![](/Resource/images/titrbullet.png)
کشف نرمافزارهای غیرمجاز در موتورهای آئودی
هفتهنامه آلمانی «بیلد ام سونتاگ» بدون اشاره به منابع اطلاعاتی خود نوشت: مقامات آمریکایی سه برنامه نرمافزاری غیرمجاز را در موتورهای دیزلی سه لیتری ساخت آئودی فولکس واگن یافتهاند.
این نرمافزار به موتورهای TDI بکار رفته در مدل Q۷، کاین پورشه و توآرگ فولکس واگن اجازه میدهد سیستمهای کنترل آلایندگی را پس از حدود ۲۲ دقیقه غیرفعال شوند. روشهای رسمی برای سنجش آلایندگی معمولا حدود ۲۰ دقیقه طول میکشد.
فولکس واگن اقرار کرده است سالها در تستهای آلایندگی دیزلی آمریکا تقلب کرده و در ماه ژوئن اعلام کرد حداکثر ۱۵.۳ میلیارد دلار برای بازخرید خودروهای آلاینده از مصرفکنندگان آمریکایی و همچنین فراهم کردن فاینانس برای سازندگان فناوریهای پاکتر هزینه خواهد کرد. با این همه توافق مذکور شامل حدود ۸۵ هزار خودروی آئودی، پورشه و فولکس واگن که موتورهای سه لیتری دارند نمیشود. این خودروها کمتر از خودروهای دو لیتری آلایندگی داشتند اما به تجهیزات کنترل آلایندگی غیرقانونی مجهز بودند. آئودی و فولکس واگن سال گذشته مقامات آمریکایی را در مورد این خودروها مطلع کردند.
توافق میان فولکس واگن و مقامات آمریکایی درباره خودروهای آلاینده دارای موتور سه لیتری ممکن است تا چند ماه آینده هم حاصل نشود.طبق گزارش «بیلد ام سونتاگ»، مدیران آئودی قرار است هفته جاری در برابر مقامات محیط زیستی آمریکا حاضر شده و به ارائه توضیح در این زمینه بپردازند. این خودروساز آلمانی خود را برای پرداخت جریمه قابل توجهی آماده میکند.
براساس گزارش رویترز، سخنگوی آئودی حاضر به اظهارنظر در این باره نشد و تنها عنوان کرد مذاکرات با مقامات آمریکایی ادامه دارد و هدف این شرکت دستیابی به یک راهکار فنی برای این مشکل است.
نمایشگاه خودرو مشهد آغاز به کار کرد
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد آغاز به کار کرد.
در این نمایشگاه خودرو سازان و وارد کنندگان خودرو با جدید ترین محصولات خود حضور یافته اند.
گروه صنعتی ایران خودرو، گروه خودروسازی سایپا و مدیران خودرو از جمله خودرو سازان داخلی شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد به مدت ۵ روز تا ۲۲ مرداد ماه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ فعال خواهد بود.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
خصوصی سازی ناقص در صنعت خودرو همواره به عنوان پاشنه آشیل این صنعت عنوان شده و وجود رانت دولتی در غول های جاده مخصوص، موجب شده تا سرمایه گذاری خارجی نیز عملاً به سمت این دو خودروساز هدایت شود.گرچه وقتی صحبت از دولتی بودن این دو خودروساز می شود، مسئولان صرفاً سهام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را ملاک حضور دولت در این دو خودروساز قرار می دهند؛ سهامی که به گفته رئیس شورای رقابت باید از سال 90 واگذاری می شده است. حالا شورای رقابت مجددا در نامه ای به وزیر اقتصاد خواستار واگذاری این سهام با توجه به مصوبه سال 90 این شورا شده است.رضا شیوا در نشستی خبری درباره نابرابر بودن شرایط بخش خصوصی خودرو با خودروسازان دولتی گفت: «اخیراً در نامه ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی، درخواست کرده ایم که عطف به مصوبه 28 فروردین 90 شورای رقابت که اجرایی نشده، سهام سازمان گسترش و نوسازی در خودروسازی ها واگذار شود. امیدواریم که به زودی این مصوبه اجرایی شده و شائبه دولتی بودن و شرایط رقابت از بین برود.
شرکت های تودرتوی خودروسازان زیر ذره بین شورای رقابت
شــرکــت هــای تودرتوی خودروسازان از دیگر مواردی بود که در این نشست به آن اشاره شد. روزنامه «فرصت امروز» هفته گذشته در گزارشی وجود این شرکت ها را که صرفاً برای حفظ مالکیت دولتی ایجاد شده اند یکی از دلایل گرانی خودرو و بالا بودن هزینه های مالی خودروسازان مطرح کرد. حالا رئیس شورای رقابت می گوید که به این موضوع ورود خواهد کرد. شیوا در این باره توضیح داد: «در بند 3 همان مصوبه سال 90، شورا سازمان بورس را مکلف کرده بود شرکت هایی که خودروسازان در آنها سهام های عمودی دارند، نمی توانند سهامداران خودروسازان باشند. اکنون دوباره به سازمان بورس نامه فرستاده ایم و درخواست گزارش کرده ایم. منتظر نظر سازمان بورس هستیم. » او افزود: «اطلاعات سهامداری های تودرتو در اختیار سازمان بورس است که اگر طبق مستندات به ما ثابت شود خلاف مصوبه عمل شده، معاملات انجام شده غیرقانونی خواهند بود. »
با جان گرفتن بخش خصوصی قیمت گذاری دستوری فراموش می شود
قیمت گذاری دستوری خودرو و حضور نهاد بالادستی همچون شورای رقابت همواره به عنوان یکی از موانع سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو مطرح شده است. این مانع در حالی پابرجاست که شورای رقابت به عنوان نهادی برای زدودن موانع سرمایه گذاری شکل گرفته اما دخالت این شورا در بازار خودرو، موجب شده که سرمایه گذاران خارجی کمی دست به عصاتر پیش بروند.حالا رئیس شورای رقابت می گوید که خود این شورا نیز به قیمت گذاری دستوری اعتقادی ندارد اما انحصار موجود در بازار خودرو و نبود رقابت میان دو خودروساز بزرگ کشور این شورا را وادار به قیمت گذاری دستوری کرده است.شیوا در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه قیمت گذاری دستوری یکی از موانع برای حضور سرمایه گذاران خارجی در دومین صنعت بزرگ کشور است، اکنون با توجه به اینکه به اعتقاد کارشناسان صنعت خودرو، بازار به بلوغ رسیده و هدف از تشکیل شورای رقابت هم برداشتن موانع سرمایه گذاری بوده، آیا قرار نیست تغییری در روند قیمت گذاری دستوری خودرو صورت بگیرد، توضیح داد: «ما به هیچ وجه طرفدار قیمت گذاری درباره هیچ کالایی نیستیم و حتی علاقه مندیم که بازار قیمت را تعیین کند اما وقتی در یک بازار انحصار وجود دارد نمی توانیم قیمت را به بازار محول کنیم. در بازار خودرو هیچ رقابتی وجود ندارد زیرا وقتی تولید خودروی زیر 20 میلیون تومان متعلق به یک خودروسازی است، چگونه تعیین قیمت آن را به بازار بسپاریم. » رئیس شورای رقابت تأکید کرد: «اگر بازار خودرو رقابتی شود، بخش خصوصی به این بازار ورود کند و در یک طبقه قیمتی چند خودرو موجود باشد، ما قطعاً از آن بازار خارج خواهیم شد. »شیوا در پاسخ به اینکه آیا آزاد سازی قیمت دو خودرو در ابتدای امسال می تواند به معنای گام های ابتدایی برای خروج بازار خودرو از قیمت گذاری دستوری باشد، بیان کرد: «درباره آن دو خودروی مشخص، خودروهای وارداتی رقیب در همان طبقه قیمتی وجود داشتند بنابراین انحصاری وجود نداشت. گفته می شود که کره هم دو خودروساز دارد اما قیمت گذاری دستوری وجود ندارد زیرا میزان تولید آن دو خودروساز و شرایط واردات آن کشور با ایران قابل مقایسه نیست. دو خودروساز کره ای با یکدیگر تبانی یا مشورت نمی کنند. » او ادامه داد: « بازار خودرو متفاوت است، به دلایل مختلف کسی حاضر به سرمایه گذاری و ورود به این بازار نیست، برای این اتفاق هم دلایل مختلفی آورده می شود؛ برخی می گویند اجازه ورود داده نمی شود و برخی دیگر هم معتقدند که بخش خصوصی توان ورود به این بازار را ندارد. در هر صورت اگر کسی می خواهد به بازار خودرو ورود کند و مانعی بر سر راه آن وجود دارد، ما تلاش می کنیم که موانع را از سر راهش برداریم. »
واگذاری «بهمن» هیچ شائبه ای نداشت
رئیس شورای رقابت در حالی از برداشتن موانع از سر راه بخش خصوصی سخن می گوید که حدود یک ماه پیش 62 درصد از سهام گروه خودروسازی بهمن به بخش خصوصی واگذار شد اما این واگذاری با واکنش ها منفی از سوی سایر خودروسازان و همچنین شورای رقابت مواجه شد. حالا اما شیوا می گوید که این واگذاری کاملاً درست بوده و مورد تأیید شورای رقابت است.
او درباره این واگذاری گفت: «هیچ شائبه و انحصاری در واگذاری سهام گروه بهمن به بخش خصوصی وجود ندارد. یک گروهی از بخش خصوصی سهام شرکت بهمن را خریداری کرده، کجای این موضوع انحصار دارد؟ قطعه سازی کروز تأمین کننده قطعات خودرو است که هیچ ارتباطی به خرید سهام بهمن ندارد. شیوا با تأکید براینکه هیچ منع قانونی در این واگذاری وجود ندارد، تصریح کرد: «این واگذاری فقط در زمانی مشکل دارد که اعضای هیأت مدیره مشترک در ایران خودرو و بهمن از سوی کروز وجود داشته باشد. درصد قطعاتی که کروز در ایران خودرو تأمین می کند زیر 15درصد است که اصلاً شائبه دار نیست.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
۱۰ خودروی پرفروش جهان در سال ۲۰۱۶
آیا میدانید پرفروش ترین خودروهای جهان در نیمه اول سال ۲۰۱۶ چه خودروهایی هستند ؟ پس با ما همراه باشید تا ۱۰ خودروی برتر سال جاری را معرفی کنیم. معرفی یک خودرو به عنوان بهترین خودروی جهان یک امر کاملا سلیقه ای محسوب شده و افراد مختلف ایده های کاملا متفاوتی در این باره دارند. اما دانستن اینکه کدام خودروها از فروش بیشتری برخوردار هستند امری امکان پذیر میباشد. شاید این معیار مناسبی برای انتخاب بهترین خودروی جهان نیز باشد؛ چرا که افراد مختلفی از سراسر جهان به جای اینکه فقط به یک خودرو رای بدهند با پول خود که قطعا ارزش زیادی هم برای آن قائل هستند این خودرو را انتخاب کرده و آن را خریده اند.این خودروها الزاما سریع ترین خودروهای جهان نیستند، لوکس ترین یا زیباترین آنها نیز همینطور. اما آنها در انجام وظایفی که یک خودروی برای آن تولید میشود بهترین هستند و همین امر صاحبان آنها را به خریدشان مجاب کرده است. در اینجا ما اطلاعاتی از ۱۰ خودروی پرفروش جهان در نیمه اول سال ۲۰۱۶ بر اساس جامعه آماری خریدارانی در تمام دنیا ارائه خواهیم کرد. شاید خیلی هم جای تعجب نداشته باشد که در صدر این جدول همانند سال های گذشته تویوتا کرولا قرار دارد. در واقع روند پرقدرت فروش کرولا به حدی است که اختلاف آن با رتبه دوم که فولکس گلف میباشد بیش از ۱۳۴ هزار دستگاه است. این خودرو در انگلیس با نام تویوتا آریوس عرضه میشود و هرچند مثل سایر بازارها با استقبال خارق العاده ای مواجه نشده اما چیزی از میزان فروش جهانی آن کم نمیکند.فورد سری F نیز همانند سالهای متمادی گذشته در صدر جدول پرفروش ترین پیکاپ ها و خودروهای تجاری قرار دارد؛ و این در حالی است که تویوتا RAV4 و هوندا CR-V کماکان پرفروش ترین ها در بازار پرازدحام اس یو وی ها میباشند.
علاوه بر کرولا و RAV4، کمری نیز دیگر محصولات تویوتا است که در این لیست قرار میگیرد که این نشان از بازده فوق العاده سیاست های بازاریابی و فروش در تویوتا دارد.
در اینجا لازم است اشاره ای هم به هیوندای توسان داشته باشیم. هرچند این خودرو در بین ۱۰ پرفروش سال جایی ندارد اما از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و از ۹۴۲۶۷ دستگاه در نیمه اول ۲۰۱۵ به ۲۸۵۰۶۰ دستگاه در نیمه اول ساری جاری رسیده است. احتمالا این خودرو در آینده وارد این لیست نیز خواهد شد.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
روز جمعه همزمان با میلاد فرخنده حضرت معصومه ( س) در شهر اصفهان ، در طی یک برنامه محصول جدید شرکت خودروسازی چری در مجموعه تفریحی صوفه توسط نمایندگی سلامتیان در اصفهان رونمایی شد. این مراسم با استقبال کم منظیر مردم اصفهان روبرو گردید.مراسم فوق با تئاتر برای کودکان آغاز گردید و با حضور خوانندگان سرشناس موسیقی کشور و چهره های سرشناس به جذابیت آن افزوده شد.همچنین با حضور مسولان بلند پایه شهر اصفهان تمبر خودروی چری آریزو5 نیز رونمایی گردید که در نوع خود ابتکاری جالبو حرکتی جدید به شمار می رود.شایان ذکر است که گروه سلامتیان محور از شرکت های پر سابقه و خوش نام خودرویی است که یکی از نمایندگان قوی شرکت مدیران خودرو در شهر اصفهان نیز می باشد.مراسم فوق به نوبه خود مراسمی جذاب و با شکوه بود که حال و هوای ویژه ایی به مردم اصفهان بخشید تا شاهد معرفی یک محصول جدید و زیبا باشند.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
پروژه های بریکت سازی شهید خرازی، ایستگاه سولفورزدایی از فولاد مذاب و تولید آب دمین در شرکت فولاد مبارکه با رویکرد حفظ محیط زیست و ایجاد ارزش افزوده با حضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و رییس هیئت عامل سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی(ایمیدرو) ، استاندار، نماینده مردم محترم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، مدیرعامل و معاونین ، مدیران و کارکنان شرکت فولاد مبارکه روز سه شنبه 12 مردادماه افتتاح گردید.
در این آیین دکتربهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ضمن خوشآمدگویی به میهمانان حاضر در مراسم، به تشریح این سه پروژه پرداخت و گفت: در سالی که مزین به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، افتتاح این پروژه ها که در اقتصاد ملی تأثیرگذار بوده نیز در همین راستا صورت گرفته، بطوری که در پروژه بریکت سازی، از سنگ آهنی که در فرآیند تولید آهن اسفنجی به صورت پودر درآمده، غیر قابل استفاده و ضایعاتی بوده، بهرهگیری شده و بریکت تولید شده دوباره در چرخه فولادسازی به عنوان ماده اولیه کورههای قوس الکتریکی استفاده میگردد که علاوه بر حفظ محیط زیست، ارزش افزوده بالایی را برای شرکت به همراه دارد.
وی در خصوص پروژه ایستگاه سولفورزدایی نیز یادآور شد: گوگرد موجود در فولاد مذاب برای تولید فولادهای معمولی و تجاری ایرادی ندارد ولی برای تولید فولادهای خاص این گوگرد به عنوان یک عنصر مضر شناخته شده و ورقهایی که باروش سولفورزدایی تولید میشود در لولههای انتقال گاز ترش کاربرد دارد. این نوع ورقها قبلاً وارداتی بود که امروز با راه اندازی این واحد ناخالصی ذوب بر طرف شده و فولادی تمیز با کاهش میزان سولفور به PPM 10 تولید میشود. تکنولوژی این پروژه از کشورآلمان است که عمده تجهیزات آن در داخل تهیه شده است. ضمناً یک توافقنامهای هم با شرکت اکسین در اهواز داریم که در آن مقرر شد ما فولاد مورد نیاز آنها را تولید کنیم و فولا داکسین ورق لوله های با قطر بالا برای مصرف خطوط انتقال گاز در داخل را تولید نمایند که در این خصوص شرکت گاز هم بعد از ارزیابی هایی که از فولاد مبارکه انجام داد، این شرکت را در فهرست تأمینکنندگان خود قرار داد.
دکتر سبحانی در ادامه به پروژه آب دمین به ظرفیت 450 متر مکعب در ساعت اشاره نمود و گفت: از این آب برای خنک کاری تجهیزات فولادسازی و ریخته گری استفاده می شود و با در نظر گرفتن طرح توسعه واحد ریخته گری که ظرفیت این واحد را 2 میلیون تن افزایش خواهد داد و درحال اجرا نیز می باشد، بخشی از آب تولیدی این پروژه، به منظور خنک کاری ماشین ریخته گری شماره 5 مورد استفاده قرار خواهد گرفت .
مدیرعامل فولادمبارکه گفت: این پروژه نیز در راستای اقتصاد مقاومتی، طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی آن صورت گرفته که علاوه بر استفاده از توانمندی نیروهای داخلی، صرفه جویی اقتصادی، افزایش تولید، افزایش اشتغال و درآمد ملی را به همراه خواهد داشت .
وی خاطر نشان کرد: با انجام طرح های توسعه و افزایش ظرفیت، تولید در گروه فولاد مبارکه به 5/10 میلیون تن تا پایان سال جاری خواهد رسید که در افق 1404 سند چشم انداز کشور و 55 میلیون تن تولید فولاد درکشور، با برنامه ریزی که انجام شده 25 میلیون تن آن مربوط به ظرفیت فولادمبارکه خواهد بود.
در آیین افتتاح پروژه های فولاد مبارکه، دکتر کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیئت عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، راهاندازی این پروژه ها را در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت رسیدن به اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: جای تقدیر و تشکر دارد که با تلاش کارکنان و متخصصین فولاد مبارکه و شرکتهای پیمانکاری شاهد بهره برداری از این سه پروژه در شرکت فولاد مبارکه هستیم.
ایشان با ابراز خشنودی از عملکرد فولاد مبارکه در طی سالهای گذشته و اجرای پروژه های مهمی که به مرحله بهره برداری رسیده است، گفت: این شرکت جایگاه ویژه خودش را در حوزه توسعه کشور حفظ کرده است .
دکتر کرباسیان افزود: بحث اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری و همچنین ریاست جمهور و هیئت دولت است ، به عنوان یکی از سیاستهای اساسی در برنامه ششم قرار خواهد گرفت و افتخار بزرگی است که شرکت فولاد مبارکه جدا از بحث زیست محیطی که همواره در اجرای پروژه هایش مدنظر داشته و جزء تأکیدات دولت و سازمان ایمیدرو نیز بوده ، توجه به ارزش افزوده را مد نظر دارد و با استفاده از ضایعات، محصولی تولید می کند که ارزش افزوده بالایی را ایجاد نموده که این دقیقاً همان اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از ضایعات و حفظ محیط زیست و ایجاد ارزش افزوده و افزایش تولید ملی است.
استفاده از تکنولوژی روز دنیا در اجرای پروژه های فولاد مبارکه از دیگر مواردی بود که رییس هیئت عامل سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی در ادامه به آن اشاره نمود و گفت: باید به مدیران و متخصصین فولاد مبارکه و پیمانکار اجرای پروژه آب دمین تبریک گفت زیرا در استفاده از تکنولوژی روز دنیا، صرفهجویی آب و تأمین تجهیزات این پروژه و جلوگیری از واردات این تجهیزات به داخل کشور اقدام نموده اند.
ایشان تصریح نمود: درصورت خروج از رکود و فعالسازی کارگاههای تولیدی و رونق صنعت ساختو ساز، ظرفیت تولید فولاد در کشور به 24 میلیون تن میرسد.
مهدی کرباسیان با اشاره به چشم انداز تولید 55 میلیون تنی فولاد در سال 1404 ، افزود: صادارت انواع محصولات فولادی در سه ماه امسال بیش از 50 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است و کارخانجات فولادی باید با افزایش بهرهوری، کیفیت، استفاده از تکنولوژِی روز دنیا و توجه به پژوهش، قیمت تمام شده خود را کاهش دهند تا بتوانند در بازارهای جهانی رقابت کنند. رییس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی اکتشافات معادن با بیش از 250 هزار کیلومتر در کشور آغاز شده است، گفت: از سه ماهه اول امسال تا به حال بیش از هفت میلیارد دلار صادارت معدنی و صنایع معدنی در کشور داشتهایم که این میزان با اکتشافات جدید و حمایت از سرمایهگذاری داخلی و خارجی بیشتر میشود.
وی افزود: با اکتشافات وسیعی که انجام شده و معدنهای خوبی که داریم و این معادن در حقیقت نمود اقتصاد مقاومتی هستند می توانند شروع خوبی برای تولید، توسعه و اشتغال باشند و با این ظرفیتها مطمئناً به 55 میلیون تن خواهیم رسید.
ایشان با تأکید بر صرفه جویی آب خاطر نشان کرد: ممکن است که بگویند که صنعت آب زیادی مصرف می کند، که چنین چیزی صحیح نیست و بخش صنعت کشور تنها دو درصد از میزان آب موجود در کشور را مصرف میکند با این وجود از طرح های کاهش و صرفه جویی در مصرف آب در بخش صنعت حمایت میکنیم چون آب یکی از چالشهای اساسی است و باید همه در جهت صرفه جویی و کاهش مصرف آن تلاش نمایند.
دکتر کرباسیان در پایان فولاد مبارکه را با توجه به تولید 50 درصد فولاد کشور به عنوان محور توسعه و اقتصاد ملی نام برد .
دکتر زرگرپور استاندار اصفهان در مراسم راه اندازی پروژه های توسعه شرکت فولاد مبارکه، توجه به مسئولیتهای اجتماعی این شرکت را ارزنده خواند و گفت: من به عنوان استاندار اصفهان شهادت میدهم که شرکت فولاد مبارکه بیشترین مشارکت را در پروژه های اجتماعی استان اصفهان از جمله پروژه بسیار اساسی مصلی و پروژه بزرگ ورزشگاه نقش جهان و همچنین مشارکت در تجهیز 400 نمازخانه در سطح دبیرستانها و دبستانهای نقاط دور افتاده استان داشته که این امر بسیار ارزشمند است. همین اقدامات و مشارکتهای اجتماعی فولادمبارکه، همبستگی و ارتباط خوب و مؤثری را بین مردم، مسئولین استان و فولاد مبارکه ایجاد نموده ، به طوری که وقتی مشکلی برای این بنگاه اقتصادی پیش می آید همه مقامات استانی و کشوری دست در دست هم به حل آن میپردازند که این حداقل نتیجه ای است که در ازای انجام مشارکتهای اجتماعی فولادمبارکه میتوان به آن دست یافت و باید قدردان این مشارکت اجتماعی بود. استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: اقتصاد، اشتغال، تولید، ظرفیت های جدید، خلاقیت و قطع وابستگی مواردی است که با افتتاح پروژه های توسعه در فولادمبارکه مطرح میشود. در مقابل همه این نکات مثبت، وقتی درباره صنعت صحبت میکنیم، تبعات مضر زیست محیطی نیز به ذهن ما میرسد، ولی ظرف سه سال گذشته هر بار در فولادمبارکه، برای مشارکت در افتتاح پروژه ها حضور پیداکردم، مشاهده نمودم، حتماً بخشی از پروژه های بهره برداری شده در حفظ محیط زیست بوده است. در واقع در تمام پروژه هایی که تاکنون فولادمبارکه اجرا نموده، توجه به مسائل زیست محیطی مد نظر قرارگرفته است، بطوری که می توان گفت، رویکرد فولاد مبارکه، رویکرد هماهنگی با محیط زیست یعنی کاهش اثرات مضر زیست محیطی و حرکت به سمت صنعت پاک و صنعت سبز است و این یکی از مؤلفه های بسیار مهم در استان اصفهان محسوب میشود.
استاندار اصفهان ، مشارکت فولاد مبارکه در جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهرستانهای اطراف و استفاده از پساب آنها به منظور صرفه جویی مصرف آب را یکی از اقدامات با ارزش این شرکت خواند و گفت: افتتاح پروژه احداث آب دمین از نمونه پروژه هایی که در قالب صرفه جویی آب در این شرکت به مورد اجرا درآمده و این را به فال نیک میگیرم که شرکت فولاد مبارکه در ابعاد مختلف و بین المللی زبانزد و شاخص است و در بحث محیط زیستی به سمت صنعت سبز پیش میرود و همیشه در کنار اجرای پروژه های اقتصادی خود، یک پروژه زیست محیطی را نیز اجرا نموده است.دکتر زرگرپور یادآور شد : تمام مردم استان اصفهان و کشور باید بدانند که در کشورشان چنین صنعتی وجود دارد که در توجه به مسائل زیست محیطی اقدامات مؤثری انجام داده است و سازگار با محیطزیست حرکت میکند، این در حالی است که شرکتهایی نیز وجود دارند که به مباحث زیست محیطی توجهی ندارند.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.