شماره: 2550 / ۱۴۰۳ سيزدهم اسفند

تعداد بازدید : 0
اخبار
عضو هیات مدیره بانک مسکن؛
مستندسازی مهمترین کار شعب در مبارزه با پولشویی است
بیدی عضو هیات مدیره بانک مسکن در دوره آموزشی مبارزه با پولشویی گفت: مهمترین کاری که شعب میتوانند در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم انجام دهند مستندسازی رفتار مالی مشتریان است. احمد بیدی عضو هیات مدیره بانک مسکن که در نشست «مبارزه با پولشویی؛ انتظارات و خواستههای مراجع نظارتی» سخن می گفت؛ بر لزوم مستندسازی رفتار مالی مشتری در شعب تاکید کرد.وی با اشاره به تصویب قانون مبارزه با پولشویی و اصلاحات بعدی آن بیان کرد: براساس این قانون و اصلاحیههای بعد از آن، بر اهمیت مبارزه با پولشویی در بانک تاکید شده است.عضو هیات مدیره بانک مسکن اهمیت این مسئله را در سه منظر و سطح درون سازمانی، کشوری و بین المللی بررسی کرد و گفت: از منظر درونسازمانی، باید مقررات مربوطه در همه ارکان بانک اجرا شود.بیدی در مورد مستندسازی در شعب در زمینه مبارزه با پولشویی گفت: با مستندسازی بخش زیادی از مسائل مبارزه با پولشویی در بلندمدت حل میشود و میتوان جریان وجوه را مورد بررسی قرار داد.وی در مورد موضوع فنآوری در مبارزه با پولشویی در بانک مسکن عنوان کرد: برنامهای با همکاری ادارات کل فنآوری اطلاعات و مبارزه با پولشویی برای ارائه به بانک مرکزی تدوین شده تا مشکلات مربوط به تحلیل، ردیابی و رصد تراکنش برطرف شود.عضو هیات مدیره بانک مسکن بیان کرد: تمرکز بر تحلیل بخشنامههای وارده باعث جلوگیری از تفسیرهای متنوع و متعددی در بانک خواهد شد.
گسترش فرهنگ قرضالحسنه با طرح مهربانی بانک ملی ایران
طرح مهربانی بانک ملی ایران با ایجاد فضایی مناسب برای مشارکت خانوادگی و تقویت فرهنگ قرضالحسنه، نقش مؤثری در افزایش همبستگی اجتماعی ایفا کرده است. در شرایط کنونی اقتصاد و با توجه به مشکلات مالی برخی خانوارها، این طرح توانسته است به عنوان راهکاری موثر برای دریافت تسهیلات و تقویت تعاملات مثبت اقتصادی میان افراد شناخته شود.یکی از ویژگیهای مهم طرح مهربانی، ایجاد اعتماد مالی میان اعضای خانواده و حتی اقوام دورتر است. بسیاری از افراد با اطمینان از بازگشت پولشان، حاضر میشوند مبلغی را به بستگان خود قرض بدهند تا آنها بتوانند با استفاده از این طرح وام دریافت کرده و پس از آن، قرض را بازگردانند.این ویژگی موجب شده است که اعتماد و همدلی در میان اعضای جامعه افزایش یابد و مردم در شرایط سخت اقتصادی، با آرامش خاطر بیشتری به یکدیگر کمک کنند.طرح مهربانی بانک ملی ایران، علاوه بر ارائه یک راهکار مالی مناسب، به حرکتی اجتماعی برای تقویت همبستگی خانوادگی و افزایش تعاملات مثبت در جامعه تبدیل شده است. این طرح با کاهش نگرانی از بازگشت پول، مسیر جدیدی برای مشارکت مالی و کمکرسانی میان اعضای خانواده و جامعه فراهم کرده و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است.
سرپرست مدیریت
امور استانها و شعب بانک توسعه تعاون منصوب شد
دکتر علی سرزعیم، سرپرست بانک توسعه تعاون با صدور حکمی علی وفایی را به عنوان سرپرست مدیریت امور استانها و شعب منصوب کرد. در بخشی از حکم سرزعیم آمده است: با توجه به تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به سمت سرپرست مدیریت امور استانها و شعب در معاونت امور استانها و بازاریابی منصوب میگردید. امید است با اتکال به خداوند متعال در انجام امور محوله موفق و موید باشید.وفایی پیش از این مدیریت شعب استانهای تهران، مرکزی و ایلام را بر عهده داشته است.وفایی در دوره مدیریت شعب استان تهران، در چهار شاخص جذب منابع، پرداخت تسهیلات، وصول مطالبات و سوددهی به رتبه برتر دست پیدا کرده است.وی در دوره مدیریت شعب استانهای مرکزی و ایلام نیز به رتبه برتر دست پیدا کرده بود.
تقدیر از بیمه تعاون
با اهدای تندیس ملی
رعایت حقوق مصرفکنندگان
در بیست و سومین همایش ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان که در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد، شرکت بیمه تعاون به عنوان تنها شرکت بیمهای موفق به دریافت تندیس نقرهای ملی رعایت حقوق مصرفکنندگان شد. در این همایش، تندیس نقرهای ملی رعایت حقوق مصرفکنندگان به سید روحاله علیپور یزدی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون اهدا شد.بیمه تعاون، تنها شرکت بیمهای بود که موفق به اخذ این تندیس شد. در این دوره از همایش بیش از ۳۰۰ شرکت حضور داشتند که تنها ۴۹ شرکت موفق به دریافت تندیس و گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان شدند.این موفقیت، نشان از تعهد شرکت بیمه تعاون به رعایت حقوق مصرفکنندگان و ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان خود دارد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
جشنواره ”تراکنش برنده-حساب برنده“ با ۵۵ میلیارد ریال جایزه نقدی
بانک پاسارگاد و شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در راستای افزایش رضایت مشتریان و توسعه خدمات بانکداری الکترونیک، جشنواره “تراکنش برنده-حساب برنده” را برگزار میکنند.
در این جشنواره اشخاص حقیقی دارنده دستگاههای کارتخوان پاسارگاد از اسفندماه سال جاری تا پایان فروردینماه سال ۱۴۰۴، میتوانند علاوهبر بهرهمندی از مزایای همیشگی، از جوایز ویژه این جشنواره بهرهمند شوند.
جشنواره “تراکنش برنده-حساب برنده” فرصتی استثنایی برای پذیرندگان فراهم میکند تا با انجام تراکنش با تعداد و مبلغ بیشتر و همچنین حفظ و ماندگاری منابع در سپردههای متصل به دستگاه کارتخوان، شانس خود را برای برنده شدن جوایز نفیس افزایش دهند.
علاوه بر جوایز، پذیرندگان حقیقی واجد شرایط میتوانند با افزایش میزان مراوده و تراکنش از تسهیلات مبتنی بر مراوده ویژه پذیرندگان تا ۲ برابر سقف تسهیلات عادی “مبتنی بر مراوده” و همچنین دریافت دسته چک بهرهمند گردند.
در ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۴، قرعهکشی نهایی جشنواره برگزار خواهد شد و شرکتکنندگانی که حداقل ۱٫۸۰۰ امتیاز کسب کرده باشند، در قرعهکشی یک جایزه بزرگ به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، یک جایزه ویژه به ارزش ۵ میلیارد ریال، ۲۰ جایزه یک میلیارد ریال و ۲۰ جایزه ۴۰۰ میلیون ریالی شرکت داده میشوند. پذیرندگان حقیقی که در هر دو ماه شروط جشنواره را رعایت کردهاند، شانس برنده شدن جایزه یک میلیاردی را خواهند داشت.
جوایز هفتگی این جشنواره شامل ۱۲جایزه یک میلیون تومانی و جوایز ماهانه شامل پنجاه جایزه یک میلیون تومانی، بیست جایزه ده میلیون تومانی، ده جایزه سی میلیون تومانی خواهد بود.
در پایان دو ماه نیز برنده خوش شانس جایزه بزرگ یک میلیارد تومانی، با انجام قرعهکشی از بین تمامی پذیرندگان مشمول، انتخاب خواهد شد.
مشتریان گرامی برای شرکت در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به تارنمای بانک پاسارگاد به نشانی bpi.ir یا تارنمای شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد به نشانی pep.co.ir مراجعه فرمایند.
تهرانیها مصرف آب را
۲۰ درصد کاهش دهند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از شهروندان خواست با توجه به کاهش ۴۵ درصدی بارندگیها، مصارف خود را ۲۰ درصد کاهش دهند.
محسن اردکانی مدیرعامل آبفای استان تهران روز یکشنبه با حضور در برنامه تلویزیونی سرانه مصرف هر شهروند تهرانی را ۲۵۰ لیتر در شبانهروز اعلام کرد و افزود: این میزان با توجه به الگوی ۱۳۰ لیتری سرانه مصرف، رقم بسیار بالایی است.
مدیرعامل آبفای استان تهران شمار مشترکان خوشمصرف شرکت آبفای استان تهران را که مطابق با الگوی ۱۲ مترمکعبی به ازای هر خانوار در ماه، آب مصرف میکنند، حدود ۳۵ درصد مجموع مشترکان دانست.
اردکانی افزود: این در حالی است که ۶۰ درصد مشترکان به عنوان مشترکان پرمصرف تا دو برابر الگوی تعیینشده، آب مصرف میکنند و بیش از پنج درصد مشترکان نیز با مصرف بیش از دو برابر الگو، به عنوان مشترکان بدمصرف محسوب میشوند.
وی ادامه داد: شایسته نیست در شرایطی که تهران در پنجمین خشکسالی پیاپی قرار گرفته و ناترازی شدیدی بین منابع و مصارف ایجاد شده است، برخی از شهروندان تا ۵۰۰ لیتر در شبانهروز آب مصرف کنند.
مدیرعامل ابفای استان تهران از برخورد با مشترکان بدمصرف خبر داد و گفت: برای این دسته از مشترکان در نوبت نخست اخطار صادر میشود و در صورت بیتوجهی، محدودیت موقت و در بار سوم محدودیتهای بیشتری ایجاد خواهد شد.
اردکانی با این حال از همه شهروندان تهرانی درخواست کرد: مصارف آب خود را در ایام خانهتکانی ۲۰ درصد کاهش دهند.
وی منابع آب موجود و در دسترس را با توجه به شرایط بارندگیها محدود خواند و گفت: افزون بر کاهش بارندگیها، استان تهران هماکنون با بودجه برفی ضعیفی نیز مواجه است و با وجود هوای سرد حاکم بر این استان در روزهای اخیر، بارشهای برفی ضعیفی رخ داده است و در چنین شرایطی، باید با مدیریت فشار در شبکه توزیع و همکاری شهروندان در استفاده بهینه از آب و مدیریت مصرف، از منابع موجود برای ماههای پیش رو و فصل گرما محافظت کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در باره اینکه آب تهران جیره بندی میشود یا خیر، گفت: در حال حاضر برنامهای برای نوبتبندی آب نداریم.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 1
اعلام کارمزدهای صدور و تراکنش های کارت رفاهی متصل به اوراق گام
کارمزدهای مربوط به صدور کارت رفاهی متصل به اوراق گام و تراکنشهای ذیربط، پس از تصویب در هیأت عامل بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شد.
پیرو بخشنامههای منتهی به بخشنامه شماره ۲۶۳۳۱۱/۰۲ مورخ ۲۹/۱۰/۱۴۰۳ در ارتباط با ابلاغ کارمزد برخی خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی و با عنایت به ابلاغ شیوهنامه کارت رفاهی متصل به اوراق گام طی بخشنامه شماره ۳۱۰۳۹۶/۰۲ مورخ ۱۹/۱۲/۱۴۰۲ کارمزدهای مربوط به صدور کارت رفاهی متصل به اوراق گام و تراکنشهای ذیربط، به شرح زیر در جلسه مورخ ۲۵/۱۱/۱۴۰۳ هیأت عامل بانک مرکزی به تصویب رسیده است:
۱- کارمزد کارت رفاهی متصل به اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) (به صورت اقساط مساوی در دوره بازپرداخت) حداکثر به میزان (۳) درصد.
۲- کارمزد تراکنش (بر عهده بانک صادرکننده کارت):مشروط بر تحقق صدور اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) به میزان ۵۰۰ هزار میلیارد ریال، نرخ کارمزد تراکنش مربوط به این اوراق معادل سه برابر کل کارمزد تراکنش خرید عادی بر عهده بانک صادرکننده کارت به شرح ذیل است و در صورت تغییر مدل کارمزد خرید فعلی، مبنای محاسبه سه برابر مدل کارمزد جدید خواهد بود:کارمزد هر تراکنش معادل (۳×۲۴۰ ریال) + (۳× (۰.۰۰۰۷) × (مبلغ تراکنش) ریال و حداکثر تا سقف ۶۰۰،۰۰۰ ریال)
شایان ذکر است کارمزدهای فوقالذکر از تاریخ ابلاغ توسط شبکه بانکی لازمالاجرا میباشد. همچنین اعمال تخفیف برای مبالغ فوق با رعایت مفاد بند (۱) بخشنامه شماره ۳۲۷۸۰/۰۲ مورخ ۱۷/۰۲/۱۴۰۲ موضوع ابلاغ کارمزدهای خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی، امکانپذیر میباشد. ضمناً، تأکید میگردد، کارمزد صدور اوراق بهادار گام یک بار در زمان صدور کارت رفاهی متصل به اوراق گام، مطابق با مفاد بخشنامه شماره ۳۲۷۸۰/۰۲ مورخ ۱۷/۰۲/۱۴۰۲ موضوع ابلاغ کارمزدهای خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی، میباشد.
در خاتمه، تاکید میشود مطالبه و دریافت هرگونه وجه دیگری تحت عنوان کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی خارج از مفاد بخشنامههای ابلاغی بانک مرکزی مجاز نمیباشد.
بانکها موظفند مراتب به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۱۴۹۱۵۳/۹۶ مورخ ۱۶/۰۵/۱۳۹۶ به تمامی واحدهای ذیربط در آن بانک / مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ کرده و بر حسن اجرای آن نیز نظارت دقیق بهعمل آورند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 1
اخبار
حمایت
۱۴۱ میلیارد تومانی بانک کشاورزی از احداث یکی از برترین گلخانههای خاورمیانه
با حمایت مالی ۱۴۱ میلیارد تومانی بانک کشاورزی، گلخانه شیشهای «بنیان طراوت بوژانه» به مساحت 5 هکتار و مجهز به فناوری های نوین در شهرستان دیواندره استان کردستان راهاندازی شده است.
گلخانه هیدروپونیک بوژانه با ظرفیت تولید 2500 تن گوجه فرنگی، یکی از ده گلخانه برتر خاورمیانه است که با استفاده از دانش پیشرفته و سیستمهای هوشمند، شرایط بهینهای را برای تولید چهار فصل گوجهفرنگی باکیفیت فراهم و برای بیش از 100 نفر از مردم منطقه ایجاد اشتغال کرده است.
بر اساس این گزارش، تمامی مراحل از آبیاری و تغذیه گیاهان تا تنظیم دما و رطوبت در این مجموعه بهصورت خودکار کنترل میشود؛ همچنین استفاده از شیشههای برقی هوشمند جهت تنظیم نور خورشید، زنبورهای گردهافشان برای بهبود روند باروری گیاهان و سیستم کشت بدون خاک، از جمله ویژگی های این گلخانه است.
شایان ذکر است، گلخانه بوژانه با سرمایهگذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانک کشاورزی راهاندازی شده و علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی، سالانه هزاران تن گوجهفرنگی درجهیک را به سراسر جهان صادر میکند.
این گزارش می افزاید: بانک کشاورزی با تأمین مالی و حمایت از طرح های نوین بخش کشاورزی، نقش مؤثری در توسعه کشاورزی پایدار، افزایش بهرهوری، اشتغالزایی و رونق اقتصادی مناطق مختلف و تامین امنیت غذایی کشور ایفا میکند.
مدیرعامل بانک سینا خبر داد:
تصویب 34 درصدی افزایش سرمایه بانک سینا در مجمع عمومی فوق العاده
مدیرعامل بانک سینا در مجمع عمومی فوقالعاده این بانک از افزایش 34 درصدی سرمایه بانک از محل سود انباشته و دیگر اندوختهها خبر داد.
مجمع عمومی فوقالعاده این بانک با حضور 73.59درصد از سهامداران، مدیرعامل، اعضای هیئتمدیره، مدیران بانک، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس و بازرس قانونی روز شنبه 11 اسفند ماه سال جاری جهت تصویب افزایش سرمایه بانک برگزار شد که با رأی اکثریت و قاطع سهامداران افزایش سرمایه این بانک به مبلغ پنجاه و سه هزار و پانصد میلیارد ریال تصویب شد.
علی ابدالی، مدیرعامل بانک سینا در این جلسه به الزامات ابلاغی بانک مرکزی و سازمان بورس در خصوص افزایش سرمایه اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تصمیم مجمع عمومی فوقالعاده بانک سینا پس از عملیاتی شدن فرآیند مربوطه، نسبت کفایت سرمایه بانک به عدد مطلوب 9.6 درصد خواهد رسید که این امر عملکرد مناسب بانک بر اساس استانداردهای بانک مرکزی را نشان میدهد.
مدیرعامل بانک سینا با اشاره به عملکرد این بانک در بخش منابع و مصارف نیز خاطرنشان ساخت: این بانک از ابتدای سال تاکنون رشد 42 درصدی را در بخش منابع تجربه کرده که در مقایسه با کل شبکه بانکی توانسته است موفقیت چشمگیری را ثبت کند.
ابدالی تصریح کرد: بانک سینا در زمینه اعطای تسهیلات نیز عملکرد موفقی داشته، به نحوی که شاهد رشد 70 درصدی مجموع تسهیلات پرداخت شده نسبت به سال قبل هستیم.
ابدالی یادآور شد: ارزش سهام بانک سینا در بورس از پایان سال گذشته تاکنون رشد مطلوبی داشته که نشان از واکنش خوب بازار به عملکرد بانک سینا است.
وی در پایان تأکید کرد: اهداف و برنامههای بانک سینا با توجه به چهار راهبرد بانک در بخش توسعه ارزی، توسعه بانکداری اجتماعی، توسعه بانکداری دیجیتال و افزایش مقیاس ترازنامه با جدیت هرچه بیشتر دنبال خواهد شد و سرمایه بانک سینا در راستای مصوبه هیئت وزیران و تأمین استانداردهای لازم و مد نظر بانک مرکزی و سازمان بورس پس از اخذ مجوزهای لازم به 200 هزار میلیارد ریال خواهد رسید.
سرمایه بانک ملت 250 هزار میلیارد تومانی می شود
فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک ملت در مجمع عمومی فوق العاده این بانک که با تصویب افزایش 50 هزار میلیارد تومانی سرمایه آن همراه بود، از افزایش 130 هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک ملت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و رسیدن سرمایه این بانک به 250 هزار میلیارد تومان پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم خبر داد.
فرخ نژاد در این مجمع که با حضور نمایندگان وزارت اقتصاد، سهام عدالت، سازمان حسابرسی، سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی و به ریاست نصر اصفهانی رییس هیأت مدیره این بانک برگزار شد، با اشاره به در دستور کار بودن افزایش سرمایه 130 هزار میلیارد تومانی بانک ملت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها گفت: با عملیاتی شدن این افزایش سرمایه، شاهد سرمایه 250 هزار میلیارد تومانی بانک ملت در سال آینده و افزایش توان خدمات دهی به مشتریان خواهیم بود.
فرخ نژاد با اشاره به افزایش سرمایه 50 هزار میلیارد تومانی بانک ملت از محل سود انباشته در مجمع امروز شنبه چهارم اسفندماه، گفت: با این افزایش سرمایه، جایگاه بانک ملت به عنوان بزرگ ترین بانک بورسی کشور تثبیت و ساختار مالی بانک بهینه می شود و همچنین حقوق صاحبان سهام نیز ارتقا می یابد.
وی با قدردانی از تلاش کارکنان و همراهی و حمایت سهامداران و مشتریان این بانک در سراسر کشور، تاکید کرد:
مشتریان با انتخاب بانک ملت، به ما این فرصت را می دهند تا محصولات به روز و نوآورانه را به آنان ارائه کنیم و این عملکرد خوب را به ثبت برسانیم.
مدیرعامل بانک ملت، به شاخصه های مهم این بانک بزرگ اشاره کرد و افزود: داشتن نیروهای متخصص و توانمند، برند خوشنام و مورد اعتماد مشتریان و سهامداران، پیشرو بودن و تسلط به دانش روز و به کارگیری آن در صنعت بانکداری و همچنین ارتباط خوب با همه ارکان اکوسیستم مالی کشور، از ویژگی های بارز این بانک است که باعث ثبت عملکردی مطلوب در تمامی شاخص ها شده است.
وی ادامه داد: تلاش هیأت مدیره و مدیران بانک ملت بر این است که ضمن حداکثرسازی منافع سهامداران، به منافع و مصالح همه ذینفعان توجه داشته باشند زیرا معتقدند که با رضایت نسبی همه ذینفعان می توان عملکردی مناسب را به ثبت رساند.
مدیرعامل با اشاره به افزایش 311 هزار میلیارد تومانی سپرده های ریالی بانک ملت در مقطع پایان بهمن ماه نسبت به ابتدای سال گفت: در حالی شاهد افزایش 39.6 درصدی سپرده های ریالی بانک ملت هستیم که رشد نقدینگی جامعه در این مدت 25 درصد بوده و تلاش مضاعف کارکنان این بانک به کسب سهم درصد بیشتری از رشد نقدینگی کشور و ارتقای سهم بازار منابعی بانک منتج شده است.
فرخ نژاد در عین حال به افزایش 145 هزار میلیارد تومانی منابع جاری بانک ملت در پایان بهمن ماه و رشد 69.4 درصدی این منابع نسبت به پایان سال گذشته اشاره کرد و گفت: بانک ملت در این شاخص از جایگاه دوم به رتبه نخست نظام بانکی ارتقا یافته و همچنین در زمینه منابع پس انداز با رشدی 42.5 درصدی، کوتاه مدت با رشدی 37.2 درصدی و بلند مدت با رشدی 21.5 درصدی در مقطع بهمن ماه نسبت به پایان سال گذشته، عملکرد درخشانی را به ثبت رسانده است.
وی افزود: بانک ملت با این عملکرد در مجموع چهار سپرده، جایگاه خود را از رتبه سوم به رتبه دوم ارتقا داده است.
فرخ نژاد با اشاره به رشد 28 درصدی خالص مصارف ریالی بانک ملت نسبت به پایان سال گذشته و رتبه نخست بانک ملت در زمینه مانده تسهیلات با فاصله قابل توجه نسبت به بانک های دیگر، گفت: درآمدهای عملیاتی بانک در 10 ماهه ابتدای سال 153 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مقطع مشابه سال گذشته با رشدی 30 درصدی رو به رو شده است.
به گفته مدیرعامل بانک ملت، سهم این بانک از منابع بانک های بزرگ تجاری در پایان سال گذشته 18.9 درصد بوده که با 1.25 واحد رشد به 20.19 درصد افزایش یافته است.
وی همچنین تاکید کرد: بانک ملت در پایان سال گذشته 10.6 درصد از نقدینگی کل کشور را مدیریت می کرده که این رقم در پایان دی ماه امسال به 11.4 درصد افزایش یافته است.
فرخ نژاد با اشاره به افتتاح نخستین مرکز هوش مصنوعی از سوی بانک ملت با مشارکت دانشگاه تهران گفت: به زودی نخستین محصول جدید این مرکز با عنوان دستیار هوشمند به مشتریان عرضه خواهد شد و امیدواریم که از این فناوری به زودی در حوزه اعتبارسنجی، کشف تقلب و بهبود تجربه مشتری هم بهره بگیریم.
مدیرعامل بانک ملت از پرداخت 175.000 فقره تسهیلات در بستر پلتفرم هاب اعتباری خبر داد و یادآور شد: 15 درصد از تسهیلات خرد بانک به صورت مجازی و در بستر فرابانک به مشتریان پرداخت شده است که این موضوع به توسعه بانکداری مجازی و کاهش هزینه غیر بهره ای پول کمک شایانی می کند.
وی به عملیاتی شدن بانکداری ویدئویی در بانک ملت برای نخستین بار در نظام بانکی کشور هم اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 14.000 تماس از سوی مشتریان با این سامانه داشته ایم که نشان دهنده استقبال آنان از این خدمات جدید بانک است.
خالص ارزش خرید صندوقهای طلا در طول امسال به ۴۱.۵ همت رسید
بررسی عملکرد معاملاتی سهامداران حقیقی نشان میدهد این گروه از سرمایهگذاران، ابتدای امسال تا هفته اول اسفند ماه بیشترین اقبال را به صندوقهای سرمایهگذاری کالایی با پشتوانه طلا داشتهاند؛خالص ارزش خرید سهامداران حقیقی در این نوع از صندوقهای سرمایهگذاری، در مدت یادشده، به ۴۱.۵ همت رسیده است.
بررسی روند خالص ارزش خرید سرمایهگذاران حقیقی در صندوقهای سرمایهگذاری کالایی با پشتوانه طلا، نشان میدهد این ابزار در جذب سرمایههای خُرد جامعه موفق بوده است. این موفقیت در کنار کارکرد آن برای متنوع سازی مقاصد و بهینه شدن استراتژیهای سرمایهگذاری و متعاقب آن توسعه بازار سرمایه کشور نقش و اهمیت بسزایی دارد.
بررسیهای مدیریت پژوهش سازمان بورس و اوراق بهادار نشان میدهد صندوقهای سرمایهگذاری کالایی با پشتوانه طلا رتبه اول و صندوقهای سرمایهگذاری در اوراق با درآمد ثابت (قابل معامله) رتبه دوم را از نظر اقبال سهامداران حقیقی کسب کرده و ارزش تجمعی خالص خرید سهامداران حقیقی در این نوع صندوقها ۳۴.۲ همت بوده است.
افزون بر این، صندوقهای سرمایهگذاری اهرمی و بخشی (از نوع سهامی) در رتبه سوم و چهارم اقبال سهامداران حقیقی قرار میگیرند که نشان میدهد این ابزارها نیز توانستهاند گزینه جذابی برای افراد مایل به پذیرش ریسک در بخشی از فعالیت سرمایهگذاری شان باشند.
ارزش تجمعی خالص خرید حقیقی در این دو مقصد سرمایهگذاری به ترتیب ۳.۱ و ۲.۶ همت بوده است.
در عین حال، خالص خرید حقیقیها در ۶ صندوق سرمایهگذاری در بخش مسکن نیز تاکنون حدود ۱.۵ همت بوده است.
در روز ۱۱ اسفندماه با معامله ۱۹۷ کیلوگرم شمش طلا و ۳ هزار و ۶۷۷ قطعه سکه طلا، ارزش کل معاملات گواهی های مبتنی بر طلا به حدود ۲ همت رسید؛ در این روز در بازار صندوق های مبتنی بر طلا ۶۴۳ میلیون واحد صندوق معامله شد و ارزش معاملات صندوق های طلا به ۵.۶ همت رسید.
در بازار گواهی های سپرده مبتنی بر طلا نیز یک میلیون و ۹۷۳ هزار گواهی معادل ۱۹۷ کیلوگرم شمش طلا به ارزش ۱.۷ هزار میلیارد تومان و ۳ هزار و ۶۷۷ گواهی معادل ۳ هزار و ۶۷۷ قطعه سکه به ارزش ۲۷۲ میلیارد تومان فروش رفت و ارزش کل معاملات گواهی سپرده مبتنی بر طلا نیز به حدود ۲ همت رسید.
در قراردادهای اختیار معامله مبتنی بر طلا ۶۹ هزار قرارداد به ارزش ۴ میلیارد تومان دادوستد شد. همچنین ۶ هزار و ۱۹۵ قراردادآتی مبتنی بر طلا به ارزش ۱۹۲ میلیارد تومان منعقد شد.در قراردادهای آتی شاهد کاهش ۱۵۴ موقعیت در مجموع موقعیت های باز قراردادهای مبتنی بر طلا بودیم.
پیام تبریک اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی به مناسبت سالروز تأسیس پژوهشکده بیمه
پژوهشکده بیمه در دوران فعالیت علمی و پژوهشی خود فرازها و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته و تجربه نشان میدهد که هر گاه بر مدار منطق و عقلانیت حرکت کرده، اتفاقات قابل تأملی را در حوزه صنعت بیمه رقم زده است.
تلاشهای بیوقفه، تعصب سازمانی و تعهد کاری در غیاب دانشافزایی معمولاً چیزی جز کوششی بیپشتوانه و کماثر نیست.
طراحی پژوهشگاهها و پژوهشکدهها در کنار نهادها و سازمانهای اجرایی در جهان سابقهای طولانی دارد، هر چند که گاه برخی کژمنشیها و انحراف از معیارها همین مراکز پژوهشی را به ترمز توسعه سازمانی مبدل کرده است.
اگر نگاه مستشاری علمی سازمانها به سمت پژوهشگاهها و مراکز پژوهشی دیگر، معطوف باشد بیشک مسیرهای دستیابی به افقهای اهداف پیشبینی شده، هموارتر خواهد شد.
پژوهشکده بیمه در دوران فعالیت علمی و پژوهشی خود فرازها و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته و تجربه نشان میدهد که هر گاه بر مدار منطق و عقلانیت حرکت کرده، اتفاقات قابل تأملی را در حوزه صنعت بیمه رقم زده است.متأسفانه در برخی موارد نیز تأکید بیهوده بر مباحث کماثر یا پافشاری بر تداوم تحقیقات غیرکاربردی این مجموعه را از روی ریل طبیعی خود منحرف کرده است.
امروز صنعت بیمه به خود میبالد که با هدایت و همراهی پژوهشگران جوان، صاحب اندیشه و ایده پرداز و متعهد به اصول علمی بر پروژههای کارآمد و راهگشا متمرکز شده و با تولید محتوای حرفهای، افقهای تازهتری را پیش روی صنعت بیمه گشوده است.
اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک سالروز تأسیس نهاد علمی و پژوهشی صنعت بیمه، ادامه موفقیتهای پژوهشگران جوان و دانشوران پیشکسوت این مجموعه ارزشمند را از درگاه حضرت حق خواستار است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.