شماره: 1171 / ۱۳۹۸ بيست و نهم ارديبهشت
تعداد بازدید : 3
تولید کوییک افزایش می یابد
معاون برنامهریزی جامع تولید سایپا گفت: با توجه به استقبال مشتریان بازار از کوییک و کسب سه ستاره کیفی در نخستین ارزیابی سال 98، سایپا تولید این خودرو را افزایش میدهد.
به گزارش پرشین خودرو، مسعود پروین، با اشاره به رویکرد مثبت بازار نسبت به خودرو کوییک افزود: این خودرو در حال حاضر بهعنوان اقتصادیترین خودرو سهستاره کشور محسوب میشود که توانسته در جمع رقیبان، سهم مناسبی را در بازار کسب کند.
وی بااشاره به برنامه گروه سایپا برای تولید محصولات جدیدتر، گفت: در سال جاری قصد داریم تولید کوییک را افزایش دهیم تا سهم بازار سایپا در رده قیمتی این خودرو افزایش یابد.
پروین تأکید کرد: بهموازات تولید محصولات پرتیراژ جهت پاسخگویی به نیاز بازار و تنظیم قیمتها، تولید کوییک افزایش خواهد یافت تا در برنامه رشد تولید 98، سهم و جایگاه بیشتری به این خودرو اختصاص یابد.
به گفته معاون برنامهریزی جامع تولید سایپا، این گروه راهبرد افزایش تولید و تنوع محصول را در سال جاری دنبال میکند که تاکنون توانسته در زمینه رشد تولید، به اهداف مدنظر در برنامه سال 98 دست یابد.
پروین ادامه داد: برای موفقیت در اجرای برنامه تغییر استراتژی و تولید محصولات جدید، در سال جاری، بهروزرسانی پلتفرمهای کنونی و طراحی محصول بر روی پلتفرمهای جدید را باکمک شرکتهای دانشبنیان ایرانی دنبال خواهیم کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
وزارت صمت برای تنظیم بازار خودرو نیاز به فرصت دارد
سخنگوی فراکسیون حمایت از قطعه سازان مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صنعت باید از افراد کاردان استفاده کند تا از طریق بازبینی و تغییر سیاستهای فعلی، بازار خودرو را به آرامش برساند.
زهرا ساعی؛ سخنگوی فراکسیون حمایت از قطعه سازان مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت قطعهسازان به ویژه در تامین قطعات خودروسازان گفت: قطعه سازان ما از سال گذشته وضعیت خوبی نداشتند و به همین دلیل ما فراکسیون حمایت از قطعه سازی را تشکیل دادیم قطعهسازی و خودروسازی رابطه مستقیمی با هم دارند زمانی که بازار خودرو کشور دچار مشکل و رکود می شود این مشکل به قطعهسازان منتقل میشود.
وی افزود:متأسفانه قطعهسازان مشکلات زیادی از قبیل نوسانات بازار ارز، مشکل در تهیه و تامین مواد اولیه داشتند،معوقات خودروسازان که مبالغ بالایی بود و پرداختی درستی به قطعهسازان نداشتند نیز وجود داشت که البته بخشی از آن توسط وزارت صمت پیگیری شد، جلسات خوبی که تشکیل دادیم نتایج مثبتی در بر داشت اما باید مشکل قطعهسازان به صورت اساسی حل شود.
ساعی تصریح کرد: در شرایط فعلی که خودروسازی کشور دچار چالش شده و قیمت ها نوسانات زیادی دارند تلاش های زیادی انجام شد تا قیمتها به کف حاشیه بازار نزدیک شود که متاسفانه موفقیت آمیز نبود و قیمت ها هنوز شناور هستند و مردم هنوز خودروهایی که ثبت نام کردهاند را تحویل نگرفتهاند از طرفی به خاطر رکود بازار خودرو قطعهسازان نمیتوانند مطالبات خود را از خودروسازان دریافتکنند.
وی با اشاره به قول وزیر صمت برای حل مشکل قطعه سازان گفت: دکتر رحمانی قول دادهاند که در ماههای ابتدایی سال مشکلات قطعهسازان و خودروسازان را برطرف کنند واقعیت این است که به دلیل نوسانات قیمت و حضور دلالان در بازار خودرو، قیمت ها مشخص و ثابت نیست و متاسفانه روز به روز ما شاهد قیمت های مختلف برای خودروها هستیم که این خود یک نوع شوک به بازار است.
معوقات خودروسازان به قطعه سازان ادامه دارد
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه مشکلات خودروسازان ادامه پیدا کند و خرید و فروش به سختی در بازار انجام شود همه این ها باعث فشار به قطعه سازی می شود زیرا قطعه سازان قطعات را به خودروسازی تحویل داده اما نمی تواند طلب خود را وصول کند، در حال حاضر حجم نقدینگی در بازار خودرو زیاد است و به نظر بنده ابتدا باید بتوانیم نقدینگی را از بازار جمع کنیم.
وی عنوان کرد: نقدینگی سرگردان که همیشه تمایل به ورود به بازارهای طلا مسکن و خودرو را دارد را باید مهار کنیم و به سمت سرمایه گذاری های کوتاه و بلند مدت سوق دهیم.
سیاست 5درصد زیر حاشیه بازار خودرو موفق نبود
وی در پاسخ به اینکه آیا سیاست قیمت گذاری ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار که توسط وزیر مطرح شد در کنترل بازار خودرو موثر بوده یا نه تصریح کرد:این سیاست، سیاست موفقی برای کنترل قیمت خودرو نبوده و مسئولین و متخصصین باید در این زمینه بررسی کنند که چه الگوهای باید ارائه شود تا بازار خودرو به درستی مدیریت و از آشفتگی خارج شود. وزیر صنعت باید از افراد کاردان استفاده کند تا از طریق بازبینی و تغییر سیاستهای فعلی، بازار خودرو را به آرامش برساند.ساعی افزود: با توجه به اینکه دکتر رحمانی سالها عضو کمیسیون صنایع مجلس بوده و در این زمینه تخصص قابل قبولی دارند امیدواریم که بتوانند قولهای خود را عملی و مشکلات جاری را حل کنند.این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه زمانی که دکتر رحمانی وزارت صمت را تحویل گرفتند بازار خودرو آشفته بود افزود: استیضاح حق نمایندگان است ولی به نظر من باید به ایشان فرصت دهیم و منتظر به نتیجه رسیدن تغییرات ایشان در سیاست ها و مدیریت بازار باشیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 3
مدیرعامل سایپا خبر داد: پویش ملی داخلیسازی قطعات خودرو راهاندازی شد
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از راهاندازی پویش ملی داخلیسازی قطعات خودرو برای نخستینبار در صنعت خودرو خبر داد.
سیدجواد سلیمانی ، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در رابطه با استفاده از توان و ظرفیت داخلی برای رفع نیازهای تولیدی کشور، اظهار کرد: در این طرح قرار است از توان و دانش پژوهشگران، نخبگان و دانشگاهیان کشور با هدف توسعه داخلیسازی قطعات خودرو، ساخت محصولات جدید و همچنین کاهش ارزبری در صنعت خودرو استفاده شود.وی تحقق شعار «رونق تولید» را تضمینکننده اقتدار کشور دانست و افزود: با هدف اجرای اقتصاد مقاومتی و رونقبخشی به تولید داخل، گروه سایپا برای نخستین بار در صنعت خودرو از تمامی شرکتهای دانشبنیان و صنعتی دعوت کرده تا طرحها و ایدههای خود را به این مجموعه ارائه کنند.مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: ضرورت استفاده از توان شرکتها و صنعتگران ایرانی در کنار وجود تحریمهای خارجی و محدودیتها در زمینه واردات قطعات پیشرفته خودرویی و عدم همکاری شرکای خارجی که منجر به حذف برخی محصولات از خطوط خودروسازان و در نهایت، عدم امکان تحویل خودروهای تولید مشترک شده؛ باعث شد این شرکت تلاش کند شرکتهای دانشبنیان و صنعتگران، به تولید قطعات پیشرفته خودرویی سوق پیدا کنند.سلیمانی اظهار کرد: سایپا قصد دارد تا هرگونه پژوهش، طرح علمی و مطالعاتی و یا ایده ناب قابل اجرا در زمینه طراحی، کاربری و ساخت قطعات با محور بومیسازی فناوریهای پیشرفته خودرویی را مورد حمایت و بهرهبرداری قرار دهد.
به گفته وی، پژوهشگران، دانشگاهیان، صنعتگران و شرکتهای دانشبنیان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر با مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا به آدرس www.airicsaipa.com تماس گرفته و یا از نمایشگاه دائمی قطعات بومینشده مورد نیاز گروه خودروسازی سایپا در شرکت سازهگستر واقع در کیلومتر ۹ جاده مخصوص تهران کرج بازدید کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
تسهیل روند ثبت سفارش و تامین ارز شرکتهای خدمات پس از فروش؛ واردات قطعه یدکی توسط دارندگان کارت بازرگانی فاقد اهلیت ممنوع شد
به منظور تسهیل در روند ثبت سفارش و تامین ارز شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو جلساتی با معاون وزیر صنعت و مدیر کل نیرو محرکه برگزار شد و با پیگیری های صورت گرفته تا حدودی مشکلات این شرکتها در تامین ارز برطرف و تسهیلاتی در این زمینه فراهم شد.
از آنجا که خدمات پس از فروش یکی از مولفههای اصلی جذب مشتری به شمار میرود معمولا شرکتهای عرضه کننده خودرو تلاش دارند در این حوزه شرایط ایده آلی را برای مشتریان فراهم کنند اما با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها به خصوص در حوزه خودروسازی، شرکتهای خدماتی تقریبا با شرایط سخت و محدودیتهای بیشتری مواجه شده اند.
در شرایط تحریم، به جهت اینکه ورود قطعات به کشور کاهش می یابد، تامین قطعات خطوط تولید بیش از پیش در اولویت قرار می گیرد، بنابراین سهم خدمات پس از فروش از قطعات کاهش می یابد. البته نکته دیگری که در این جریان وجود دارد موضوع عدم دسترسی خودروسازان به منابع اصلی تامین قطعات است که به تبع احتمال کاهش کیفیت خودروها را در دوران تحریم بیشتر می کند و این موضوع سبب افزایش مراجعه خودروها به تعمیرگاه ها و نمایندگی های ارائه دهنده خدمات پس از فروش میشود. با این وضعیت حوزه خدمات پس از فروش از این جهت نیز تحت فشار قرار گرفته و با چالش بیشتری روبرو خواهد شد.
یکی از موضوعاتی که پس از تحریم ها برای شرکتهای خدمات پس از فروش موانع و چالش هایی را ایجاد کرده است تسهیل در تامین و تخصیص ارز برای شرکتهای خدماتی است این وضعیت و نگرانی شرکتها در این ارتباط موجب شد تا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه این وزارتخانه در نشستی با شرکتهای خدمات پس از فروش به بررسی راهکارهای رفع این مشکل بپردازند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو در همین زمینه در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو اظهار داشت : به منظور تسهیل در روند ثبت سفارش وتامین ارز شرکتهای خدمات پس از فروش در سال جاری جلساتی با معاون وزیر صنعت و مدیر کل نیرو محرکه برگزار شد و با پی گیری های صورت گرفته تا حدودی مشکلات شرکتها در تامین ارز برطرف و تسهیلاتی در این زمینه فراهم شد.
جلسه معاون وزیر صنعت با بانک مرکزی برای رفع موانع تخصیص ارز شرکتهای خدمات خودرویی
عباسعلی غیاثی با بیان این مطلب افزود: البته وزارت صنعت و معدن ارز مورد نیاز شرکتهای خدمات پس از فروش را تخصیص داده اما متاسفانه این روند در بانک مرکزی با موانعی مواجه شده است که در جلسه ای که با بانک مرکزی برگزار شد مقرر گردید تا این مشکل حل شود.
وی بخش دیگری از موارد مطرح دراین نشست را واردات قطعه یدکی توسط دارندگان کارت بازرگانی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: واردات قطعه یدکی توسط دارندگان کارت بازرگانی معضل جدی را برای شرکتهای خدمات پس از فروش و وارد کنندگان قطعه یدکی در حوزه فروش ایجاد کرده است از این رو در جلسه اخیر با معاون وزیر صمت این مساله مطرح و مقرر گردید تا شرکتهایی که تا پیش از واردکننده قطعه بودند امکان واردات قطعه را داشته باشند و واردات قطعه یدکی توسط دارندگان کارت بازرگانی فاقد اهلیت ممنوع شود.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو در ادامه با توجه به تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات قطعه یدکی در سال گذشته اظهار داشت: برخی شرکتهای خدمات پس از فروش در سال گذشته ارز 4200 تومانی را دریافت کرده و تا حدودی برخی از قطعات مورد نیاز را وارد کردند اما تعدادی از این شرکتها به موضوع الزام پرداخت مابه التفاوت برخورد کردند و به ناچار با پرداخت مابه التفاوت قطعات را از گمرک ترخیص کردند.
واردات قطعات پرمصرف در دستور کار شرکتهای خدمات پس از فروش
غیاثی همچنین با اشاره به مشکل نقدینگی در شرکتها این شرایط را در روند سفارش گذاری و واردات قطعات موثر دانست و گفت : مشکل نقدینگی شرکتهای خدمات پس از فروش ، موجب شده شرکتها واردات قطعات تند گردش و پر مصرف را در دستور کار قرار دهند از این رو مشکلی در تامین این قطعات وجود ندارد اما در برخی قطعاتی که مصرف کمتری دارند ثبت سفارش و واردات به ندرت صورت می گیرد.
وی در پایان با توجه به جلسات اخیر وزارت صنعت با بانک مرکزی خاطر نشان کرد : امیدواریم با برگزاری این جلسات بخشی از مشکلات شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو در تامین و تخصیص ارز حل شود و با تامین به موقع قطعات شرکتها قادر به پاسخ گوی به مشتریان باشند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
آتش تند کرمانموتور
از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری شرکت کرمان موتور، جک S۳ خود را سه بار تغییر قیمتی داده است به گونهای که اکنون این محصول نزدیک به ۵۰ میلیون تومان گرانتر از روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه به فروش میرسد.
به گزارش ایسنا، شرکت کرمان موتور در اردیبهشت ۹۸ با انتشار بخشنامههای مختلف سه بار قیمت خودروی جک S۳ را افزایش داده است.
بررسی روند تغییر قیمت این محصول نشان میدهد که این شرکت قیمت جک S۳ را در دوم اردیبهشت ماه از ۱۶۱ میلیون تومان به ۱۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تغییر داد.
سپس این شرکت در هشتم اردیبهشت ماه نیز مجدداً تصمیم به افزایش قیمت بیش از ۱۵ میلیون تومانی این محصول گرفته و قیمت آن را به ۱۹۶ میلیون تومان رساند.
پس از گذشت شانزده روز از دومین افزایش قیمت این محصول، از تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه جک S۳ این شرکت ۲۱۰ میلیون تومان قیمتگذاری شده و به فروش میرسد که نسبت به قیمت اعلامی در هشتم اردیبهشت ماه، حدود ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.به این ترتیب در کمتر از یک ماه قیمت کارخانهای جک S۳ حدود ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
در این شرایط مشخص نیست دلیل این افزایش قیمت شدید چیست و در شرایط ثبات نسبی متغیرهای کلان اقتصادی همچون نرخ ارز چه اتفاقی افتاده که در عرض یک ماه قیمت یک خودرو باید حدود ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد!؟این وضعیت در حالی است که خبری از سازمانهای نظارتی به ویژه سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نیست.
در این زمینه موضوع از کرمان موتور پیگیری شد. نماینده فروش این شرکت در پاسخ اعلام کرد: « ما همه محصولات خود را در ردههای قیمتی متعادل نگه داشتهایم و سعی کردهایم با توجه به شرایط خودروسازی حال حاضر و مشکلاتی که در صنعت خودرو وجود دارد و همچنین با توجه به اینکه افزایش قیمتی در محصولات کرمان موتور پیش عید وجود نداشته، قیمتها را متعادلتر کنیم. ضمن اینکه شرکت کرمان موتور با وجود همه مشکلات و معضلاتی که در صنعت خودروسازی به خود دیده است، هیچ تعدیل نیرویی نداشته است؛ لذا ضروری است که برای بقای خود نیز قیمتها را تغییر داده و به قیمتهای واقعی که از نظر ما اکنون متعادل است؛ نزدیک کنیم».
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
منتظر رونمایی دو مدل عملکرد بالای جدید کادیلاک باشید
به تازگی تصاویری از جایگزین سدان ATS کادیلاک منتشر شده که CT4 نامیده می شود.
هم چنین گفته می شود این خودروساز تصمیم دارد در أواخر سال جاری مدل چهار در کوچک خود را معرفی کند. این خودروساز در روز 30 می یک برنامه رونمایی دارد اما گفته می شود خودرویی که رونمایی می شوند CT-4 جدید نخواهد بود. کادیلاک تصمیم دارد CT4-V عملکرد بالا را رونمایی کند.
در همین مراسم، CT5-V متوسط نیز رونمایی خواهد شد و این مراسم می تواند به عنوان غافلگیری هفته محسوب شود.
اکنون که می دانیم CT4 به عنوان یک سدان اسپرت با نشان V رونمایی خواهد شد، چه انتظاری از این مدل داریم؟ هنوز ویژگی های این خودرو در ابهام هستند اما نسخه ای از موتور 2.0 لیتری جنرال موتورز بی شک گزینه خوبی برای آن خواهد بود. گمان می رود این موتور در CT4 استاندارد نیز به کار رود بنابراین شاید موتور 3.0 لیتری تواین توربو V6 گرفته شده از CT5 گزینه بهتری برای آن باشد. به هر حال، این خودرو با ساختار چهار چرخ فعال با دیفرانسیل عقب ارائه خواهد شد.
خبر مهم دیگر، رونمایی CT5-V به همراه این خودرو است. سدان استاندارد این خودرو به تازگی معرفی شده اما شایعاتی در مورد CT5-V منتشر نشده بود. اکنون که وجود چنین مدلی تایید شده، باید دید که تصورات در مورد نیرومحرکه آن چه خواهد بود. اگر CTS-V قبلی را الگو قرار دهیم، Blackwing V8 با قدرت بالا می تواند گزینه خوبی برای موتور این خودرو باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.