![](/Resource/images/titrbullet.png)
بدرقه تیم های ملی کشتی اعزامی
به المپیک از سوی بانک پاسارگاد
تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان با بدرقه مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک پاسارگاد، روانه المپیک شدند. مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد همراه با دیگر مدیران ارشد این بانک با حضور در خانه کشتی تهران، تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان را برای اعزام به المپیک بدرقه کردند. بر اساس این گزارش، در این مراسم که با حضور رسول خادم رییس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان و دیگر مسوولان فدراسیون و تیم های ملی کشتی برگزار شد، مدیرعامل بانک پاسارگاد برای کشتی گیران کشورمان برای نبرد در میدان المپیک آرزوی موفقیت کرد. بانک پاسارگاد به عنوان تنها حامی تیم های ملی کشتی کشورمان، در سالیان گذشته این تیم ها را مورد حمایت قرار داده است و در هنگام اعزام و پس از کسب قهرمانی، از این تیم ها تجلیل کرده است.
برندگان تیرماه 5 میلیارد ریال جایزه «وین کارت» بانک سامان شناخته شدند
نخستین دوره از سری سوم قرعهکشی «وین کارت» بانک سامان با حضور ناظران قانونی انجام شد. مرتضی حسینینژاد مدیر تحقیقات، برنامهریزی و بودجه بانک با اعلام این خبر گفت: باتوجه به فاصله زمانی ایجادشده بین سری دوم و سوم قرعهکشی وینکارت، امتیازهای ویژه وفاداری و تشویقی برای مشتریانی که وینکارت خود را در سه ماهه بهار ۹۵ با انجام تراکنش فعال نگه داشتند درنظر گرفته شد. مدیر تحقیقات، برنامهریزی و بودجه بانک سامان با بیان اینکه قرعهکشی«وینکارت»، تنها قرعهکشی ماهانه نظام بانکی است، تصریح کرد: هدف از ارایه «وینکارت»، ترویج استفاده از ابزارهای الکترونیکی بهجای استفاده از پول نقد است و در تداوم این هدف، در این دوره نیز علاوه بر شیوههای پیشین کسب امتیاز همچون انجام خریدهای روزانه با وینکارت، خرید شارژ، پرداخت قبض، انتقال وجه و موارد مشابه، تراکنشهای الکترونیکی ازطریق ساتنا و پایا نیز امتیاز خواهد داشت. وی افزود: ویژگی مهم این کارت ایناست که مشتریان میتوانند برای جمعکردن امتیاز بیشتر، روی یک سپرده بیش از یک کارت دریافت کنند و این کارت را برای پرداخت هزینههای روزمره در اختیار همسر، فرزندان و... قرار دهند که در پایان هر ماه، مبلغ تراکنشهای تمام کارتها جمع شده و به مشتری امتیاز بیشتری داده میشود. حسینینژاد درباره جوایز این قرعهکشی اظهار داشت: جوایز ماهانه قرعهکشی «وینکارت» شامل یک جایزه ۵۰۰ میلیون ریالی، ۵۰ جایزه ۵۰ میلیون ریالی و ۲۰۰ جایزه ۱۰ میلیون ریالی در مجموع ۲۵۱ جایزه به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان است.
بی اعتنایی ۲ موسسه مالی و اعتباری به مصوبه نرخ سود شورای پول و اعتبار
دو موسسه مالی و اعتباری آرمان و کوثر در حال حاضر به سپردههای خود به ترتیب سود ۲۵ و ۲۱ درصد میدهند این در حالی است که حداکثر سود سپرده بر اساس تصمیم شورای پول و اعتبار و ابلاغیه بانک مرکزی ۱۵ درصد تعیین شده است.
برنامه پایش شب گذشته در تماس ضبطشدهای که با مسئولان چهار شعبه موسسه مالی و اعتباری آرمان داشت از آنها پرسید که در حال حاضر نرخ سود سپردههای روزشمار و سالانه این موسسه چقدر است که این مسئولان گفتند: اکنون در موسسه مالی و اعتباری آرمان به سپردههای روزشمار 23 درصد سود و به سپردههای سالانه 25 درصد سود تعلق میگیرد.مسئولان شعب موسسه مالی و اعتباری آرمان در ادامه این گفتگو عنوان کردند که به ازای هر یک میلیارد تومان نیم درصد به میزان سود سپرده اضافه میگردد. همچنین نرخ تسهیلات در این موسسه 21 تا 23 درصد عنوانشده است.همچنین در ادامه این تماس ضبطشده خبرنگار برنامه پایش با موسسه مالی و اعتباری کوثر تماس گرفت که مسئولان شعبههای این موسسه نیز اعلام کردند به سپردههای خود سود 19 تا 21 درصد تعلق میگیرد.
موسسه مالی و اعتباری کوثر در حال حاضر با مجوز بانک مرکزی تحت فعالیت است و موسسه مالی و اعتباری آرمان نیز در شرف گرفتن مجوز از بانک مرکزی است.
این در حالی است که از تیرماه سال جاری حداکثر نرخ سود بانکی برای سپردههای یکساله از اول تیرماه 15 درصد تعیینشده بود. همچنین نرخ سود تسهیلات حداکثر 18 درصد مشخصشده بود.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
بانک های مرکزی ایران و آذربایجان بر سر ایجاد بستر و زمینه لازم برای روابط کارگزاری بین شبکههای بانکی دو کشور با هدف گسترش مناسبات بازرگانی و اقتصادی دو کشور توافق کردند.
در حاشیه سفر رییس جمهور کشورمان به باکو، روسای کل دو بانک مرکزی ضمن تایید و تاکید بر لزوم استفاده از سوییچ ملی دو کشور، توافق کردند سیستم های کارتخوان دو کشور برای رفاه تجار و گردشگران متصل شوند. بر همین اساس اولین نشست فنی برای فراهم کردن مقدمات کار حداکثر تا دو هفته آینده بین بخش های ذیربط در دو بانک مرکزی برگزار می شود.
همچنین بر اساس این سند، مقرر شد طرفین ضمن تشکیل کمیته مشترک بانکی، حسابی تحت عنوان «حساب مخصوص» در دفاتر هریک از بانک های مرکزی دو کشور به نام طرف مقابل برای تسهیل در تسویه مبادلات بانکی افتتاح کنند.
گفتنی است، براساس این یادداشت تفاهم، بانک های مرکزی دو کشور بررسی های لازم را برای اعطای مجوز تاسیس شعبه به بانک های ایرانی و آذری در سرزمین های یکدیگر به عمل می آورند و نسبت به ارایه خدمات فنی و آموزشی به یکدیگر برای انطباق فعالیت های بانکی با اخرین روش ها و استانداردهای روز جهانی اقدام می کنند.
سند یادداشت تفاهم همکاری های بانکی بین دو بانک مرکزی پیرو ملاقات و مذاکرات دکتر سیف با همتای خود، آقای رستم اوف در تهران به امضای طرفین رسید.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت می گوید، پس از اجرا شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، برخی بانک ها و موسسه های اروپایی به ایران آمدند و تمایل خود را برای همکاری با ایران اعلام کردند.
محمدحسین حسین زاده در نشستی خبری به مذاکره با بنگاه ها و موسسه های مالی اروپایی اشاره کرد و افزود: از جمله یک بنیاد آلمانی که با بانک های 70 کشور جهان ارتباط دارد به تازگی به ایران سفر کرد و قرار است مشاوره هایی را در بخش بانکداری اجتماعی و توسعه کارآفرینی به کشورمان ارایه دهد. وی درباره میزان وام های قرض الحسنه ای که این بانک پرداخت کرده است،گفت: از ابتدای فعالیت این بانک در سال 1392 تا پایان سال 1394 در مجموع 122 هزار میلیارد ریال وام پرداخت شده است.مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت ادامه داد: پارسال 40 هزار میلیارد ریال وام پرداخت شد و پیش بینی می شود امسال نیز تعداد 600 هزار فقره وام داده شود. حسین زاده با بیان اینکه بانک قرض الحسنه رسالت به منابع دولتی وابسته نیست و با تکیه بر سپرده گذاری ها و اعطای تسهیلات قرض الحسنه فعالیت می کند، اضافه کرد: بیش از 95 سپرده گذاران در بانک قرض الحسنه، زیر یکصد میلیون ریال(10 میلیون تومان) سپرده گذاری کرده اند، که نشان می دهد این بانک، با مشتریان خرد تعامل دارد. وی تعداد وام قرض الحسنه از ابتدای راه اندازی این بانک تا پایان سال 1394 را بیش از یک میلیون و 500 هزار فقره اعلام کرد. حسین زاده با بیان اینکه جامعه هدف، گروه های متوسط جامعه است، گفت: بانک رسالت برخلاف سایر بانک ها، بانکی اجتماعی بوده و کار تجاری انجام نمی دهد و بر این اساس، سودی پرداخت نمی شود. این مقام مسوول در صنعت بانکداری کشور افزود: بانک رسالت خود را رقیب شبکه بانکی نمی داند و تلاش می کند با معرفی ابزارهای جدید مالی، گروه های مختلف را تحت پوشش قرار دهد. حسین زاده با بیان اینکه بدنبال توسعه ابزار جدید مالی و بانکداری اجتماعی هستیم، گفت: گروه ها و کانون های مختلف اجتماعی در کشور نظیر کانون های خانوادگی، دوستی، کاری و ... وجود دارد که می توانند از خدمات بانکداری استفاده کنند. مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت افزود: در چارچوب بانکداری مدرن و مجازی، خدماتی برای این کانون های اجتماعی در نظر گرفته شده و تاکنون همکاری با یک هزار و 500 کانون با 150 هزار عضو آغاز شده است. حسین زاده درباره کاهش سپرده گذاری مردم در حساب های قرض الحسنه بانکی، گفت: بانک رسالت کار خود را با منابع مالی کمتر از 10 هزار میلیارد ریال آغاز کرد و اکنون به 77 هزار میلیارد ریال افزایش یافته که نشان می دهد سپرده گذاری دراین بانک کاهش نیافته است. وی درباره اعطای وام به کارکنان بانک نیز افزود: تعداد وام های داده شده به کارکنان این بانک کمتر از یک درصد مجموع وام های اعطا شده و بسیار کمتر از سایر بانک ها است.مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت به کاهش شعبه های این بانک اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به وجود 40 میلیون مشترک اینترنت در کشور، در پی توسعه بانکداری مدرن و مجازی هستیم و بر این اساس، تعداد شعب را کاهش خواهیم داد. حسین زاده درباره پرداخت وام ازدواج نیز گفت، دستور پرداخت وام یکصد میلیون ریالی از ابتدای مردادماه ابلاغ شده است که اجرایی می شود.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
با وجود ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر کافی بودن یک ضامن برای پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج، بانکها ترجیح میدهند آنچه خود صلاح میدانند را اجرایی کنند و توجهی به این دستورالعمل نداشته باشند.
افزایش وام ازدواج از سه به ۱۰ میلیون تومان براساس پیشنهاد مجلس و مصوب در قانون بودجه سال ۱۳۹۵ از اوایل خرداد ماه امسال از سوی بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شد و تا اول مردادماه فرصت داشتند تا تمامی سازوکارهای لازم برای اجرای این قانون را آماده کنند.
گرچه نبود منابع کافی موجب شد تا بانکها از ابتدای طرح این پیشنهاد مخالفت خود را اعلام کنند، اما به هرحال با ابلاغ قانون موظف به انجام آن شدند. این در حالی است که در مدت گذشته از تکلیف به پرداخت وام ۱۰ میلیونی همواره زوجین متقاضی این تسهیلات سرگردان بانکها بوده و با مشکلات مختلفی در دریافت آن مواجه بودهاند.
با این حال بانک مرکزی چندی پیش با صدور بخشنامهای به بانکها اعلام کرد که از اول مردادماه بهطور جدی تسهیلات ۱۰ میلیونی را در دستور کار قرار داده و براساس آنچه اعلام شده به تقاضای زوجین پاسخ دهند، اما ظاهرا هنوز شبکه بانکی براساس ایدهآلهای خود برخورد کرده و توجهی به ضوابط اعلام شده ندارند.
در مهمترین چالشی که اکنون زوجین با آن مواجهاند درخواست دو ضامن معتبر از سوی بانکها برای پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی است، آنهم در حالی که براساس بخشنامه بانک مرکزی وجود یک ضامن معتبر کافی بوده و نیازی به دو ضامن نیست.
گزارشهای دریافتی از متقاضیان وام ۱۰ میلیون تومانی حاکی از آن است که بانکها در برابر اعلام زوجین مبنی بر اینکه بانک مرکزی یک ضامن را الزامی دانسته، عنوان میکنند که این موضوع خاص بانک آنها نبوده و در بسیاری از بانکها وجود دو ضامن اجباری است!
این درخواست نابهجا و برخلاف ضوابط در حالی از سوی بانکها مطرح میشود که تامین حتی یک ضامن معتبر با شرایطی که بانک تعیین کرده و اغلب خواهان کارمند رسمی دولتی هستند، فرآیند دریافت تسهیلات ازدواج را سخت تر از گذشته کرده است. به نظر میرسد در این شرایط لازم باشد بانک مرکزی و مدیران عامل بانکها نظارت جدیتری بر شعب به منظور اجرای صحیح دستورالعمل وام ازدواج داشته باشند.
این در حالی است که در کنار این موضوع تا چندی پیش بانکها حتی حاضر نبودند به تمامی ثبتنام کنندگان برای وام ازدواج، مبلغ ۱۰ میلیونی پرداخته و تنها به وام سه میلیونی اکتفا میکردند که مورد تذکر بانک مرکزی قرار گرفتند. در عین حال که هنوز هم متقاضیان در مراجعه به شعب بانکها برای دریافت وام با پاسخهای منفی به دلیل نبود منابع کافی مواجه و سرگردان میشوند.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
بانک صادرات ایران با هدف افزایش دسترسی به خدمات بانکی و کاهش در هزینه های مشتریان خدمات قابل ارائه بر روی کیوسک بانک های خود را ارتقاء داد.
این بانک با رویکرد افزایش سطح دسترسی هموطنان به خدمات نوین و کاهش در هزینه های مربوطه ارتقاء کمی و کیفی خدمات نوین را در دستور کار قرار داد. که در این راستا افزایش قابلیت ها و تنوع بخشی به خدمات قابل ارائه از طریق کیوسک بانک ها از جمله مواردی است که در سطح کشور عملیاتی شده است.کیوسک بانک به عنوان یک ابزار پذیرش کارت های بانکی است که قابلیت ارائه خدمات مالی غیر نقدی را دارا می باشد. این دستگاه ها کلیه قابلیت های دستگاه های خودپرداز به غیر از پرداخت وجه را دارا هستند و دارندگان کارت های شتابی می توانند خدماتی همچون : مانده گیر حساب، خلاصه صورتحساب ، انتقال وجه، خرید شارژ اعتباری، خرید شارژ مستقیم و ... برخوردار گردند. همچنین این بانک به منظور افزایش رضایت مندی مشتریان خدماتی نظیر: صدور آنی کارت هدیه، فروش انواع شارژها، فروش بلیت های مختلف، عوارض سازمان ها،خدمات دفاتر و ... را می توان با نصب دستگاه های کیوسک بانک در خارج از شعب بانک صادرات ایران ودر محل مشتریان نیز ارائه نمود.شایان ذکر است بانک صادرات ایران تاکنون بیش از صد دستگاه کیوسک بانک را در شعب و مکانهای تجاری راه اندازی نموده و در آینده نزدیک قابلیت های دیگری نیز به آنها افزوده خواهد شد.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
![](/Resource/images/titrbullet.png)
غفلت صنعت بیمه در ارزیابی ریسک های ایمنی فرآیندی در صنعت پتروشیمی
بیمه به عنوان انتقال ریسک مشخصی از بیمه گذار به بیمه گر در قبال دریافت حق بیمه مشخصی شناخته می شود. اگرچه انتقال ریسک و بیمه گری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی سال هاست صورت می گیرد، اما شناسایی و ارزیابی مناسب «ریسک های فرآیندی» مورد غفلت بیمه گران واقع شده است. بیمه به عنوان انتقال ریسک مشخصی از بیمه گذار به بیمه گر در قبال دریافت حق بیمه مشخصی شناخته می شود. اگرچه انتقال ریسک و بیمه گری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی سال هاست صورت می گیرد، اما شناسایی و ارزیابی مناسب «ریسک های فرآیندی» مورد غفلت بیمه گران واقع شده است. ریسک های فرآیندی به ریسک هایی گفته می شوند که با تغییر در متغییرهای فرآیندی (مانند: افزایش فشار، دما و جریان) باعث آزاد شدن ناخواسته مواد شیمیایی و سمی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی می شوند. در دهه 80 میلادی، با بروز حادثه بوپال در هند که منجر به آزاد شدن گاز سمی سیانید و کشته شدن بیش از 3700 نفر از مردم شهر مجاور پتروشیمی گشت و انفجار سکوی پایپر آلفا در انگلیس که منجر به کشته شدن 167 نفر از پرسنل سکوی نفتی شد، توجه به ریسک های فرآیندی بیشتر شد. تا اینکه 25 سال پیش، قانون PSM یا مدیریت ایمنی فرآیند برای مدیریت ریسک های فرآیندی در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در ایالات متحده لازم الاجرا شد. شرکت های بیمه به منظور درک صحیح ریسک های بیمه گذاران نفتی، به طور دوره ای این شرکت ها را مورد بازرسی و ارزیابی قرار می دهند تا از وجود ریسک های مختلف آگاه شوند. این آگاهی می تواند منجر به انتقال مناسب ریسک ها از شرکت های نفتی به شرکت های بیمه گردد که نرخ دهی براساس این آگاهی نیز صورت می پذیرد. این ارزیابی ها همراه با ارائه توصیه نامه ای برای درج در شرایط خصوصی بیمه نامه می باشد تا بیمه گذار نسبت به رعایت آن اقدام نمایند. در واقعیت، برخی بیمه گذران نفتی علاقه به عدم ارائه درست اطلاعات برای شناسایی صحیح ریسک ها به شرکت های بیمه دارند. این فرهنگ غلط از آنجا نشات می گیرد که صنعت بیمه نتوانسته خود را همراه با بیمه گذاران نفتی برای پیشگیری و انتقال مناسب ریسک ها نشان دهد. این فرهنگ نادرست به همراه تخصصی بودن شناسایی و ارزیابی ریسک های فرآیندی باعث آن گشته تا شرکت های بیمه نتوانند ریسک های فرآیندی را به درستی شناسایی، ارزیابی و انتقال دهند. یک مثال: اضافه شدن یک پمپ جدید در فرآیند برای افزایش کارایی واحد پتروشیمی در برخی فرآیندها به دلیل اهمیت عدم توقف فرآیند، پمپ دومی اضافه می کنند تا در صورت خراب شدن پمپ اول بتوان از پمپ دوم استفاده کرد. وقتی یک پمپ در فرآیندی اضافه می شود، شرکت های بیمه و گروه های مستقل ارزیاب، توجه بیشتری به خطرات غیرفرآیندی اضاف شدن پمپ می کنند. مثلا، یک خطر غیرفرآیندی که پمپ جدید می تواند به همراه داشته باشد خطر برق گرفتگی می باشد. برای این منظور نیز بیمه گذار می بایست نسبت به تجهیز پمپ به سیستم ارتینگ اقدام کرده باشد. همچنین گروه های ارزیاب مستقل نیر توجه بیشتری به قیمت پمپ جدید دارند تا خطرات فرآیندی که این پمپ جدید به همراه خود ایجاد میکند. خطر فرآیندی که این اضافه شدن پمپ می تواند به همراه داشته باشد می تواند در صورتی اتفاق بیافتد که به طور ناخواسته هر دو پمپ همزمان روشن شوند. این روشن شدن همزمان دو پمپ می تواند منجر به افزایش فشار در مخزن پایین دستی گشته که می تواند همراه با افزایش ریسک انفجار مخزن باشد.
اگرچه مخزن پایین دستی قبلا در برابر حداکثر توان روشن بودن یک پمپ ایمن بوده است، ولی می بایست ایمنی آن در برابر روشن شدن همزمان دو پمپ نیز بررسی شود. در این شرایط، شاید اضافه کردن یک آلارم افزایش فشاردراتاق کنترل و یا سیستم خاموش کننده اتوماتیک فرآیند مورد نیاز باشد.
در صورتی که این تغییر در میزان ریسک به درستی توسط شرکت بیمه شناسایی و ارزیابی نشود، انتقال ریسک بیشتری نسبت به حق بیمه دریافتی به شرکت بیمه تحمیل می شود. که این مهم می تواند در پرداخت خسارت صدمه به سلامت مالی شرکت بیمه وارد کند.
با حضور معاون دبیر کل سازمان ملل؛
بیمه ما خسارتهای پلنگ ایرانی را پرداخت کرد
بیمه «ما» در راستای مسئولیت اجتماعی سازمان های اقتصادی موجب تحسین معاون دبیر کل سازمان ملل و مدیر اجرائی برنامه محیط زیست ملل متحد قرار گرفت و خسارتهای پلنگ ایرانی را پرداخت کرد.
مدیر عامل بیمه «ما» در آیین «پرداخت خسارات تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی جامع پلنگ ایرانی به خسارتدیدگان» ، که موجب حیرت و تحسین اشتاینر (معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرائی برنامه محیط زیست ملل متحد) شده ، با حضور مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان هرمزگان، مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست کشور، معاون محترم استاندار بوشهر، مدیر محترم بانک ملت استان بوشهر، مدیرعامل محترم صندوق ملی محیط زیست کشور، مدیرکل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و دیگر مسوولان استانی و جمعی از محیطبانان شهر بوشهربیان کرد: بیمه «ما» در راستای حمایت از روستاییان کشور و کمک به منابع محیط زیست کشور و حفظ نماد قدرت و شجاعت یعنی پلنگ ایرانی وارد چنین مسئولیت اجتماعی شده است.
مهندس مجید صفدری ، با اشاره به قدمت پنج ساله بیمه «ما» و اینکه هنوز بیمه « ما» در دوران نوپایی به سر میبرد، یادآور شد: با وجود برخی از مسائل در خصوص قبول این مسوولیت ، همواره با خود اندیشیدیم که مگر می شود که « پلنگ حمله کند، هیچکس پاسخگو نباشد؛دارایی روستاییهای بیگناه از بین برود، کسی به دادشان نرسد!» به همین روی براساس رسالت اجتماعی خود وارد این فضا شدیم.
در ادامه معاون محترم استاندار بوشهر از شرکت بیمه «ما» و سازمان محیط زیست به خاطر تلاش ها و نقش برجسته ای که در حمایت از پلنگ ایرانی و روستائیان کشور ایفا نموده است، تقدیر و تشکر کرد.
همچنین در این مراسم ، مدیرکل حفاظت از محیط زیست با اشاره به انتشار گزارشاتی مبنی بر شکوائیه اهالی تنگه ارم در خصوص حمله پلنگ، در روزنامه محلی بوشهر گفت: با پیگیریها و رایزنیهای خانم ابتکار و مجموعه محیط زیست استان، بر آن شدیم تا طرح پایلوت پلنگ ایرانی را در شهرستان دشتستان آغاز کنیم و اینگونه برای نخستین بار این طرح در استان کلید خورد.
در ادامه دکتر آرزو صانعی، مجری طرح ملی حفاظت از پلنگ ایرانی در خصوص دو برنامه حفاظتی در این راستا تصریح کرد: از جمله مشکلات مطرح در حفظ پلنگ ایرانی در این منطقه، توسعه جادهها، تخریب طبیعت، توسعه مناطق مسکونی، خشکسالی، آتشسوزی، کاهش شدید طعمه این گونه و شکار و صید غیر مجاز بود که پس از بررسی و جمعآوری دادههای مورد نیاز، این منطقه انتخاب شد.
وی افزود : موارد تحت پوشش برنامه بیمه جامع پلنگ ایرانی که توسط بیمه «ما» عملیاتی شد شامل خسارات دام، پرداخت مستقیم به فرد خسارتدیده و خسارات واردشده به محیط زیست بهدلیل تلفات پلنگ است.
در ادامه دکتر علی تیموری، مدیرکل مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست کشور توضیحاتی را در خصوص جریمه شکار پلنگ عنوان کرد که این جریمه پنج میلیونی در سال 93 به 80 میلیون در سال 94 افزایش و حداقل سه سال زندان حکم خاطیان خواهد بود.
![](/resource/images/comment-top.png)
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.