شماره: 2433 / ۱۴۰۳ بيست و چهارم شهريور
تعداد بازدید : 0
اخبار
بانک دی
حامی خانوادههای ایرانی
سرپرست و رییس هیأتمدیره بانک دی گفت: در پنج ماه نخست سال جاری، در این بانک بیش از 2 هزار و 747 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری به 1146 متقاضی پرداخت شده است.اسماعیل جلیلی در حاشیه سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی با اشاره به رویکرد بانک دی در حمایت از نهاد خانواده در ایران گفت: در حالی که کل سهمیه تسهیلات قرضالحسنه ازدواج ابلاغی به بانک دی برای سال جاری 2 هزار و 500 میلیارد ریال بوده است، این بانک در راستای مسئولیت اجتماعی خود در حوزه حمایت از خانواده، تا پایان مرداد ماه بیش از 95 درصد سهمیه خود را پرداخت کرده است.وی افزود: مجموع تسهیلات پرداختی قرضالحسنه ازدواج توسط بانک دی از ابتدای سال جاری تا پایان ماه مرداد، 2 هزار و 384 میلیارد ریال و در قالب 674 فقره پرونده بوده است. همچنین بانک دی بیش از 72 درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری خود را به میزان 363 میلیارد ریال در قالب 472 فقره پرونده طی این مدت پرداخت کرده است.
اهدای٧٣ جایزه ٧٣ میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری
بانک صادرات ایران در آغاز هفتاد و سومین سال فعالیت خود به ٧٣ بازنشسته کشوری به قید قرعه جایزه ٧٣ میلیون تومانی اهدا کرد.دومین مرحله قرعهکشی حسابهای بازنشستگان کشوری در بانک صادرات ایران برگزار و٧٣ جایزه ٧٣ میلیون تومانی به مناسبت آغاز هفتاد و سومین سال فعالیت این بانک به برندگان خوششانس صندوق بازنشستگی کشوری تعلق گرفت. بر اساس طرح تکریم پیشکسوتان در بانک صادرات ایران، بازنشستگانی که تمام یا بخشی از مبلغ حساب حقوقی خود در بانک صادرات ایران را حفظ یا افزایش دادهاند، مشمول شرکت در این قرعهکشی میشوند که به مناسبتهای مختلف در ایام سال، به قید قرعه از این جوایز بهرهمند خواهند شد.مراسم قرعهکشی دومین مرحله این طرح با حضور مدیران واحدهای نظارتی بانک صادرات ایران برگزار و اسامی برندگان این مرحله در فایل زیر قابل مشاهده است.
پست بانک ایران اعلام کرد:
پرداخت مبلغ 14.943 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
اداره کل اعتبارات بانک در چهاردهمین جلسه قرارگاه جوانی و جمعیت، از پرداخت 14.9430 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به 7 هزار و 193 نفر از ابتدای سال تا پایان نیمه شهریورماه، خبر داد.
از ابتدای سال تا پایان مردادماه، برای بیش از 80 هزار و 640 نوزاد متولد شده افتتاح حساب و کد شبای آنان به پنجره واحد ارسال شده و برای 79 هزار و810 نوزاد واریزی انجام شده است.بر اساس این صورتجلسه، اداره کل اعتبارات بانک نیز، از پرداخت تسهیلات ازدواج به 3 هزار و 636 نفر به مبلغی معادل 12.080.400 میلیون ریال تا پایان نیمه شهریورماه خبر داد و اعلام کرد: در همین بازه زمانی به 3 هزار و 557 زوج، بیش از 2.863.450 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری پرداخت شده است.همچنین اداره کل روابط عمومی با هدف فرهنگسازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گزارش، طراحی، درج اسلایدر و پوستر تسهیلات پرداخت شده بانک از ابتدای سال تا پایان تیرماه را در وب سایت بانک، رسانهها، کانال و گروههای اجتماعی منتشر کرده است.بر اساس صورتجلسه قرارگاه جوانی جمعیت پست بانک ایران و در جهت اجرای برنامههای حمایتی و تشویقی برای ازدواج و فرزندآوری همکاران، معاونت توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی در مردادماه گذشته به 19 نفر از کارکنان مبلغی معادل سه میلیارد و 600 میلیون ریال پرداخت کرده است.
واریز 40 هزار میلیارد تومان از مانده مطالبات گندمکاران با عاملیت بانک کشاورزی
با پیگیری مستمر و موثر سازمان هدفمندی یارانه ها و با عاملیت بانک کشاورزی، مبلغ 40 هزار میلیارد تومان از مانده مطالبات گندمکاران بابت وجوه خرید تضمینی گندم از سوی دولت تامین اعتبار و بلافاصله توسط بانک کشاورزی به حساب کشاورزان گندمکار واریز شد.از ابتدای فصل برداشت گندم در سال جاری تا کنون با عاملیت بانک کشاورزی قریب به 161 هزار میلیارد تومان از وجوه خرید تضمینی گندم به حساب گندمکاران واریز شده است و الباقی مطالبات گندمکاران نیز به محض تامین اعتبار از سوی دولت، به حساب این کشاورزان واریز خواهد شد.شایان ذکر است، گندم به عنوان غله استراتژیک در ایران و جهان، نقش محوری در تامین امنیت غذایی کشور دارد و بانک کشاورزی با هدف حمایت از تولید در بخش کشاورزی وکمک به تامین امنیت غذایی کشور، با تمام توان برای اجرای هرچه بهتر عاملیت خرید تضمینی گندم در سطح کشور تلاش می کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
تجلیل از بانک پارسیان بهعنوان بانک پیشرو در استقرار نظارت و تطبیق شرعی
در سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی از بانک پارسیان بهعنوان بانک پیشرو در استقرار نظارت و تطبیق شرعی تجلیل شد.در این همایش که با حضور عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصاد و دارایی، محمدرضا فرزین رئیسکل بانک مرکزی و مدیران عامل و معاونین بانکهای دولتی و خصوصی برگزار شد، از بانک پارسیان بهعنوان بانک پیشرو در حوزه نظارت و تطبیق شرعی با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد. علیرضا خلیل پور معاون امور شعب و پشتیبانی بانک پارسیان و دکتر مهدی قاسمی مسئول نظارت و تطبیق شرعی بانک پارسیان در این مراسم لوح تقدیر دریافت کردند.در بخشی از لوح تقدیر که به امضای دکتر محمدرضا فرزین رئیسکل بانک مرکزی و آیتالله غلامرضا مصباحی مقدم رئیس شورای فقهی بانک مرکزی رسیده، آمده است: «با عنایت به ارزیابی انجامشده توسط دبیرخانه شورای فقهی، بانک پارسیان بهعنوان یکی از مؤسسات اعتباری پیشرو در زمینه استقرار نظارت و تطبیق شرعی در سال 1403 اعلام میگردد. بدینوسیله با اهدای این لوح، مراتب سپاس و قدردانی خود را از زحمات بیدریغ، مساعی ارزشمند و اهتمام ویژه جنابعالی در راستای ارتقای انطباق با شریعت در نظام بانکی کشور ابراز نموده و از درگاه ایزد منان، سلامتی و توفیق روزافزون برای جنابتان مسئلت میگردد.»
انتصاب مشاور عالی مدیرعامل بانک آینده در حوزه مالی و سرمایهگذاری
طی حکمی از سوی دکتر اسکندری، مدیرعامل بانک آینده، دکتر مهدی معدنچی به سمت مشاور عالی مدیرعامل در حوزه مالی و سرمایهگذاری منصوب شد.مدیرعامل بانک ضمن اعطای این حکم اظهار امیدواری کردند؛ ایشان با اتکال به نیروی لایزال الهی و بهرهگیری از دانش و تجارب ارزنده خود در جلب مشارکت سایر همکاران در انجام وظایف محوله موفق باشند.دکتر معدنچی، دانشآموخته دکتری مدیریت مالی است و سوابق حرفهای مدیریتی متعددی در حوزههای مالی و اقتصادی در کارنامه خود دارد که از آن جمله میتوان به مدیرعامل گروه مالی و اقتصادی دی، مدیرعامل گروه مالی کارآفرین، عضوهیأت مدیره شرکت سرمایهگذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها و مدیر برنامهریزی تحقیق و توسعه شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایهگذاری شفادارو، معاون امور شرکتها و مجامع شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا، اشاره کرد.
کیفیت پرتفوی
بر میزان فروش اولویت دارد
مدیر عامل بیمه البرز در سفر به استان اردبیل و دیدار با کارکنان و نمایندگان این شعبه با تاکید بر لزوم جذب پرتفوی با کیفیت و مدیریت ریسک مناسب گفت: برای عملکرد مناسب باید متفاوت عمل کرد و این تفاوت در گرو تلاش هدفمند و افزایش آگاهی و دانش تخصصی است که در همین راستا در بیمه البرز، همه جانبه برنامه ریزی و اقدام شد و اولین گام، فراهم سازی زیرساخت ها و محصول و همچنین توانمندسازی شبکه فروش بود.موسی رضایی با اشاره به نقش مهم شبکه فروش در صنعت بیمه گفت: نمایندگان بر فروش بیمه های خُرد و زندگی به ویژه بیمه های زندگی پروژه محور بیمه البرز به عنوان یک محصول نوآورانه در صنعت بیمه متمرکز شوند که این راهبرد، ماندگاری شرکت های بیمه ای و در عین حال تحقق شعار سال یعنی رشد تولید با مشارکت مردم را تضمین خواهد کرد.وی گفت: سال گذشته شعبه اردبیل رشد ۱۲۱ درصدی داشته اما عملکرد شش ماه ابتدایی سال جاری حکایت از لزوم تلاش بیشتر همکاران این شعبه دارد که باید به تناسب زیرساخت ها و ظرفیت های استان، برنامه ریزی های بهتری برای توسعه فروش انجام پذیرد.عزیزی قائم مقام مدیرعامل نیز در ادامه جذب پرتفوی ۲۰ هزار میلیارد تومانی شرکت در سال گذشته را بی نظیر دانست و گفت: به مدد همراهی شبکه فروش بیمه البرز، سهم بیمه های زندگی از ۲ درصد به ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد که دستاوردی بی نظیر محسوب می شود.وی حمایت شعب از نمایندگان را امری ضروری دانست و گفت: ۸۰ درصد پرتفوی کشور را در صنعت بیمه، نمایندگان جذب می کنند و این نشان می دهد که نمایندگان بازوهای توانمند شرکت های بیمه ای هستند.عزیزی با اعلام اینکه از سال آینده باید یک تراز ۳۰ درصدی در ترکیب بیمه های زندگی ایجاد شود افزود:بیمه های زندگی، هم برای شرکت های بیمه ای و هم نمایندگان توجیه اقتصادی دارد.نادری عضو هیات مدیره نیز که در این جلسه حضور داشت بر لزوم تغییر نگاه سنتی شبکه فروش و بهره گیری از تکنولوژی های نوین تاکید کرد و گفت: حوزه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی زمینه ای ایجاد کرده که شبکه فروش می تواند با استفاده از آن، رشد فروش را شاهد باشد و در همین راستا بیمه البرز نیز با فراهم نمودن زیرساخت های لازم پیشرو بوده است. در این سفر علاوه بر اعضای هیات مدیره ، مدیر دفتر مدیرعامل نیز، موسی رضائی را همراهی کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
جلسه شورای راهبری شرکت های تابعه بانک توسعه صادرات ایران برگزار شد
اولین جلسه شورای راهبری شرکت های تابعه بانک توسعه صادرات ایران، با محوریت ایجاد هم افزایی در فرایندهای فی مابین جهت ارایه خدمات و محصولات مشترک با ارزش افزوده بالاتر در سالن شهید زاهدی این بانک برگزار شد.
در این جلسه که به ریاست خانم نجفی، نایب رئیس هیات مدیره بانک تشکیل شد، علاوه بر مدیران عامل شرکت های تابعه و وابسته، معاون مالی و سرمایه گذاری، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی و روسای ادارههای مدیریت ریسک وامورمجامع بانک حضور داشتند.
لازم به ذکر است شورای راهبری، که در راستای اجرای فصل نهم «دستورالعمل الزامات ناظر بر حاکمیت شرکتی در بانک های دولتی» و همچنین ماده 34 «آیین نامه انتظام بخشی، شفاف سازی و ضابطه مند سازی درآمدها و هزینههای شرکتهای دولتی» تشکیل شده، با هدف ایجاد یک ساختار گروهی منسجم با چارچوب حاکمیتی متناسب با کسب و کار و ریسک های بانک و گروه طراحی شده است.
تاکید نایب رئیس هیات مدیره بانک بر لزوم سازگاری سیاست های بانک و شرکت های تابعه
دکتر نرگس نجفی در جمع مدیران عامل شرکت های تابعه بانک توسعه صادرات ایران، ضمن تاکید بر لزوم برقراری سازگاری بین اهداف راهبردی، چارچوب مدیریت ریسک، ارزش های سازمانی و اصول حاکمیت شرکتی بانک و گروه، مطابق با ماده 49 دستورالعمل حاکمیت شرکتی، گفت: تا کنون فعالیت شرکت های تابعه و وابسته بانک، عمدتا به صورت جزیرهای و پراکنده بوده است؛ هرچند شرکت ها بعضا دستاوردهای خوبی در حوزه تخصصی خودشان داشته اند اما به دلیل پراکندگی فعالیت های موضوعه، امکان دستیابی به ارزش افزوده مورد انتظار بانک، آنگونه که باید محقق نشده است.
نجفی گفت: تشکیل شورای راهبری شرکت های تابعه، با رویکرد پیشگیری از اقدامات جزیره ای توسط شرکت ها وبرقراری انسجام بین آنها با هدف ارتقا ارزش افزوده بیشتر بوده است؛ به این ترتیب «منافع مشترک بانک و شرکت های تابعه» سبب می شود هر دو بخش، انگیزه بالاتری برای هم افزایی و ارایه خدمات و محصولات متنوع تر با هزینه پایین تر داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: برخورداری از برندینگ واحد و بهره مندی از ظرفیت های فناورانه بانک و شرکت های زیرمجموعه می تواند بستری را برای ارایه محصولات و خدمات متنوع تر، کم هزینه تر و با دامنه شمول گسترده تر برای بانک و گروه ایجاد کند که نتیجتا ارتقا بهره وری و اثربخشی بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
نایب رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران، «ایجاد فضای ذهنی و عملیاتی مشترک بین بانک و شرکت های تابعه» و « بهره مندی از ظرفیت زیرساخت های مشترک مانند سامانه اگزیم بوم و ... » را دو گام اساسی برای دستیابی به یکپارچه سازی فرایندها بین بانک و شرکت های زیر مجموعه اعلام کرد و گفت: معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی بانک در راستای تدوین اهداف و برنامه های 1404، از هم اینک، ضمن برگزاری جلسات فنی و کارشناسی با واحدهای ذیربط در شرکت های بانک، نسبت به ارایه برنامه های مشترک جهت ارتقای هم افزایی و انسجام اقدام نماید.
وی همچنین بر ضرورت زمان بندی برنامه های مزبور و تدوین ساز و کار و سنجه های کمی مناسب برای ارزیابی عملکرد واحدهای ذیربط در این خصوص تاکید کرد.
در این جلسه همچنین معاونت های برنامه ریزی و مالی بانک و نیز مدیران عامل شرکت های گروه، ضمن اعلام ظرفیت های عملیاتی قابل اشتراک، به ارایه راهکارهایی جهت برقراری انسجام و یکپارچکی و هم افزایی در عملیات بانک و گروه و بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.
گفتنی است قرار است این شورا در راستای اهداف موضوعه، جلسات منظم ماهیانه داشته باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
اخبار
مدیرعامل بانک مسکن خبر داد:
پرداخت بیش از
۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به
۳ هزار و ۱۶۵ زوج جوان
دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت ۳ هزار و ۱۶۵ فقره تسهیلات قرضالحسنه ازدواج به مبلغ ۱۰ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال به زوجهای متقاضی از ابتدای سال جاری تا نیمه شهریورماه خبر داد.دکتر سید عباس حسینی با تأکید بر اهتمام ویژه بانک مسکن به پرداخت تسهیلات قرضالحسنه ازدواج گفت: علاوه بر پرداخت این تسهیلات به ۳ هزار و ۱۶۵ زوج جوان، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی دیگر این تسهیلات نیز در بانک مسکن، تعیین شعبه شدهاند که به محض تکمیل مدارک، تسهیلات به آنها پرداخت می شود.مدیرعامل بانک مسکن گفت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط بانکها در راستای افزایش توان مالی جوانان و بهبود شرایط و سهولت ازدواج آنهاست و اهتمام و تلاش ویژه در این زمینه از وظایف و تکالیف قانونی و شرعی ماست. بی شک ازدواج جوانان و تشکیل خانواده سالم و پویا؛ نقش موثری در کاهش و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و رشد اقتصادی کشور از طریق افزایش جمعیت و نیروی کار فعال جامعه دارد.
به گفته مدیرعامل بانک مسکن، سقف تسهیلات قرضالحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین، ۳ میلیارد ریال و این تسهیلات برای زوجهای زیر ۲۵ سال و زوجههای زیر ۲۳ سال، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با مدت بازپرداخت حداکثر ۱۲۰ ماه تعیین شده است.
وی افزود: سقف تسهیلات قرضالحسنه ازدواج برای مشمولان مفاد ماده ۵۰ قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران، به میزان دو برابر افراد عادی است.
عضو هیات مدیره بانک سپه در همایش بانکداری اسلامی مطرح کرد؛
ایده جدید وام قرضالحسنه اموال (منقول و غیرمنقول) برای جهش تولید
دکتر پرتوافکنان عضو هیات مدیره بانک سپه در سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی با ارائه مقالهای، ایده جدیدی برای ارائه وام قرض الحسنه اموال (منقول و غیرمنقول) در راستای جهش تولید ارائه کرد.
در سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی که با حضور مدیران و کارشناسان نظام بانکی و جمعی از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران این حوزه برگزار شد، دکتر مصطفی پرتوافکنان عضو هیات مدیره بانک سپه ضمن ارائه مقاله ای با عنوان «آسیب شناسی و بالفعل سازی ظرفیتهای قرض الحسنه» ایده جدیدی برای ارائه وام قرض الحسنه اموال (منقول و غیرمنقول) برای جهش تولید با مطالعه موردی در بانک سپه ارائه کرد.
دکتر پرتوافکنان در این همایش اظهار داشت: با توجه به بند 2 اصل 43 قانون اساسی مبنی بر تامین امکانات و شرایط لازم برای کسانی که قادر به کار هستند ولی وسایل و امکاناتش را در اختیار ندارند، با لحاظ افزایش قیمت امکانات و تجهیزات برای شروع به کار و عدم پوشش سقف لازم قرضالحسنه از طریق وام بدون بهره، میتوان برای این دسته از افراد با توجه به ظرفیت وسیع عقد قرض و اجازه قرض مال و تعریف مال که صرفا وجه نقد نمیباشد؛ زمینه ایجاد اشتغال و جهش تولید را فراهم کرد.
عضو هیات مدیره بانک سپه افزود: در این طرح مردم، سازمان ها، دولت و بانکها میتوانند اموال و داراییهای خود از قبیل زمین، مسکن، ماشین آلات، تجهیزات و غیره که راکد بوده و مورد نیاز کارآفرینان که توان انجام کار دارند را در قالب عقدقرض تهیه و از طریق بانکها و یا ایجاد سازمان و نهاد مدیریت قرضالحسنه اموال، در اختیار آنان قرار دهند.
دکتر پرتوافکنان خاطرنشان کرد: مطالعه پژوهش مورد نظر از طریق مدل داده بنیاد با بررسی پیشینه نظری داخلی، خارجی و خبرگان بانکی، 135 مفهوم را استخراج و با تحلیل داده ها، مدل اجرایی موضوع را طراحی نموده است.
مدیر عامل بانک ملی ایران:
بانک ها باید شریک استراتژیک فین تک ها و کسب و کارهای پلتفرمی باشند
دکتر ابوالفضل نجارزاده در میز گرد تخصصی سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی که با حضور مدیران بانکی و صاحب نظران اقتصادی برگزار شد،گفت: در حوزه فین تک ها و پلتفرم ها ما سعی داریم تا شریک استراتژیک کسب و کارها باشیم.
دکتر نجارزاده در میزگرد تخصصی «گستره عملیات و خدمات بانکی» تاکید کرد:تغییراتی که در ارائه خدمات نظام بانکی شاهد آن هستیم، بسیار گسترده و سریع در حال شکل گرفتن و در نوع خود بی نظیر است.از یک طرف انتظارات، نیازها و خواستههای مشتریان لحظه به لحظه متنوع تر و تغییر پذیرتر شده و از طرف دیگر کاربرد فناوریهای مالی منجر به تغییرات در انتظارات مشتریان از نظام بانکی شده است.
وی با اشاره به تاثیر بیماری کرونا در ارائه خدمات بانکی به عموم مردم گفت: کرونا نوع روابط نظام بانکی با مشتریان را دچار تغییرات اساسی کرده است.صنعت بانکداری طی این دوره شاهد جهشی در ارائه خدمات به مشتریان بود به گونه ای که در آن دوران مردم بیش از پیش از اپلیکیشنهای مالی بانکی و خدمات غیر حضوری به صورت گسترده استفاده میکردند.
وی افزود: پس از دوران کرونا نیز استفاده از خدمات غیر حضوری به شکل گسترده ادامه یافت به دلیل اینکه استفاده از اپلیکیشن ها به جای مراجعه به شعب برای مردم تبدیل به عادت شد.
دکتر نجارزاده بیان کرد:مردم و مشتریان در حال عادت کردن به بانک به عنوان یک برنامه هستند نه یک ساختمان یا مجموعه ای از شعب.بنابراین با توجه به شرایط موجود باید گفت که ما شاهد پایان بانکداری سنتی در صنعت بانکداری هستیم و مزیتهایی که پیش از این در نظام بانکی اهمیت داشت اکنون اهمیت سابق را ندارد.
وی افزود:در گذشته تعداد شعب فیزیکی گسترده معیار سنجش کارایی یک بانک بود اما اکنون ارائه خدمات غیرحضوری و استفاده از فناوریها،معیار کارآمدی بانک ها شده است.
مدیر عامل بانک ملی ایران با اشاره به تغییرات گسترده در مدل کسب و کارها گفت: با تغییرات ایجاد شده در مدل کسب و کارها، باید مشکلات قوانین فرادستی در رابطه با آنها بر طرف شود؛بانک ها نیز باید برای این کسب و کارها برنامه داشته باشند و با توجه به سرعت تغییراتی که به واسطه هوش مصنوعی در عرصه کسب و کارها در حال رخ دادن است باید این برنامه ها در بازه های کوتاه مدت تری بازبینی،اصلاح و تکمیل شوند.
دکتر نجارزاده تاکید کرد:کسب و کارهای پلتفرمی سهم مهمی از بازار را در اختیار دارند و در آینده این سهم بسیار گسترده تر خواهد شد، به همین دلیل باید نظام بانکی خود را با آنها هماهنگ کند.
مدیر عامل بانک ملی ایران گفت:اکنون معنای پول و موضوعات مربوط به آن نیز دچار تغییرات اساسی شده است و پیش بینی می شود در سال های پیش رو این شرایط تشدید شود.
دکتر نجارزاده با اشاره به تجربیات بانک ملی ایران در عرصه بانکداری غیر حضوری،بیان کرد:سال گذشته محصولی در حوزه تسهیلات خرد در بانک ملی ایران ارائه شد که حدود دو میلیون و 400 هزار نفر تا کنون در آن شرکت کرده اند؛ از این تعداد نزدیک به 80 درصد به طور غیر حضوری و تنها 20 درصد آنها به صورت حضوری در این طرح شرکت کردند و این موضوع نشان می دهد که گسترش خدمات غیر حضوری تا چه اندازه برای نظام بانکی کشور ضروری است.
گفتنی است در میزگرد تخصصی «گستره عملیات و خدمات بانکی»کوروش پرویزیان سرپرست پژوهشکده پولی و بانکی،پرویز عقیلی کرمانی رئیس هیات مدیره بانک خاورمیانه،دکتر محمد طبیبیان استاد دانشگاه،دکتر حسین عبده تبریزی استاد دانشگاه و فرشید فرخ نژاد مدیر عامل بانک ملت نیز نظرات خود را درباره تحول دیجیتال و بانکداری غیر حضوری،آخرین دستاوردهای بانکداری جهانی در این عرصه و بانکداری اسلامی ارائه کردند.
بیمه البرز در بالاترین سطح استانداردهای پدافند غیرعامل قرار دارد
طی نشست مشترک برخی مدیران سازمان پدافند غیرعامل کشور و همچنین وزارت امور اقتصادی ودارایی با اعضای کمیته پدافند غیرعامل بیمه البرز، اقدامات انجام شده در این حوزه ارائه و بررسی شد.
معاون نوآوری و برنامه ریزی بیمه البرز در ابتدای این نشست افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و… را از اهداف کمیته پدافند غیرعامل بیمه البرز دانست و گفت: در شرکت برای نیل به این اهداف، برنامه ریزی مستمر صورت می پذیرد و هماهنگی خوبی مابین واحدهای مرتبط وجود دارد.
مومنی مدیر کل امور اقتصادی و رفاهی سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اهمیت امنیت در حوزه سایبری گفت: در حوزه سایبری تهدید های مختلفی وجود دارد که لازم است در این حوزه بر امنیت سایبری قوی و منبع امنیت ایمن توجه شود.
پاک سرپرست مدیریت بازرسی شرکت بیمه البرز با اعلام اینکه شرکت بیمه البرز در بالاترین سطح استانداردهای پدافند غیر عامل قرار دارد گفت: در شرکت بیمه البرز انجام پایش های امنیتی لازم بر روی سرورها و سایر تجهیزات به منظور رفع آسیب پذیری و همچنین طرح ریزی جهت اجرای تست نفوذ انجام شده است و این روند به منظور بروز رسانی سیستم ها ادامه دارد.
اخلاقی مدیرفناوری اطلاعات نیز با اشاره به اهم فعالیت های صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات به عنوان یکی از حوزه های آسیب پذیر در بحران ها گفت: بیمه البرز تنها شرکتی است که با اعمال وی پی اِن در بستر های تحت وب، احتمال دسترسی های خارجی و تهدیدات را تا حد ممکن کاهش داده است.
تیموری مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بیمه البرز هم در این جلسه آگاهی بخشی و تولید محتوای مناسب در حوزه پدافند غیر عامل را به منظور اقناع عمومی جامعه یک ضرورت دانست و افزود: اقدامات گسترده در حوزه پدافند رسانه ای به عنوان یکی از شاخه های پدافند غیر عامل از اصلی ترین نیازهای این حوزه است.
در ادامه این نشست گزارش عملکرد بیمه البرز در حوزه پدافند غیرعامل ارائه شد که از جمله اقدامات انجام شده می توان به انعقاد قرار داد با شرکت پیمانکار در خصوص نگهداری و پشتیبانی از دستگاهUPS ، تدوین دستور العمل اجرایی و ساختار کمیته پدافند غیر عامل بعنوان اقدامی مهم و کم نظیر در صنعت بیمه، خرید و تجهیز کیت های تخصصی امداد و نجات و کمک های اولیه از سازمان هلال احمر برای تمامی شعب و برگزاری کلاس های آموزشی مرتبط اشاره کرد.
در این نشست معاون توسعه بازار و شبکه فروش، مدیر پشتیبانی و مدیر مالی بیمه البرز نیز حضور داشتند.
افزایش نسبت توانگریمالی نشان از عزم راسخ بیمه سرمد برای جهش صعودی
مدیر عامل بیمه سرمد ضمن تشکر از همراهی مدیران، کارکنان و شبکه فروش گفت: خوشحالم در کمتر از دو سال با تلاش و همدلی تمامی ارکان شرکت خصوصا تیم مدیریتی توانستیم به رتبه قابل قبولی در صنعت بیمه دست یابیم.
دکتر بهشتی نژاد، مدیر عامل بیمه سرمد در خصوص افزایش نسبت توانگریمالی مطرح کرد: مطابق ارزیابی و بررسی صورت گرفته توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و براساس آخرین صورتهای مالی شرکت، افزایش ۸۵ درصدی نسبت توانگری مالی بیمه سرمد از ۱۰۷درصد به ۱۹۷درصد مورد تایید بیمه مرکزی قرار گرفته و شرکت برای دومین سال سطح یک توانگری مالی در بین شرکت های بیمه را کسب نمود.
وی با تبریک این دستاورد به خانواده بزرگ بیمه سرمد، افزایش توانگری مالی را مرهون تلاش کلیه همکاران و شبکه فروش بیمه سرمد دانست و عنوان کرد: این حرکت صعودی نشانگر بازگشت شرکت در مدار رشد و توسعه بوده که تاثیر به سزایی در جلب اعتماد بیمهگذاران دارد.
بهشتی نژاد با اشاره به حساسیت بیمهگذاران نسبت به درصد توانگری مالی شرکتها در صنعت بیمه، مدیریت مناسب ریسک و بهبود سرمایهگذاریهای بورس و غیر بورسی در کنار اصلاح نرخ دهی، ترکیب پورتفوی و خرید املاک تملیکی را از عوامل اصلی این افزایش برشمرد.
مدیر عامل بیمه سرمد ضمن تشکر از همراهی مدیران، کارکنان و شبکه فروش گفت: خوشحالم در کمتر از دو سال با تلاش و همدلی تمامی ارکان شرکت خصوصا تیم مدیریتی توانستیم به رتبه قابل قبولی در صنعت بیمه دست یابیم.
وی با تشکر از همراهی سهامداران محترم و مشارکت ایشان در افزایش سرمایه اخیر از انجام مقدمات افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی داراییهای ثابت خبر داد و گفت: افزایش سرمایه پیش رو موجبات پذیرش ریسکهای بزرگتر و افزایش توان رقابتی شرکت را فراهم خواهد کرد.
مدیرعامل بیمه سرمد در پایان ابراز امیدواری کرد با استراتژی و افق پیش روی بیمه سرمد، سال ۱۴۰۳ با تراز مثبت ضمن خروج از زیان انباشته گذشته با تقسیم سود موجبات خوشحالی و بازگشت اعتماد سهامداران عزیز را فراهم کنیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.