شماره: 2513 / ۱۴۰۳ شانزدهم دي

تعداد بازدید : 1
مرحله جدید پیش فروش خودرو کوییک
پیش فروش محصولات شرکت سایپا از دوشنبه ۱۷ دی ماه آغاز خواهد شد. شرایط پیش فروش محصولات شرکت سایپا به شرح ذیل در سامانه گروه خودرو سازی سایپا اجرایی خواهد شد.
متقاضیان از ساعت 10 روز دوشنبه مورخ 17/10/1403 تا تکمیل ظرفیت میتوانند با ورود به سایت فروش اینترنتی محصولات سایپا ، نسبت به ثبت نام و انتخاب نوع خودرو اقدام نمایند.لازم بذکر است شرکت در این طرح صرفاً از طریق آدرس فوق امکان پذیر بوده و در صورت استفاده متقاضی از سایر آدرسها، عواقب آن بر عهده متقاضی خواهد بود.
ثبت و بروزرسانی اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور قبل از تاریخ فوق در سایت الزامی میباشد.
شرایط عمومی بخشنامه جهت متقاضیان عادی:
1 - حداقل سن متقاضیان خرید خودرو 18 سال می باشد.
2 - محدودیت کد ملی برای ثبت نام ها اعمال خواهد شد (هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو می باشد.)
3 -برای متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند امکان ثبت نام و خرید خودرو ندارند.
تبصره: کسانی که دارای یک پلاک انتظامی فعال هستند و عمر خودرو موضوع پلاک مذکور بیش از 5 سال باشد از ممنوعیت فوق مستثنی میباشند.
4 - متقاضی طی 48 ماه گذشته نزد شرکت های سایپا و ایران خودرو و طی 24 ماه گذشته از سایر خودروسازان ثبت نام و صدور فاکتور خودرو نداشته باشد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
عرضه ۸ هزار خودروی وارداتی
در دور جدید ثبت نام
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت از عرضه هشت هزار خودروی وارداتی در دور جدید ثبتنامها خبر داد.مهدی ضیغمی درباره میزان عرضه خودروهای وارداتی در دور جدید ثبت نام، اظهار کرد: در دور جدید ثبتنامها قرار است هشت هزار خودروی وارداتی با مدل چانگان عرضه شود.ضیغمی افزود: متقاضیان برای شرکت در این دوره میتوانند تا روز دوشنبه (۱۷ دیماه) اقدام به بلوکه کردن یکی از حسابهای بانکی به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان کنند.وی ادامه داد: مرحله ثبت نام خودروها از اوایل این هفته آغاز میشود.مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: ثبت نامه خودروهای وارداتی نیز تا پایان هفته آینده ادامه دارد
ضیغمی اظهار کرد: نحوه ثبت نام و انتخاب خودروها به زودی از طریق سامانه تخصیص خودروهای وارداتی به آدرس https://saleauto.ir/announcement اعلام میشود.
گفتنی است، آخرین دوره ثبت نام خودروهای وارداتی با عرضه ۸ هزار خودرو در ۲۱ آذرماه بود و متقاضیان میتوانستند پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی را انتخاب کنند.
موفقیت تجربه استفاده از اتوبوسهای برقی ایرانخودرو دیزل در کرج
رییس شورای شهر کرج تجربه استفاده از اتوبوسهای برقی در خطوط BRT شهر کرج را موفق خواند. مسعود محمدی افزود: با توجه به نیاز مبرم شهر کرج به تجهیز سیستم حملونقل عمومی و تجربه موفق استفاده از اتوبوسهای برقی در خطوط BRT، شورای شهر تمایل دارد این همکاریها را ادامه دهد، لذا ما آمادهایم در اسرع وقت نسبت به تامین بودجه و انعقاد قراردادهای جدید با ایرانخودرودیزل اقدام کنیم.وی با اشاره به توانمندی ایرانخودرو دیزل در تولید اتوبوسهای برقی افزود: با تعامل مناسبی که میان مدیران شهری کرج و مجموعه ایرانخودرو دیزل وجود دارد در بحث حملونقل عمومی شاهد تغییرات مثبت خواهیم بود.محمدی، جلسه برگزار شده میان مدیران دو مجموعه را مثبت، فنی و کارشناسانه ارزیابی و بر لزوم تعامل بیشتر برای دستیابی به تفاهم مشترک تاکید کرد.
جهش تویوتا در فروش خودروهای برقی
فروش تویوتا در سال ۲۰۲۴ در ایالاتمتحده ۳.۷ درصد افزایش یافت. تویوتا موتور روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، افزایش ۳.۷ درصدی در فروش سالانه خودرو در ایالاتمتحده را گزارش کرد که از تقاضای بالاتر برای خودروهای هیبریدی بهرهمند شد.این شرکت ۲.۳۳ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۴ فروخت که بیشتر از فروش ۲.۲۵ میلیون دستگاه یک سال پیش بود.
طبق گزارش رویترز، این خودروساز در سال ۲۰۲۴ بیش از یک میلیون خودروی برقی فروخت که ۵۳ درصد نسبت به سال قبل جهش داشت.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 4
آخرین وضعیت بازار زنجیر چرخ
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با اشاره به وضعیت قیمت در بازار زنجیر چرخ و اینکه انواع و برندهای مختلفی وجود دارد، گفت که نباید قیمت پیجهایی که بدون نظارت عمل میکنند را مبنا قرار داد.
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات تهران - درباره قیمت زنجیر چرخ گفت: زنجیر چرخها انواع و برندهای مختلفی دارند و قیمت آنها از حدود ۷۰۰ هزار تومان آغاز میشود. نباید قیمت پیجهایی که بدون نظارت عمل میکنند را مبنا قرار دارد. همچنین خودروهای خاص با سایز لاستیک متفاوت ملاک عمل نیست، اما اعدادی که در بازار وجود دارد از ۷۰۰ هزار تومان است.
حسینی خاطرنشان کرد: بازار عرضه و تقاضا به گونهای نیست که خریدار سود گزافی به دست آورد. چرا که امروز پذیرای این نوع قیمتها نیست. مصرف کننده با توجه به تنوع توزیع کالاها، قیمتهای گزاف را نمیپذیرد.
در ادامه مهندس نیک آیین - رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو - در رادیو گفتوگو بیان کرد: امروز از زنجیر چرخهای پلاستیکی و ژلهای بهتر میتوان استفاده کرد و نصب زنجیر چرخهای فلزی تکنیک لازم دارد که در صورت نصب اشتباه گم شده و یا صدماتی را به بدنه خودرو وارد میکند.
وی افزود: زنجیرهای چرخ توسط واحدهای صنفی لوازم یدکی عرضه میشود. وسایل زمستانی را نباید در هنگام بارش برف خریداری کرد و از پیش باید آنها را تهیه کرد. لاستیکهای یخ شکن در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار میگرفت، اما امروز در برخی از جاها این لاستیکها جوابگو نیستند و حتما باید زنجیر چرخ استفاده کرد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
برابری درآمد و هزینههای اسقاط خودروهای فرسوده
رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده درباره هزینههای مراکز اسقاط گفت: راهور بابت بازدید یک خودروی فرسوده یک میلیون و پنجاه هزارتومان دریافت میکند و مالیات هم از یک تا ۴ میلیون تومان متغیر و هزینههای دیگری هم وجود دارد؛ بر این اساس درآمد و هزینههای اسقاط خودرو برابری میکند.
محمود مشهدی شریف با اشاره به پرداخت ۵ الی ۱۰ میلیون تومانی برای لاشه خودرو در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: سال گذشته ۷۲ هزار دستگاه و از ابتدای امسال تا آذرماه ۲۴۲ هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شده است با این حساب زمانی که اسقاط خودرو افزایش پیدا کند قیمت خرید لاشه خودرو، قطعات قابل فروش و غیرقابل فروش که به اصطلاح «کیلویی بار» گفته میشود، پایین میآید.
وی درباره قطعات خودروهای فرسوده که ممنوعیت فروش دارند، افزود: طبق قانون؛ اجزای موتوری، انتقال نیرو، موتور، گیربکس، دیفرانسیل، پمپهای گازوئیل و بنزین را مراکز اسقاط خودروهای فرسوده به هیچ عنوان نمیتوانند بفروشند همچنین اتاق خودرو هم باید پرس شود.
مشهدی شریف ادامه داد: براساس محاسبات دقیق، هزینه اسقاط خودروی فرسوده در یک مرکز بدون هزینه سرمایه گذاری، حدود ۱۰ میلیون تومان است به طور مثال هزینه بازدید خودروی فرسوده توسط راهور برای یک خودرو یک میلیون و پنجاه هزار تومان است، هزینه بعدی مالیات که بابت هر خودرو از یک و نیم میلیون تومان تا ۴ میلیون تومان متغیر است.
وی اضافه کرد: علاوه بر هزینه بازدید و مالیات، هزینههای کارگری، تبلیغات، حمل و نقل، عیدی و سنوات کارگران به هزینههای مراکز اسقاط خودروهای فرسوده افزوده میشود که با ۱۰ میلیون تومان قیمت لاشه خودروی فرسوده برابری میکند.
رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده درباره مازاد گواهی اسقاط خودروسازان گفت: از ابتدای سال تا آذرماه، ۲۴۲ هزار دستگاه اسقاط شده است که میانگین هر خودرو را سه گواهی اسقاط در نظر بگیریم معادل ۷۵۰ هزار گواهی اسقاط میشود در حالی که نیاز کشور حدود ۷۰۰ هزار گواهی اسقاط است یعنی مازاد گواهی اسقاط را تا پایان سال خواهیم داشت که محل مصرفی ندارد.
وی افزود: درخواست مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، بررسی و ارائه راهکار برای مصرف گواهیهای مازاد اسقاط خودروهای فرسوده است.
رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به رشد ۳۵۰ درصدی در اسقاط خودروهای فرسوده گفت: سال گذشته ۷۲ هزار و ۲۲۸ دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شده است که به ازای هر خودروی فرسوده دو هزار و ۱۰۵ دلار یعنی حدود ۱۵۲ میلیون دلار صرفه جویی در یارانه سوخت صورت گرفته است.
مشهدی شریف با اشاره به صرفه جویی سالانه یارانه سوخت هر خودروی فرسوده دو هزار و ۱۰۵ دلار است، ادامه داد: بر اساس اعلام مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، امسال با اسقاط ۲۴۲ هزار دستگاه تا پایان آبان ماه ۱۴۰۳ مبلغی به میزان ۵۰۹ میلیون و ۴۱۰ هزار دلار صرفه جویی در یارانه سوخت شده است که با حساب دلار ۶۵ هزار تومانی در آبان ماه، حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان خواهد شد که عدد بسیار بزرگی است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
لکسوس «LM»؛ نماد لوکسگرایی ساموراییها
فلسفه لکسوس، ارائه کیفیت تویوتا به شیوه لاکچری است. این برند پریمیوم همواره سعی دارد با طراحی و تولید خودروهای اسپرت با سطح بالایی از امکانات رفاهی، خودرویی اسپرت را در تقابل با اروپاییها و با قیمت پایینتر تولید کند.
LM نامآشنای تازه لکسوس در بازار کار و تجاری است که از ۲۰۲۰ میلادی بهمنظور ارائه سطح بالاتری از لوکسگرایی بهتولید رسیده است. حدود پنج سال است LM در بازار خودروهای مینیون لاکچری غوغا کرده است. نسل دوم این خودرو در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی بهجهان معرفی شد. در ادامه لکسوس LM را بررسی میکنیم.
نسل دوم لکسوس LM موسوم به AW۱۰ در ۱۸ آوریل سال ۲۰۲۳ میلادی بهجهان معرفی شد. این خودرو که بر اساس زبان جدید طراحی لکسوس شکل گرفته، برای تسخیر بازار خودروهای بسیار لوکس تولید شده است. مهمترین بازارهای هدف لکسوس LM ژاپن، چین، اروپا، استرالیا، هند، تایلند، اندونزی و مالزی است. البته پای این مینیون (MPV) لوکس لکسوس بهبازار کشورهای حاشیه خلیجفارس نیز باز شده و از طرفداران بسیاری برخوردار است. جالب است بدانید که لکسوس LM نخستین مینیون (MPV) هیبرید لوکس ژاپنی جهان بهشمار میرود.
لکسوس LM برپایه و اساس پلتفرم TNGA:GA-K تویوتا شکل گرفته که همان نسخه لوکستر و ارتقا یافته تویوتا آلفارد است. با نگاهی به پروفیل این MPV لوکس ژاپنی شاهد طراحی جسورانه لکسوس هستیم. یک خط تیز نسبتا کشیده در قسمت جلو و خطوط تیز و شکسته افقی در بخش میانی (که تا گلگیر عقب امتداد یافته است) در کنار طراحی رینگهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اینچی، کاراکتر اسپرت و نافذی بهاین خودرو میبخشند.
در نمای جلو این MPV شاهد طراحی بسیار اشرافی بهسبک لکسوس هستیم؛ به این معنا که چراغهای جلو با LED های U شکل طراحی شدهاند. یک ورودی هوای باریک میان دو چراغ جلو، حالت دوکیشکل و مشبک جلوپنجره، خطوط تیز روی سپر و متورم بودن دماغه، چهره جذاب و پویایی بهلکسوس LM بخشیده است.
در نمای عقب نیز شاهد چراغ پیوسته با گرافیک LED بهشکل حرف U هستیم که حجمپردازی صریح در این بخش، نمای زیبا و چشمنوازی از یک مینیون لوکس را بهنمایش میگذارد. ناگفته نماند که اضافه شدن نوارهای کروم در اطراف شیشههای جانبی و بخش جلو و عقب خودرو، حس لوکسگرایی را در این خودرو دوچندان میکند. از آنجا که تمام محصولات لکسوس از آینه جانبی روی در بهره میگیرند، آینه لکسوس LM نیز روی در تعبیه شده است.
پس از باز کردن درهای لکسوس LM با فضایی فراتر از آنچه میتوان تصور کرد، مواجه میشویم. با قرارگیری در پشت فرمان این مینیون لوکس این حس بهسرنشین منتقل میشود که پشت فرمان یک سدان لوکس قرار دارد. استفاده از بالاترین کیفیت مواد روی داشبورد از جمله پلاستیک نرم Soft Touch، بهکارگیری دکوراتیو چوب، دو رنگ بودن تریم، استفاده از کروم و دقت بسیار بالای مونتاژ، این حس را بهخوبی منتقل میکند. همچنین طراحی یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مقابل راننده (برای کلاستر) و طراحی یک نمایشگر ۱۴ اینچی افقی لمسی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی حس مدرن بودن را بهفضای داخلی این خودرو اضافه میکند.
طراحی دکمه استارت در بالاترین بخش نمایشگر میانی، وجود دو دکمه روتاری در زیر نمایشگر ۱۴ اینچی برای تنظیمات سیستم تهویهمطبوع و طراحی یک دکمه روتاری برای تنظیمات میزان صدای سیستم صوتی، حس کلاسیک خاصی را برای بیننده تداعی میکند. طراحی دریچه بزرگ مربعشکل سیستم تهویهمطبوع در بخش کناری سمت چپ (برای راننده)، طراحی دریچه مستطیلشکل باریک در بالاترین بخش داشبورد (در سمت راست و برای سرنشین جلو) و طراحی دو دریچه افقی مستطیلشکل سیستم تهویهمطبوع در پایینترین بخش میانی داشبورد، هارمونی بسیار خوبی ایجاد کرده است.
ویژگیهایی مانند صندلی راحت و ارگونومی برای راننده و سرنشین جلو، طراحی دستهدنده اسپرت کوچک و غربیلکفرمان اسپرت بههمراه دو پدال آلومینیومی شیفتر پشت فرمان، رانندگی با این مینیون لوکس ژاپنی را بسیار هیجانانگیز میکند. ناگفته نماند که طراحی لچکی جلو (که حالت V شکلی ایجاد کرده) سبب بهبود میدان دید راننده میشود. جالب است بدانید که لکسوس LM در دو نسخه ۶ و ۷ نفره بهدست مشتریان میرسد که ردیفهای دوم و سوم نیز از صندلیهای راحت و ارگونومی VIP بهره میگیرند.
همچنین دو نمایشگر ۷ اینچی لمسی برای ردیف دوم تعبیه شده تا بالاترین میزان راحتی برای سرنشینان این خودرو فراهم شود. همچنین یک نمایشگر ۴۸ اینچی HD برای سرنشینان عقب تعبیه شده تا از یک فضای کاملا لوکس بهرهمند شوند. لکسوس LM از سقف پانوراما بهره میگیرد که برای ردیف دوم و سوم بهگونهای طراحی شده که برای هر سمت، نورپردازی بهصورت جداگانه انجام میشود. همچنین نورپردازی LED نواری در ۶۴ طیف رنگ و بهره گرفتن از چرم برای صندلیها و دکوراتیو چوب برای سرنشینان عقب، فضای کاملا اشرافی و لوکسی را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. جالب است بدانید که هر ۶ صندلی دارای ماساژور بوده و ماساژور ردیف دوم دارای ۲۴ حالت است. از طرفی سیستم مارک لوینسون با ۲۱ بلندگو در کابین این خودرو تعبیه شده تا فضای داخلی را بهیک سالن کنسرت متحرک بدل کند.
کمپانی لکسوس مدل LM را در دو نسخه ۳۵۰h و ۵۰۰h بهبازار عرضه کرده است. هر دو نسخه هیبرید هستند و از قدرت و گشتاور بالایی برخوردارند. نسخه LM۵۰۰h (که قویترین نسخه این خودرو محسوب میشود) از یک موتور ۴ سیلندر خطی ۲۳۹۳ سیسی و مزین بهفناوری پرخوران توربوشارژ و ساختار ۱۶ سوپاپ برخوردار است. این موتور (که با کد T۲۴A-FTS معرفی میشود) میتواند حداکثر ۲۷۵ اسببخار قدرت را در ۶ هزار آرپیام (دور در دقیقه) و ۴۶۰ نیوتونمتر گشتاور را در ۳ هزار آرپیام فراهم آورد.
بر این اساس دو موتور الکتریکی یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب تعبیه شده که حداکثر ۸۷ و ۱۰۲ اسببخار قدرت را بهترتیب در محورهای جلو و عقب تولید میکنند. این موتورهای الکتریکی در محور جلو حداکثر ۲۹۲ نیوتونمتر گشتاور و در محور عقب ۱۶۹ نیوتونمتر گشتاور تولید میکنند. نسخه LM۵۰۰h مجهز بهیک گیربکس ۸ سرعته دایرکت شفت بههمراه سامانه چهارچرخمحرک است. همچنین باتری ۵ آمپرساعتی نیکل متال هیدرید در این خودرو استفاده شده تا نیروی الکتریکی لازم برای حرکت این خودرو فراهم شود.
از سوی دیگر در نسخه LM۳۵۰h شاهد قرارگیری یک موتور اتمسفریک ۴ سیلندر خطی بهحجم ۲۴۸۷ سیسی (موسوم به A۲۵A-FXS ) هستیم که میتواند ۱۸۸ اسببخار قدرت و ۲۳۶ نیوتونمتر گشتاور تولید کند. همچنین یک موتور الکتریکی در محور جلو با قدرت ۱۸۰ اسببخاری و گشتاور ۲۷۰ نیوتونمتری در نظر گرفته شده است. یک موتور الکتریکی دیگر با قدرت ۵۴ اسببخار و گشتاور ۱۲۱ نیوتونمتری نیز روی این مدل نصب شده است تا بهواسطه آن قدرت و توان بالایی ایجاد شود. گیربکس e-CVT بهمنظور انتقال قدرت بهچرخهای جلو یا چهار چرخ در نظر گرفته شده است. همچنین باتری ۵ آمپرساعتی نیکل متال هیدرید برای این مدل در نظر گرفته شده است.
آنچه لکسوس LM را بهیک قصر مجلل بدل میسازد، امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو است. این خودرو بهآپشنهایی مانند سیستم کمکی پیشرفته رانندگی مبتنی بر سطح دو و نیم خودران، سیستم کمکی پارک هوشمند، سیستم کروزکنترل پیشرفته، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم پایش دقیق نقاط کور بههمراه شناسایی عابرپیاده، سیستم پیشگیری هوشمند برخورد از جلو و عقب، هشدار خوابآلودگی راننده، کمکی حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سرپایینی، ترمز اضطراری خودکار، تهویهمطبوع سه منطقهای با کانالهای مجزا برای ردیفهای دوم و سوم، چهار خروجی AUX و USB در ردیفهای دوم و سوم، شارژر وایرلس، ماساژور صندلیها، سیستم باکیفیت صوتی مارک لوینسون با ۲۱ بلندگو، چراغهای جلو مجهز به LED، چرم صندلیها، سقف پانورامیک، نورپردازی داخلی با ۶۴ طیف رنگ، ۶ ایربگ ۱۰ نقطهای، سیستم فوق پیشرفته هشدار خروج ایمن از خودرو، دوربین ۳۶۰ درجه و... مجهز است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.