شماره: 2446 / ۱۴۰۳ يازدهم مهر
تعداد بازدید : 2
سکوت بزرگترین خودروسازان به ضرر آیندگان
شرکت خودروسازی ولوو با رهبری ۵۰ شرکت از اتحادیه اروپا خواسته است تا به ممنوعیت موتورهای احتراقی پایبند بماند.
شرکت خودروسازی ولوو و ۱۰ها تولیدکننده صنعتی از بروکسل خواستهاند تا به برنامهای برای توقف فروش خودروهای موتور احتراقی جدید از سال ۲۰۳۵ پایبند بماند. اما بزرگترین خودروسازان اروپا سکوت کردهاند.
بر اساس بیانیهای که با بلومبرگ به اشتراک گذاشته شد، ۵۰ شرکت از اتحادیه اروپا خواستند تا این سیاست را حفظ کند. آنها استدلال کردند که این بخش برای سرمایه گذاری و حمایت برای دستیابی به اهداف اتحادیه اروپا به اطمینان نیاز دارد.جیم روآن، مدیر اجرایی ولوو اظهار کرد که الکتریکیسازی بزرگترین اقدامی است که صنعت ما میتواند برای کاهش ردپای کربن خود انجام دهد. هدف ۲۰۳۵ برای همسو کردن همه سهامداران در این سفر و تضمین رقابت پذیری اروپا بسیار مهم است.
شرکت ریویان و اوبر تکنالوجیز و همچنین ایکهآ سوئدی و شرکت انرژی ایبردرولا از جمله شرکتهایی بودند که بروکسل را برای ادامه مسیر تحت فشار قرار دادند.
اهداف اتحادیه اروپا برای آلایندگی خودروها در ماههای اخیر مورد انتقاد قرار گرفته است، زیرا تولیدکنندگان با کاهش سرعت فروش، بهویژه مدلهای برقی مقابله میکنند. فولکسواگن برای اولینبار، در حال بررسی تعطیلی کارخانههاست، در حالی که صنعت نسبت به جریمه های چند میلیارد یورویی برای از دست دادن اهداف کربن ۲۰۲۵ هشدار داده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور:
از روز شنبه خودروهای توقیفی آزاد میشود
سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور از ترخیص خودروهای توقیفی از روز شنبه خبر داد و گفت: خودروهایی که دستور قضائی برای توقیف آنها وجود دارد شامل این موضوع نیستند.سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور گفت: از روز شنبه تا پایان هفته فراجا خودروهای توقیفی آزاد میشود.سردار منتظرالمهدی گفت: افراد میتوانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ از شنبه ۱۴ مهرماه تا پایان هفته فراجا خودروهای خود را ترخیص کنند.وی افزود: خودروهایی که دستور قضائی برای توقیف آنها وجود دارد شامل این موضوع نیستند.
بزرگترین خودروساز اروپا به بحران رسید
دومین هشدار سود فولکس واگن در سه ماه اخیر این موضوع را نشان داد که بزرگترین خودروساز اروپا در حال افول است.
این سازنده آلمانی به دلیل کاهش تقاضا برای خودروهایش، انتظارات برای درآمد، سود و جریان نقدی را کاهش داد. این شرکت اکنون انتظار دارد امسال خودروهای کمتری را نسبت به سال ۲۰۲۳ تحویل دهد که چهارمین افت فروش سالانه آن در پنج سال گذشته است.
این هشدار بر گستردگی بحران در فولکسواگن تأکید میکند، که انتقال به خودروهای الکتریکی را مختل کرده و اهمیت خود را در چین از دست داده است.
در اروپا، الیور بلوم، مدیرعامل این شرکت با شرکتهایی از جمله بیوایدی چین و همچنین درگیری با اتحادیهها بر سر کاهش احتمالی مشاغل و تعطیلی بیسابقه کارخانهها مواجه است.
هر سه خودروساز بزرگ آلمانی(فولکسواگن، گروه مرسدس بنز و بیامو) در مورد سود خود در این ماه هشدار دادهاند. رکود در چین و افزایش رقابت از سوی سازندگان خودروهای برقی از جمله تسلا، خودروسازان را مجبور به تخفیف میکند و حاشیه سود را کاهش میدهد. کاهش اعتماد مصرف کننده باعث کاهش تقاضا برای خودروهای موتور احتراقی میشود.
فولکس واگن بر فروش خودروهای بنزینی در چین تسلط داشت اما نتوانست با تغییر سریع به سمت خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودرو همگام شود. در آنجا، رقبای محلی مانند بیوایدی با مدلهای جدید و مقرون به صرفه موفقیت را به دست آوردهاند.
برندهای ممتاز متعلق به فولکسواگن، از جمله آئودی و پورشه، بزرگترین منبع سود این خودروساز در سالهای اخیر بودهاند، اما شروع به مبارزه در بازار کلیدی این صنعت کردهاند. فروش سازنده ۹۱۱ در چین در نیمه اول ۳۳ درصد کاهش یافت زیرا خریداران کالاهای لوکس خرید خود را متوقف کردند. ماتیاس اشمیت، تحلیلگر بازار خودرو اظهار کرد که مزایای فولکس واگن در چین احتمالاً به اوج خود رسیده است زیرا مشتریان محلی ترجیح میدهند برندهای داخلی را ترجیح دهند.
در حالی که تغییر چین به سمت خودروهای برقی در حال انجام است، اروپا عقب مانده است. پس از اینکه کشورهایی از جمله آلمان و سوئد مشوقهای خود را کاهش یا حذف کردند، فروش کاهش یافت و فولکسواگن و همتایان اروپایی استلانتیس و رنو را از خود دور کردند.
فولکسواگن هشدار داد که تحویل جهانی از ۹.۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ به حدود ۹ میلیون دستگاه در سال جاری کاهش مییابد. پیش از این افزایش ۳ درصدی را پیشبینی کرده بود. تولیدکننده اکنون حاشیه سود عملیاتی سالانه ۵.۶ درصدی را می بیند که کمتر از پیش بینی ۷ درصدی در ماه جولای است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
۵۰ درصد از ناوگان حملونقل عمومی کشور به مراکز معاینه فنی مراجعه کردهاند
مدیرعامل اتحادیه سازمانهای حملونقل همگانی کشور گفت: تنها ۵۰ درصد از ناوگان حملونقل عمومی کشور که مشمول معاینه فنی هستند به مراکز برای معاینه فنی مراجعه کردهاند.
سیف السادات مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور با بیان اینکه طی امسال و سال های قبل میانگین تعداد مراجعهکنندگان خودروهای ناوگان حملونقل عمومی به مراکز معاینه فنی خودرو روند کاهشی داشته است گفت: امسال و سال های قبل میانگین تعداد مراجعه کنندگان ناوگان حملونقل عمومی کشور ۵۰ درصد خودروهای مشمول معاینه فنی بود و سایر خودروهای مشمول معاینه فنی به مراکز معاینه مراجعه نکرده اند و این موضوع باعث ایجاد چالش هایی در حوزه آلودگی هوا شده است.
او اظهار کرد: در حال حاضر ما چالش آلایندگی هوا را داریم اما هنوز برای ترغیب خوردوهای حملونقل عمومی به انجام معاینه فنی اقدامی صورت نگرفته است و باید در این بخش جریمه های ویژه ای که در نظر گرفته شود.
سادات بیان کرد: انجام معاینه فنی خودورهای حملونقل عمومی نیازمند یک عزم جدی است که باید به نحو احسن انجام شود و باید گام های موثری در این بخش برداشته شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
مدیرعامل ایرانخودرو: تا پایان سال همه خودروهای طرح اخیر را تحویل میدهیم
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو در پاسخ به نگرانیهای موجود درخصوص عدم ایفای به موقع ۱۱۵ هزار تعهد ایجاد شده در طرح فروش اخیر این شرکت تا پایان سال، وعده داد که با توجه به برنامهریزیهای صورت گرفته مردم نگران نباشند، زیرا همه تعهدات ایجاد شده تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.
روند کاهشی تولید محصولات ایرانخودرو در نیمه نخست سال جاری نگرانیهایی را پیرامون ایفای تعهدات به موقع این شرکت در ١١۵ هزار دستگاه تعهد شده در طرح اخیر فروش این گروه صنعتی ایجاد شده است؛ علیمردان عظیمی در گفتوگو با ایسنا، در پاسخ به این نگرانی، اظهار کرد: در بحث کاهش تولید، نسبت به برنامه خود، تقریبا حدود پنج درصد عقب هستیم؛ این پنج درصد هم تا حدودی به شرایط ثبت سفارش و قوانین و مقرراتی که برای ثبت سفارش و تخصیص ارز گذاشته بودند، مرتبط است. این قوانین مشمول برخی تغییرات شد که این تغییرات هم تا حدودی درست بوده، اما تنها شاید به دلیل اینکه یکدفعه اجرایی شد، سبب وقفه در روند تولید و کاهش آن شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو وعده کرد: برنامهریزی شده علاوه بر اینکه تا پایان سال، این پنج درصد عقبماندگی از برنامه تولید جبران شود، همچنین ۲۰ درصد هم افزایش تولید نسبت به شش ماهه اول داشته باشیم. این برنامه با حمایتی که وزارت صمت در دوره جدید برای ثبت سفارشها دارد، حتما محقق خواهد شد.
عظیمی خاطرنشان کرد: ثبت سفارشها تا حدودی مشکلاتی ایجاد کرد که برای همه حوزهها بود، نه اینکه فقط برای خودروسازان باشد؛ بنابراین قابل پیشبینی هم بود که این میزان کسری تولید داشته باشیم که در شش ماهه دوم سال حتما جبران خواهد شد. ضمن اینکه به طور مثال در موضوع قطعیهای برق، برای دو ماه، دو روز در هفته برخی از شهرکهای صنعتی که قطعاتی را برای ما تولید میکردند، برق نداشتند. این درحالی است که ۱۵ روز نیمه اول سال تعطیلات عید بود که تقریبا تولیدی صورت نگرفت، یک هفته تعطیلات تابستانی شرکت بود، بنابراین مجموعه اینها همگی سبب شد که پنج درصد عقبماندگی از برنامه اتفاق بیفتد، اما این اطمینان را میدهیم با توجه به اینکه این موارد را در شش ماهه دوم سال نداریم، ایفای تعهدات خواهیم کرد.
عظیمی با برگشت به موضوع ایفای تعهدات طرح فروش این شرکت که اخیرا اجرا شده تا پایان سال جاری و نگرانیهای موجود، اظهار کرد: تا ابتدای هفته گذشته، معوقات ما حدود ۱۴ هزار دستگاه است که با توجه به تولید روزانه دو هزار دستگاه، این ۱۴ هزار دستگاه معوقه با تولید یک هفته، از بین خواهد رفت. ضمن اینکه برنامه افزایش تیراژ تولید روزانه به ۲۳۵۰ دستگاه را در دستور کار داریم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو خاطرنشان کرد: برخی از مشتریان اعلام میکنند که حدود یکی دو ماه است که تحویل خودروهایشان به تعویق افتاده که کاملا هم درست است و ما از آنها عذرخواهی میکنیم؛ دلیل آن نیز همین بحث ثبت سفارشهایی بوده که برای برخی از قطعات وارداتی پیش آمد و ثبت سفارش انجام نشده بود، اما این نوید را میدهیم که خودروهای این مشتریان هم در همین مهرماه تعیین تکلیف شده و تحویل خواهند شد.
این مدیر خودروساز ادامه داد: در مورد آخرین طرح فروش ایرانخودرو هم که ۱۱۵ هزار دستگاه خودرو فروخته شد، قطعا این ۱۱۵ هزار دستگاه تا پایان سال تحویل خواهد شد. این درحالی است که در این طرح حتی ۲۰ درصد کمتر از تولیدات تا پایان سال را که مطمئن هستیم، اتفاق خواهد افتاد، عرضه کردهایم؛ تا پایان سال به تعهدات خود عمل خواهیم کرد و این خودروها را تحویل میدهیم.
عظیمی در مورد استقبال از خودروهای برقی در طرح اخیر فروش این شرکت نیز گفت: ۷۱ هزار نفر هم برای خودروهای برقی ثبتنام کردند که تعدادی هم پول خود را واریز کردند و خودروی خود را تحویل میگیرند. حدود ۳۸۰۰ دستگاه خودرو برقی عرضه شد که ۷۱ هزار نفر برایش ثبت درخواست داشتند.
وی از اجرای طرحی دیگر در سال جاری خبر داد و گفت: برنامهریزی شده که تا پایان سال، طرح فروشی برای بهار و تابستان سال آینده داشته باشیم، همه محصولات هم عرضه خواهند شد.
مدیرعامل ایرانخودرو در مورد استقبال از اولین عرضه محصول جدید این شرکت (ریرا) نیز اعلام کرد: ریرا اولین خودرو کراساوور ملی با بیش از ۶۸ درصد ساخت داخل، انصافا خودروی با کیفیت و خوبی است، تقاضا هم برایش بسیار زیاد بوده و بیش از ۸۵۰ هزار نفر برای آن ثبتنام کرده بودند. به هر روی یک خودرو از روز اولی که وارد خط تولید میشود تا به تیراژ بالا برسد، قطعا زمانبر است و اینگونه نیست که در همان روزی که خودرو وارد خط شد در همان روز هم روزانه ۱۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه تولید شود. قریب به ۱۰ هزار دستگاه از این محصول برای تحویل تا پایان سال پذیرش کردیم که این ۱۰ هزار دستگاه حتما تا پایان سال تحویل صاحبان خود خواهد شد.
وی افزود: برای سال آینده نیز این تیراژ قابل افزایش است و افزایش چشمگیری هم خواهیم داشت که بتواند پاسخگوی تقاضاها و استقبال مردم از تولیدات داخلی باشد و شرمنده مردم نباشیم.
این مدیر خودروساز در رابطه با شائبههایی که در مورد سود هنگفت ایرانخودرو از حسابهای وکالتی که مطرح میشد، تصریح کرد: در وهله اول باید گفت که هیچ پولی به حساب ایرانخودرو در این ثبتنامها واریز نشد. دوما در موضوع حساب وکالتی، شورای رقابت و قوانین و مقررات، ما را الزام کرده که حتما متقاضی حساب وکالتی داشته باشد، اما یک ریال از پولهای وکالتی به حساب ایرانخودرو واریز نشد و یک ریال هم تسهیلات و سود به ایرانخودرو تعلق نگرفت.
عظیمی ادامه داد: این پول در حساب خود افراد بود. از بانکها هم بپرسید که آیا این پول حساب وکالتی از حساب وکالتی افراد خارج شده یا نه؟ حتی بانکها وام هم به افراد میدادند، بنابراین منفعت ایرانخودرو از وجه بلوکه شده را کاملا تکذیب میکنم؛ تحت هیچ شرایطی از آن حساب نه به حساب ایرانخودرو واریز شد و نه تسهیلاتی به ایرانخودرو داده شد، این وجوه فقط در بانکها برای اینکه مشخص باشد که افراد واقعا متقاضی هستند و توان خرید خودرو را دارند، تعریف شد.
مدیرعامل ایرانخودرو در مورد تفاوت روش فروش در قالب سامانه یکپارچه با فروشی که اکنون توسط خود شرکتهای خودروساز انجام میشود، اظهار کرد: در فروش یکپارچه هم موضوع حساب وکالتی وجود داشت و قرعهکشی میکردند، اما برای همه افرادی که ثبتنام میکردند خودرویی اختصاص داده میشد برای زمانهایی که معلوم نیست و مشخص نبود اصلا این خودروها به تولید میرسند یا نه، اما امروز که خودمان بر اساس تواناییها و میزان برنامه تولید، به متقاضیان خودرو اختصاص دادیم؛ ضمن اینکه ممکن است تا پایان سال برخی افراد دیگر هم بتوانند خودرو خریداری کنند، چرا باید این حق را از آنها تضییع کنیم؟ بهطور مثال در آن برهه، ظرفیت سه ساله شرکت پیش فروش شد، اما طی آن مدت ممکن است برخی افراد به شرط سنی برسند، پولشان جور شود، اسناد و مدارکشان تکمیل شود و بنابراین چرا باید حق افراد دیگری را که میتوانند سال آینده خودرو بخرند را از بین ببریم؟! ضمن اینکه تعریف حساب وکالتی و بلوکه کردن وجوه، قوانین و مقرراتی است که اصلا خواست ایرانخودرو و سایپا یا هر خودروساز دیگری نیست؛ بلکه قانونی گذاشته شده و ما نیز مکلف به رعایت آن هستیم.
وی در مورد گلایه برخی مشتریان از بابت وجه بیشتر برای خودروهای جایگزین نیز گفت: طرح جایگزینی مختص سامانه یکپارچه بود؛ تعهدِ ایجاد شده در فروش یکپارچه، بخشی بسیاری از آن واقعی و بر اساس تولید ما نبود؛ کما اینکه خود من در مورد خودرو پارس هم به وزارت صمت اعلام کرده بودم که برای خودروی پارس تا تیر ۱۴۰۲ بیشتر تعهد ایجاد نکنند، اما متاسفانه تعهد ایجاد شده بود. به همین دلیل این طرحهای جایگزین برای خودروهایی که امکان تولید نبود (به دلیل عدم رعایت استانداردهای ۸۵گانه یا توقف تولید و ...) و ما دیگر نمیتوانستیم آن خودروها را تولید کنیم، باید به افرادی که ثبتنام کرده بودند و در نوبت تخصیص خودرو بودند، خودروی جایگزین را پیشنهاد میدادیم.
مدیرعامل این شرکت خودروساز ادامه داد: در مورد خودروی پارس هم محصولاتی نظیر سورن، ۲۰۷ و تارا را پیشنهاد دادیم تا همه افرادی که در سامانه یکپارچه، خودروی پارس را درخواست کرده بودند، اما به دلیل عدم استاندارد، دیگر مجوز تولید نداشت، امکان دریافت خودروی جایگزین داشته باشند.
مدیرعامل ایرانخودرو تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را در بحث کیفیت گذاشتیم؛ برابر گزارش شرکت بازرسی کنترل کیفیت که متعلق به وزارت صمت بوده و ما هیچگونه ارتباطی با آن نداریم، همه قسمتهای محصولات ما به لحاظ کیفی در سال ۱۴۰۲ موفقیت داشتند، در حقیقت افزایش کیفیت در صنعت خودرو را شاهد بودیم. دیگر تاکید ما بر موضوع کیفیت خودروی ریرا است و من شخصا بر سر این پروژه ایستادهام؛ تولید انبوه این خودرو را ماهها عقب انداختیم تا حتما بتوانیم با کیفیت بالا تولید و عرضه کنیم.
وی افزود: این خودرو در شرایط تحریمی تولید شده که حتی برخی از شرکتهای چینی هم با ما همکاری نمیکنند، اما فرزندان این کشور و مهندسان و حتی قطعهسازان خوب کشور تلاش کردند و توانستند این خودرو با کیفیت داخلی را تولید کنند. مطمئن هستم که طولی نمیکشد که ریرا جایگزین بسیاری از خودروهایی خواهد شد که از خارج وارد میشود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
افت تولید خودروسازان در نیمه نخست امسال
بررسی آمار تولید خودروسازان نشان میدهد که طی شش ماهه ابتدایی سال جاری، ایرانخودرو و سایپا (و پارسخودرو بهعنوان زیر مجموعه سایپا) بالغ بر ۴۶۱ هزار دستگاه خودرو تولید کردهاند که حدود پنج درصد کمتر از میزان تولید آنها در نیمه نخست سال گذشته است.
آمار عملکرد خودروسازان بزرگ طی شش ماهه نخست سال جاری نشان میدهد که ایرانخودرو و سایپا (و پارسخودرو بهعنوان زیر مجموعه سایپا) در مجموع ۴۶۱ هزار و ۱۲۲ دستگاه خودرو تولید کرده که نسبت به ۴۸۸ هزار و ۱۵۷ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، ۲۷ هزار و ۳۵ دستگاه معادل ۵.۵ درصد کمتر است.
ایران خودرو در شش ماهه امسال در مجموع ۲۴۱ هزار و ۹۵۷ دستگاه خودرو تولید کرده که نسبت به ۲۵۸ هزار و ۵۷۸ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، ۶.۴ درصد افت داشته است.
به تفکیک طبق آمار، ایرانخودرو ۸۹ هزار و ۱۰۰ دستگاه محصولات گروه پژو و ۵۱ هزار و ۱۱۳ دستگاه از محصولات خانواده سورن در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ تولید کرده است؛ این درحالیست که آمار تولید این خودروها در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۴۴ هزار و ۸۳۱ دستگاه انواع پژوها و ۲۵ هزار و ۱۳۳ دستگاه محصولات سورن ثبت شده است.
همچنین ایرانخودرو به ترتیب ۴۰ هزار و ۱۳۷ دستگاه دنا، ۷۶۶۸ دستگاه رانا و ۳۲ هزار و ۷۸۸ دستگاه تارا تولید کرده است.
میزان تولید خودروها در مجموع شش ماهه ابتدایی سال گذشته برای خودروی دنا ۳۹ هزار و ۹۳۱ دستگاه، ۹۴۲۸ دستگاه رانا و ۲۰ هزار و ۷۹۱ دستگاه تارا تولید شده بود.
این گروه خودروسازی در نیمه نخست امسال همچنین ۶۸۷۱ دستگاه خودرو هایما تولید کرده که ۳۶۵۷ دستگاه کمتر از ۱۰ هزار و ۵۸۲۸ دستگاه تولیدی در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ است.
ضمن اینکه ۱۴ هزار و ۲۸۰ دستگاه از سایر محصولات این گروه خودروسازی در آمار تولید این شش ماه ثبت شده که نسبت به ۷۹۳۶ دستگاه سایرین تولید شده رد نیمه اول امسال، تنها آمار افزایشی این گروه خوردوسازی است.دیگر خودروساز بزرگ کشور (سایپا) نیز در شش ماهه نخست سال جاری در مجموع ۴۹ هزار و ۲۴۸ دستگاه خودرو تولید کرده که تفاوت چندانی با تعداد خودروهای تولیدی در مدت مشابه سال گذشته به تعداد ۵۷ هزار و ۸۷۵ دستگاه ندارد و ۰.۷ درصد کاهش تولید را در این مقایسه آماری تجربه کرده است.به تفکیک آمار، گروه خودروسازی سایپا در شش ماهه ابتدایی سال جاری ۳۴ هزار و ۳۳۷ دستگاه وانت پراید (سایپا ۱۵۱) تولید کرده که نسبت به ۲۶ هزار و ۱۲۷ دستگاه تولیدی در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ قریب به ۳۱ درصد رشد تولید داشته است.
سایپا ۲۵ هزار و ۲۶۶ دستگاه شاهین طی مدت مذکور سال جاری تولید کرده که ۱۲۰۳ دستگاه بیشتر از تعداد شاهینهای تولید شده در شش ماهه ابتدایی سال گذشته است.
از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، این گروه خودروسازی در مجموع ۱۰۰ هزار و ۳۵۸ دستگاه از محصولات خانواده X۲۰۰ (تیبا، ساینا و کوییک) به تولید رسانده که تنها آمار کاهش تولید محصولات این شرکت است که افت قریب به ۲۱ هزار دستگاهی معادل ۱۷ درصد را نسبت به ۱۲۱ هزار و ۲۴۴ دستگاه تولیدی محصولات این خانواده در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ داشته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.