شماره: 2552 / ۱۴۰۳ پانزدهم اسفند

تعداد بازدید : 3
روباتاکسی میتواند فرم فاکتورهای بیشتری را دریافت کند
آیا این میتواند مفهوم روبو ون یا چیز دیگری باشد؟ در طول ارائه، او اشاره کرد که تسلا خودروهای دیگری برای «آینده» دارد که میتواند «چند مسافر» را جابجا کند.
این، همراه با نظرات قبلی رئیس روابط سرمایه گذار تسلا، میتواند به این نکته اشاره کند که تسلا ممکن است فاکتورهای روباتاکسی دیگری در آستین خود داشته باشد.
جاه طلبیهای روبوتاکسی تسلا در حال حاضر سهم آن را افزایش داده است. سرمایهگذاران از وعدههای تسلا برای ارائه یک پلتفرم خودمختاری تجاری عصبانی هستند و همه چیز با اولین خودروی اختصاصی آن شروع میشود: سایبرکب.
در طی یک مرور کلی از سایبرکب در موزه خودرو پترسن، طراح ارشد تسلا، فرانتس فون هولژاوزن اظهار داشت: «ما خودروهای دیگری در خط تولید خود داریم و خودروهای آینده که اساساً چندین مسافر را میبرند. « آیا این میتواند اشاره به کانسپت روبو ون باشد یا اینکه تسلا چیز دیگری برای ناوگان خودروهای خودران آینده خود دارد؟
تسلا گفته است که طراحی سایبرکب با دو صندلی عمدی بوده است. دادهها نشان میدهد که بیشتر سفرهای سواری فقط یک یا دو مسافر را شامل میشوند، به این معنی که تسلا میتواند هزینهها را کاهش دهد و با محدود کردن سایبرکب به دو صندلی، فضای ذخیره سازی را به حداکثر برساند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
قرارداد انتقال سهمیه بنزین از کارت سوخت به حساب بانکی صاحبان خودرو امضا شد
در مراسمی با حضور نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی و شهرداری تهران، قرارداد اجرای آزمایشی انتقال سهمیه بنزین از کارت سوخت به حساب بانکی صاحبان خودرو امضا شد. دیروز سهشنبه( ۱۴ اسفندماه) و در مراسمی که در مجلس شورای اسلامی انجام شد، قرارداد اجرای آزمایشی انتقال سهمیه بنزین از کارت سوخت به حساب بانکی صاحبان خودرو امضا شد.در این مراسم حجت الاسلام موسی احمدی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، محمد صادق عظیمی فر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی و محسن هرمزی معاون حملونقل شهرداری تهران حضور داشتند.
نیسان مورانو مدل ۲۰۲۵ بد نیست،
فقط ناامید کننده است
به عنوان یکی از پیشگامان عصر کراس اوورهای مدرن، استایل عجیب و غریب نسل اول آن تضمین میکرد که هرگز با پس زمینه ترکیب نمیشود؛ و مبادا مورانو کراس کب را فراموش کنیم، شاسی بلند کانورتیبل بدشکل که در نسل دوم معرفی شد. حالا، یک مورانوی جدید وجود دارد. به هر حال، زیرا شاسی زیر پوسته جدید آن تا حد زیادی مشابه مدل قبلی است. اما این یکی عریضتر، کمی طولانیتر است و با خطوط تمیزتر و جلوپنجرهای که آن را V-Motion نمینامید بهتر به نظر میرسد. بدنه کشیده و خط سقف منحنی، حال و هوای اسپرتی را به وجود میآورد و من بسیار آماده بودم که آن را دوست داشته باشم. مورانو ۲۰۲۵ تنها ۲.۶ اینچ عریضتر است، اما این به معنای پهن، صاف و عمودی در جلو است که یادآور یک کاریکاتور فک پهن است. این جلوه توسط جلوپنجره تقویت میشود که شکل V را در گوشهها حفظ میکند تا یکی از بزرگترین پوزخندهای دنیای خودرو را به کراس اوور بدهد.
فولکس واگن ممکن است
کارخانه های آلمان را نبندد
یک توافق میتواند کارها را تا سال ۲۰۳۰ ادامه دهد، اما مذاکرات ادامه دارد.فولکس واگن یک بحران مالی در دستان خود دارد، اما راه حلی وجود دارد که به تعطیلی کارخانه در آلمان ختم نشود. گزارشها حاکی از آن است که مذاکرات در حال انجام به این نکته اشاره دارد که یک توافق میتواند شرایط را حداقل تا سال ۲۰۳۰ ادامه دهد.جزئیات مشخص نیست و هیچ چیز رسمی نیست. گزارشی از بلومبرگ ادعا میکند که مدیریت فولکس واگن برای باز نگه داشتن کارخانهها و بازگرداندن قراردادهای امنیت شغلی در صورتی که کارگران از پرداخت پاداش چشم پوشی کنند، باز است. فراتر از آن، فولکس واگن تولید گلف را از ولفسبورگ به کارخانهای در مکزیک منتقل میکند و تولید خودروهای برقی با برند فولکس واگن را در کارخانه بزرگ این شرکت را متوقف میکند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
خودروی چینی هست، قطعه نیست
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با بیان اینکه پشتیبانی لازم برای تامین قطعات خودروهای چینی در بازار وجود ندارد، گفت: به نوعی شرکت چینی فقط خودرو به مردم فروخته است اما در بخش تامین قطعات برنامه منسجمی ندارد .
در سالهای اخیر، با افزایش محبوبیت خودروهای چینی در بازار ایران، کمبود و گرانی قطعات یدکی این خودروها به یک مشکل جدی برای مصرفکنندگان و تعمیرکاران تبدیل شده است. به نظر میرسد یکی از دلایل کمبود و گرانی لوازم یدکی خودروهای چینی، سودجویی و انحصارطلبی شرکتهای مونتاژ خودروهای چینی است. از آنجا که تنها شرکتهای مونتاژ این خودروها میتوانند بهشکل قانونی قطعات یدکی اصلی چینی را ارائه کنند، میتوانند تاثیر زیادی بر قیمت نهایی داشته باشند.
از طرف دیگر، بهنظر میرسد برخی از این شرکتهای ایرانی تمایل زیادی برای پشتیبانی و ارائه قطعات یدکی ندارند و در مقابل از همه قطعات وارداتی برای مونتاژ خودرو استفاده میکنند. آنها سود بیشتری از فروش خودرو در مقابل فروش قطعات یدکی آن میبرند و بههمین دلیل نیز بیشتر در این حوزه سرمایهگذاری میکنند.
علاوه بر این یک موضوع مهم دیگری مطرح است که سیاست شرکتهای چینی بر ارائه خودرو با قیمت پایین و ارائه قطعات یدکی آن با قیمت بالا است. به عبارتی با این سیاست افراد زیادی با توجه به قیمت مناسب خودروهای چینی، متقاضی خرید آن شوند؛ اما در عمل، این قیمت کم، با پرداختی که برای قطعات یدکی گرانقیمت انجام میشود، جبران میگردد.
در همین زمینه علیرضا نیکآیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران به دغدغه مردم برای تأمین قطعات یدکی خودرو اشاره میکند و به تسنیم میگوید: در بخش خودروهای داخلی تامین قطعات مشکل چندانی ندارد اما چالش جدی ما کیفیت قطعات است که این موضوع باعث شده مردم در استفاده از خودروها هر روز با مشکلات متعددی روبرو شوند.
وی با بیان اینکه برنامهریزی و پشتیبانی لازم برای تامین قطعات خودروهای چینی در بازار وجود ندارد، افزود: به نوع شرکت چینی فقط خودرو به مردم فروخته است اما در بخش تامین قطعات برنامه منسجمی ندارد ما امروز به صورت شناور در تامین قطعات یدکی خودروهای چینی از جمله لوازم برقی و سنسور خودرو مشکل داریم.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت برخی از لوازم یدکی خودروهای چینی با توجه به تنوع بسیار رقم های بالایی دارد، تصریح کرد: در این میان حضور قطعات تقلبی هم بر حجم مشکلات مصرف کنندگان اضافه کرده است. در این میان اجرای کدهای شناسه کالا می تواند نقش موثری را در جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور داشته باشد.
بهنظر میرسد حل مشکل کمبود و گرانی لوازم یدکی خودروهای چینی، نیاز به تغییرات چندجانبه و سیاستهای دولت دارد. از یک سو لازم است مونتاژکنندگان قطعات خودروهای چینی به ارائه قطعات باکیفیت و اصلی، آن هم بهمیزان کافی ملزم شوند. از طرف دیگر تغییر در اختصاصدهی ارز نیز میتواند مشکل را تا حد زیادی حل کند.
البته نمیتوان تاثیر قیمت بالای ارز را بر افزایش قیمت قطعات یدکی خودروهای چینی نادیده گرفت. افزایش قیمت ارز، در چند سال اخیر سبب شده است که قیمت قطعات یدکی خودروهای چینی نیز تا حد زیادی افزایش یافته و برای مصرفکننده نهایی مشکل ایجاد کند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
غول خودروهای برقی چینی در اروپا کارخانه میزند
«استلا لی»، معاون اجرایی شرکت خودروسازی «بیوایدی» (BYD)، اظهار کرد که غول خودروهای برقی چینی، ساخت کارخانه سوم در اروپا را مورد بررسی قرار داده است.
یکی از سخنگویان شرکت خودروسازی «بیوایدی» گفت که این طرح ها در این مرحله، صرفاً حدس و گمان است و تصمیمات اتخاذ شده، در آینده به مرحله اجرا در خواهد آمد و از بیان محلهای احتمالی مورد نظر برای کارخانه جدید اجتناب کرد. انتظار میرود که در یک و نیم تا دو سال آینده، تصمیم گیری درباره ادامه این طرح، انجام شود.
این اطلاعات در مصاحبهای با نشریه آلمانی اتومبیل وچ (Automobilwoche) در روز دوشنبه ارائه شد.
«بیوایدی»، بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در سراسر جهان است، اما بیشتر محصولات خود را در چین به فروش میرساند. این شرکت خودروسازی، در حال ساخت یک کارخانه در مجارستان و دیگری در ترکیه است که به اتفاق، ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار خودرو را خواهند داشت.
سازندگان خودروهای برقی چینی، برای راهاندازی کارخانههای محلی در اروپا، به دومین بازار بزرگ خودروهای الکتریکی پس از چین، هجوم میآورند، زیرا تعرفههای اعمال شده در اکتبر گذشته، هزینه واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین به این بازار را افزایش داده است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
جلوی افزایش قیمت در سال آینده را بگیرید
اعضای هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو در نامهای خطاب به رئیس جمهور ضمن اشاره به انتقاد وی در زمان مناظرات انتخاباتی در خصوص تفاوت سطح درآمد مردم و قیمت خودروهای وارداتی که خرید آنها را به آرزو تبدیل کرده، تعرفه ۱۰۰ درصدی وضع شده برای واردات خودرو در سال آینده را کابوس توصیف کرده و خواستار این شدهاند تا موج گرانی قابل توجه خودروهای خارجی و توقف واردات خودروهای هیبرید و برقی دامنگیر صنعت خودرو نشده، چارهاندیشی شود.
دوازدهم اسفند ماه اعضای هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو ایران در نامهای خطاب به مسعود پزشکیان، نسبت به افزایش غیرقابل تصور قیمت خودروهای خارجی در کشور با توجه به عوارض تعیین شده برای سال ۱۴۰۴ یا حتی توقف واردات خودروهای هیبریدی و برقی هشدار داده و تاکید دارند که قطعا افزایش قیمت خودروهای وارداتی، قیمت خودروهای داخلی را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.
در متن این نامه که به امضای هادی سلیمانی ملکان، ناصر اسفنجی، کورشمرشد سلوک، مصطفی خدری و فرساد رمضانی به عنوان اعضای هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو ایران رسیده، آمده است:
«عطف به گلایه آن ارجمند گرانمایه در مناظرههای انتخاباتی مبنی بر اینکه:
«به مردمی که حقوق ۱۰۰ الی ۳۰۰ دلاری میدهیم، ماشین را با قیمت ۱۰۰ هزار دلار می فروشیم؛ آنها خواب این ماشینها را هم نمیبینند ... مردم چه گناهی کردهاند که ما با آنها این کار را میکنیم؟ چرخه را بستهایم»
آنچه که این روزها مصرف کنندگان و فعالان حوزه خودرو را به شدت تحت تحیر قرار داده است، مقرره تعرفه ۱۰۰ درصدی واردات خودرو اعم از برقی و هیبرید تا بنزینی، بر خلاف بیانات انتخاباتی شماست.
این انتظار از آن ریاست وجود داشت تا مردم بتوانند با قیمت مناسبتری از خودرو وارداتی استفاده کنند؛ اما تبصره (۱) لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ با وضع تعرفه ۱۰۰ درصدی برای واردات خودرو خارجی کابوسی شد در خواب خوش دلبستگان دلباخته به همت آن برادر شریف. «
در ادامه این نامه تاکید شده است که تقاضا دارد تا موج گرانی غیر قابل تصور قیمت خودرو وارداتی و توقف واردات خودروهای هیبرید و برقی به کشور گریبان بازار خودرو را نگرفته است، دستور دهید چارهای اندیشیده شود؛ ضمن اینکه میدانیم افزایش قیمت خودروهای وارداتی، قطعا منجر به افزایش قیمت بازار در همه بخشها و از جمله خودروهای تولیدی خواهد شد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
اخبار
مراجعه ۱۱ برابری موتورسواران تهرانی به مراکز معاینه فنی با اجرای طرح ارشادی
مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: با مشارکت و استقبال موتورسواران از طرح ارشادی کنترل موتورسیکلت ها در محدوده بازار، میزان مراجعات موتورسیکلت ها به مراکز معاینه فنی در سال جاری حدود ۱۱ برابر در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است.
سید محمد مهدی میرزایی قمی مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ضیافت الهی و حلول ماه مبارک رمضان از اتمام اجرای طرح ارشادی کنترل موتورسیکلت ها و ارائه خدمات رایگان به موتورسواران در واحدهای سیار معاینه فنی مستقر در میادین امام خمینی (ره)، محمدیه و بهارستان منطقه ۱۲ خبر داد.
میرزایی قمی با اشاره به اتمام ارائه خدمات رایگان به موتورسواران در واحدهای سیار معاینه فنی از ۲۶ بهمن ماه اظهار داشت: طرح ارشادی کنترل معاینه فنی موتورسیکلت ها با هدف تشویق و ترغیب موتورسیکلت ها به رعایت الزامات قانونی با اولویت انجام دوره ای معاینه فنی، از طریق تسهیل در دسترسی به خدمات معاینه فنی و ارائه خدمات رایگان معاینه فنی به این وسایل نقلیه در دو ماه -۱۰ آذر ماه تا ۱۰ بهمن ماه- به صورت ارشادی اجرایی شد که با توجه به اعیاد شعبانیه جهت حمایت از موتورسواران عزیز ارائه خدمات رایگان در این واحد ها تا روز ولادت حضرت قائم(عج) ادامه یافت.
مدیر عامل ستاد معاینه فنی با بیان اینکه اجرای این طرح به مدت دو ماه با استقرار واحدهای سیار معاینه فنی موتورسیکلت در معبرهای پر تردد شهری و ارائه خدمات رایگان به موتورسیکلت ها برای نخستین بار در کشور اجرایی شده اظهار داشت: خوشبختانه با همراهی و استقبال موتورسواران از طرح ارشادی، میزان مراجعات موتورسیکلت در سال جاری حدود ۱۱ برابر مراجعات سال گذشته است.
وی افزود: سال گذشته میزان مراجعات موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی شهر تهران تنها ۸۲۳ دستگاه بوده که امسال این مراجعات پس از اجرای طرح به حدود ۸ هزار و ۶۶۹ دستگاه موتورسیکلت رسیده و به صورت چشمگیری افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با اتمام اجرای طرح ارشادی کنترل معاینه فنی موتورسیکلت ها، بنا بر اعلام پلیس راهور تهران بزرگ از ۱۱ بهمن ماه موتورسیکلت ها جهت تردد در محدوده بازار تهران(منطقه ۱۲) باید دارای معاینه فنی باشند و موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی در صورت تردد در این محدوده توسط پلیس اعمال قانون خواهند شد.
میرزایی قمی با اشاره به این موضوع که شهر تهران از بضاعت ۱۱ خط ثابت و ۳ خط سیار معاینه فنی موتورسیکلت برخوردار است، گفت:خطوط معاینه فنی موتورسیکلت همانند خطوط معاینه فنی خودروها در سطح مناطق شهرداری دارای پراکندگی بسیار مناسبی است و موتورسوران به سهولت تقریبا در هر منطقه به این خدمات دسترسی دارند. ضمن اینکه واحدهای سیار معاینه فنی با اتمام طرح ارشادی از محدوده منطقه ۱۲ جمع آوری و جهت استفاده موتورسواران به مراکز معاینه فنی ثابت منتقل شده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: الزامات قانونی معاینه فنی دوره ای موتورسیکلت ها دقیقا مانند خودروها بوده و موتورسیکلت ها شخصی مشمول بایستی سالانه یک مرتبه نسبت به اخذ گواهی معاینه فنی اقدام نمایند. ضمن اینکه براساس قانون هوای پاک موتورسیکلت های نو از زمان تولید به مدت چهارسال از انجام معاینه فنی معاف هستند.
تولید مدل پرفروش هوندا به آمریکا منتقل شد
هوندا (Honda) برای اجتناب از تعرفههای احتمالی بر روی یکی از پرفروشترین مدلهای خودروی این شرکت خودروسازی، قصد دارد تا نسل بعدی خودروی هیبریدی سیویک را به جای مکزیک، در ایالت ایندیانای آمریکا تولید کند. این تغییر نشان میدهد که چگونه تولیدکنندگان تلاش میکنند با تعرفههای ۲۵ درصدی مورد نظر دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا بر کالاهای وارداتی از مکزیک و کانادا سازگار شوند. در حالی که چندین خودروساز، درباره این تعرفهها ابراز نگرانی کردهاند، این اقدام هوندا، اولین اقدام قطعی یک شرکت بزرگ خودروسازی ژاپنی است.سه فرد مطلع از موضوع، اظهار کردند که در ابتدا، دومین خودروساز بزرگ ژاپن قصد داشت نسل بعدی سیویک را در شهر «گوآناخوآتو» مکزیک تولید کند. یکی از این منابع آگاه گفت: مکزیک به این دلیل انتخاب شد که تولید این خودرو در ایندیانا و کانادا، به دلیل افزایش هزینهها سخت بود. یکی دیگر از این افراد افزود: در حال حاضر، این شرکت، قصد دارد مدل جدید سیویک را از ماه می ۲۰۲۸، در ایالت ایندیانا تولید کند و انتظار میرود تولید سالانه آن، حدود ۲۱۰ هزار دستگاه باشد.به گفته یک فرد مطلع دیگر، اگر تولید هوندا در ایندیانا کمتر از تقاضا باشد، این شرکت، واردات از کشورهایی را مد نظر قرار میدهد که تحت تعرفه قرار نگرفتهاند.مکزیک مدتهاست که قطب تولید کمهزینه برای خودروسازان ژاپنی و دیگر خودروسازان جهانی بوده است. هوندا حدود ۸۰ درصد از تولیدات مکزیکی خود را به آمریکا که دومین بازار بزرگ خودروی جهان پس از چین است، صادر میکند.«شینجی آئویاما»، معاون اجرایی جهانی هوندا، در نوامبر هشدار داده بود که اگر آمریکا، تعرفههای دائمی بر خودروهای وارداتی اعمال کند، هوندا باید به فکر تغییر تولید باشد. هوندا در سال گذشته، حدود ۱.۴ میلیون خودرو و کامیون در آمریکا به فروش رساند. دادههای این شرکت نشان میدهد که فروش سیویک در آمریکا، سال گذشته، به دلیل مقرون به صرفه بودن آن، ۲۱ درصد افزایش یافته است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.