شماره: 2501 / ۱۴۰۳ بيست و هفتم آذر
تعداد بازدید : 1
مهلت حساب وکالتی برای طرح عرضه پیشرو ایرانخودرو تمدید شد
با توجه به اینکه سه روز بیشتر تا پایان من هات تعریف حساب وکالتی برای طرح فروش پیشرو محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو، بیشتر باقی نمانده اما هنوز اطلاعیه عرضه منتشر نشده و در حقیقت ثبتنام خودرویی آغاز نشده، این گروه خودروسازی در جدیدترین اطلاعیه خود از تمدید مهلت حساب وکالتی خبر داده و علت این موضوعات را تعطیلی یک هفته اخیر بانکها و ادارات اعلام کرده است. سهشنبه هفته گذشته (٢٠ آذر ماه) بود که گروه صنعتی ایرانخودرو، در اطلاعیهای از آغاز طرح جدید فروش فوقالعاده و پیشفروش محصولات خود خبر داد.طبق برنامهریزی گروه صنعتی ایرانخودرو، مقرر شد که فروش فوقالعاده و پیشفروش سه محصول تارا، سورنپلاس و دناپلاس دستی با موعد تحویل فروردین سال ۱۴۰۴ و برای هر سه گروه متقاضیان عادی، مادران و دارندگان خودروهای فرسوده، صورت گیرد.برای مشارکت در این طرح، ایرانخودرو اعلام کرد و متقاضیان بایستی از روز چهارشنبه تا روز پنجشنبه یک هفته بعد (از ٢١ آذر لغایت ٢٩ آذر ماه) نسبت به وکالتی کردن یکی از حسابهای خود به نام گروه صنعتی ایرانخودرو، اقدام کنند.
در این طرح، متقاضیان عادی با افتتاح حساب وکالتی و مسدود کردن مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان نزد بانکهای عامل اعلام شده در بخشنامه، امکان ثبت درخواست خرید را خواهند داشت.
البته که طبق روال، متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده نیازی به افتتاح حساب وکالتی ندارند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
داریوش گلمحمدی مدیرعامل شرکت زامیاد شد
با حکم علی شیخزاده، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، داریوش گلمحمدی به عنوان مدیرعامل شرکت زامیاد منصوب شد.
در مراسمی با حضور محمدرضا شیخعطار، عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل سایپا در حوزه شرکتهای تولیدی و تأمین، معاونان، مدیران و اعضای هیات مدیره شرکتهای سایپا و زامیاد، داریوش گل محمدی به عنوان مدیرعامل زامیاد منصوب و از زحمات مجید آقایی، مدیرعامل پیشین زامیاد، تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم، محمدرضا شیخعطار، عضو هیات مدیره گروه سایپا، به اهمیت تغییرات مدیریتی در شرکتهای بزرگ اشاره کرد و گفت: جابجایی مدیران در شرکتهای بزرگ امری طبیعی است و با توجه به نقش نظارتی و مربیگری مدیرعامل گروه، وظایف افراد مشخص میشود.
وی تأکید کرد: موضوع اشتغال و رعایت شئونات انسانی از جمله اولویتهای بنگاههای صنعتی کشور است که در گروه سایپا نیز دنبال میشود.
شیخعطار با اشاره به اهمیت تجربهکاری مدیران افزود: مدیران و معاونان فعلی گروه سایپا تجربه لازم را در حوزههای کارشناسی به دست آوردهاند و اکنون در جایگاههای مدیریتی ایفای نقش میکنند. این امر نشان میدهد که کارکنان و کارشناسان نیز با تلاش و پشتکار میتوانند مسیر رشد و تاثیرگذاری خود را طی کنند.
عضو هیات مدیره سایپا، کاهش قیمت تمامشده محصولات را یکی از اولویتهای اصلی زامیاد دانست و گفت: مدیرعامل و اعضای هیات مدیره زامیاد باید با برنامهریزی دقیق، کاهش هزینهها را در دستور کار قرار دهند. در این مسیر، استفاده از قطعات تولیدشده توسط شرکتهای قطعهساز زیرمجموعه سایپا با رعایت اصول کیفیت و قیمت رقابتی، ضروری است.
وی همچنین بر لزوم افزایش ظرفیت تولید تاکید کرد و گفت: تمامی شرکتهای تولیدی و زنجیره تامین باید با بهبود بهرهوری و همافزایی، تولید را افزایش دهند. این امر میتواند به بهبود شرایط گروه خودروسازی سایپا و ارائه خدمات بهتر به مشتریان منجر شود.
قائم مقام مدیرعامل سایپا در حوزه شرکتهای تولیدی و تأمین در ادامه افزود: شرکت زامیاد باید با اجرای پروژههای متنوع و عرضه محصولات جدید، جایگاه خود را در بازار خودروهای تجاری و حمل و نقل بار کشور تثبیت کند و سهم بیشتری از این بازار به دست آورد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
سخنگوی شهرداری تهران: هر ماه ۱۰۰ اتوبوس به چرخه حمل و نقل عمومی افزوده میشود
سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه هر ماه ۱۰۰ اتوبوس به چرخه حمل و نقل عمومی افزوده میشود، گفت: ساخت زباله سوز بزرگ برای تهران با همکاری دولت محقق خواهد شد.
نشست خبری عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران دیروز به دلیل تعطیلی ادارات پایتخت به صورت آنلاین در آپارات و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و خبرنگاران رسانههای مختلف سوالات خود را مطرح کردند.
محمدخانی ابتدای این نشست یاد و خاطره مهدی علیرضایی، خبرنگار شهری خبرگزاری تسنیم را گرامی داشت و برای خانواده وی آرزوی صبر کرد.
وی با بیان اینکه علت برگزاری نشست به صورت آنلاین کاهش تردد و کاهش مصرف انرژی بوده است، اعلام کرد: شهردار تهران هم به پویش «دو درجه کمتر» پیوسته است.
وی درباره اقدام عاجل شهرداری برای مقابله با آلودگی هوا اظهار داشت: قانون هوای پاک وظیفه همه دستگاهها را مشخص کرده، تکلیف شهرداری مشخص است.
سخنگوی شهرداری تهران بیان داشت: اتفاقات خوبی شکل گرفته، حمل و نقل عمومی در این سه سال توسعه یافته، در خرید اتوبوس از شرکتهای تولید داخل رکورد نسبت به قبل داشتهایم، ۱۳۰۰ اتوبوس خریداری کردهایم و هر ماه ۸۰ تا ۱۰۰ اتوبوس وارد خطوط میشود.از تاکسی و اتوبوسهای برقی تا هفته آینده رونمایی خواهد شد و تعداد قابل توجهی از آنها تا پایان سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی افزود: توسعه خطوط مترو و اورهال واگنها هم اقدام دیگر بوده است. از بهار سال آینده هر ماه دو تا سه رام قطار وارد چرخه حمل و نقل عمومی میشود و قطار ملی به بهبود وضعیت حمل و نقل کمک میکند و حمل و نقل عمومی برقی هم توسعه یافته و هفته آتی رونمایی خواهیم داشت.
محمدخانی با اشاره به اینکه رکورد کاشت درخت و توسعه کمربند سبز پایتخت را در سه سال و نیم گذشته داشته ایم، گفت: همچنین ساخت زباله سوز بزرگ با همراهی دولت ان شاالله به سرانجام خواهیم رسید.
سخنگوی شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: متولی بحث پیاده روها و پیاده رو سازی خود شهرداران مناطق ۲۲ گانه هستند. ۱۲۹۷ کیلومتر مسیر پیادهرو در تهران باید مناسبسازی شود.وی افزود: طبق گزارشهای دریافتی در بحث مناسب سازی پیاده روها به خصوص در مرکز و جنوب شهر اتفاقات خوب و رکوردهای خوبی اتفاق افتاده است.
محمدخانی در رابطه با تبدیل پادگان ۰۶ به بوستان و توقف این طرح، خاطرنشان کرد: اتفاق بسیار مهمی که در دوره ششم مدیریت شهری افتاد توافقات با دستگاههای دولتی و مجموعههای نظامی برای آزادسازی و قابل استفاده کردن فضاهای داخل شهری بود. تفاهمات بسیار خوبی برای توسعه فاز غربی پروژه یادگار امام و اجرای آزادراه شوشتری و محوطه ورزشگاه تختی انجام شد و در پروژه پادگان ۰۶ نیز قرار شد ۳۵ هکتار از محدوده این مجموعه به بوستان تبدیل شود و در اختیار مردم قرار بگیرد.
وی افزود: فرایند تحویل آن کمی زمان بر شده و امیدواریم در روزهای آینده ساخت آن آغاز شود؛ چراکه طراحی خوب و جذابی صورت گرفته و به پایان رسیده و امید میرود که عملیات عمرانی آن در روزهای پیش رو با همکاری ارتش سرعت بگیرد.
وی افزود: در کنار آن پادگانها و فضاهای دیگری در اختیار شهرداری قرار گرفته و میتواند در قالب فضای سبز و بوستانها و مراکز فرهنگی، هنری و مراکز فناوری و هوشمندسازی در اختیار شهروندان قرار بگیرد. در مجموع در روزهای آینده خبر خوبی در این خصوص به شهروندان خواهیم داد.
محمدخانی در مورد انتقادات مطرح شده به طرح «من شهردارم»، یادآور شد: ایده مترقی و پیشروانه بودجه ریزی مشارکتی موضوعی است که در بسیاری از شهرهای پیشرفته دنیا در حال پیگیری است و مراجعه به نظرات مردم برای حکمرانی شهر یک مسئله بسیار جدی در دنیاست و برای نمونه در اجلاس جهانی در شهر روسیه همه دیدیم که شهرداری تهران موفق شد جایزه جهانی بریکس را دریافت کند.وی گفت: در بسیاری از رویدادهای بین المللی بودجه ریزی مشارکتی به صورت جدی پیگیری میشود و مورد علاقه نهادهای بین المللی است و شهرداری تصمیم گرفته بخشی از اقدامات خود را با مراجعه به نظرات مردم انجام دهد و این نمودی از مردم سالاری دینی است و مردم برای منطقه و ناحیه خود تصمیم میگیرند که چه اتفاقی بیفتد.
سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: فارغ از گرایشهای سیاسی و مباحث حاشیهای، باید این طرح مورد استقبال اعضا قرار بگیرد؛ کمااینکه برخی اعضای شورا حمایت جدی در این زمینه دارند.
محمدخانی بیان داشت: متأسفانه اینکه این موضوع درگیر مباحث سیاسی میشود و برخی رسانههای رقیب اظهارات اعضای شورا را که انتظار میرود مورد همراهی قرار نگیرد، برجسته میکنند که نکته قابل تأملی است.
وی گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری تهران برای طرح من شهردارم امسال تخصیص یافته و این بودجه صرف هزینههای پروژههای عمرانی، فرهنگی، محیط زیستی و شهرسازی محلات میشود.
وی اعلام کرد: ۱۸ درصد طرحهایی که به رأی گذاشته شده از نظرات مردم برخاسته است. در مرحله اول ایدههای مردم برای اداره شهر را دریافت کردیم و پس از پالایشهای صورت گرفته توسط کارشناسان متخصص به رأی گذاشتیم. به نظر میرسد از سمت یک نهاد مردم سالارانه مثل شورای شهر باید بیشترین میزان همراهی با این طرح صورت بگیرد که البته همینطور هم هست و از سوی اکثریت اعضا شاهد حمایت هستیم و امیدواریم در دورههای بعدی نیز شاهد افزایش استقبال مردم باشیم.
سخنگوی شهرداری تهران در مورد فرصت ۱۰ روزه رئیس جمهور به شهرداری در خصوص سرانه آموزشی در تهران، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع برای رئیس جمهور، جلسهای با حضور ایشان برگزار شد. پیش از این جلساتی با حضور شهردار تهران و وزیر آموزش و پرورش برگزار شده بود و تفاهمهایی نیز شکل گرفته بود و به پیشنهاد شهردار تهران مقرر شد با بررسی تمام ظرفیتهای زیرساختی و فرهنگی، اقدام جامع و جهادی برای کمک به دولت در این زمینه شکل بگیرد.
وی افزود: جلساتی در شهرداری در این خصوص برگزار خواهد شد تا طرح جامع و کاملی در این راستا به دولت ارائه شود و با همکاری وزارت آموزش و پرورش این طرح جلو برود. البته در ۲۰۰ مدرسه توزیع آسفالت انجام شد و در بخش فرهنگی و آموزش شهروندی و زیرساختی نیز همکاریهایی صورت گرفته و در طرح آرمان نیز همکاریهای خوبی را با مدارس داشتیم. طرح ما به زودی آماده میشود و میتوانیم گزارش آن را ارائه دهیم.
محمدخانی اضافه کرد: بودجه ما در این حوزه سه برابر شده و باعث میشود با دست باز بتوانیم به مدارس در بخشهای مختلف خدمات رسانی کنیم.
سخنگوی شهرداری تهران در مورد تردد موتورسیکلتهای آلاینده در سطح شهر و نحوه تأمین موتورهای برقی، گفت: طبق قانون هوای پاک باید در این بخش هم کمکهایی داشته باشیم اما وظیفه اصلی که ساخت موتورهای برقی است با بخش دیگری است که خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاده و تفاهمهایی را با تولیدکنندگان در این زمینه داشتیم و امیدواریم جایگزینی ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را با موتورهای کار از سال آینده شاهد باشیم.
وی گفت: در سال گذشته تنها ۸۲۳ دستگاه موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند، این در حالیست که ۱۱ خط و ۶ مرکز معاینه فنی آماده خدمات رسانی به موتورسواران هستند. برای افزایش انگیزه موتور سواران در میدان بهارستان، میدان امام خمینی (ره) و میدان محمدیه معاینه فنی سیار راه اندازی شده و با هدایایی سعی شده راکبان به معاینه فنی موتورهای خود ترغیب شوند.
سخنگوی شهرداری تهران اظهارداشت: تلاش شده که میزان آلایندگی با این اقدام در منطقه ۱۲ به عنوان آلودهترین منطقه پایتخت کاهش یابد. این طرح از ۱۰ آذر آغاز شده و به مدت دو ماه ادامه دارد و بر اساس هماهنگی با پلیس این مدت زمان تمدید نخواهد شد و پس از آن برخورد با موتورهای بدون معاینه فنی انجام خواهد شد.
محمدخانی در مورد حضور خود در نشست شهرداران صلح در استانبول، گفت شهردار استانبول چند ماه قبل از شهردار تهران برای شرکت در این اجلاس دعوت کرده بود و دعوت نامه از طریق وزارت امور خارجه و سفارت ایران در آنکارا به دست ما رسید و تصمیم بر این شد که بنده به نماینده شهرداری در اجلاس حضور یابم و شهرداران شهرهای غرب آسیا و شمال آفریقا در آن حضور داشتند. عمده حاضران نیز در سطح شهرداران پایتختها و یا معاونین آنها بودند.
وی گفت: این نشست عملاً تبدیل به صحنهای شد که بسیاری از نمایندگان شهرها تصمیم گرفتند وقت خود را به محکومیت جنایات اسرائیل اختصاص دهند. ما به وظیفه خود عمل کردیم و ابراز نگرانی از کشته شدن شهرها از جمله مباحث ما بود. رژیم صهیونیستی در کنار کشتار جمعی عملاً در حال از بین بردن زیرساختها و کشتن شهرهاست و نیاز است که شهرها در قالب دیپلماسی عمومی به ایفای نقش بپردازند. پیشنهاد مشخص ما بایکوت اقتصادی اسرائیل و شهرهای بزرگ آن در شرایط آتش بس غزه بود.
سخنگوی شهرداری تهران در مورد حادثه تصادف یک دستگاه اتوبوس در روز گذشته در خیابان جمهوری بیان داشت: متأسفانه در بخش خصوصی با فرسودگی اتوبوسها مواجه هستیم و باید اورهال شوند. متأسفانه این شرکتها به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند و با وضعیت بغرنجی در این موضوع روبه رو هستیم.
وی ادامه داد: از میدان جمهوری تا میدان بهارستان در کمتر از دو هفته شاهد بودیم که مشکلی در این خط به وجود آمده است و امیدواریم با ورود اتوبوسهای برقی شاهد این اتفاقات نباشیم و مدیران شرکت مربوطه نیز در این خصوص پاسخگو باشند. در این خط مسیر سبز اتوبوسرانی با تردد اتوبوسهای برقی ایجاد خواهد شد.
محمدخانی در ادامه بیان داشت: قرارداد چین هرگز متوقف نشده است؛ با توجه به ظرفیت خوب تولید داخلی موتورهای برقی تصمیم بر این شد که اولویت اصلی در این بخش به تولیدکنندگان داخلی اختصاص یابد و اولویت اختصاص بودجه را به اتوبوسها و تاکسیهای برقی وارداتی قرار دهیم.
وی افزود: ما با مافیای واردات خودرو مواجه هستیم و اجازه ورود خودروهای ارزانتر با کیفیت مناسبتر را نمیدهند و از تمام ظرفیتها در فضای رسانهها و حتی در برخی مجموعهها و نهادها استفاده کردند که این وسایل حمل و نقل عمومی وارد شهر نشود. با این اتفاقی که این نادوستان رقم زدند شاهد تفاوت ۸۰ تا ۹۰ یورویی قیمتها بودیم و مشخص بود که چه ضرری به شهر وارد میشود. شهرداری تصمیم گرفت زیر بار زور این مافیا نرود و مسیر جدید و سالمتری را انتخاب کند که نتیجه آن کیفیت بالاتر و قیمت پایینتر آن است.
محمدخانی گفت: ما با دست اندازهایی مواجه بودیم آزمون و خطا در مسیر واردات تا حدودی انجام شد و تلاش بر این بود که خودروی با کیفیت تر و ارزانتری را وارد کنیم. اگر قرار بود به نفع مافیا عمل شود به جای دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دو هزار دستگاه اتوبوس وارد کشور میشد.
وی بیان داشت: با ورود محموله چین در هفتههای آینده شاهد شتاب در این مسیر خواهیم بود و امیدواریم تعهدات خود را به طرف خارجی انجام دهیم و امسال حداقل هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را وارد کنیم و در سال آینده تمام این دستگاهها وارد شود.
سخنگوی شهرداری تهران در مورد اظهار نظر برخی اعضای شورا نسبت به کارشکنیهای شهرداری در دیدارهای مردمی آنها گفت: بازدیدهای اعضای شورا از مناطق و بخشهای مختلف شهرداری صورت گرفته و بخشی از آن شاید مرتبط با اعضایی باشد که منتقد شهرداری تهران محسوب میشوند. هرچند در شهرداری چنین دسته بندی وجود ندارد و شورا ۲۱ نماینده دارد و شهرداری طبق وظایف، خود را پاسخگوی تمام اعضا میداند.
وی خاطرنشان کرد: رئیس شورا به عنوان چهره شاخص شورا چندین بار بر مشخص کردن زمان بازدید از مناطق تأکید کرد. اگر این زمان بندی ها و هماهنگیها انجام نشود، ممکن است در یک هفته مشخص چند عضو شورا به یک منطقه مراجعه کنند و این به معنای این است که شهردار آن منطقه زمان زیادی را صرف حضور در جلسات با اعضای شورا و بازدیدها قرار دهند و قطعاً اعضا نیز راضی نیستند کار مردم روی زمین بماند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.