شماره: 1171 / ۱۳۹۸ بيست و نهم ارديبهشت
تعداد بازدید : 0
اخبار
هشدار بانک ملی
درباره کلاهبرداری با عنوان رمز یکبار مصرف
بانک ملی ایران نسبت به هر گونه سوء استفاده افراد کلاهبردار از طریق تماس تلفنی برای نصب و راه اندازی اپلیکیشن 60 و رمز یکبار مصرف بانکی هشدار داد.
بانک ملی اعلام کرد: با توجه به تماس برخی افراد کلاهبردار که خود را نماینده این بانک معرفی می کنند، مبنی بر راه اندازی و نصب اپلیکیشن 60 برای مشتریان جهت ارائه رمز یکبار مصرف بانکی، لازم است تا مشتریان گرامی از ارائه هر گونه اطلاعات حساب، رمز و تراکنش های خود به این افراد امتناع کرده و فقط از طریق سایت بانک ملی ایران نسبت به دریافت اپلیکیشن و نصب آن اقدام کنند.
بانک ملی ایران تاکید می کند برای پیشگیری از هر گونه کلاهبرداری احتمالی و متضرر شدن، افراد به هیچ عنوان به این گونه تماس ها توجه نداشته و هوشیاری لازم را داشته باشند.
بر اساس ابلاغ بانک مرکزی قرار بود از ابتدای خرداد، استفاد از رمز دوم یکبار مصرف، اجباری شود اما به دلیل آماده نبودن زیرساخت های بانک ها، اجرای این طرح برای مشتریان به تعویق افتاده است اما بانک ها همچنان ملزم به آماده سازی زیرساخت ها هستند.
تکمیل زنجیره اعتماد، با استفاده از گشایش اعتبار اسنادی داخلی بانک پاسارگاد
بانکپاسارگاد با ارائه خدمات گشایش اعتبار اسنادی داخلی ضمن اعتمادسازی میان طرفین قرارداد کلیه شرایط لازم برای انجام معامله بدون ریسک را برای خریداران و فروشندگان داخلی فراهم میکند.
به گزارش روابطعمومی بانک پاسارگاد، خسرو رفیعی مشاور مدیرعامل و مدیر روابطعمومی بانکپاسارگاد ضمن اعلام این خبر گفت: انجام معامله بین خریدار و فروشنده در فضای قابل اعتماد و بدون ریسک، امری بسیار مهم در فعالیتهای تجاری و اقتصادی است که با ارایه خدمات گشایش اعتبار اسنادی داخلی توسط بانک پاسارگاد محقق شدهاست.
وی ادامه داد: خریداران با بهرهمندی از این خدمات میتوانند از مزایایی نظیر تأمین کالا یا مواد اولیه با حداقل نقدینگی، دریافت اعتبار با کارمزد کمتر از تسهیلات، و پرداخت وجه به فروشنده بعد از اجرای کامل تعهدات توسط ایشان برخوردار شوند. فروشندگان نیز ضمن اعتماد به خریدار از دریافت کامل مبلغ قرارداد فروش، اطمینان حاصل میکنند.
مدیر روابطعمومی بانکپاسارگاد در خصوص ویژگیهای این خدمات تصریح کرد: تسهیل مبادلات تجاری، انعطافپذیری متناسب با نیاز مشتری، کارمزد گشایش به مراتب کمتر از سود تسهیلات، اطمینان از پرداخت وجه و توجه به کیفیت کالای مورد معامله از ویژگیهای این خدمات هستند.
رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: گشایش اعتبار اسنادی داخلی یکی از خدمات ارایهشده در طرح بسته حمایتی بانکپاسارگاد است. اعطای تسهیلات ارزانقیمت و صدور انواع ضمانتنامه بانکی از دیگر خدمات این طرح هستند که بهمنظور کمک به افزایش تولید و اشتغالآفرینی ارایه میشوند.
از سوی بیمه ایران انجام گرفت:
پرداخت خسارت ۵۶ میلیارد ریالی به زیاندیدگان آتش سوزی بازار تبریز
بیمه ایران ۵۶ میلیارد ریال به زیاندیدگان آتش سوزی بازار تبریز خسارت پرداخت کرد.
در مراسمی که در فرمانداری تبریز و با حضور ناصر مبرقعی عضو هیأت مدیره و محمد زاهدنیا معاون فنی بیمهایران و مسوولان استانی برگزار شد، چکهای پرداخت خسارت آتشسوزی شامگاه ۱۸ اردیبهشت سرای ایکی قاپیلار تبریز، به ۷۰ بیمهگذار زیاندیده بیمه_ایران با مبلغ مجموعا ۵۶ میلیارد ریال تحویل شد.
عضو هیئت مدیره شرکت بیمه ایران در این مراسم با اشاره به اینکه معمولاً اعلام نتایج حوادثی نظیر آتشسوزی بازار تاریخی تبریز حدود یک ماه طول میکشد، گفت: با پیگیریهای ویژه و لحظهای مدیرعامل بیمه ایران و صدور دستورات ویژه برای بررسی و کارشناسی دقیق خسارات و همت همکاران استان آذربایجان شرقی این اتفاق در یک هفته رخ داد.
مبرقعی با بیان اینکه بیمه گذاران با اعتمادی که به صنعت بیمه داشتند، با پوشش بیمهای مناسب آرامش را برای خود خریداری کردند، افزود: این حادثه تجربه ما را در ارزیابی و مدیریت ریسک دوچندان خواهد کرد و سعی داریم با هماهنگی دستگاه های مرتبط هر چه سریعتر موضوع ایمنی و ارتقا سیستم های هشداردهنده پیگیری و اجرایی شود، چرا که موضوع ایمنی محل مورد بیمه از اهمیت بالایی در مدیریت ارزیابی ریسک برخوردار است.
مهدوی، فرماندار تبریز نیز در این مراسم اتصال_برق را علت آتشسوزی سرای دو دری (ایکی قاپیلی) بازار تبریز اعلام کرد و با اشاره به اینکه ۱۲۵ مغازه از ۵۰ الی ۱۰۰ درصد در این آتشسوزی آسیب دیدند که تنها ۹۰ مغازه بیمه کامل داشتند، افزود: در چنین حوادثی نقش بیبدیل بیمه بعنوان تکیهگاه امن در حوادث بیشتر مشخص میشود و امیدوارم همه بازاریان و اصناف نقش بیمه را به عنوان حامی و پشتیبان در ایام حادثه جدی بگیرند و نسبت به خرید و برقراری پوشش بیمه ای مناسب با فعالیت خود اقدام کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
آینده روابط عمومی ها با اثبات نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی رقم می خورد
رئیس مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر در یادداشتی به مناسبت 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات، تاکید کرد:آینده روابط عمومی ها با اثبات نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی رقم می خورد.
در یادداشت حمیدرضا عظیمی رئیس مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر آمده است:روابط عمومی یک پدیده جهانی در حال ظهور است ، تجارت و فعالیت های تجاری با قدرت به سمت جهانی شدن پیش می رود. بازارها بیش از پیش به هم گره خورده اند و شرکت ها ، سازمان ها و دولت ها با مسائل ارتباطی درآمیخته شده اند .
امروزه روابط عمومی کارا و پویا که ماهیت عملکرد سازمان را با توزیع و شفافیت اطلاعات درون سازمانی برای ایجاد ارتباط بهتر و کامل تر با ذینفعان ، مشتریان و در کل با جامعه برقرار می کند جایگاه ویژه ای در هر کشوری پیدا کرده است .
از دید استراتژیک ، روابط عمومی به شکل فزاینده ای به عنوان بخشی از یک استراتژی برند سازی ، معرفی عملکرد سازمان به ذینفعان و مشتریان از طریق رسانه ها عمل می کند . در واقع ارتباط تناتنگی بین روابط عمومی ، رسانه و ذینفعان وجود دارد .
به تعریف دیگر هدف اصلی روابط عمومی افزایش آگاهی و درک بهره گیری افکار عمومی از عملکرد سازمان است . در واقع اهداف مهم تیم ارتباطات روشن سازی ذهن ذینفعان و مشتریان است . تیم ارتباطات یک نظام سازمانی از طریق وزنه مهم و تاثیرگذار رسانه می تواند ارتباط عمیقی با درون سازمان و برون سازمان ایجاد کند . تاثیر رسانه ها در قدرت روابط عمومی ها بسیار شگرف است زیرا با کانال های ارتباطی خود می تواند عملکرد سازمان را به بهترین شکل ممکن به ذینفعان و مشتریان معرفی کند .
روابط عمومی نقش خود را هر روز پررنگ تر می کند اما آینده صنعت روابط عمومی نیازمند اثبات خود در حوزه مسئولیت اجتماعی به شیوه های موثر و پویا خواهد بود ، سازمان ها و نهاد ها به طور روزافزون از روابط عمومی برای تحقق شفافیت و پاسخگویی استفاده می کنند که این امر در اعتماد افکار عمومی به نظام های اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی جامعه تاثیر خواهد گذاشت . روابط عمومی اصل مهم و همه جانبه در زمینه ارتباطات پیچیده ای است که بین سازمان و گروه هایی که بر اعتبار سازمان اثر گذار است اتفاق می افتد و عملکرد را تحت تاثیر قرار می دهند .
در نهایت باید گفت که روابط عمومی و تمامی دست اندرکاران عرصه ارتباطات در عصر جدید جزء لاینفک سازمان ها هستند که در تمامی پیچ و خم ها بعنوان بازوی توانمند در پیشبرد اهداف مجموعه ها حضور دارند و آینده سازمان ها بدون روابط عمومی ترسیم ناپذیر است.
27 اردیبهشت هر سال مصادف است با روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات که در کشور ما نیز گرامی داشته می شود و فرصتی مناسب است برای قدردانی از تلاش کسانی که در بطن همه سیاست گذاری ها و امور اجرایی حضور دارند، تلاششان کمتر دیده می شود،حضورشان بیشترین تاثیر را در برقراری ارتباط موثر بدنه های سازمانی با آحاد مردم دارد و گوش شنوای هموطنان و چشم بینای مدیران هستند . این روز را به تمام تلاشگران خستگی ناپذیر این عرصه خطیر تبریک می گویم.
پرداخت وام ازدواج ایثارگران از محل سپردههای قرض الحسنه
بانک مرکزی اعلام کرد: منابع تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ایثارگران، از محل سپردههای قرض الحسنه مردمی نزد بانکها تأمین میشود.
بانک مرکزی در اطلاعیهای اعلام کرد: برخی به اشتباه در خصوص محل تأمین و پرداخت تسهیلات قرضالحسنه ازدواج ایثارگران اظهار کرده اند که «این سهمیه مازاد بر سهمیه بانک مرکزی است که آن را بنیاد شهید به بانک عامل پرداخت میکند»، که در این خصوص به اطلاع عموم میرساند، اعطای تمام تسهیلات قرضالحسنه به ویژه تسهیلات قرضالحسنه ازدواج و همچنین تسهیلات قرضالحسنه ازدواج ایثارگران (موضوع ماده ۵۰ قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران مبنی بر اعطای تسهیلات قرضالحسنه ازدواج ایثارگران به میزان دو برابر افراد عادی)، از محل سپردههای پسانداز و جاری قرضالحسنه مردمی نزد بانکها تأمین میشود.در این اطلاعیه آمده است: به هیچ عنوان تسهیلات قرضالحسنه ازدواج از محل منابع بنیاد شهید انقلاب اسلامی تأمین و پرداخت نمیشود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
سایه سنگین بازار متشکل ارزی بر سر دلالان
زمزمههای راهاندازی بازار متشکل ارزی کافی بود تا دلالان هر روز سایه سنگین آن را بر سر معاملات خود حس کنند؛ موضوعی که میتوان آن را به صورت واضح در مکالمات و مراودات معاملهگران فردایی دید.زمزمه راهاندازی بازار متشکل ارزی کافی بود تا دلالان هر روز سایه سنگین آن را بر سر معاملات خود حس کنند؛ موضوعی که میتوان آن را به صورت مشخص در مکالمات و مراودات معاملهگران فردایی دید. تنها کافی است عضو یک یا دو کانال معاملات فردایی ارز در فضای مجازی باشید تا ببینید که چطور بازارسازی بانک مرکزی میتواند برخی نقشههای دلالان و سوداگران بازار ارز را نقش بر آب کند.
دلالان نگران راهاندازی بازار متشکل ارزی
دلالان و سوداگران بازار ارز، راهاندازی بازار متشکل ارزی و برخی تحرکات بانک مرکزی برای نقشآفرینی در بازار اسکناس را خطری جدی برای خود میدانند و بر این باورند که اگر این بازار راهاندازی شود، به طور قطع بر روی روند کاری آنها و البته تعیین نرخ اثرگذار خواهد بود؛ هرچند هنوز هم برخی از آنها خوشباورانه معتقدند که میتوانند کماکان نقش خود را در بازار ارز ادامه دهند.
زمزمههای راهاندازی بازار متشکل ارزی در کنار نقش فعالانه بانک مرکزی طی هفتههای گذشته، به خوبی به دلالان نشان داد که حداقل اگر میتوانند در برخی ساعات از معاملات روزانه و شبانه، نرخ را به دلخواه خود بالا ببرند، اما این روند عمر کوتاهی دارد و بازارسازی بانک مرکزی از طریق صرافیهای بانکی، راه را بر آنها خواهد بست و حداقل، اجازه برنامهریزی بلندمدت و میان مدت را به آنها در بازار ارز نمیدهد.
نگرانی دلالان از راه اندازی بازار متشکل ارزی موجب شده آنها به هم گروهان خود توصیه کنند که با احتیاط پا در راه خرید و فروشهای ارز با قیمتهای بیثبات کنونی بگذارند. آنها بر این باورند که هر لحظه ممکن است بازار متشکل ارزی راهاندازی شده و جو روانی آن، بسیاری از خریدارها و فروشندگان کلان را متأثر کند.
این جو تا جایی پیش رفته که رؤسای کانالهای دلالی ارز، به معاملهگرانی که سابقه چندانی در خرید و فروش و معاملات ارزی نداشته یا میخواهند سرمایه اندکی را وارد این بازار کنند، توصیه میکنند که کل سرمایه را وارد نکنند و نیمی از آن را در این بازار به کار گیرند؛ چراکه با راه اندازی بازار متشکل ارزی، مشخص نیست که چه اتفاقی رخ خواهد داد.
اتمام مراحل راهاندازی بازار متشکل ارزی در بانک مرکزی
اکنون توپ تشکیل بازار متشکل ارزی در زمین «شرکت بازار متشکل ارزی» است؛ شرکتی که با سهامداری فرابورس و چندین نهاد دیگر تشکیل شده است تا زمینه را برای شکلگیری قانونی فرآیند نقش آفرینی بازار متشکل ارزی فراهم کند. به گفته عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، سیاستگذار ارزی کشور هر آنچه که لازم بوده در مورد راه اندازی و ایجاد بازار متشکل ارزی انجام داده و از اینجا به بعد، کار در حوزه هیأت مدیره این بازار پیگیری خواهد شد.
همتی اعلام کرده که بازار متشکل ارزی محلی است که میتوان در غالب آن، نرخ اسکناس ارز را هم بر اساس منطق عرضه و تقاضا و نه به صورت صوری، تعیین کرد و از مزایای آن بهرهمند شد.
محمود شکستهبند، مدیرعامل بازار متشکل ارزی نیز در رابطه با آخرین وضعیت راهاندازی بازار متشکل ارزی گفته است: تمام مراحل ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکتها انجام شده و کار وارد فاز عملیاتی شده است؛ کارهای کارشناسی، برنامههای نرمافزاری و سیستمهای مورد نیاز این بازار نیز در حال طراحی و تدوین است و به طور مرتب هیأت مدیره شرکت، جلسات مستمری را با کارشناسان فناوری اطلاعات برگزار میکند.
ساختمان محل استقرار بازار متشکل ارزی تجهیز شد
اکنون خبرها حکایت از آن دارد که ساختمان محل استقرار بازار متشکل ارزی نیز تجهیز شده است و به محض نهایی شدن ثبت شرکت، هیأت مدیره، مدیران و کارشناسان در محل بازار متشکل ارزی مستقر میشوند.
آنگونه که یک مقام مسئول در نظام بانکی پیشتر اعلام کرده بود، قرار است محل تشکل بازار متشکل ارزی، ساختمان بانک مرکزی در خیابان فردوسی باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
رئیس مجلس عنوان کرد: کارنامه درخشان بانک رفاه کارگران در چابکسازی و مولدسازی داراییها
رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس از بانک رفاه کارگران به دلیل واگذاری املاک مازاد و عزم جدی برای چابک و مولدسازی داراییها تمجید کرد . علی لاریجانی،- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی درباره نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور در حوزه بازارهای مالی نشان می دهد که در واگذاری بنگاه هایی که مربوط به بانک ها است، بانک رفاه کارگران از جمله بانک هایی بوده که بهتر از مابقی بانک ها عمل کرده است.این گزارش می افزاید : این واگذاری ها در راستای عمل به ماده 16 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین عمل به سیاست های کلان دولت و خروج از بنگاه داری بانک ها صورت گرفته است.
فروش اموال مازاد بانکها از نکاتی بود که رییس مجلس شورای اسلامی به دلیل مثبت بودن عملکرد تعدادی از بانک ها ، به آن واکنش نشان داده و از آن ها قدردانی کرد.
یکی از بانکهایی که رییس مجلس از آن به دلیل رشد بالای فروش اموال مازاد و چند برابری شدن واگذاری سهام ، تمجید کرد بانک رفاه کارگران بود چرا که این بانک در 3 سال اخیر ، رشدی 10 برابری را در فروش اموال مازاد و همچنین رشد چهار برابری را در فروش سهام تجربه کرد.
آمار فروش اموال مازاد
بررسی آمار فروش املاک مازاد بانک رفاه از سال 95 تا 97 نشان می دهد که عملکرد سال 97 بانک رفاه در فروش املاک مازاد نسبت به سال 95 به میزان 528 درصد از نظر تعداد و بیش از دو هزار میلیارد ریال از نظر مبلغ فروش رشد کرده است.
بر همین اساس بانک رفاه در سه سال اخیر، در فروش املاک مازاد از نظر تعداد 5 برابر و از نظر مبلغ 10 برابر رشد داشته است.
واگذاری سهام
بر اساس این گزارش، واگذاری سهام بانک رفاه کارگران ، در سال 95 ، به عدد 289 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 136 میلیارد ریال رسید.
این در حالی است که در سال 96 جهش یافت و نسبت به سال 95 بیش از 478 درصد رشد داشته و از 289 میلیون سهم به یک میلیارد و 675 میلیون سهم به ارزش پنج هزار و 678 میلیارد ریال رسید.
این روند افزایشی در سال 97 نیز تکرار شد و سهام واگذاری به آستانه دو میلیارد سهم به ارزش 6 هزار و 228 میلیارد ریال رسیده و نسبت به سال 96 از نظر تعداد سهام رشد 15 درصدی را تجربه کرد. تعداد سهام واگذار شده در سال 97 نسبت به سال 95 با رشد 6 برابری و از نظر مبلغ 4 برابری را تجربه کرده است .
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
چگونگی تعیین حد اعتباری مشتریان بانکداری شرکتی
مدیر امور اعتباری بانک مسکن با تشریح روند تعیین حد اعتباری مشتریان بانکداری شرکتی، گفت: «بوتان»، «صبانفت» و «کاشی تبریز» از جمله مشتریان بانکداری شرکتی بانک مسکن در حال حاضر هستند.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- بانکداری شرکتی را میتوان به نوعی، ارایه خدمات ویژه برای مشتریان ویژه بانک مسکن تعبیر کرد. بانک مسکن با شروع فعالیت در این زمینه کاری از سال گذشته، تلاش کرده در قالب بانکداری شرکتی به تمام نیازهای مشتریان ویژه خود به خدمات بانکی اعم از نیازهای تسهیلاتی، تعهدات و خدمات الکترونیک در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ دهد.
مدیران ارشد بانک مسکن بر این باورند که بانکداری شرکتی علاوه بر اینکه زمینه گسترش فعالیت بانک و سودآوری را فراهم می کند، سرعت ارایه خدمت به مشتریان را نیز افزایش میدهد و به این ترتیب رضایتنمدی از بانک را ارتقا خواهد بخشید.
بانکداری شرکتی همچنین خدمات منحصر به فرد و ویژهای در حوزه فناوری اطلاعات به مشتریان ارایه میکند و با ارایه نرمافزارهای مورد نیاز آنها، از انواع خدمات گسترده پرداخت مورد نیاز مشتری به نحوی پشتیبانی میکند که این خدمات به سادگی در بستر نرم افزاری ویژه برای آنها قابل بهره برداری باشد.
لازم به ذکر است مشتریان بانکداری شرکتی از گروهی انتخاب میشوند که پتانسیل و حجم بالاتری نسبت به مشتریان معمولی دارند.
محمدحسن علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن در خصوص نحوه تعیین حد اعتباری مشتریان بانکداری شرکتی به هیبنا گفت: موضوع تعیین حد اعتباری در بانکداری شرکتی از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که سقف ارایه خدمات مورد نیاز مشتریان بانکداری شرکتی کاملا بر اساس حد اعتباری آنها تعیین می شود.
وی با بیان اینکه توان مالی مشتری و آخرین وضعیت صورتهای مالی آن شرکت در تعیین حد اعتباری نقش دارد، یادآور شد: افزون بر این رتبه اعتبارسنجی مشتری باید حتما «A» به بالا باشد. بانکداری دیجیتال، کسب و کارهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال و در یک کلام اقتصاد دیجیتال بخش های راهبردی هر اقتصاد را تشکیل می دهد و در این اثنا پست بانک ایران به عنوان بانک تخصصی حوزه ارتباطات و فنآوری اطلاعات وظیفه سنگین تری در توسعه بانکداری دیجیتال و کسب و کارهای این حوزه دارد و این مهم در برنامه های این بانک در نظر گرفته شده است. گستردگی نقاط تماس، حضور کارکنان مجرب و متعهد، اعتقاد به برنامه ریزی و عمل بر اساس آن و همچنین حمایت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پتانسیل خوبی برای این بانک ایجاد کرده است که میتواند نقش پست بانک را در اقتصاد دیجیتال پر رنگ تر و موثرتر کند.
ضمن تبریک این روز به همه فعالان و تلاشگران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پست بانک آمادگی همراهی با همه بازیگران این عرصه را دارد تا به کمک هم بتوانیم در راستای تحقق عدالت اجتماعی و ارائه خدمات مطلوب به مردم عزیز ایران اسلامی فعالتر عمل کنیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
پیام مدیرعامل محترم پست بانک ایران به مناسبت 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات
دنیای پیچیده ارتباطات و فنآوری اطلاعات آنقدر در پیچ و خم زندگی بشر نفوذ کرده است که تصور زندگی بدون آن برای نسل حاضر مشکل به نظر می رسد. مرزهای مختلف جغرافیایی و فرهنگی از بین رفته و تعاملات بشری تغییرات چشمگیری یافته است.
توسعه بخش های مختلف اقتصادی به نفوذ و توسعه ارتباطات و فنآوری اطلاعات بستگی کامل دارد که این صنعت را به پیشران توسعه بخش های مختلف تبدیل کرده است.
اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و مخابرات همه ساله در تمام دنیا مورد توجه قرار می گیرد و تحولات سالهای اخیر توجه به این مناسبت را بیشتر کرده است.
امسال اتحادیه جهانی مخابرات شعار»تلاش برای کاهش شکاف استاندارد سازی» را انتخاب کرده است که به نظر می رسد در دنیای به هم تنیده امروز یکی از نیازهای مبرم علمداری تشریح کرد
اپلیکیشن رمزساز (اَرَس)
در بانک دی راه اندازی شد
بانک دی در راستای افزایش ضریب امنیت تراکنش ها و به حداقل رساندن تهدیدهای سایبری ، امکان استفاده از رمز دوم یکبار مصرف کارت را برای مشتریان فراهم کرد.
به منظور ارتقاء امنیت تراکنش های مالی آنلاین و جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران اینترنتی در هنگام اتصال مشتری به درگاههای پرداخت الکترونیک غیرحضوری، بانک دی با رونمایی از اپلیکیشن رمزساز «اَرَس» امکان بهره مندی از رمز دوم یکبار مصرف کارت را برای مشتریان فراهم کرد.بر اساس این گزارش، اپلیکیشن رمزساز «اَرَس» که با تلاش کارشناسان معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی و به منظور صیانت از حریم خصوصی مشتریان عملیاتی شده است، یک برنامه قابل نصب بر روی تلفن های همراه هوشمند (اندروید و iOS) است و تمامی مشتریان حقیقی بانک میتوانند پس از دانلود این برنامه از سایت بانک و نصب آن بر روی تلفن همراه خود با مراجعه به شعب بانک دی نسبت به فعال سازی آن اقدام کنند.
قدردانی مدیر امور روابط عمومی بانک ملت از رسانه ها همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی
همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی، مدیر امور روابط عمومی بانک ملت از همراهی رسانه ها و خبرنگاران در تحقق اهداف روابط عمومی ها قدردانی کردبه گزارش روابط عمومی بانک ملت، متن پیام علی اکبر صابریان به این شرح است:۲۷اردیبهشت ماه (۱۷ مه) روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی نامگذاری شده است. به رسمیت شناختن این روز از سوی سازمان ملل متحد و صدور بیانیه های رسمی در این روز از سوی نهادهای بین المللی مختلف در گرامی داشت ارتباط و روابط عمومی، بیان گر جایگاه و نقش ارتباط در زندگی بشر و روابط عمومی در پیشبرد تحقق اهداف هر سازمان و کسب و کار است.روابط عمومی ها برای انجام ماموریت و وظایف خود نیازمند زیرساخت ها و بازوهای اجرایی توانمند هستند که بی تردید مهم ترین آن، خبرنگاران، روزنامه نگاران، گزارش گران و به طور کلی رسانه ها هستند.اینجانب به عنوان عضوى از خانواده بزرگ روابط عمومى کشور این فرصت را مغتنم شمرده، این روز را به همکاران عزیزم در حوزه روابط عمومی تبریک عرض نموده و قدردان حمایت ها و الطاف دوستان بزرگوارم در حوزه رسانه هستم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 8
مدیر عامل بانک صادرات: «روابطعمومی» با ایجاد توازن و اطلاعرسانی بهموقع، رشد و بالندگی سازمان را رقم میزند
مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: روابط عمومی میتواند با ایجاد توازن و اطلاعرسانی بهموقع در جریان اطلاعات از داخل سازمان به بیرون و بالعکس، در میان چهار بخش ذینفعان بانک از جمله مشتریان، سهامداران، کارکنان و سایر نهادهای مدنی جامعه، رشد و بالندگی سازمان را رقم بزند.
به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، حجتاله صیدی در بازدید از بخشهای مختلف اداره کل روابطعمومی در دومین روز از «هفته روابطعمومی»، با ارائه تعریفی از جایگاه این بخش در هر سازمان افزود: روابطعمومی در زنجیره ارزش هر سازمانی جایگاه ویژه دارد. این جایگاه به ویژه در سازمانی همچون بانک صادرات ایران که بیش از فناوری و تجهیزات، به منابع انسانی خود متکی است، اهمیت برجستهتری دارد و بخشی از موفقیتهایی که بانک در ماههای اخیر داشته، مرهون همکاری نزدیک روابط عمومی بوده است.
مدیرعامل بانک صادرات ایران ضمن تبریک هفته روابط عمومی اظهار کرد: همکاران ما در روابطعمومی بانک صادرات ایران، کار را به صورت حرفهای در پیش گرفتهاند و در حوزه رسانهها، همکاران و انعکاس نقطه نظرات مشتریان به حوزه مدیریت بانک، دقیقا کار تخصصی میکنند و بخشی از موفقیتهایی که بانک در ماههای اخیر داشته مرهون همکاری نزدیک روابط عمومی بوده است. ارتقای تصویر واقعی بانک در جامعه از جمله این اقدامات است که جای قدردانی و تشکر دارد.
حجتاله صیدی در بازدید از دایره امداد مشتریان بانک صادرات ایران نیز تقویت جایگاه این بخش را مورد تاکید قرار داد و گفت: «صدای سپهر» قلب تپنده، گوش شنوا و زبانگویای بانک صادرات ایران است. هر مشتری که با این بخش تماس میگیرد، انتظار پاسخی قانعکننده دارد و میخواهد گرهی از کارش باز شود. بخشی از این مشکلات به صورت فوری قابل رفع شدن است و بخشی به دلیل ارتباط با سایر بانکها در مبادلات و تراکنشهای بینبانکی ممکن است زمانبر باشد که وظیفه پاسخگویی به این موارد بر عهده «صدای سپهر» است که برای بانک اهمیت بسیار زیادی دارد و اهتمام ویژه برای تقویت این بخش به کار گرفته شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
بانک مرکزی سپردههای بلندمدت را احیا کند
قائممقام موسسه اعتباری ملل گفت: اگر بانک مرکزی، سپردههای بلندمدت را احیا کند این امر منجر به استقرار پول و در نتیجه ارائه تسهیلات بلندمدت به واحدهای تولیدی خواهد شد.
محمدرضا مروجی با تاکید بر اینکه رویکرد بانکها و موسسات اعتباری برای تبدیل حسابهای بلندمدت به میان مدت وکوتاهمدت در سالهای اخیر، باعث افزایش گردش پول شد افزود: این افزایش گردش پول تبعات مخربی به همراه داشت. وی ادامه داد: بانک مرکزی با برخی سیاستها مانند حذف پشتنویسی چکهای بانکی و قابلانتقال نبودن آنها باعث کند شدن گردش پول شد.
مروجی با تاکید بر اینکه سقف برداشت از کارت بانکی و دستگاههای پایانه فروش نیز از دیگر سیاستهای بانک مرکزی بوده است، تصریح کرد: این سیاستها و سیاستهایی مانند جابهجایی پول از طریق ساتنا و پایا و چکهای بانکی و بین بانکی نیز از گردش سریع پول کاست. وی اظهار کرد: اگر بانک مرکزی سپردههای بلندمدت ۲ ساله،۳ ساله و ۵ ساله را احیا کند ارائه تسهیلات بلندمدت به واحدها و بنگاههای تولیدی نیز امکانپذیر میشود. وی ادامه داد: نیازی نیست که برای گسترش سپردههای بلندمدت، نرخ سود را خیلی بالا ببریم. پیش از این نیز هم تفاوت نرخ سود سپردههای بلندمدت و میان مدت در حد یک تا ۲ درصد بوده است. وی با تاکید بر اینکه برخی افراد توانایی سرمایهگذاری پولشان را در سایر بازارها ندارند و اهل ریسک نیستند، در بانکها و موسسات اعتباری باقی میمانند، افزود: اگر همه بانکها و موسسات اعتباری نرخ سود بانکی را رعایت کنند، منابع در بانکها و موسسات اعتباری باقی میماند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا منابع بانکهای ادغامی، به سایر بانکها منتقل نمیشود، تصریح کرد: ممکن است سلایق برخی سپردهگذاران در بانکها و موسسات اعتباری دیگر تامین شود. قائممقام موسسه اعتباری ملل افزود: در حال حاضر سپردهگذاران به سمت بانکهای دیجیتالی و بانکداری الکترونیک متمایلاند و در بانکها و موسسات اعتباری سپردهگذاری کنند که از لحاظ بانکداری الکترونیک، خدمات خوبی ارائه میدهند. مروجی با بیان اینکه در حال حاضر حرکت پول ساکن است، افزود: نقدینگی از بانکها و موسسات اعتباری خارج نمیشود. در هر بازاری که بروند مجدد به بانکها و موسسات برمیگردند. وی تصریح کرد: نرخ سود بانکی در حال حاضر متعادل است و افرادی که اهل ریسککردن نیستند در بانکها و موسسات باقی میمانند. وی ادامه داد: این افراد به بازار دیگری نمیروند و نرخ سود بانکی در حال حاضر هم تا حدودی ارزش پولشان را حفظ میکند. قائممقام موسسه اعتباری ملل اظهار کرد: باتوجه به نرخ حقالوکاله بانکها و موسسات، اگر نرخ سود بانکی افزایش یابد، قیمت تمام شده پول برای تولید نیز افزایش مییابد. وی با تاکید بر اینکه معمولا نرخ سود منشایی از نرخ تورم است تا ارزش دارایی مردم کم نشود، افزود: با توجه به تورم حال حاضر، افرادی که در بانکها و موسسات اعتباری سپردهگذاری میکنند در واقع نقش بسیار پررنگی در کمک به اشتغال و تولید دارند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.