شماره: 2460 / ۱۴۰۳ اول آبان
تعداد بازدید : 1
اخبار
بانک مرکزی:
انواع سکه به تاریخ هر سال
به زودی تولید و عرضه میشود
بانک مرکزی از ضرب و عرضه انواع سکه بهار آزادی به تاریخ هر سال خبر داد و اعلام کرد: روزهای حراج و میزان عرضه سکه در مرکز مبادله به ۳ روز در هفته افزایش یافت.بر اساس اعلام بانک مرکزی با توجه به ملاحظات قانونی و طبق برنامهریزی به عمل آمده در بانک مرکزی، به زودی انواع سکه بهار آزادی به تاریخ هر سال تولید و عرضه میشود.از هفته جاری نیز روزها و میزان عرضه و فروش سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزایش یافته و معاملات حراج انواع سکه در سه روز در هفته (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) برگزار خواهد شد.بر اساس این گزارش، با توجه به افزایش قیمت انس جهانی طلا و از طرف دیگر تشدید معاملات سفته بازی طلا، نرخ موجود سکه در بازار شدید حبابی است و احتمال ریزش آن وجود دارد. لذا به مردم توصیه میشود در صورت نیاز خرید خود را از طریق مرکز مبادله ارز و طلا انجام دهند.
رونمایی از سکوی بانکداری باز بانک ملت با نام تجاری «بانکیما»
بانکیما، سکوی بانکداری باز بانک ملت در مراسمی با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این بانک به صورت رسمی رونمایی شد.فرشید فرخ نژاد مدیرعامل این بانک در آیین رونمایی از این محصول فناورانه با اشاره به قابلیت های سکوی بانکداری باز برای ارائه خدمت به شرکای تجاری گفت: با به کارگیری این سکو میتوانیم زیرساختهای قوی و متنوع خود را در اختیار بخشهای نوآور جامعه قرار دهیم و پشتیبان آنها باشیم.بر اساس این گزارش، با به کارگیری سرویسهای ارائه شده از بستر بانکداری باز از سوی شرکای تجاری بانک، ارائه خدمات بانکی به مشتریان محدود به ابزارها و کانالهای تحت تملک بانک نظیر شعب فیزیکی، همراه بانک و بانکداری اینترنتی نخواهد بود و مشتریان کسبوکارها قادر خواهند بود با یکبار ارائه مجوز دسترسی به شریک تجاری، بدون محدودیت زمانی و مکانی و به صورت امن، آسان و سریع از خدمات بانکی بهرهمند شوند.بر این اساس، تسریع در خلق و توسعه مستمر ارزش برای مشتریان، امکان توسعه محصولات و خدمات جدید با رویکرد ناب و چابک، توسعه زیست بوم( اکوسیستم) با فینتکها و شرکای تجاری ارزنده، افزایش وفاداری مشتریان و کاهش هزینههای مربوط به جذب مشتریان جدید و ایجاد جریان درآمدی جدید از محل دریافت کارمزد فروش سرویسها از مهم ترین دستاوردها و مزایای سکوی بانکداری باز است.
بانکیما که با تکیه بر توانمندی و ظرفیتهای کارشناسان بانک ملت و شرکتهای تابعه حوزه فناوری اطلاعات تولید شده است، خدمات متنوعی در حوزهای مختلف، انتقال وجه داخلی و بین بانکی، سپرده، تسهیلات، قبوض، چک، سفته الکترونیک و انواع استعلام های بانکی مجاز را در اختیار شرکای تجاری قرار میدهد تا از طریق آن برای مشتریان نهایی خلق ارزش کنند.
این گزارش حاکی است، مهمترین ویژگیها و قابلیتهای سکوی بانکیما شامل طراحی بر اساس جدیدترین استانداردهای روز دنیا نظیرPSD2 ، ایجاد پنلهای اختصاصی برای شرکای تجاری و مشتریان نهایی، امکان تعریف انواع مدلهای کارمزدی متنوع بر اساس سطح تعامل با شریک تجاری، پیاده سازی انواع مدلهای متنوع برای احراز هویت قوی مشتریان و افزایش سرعت و انعطاف پذیری در شخصیسازی سرویسها برای مشتریان ویژه است.
انتشار نسخه جدید اپلیکیشن «امید بانک سپه» در کافه بازار و مایکت
نسخه جدید اندروید برنامه کاربردی امید بانک سپه با قابلیتهای جدید در بازارگاههای دیجیتال مایکت و کافه بازار منتشر شد.
این بانک با هدف افزایش کیفیت ارائه خدمات بانکداری دیجیتال و سهولت و سرعت دسترسی مشتریان به خدمات بانکی غیرحضوری، نسخه جدید اپلیکیشن امید بانک سپه را با خدمات و قابلیت های بیشتر منتشر کرد.
در نسخه جدید امید بانک سپه (نسخه ۱٫۷) تلاش شده است تا ضمن ارائه سرویس های متنوع و نوین بانکی مورد نیاز مشتریان، درخواست ها و پیشنهادات کاربران تا حد ممکن لحاظ شود .
نسخه عملیاتی برنامه کاربردی امید بانک (نگارش ۱٫۷) با قابلیت افتتاح سپرده قرضالحسنه، صدور کارت و پرداخت تسهیلات به صورت غیرحضوری با اعمال تغییرات جدید از طریق بازارگاههای دیجیتال مایکت و کافه بازار در دسترس عموم مشتریان قرار گرفت.
سازگاری با آخرین نسخه سیستم عامل اندروید، امکان استفاده از نسخه (PWA) iOS و توسعه بخش سوپرمارکت مالی شامل خدمات پلیس، پرداخت قبوض، خرید و فروش توکن الماس امید و امکان صدور و ابطال واحد صندوقهای سرمایهگذاری از مهمترین تغییرات نسخه جدید نسبت به نسخه قبل برنامه امید بانک سپه میباشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
ارتقای 78 درصدی
عملکرد بانکآینده در کنترل ناترازی نقدینگی
گزارش حاصل از بررسی عملکرد بانک آینده طی بازهزمانی 15/09/1402 تا 31/06/1403نشان از ارتقای 78 درصدی عملکرد این بانک در کنترل ناترازی نقدینگی نسبت به بازهزمانی 1402/01/01 تا 15/09/1402 دارد.این بانک، در بازهزمانی 9 ماههی اخیر (15 آذرماه 1402 تا 31 شهریورماه 1403) در مقایسه با 9 ماهه نخست سال 1402 (اول فروردینماه تا 15 آذر 1402)، علاوه بر جبران خروج منابع، افزایش 40 درصدی منابع ارزانقیمت را نیز تجربه کرده است.گفتنی است؛ افزایش تعداد شعب مثبت بانک آینده در جذب منابع از 30 شعبه به 255 شعبه و همچنین عبور مبلغ سپرده قانونی از مرز 40 همت طی بازهزمانی پیشگفته، نشان از موفقیت این بانک در دستیابی به منابع پایدار در شعب سراسر کشور دارد.
فرصتها و چالشهای
توزیع چند کانالی در شبکه فروش صنعت بیمه
دکتر لیلی نیاکان سرپرست پژوهشکده بیمه در یازدهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه شرکت بیمه کوثر با رویکرد شبکه فروش چالشها و راهکارها که صبح امروز یکشنبه 29 مهرماه 1403 در سالن همایشهای بینالمللی کتابخانه ملی برگزار شد، به ارائه سخنرانی علمی با موضوع «توزیع چند کانالی در شبکه فروش صنعت بیمه» پرداخت.در این نشست دکتر لیلی نیاکان با بیان مقدمه و تبیین راهبردهای توزیع از جمله راهبرد انحصاری، راهبرد فشرده و راهبرد انتخابی، به ارائه تعریف، اهداف و کاربردهای دسترسی چندگانه پرداخت و تصریح کرد: با گسترش روشهای تعامل شرکتها با مشتریان از تماسهای متداول و حضوری گرفته تا تلفن اینترنت موبایل و شبکههای اجتماعی، تجربیات مشتری چند کاناله شکل گرفته است که در آن انتقال بین کانالهای ارتباطی به طور روان و بدون مشکل و با هدف ارائه نگاهی دقیقتر به مسیر ارتباطگیری مشتری انجام میشود.دکتر نیاکان در ادامه کاربردهای دسترسی چندگانه شامل ارتباط مشتریان در نقاط مختلف از طریق کانالهای گوناگون قبل حین و بعد از خرید یک محصول با شرکتهای بیمه، تمرکز بر حمایت از تعاملات فردی در تمامی کانالها و فراهم نمودن تجربه عالی برای مشتریان توسط بیمهگران و تقویت روابط بیمهگران با مشتریان را تشریح کرد.وی تنوع در نقاط دسترسی، بهبود تجربه مشتری، ادغام پلتفرمهای فناوری، شخصیسازی و تمرکز بر مشتری، نوآوری در محصول، رعایت قوانین و مقررات و امنیت و همکاری با شرکتهای فناورانه را از نکات کلیدی تحول چندگانه در فروش بیمه برشمرد و با بیان اهمیت راهبرد دسترسی چندگانه به کانالهای توزیع در فروش بیمه و رویکرد پاسخگویی شرکتهای بیمه به نیازهای مشتریان چند کاناله، به تشریح ادغام کامل کانالهای نمایندگی پرداخت.سرپرست پژوهشکده بیمه از دسترسی به بازارهای جدید، بهبود تعامل با مشتری، افزایش فروش، تحلیل دادههای مشتری و نوآوری در محصولات و خدمات به عنوان فرصتهای استفاده از کانالهای توزیع چندگانه یاد کرد و پیچیدگی مدیریت کانالها، هزینههای بالای پیادهسازی، تفاوت در تجربه مشتری، چالشهای فناوری و رقابت فزاینده را مهمترین چالشهای استفاده از کانالهای توزیع چندگانه برشمرد.دکتر نیاکان در پایان به ارائه پیشنهادات کاربردی برای صنعت بیمه پرداخت که از جمله آنها میتوان به توسعه استراتژی یکپارچه سرمایهگذاری در فناوری، آموزش و توانمندسازی کارکنان، تحلیل و ارزیابی مستمر و تمرکز بر تجربه مشتری نام برد.
۷۰ درصد جمعیت شهرستان تایباد تحت پوشش بیمه سلامت هستند
رییس اداره بیمه سلامت تایباد و باخرز گفت: هم اکنون ۷۰ درصد از جمعیت شهرستان مرزی تایباد خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از خدمات درمانی آن در بخشهای مختلف استفاده می کنند.عبدالقادر قاسمی افزود: هم اکنون ۱۰۳ هزار و ۳۵۱ نفر تحت پوشش این نهاد حمایتی در این شهرستان مرزی قرار گرفته اند که این رقم نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.وی ادامه داد: سال گذشته ۹۷۰ میلیارد ریال صرف هزینه های درمان بیماران تحت پوشش بیمه سلامت شهری و روستایی این شهرستان شد که به مراکز درمانی و موسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.رییس اداره بیمه سلامت تایباد و باخرز گفت: ارائه خدمات درمانی از سوی بیمه سلامت به خانواده هایی که در دهکهای یک تا پنج قرار دارند رایگان است.قاسمی افزود: هم اکنون ۱۰۷ بیمار خاص و سخت درمان با نشان دار شدن در سامانه های بیمه سلامت، خدمات سرپایی و بستری بیماران خاص را با هزینه های کمتری از سایر بیمه شدگان دریافت می کنند.وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۴ مرکز درمانی و پزشک با بیمه سلامت در تایباد قرارداد دارند و بیشترین جامعه تحت پوشش بیمه سلامت این شهرستان روستاییان شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر هستند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
پیشنهاد هفت گانه صیدی برای بهبود شرایط بورس
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با برشمردن برخی مشکلات موجود در بازار سرمایه، پیشنهادهای هفتگانهای از جمله توقف اختلال در بازارها و قیمتگذاری دستوری را برای بهبود وضعیت بورس ارائه کرد.
جلسه ستاد اقتصادی دولت با حضور رئیسجمهور، معاون اول رئیسجمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر اعضای ستاد اقتصادی دولت روز گذشته برگزار شد.
در این جلسه، حجتاله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گزارش کاملی از چالشها، انتظارات، پیشنهادها و برنامههای سازمان در حوزه اصلاح روندهای بازار سرمایه ارائه کرد.
او با اشاره به مأموریتهای بنیادین بازار سرمایه در تسهیل تشکیل سرمایه، صیانت از حقوق سرمایهگذاران، افزایش کارایی بازار و ارتقای شفافیت، آماری از عملکرد بورس در حوزه تأمین مالی ارائه داد.
صیدی در این جلسه بر لزوم ارائه جدول زمانبندی عرضه اوراق دولتی در بازار سرمایه تأکید کرد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با برشمردن برخی مشکلات موجود در بازار سرمایه، پیشنهادهای هفتگانهای از جمله توقف اختلال در بازارها و قیمتگذاری دستوری، نزدیکشدن تدریجی قیمت ارز نیمایی و نرخ ارز در بازار آزاد، ایجاد هماهنگی کامل بین سیاستهای پولی و مالی و بازار سرمایه، بهویژه در حوزه نرخ سود سپردهها و… را مطرح کرد.
مسعود پزشکیان، رئیسجمهوری نیز پس از شنیدن گزارش و راهکارهای ارائهشده سازمان بورس، دستورات لازم را به دستگاههای مختلف برای بهبود وضعیت بازار سرمایه صادر کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
رفع مشکلات بیش از 240 هزار نفر با تسهیلات بانک کارگشایی طی شش ماه
بانک کارگشایی یکی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که در راستای رفع نیاز اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه وام قرض الحسنه و تسهیلات جعاله رفع احتیاجات ضروری را در ازای ترهین طلا به مشتریان و متقاضیان پرداخت می کند.
تسهیلات جعاله و قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری بانک کارگشایی با حداقل زمان و بدون ضامن راهی است تا بانک در مواقع ضروری برای هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی، ودیعه مسکن و… در کنار مشتریان خود باشد، در همین راستا، این بانک طی شش ماه ابتدای امسال در مجموع 240 هزار فقره وام قرض الحسنه و تسهیلات جعاله بالغ بر 34 هزار و 100 میلیارد ریال در جهت گره گشایی از مشکلات و رفع نیازهای فوری و احتیاجات ضروری متقاضیان اعطا کرده است.
بانک کارگشایی در این مدت نیز تعداد 71 هزار فقره تسهیلات قرضالحسنه به ارزش 3 هزار و 100میلیارد ریال و تعداد 169 هزار فقره تسهیلات جعاله به ارزش 31 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.
بانک کارگشایی به عنوان یکی از واحدهای بانک ملی ایران در حال حاضر با ۱۳ شعبه و ۴۲ دایره فعال در سراسر کشور در تلاش است تا با ارائه خدمات متمایز و منحصر بفرد در مواقع ضروری با حداقل زمان در ازای ترهین طلاآلات با پرداخت تسهیلات جعاله و وام قرض الحسنه برای کمک هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی، تهیه جهیزیه، ودیعه مسکن و … در کنار مشتریان خود باشد.
در 6 ماهه ابتدای سال حاصل شد:
درآمد 472.000 میلیارد ریالی بانک صادرات ایران از محل چهار سرفصل درآمدی
بانک صادرات ایران از محل چهار سرفصل درآمدی خود در نیمه اول امسال، 472.458 میلیارد ریال درآمد در حسابهای خود منظور کرد.
بانک صادرات ایران که با نماد «وبصادر» و سرمایه ثبتی 215.354 میلیارد ریال از نمادهای بانکی پربیننده بازار سرمایه کشور محسوب میشود، در 6 ماهه ابتدای امسال از محل اعطای تسهیلات 373.145 میلیارد ریال، از محل اوراق بدهی 16.579 میلیارد ریال، از محل سرمایهگذاری 31.979 میلیارد ریال و از محل دریافت کارمزد خدمات بانکی، 50.755 میلیارد ریال درآمد به دست آورده است.
بر اساس این گزارش، در بین سرفصلهای تسهیلاتی، سرفصل مرابحه با تولید 133.284 میلیارد ریال درآمد، خرید دین با تولید 80.913 میلیارد ریال درآمد و فروش اقساطی با تولید 42.760 میلیارد ریال درآمد، در جایگاههای اول تا سوم بالاترین سرفصلهای تسهیلاتی درآمدزای بانک صادرات ایران قرار گرفتهاند.
بر این اساس، مانده تسهیلات اعطایی پایان دوره وبصادر در پایان شهریورماه امسال، 6.653.618 میلیارد ریال گزارش شده است.
در همین حال، بانک صادرات ایران مانده سپردههای سرمایهگذاریاش را نیز در پایان دو فصل ابتدایی سال جاری، 8.203.738 میلیارد ریال اعلام کرده است.
این گزارش حاکی است، در بین سپردههای سرمایهگذاری وبصادر، سپردههای سه ساله با مبلغ 1.769.691 میلیارد ریال، جاری ریالی با مبلغ 1.761.973 میلیارد ریال و کوتاهمدت با مبلغ 1.587.514 میلیارد ریال بالاترین ماندهها را در پایان تابستان امسال از آن خود کردهاند.
بانک صادرات ایران به سپردههای سرمایهگذاری نزد خود در یک ماهه شهریورماه 1403 مبلغی حدود 61.239 میلیارد ریال و در کل 6 ماهه مبلغی بیش از 335.372 میلیارد ریال سود پرداخت کرده است.
ساختار وصول مطالبات در بانک توسعه تعاون تقویت شود
شصت و نهمین جلسه شورای معاونین بانک توسعه تعاون با حضور مدیر عامل، معاونین و روسای برخی ادارات برگزار شد.
محمد شیخ حسینی در این جلسه با تاکید بر تقویت ساختار وصول مطالبات در بانک توسعه تعاون گفت:از چند سال گذشته مسوولیت وصول مطالبات بانک بر عهده شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون گذاشته شده است که این شرکت عملکرد مناسبی در این بخش داشته است.
این کارشناس ارشد بانکی افزود: براساس مصوبه بانک مرکزی شرکت های وصول وظیفه وصول مطالبات معوق و مشکوک الوصول را بر عهده دارند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون با اشاره به درخواست مدیر عامل شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون مبنی بر توسعه دامنه عملکرد و تفویض حق توکیل نیز اعلام کرد: پیشنهادم این است که در استان ها می توان از نیروهای بازنشسته بانک که دانش حقوقی دارند و بومی هستند استفاده شود تا میزان موفقیت وصول مطالبات به صورت تخصصی افزایش یابد.
وی ادامه داد: 51 درصد مطالبات خرد زیر 100 میلیون تومان به وسیله مذکرات تلفنی کارشناسان وصول مطالبات شرکت خدمات وپشتیبانی توسعه تعاون وصول شده است.
شیخ حسینی اظهار کرد: هدف بانک از واگذاری موضوع وصول مطالبات به شرکت خدمات این است که حجم مطالبات کاهش قابل توجهی داشته باشد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع ساختمان مرکزی بانک توسعه تعاون(شهید رئیسی)نیز اعلام کرد:با انتصاب آقای حسنی به عنوان نماینده مدیر عامل در امور راه اندازی ساختمان شهید رئیسی لازم است تمام واحد ها و همکاران ،تعامل خوبی را با ایشان برقرار کنند تا شاهد بهره برداری سریعتر این ساختمان که به نوعی آبروی بانک محسوب می شود،باشیم.
در این جلسه همچنین موضوع حمایت کارشناسان فناوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در دیدار مدیرعامل بانک تجارت با سرپرست دانشگاه تهران تاکید شد:
نگاه بلندمدت بانک تجارت در همکاری با دانشگاهها
مدیرعامل بانک تجارت در دیدار با سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به سابقه همکاری این بانک با دانشگاههای کشور، بر لزوم یافتن ظرفیتهای جدید و متقابل برای گسترش این همکاریها تاکید کرد.
دکتر هادی اخلاقی فیضآثار در این دیدار انتصاب سیدحسین حسینی را بهعنوان سرپرست جدید دانشگاه تهران تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد، جایگاه علمی این دانشگاه در نظام آموزشی کشور بیشازپیش ارتقاء یابد.
مدیرعامل بانک تجارت به برنامههای ویژه این بانک برای اساتید، اعضای هیاتعلمی، کارکنان و دانشجویان اشاره داشت و یادآور شد: سابقه همکاری بانک تجارت با جامعه دانشگاهی کشور به سالها پیش باز میگردد و با نگاه بلندمدت به این همکاریها همواره درصدد طراحی محصولات جدید برای این حوزه بودهایم.
اخلاقی در ادامه ضمن استماع درخواستهای مطرح شده، آمادگی بانک را برای همکاریهایی همچون احداث خوابگاههای دانشجویی اعلام کرد.
سرپرست دانشگاه تهران نیز با ابراز قدردانی از حضور دکتر اخلاقی، از آمادگی این دانشگاه برای ارتقاء سطح همکاریها در حوزههای مرتبط خبر داد و گفت: ذهنیت دانشگاه تهران از خدمات ارائه شده توسط بانک تجارت طی سالهای همکاری ذهنیتی مثبت است.
سیدحسین حسینی تاکید کرد: بانک تجارت و دانشگاه تهران دارای نام و جایگاهی رفیع هستند و اعتقاد دارم بانک تجارت همواره علاقهمندی خود را به همکاری با دانشگاهها نشان داده و اثبات کرده است.
مدیرعامل بیمه کوثر عنوان کرد:
شبکه فروش، حلقه مهم زنجیره ارزش آفرینی صنعت بیمه
یازدهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با عنوان شبکه فروش؛ چالشها و راهکارها، به همت بیمه کوثر برگزار شد.
خانواده بیمه کوثر در بیست و نهم مهرماه و همزمان با ایام گرامیداشت سالروز تأسیس شرکت، در همایش مدیریت ریسک و بیمه در سالن همایشهای کتابخانه ملی میزبان مدیران، همکاران، پژوهشگران، نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه بود.
دکتر آقادادی مدیر عامل این شرکت با اعلام خیرمقدم خدمت مدعوین، حاضران و تمام افرادی که از سراسر کشور بهصورت برخط شاهد برگزاری این همایش بودند، بیان داشت: مفتخرم به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ بیمه کوثر به تمام عزیزان، نخبگان و خبرگان صنعت بیمه که به بهانه برگزاری یازدهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه در کنار هم جمع شدهایم خوشامد و خیر مقدم بگویم.
وی در ادامه افزود: این همایش فضا و فرصتی است تا یک گفتوگوی نظاممند و یک گفتمان سازی ارزشمند بین بازیگران مختلف فعال در صنعت بیمه شکل بگیرد.
ایشان عنوان کرد: در هر دوره همایش سعی شده بنابر دغدغههای روز صنعت بیمه و با مشخص نمودن محورهای مرتبط با آن به مسائل و چالشهای مختلف در صنعت بیمه بپردازیم. از همین رو امسال به موضوع مهم نقش شبکه فروش بعنوان حلقه مهم زنجیره ارزش آفرینی و چالشهای آن از جمله نقش و تاثیر تحول دیجیتال بر شبکه فروش، پشتیبانی شرکت بیمه از شبکه فروش، آموزش و توانمندسازی نمایندگان و نقش آنها در خط مقدم بازار فروش پرداخته شود و امید است شرکتهای بیمه در کنار هم برای حل این مسائل و ارائه راهکارها کوشا و ثابت قدم باشند.
دکتر جافری دبیر اجرایی همایش و مدیر سیستمها و نوآوری بیمه کوثر نیز در سخنان خود در رابطه با روند برگزاری این همایش بیان کرد: بیمه کوثر در راستای حضور فعال و اثرگذار در صنعت بیمه و بهمنظور گسترش روحیه پژوهش محوری، بیش از یک دهه اقدام به برگزاری همایش مدیریت ریسک و بیمه نموده است. ما در برگزاری این همایش تلاش کردیم با همکاری پژوهشکده بیمه و فراخوان مقالات در محورهای موضوعی همایش به ترویج امر پژوهش و افزایش دانش عمومی کشور در این زمینه کمک کنیم.
سرپرست بیمه ایران اعلام کرد:
روزانه ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت به مردم پرداخت می کنیم
در حاشیه مراسم اهداء لوح برند محبوب به شرکت سهامی بیمه ایران سید محمد ناصر مبرقعی سرپرست بیمه ایران در مصاحبه با خبرنگاران محبوبیت بیمه ایران را ناشی از اصالت این شرکت و وفاداری کارکنان و نمایندگان آن دانست و گفت: بیمه ایران اخیراً توانسته در سایه لطف خدا و محبت مردم به این شرکت و همدلی همه مدیران در کلیه سطوح و کارکنان و نمایندگانش، از نهاد ناظر صنعت بیمه رتبه توانگری خود را در عالی ترین سطح دریافت نماید و این در حالی است که روزانه بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال خسارتهای جزء را در ۲۰۲ شعبه به مردم پرداخت نموده است.
مبرقعی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریور ۷۲۰۰۰۰۰ فقره پرونده خسارت در بیمه ایران تشکیل شده است تصریح کرد: بیمه ایران در شاخص میزان نگهداری در هر ریسک که یکی از مهم ترین مؤلفه های توانمندی یک شرکت بیمه تلقی می گردد توانسته با رشد بالغ بر ۱۳۸ درصدی نسبت به سال قبل مجوز پذیرش و نگهداری ریسک تا میزان ۱۱۲۲۰۰ میلیارد ریال در هر ریسک را اخذ نماید.
وی افزود: اینکه طبق آمار ۶ ماهه اول سال ما توانسته ایم بالغ بر ۱۴۰۰۰۰۰۰ بیمه نامه صادر نمائیم و در شاخص تعداد بیمه نامه سهم حدود ۳۶ درصدی را کسب کنیم نشان می دهد که محبوبیت بیمه ایران در نگرشی است که آحاد مردم در قالب بیمه نامه های خرد نسبت به التزام بیمه ایران به پاسخگوئی و ایفاء تعهدات خود دارد، البته رویکردهای جدیدی مانند حرکت به سوی پرتفوی زندگی مدار و ارائه طرح جدید بیمه عمر سپاس ۲ با قابلیت های متمایز و توجه به خدمات پس از فروش و آموزشهای مهارت محور به ویژه آموزش مهارتهای اجتماعی میان فردی برای تعمیم فرهنگ و رفتارهای متکی بر اقناع گری و التیام بخشی به حادثه دیدگان، در برنامه های معاونت فنی و بیمه های زندگی و مدیریت آموزش بیمه ایران قرار گرفته است.
سرپرست بیمه ایران با یادآوری رسالت ایجاد آرامش در شرکت متبوع، ادامه داد: امیدواریم تحول در شیوه کنترل گری و نظارت پویا و هوشمند و مشفقانه منجر به تغییرات عملکردی و تعالی در رفتار کارکنان و نمایندگان عزیز و پرتلاشمان برای اعطای آرامشی بیشتر به مردم عزیزمان شود.
گفتنی است شرکت سهامی بیمه ایران که بزرگترین شرکت بیمه گر در کشور می باشد، در یازدهمین جشنواره برند محبوب مصرف کنندگان که در مرکز همایشهای بین المللی صداوسیما برگزار شد توانست تندیس زرین برند محبوب ایرانی سال ۱۴۰۳ را در گروه بیمه ثالث و بدنه خودرو کسب نماید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.