲ هم در دویست و شصت و یکمین جلسه شورا با حداکثر آراء موافق تصویب شد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا هنگام بررسی این گزارش گفت:تا اول مهر چیزی نمانده و باید بهگونهای خدمات بدهیم که مردم دغدغه چندانی نداشته باشند. جعفر تشکری هاشمی افزود: شب گذشته تمام معابر قفل بود و مسیر ۱۵ دقیقهای ۲ ساعته طی میشد، در چنین شرایطی نقش مترو بسیار حیاتی است و باید ادامه داشته باشد.
این عضو شورا با بیان اینکه برخی خطوط به علت نداشتن پایانه با مشکل مواجه هستند، گفت: قطارها نباید در میانه راه بمانند و باید در پایانه تعمیر شوندو بین شرکت واگن سازی و شرکت بهره برداری ارتباطی مؤثر شکل بگیرد.
محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه تغییر مدیریت در شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه زیاده بوده است، افزود: از شهرداری گاهی افراد اشتباه هم برای مدیریت این شرکت انتخاب شده اند، اما به هرشکل حسابرسی به موقع باعث کاهش بندهای تکلیفی گزارش آن شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم با بیان اینکه قرار بود شهرداری و دولت توافق نامهای امضا کنند تا مشکلات حقوقی متروی هشتگرد حل شود، گفت: مبالغ باید تهاتر شود نه اینکه مبلغ را ببخشیم. ناصر امانی افزود: مدیرعامل سابق قول داده بود که راهبران به نیروهای رسمی شرکت بهره برداری تبدیل وضع شوند که نشد از سویی دیگر هزینههای درمانی به شرکت بیمه طرف قرارداد پرداخت نشده و کارکنان با مشکل برخورد کرده اند. امانی همچنین گفت: اینکه مدیرعامل از بیرون مجموعه انتخاب میشود؛ هیچ؛ چرا معاونین از بیرون از مجموعه انتخاب شده اند؟
در ادامه سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از آغاز جذب راهبران مترو خبرداد و گفت: گروه اول در حال گزینش تخصصی هستند و تعدادی به طب کار معرفی شدند.
رضا محمدنژاد بیدخت با بیان اینکه مبالغ پرداختی از دولت بین وزارت نفت و شورای اقتصاد گیر کرده بود، گفت: ما اولین مجموعهای هستیم که توانستیم بابت کاربرگ عملکردی سال ۱۴۰۲ از محل صرفه جویی گاز ۵۵۴ میلیارد تومان دریافت کنیم که به زودی به حساب شهرداری تهران تزریق میشود.
سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اعلام اینکه ما با معاونت مالی و معاونت حمل و نقل قراردادهای سنگینی را به صورت غیرنقد جلو میبریم که هنوز ثبت نشده است، افزود: این قراردادها ارقام بسیار بالایی دارد که به صورت غیرنقد این تجهیزات خریداری میشود و این مبالغ هم به زودی در حسابها ثبت میشود.
رضا محمدنژاد افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ همه بدهیهای بیمه پرداخت شده و بدهی نداریم و جلسات مختلفی هم برای مهرماه و بازگشایی مدارس برگزار شده و در این زمینه آمادگی کامل داریم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
خودروسازان چینی سر به زیر ماندند
فروش خودروهای چینی برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت.دادههای صنعتی نشان داد که فروش خودروهای سواری در چین در ماه آگوست برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت، اگرچه فروش مدلهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی افزایش یافت.دادههای انجمن خودروهای مسافری چین نشان می دهد که فروش نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱.۱ درصد کاهش یافته و به ۱.۹۲ میلیون دستگاه رسیده و این در مقایسه با کاهش ۳.۱ درصدی در ماه جولای است. با این حال، فروش خودروهای انرژی نو با جهش ۴۳.۲ درصدی به رکورد ۵۳.۵ درصد از کل فروش خودرو رسید، زیرا بیوایدی، غول محلی خودروهای برقی رکورد فروش را ثبت کرد و تسلا، رقیب آمریکایی بهترین ماه سال ۲۰۲۴ خود را داشت.رانندگان هنگام معامله با خودروهای بنزینی برای خرید خودروهای جدید، یارانه دریافت میکنند. صادرات خودرو پس از افزایش ۲۰ درصدی در ماه جولای، ۲۴ درصد افزایش یافت. این انجمن هفته گذشته گفت که این اعداد نشان دهنده کاهش اعتماد مصرف کننده است، زیرا خریدهای خودرو برای اولین بار از معاملات عقب مانده است. شرکتهای خودروهای برقی محلی، نیو و اکسپنگ در راستای کاهش هزینههای مصرفکننده، در اوایل امسال برندهای ارزانتری را عرضه کردند.بلومبرگ گزارش کرد که افزایش فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی به سختی به حل چالشهای موجود در نمایندگیها کمک کرده است. دادههای انجمن فروشندگان خودرو چین نشان میدهد که بیش از نیمی از نمایندگیها در ژانویه تا ژوئن متحمل ضرر شدهاند که این نسبت ۷.۳ واحد درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
تولید موفقیتآمیز کلاف گرم گرید 42CrMo4 در فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا
در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» برای نخستین بار گرید جدید، استراتژیک و بسیار پرکاربرد 42CrMo4 با موفقیت در مجتمع فولاد سبا و شرکت فولاد مبارکه تولید و کشورمان از واردات این محصول نیز بینیاز شد.
غلامرضا سلیمی ، معاون بهرهبرداری فولاد مبارکه، ضمن تأیید این خبر گفت: این گرید یکی از پرکاربردترین گریدهای مورداستفاده در صنایع قطعهسازی و صنایع ماشینسازی است و به نام تجاری Mo40 شناخته میشود. این فولاد که در گروه فولادهای عملیات حرارتیپذیر قرار میگیرد، بهواسطه طیف وسیعی از خواص مکانیکی که با استفاده از عملیات حرارتی ایجاد میشود در قطعات مخصوص انتقال قدرت، ساخت قالبهای صنعتی، فنرهای تخت، ابزارآلات صنعتی و کشاورزی، سیلندرها و چرخدندهها کاربرد دارد. علاوه بر این خاصیت سختکاری سطحی و مقاومت به سایش بالا، استفاده از این گریدها در صفحات سایشی و چرخ زنجیرها را ممکن میسازد.
به گفته سلیمی، یکی از استراتژیهای پنجگانه فولاد مبارکه طی حدود سه سال اخیر استفاده حداکثری از ظرفیتهای تولید با تمرکز بر تولید محصولات ویژه با ارزشافزوده بالاتر بوده است و بحمدالله در این مسیر با تولید بسیاری از محصولات که عمدتاً وارداتی بودهاند به توفیقات ارزشمندی دست یافتهایم. نکته حائز اهمیت در این فرایند این است که فولاد مبارکه با انتقال تجارب خود به سایر تولیدکنندگان داخلی، زمینه را برای حرکت آنها به سمت تولید محصولات تجاری فراهم نموده و خود نیز با تمرکز حداکثری برای تولید محصولاتی که ارزشافزوده بیشتری برای شرکت و کشور فراهم مینماید، سرمایهگذاری، مطالعات و اقدامات گستردهای انجام داده است.
وی بر این باور است که تحقق این استراتژی گامی دیگری در مسیر ارتقای جایگاه فولاد مبارکه بوده است. اگرچه پیشتر این محصول در جهان تولید شده، اما بهدلیل تحریمها امکان واردات آنها فراهم نبوده است و با این دستاورد کشور ما نیز به جرگه تولیدکنندگان این قبیل محصولات خاص پیوسته است و از واردات آنها بینیاز و طبیعتاً از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.
معاون بهرهبرداری فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: امروز با چنین رویکردی محصول جدید 42CrMo4 که در صنعت بسیار پرکاربرد است، در فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا تولید شده که شایسته است از زحمات همکاران در مجتمع فولاد سبا و شرکت فولاد مبارکه به خاطر همه تلاشهایی که برای تحقق اهداف شرکت و توسعه و سربلندی صنعت فولاد کشور متحمل میشوند، تشکر و قدردانی نماییم.
در پی کسب این موفقیت برخی از مدیران و دستاندرکاران تولید این محصول چنین گفتند:
علیرضا مولوی زاده، مدیر متالورژی و روشهای تولید فولاد مبارکه:
در راستای هدف استراتژیک توسعه محصولات جدید در فولاد مبارکه گرید عملیات حرارتی پذیر 42CrMo4 طراحی و تولید شد. گرید فوق مصارف گستردهای در صنایع بهویژه قطعهسازی و ماشینآلات دارد. در این فرایند، پس از طراحی آنالیز مناسب شیمیایی و تعیین پارامترهای دمایی نورد گرم در واحد متالوژی و روشهای تولید در فولادسازی، ذوبریزی و ریختهگری این گرید انجام و پس از کنترلهای لازم در مرحله تولید و کنترل کیفی تختالها به نورد گرم ارسال شد و با در نظر گرفتن شرایط خاص نورد برای چنین محصولاتی، عملیات نورد گرم نیز با موفقیت انجام شد و پس از آن کیفیت محصول مورد بررسی قرار گرفت.
این فولادها از گروهای عملیاتی حرارتیپذیر و مقاوم به سایش بوده و در صنایع خودرویی و کشاورزی کاربرد دارند. با توجه به نیاز مشتریان امکان آنیل این محصول نورد گرمی نیز وجود دارد تا مراحل تولید در کارخانه مشتری راحتتر انجام شود.
از همکاری تمامی واحدهای تولید، پشتیبانی و بهویژه نواحی فولادسازی و نورد گرم و همچنین از واحد برنامهریزی فروش، کنترل کیفی و آزمایشگاه که در تمامی مراحل تولید این گرید خاص نیز همکاری لازم را به عمل آوردند، تشکر و قدردانی مینماییم و امیدواریم با اجرای طرحهای توسعه پیش رو، راه تولید محصولات جدید هموارتر شود و شاهد بینیازی کشور از واردات باشیم.
بهمن خلیلی، مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا:
با توجه به اهداف کلان شرکت، همکاران پرتلاش مجتمع فولاد سبا با تدبیر مثالزدنی موفق به تولید کلاف گرم گرید 42CrMo4 شدند. این کلاف فولادی برای اولین بار در ضخامتهای 6، 8، 10 و 12 میلیمتر تولید گردید. این گرید ازجمله فولادهای آلیاژی عملیات حرارتی محسوب میگردد و از خواص بارز آن میتوان به استحکام پیچشی و استحکام خستگی بالای آن اشاره کرد که موارد استفاده بسیاری در صنایعی مانند قطعهسازی و ماشینسازی دارد.
در سالهای اخیر توسعه سبد محصولات با حمایت مدیریت ارشد سازمان در دستور کار قرار گرفته و همزمان با رشد کمّی و کیفی سبد محصولات مجتمع فولاد سبا هم افزوده شده است. این موفقیت را به کلیه همکاران و ذینفعان گروه فولاد مبارکه تبریک عرض میکنم و امیدواریم با تجاریسازی و تولید محصولات استراتژیک، ویژه و با ارزشافزوده بالا بتوانیم رضایت مشتریان را جلب کنیم و کشور را از واردات اینگونه محصولات بینیاز نماییم.
آرش حاجی پور، رئیس برنامهریزی و متالورژی مجتمع فولاد سبا:
با توجه به دانش و مهارت کارکنان مجتمع فولاد سبا و همچنین احاطه آنها بر تکنولوژی خطوط CSP بهعنوان یکی از جدیدترین تکنولوژیهای فولادسازی روز دنیا، استراتژی مجتمع فولاد سبا در حوزه توسعه سبد محصولات، تولید گریدهایی بود که در کشور تولید نشده بود و یا تولید آنها با چالشهای جدی همراه بود که ازجمله آنها میتوان به گریدهای فولادهای زنگ نزن، الکتریکی، دوفازی، کورتن و ... اشاره کرد. در سال 1403 استراتژی مجتمع فولاد سبا در حوزه توسعه سبد محصولات، تولید بالاتر از 80 درصد گریدهای در حال تولید در برترین کارخانههای مشابه خارجی قرار گرفت. عمده این گریدها شامل گریدهای عملیات حرارتیپذیر، فولادهای فنر، فولادهای مقاوم به سایش، فولادهای زنگنزن مارتنزیتی و... است؛ بنابراین نقشه راهی در این زمینه تدوین شد که تولید این گرید نیز در همین راستا تولید گردید.
کلاف گرم فولاد 42CrMo4 اولین بار است که در مجتمع فولاد سبا تولید میشود. با توجه به اینکه بیش از 90 درصد از مصرف این گرید در ضخامتهای بیش از 8 میلیمتر است و تا کنون این ابعاد در کشور تولید نشده بود، برنامهریزی بر تولید این ضخامتها انجام شد و ضخامتهای 10،8 و 12 میلیمتر گرید 42CrMo4 برای اولین بار در کشور تولید شد.
مهدی، ناظمالرعایا رئیس نورد گرم سبا:
با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی مجتمع فولاد سبا افزایش سبد محصولات و در پی آن افزایش رضایت مشتریان است، یکی از گریدهای موردنیاز بازار 42CrMo4 در برنامه تولید قرار گرفت که در ساخت مخازن و قطعات خودرو استفاده میشود. نظر به اینکه استحکام گرم این گرید بالای 20 درصد از گریدهای نرمال بیشتر است، توزیع بار در قفسههای نورد جهت جلوگیری از پیچیدگی و توقف نورد بسیار حائز اهمیت است. با توجه به شرایط متالورژیکی و گریدهای نزدیک، پیشبینیهای لازم و جداول و نیروهای نوردی با هماهنگی کارشناسان مربوطه قبل از نورد بهصورت کامل آمادهسازی شد؛ ولی در زمان نورد، پیشبینی نیروهای نوردی کمتر از مقدار واقعی بود که بهصورت آنلاین تغییرات اصلاحی اعمال شد و در ادامه به شرایط مطلوب و استاندارد رسیدیم. رسیدن به این هدف بزرگ نتیجه تشکیل کارگروهی کامل و قابلتقدیر واحدهای مختلف تولید و برنامهریزی تولید و پشتیبانی است.
حامد صفاری، کارشناس متالورژی و روشهای تولید مجتمع فولاد سبا:
یکی از پرکاربردترین گریدهای مورداستفاده قطعهسازان گرید 42CrMo4 مطابق با استاندارد DIN17200 است. این فولاد که در گروه فولادهای عملیات حرارتیپذیر قرار میگیرد بهواسطه طیف وسیعی از خواص مکانیکی که میتواند با استفاده از عملیات حرارتی ایجاد کند، کاربردهای وسیعی پیدا کرده است. علاوه بر موارد ذکرشده، خاصیت سختکاری سطحی و مقاومت به سایش بالا، استفاده از این گرید را در صفحات سایشی و چرخ زنجیرها ممکن ساخته است.
رسول رحمانی، تکنسین تولید فولادسازی:
پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تهیه دستورالعمل تولید گرید 42CrMo4 با تلاش و همت کارکنان شیفت و نظارت کارشناسان مربوطه این محصول تولید گردید. از تمهیدات ویژه تولید این محصول در واحد فولادسازی میتوان به موارد زیر اشاره کرد: 1- تنظیم دمایی خاص این گرید جهت ریختهگری؛ 2- احیای سرباره و ذوب قبل از افزودن فروآلیاژها؛ 3- افزودن فروآلیاژهای خاص در زمان و مقدار موردنیاز برای رسیدن به آنالیز موردنظر.
اسماعیل سلیمیان، کارشناس فرایند:
در راستای هدفگذاری شرکت فولاد مبارکه نسبت به تکمیل سبد محصولات، تأمین نیازهای کشور و افزایش سود شرکت با تولید گریدهایی با ارزشافزوده بالا با تشکیل جلسات منظم و برنامهریزیهای صورتگرفته موفق به تولید این گرید شدیم که در صنعت قطعهسازی و ماشینسازی بسیار پرکاربرد است. امید است با برنامهریزی منسجم و کار تیمی فرایند تولید گریدهای جدید بر اساس نیاز بازارهای داخلی و خارجی ادامه یابد و در آینده نزدیک موفق به تولید انبوه فولادهای الکتریکی و سایر گریدهای ویژه شویم.
حامد نوری، کارشناس تولید:
از سال گذشته در واحد ریختهگری تختال نازک، با همکاری دفتر فنی تولید و حمایتهای مدیریت، اقدام به تولید آزمایشی گریدهای پرکربن و ایجاد دانش فنی در تولید این گریدها شده و به خواست خداوند متعال و با تلاش همکاران، موفقیتهای مهمی در این راستا حاصل شده است. در آخرین تلاش صورتگرفته، گرید پرکاربرد مذکور با تنظیم پارامترهای ماشین ریختهگری توسط دفتر فنی تولید و کنترل دقیق شرایط ریختهگری توسط همکاران تولید، با موفقیت تولید گردید و تختالهای تولیدشده از نظر کیفی نیز مورد تأیید قرار گرفت.
عبدالله ملکی، تکنسین فرایند:
جهت تولید گرید 42CRMO4 نیاز به مطالعه و طراحی کلیه پارامترهای تولید ازجمله پارامترهای خنککاری، سرعت و کاهش ضخامت و... و همچنین جایگزینی آنها در سیستم LEVEL 2 ریختهگری بودیم که با همکاری و همت کلیه همکاران موفق به تولید این گرید پرکاربرد فولاد شدیم.
محسن حسنزاده، کارشناس فرایند:
نورد گرید 42CrMo4 با کد استاندارد داخلی 5929 برای اولین بار در فولاد سبا بهصورت آزمایشی با توجه به محدودیتهای مصرف برق و نیاز به عدم کاهش تولید در شرایط دو ماشین ریختهگری فعال انجام شد. دو کلاف ضخامت 10 و دو کلاف ضخامت 12 بدون مشکل کیفیت تولید شد. تجربیات این آزمایش و ایدههای رفع ریسک مشکلات در تستهای بعدی گریدهای دیگر به کار گرفته خواهد شد. گرید مذکور آماده تولید انبوه است.
علیرضا عطاری، تکنسین حمل مواد:
نکته حائز اهمیت در چنین گریدهایی این است که شارژ فروآلیاژهایی مانند فروکروم و مولیبدن در ذوب بسیار حساس بوده و با وزن مشخص و دقیق و مرحلهبهمرحله و بعضاً در وزنهای کم و بهصورت دستی انجام میگردد در همین راستا واحد حمل مواد که وظیفه ذخیرهسازی و ارسال مواد اولیه به فولادسازی و همچنین سرویس و نگهداری تجهیزات نوار نقالهها را ایفا میکند در چنین گریدهایی بنا بر نیاز فولادسازی، فروآلیاژهای خاص را با وزنهای مشخص بستهبندی و ارسال میکند.
غلامرضا سلیمی معاون بهرهبرداری فولاد مبارکه در خاتمه کسب این موفقیتهای ارزشمند را به همه همکاران فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا و بهطورکلی به خانواده بزرگ صنعت فولاد کشور و ذینفعان تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد در ادامه نیز شاهد تحقق هرچه بیشتر اهداف و استراتژیهای گروه فولاد مبارکه و صنعت کشور باشیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.