شماره: 2549 / ۱۴۰۳ دوازدهم اسفند

تعداد بازدید : 0
افزایش ساعت کار مراکز تعویض پلاک در روزهای پایانی سال
مدیرعامل موسسه راهگشا از افزایش ۲ ساعته زمان فعالیت مراکز تعویض پلاک سراسر کشور از دوازدهم تا بیست و هشتم اسفندماه خبر داد.
سردار محمود خوش نشان ضمن اعلام افزایش ساعت کار مراکز تعویض پلاک در روزهای پایانی سال، اظهار داشت: با توجه به تدابیر هیئت رئیسه پلیس راهور فراجا در خصوص روند صعودی تقاضای نقل و انتقال و تعویض پلاک وسایل نقلیه، به منظور جلوگیری از معطل شدن مراجعان و ایجاد ازدحام و تراکم کاری در روزهای پایانی سال در مراکز تعویض پلاک و دفاتر خدمات خودرویی سراسر کشور و همچنین تسهیل و تسریع در ارائه خدمات شماره گذاری و پس از شماره گذاری به متقاضیان، از روز یکشنبه دوازدهم اسفند ماه ساعت کاری مراکز تعویض پلاک و دفاتر خدمات خودرویی (در شهرستانها) سراسر کشور در روزهای شنبه تا چهار شنبه به مدت ۲ ساعت افزایش یافته و از ساعت ۰۷:۰۰ تا ساعت ۱۶:۰۰ امکان دریافت نوبت اینترنتی برای هموطنان فراهم شده است.
وی با بیان اینکه ارائه خدمات به متقاضیان تا آخرین نفری که در مراکز تعویض پلاک حضور دارند انجام خواهد شد، افزود: ساعت کار مراکز در روزهای پنج شنبه از ساعت ۰۷:۰۰ صبح تا ساعت ۱۲:۰۰ ظهر است.
مدیرعامل مؤسسه راهگشا به خدمات گیرندگان، توصیه کرد: برای دریافت خدمات مطلوب حتماً رأس ساعتی که نوبت اینترنتی دریافت کردهاند به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
تعرفههای خودرویی آمریکا
به ضرر فلزات گروه پلاتین میشود
تحلیلگران اظهار کردند اگر تعرفههای مطرح شده از سوی دونالد ترامپ بر واردات خودرو از آمریکا، فروش خودرو را کاهش دهد، تقاضا برای فلزات گرانبهای صنعتی مانند پلاتین و پالادیوم کاهش خواهد یافت.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اوایل ماه جاری، اعلام کرد عوارض بر واردات خودروها از دوم آوریل اعمال خواهد شد. این بدان معناست که واردات به این کشور گرانتر میشود، در حالی که صادرکنندگان به آمریکا با کاهش تقاضا برای خودروهای خود مواجه خواهند شد.
انتظار میرود که پیامدهای این تعرفههای واردات، به فلزاتی نظیر پلاتین، پالادیوم و رودیوم، به عنوان فلزات گروه پلاتین و مورد استفاده در سیستمهای اگزوز خودرو برای خودروهای گازی، دیزلی و هیبریدی، گسترش یابد.
«زین واودا»، تحلیلگر بازار آمریکا در شرکت OANDA گفت: تعرفهها معمولاً تورم را تقویت میکنند و نرخهای بهره را بالاتر نگه می دارند و به طور بالقوه رشد اقتصادی را کاهش میدهند که تقاضا برای پلاتین و پالادیوم را تضعیف میکند.
بخش خودرو تقریباً ۴۰ درصد از تقاضای پلاتین و ۸۰ درصد از فروش پالادیوم در سطح جهان را تشکیل میدهد.
«زین واودا»، انتظار دارد در صورت اعمال تعرفهها بر واردات خودرو از آمریکا، تقاضای جهانی پلاتین یک درصد معادل حدود ۱۰۲ هزار اونس در سال جاری و پالادیوم، چهار درصد معادل ۳۶۴ هزار اونس کاهش یابد.
صنعت خودروی آمریکا به قطعات وارداتی و وسایل نقلیه مونتاژ شده، به ویژه از کانادا و مکزیک به شدت وابسته است. بانک بارکلیز تخمین میزند که مکزیک تا ۴۰ درصد از قطعات خودروهای آمریکا و کانادا بیش از ۲۰ درصد را تامین میکند و غول خودروسازی آلمان فولکسواگن، حدود سه چهارم محصول آمریکای شمالی خود را در مکزیک تولید میکند.
«ویلما سوارتز»، مدیر تحقیقات کاتالیستهای پلاتینیوم (PGM) در شرکت «متالز فوکوس»، گفت اگر تعرفهها، فروش خودرو در آمریکا را تا یک میلیون دستگاه کاهش دهد و اگر ۹۰ درصد از این کاهش، مربوط به موتورهای احتراق داخلی و خودروهای هیبریدی باشد، تقاضای کاتالیستهای پلاتینی میتواند در سال جاری حدود ۱۵۰ هزار اونس کاهش یابد.
طبق گزارش رویترز، هر اونس پلاتین و هر اونس پالادیوم، بیش از دو درصد در ۱۹ فوریه و یک روز پس از اعلام برنامههای تعرفهای خودرو توسط دونالد ترامپ سقوط کردند و از آن زمان تاکنون، به ترتیب حدود پنج درصد و هفت درصد کاهش داشتهاند.
جنرال موتورز در رقابت خودروهای برقی از تسلا جلو زد
جنرال موتورز، سال گذشته، فروش خودروهای الکتریکی را افزایش داد و سهم بازار را با وجود کاهش تقاضا، از شرکتهایی مانند تسلا گرفت.
شرکت خودروسازی جنرال موتورز، میلیاردها دلار را در طول دههها تلاش برای ایجاد یک مسیر الکتریکی، صرف کرده است و خودروهای برقی و هیبریدی پیشرو را عرضه کرده است که در نهایت نتوانستند به فروش انبوه برسند، اما این بار ممکن است متفاوت باشد.
چهار تحلیلگر این صنعت گفتند: این پیشرفت که خط تولید خودروهای برقی محرک آن هستند، نشان میدهد که جنرال موتورز میتواند برای اولین بار خریداران را متقاعد کند که به سمت خودروهای برقی حرکت کنند.
به گفته متخصص خدمات خودرو در شرکت « Cox Automotive»، سهم جنرال موتورز در سه ماهه چهارم از خودروهای الکتریکی آمریکا، به ۱۲ درصد رسید که دو برابر سال قبل بود و پس از تسلا با ۴۴.۴ درصد، در رتبه دوم قرار گرفت. فروش خودروی برقی کادیلاک لیریک جنرال موتورز در سال گذشته، سه برابر شد و به ۲۸ هزار و ۴۰۲ دستگاه رسید و از هر یک از کادیلاکهای بنزینی XT۴، XT۵ و XT۶ پیشی گرفت. فروش شورلت اکوئیناکس و بلیزر با قیمت پایینتر، به ترتیب، ۲۲ درصد و ۴۰ درصد از کل تحویلهای سه ماهه چهارم را به خود اختصاص دادند.
این رشد بر تعهد سرسختانه جنرال موتورز به خودروهای برقی، با وجود ضررهای سنگین و تمایل رقبای این شرکت از جمله فورد و تویوتا برای اولویت دادن به خودروهای هیبریدی تاکید میکند. تحلیلگران، افزایش خودروهای برقی جنرال موتورز را مدیون تعداد فزاینده مدلهای رقابتی آن میدانند که به مشتریان خود، گزینههای الکتریکی بیشتری نسبت به رقبا ارائه میدهد.
جنرال موتورز همچنین در برابر تعرفههای ۲۵ درصدی تهدید شده ترامپ بر کانادا و مکزیک آسیبپذیر خواهد بود، زیرا صدها هزار خودرو در مکزیک تولید میکند.
تویوتا مدتهاست که بر بازار هیبریدی تسلط دارد و با این استدلال که فناوری خودروهای برقی هنوز برای اکثر مشتریان پیشرفته یا مقرون به صرفه نیست، خودروهای برقی کمی میفروشد. خودروهای هیبریدی در سال گذشته، بیش از ۴۰ درصد از ۲.۳ میلیون خودروی فروخته شده تویوتا در آمریکا را تشکیل دادند. فروش هیبریدی فورد با جهش ۴۰ درصدی، به حدود ۱۸۷ هزار دستگاه رسید که تقریباً دو برابر فروش ۹۸ هزار خودروی برقی فورد بود.
بر اساس گزارش رویترز، جنرال موتورز، ۱۱۴ هزار و ۴۳۲ دستگاه خودروی برقی فروخته است. این خودروساز قصد دارد برای سال ۲۰۲۷، خودروهای پلاگین هیبریدی را به عنوان یک راهبرد کوتاه مدت برای رعایت مقررات آلایندگی ارائه دهد، اما برنامهای برای ساخت هیبریدیهای سنتی با هزینه کمتر و عدم نیاز به شارژ ندارد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
نرخگذاری کرایه تاکسیهای برقی عادلانه انجام میشود
رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم تعیین نرخ کرایه تاکسیها براساس توان مالی شهروندان و به صورت عادلانه گفت: در بررسی لایحه نرخگذاری شهرداری، حقوق شهروندان و نه قیمت تاکسیهای لوکس، مبنا قرار خواهد گرفت.
سیدجعفر تشکری هاشمی اظهار کرد: هنوز نرخگذاری سال جدید برای تاکسیهای برقی از سوی شورای شهر انجام نگرفته است اما در زمان اقدام، حتما حقوق شهروندان و نیز توان مالی آنها برای استفاده از این وسایل حمل و نقلی مدنظر قرار خواهد گرفت.
وی همچنین به واردات و خرید تاکسیهای شاسی لوکس واکنش نشان داد و افزود: در حالیکه شهر با مشکلات زیادی در حوزه حمل و نقل عمومی دست به گریبان است لزومی در خرید این گونه تاکسیها در این کلانشهر وجود ندارد.
بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، اگر تاکسی کیفیت بالاتری نسبت به سایر خودروها داشته باشد، تاکسیران اجازه افزایش ۵۰ درصدی نرخ کرایه را دارد. این مصوبه با هدف ترغیب رانندگان به استفاده از خودروهای برقی و ایجاد احساس راحتی برای مسافران تدوین شده است.
علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز در سال جاری خبر از انعقاد قرارداد خرید ۶۵ هزار دستگاه تاکسی، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۱۵۰ هزار موتورسیکلت برقی داده و گفته است که قرار است این خودروها به تدریج به ناوگان شهر تهران اضافه شوند. در تحقق این طرح، تعدادی از خودرو برقی با مجوز وزارت کشور پلاک و در ناوگان حمل و نقل فعال شدهاند. این طرح همچنان در حال توسعه است.
طبق آمار موجود، قرار است تا پایان سال آینده تعداد ۶ هزار دستگاه تاکسی جدید برقی به ناوگان تاکسیرانی افزوده شود. از طرفی، رانندگان تاکسیهای برقی اغلب به دلیل هزینه گزافی که بابت این خودروها پرداخت میکنند، کرایههای بالاتری را از شهروندان مطالبه دارند و این در حالی است که شهروندان هم از استفاده از خدمات این تاکسیهای لوکس امتناع میکنند.
با این حال نرخ کرایه این تاکسیهای برقی به دلیل کیفیت بالاتر و لوکس بودن خودروها، تا ۵۰ درصد بیشتر از تاکسیهای معمولی تعیین شده است، این افزایش نرخ کرایه باعث شده است که برخی از شهروندان تمایلی به استفاده از تاکسیهای برقی نداشته باشند و ترجیح دهند از تاکسیهای معمولی با نرخ کرایه پایینتر استفاده کنند.
سیدجعفر تشکری، رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز پیشتر در اظهارنظری گفته بود که صرف برقی بودن تاکسیها نباید دلیلی برای افزایش نرخ کرایه باشد.
اکنون با توجه به اینکه تعداد تاکسیهای برقی در تهران بسیار محدود است، شهروندانی که تمایلی به پرداخت کرایه بالاتر ندارند، میتوانند از تاکسیهای معمولی استفاده کنند اما با گسترش این خودروعا در شهر میطلبد تدابیری برای کاهش نرخ کرایه این تاکسیها اندیشیده شود تا رانندگان و مسافران از مزایای آن بهرهمند شوند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
وزارت صمت با خصوصی سازی خودروسازان موافق است
محمد اتابک وزیر صمت در حاشیه نشست سراسری استانداران دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با نظارتهای بازار آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز، گفت: بخشی از نظارتها را اصناف بر عهده گرفتهاند و در بخشی که به کالاهای اساسی مربوط است وزارت جهاد، نظارتهای لازم آن را با کمک سازمان حمایت مصرف کنندگان و دیگر سازمانهای نظارتی بر عهده دارد.
وی بر پایه نمایشگاههای بهاره را از اقدامات مثبت برای در دسترس بودن اجناس به مصرف کنندگان معرفی کرد و ادامه داد: امیدواریم با افزایش قیمتهای کمتری مواجه شویم. اجبار ما بر این است که نظارت تشدید شود. درخواست اصلی ما در این رابطه از اصناف است، البته هم اکنون با همکاری آنها شاهد تشکیل پروندههای مختلفی هستیم.
وزیر صمت در رابطه با واردات خودروهای برقی نیز گفت: به تناسب توسعه زیرساختها واردات خودروهای برقی را ادامه خواهیم داد.
اتابک در رابطه با واگذاری دو شرکت خودروسازی به شرکت کروز بیان کرد: موضع وزارت صمت در رابطه با خودرو خصوصیسازی آن است و باید خودروسازی را از سمت دولت خارج کنیم و تصدی انجام ندهیم و سیاست گذاری انجام دهیم و تولید بر گردن دولت است اما باید قسمتی به بخش خصوصی واگذار شود، این شرایط را ادامه میدهیم. دو خودروسازی بزرگ در اولویت هستند.وزیر صمت در پاسخ به پرسش که آیا کروز اهلیت داشت یا نه، گفت: این موضوعی است که باید از وزارت اقتصاد جویا شوید و وزارت صنعت رسماً اعلام کرد که صرفاً با خصوصیسازی موافق است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
عرضه خودروهای وارداتی از هفته آینده
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه خودروهای وارداتی در هفته آینده خبر داد و گفت: متقاضیان میتوانند از این هفته نسبت به وکالتی کردن حساب ها اقدام کنند.
مهدی ضیغمی روز شنبه در نشست خبری برخط با خبرنگاران اظهار داشت: در این هفته همزمان، وکالتی کردن حساب ها به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان و ثبت نام آغاز و هفته آینده عرضه انجام می شود.
وی ادامهداد: در این هفته پس از دریافت مجوزهای لازم عرضه خواهیم داشت و خودروها تنوع و تعداد بالایی خواهد داشت.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوانکرد: این دوره عرضه بر موضوع قیمت هم تاثیر خواهد داشت و همه تلاش ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت، تداوم و عرضه منظم واردات خواهد بود.
وی با اشاره به جزئیات عرضه خودروهای وارداتی، گفت: اکنون در حال جمع آوری اطلاعات از شرکت های واردکننده هستیم، بخش اصلی کار انجام شده است و شرکت ها مدارک و مستندات خودروها و تامین ارز را برای وزارت صمت ارسال کرده اند.
ضیغمی تاکید کرد: متقاضیان برای اطلاع از زمان ثبت نام می توانند به سامانه تخصیص خودروهای وارداتی به نشانی اینترنتی https://saleauto.ir/announcement مراجعه کنند.
بر اساس آمارهای گمرک، از اول شهریور تا ۱۵ دی ۱۴۰۳ تعداد ۲۳ هزار و ۲۶۵ دستگاه خودرو سواری وارد کشور شده که در همسنجی با پارسال ۷.۲ برابر رشد داشته است.
واردات خودرو سواری در بازه زمانی مشابه سال قبل (اول شهریور تا ۱۵ دی ۱۴۰۲) برابر سه هزار و ۲۲۳ دستگاه خودرو به ارزش ۶۳ میلیون دلار بوده است.
واردات خودروهای خارجی از سال ۱۳۹۷ و با تشدید تحریمهای آمریکا علیه ایران به طور کامل ممنوع شد که دلایل آن محدودکردن خروج ارز، حمایت از تولیدات داخلی و افزایش اشتغال بود.
پس از چهار سال ممنوعیت، از بهمن سال ۱۴۰۱ مورد پیگیری قرار گرفت و آیین نامه های آن به تصویب و ابلاغ رسید در نهایت منجر به وارد خودورهای خارجی به کشور شد.
شرکتهای خودروساز با دریافت ارز اقدام به واردات خودروهای وارداتی کرده اند که بخشی از این خودروها وارد شده و بخش دیگر نیز در راه وارد شدن است.
مجموع خودروهای وارد شده به کشور از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۳۵ هزار و ۱۲۷ دستگاه خودرو سواری نو بوده که از گمرکات کشور ترخیص قطعی شده است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
ساخت موتور احتراقی جدید در مرسدس بنز
گروه مرسدس بنز سرگرم طراحی یک موتور احتراقی جدید است و بر روی نسل جدید موتور احتراقی «وی ۸»، کار میکند.
واحد عملکرد AMG این شرکت آلمانی، برخلاف تصمیم قبلی برای توقف طراحی موتورهایی که با سوختهای فسیلی کار میکنند، سرگرم کار روی نسل جدید موتور «وی ۸» است. یک باتری کوچک و یک موتور برقی برای نیروی بیشتر، همراه این موتور خواهد بود.
مرسدس مانند سایر خودروسازان، پیش از این اعلام کرده بود فراتر از نسل موتوری که برای رعایت مقررات آلایندگی اتحادیه اروپا طراحی کرده است، دیگر موتورهای احترافی جدیدی نخواهد ساخت. اما از زمانی که موتور «وی ۸» قدیمی، از لاین رده پایین خارج شده است، AMG سهم بازار خود را به واحد موتور اسپرت «ام» بی ام دبلیو تسلیم کرده است.
این شرکت طراحی موتور جدید «وی ۸» با یک سیستم برقی هیبریدی ملایم را یک «تحول استراتژیک» توصیف کرد.
مرسدس تنها خودروسازی نیست که به لاین موتور احتراقی خود باز میگردد. شرکت پورشه هم اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرد از افزودن موتور احتراقی بیشتر و مدلهای پلاگین هیبریدی پس از فروش مایوس کننده خودروی برقی، متحمل ۸۰۰ میلیون یورو (۸۳۱ میلیون دلار) زیان خواهد شد.مرسدس، قبلا تغییر جهت خود را اعلام کرده بود و به تازگی، هدف برقی سازی را پنج سال عقب انداخت و سرمایه گذاری خود در موتورهای احتراقی را مجددا مورد تاکید قرار داده بود.بر اساس گزارش بلومبرگ، این خودروساز اکنون انتظار دارد هیبریدی ها و خودروهای برقی، نیمی از فروش را تا سال ۲۰۳۰ شامل شوند. هدف اولیه که در سال ۲۰۲۱ تعیین شده بود، خط تولید تمام برقی را تا سال ۲۰۲۵، پیش بینی کرده بود.
پارس خودرو پیشگام رفع ناترازی در میان خودروسازان
خودروهای هیبریدی، برقی و پلاگینهیبریدی در بازار ایران همچنان از نظر تیراژ عرضه، به سطح و جایگاه متناسب با شرایط و وضعیت حاکم بر اقتصاد، محیط زیست، میزان مصرف سوخت و مشکلات مرتبط با تأمین انرژی و ناترازی نرسیدهاند؛ اگرچه برخی شرکتهای واردکننده در زمینه واردات محدود تعداد اندکی از خودروهای پلاگینهیبریدی، گامهایی برداشتهاند، اما همچنان در جلب اعتماد مشتریان و ایجاد حس پشتیبانی فروش و خدمات پس از فروش آنان سوالاتی وجود دارد.
در هفتههای گذشته و برای نخستینبار در میان خودروسازان ایرانی، شرکت پارسخودرو محصولی با نام رووی erx۵ را معرفی کرد که براساس برنامههای اعلامی از سوی این شرکت، قرار است پس از انجام مراحل اداری و تعیین نهایی قیمت، در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی بهفروش برسد.
این اقدام پارسخودرو را میتوان یک حرکت جسورانه و آیندهنگرانه تلقی کرد؛ از سویی این خودروساز در بین سه خودروساز نخست کشور، خود را بهعنوان پرچمدار ورود به عرضه خودروهای دارای فناوریهای نوین نظیر پلاگینهیبرید معرفی کرده که حاکی از توان مهندسی پارسخودرو پس از سالها همکاری مشترک با برندهای مطرح جهانی نظیر رنو و نیسان است؛ واقعیت آن است که فناوری پلاگینهیبریدی یک قابلیت و پارادایم جدید در صنعت خودرو حداقل در بازار ایران بهشمار میرود و اگر یک خودروساز داخلی بتواند وارد فاز عرضه اولیه و در نهایت تولید مشترک محصولاتی با برخورداری از این فناوری شود، نشاندهنده وجود ظرفیت و قابلیت بالا در این خودروساز برای تولید، فروش و ارائه خدمات پس از فروش به چنین سگمنتی از محصولات خودرویی است که شرکت پارسخودرو نشان داده از چنین ویژگیهایی برخوردار است. با این تفاسیر، سومین خودروساز بزرگ ایرانی، حالا تبدیل به نخستین واردکننده، عرضهکننده و با درصد احتمال بالا در آینده، تولیدکننده خودروهای پلاگینهیبریدی در ایران شده است.
نکته دیگری که در داستان ورود خودرو رووی erx۵ به بازار ایران توسط پارسخودرو باید مدنظر قرار گیرد، آینده نگری این شرکت و شجاعتی است که این خودروساز ایرانی به خرج داده تا ضمن فاصله گرفتن از روش های سنتی و معمول سابق، بههرحال، ریسک تغییر و گام نهادن در دنیای جدید را بپذیرد و وارد فاز عرضه خودرو پلاگینهیبریدی شود؛ همانگونه که در این ایام تقریباً آحاد ملت ایران، درک کاملی از واژه ناترازی انرژی پیدا کردهاند، مشکل اصلی و چالش مهم کشور موضوع کمبود منابع انرژی، آلودگی هوا و ضرورت صرفهجویی هرچه بیشتر تا فراهم شدن امکانات و منابع جدید است؛ ورود یک خودرو با فناوری شارژ آسان و استفاده از برق شهری، در کنار مصرف سوخت بسیار پایین که بنابر کاتالوگ رسمی شرکت تولیدکننده ۳.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده، امکانی را در اختیار مصرفکنندگان قرار میدهد تا دستکم برای مصارف درونشهری، از فناوری شارژ برقی برای خودرو رووی erx۵ استفاده کرده تا بدین طریق، نقش خود را در کاهش مصرف بنزین و حفظ محیط زیست ایفا کنند؛ این قابلیتی است که شرکت پارسخودرو تلاش میکند آن را در اختیار شهروندان قرار دهد و تعهد خود به آینده این سرزمین را در زمینههای یاد شده بیان نماید.
رووی erx۵ که بهطور کلی استانداردهای آلایندگی یورو۶ را با موفقیت کامل پاس کرده، از یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۸۰ کیلووات و ۲۷۰ نیوتنمتر گشتاور برخوردار است و باتری لیتیوم فسفاتی آن، ظرفیتی معادل ۱۲.۳ کیلووات ساعت دارد و به سادگی هرچه تمامتر در مدتزمان ۴ ساعت با استفاده از برق ۲۲۰ ولت شهری AC به شارژ کامل میرسد و با همین میزان شارژ میتواند بدون آلایندگی و با کمترین تولید صدا، ۶۱ کیلومتر را با حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت پیمایش کند؛ این اعداد و مکانیزم شارژ رووی erx۵ نشان میدهند که قابلیت موتور و سیستم الکتریکی این خودرو برای مصارف گوناگون بهویژه مصرف شهری بسیار ایدهآل بوده و درصورت موفقیت در عرضه و آغاز تولید مشترک در پارسخودرو، واقعاً راهگشای وضع آلودگی هوا و کمبود سوخت است.
بههرحال در نهایت آنچه که در زمینه معرفی خودرو شاسیبلند رووی erx۵ توسط پارسخودرو حائز اهمیت شایانی است، قدم نهادن یک خودروساز ایرانی در مسیر فناوریهای جدید، تلاش برای فاصلهگرفتن از جریان تولید سنتی محصولات تنفس طبیعی معمول در صنعت خودرو ایران، هدفگذاری برای ایفای نقش جدیتر و مسئولانهتر در زمینه کاهش مصرف سوخت و کمک به بهبود وضعیت هوا و محیط زیست است که جا دارد مورد حمایت عمومی قرار گیرد؛ شرکت پارسخودرو پرچمدار یک حرکت نوین در کشور شده و یقیناً سایر خودروسازان بزرگ و شناختهشده کشور در آینده در مسیری که پارسخودرو در آن پیشگام شده، قدم خواهند گذاشت.
جریمه ۲۹۴ هزار خودرو برای ورود به محدوده «خط ویژه» در سال جاری
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از جریمه ۲۹۴ هزار خودرو برای ورود به محدوده «خط ویژه» خبر داد.
سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: «خط ویژه» مسیری است که با علائم، تابلو، رنگها یا موانعی نسبت به خطوط عادی تردد، متفاوت میشود و برای تردد برخی خودروهای خاص در نظر گرفته میشود.
وی افزود: بر همین اساس، تنها برخی خودروهای خاص مانند اتوبوسها و خودروهای امدادی اجازه تردد از این خطوط ویژه را دارند؛ این در حالیست که متأسفانه ما شاهد هستیم که در تهران، برخی رانندگان برای فرار از تصادفات و ترافیک، وارد این خطوط میشوند و به صورت غیرمجاز تردد میکنند.معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همکارانم از طریق استقرار در معابر و یا رصد فیلم دوربینها، با رانندگان متخلف برخورد میکنند به نحوی که در ۱۱ ماهه امسال، ۲۹۴ هزار خودرو و ۱۹۴ هزار موتورسیکلت برای تردد غیرمجاز در خطوط ویژه جریمه شدهاند.سرهنگ کشیر از رانندگان خواست تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، به کاهش تصادفات و ایجاد نظم ترافیکی کمک کنند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.