شماره: 2549 / ۱۴۰۳ دوازدهم اسفند

تعداد بازدید : 0
اخبار
رشد سه برابری تسهیلات پرداختی بانک توسعه صادرات به صادرکنندگان غیرنفتی
بانک توسعه صادرات ایران با تدوین سیاستهای اعتباری جدید و افزایش توان تسهیلاتدهی، در ۱۰ ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۰ همت تسهیلات ارزی و ریالی به صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی پرداخت کرده است.
تسهیلات پرداختی این بانک نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳ برابر رشد داشته که نشاندهنده برنامهریزی دقیق و توجه ویژه به تأمین نیازهای صادرکنندگان است.
براساس این گزارش، در پی انتشار مطلبی از سوی یکی از سایت های خبری مبنی بر پرداخت تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران تنها به ۲۵ نفر، لازم به ذکر است که این اطلاعات منتشره مربوط به مانده تسهیلات کلان بانک و نه تسهیلات پرداختی بانک است. این نوع تسهیلات به طرحهای سرمایهگذاری بزرگ در سطح ملی و بینالمللی طی دهه گذشته مربوط میشود و ارتباطی به عملکرد یک سال و نیم اخیر بانک ندارد.
نکته مهم دیگر اینکه عملکرد ده ماهه امسال بانک توسعه صادرات ایران در پرداخت حدود ۵۰ همت تسهیلات ریالی و حدود ۱۰ همت تسهیلات ارزی به هیچ عنوان در اسامی ذکر شده در رسانه مذکور به چشم نمی خورد .
لازم به ذکر است بر اساس سیاست های اعتباری بانک در یک و نیم سال اخیر ،تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صادراتی و تسهیل تجارت خارجی کشور به صورت کوتاه مدت(زیر یک سال) عمدتا در بخش های صنعت ، کشاورزی و ... مد نظر مسئولان بانک بوده در حالی که ادعای مطروحه رسانه ای، تسهیلات پرداختی بانک را برای گروهی محدود از مشتریان قلمداد کرده است.
این گزارش می افزاید: تسهیلات پرداختی بانک توسعه صادرات ایران طی یک و نیم سال اخیر به بخشهای صنعتی، کشاورزی، پتروشیمی، فولاد و مواد غذایی اختصاص یافته است. این عملکرد بیانگر اولویت بانک در سیاست بنگاهسازی و حمایت مؤثر از محصولات صادراتمحور و شرکتهای توانمند صادراتی به جای بنگاهداری است.
پرداخت تسهیلات در کوتاهترین زمان یکی از نقاط قوت بانک توسعه صادرات ایران است؛ بهطوریکه در صورت تکمیل مدارک و اسناد، مصوبه تسهیلات حداکثر ظرف ۱۰ روز به شعب جهت پرداخت ابلاغ میشود.
همچنین طی یک و نیم سال اخیر، با تلاش مدیران ارشد و بخش اعتباری بانک، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از مطالبات بانک وصول شده و مانده تسهیلات غیرجاری ریالی بانک به کمتر از ۳ درصد رسیده است.
افزایش 36 درصدی
سهم از بازار منابع ارزانقیمت بانکآینده
بررسی عملکرد بانکآینده در بازهزمانی تقریبی یکساله (از 1402/09/15 تا 1403/10/30) نشان از آن دارد که این بانک موفق شده است؛ سهم سپردههای ارزانقیمت در سبد سپردههای خود را بهمیزان قابلتوجهی افزایش داده و از میزان 3 درصد کاهش در بازهزمانی 1402/01/01 تا 1402/09/15 تا 36 درصد در دوره منتهی به 30 دیماه سالجاری، ارتقا بخشد و بدینترتیب از هزینههای بانک جهت پرداخت سود سپرده کاسته و توان بانک در پرداخت تسهیلات ارزانقیمت به مشتریان را افزایش دهد.
با چنین رویکردی و با برنامهریزی صورت پذیرفته در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تسریع و تسهیل پرداخت تسهیلات قرضالحسنه ازدواج و فرزندآوری، بانکآینده از آغاز سال 1403 تا 7 بهمنماه، با پرداخت حدود 18 هزار میلیارد ریال وام قرضالحسنه ازدواج به زوجهای جوان موفق به تحقق 106 درصدی تعهدات خود در پرداخت وام ازدواج گردیده است.
این بانک همچنین در همین بازهزمانی، بیش از 8 هزار میلیارد ریال وام قرضالحسنه فرزندآوری به 11.000 متقاضی پرداخت کرده که در مقایسه با سهمیه تکلیفی بابت این وامها عملکرد تقریبی 100 درصدی داشته است.
تیم فوتسال بیمه کوثر نایب قهرمان جام صنعت بیمه
تیم فوتسال این شرکت توانست پس از شکست رقیبان خود در چهارمین دوره مسابقات فوتسال جام صنعت بیمه، در مسابقه فینال مقابل تیم بیمه متقابل کیش به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کند.
عبدالوند اضافه کرد: در این دوره از مسابقات که در مجموعه فرهنگی شهدای کشتیرانی توسط شورای توسعه ورزش صنعت بیمه برگزار گردید، ۱۸ تیم از شرکتهای مختلف بیمه به رقابت پرداختند و در پایان، تیمهای شرکت بیمه متقابل کیش، شرکت بیمه کوثر و شرکت بیمه سرمد اول تا سوم شدند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
سفته الکترونیک بانک صادرات را در سامانه «ست» بسازید
مشتریان بانک صادرات ایران میتوانند برای وثیقه تسهیلات، «سفته الکترونیک» را آنلاین، ساده و بدون مراجعه به شعب بانک از سامانه «ست»، دریافت کنند.
با توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و فراهم شدن ابزارهای نوین مالی از جمله سفته الکترونیک در سامانه توثیق الکترونیک دارایی بانک صادرات ایران با عنوان «ست»، مشتریان این بانک میتوانند به جای تهیه سفته کاغذی، با مراجعه به این سامانه و ایجاد سفته الکترونیک، از این ابزار به عنوان وثیقه تسهیلات خود استفاده کنند.
علاوه بر این، نخستین چک امن دیجیتال نظام بانکی در بانک صادرات ایران نیز با عنوان چکنو قابلیت وثیقهگذاری به صورت کاملا غیرحضوری برای دریافت تسهیلات خرد را دارد و این چک در نرمافزارهای همراه بانک و اینترنتبانک صادرات ایران قابلیت فعالسازی و صدور دارد.
ارائه خدمات سفته الکترونیک به عنوان یکی از جدیدترین خدمات بانکی، گامی مهمی در راستای بانکداری نوین و مشتریمداری است و از اینرو فروش سفته الکترونیک با هدف دسترسی آسان و صرفهجویی در زمان و هزینه مشتریان در سبد خدمات غیرحضوری بانک صادرات ایران قرار گرفته است.
مشتریان میتوانند با مراجعه به سامانه توثیق الکترونیکی دارایی (ست) بانک صادرات ایران از مزایای این سامانه در توثیق انواع دارایی از جمله سهام، سپرده بانکی در بانک صادرات ایران، بیمه عمر، واحدهای صندوقهای سرمایهگذاری با درآمد ثابت و سفته الکترونیک، استفاده کنند.
استفاده روزافزون از سفته و برات الکترونیک در نظام بانکی در حالی از سوی بانک مرکزی و مراجع قضایی با حمایت بیشتری روبرو میشود که بر اساس بخشنامه خزانهداری کل کشور نیز بانکها مکلف به پذیرش سفته و برات الکترونیک به عنوان پشتوانه تسهیلات و تعهدات شدهاند.
همچنین از منظر قانونی نیز مطابق ماده 655 آئیننامه دادرسی کیفری مصوب سال 1392، اسناد الکترونیکی دارای اعتبار بوده و در مواد 6، 8، 12 و 14 قانون تجارت الکترونیک با لحاظ شرایطی به امکان احتساب «داده پیام» به عنوان نوشته و اصل و همچنین ارزش اثباتی آن نزد مراجع قضایی و حقوقی اشاره شده و بنابراین با توجه به ظرفیت قانونی موجود، امکان بهرهمندی از از ابزارهای نوین از جمله سفته و برات الکترونیک و همچنین چکنو در ارائه خدمات بانکی به عنوان پشتوانه تسهیلات و تعهدات وجود خواهد داشت.
تمامی مراحل صدور، دریافت ضمانت و ظهرنویسی سفته، به صورت الکترونیکی در سامانه ست قابل انجام بوده و با توجه به مزایای سفته الکترونیک نسبت به سفته کاغذی از جمله صرفهجویی در مصرف کاغذ، زمان و هزینه، دسترسی آسان و 24 ساعته، در تمام روزهای سال، عدم نیاز به نگهداری فیزیکی، امنیت بالا و عدم امکان جعل، داشتن کد شناسایی منحصر به فرد، امکان خرید به مبلغ مورد نیاز و مشخص، کاهش شکایات و سوءاستفاده از سفتههای سفید امضاء و داشتن اعتبار در مراجع قضایی به دلیل برخورداری از امضای دیجیتال، این ابزار از جمله خدمات نوین و قابل اعتماد در وثیقهگذاری دریافت تسهیلات در بانک صادرات ایران است.
بیمه پارسیان تنها شرکت بیمه عضو کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی شد
با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC Iran) و با توجه به پایان عضویت ۳ ساله، اعضای این شورا انتخاب اعضای جدید در دستور کار مجمع قرار گرفت.
بر اساس این گزارش پس از معرفی داوطلبان عضویت در کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی و همچنین رای گیری حضوری، اعضای این کمیته برای ۳ سال آینده بر اساس آرای کسب شده انتخاب گردیدند که بیمه پارسیان با کسب آرای لازم بعنوان تنها شرکت بیمه حاضر در کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC Iran) انتخاب شد.
اتاق بازرگانی بین المللی به عنوان بزرگترین سازمان جهانی کسب و کار، نقش کلیدی در تسهیل تجارت بین المللی و ترویج استانداردهای جهانی ایفا می کند و کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC Iran) به عنوان نماینده این سازمان در ایران در راستای توسعه تجارت و سرمایه گذاری بین المللی فعالیت می کند.
مصرف ۷۵ درصد گاز طبیعی در بخش خانگی
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران از مصرف ۷۵ درصد از کل گاز طبیعی تحویلی به شبکه سراسری در بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء خبر داد.
سیدحسن موسوی با اشاره به اینکه جمعه (۱۰ اسفند) ۸۶۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی تولید و به شبکه سراسری تحویل شد، اعلام کرد: ۷۵ درصد از کل گاز طبیعی تحویلی به شبکه به بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: ۶۴۹ میلیون مترمکعب از این مقدار در بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء مصرف شده است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
افزایش سرمایه ۲۱۷ همتی بانکهای دولتی
ناترازی بانکها یکی از مهمترین ناترازیهایی است که اقتصاد کشور ما با آن دستبهگریبان بوده است،بنابراین اصلاح این وضعیت و رفع این ناترازی از اولویتهایی است که وزارت اقتصاد در دستورکار دارد
تدوین برنامه افزایش سرمایه بانکهای دولتی بر اساس تکلیف قانون برنامه هفتم پیشرفت و تصویب برنامه پیشنهادی بر اساس مصوبه آبانماه هیأت وزیران نخستین گام برای رفع ناترازی در بانکهای تحت مدیریت دولت بوده است.
بر این اساس افزایش سرمایه بانکهای دولتی در سال جاری به میزان ۱۱۷ همت تا اسفندماه محقق شده و بالغ بر ۱۰۰ همت افزایش سرمایه بانک تجارت از محل تجدید ارزیابی داراییها و سود انباشته نیز تا پایان سال محقق خواهد شد.
تشکیل کمیتههای تخصصی برای باز معماری اکوسیستم تأمین مالی زنجیرههای (SCF)، بررسی راهکارهای اوراق بهادارسازی داراییهای نظام بانکیً بازنگری شرکتهای ابزاری بانکها بهمنظور توسعه خطوط کسبوکار از دیگر اقداماتی است که در راستای تحول نظام بانکی در دولت چهاردهم انجام شده است.
تدوین پیشنویس اساسنامه بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران بر اساس تکلیف قانون برنامه هفتم پیشرفت و تدوین پیشنویس اساسنامه انواع بانکهای توسعهای بخشی بر اساس تکلیف قانون برنامه هفتم پیشرفت نیز در راستای حرکت به سمت تخصصیشدن بانکها و رفع مشکلات و آسیبهای نظام بانکداری از سوی وزارت اقتصاد دنبال شده است.
تشکیل کمیته برنامهریزی واگذاری بنگاههای غیر ابزاری در اجرای تکلیف قانون برنامه هفتم و اخذ برنامه زمانبندی فروش از بانکهای تحت مدیریت نیز به انجام رسیده و به دنبال آن واگذاری ۲۸ همت اموال مازاد و ۲/۶ همت سهام مازاد تا پایان دیماه سال جاری توسط بانکها رقم خورده است.
بررسی چالشهای عمده مرتبط با نظام بانکی و برنامه ریزی برای رفع چالشهای مذکور و بررسی مدل کسبوکار بانکها بهمنظور شناسایی حوزههای تغییر و مسائل مرتبط با آن نیز در وزارت اقتصاد دنبال شده است.
پرداخت بیش از ۹۹ درصد تسهیلات جهش تولید مسکن از سوی بانکهای تحت مدیریت دولت
بر اساس گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شروع قانون جهش تولید مسکن تا تاریخ ۱۴/۱۱/۱۴۰۳ تعداد یک میلیون و ۹۲۴ هزار و ۸۶۸ واحد به بانکها معرفی شدهاند که البته یک میلیون ۶۴۸ هزار و ۵۰۹ متقاضی به بانکهای عامل مراجعه نمودهاند که از مجموع مراجعهکنندگان، تعداد یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۷۷۹ نفر تشکیل پرونده دادهاند و از مجموع پروندههای تشکیل شده ۹۹۷ هزار و ۱۸۸ واحد به مرحله انعقاد قرارداد رسیدهاند و به ۸۸۰ هزار و ۷۸۴ واحد، جمعاً بالغ بر ۲۱۳ همت تسهیلات پرداخت شده است.
برایناساس ۹۹.۲۲ درصد تسهیلات پرداخت شده قانون جهش تولید مسکن در سال جاری از سوی بانکهای دولتی و خصوصی شده یعنی بانکهای تحت مدیریت وزارت اقتصاد پرداخت شده است.
طی سال ۱۴۰۳ مجموعاً مبلغ ۳۳ هزار و ۸۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به متقاضیان پرداخت شده است. همچنین طی سال جاری مبلغ ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بابت تسهیلات قرضالحسنه مشاغل خانگی (وفق تبصره ذیل ماده (۶) قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی) به معرفیشدگان مربوطه پرداخت شده است.
در همین حال در سال جاری ۱۹۷ همت تسهیلات ازدواج و ۴۵ همت تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده است، این در حالی است که سهمیه ابلاغی ۱۱ ماهه سال جاری ۱۴۴ همت بوده است.
از ابتدای سال جاری، جهت تسریع در اعطای تسهیلات قرضالحسنه ازدواج و فرزندآوری و کاهش صف دریافت تسهیلات و نیز بهمنظور کاهش تبعات اجتماعی ناشی از طولانیشدن صف، باوجود سیاست انقباضی جهت کنترل نقدینگی و تورم، بانکهای قرضالحسنه مهر ایران و رسالت به لیست بانکهای پرداختکننده تسهیلات اضافه شدهاند و ۵۰ همت از منابع سپردههای قانونی بانکها نزد بانک مرکزی برای تأمین منابع مورد نیاز آزادسازی شده است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
تامین مالی
۱۷۵ همتی بانک مسکن برای ساخت بیش از ۳۷۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی
از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا هفتم اسفندماه امسال، قرارداد ۳۷۸ هزار و ۸۸۰ واحد نهضت ملی در بانک مسکن در قالب ۵۶ هزار و ۸۶۰ پروژه با اعتباری بالغبر ۱۷۵ هزار و ۸۳۱ میلیارد تومان به امضا رسید.
از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا هفتم اسفندماه ۱۴۰۳، مجموعاً 472 هزار و 378 واحد مسکونی در قالب 87 هزار و 984 پروژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سازمان همیاری شهرداریها، صندوق مسکن، قرارگاه امام حسن(ع)، سازمان صداوسیما، اتاق تعاون ایران، وزارت آموزشوپرورش، وزارت جهاد کشاورزی و خودمالکان شهری و روستایی به بانک مسکن معرفی شده است که ۲۸ درصد از این واحدها خودمالک هستند.بانک مسکن تا تاریخ مذکور، نسبت به پرداخت 121 هزار و 594 میلیارد تومان سهمالشرکه برای ساخت پروژههای نهضت ملی مسکن اقدام کرده است.
بر این اساس، بانک مسکن با پرداخت به موقع سهمالشرکهها متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژهها، تاکنون به بیش از ۶۵ درصد از تعهدات خود در این طرح عمل کرده است.
تا هفتم اسفندماه امسال، 88 هزار و 937 واحد مسکونی نهضت ملی در بانک مسکن به بهرهبرداری و فروش اقساطی رسیده است که بالاترین عملکرد در کل شبکه بانکی بوده و روند فوق با جدیت پیگیری میشود.
عملکرد تاثیرگذار این بانک در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن نشان از همت مضاعف، جهتگیری مسئولانه و کار جهادی برای خانهدار شدن مردم دارد.
مدیر عامل پست بانک ایران و هیات همراه به استان البرز سفر کردند
بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران و هیات همراه، با هدف نظارت بر عملکرد شعب و باجه های بانکی روستایی، حضور در طرح رویداد راه حلیابی و شورای اداری مدیریت شعب استان، 11 اسفند ماه سال جاری برای سفری یک روزه به استان البرز، سفر کردند.
مدیرعامل با همراهی محمد غلامی مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل حوزه مدیریت، سید رحمان حسین پور رئیس اداره کل روابط عمومی و محمود یوسفی مدیر شعب استان البرز از شعبه مرکزی کرج، باجههای بانکی روستایی ملارد و مارلیک و طرح تسهیلاتی آراکو بازدید خواهند کرد.
همچنین سید اصغر جلیلی نیا رئیس هیات مدیره به همراه آناهیتا امیرحسینی رئیس اداره کل سرمایه انسانی و رفاه و معاون استان از شعبه ملک آباد، باجههای بانکی روستایی عرب آباد و زعفرانیه و طرح های تسهیلاتی گلخانه حسن سلطان و شرکت هوای ناب باران بازدید و در شعب و باجههای روستایی با کارکنان و مسئولان باجهها در مورد مسائل و مشکلات کاری گفتوگو میکنند.
در گروه سوم فرهاد بهمنی عضو هیات مدیره، حمید قیطاسوند رئیس اداره کل سازمان و بهبود روشها و وحید اصفهانی رئیس اداره کل هماهنگی امور اجرایی شعب و باجهها از شعبه فردیس، باجههای بانکی روستایی فرخ آباد و خوشنام و طرح تسهیلاتی مجتمع گردشگری کندلوس بازدید خواهند کرد.
همچنین آرش شهرکیکیا مدیرامور شعب استانهای تهران، البرز، قم و سمنان به همراه مسعود مهدوی سعیدی رئیس اداره کل خزانه داری و نظامهای پرداخت، مریم خوجانی سرپرست اداره کل پایش عملکرد شعب و باجهها و شهرام اخلاقی کارشناس بازاریابی و روابط عمومی از شعبه هشتگرد، باجههای بانکی روستایی ابراهیم آباد و دنگیزک و طرحهای تسهیلاتی شرکت فراکلان و محب سلامت بازدید میکنند.
شرکت در طرح رویداد راه حلیابی و حضور در جلسه شورای اداری به منظور ارائه گزارش، بررسی عملکرد و برنامههای آتی مدیریت شعب استان و آگاهی از دیدگاهها و نظرات مسئولان واحدهای ستادی و شعب از دیگر برنامههای سفر یک روزه مدیرعامل و هیات همراه، به استان البرز است.
مدیر عامل بانک ملی ایران تاکید کرد:
کسب سهم مناسب از بازار با انسجام، کارِ گروهی و اهتمام همکاران
مدیر عامل بانک ملی ایران در جلسه بررسی عملکرد طرح اقتدار ملی بر انسجام، کارگروهی و به کارگیری همه توان کارکنان در صف و ستاد بانک در راستای کسب سهم مناسب و مطلوب از بازار، رشد نقدینگی و مدیریت دارایی و بدهی در بانک تاکید کرد.
دکتر ابوالفضل نجارزاده در این نشست که با حضور اعضای هیات عامل، معاونان، مدیران امور شعب مناطق سه گانه، روسای ادارات کل و ادارات امور شعب استان ها و روسا و معاونان شعب به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد، با تاکید بر این که موفقیت طرح اقتدار ملی برای بانک بسیار با اهمیت است، اظهارداشت: با تلاش و اهتمام همکاران در سال جاری شرایط مناسب و مطلوبی را تجربه کردیم.
وی با بیان این نکته که در سال آینده شاخصه ارزیابی های شعب با استانداردهای جدید بازنگری و تدوین خواهد شد، اظهارداشت: سیاست های اعتباری بانک بزودی ابلاغ خواهد شد تا شعب از تکالیف خود برای سال جدید مطلع شوند.
دکتر نجارزاده با بیان این که برنامه ریزی و بازاریابی موتور محرکه جذب منابع هستند، اظهارداشت: ارتقاء بخش بانکداری جامع، تولید محصولات اثربخش، ارتباط و تعامل گسترده همکاران در شعب با مشتریان و حرکت در مسیری واحد امری لازم و ضروری برای رسیدن به موفقیت است.
وی در ادامه پیگیری وصول مطالبات را در واحد ها مهم دانست و اظهارداشت: با تلاش همکاران برای وصول مطالبات پیش بینی می کنیم منابع خوبی به بانک برگردد که بی شک این منابع به رشد نقدینگی بانک کمک خواهد کرد.
مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این مطلب که کسب سهم از بازار برای بانک بسیار حیاتی و مهم است، افزود: همه کارکنان باید با همه توان برای عملکرد بهتر در بخش مدیریت دارایی و بدهی بکوشند و در این باره تلاش مضاعفی را به کار بندند.
وی در این جلسه ضمن تاکید بر توجه همکاران شعب به برنامه ریزی های دقیق و منسجم و همچنین هم افزایی و هم پوشانی در امور بازاریابی، خواستار توجه بیشتر شعب نسبت به معرفی طرح ها و محصولات بانک به مشتریان درجهت پیشبرد اهداف بانک شد.
مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که انتظارداریم همکاران شعب با اهتمام جدی به رفع ناترازی بانک کمک کنند، افزود: شعب باید در روزهای های پایانی سال با تلاش مضاعف و برنامه ریزی های منسجم زمینه تحول بانک را در راستای سودآوری فراهم کنند تا در پایان سال شاهد کسب سهم حداکثری بانک از بازار و ارتقاء کارنامه عملکردی بانک باشیم.
در ادامه این مراسم روسای ادارات امور شعب خراسان جنوبی، خوزستان، جنوب تهران، گیلان و فارس به تشریح و بررسی موضوعات مربوطه پیرامون امور بانکی پرداختند و بر برنامه ریزی و تولید محصولات جدید، پشتیبانی مطلوب از نصب استند های بانک در جایگاه های سوخت کشور، بکارگیری و استفاده درست و مطلوب از ابزارهای بازاریابی، همکاری های گسترده با مشتریان، تولید محصولات جدید و ارائه خدمات گسترده و شایسته بخش فناوری بانک از واحدها تاکید کردند.
در این نشست تنی چند از حاضران به بیان نظرات و طرح دیدگاه های خود درباره طرح پرداختند همچنین گزارشی از آخرین وضعیت عملکرد واحد های بانک در طرح اقتدار ملی و پاسخگویی به سوالات همکاران توسط دکتر نجارزاده از بخش های پایانی این نشست بود.
سرپرست دفتر برنامهریزی، بودجه و تشکیلات سازمان بیمه سلامت ایران:
فرهنگ سازمانی یکی از پایههای اساسی کیفیت پایدار است
سرپرست دفتر برنامهریزی، بودجه و تشکیلات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: فرهنگ سازمانی یکی از پایههای اساسی کیفیت پایدار است.
صالح مژدهی در همایش مسئولین سیستم مدیریت کیفیت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: فرصت مغتنمی است تا همکاران سازمان یک بار دیگر به عمق مفهوم کیفیت و جایگاه آن در زندگی فردی، اجتماعی و سازمانی خود بیندیشند.
سرپرست دفتر برنامهریزی، بودجه و تشکیلات سازمان بیمه سلامت ایران افزود: شعار این همایش«کیفیت؛ از انطباق تا عملکرد»، پیامی قوی و متعهدانه را با خود دارد؛ این شعار بر اهمیت گذر از مرحله تطابق با قوانین، مقررات و ورود به حوزه واقعی خلق ارزش برای بیمهشدگان و ارتقای کارایی و بهرهوری متمرکز شده است. از اینرو چنین رویکردی از یک طرف بیانگر تحول نگرشی در زمینه کیفیت است و از سوی دیگر، چشمانداز جدیدی برای کارکنان سازمان بیمه سلامت ایران، مدیران و ذینفعان در بر دارد.
وی تاکید کرد: مفهوم کیفیت، فراتر از انطباق در سالهای اخیر به یک ضرورت اجتنابناپذیر در تمامی عرصهها تبدیل شده است. در بسیاری از سازمانها کیفیت به معنای تطابق با الزامات و مقررات تصور میشود.
مژدهی در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما صرف انطباق با استانداردها برای نیل به کیفیت مطلوب کافی است اظهارداشت: پاسخ این سوال، در مضمون شعار این همایش نهفته است. لذا کیفیت واقعی به معنای عملکردی است که ارزش ایجاد کند، موجب رضایت بیمهشدگان شود و بتواند دوام و پایداری سازمان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمهشدگان را تضمین نماید . به عبارت دیگر، انطباق با استانداردها تنها شروع راه است ؛ نقطهای برای آغاز حرکت به سمت بند 10 استاندارد ISO9001:2015 یعنی بهبود مستمر و دستیابی به نتایجی که عینیت بخش کیفیت هستند.
وی با بیان اینکه فرهنگ سازمانی یکی از پایههای اساسی کیفیت پایدار در سازمان اســت اظهارداشت: داشــتن یــک فرهنگ کیفیتمحور، به این معناست که کارکنان در همه سطوح سازمان، کیفیت را به عنوان یک ارزش بنیادین درک کرده و به بهبود آن پایبند باشند. لذا آموزش و توانمندسازی کارکنان در سال آتی به صورت ویژه باید مد نظر قرار میگیرد و همچنین با کمک همکاران استانی باید فضایی در راستای نوآوری و بهبود مستمر ایجاد شود؛ تا بتوان به عنوان ابزاری مهم برای ارتقـای کیفیت در سازمان بیمه سلامت از آن بهرهمند شد.
سرپرست دفتر برنامهریزی، بودجه و تشکیلات سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به معیار نوآوری و فناوری گفت: در عصر حاضر، فناوریهای نوین و هوش مصنوعی نقش بیبدیلی در ارتقای کیفیت ایفا میکند. از سیستمهای مدیریت کیفیت دیجیتال گرفته تا تحلیل دادهها، هوشمندسازی فرایندها و سازمانهای پلتفرمی همگی آنها به سازمانها کمک میکنند که نه تنها به استانداردهای کیفی دست یابند، بلکه بتوانند عملکرد بهتری از خود نشان دهند. استفاده از ابزارهای دیجیتال و فناوریهای جدید، سازمانها را قادر میسازد که با بهرهوری بیشتر و دقت بالاتر، نیازها و انتظارات ذینفعان خود را پیشبینی و بهطور پیوسته از آنها فراتر روند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا انطباق با استانداردهای مختلف به تنهایی برای تضمین کیفیت کافی است تصریح کرد: استانداردها و راهنماها قطعاً ابزارهایی ارزشمند برای دستیابی به حداقلهای کیفی هستند، اما نمیتوانند جایگزین عملکرد واقعی و عینی سازمانها شوند. واقعیت امر این است که استانداردها نقشه راهی را ارائه میدهند، اما بهرهگیری از آنها نیازمند انعطافپذیری و خلاقیت است تا سازمانها بتوانند نه تنها به تطابق، بلکه به تعالی و سرآمدی برسند.
مژدهی با تاکید براینکه چالشهای سازمانها در مسیر کیفیت و دستیابی به کیفیت پایدار و موثر، بیشک بدون مشکل نیست بیان کرد: سازمان ما در حال حاضر با محدودیتهای منابع انسانی، مالی و مقاومت در برابر تغییر روبهرو است، تغییر الگوهای مدیریتی و انطباق با استانداردهای کیفی نیازمند هزینه و سرمایهگذاریهایی است که در شرایط کنونی برخی از آنها برای سازمان چالش برانگیز است. در این میان، نقش مسئولین کیفیت و تواناییهای آنها در برقراری ارتباط موثر با کارکنان و ایجاد انگیزه برای بهبود مستمر، بسیار حیاتی است که انتظار داریم همکاران سازمان با تعامل گروه مدیریت کیفیت نقش بیبدیلی در ایجاد انگیزه و همکاری بین کارکنان ادارات استانی و شهرستانی داشته باشند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.