شماره: 1428 / ۱۳۹۹ بيست و ششم خرداد
تعداد بازدید : 0
اخبار
آغاز احراز هویت سجام در بانک پارسیان
بانک پارسیان به منظور ارایه خدمات مطلوب به مشتریان و توسعه تعاملات با بازار سرمایه، تعداد 239 شعبه خود در سراسر کشور را برای انجام احراز هویت سامانه سجام تجهیز کرد.
متقاضیان سرمایه گذاری و انجام معاملات در بازار بورس و اوراق بهادار می توانند برای ثبت احراز هویت خود در سامانه سجام با در دست داشتن مدارک معتبر شناسایی به شعب بانک پارسیان مراجعه کنند.
سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایهگذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود
دیدار مدیرعامل بیمه «ما» و مدیر بانک ملت استان زنجان
مدیرعامل و مدیران شرکت بیمه «ما» با مدیر بانک ملت استان زنجان دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش روابط عمومی بیمه «ما»، طی نشست حجت بهاری فر مدیرعامل شرکت بیمه «ما» و آقای شیرفر مدیر بانک ملت استان زنجان ، توافقاتی برای همکاری های جدید بانکی و بیمه ای حاصل شد.
بر اساس این گزارش، طی این دیدار، طرفین ضمن تاکید بر منافع مشترک بانک و بیمه، به پتانسیل بالای مشتریان و سپرده گذاران بانک ملت و ظرفیت های بالای استان زنجان اشاره کرده و در خصوص افزایش همکاری فی مابین و ارائه خدمات متنوع بیمه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این نشست مدیرعامل بیمه «ما» با تأکید بر اینکه گسترش همکاریهای بین بانک و بیمه میتواند به ارتقاء کیفی فعالیتها در استان کمک کند ، به بخشی از دستاوردهای بیمه «ما» در حوزه بازاریابی و خدمات بیمه ای در استان اشاره کرد.
مدیر بانک ملت استان زنجان نیز با تأکید بر ارتباط هرچه بیشتر بین دو مجموعه بانک و بیمه در استان ، آمادگی کامل بانک ملت شعبه زنجان را برای همکاری در زمینه بازاریابی مشترک با بیمه و معرفی مشتریان ارزنده بانک ملت جهت استفاده از خدمات شرکت بیمه «ما» را اعلام کرد.
پژوهشکده بیمه اعلام کرد:
بیمه های پارامتریک گزینه مناسب برای پوشش خسارت ناشی از پاندمی کرونا
مطابق نتایج گزارش پژوهشی «محصولات جدید بیمهای برای اپیدمیها و پاندمیهای آینده»، برخی محصولات بیمهای در جهان وجود دارند که اگر در ایران هم بازاری داشتند یا ارائه میشدند، میتوانستند به مدیریت ریسک و خسارات ناشی از این پاندمی کمک شایانی کنند.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، مطابق نتایج گزارش پژوهشی «محصولات جدید بیمهای برای اپیدمیها و پاندمیهای آینده»، برخی محصولات بیمهای در جهان وجود دارند که اگر در ایران هم بازاری داشتند یا ارائه میشدند، میتوانستند به مدیریت ریسک و خسارات ناشی از این پاندمی کمک شایانی کنند.
برخی از این محصولات نظیر بیمه عدمالنفع گرچه در ایران برقرار هستند، اما یا پورتفوی بسیار محدودی دارند یا به صورت مستقل فروخته نمیشوند. اما برخی دیگر که مهمترینشان بیمههای پارامتریک پاندمی یا اوراق بهادار متصل به بیمه (بهطور خاص اوراق قرضه فاجعهآمیز) میباشند، بهطور کلی در ایران ارائه نمیشوند.
متن کامل این گزارش در آدرس http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1213 قابل دسترسی است.
اهدای 15 دستگاه تلویزیون از سوی بانک رفاه به دانشگاه علوم پزشکی سمنان
بانک رفاه کارگران به عنوان بانکی اجتماعی و سلامت محور، در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی 15 دستگاه تلویزیون LED به دانشگاه علوم پزشکی سمنان اهدا کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، مدیر شعب استان سمنان در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و قدردانی از تلاش ها و زحمات مدافعان سلامت، در مراسمی 15 دستگاه تلویزیون LED به بیمارستان کوثر دانشگاه علوم پزشکی سمنان اهدا کرد.در این مراسم مدیر شعب بانک رفاه استان سمنان ضمن تقدیر از زحمات دلسوزانه و فداکارانه مدافعان سلامت و دست اندرکاران مجموعه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گفت: بانک رفاه کارگران آمادگی هرگونه همکاری در راستای کمک به زیر ساخت های حوزه سلامت را دارد و امیدواریم با تعاملات متقابل، در راستای افزایش و رونق این امکانات قدم برداریم.در ادامه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز با قدردانی از مساعدت و کمک بانک رفاه گفت: همکاری و مساعدت دستگاه ها و ارگان های مختلف در مبارزه با ویروس کرونا بسیار با اهمیت بوده و نقش بسزایی در مدیریت هر چه بهتر این بیماری ایفا خواهد کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
همکاری بیمه آرمان و مجتمع رسیدگی به تصادفات دادگستری اراک
دیدار معاون فنی اموال و مدیر بیمه های اتومبیل با رئیس مجتمع رسیدگی به تصادفات وسایل نقلیه در دادگستری اراکبه گزارش روابط عمومی بیمه آرمان ، در سفر آقایان عسگر معزی معاون فنی اموال و نیما لطفی مدیر بیمه های اتومبیل به استان مرکزی و شهر اراک ؛ در اجرای تاکیدات رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ا به شرکت های بیمه با موضوع تسریع در رسیدگی به پرونده های دیات، دیدار با ریاست مجتمع رسیدگی به تصادفات وسایل نقلیه دادگستری اراک انجام پذیرفت.در این دیدار معزی معاون فنی اموال بیمه آرمان با تاکید بر همکاری بیشتر بین این شرکت و مرجع قضایی ضمن تقدیر از راه اندازی مجتمع ویژه و تخصصی رسیدگی به تصادفات گفت: ابعاد حقوقی تصادفات و حوادث رانندگی بسیار خاص و نیازمند رسیدگی تخصصی است که این مهم با راه اندازی شعبات ویژه رسیدگی به پرونده های تصادفات ،به نحوه شایسته و با سرعت بیشتری نسبت به گذشته انجام می پذیرد.لطفی مدیر بیمه های اتومبیل بیمه آرمان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند رسیدگی به پرونده ها و خسارت تصادفات در بیمه آرمان ، از مرجع قضایی دادگستری اراک درخواست کرد در اجرای ماده 50 قانون بیمه شخص و به منظور تسریع در شناسایی تخلفات و تقلبات در حوزه خسارت همکاری ویژه ای بین قضات و شرکت های بیمه صورت پذیرد.در این نشست هاشمی رئیس مجتمع رسیدگی به تصادفات وسایل نقلیه دادگستری اراک با اشاره به سابقه تاسیس این مجتمع اظهار داشت : به منظور خدمات رسانی آسان و تسریع در رسیدگی به پرونده های مربوط به تصادفات، شعبه ویژه رسیدگی به تصادفات وسایل نقلیه در دادگستری شهرستان اراک از اسفند 1390 تشکیل شده است.
صیانت از منافع ملی در گرو خدماترسانی صحیح است
ارائه خدمات بیمه ای در بستر دیجیتال باید در اولویت فعالیتهای شبکه فروش و کلیه نمایندگان قرار گیرد.به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی دکتر غلامرضا سلیمانی که در آیین افتتاح اعلام خسارت الکترونیکی ثالث شرکت بیمه ایران سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: سرعت و صحت در امر پرداخت خسارت علاوه بر رضایتمندی بیمهگذاران میتواند در صیانتاز منافع ملی هم نقش پررنگی داشته باشد.رئیس کل بیمه مرکزی از شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در امر خدمات دیجیتالی یاد کرد و گفت: با در نظر گرفتن پتانسیل بیمه ایران و توانمندی همکاران آی تی این شرکتی هیچ گونه نگرانی برای ارائه وب سرویس های متنوع در صنعت بیمه وجود ندارد.دکتر سلیمانی با تشریح شرایط اقتصادی و خدمات رسانی در زمان شیوع کرونا و قدردانی از فعالیت شرکت های بیمه ای در این دوران، خاطر نشان کرد: خوشبختانه شرکت بیمه ایران مانند بسیاری از شرکتهای بیمهای از مرحله خدمات رسانی سنتی گذر گرده و در حوزه های دیجیتالی حرفهای زیادی برای گفتن داردوی در پایان با اشاره به سهم 50 درصدی شرکت سهامی بیمه ایران از بازار شخص ثالث، گفت: دولتی بودن شرکت بیمه ایران و خوشنامی آن سطح انتظارات بیمهگذاران را بالا برده و باید به گونهای عمل شود که دو اصل سرعت و صحت در امر صدور و پرداخت خسارت به درستی رعایت شود.
دامنه خدمات رسانی بیمه سامان گسترده تر شد
شرکت بیمه سامان دامنه خدمات رسانی خود را به ذینفعان و زیاندیدگان توسعه داد، به گونه ای که اکنون بیمه گذاران این شرکت در شهر اراک نیز می توانند برای ارتباط هر چه بیشتر به شعبه شرکت مراجعه کنند.به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سامان، به تازگی بیست و سومین شعبه این شرکت در شهر اراک تاسیس شده است.بیمه سامان گرچه تمرکز خود را بر توسعه روزافزون خدمات الکترونیکی در حوزه فروش و خدمات رسانی قرار داده است، لیکن به منظور ارائه آن بخش از فرایندها که همچنان نیازمند حضور فیزیکی در شعب و نمایندگی های این شرکت است، فراهم آوردن امکان دسترسی سریع به مراکز خدمات الزامی است.شرکت بیمه سامان در کنار خدمات بر خط خود، مشتریان سنتی را نیز حفظ کرده و اجازه نخواهد داد در روند خدمت رسانی به آنها اختلالی ایجاد شود.بیست و سومین شعبه بیمه سامان به نشانی اراک، خیابان شریعتی، نبش ورودی کوی رضوی (چهارراه گردو)، ساختمان پانیذ طبقه 3 واحد 5 در خدمت مشتریان است.
بازدید مدیرکل حوزه ریاست بیمه مرکزی از شعبه بیمه سرمد در زنجان
جلیل قاسمی از شعبه بیمه سرمد در استان زنجان بازدید کرد.به گزارش روابط عمومی بیمه سرمد، شعبه استان زنجان این شرکت، میزبان جمعی از مدیران بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود.جلیل قاسمی، مدیرکل حوزه ریاست بیمه مرکزی به همراه آقاجری مدیرکل نظارت بر شعب و همچنین ترکاشوند مدیرکل حراست بیمه مرکزی از شعبه بیمه سرمد در استان زنجان بازدید کردند.قاسمی در این دیدار از نزدیک در جریان عملکرد شعبه زنجان بیمه سرمد قرار گرفت و با مدیران استانی سرمد گفتگو کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
افزایش 5 برابری سرمایهگذاری بیمه “ما” در بخش سهام
مدیرعامل بیمه «ما» اعلام کرد که سرمایهگذاری این شرکت در بخش سهام با بیش از 5 برابر افزایش از مبلغ 974 میلیارد ریال در ابتدای سال 98 به 5.291 میلیارد ریال در پایان این سال رسیده است.به گزارش اخبارصنعت به نقل از روابط عمومی بیمه “ما”، شرکت بیمه “ما” از روز 13 تیرماه 1390 فعالیت خود را به عنوان یکی از شرکتهای بیمه عمومی کشور آغاز کرد و طی سالهای گذشته با بیش از 40 شعبه و 200 نمایندگی به ارائه خدمات بیمهای پرداخته است. این شرکت در سال گذشته ترکیب بهینه پرتفوی، متنوعسازی پرتفوی سرمایهگذاری و همچنین سرمایهگذاری در صندوقهای سرمایهگذاری و اوراق بدهی را در دستور کار خود قرار داد و شاهد رشد مناسبی از این نظر بود.
برای بررسی عملکرد این شرکت در سال گذشته و برنامههای آن برای سال جاری و برنامههای آن در سال جاری، گفتگویی را با حجت بهاریفر مدیرعامل بیمه “ما” انجام دادیم که مشروح آن به شرح زیر است:
*آقای بهاریفر؛ ارزیابی شما از عملکرد سرمایه گذاری شرکت بیمه “ما” در سال 98 چیست؟
با توجه به تحولات اقتصادی چند سال اخیر، تشدید تحریمهای اقتصادی بین المللی، رشد چشمگیر نرخ تورم، کاهش نرخ بهره بانکی و همچنین تحولات سیستم ارز در کشور، الگوهای اقتصادی بازار دستخوش تغییر و تحول شده و در نتیجه اهداف و استراتژیهای سرمایهگذاری نیز دچار تغییر شدهاند، لذا ضروری است که با پیشبینی وضعیت و تحولات پیشرو، زمینه لازم برای بهینهسازی سرمایهگذاریها فراهم شود.
افزایش قیمت ارز، طلا، مسکن، خودرو، حمایتهای بخش دولتی از بازار بورس و همچنین تغییر نرخ بهره بدون ریسک از مرزهای 30 درصد در سال 97 به کمتر از 15 درصد در روزهای جاری، شرایط حساس و منحصر به فردی را در تاریخ اقتصادی ایران بوجود آوردهاند. لذا به منظور حفاظت از سرمایهگذاریهای انجام شده و بهرهبرداری از وضعیت موجود و بهینهسازی سرمایهگذاریها، شرکت بیمه ما در زمانهای مناسب با فراهمسازی تمهیدات مورد نیاز و برنامهریزی دقیق و موثر اقدام به پالایش و بهینهسازی پرتفوی سرمایهگذاری کرد که منجر به کسب بازدهی مطلوب در سال 98 و سالجاری شده است.
*در بخش متنوع سازی، پرتفوی سرمایهگذاری چه اقداماتی صورت گرفته است؟
متنوع سازی پرتفوی و تخصیص منابع به بخشهای دیگر با بازدهی بیشتر در زمان مناسب و با احتساب ترکیب بهینه ریسک و بازده، مهمترین بخش برنامه بهینهسازی سرمایهگذاری است که با موفقیت کامل مدیریت شده و انجام پذیرفته است. با توجه به کاهش نرخ بهره بانکی و نزدیک شدن سررسید سپردهها، جابجایی منابع حاصل از سپردههای سررسید شده به سپردههای بانکی دیگر یا انتقال سرمایه به سایر زمینههای سرمایهگذاری با در نظر گرفتن نسبت ریسک و بازده یکی از برنامههای اصلی بهینهسازی پرتفوی بوده است. همچنین از جمله برنامههای انجام شده و در حال تکمیل، موضوع مطابقت پرتفوی با آیین نامه 97 سرمایهگذاری و کسب بازدهی مناسب سرمایهگذاری از محل منابع بیمههای زندگی برای افزایش رضایت بیمهگذاران است که با موفقیت همراه بوده است.
در همین راستا برنامههای مختلف شرکت برای توسعه بسترهای سرمایهگذاری در چارچوب آیین نامه 97 سرمایهگذاری شرکتهای بیمه در سایر زمینههای سرمایهگذاری مانند مشارکت در طرحهای اقتصادی و تجاری یا سرمایهگذاری در بخش املاک و مستغلات و غیره در دست مطالعه، برنامهریزی یا اجراست که بی شک چشم انداز روشنی را برای سرمایهگذاری شرکت ترسیم خواهد کرد.
*سرمایهگذاری در سهام سال گذشته به چه میزان بود و برای افزایش این سرمایه در سال جدید چه برنامههایی دارید؟
با توجه به برنامهریزیهای انجام شده در سال 98، سرمایهگذاری در سهام طی این سال بیش از 5 برابر افزایش یافت و بهای تمام شده پرتفوی سهام از مبلغ 974 میلیارد ریال در ابتدای سال 98 به 5291 میلیارد ریال در پایان سال 98 بالغ شده که با در نظر گرفتن ارزش بازار سرمایهگذاریها، مازاد ارزش پرتفوی سهام در پایان سال 98 بالغ بر 2352 ریال بوده است که با توجه به بازدهی بازار طی دو ماهه ابتدای سال 99 و ترکیب بهینه پرتفوی شرکت، طبیعتاً مازاد ارزش پرتفوی نیز افزایش یافته است.
لذا پالایش پرتفوی و تمرکز داراییهای سبد بر سهام بنیادی باعث افزایش و رشد بازدهی سبد شده و منجر به افزایش قابل توجه درآمدهای حاصل از سرمایهگذاری در سهام نسبت به سالهای قبل شده است. بازده خالص بیش از 130 درصدی پرتفوی سهام در سال 98 بیانگر عملکرد بسیار مطلوب سرمایهگذاری در سهام است.
*برای تقویت سرمایهگذاری در صندوقهای سرمایهگذاری چه اقدامی صورت گرفته است؟
از سوی دیگر در راستای بهرهبرداری هر چه بیشتر از رشد شاخص بورس، سرمایهگذاری در بهترین صندوقهای سرمایهگذاری «مشترک» و «در سهام» از سال 97 در دستور کار شرکت قرار گرفته و در سال 98 تقویت شد که منجر به بازدهی مطلوب برای شرکت شده است که بیش از پیشبینیهای انجام شده در بودجه 98 بود.
*برنامه انجام شده برای سرمایهگذاری در بخش اوراق بدهی چه بوده است؟
شرکت بر اساس برنامهریزیهای انجام شده از سال 96 سرمایهگذاری در اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت با تضامین دولتی با بالاترین بازدهی را در دستور کار قرار داد و در سالهای 97 و 98 نیز برنامههای خود را با دقت و ظرافت و بدون تحمل کمترین ریسکی ادامه داده و به اجرا درآورد که همین امر باعث کسب بازدهی مناسبی در این بخش شده است. متوسط بازده سرمایهگذاری در این بخش در سال 97 بیش از 30 درصد و در سال 98 نزدیک به 28 درصد بوده که با توجه به ریسک بسیار پایین سرمایهگذاری در مقایسه با نرخ بهره بدون ریسک و نرخ بهره بانکی بسیار مطلوب است.
*در پایان درباره برنامههای آتی بیمه “ما” توضیح دهید
برنامههایی که برای سال جاری در نظر گرفته شد به صورت تیتر وار شامل: بهینهسازی پرتفوهای سرمایهگذاری، توسعه زمینههای سرمایهگذاری برای متنوع سازی پرتفوی به منظور افزایش بازدهی در عین کاهش ریسک، مشارکت در طرحهای تولیدی-صنعتی، مشارکت در طرحهای تجاری و مالی، توسعه ابزارهای نوین مالی (مانند اوراق بهادارسازی ریسکهای بیمهای) است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
تسهیلات بیمه ایران معین برای ساکنان کیش
مدیر عامل بیمه ایران معین و اعضای هیات مدیره در سفر به جزیره کیش ضمن دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به بیان مسایل مختلف پرداختند .
در این نشست دکتر داریوش محمدی با بیان اقدامات انجام شده بیمه ایران معین در منطقه آزاد کیش افزود : تعامل سازنده این سازمان با شرکت بیمه ایران معین در قالب طراحی و اجرای ایده های نو برای بهبود کیفیت خدمات به بیمه گذاران از مهمترین برنامه های این شرکت می باشد .
️در ادامه این جلسه داریوش محمدی مدیرعامل شرکت بیمه ایران معین نقش مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در توسعه وافزایش ضریب نفوذ بیمه را مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات بیمه ای به شهروندان و کیشوندان از رسالت های شرکت بیمه ایران معین در کیش است.
️دکتر محمدی در ادامه با اشاره به نقش مهم صنعت بیمه درتوسعه مناطق آزاد تصریح کرد:جزیره کیش با ظرفیت های بالا در تولید و حضور فعالان بزرگ اقتصادی در حوزه های مختلف از فرصت ویژه ای برای سرمایه گذاری در کشور برخوردار شود، این ظرفیت می تواند فرصت مناسبی برای گسترش همکاری های بین صنعت بیمه و منطقه آزاد کیش باشد.
️همچنین در این دیدار غلامحسین مظفری رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تشکر از خدمات ارزنده بیمه ایران معین در جزیره کیش گفت: تعامل و همکاری مشترک میان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت بیمه ایران معین در قالب ایده های نو فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران توانمند در این منطقه است.
وی افزود: با بهره گیری از ظرفیت های بین المللی موجود، فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد کیش به عنوان یک الگو به سرزمین اصلی تسری می یابد.
مشارکت بانک مسکن در عملیات بازار باز
مدیر امور مالی بانک مسکن، جزییات حضور این بانک در عملیات بازار باز و خرید اوراق بدهی دولت را تشریح کرد.
به گزارش ، پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مرکزی در جدیدترین اطلاعیه خود خبر داد که گام دوم حراج اوراق دولتی به مبلغ 4.9 هزار میلیارد تومان در تاریخ سه شنبه 20 خرداد سال جاری برگزار شد. بنابراین در دو مرحله عملیات حراج اوراق دولتی، حدود 10 هزار میلیارد تومان از اوراق بدهی دولت به بانک ها واگذار شد، تا بتواند مقدمه ای برای حضور این بانک ها برای عملیات بازار باز باشد.
صابر عسکرپور، مدیر امور مالی بانک مسکن درخصوص عملیات بازار باز بانک مرکزی توضیح داد: عملیات بازار باز یکی از ابزارهای سیاست های پولی بوده و به خرید و فروش اوراق بهادار دولتی از سوی بانک مرکزی با هدف تأثیر بر نرخ سود یا حجم پایه اطلاق می شود. بانک مرکزی با اجرای عملیات بازار باز و خرید و فروش اوراق دولتی، نرخ بهره بین بانکی را تحت تأثیر قرار می دهد، بدین نحو که با خرید اوراق بهادار دولتی توسط بانک مرکزی ، میزان پایه پولی افزایش یافته و با افزایش حجم پایه پولی ، نرخ بهره بین بانکی کاهش می یابد. بنابراین خرید و فروش اوراق همچون تعیین نسبت ذخیره قانونی یکی از ابزارهای اجرای سیاست پولی است که بانک های مرکزی بمنظور کنترل تورم و حمایت از اشتغال از این ابزار استفاده می کنند.
وی درباره ویژگی اوراق دولتی در عملیات حراج اوراق بدهی دولت، توضیح داد: اوراق مورد معامله در حراج خرید میبایست اوراق بهادارِ دولتی منتشر شده توسط خزانه داری کل کشور و بدون کوپن بوده و حداقل از یک هفته قبل از اطلاعیه بانک مرکزی مبنی بر برگزاری حراج در مالکیت بانک ها بوده و دارای سررسید بالاتر از ششماه از تاریخ برگزاری حراج خرید باشد.
عسکرپور با تاکید بر این که تاکنون دو مرحله حراج فروش که در راستای اجرای عملیات بازار باز برگزار شده، گفت: بانک مرکزی نسبت به فروش اوراق بهادار دولتی منتشر شده توسط خزانه داری کل کشور با کوپن و با سررسید سه ساله اقدام کرده است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا اطلاعات و جزییات این حراج ها اعلام شده است، گفت: با توجه به محرمانه بودن امور مربوط به برگزاری حراج ها، اطلاعات و مشخصات و میزان اوراق معامله شده در این حراج ها در اختیار بانک مرکزی است، اما بانکهای شرکت کننده در حراج های خرید، اکثراَ از میان بانکهای سپرده گذار بودند.
شفاف سازی بانک ملت در خصوص واریز وجوه متقاضیان فروش سهام عدالت
براین اساس و با توجه به این که عملیات فروش سهام باید توسط نهادهای ذیربط در بازار سرمایه صورت پذیرد، بنابراین درخواست های جمع آوری شده از طریق «شرکت کارگزاری بانک ملت»جهت فروش، به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار(سمات) ارسال می شوند.
در پی طرح برخی ابهامات و پیام های دریافتی مشتریان در رسانه ها و سامانه های ارتباطی بانک ملت، این بانک توضیحاتی را به منظور شفاف سازی و آگاهی متقاضیان فروش سهام عدالت ارایه کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این بانک همگام با اجرای برنامههای دولت محترم و هم زمان با آغاز طرح فروش سهام عدالت، از ششم خرداد ماه سال جاری، از طریق 8درگاه حضوری و غیرحضوری خود درخواست سفارش فروش سهام عدالت مشتریان گرامی را دریافت کرده است.
براین اساس و با توجه به این که عملیات فروش سهام باید توسط نهادهای ذیربط در بازار سرمایه صورت پذیرد، بنابراین درخواست های جمع آوری شده از طریق “شرکت کارگزاری بانک ملت”جهت فروش، به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار(سمات) ارسال می شوند.
در این خصوص بانک ملت صرفاً عملیات جمعآوری درخواست های فروش سهام عدالت را عهده دار است و اطلاعات و جزئیات این فرآیند از قبیل نحوه و زمان فروش سهام، تعداد و مبلغ سهام فروش رفته، همچنین پرتفوی مشتریان صرفاً در اختیار شرکت سمات است.
شایان ذکر است، عصرگاه روز چهارشنبه 21 خرداد ماه 99نخستین فایل حاوی اطلاعات بخشی از سهام عدالت فروخته شده 42هزار و 879سهام دار به ارزش حدود 68میلیارد ریال از شرکت سمات و از طریق کارگزاری بانک ملت دریافت شد و به منظور تکریم مشتریان محترم بانک، برنامهریزی لازم برای واریز وجوه با قید فوریت در دستور کار سایر واحدهای ذیربط به شرح ذیل قرار گرفت:
1- ارزیابی اطلاعات دریافتی از شرکت سمات از نظر اصالت کد ملی مشتریان
2- ارزیابی اطلاعات دریافتی از شرکت سمات از نظر صحت و اعتبار کد شبای حساب مشتریان
3- اطمینان از تطبیق کد ملی مشتریان با شبای حساب مربوطه
4- واریز وجوه به حساب ذینفعان
براساس این گزارش، با توجه به اینکه فروش سهام عدالت مشتریان توسط شرکت سمات به صورت یکجا انجام نشده است، لذا در عصر روز پنج شنبه 22 خرداد ماه 99اولین بخش از وجوه سهام عدالت فروش رفته به حساب مشتریان واریز شد.
روابط عمومی بانک ملت همچنین، مطلب منتشر شده در روز جمعه 23 خرداد در برخی رسانه های غیررسمی، به نقل از یکی از اعضای هیات مدیره این بانک در خصوص واریز مبالغ حاصل از فروش سهام عدالت را تکذیب نموده و از مشتریان و فعالان رسانه می خواهد همچون گذشته، اخبار رسمی و موثق را صرفاً از پایگاه اینترنتی بانک ملت جویا شوند.
پرداخت بیش از 73هزار فقره وام ازدواج توسط بانک قرضالحسنه مهر ایران
بانک قرض الحسنه مهر ایران در طول 3 سال گذشته، 73هزار و 727فقره وام ازدواج به مبلغ 13هزار میلیارد ریال پرداخت کرد.
به گزارش اقتصاد آنلاین، امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی شرایط ازدواج برای جوانان کمتر مهیا است و با توجه به هزینههای بالایی که تشکیل خانواده در بر دارد جوانان به سختی توانایی ازدواج را دارند. با وجود اینکه سال گذشته مبلغ وام ازدواج افزایش یافت و به 50میلیون تومان رسید اما باز هم به سختی میتواند کمکی در تامین نیازهای اولیه زندگی به جوانان کند.
طرح پیوند مهر بانک مهر ایران، به کمک جوانان میآید
در همین راستا بانک مهر ایران که به پرداخت تسهیلات خرد میپردازد و طی سالهای گذشته در این زمینه سوابق بسیار خوبی داشته است اقدام به ایجاد طرح پیوند مهر کرده تا با پرداخت تسهیلات خرد در کنار وام ازدواج با ارتقای امید به زندگی جوانان در زمینه تامین مایحتاج به آنها کمک کند.
بانک مهر ایران طی 3سال گذشته 73هزار و 727 فقره وام ازدواج به مبلغ 13هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است. همانطور که اشاره شد در کنار این، مدتی است که بانک قرض الحسنه مهر ایران با راهاندازی طرح پیوند مهر یک و دو تلاش کرده تا منابع در اختیار جوانان برای تشکیل خانواده را افزایش دهد.
در طرح پیوند مهر یکم بانک مهر ایران متقاضیان میتوانند با ایجاد حساب تا سقف 40میلیون تومان از تسهیلات قرضالحسنه بهرهمند شوند. مدت زمان تکمیل موجودی حساب حداقل یکسال و حداکثر 3سال است و معادل 126درصد میانگین موجودی سالانه حساب تسهیلات پرداخت خواهد شد. مهلت بازپرداخت آن 36ماه است و امکان قابل انتقال به اقوام درجه یک هم وجود دارد.
در طرح دوم مهر بانک قرضالحسنه مهر ایران هم متقاضی میتواند با میانگین موجودی 6میلیون و 150هزار تومان طی 10سال در پایان دوره از تسهیلات 80میلیونی استفاده کند. به طور کلی افرادی میتوانند از این طرح استفاده کنند که فعلا در سن ازدواج نیستند اما به تامین منابع ازدواج خود در آینده فکر میکنند.
موفقیت های اخیر بانک دی مرهون تلاش تمامی همکاران است
دکتر برات کریمی، مدیرعامل بانک دی در بازدید سرزده از شعبه مطهری تهران، بر ضرورت تخصیص بهینه منابع تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک دی، برات کریمی، مدیرعامل بانک دی در بازدید سرزده از شعبه مطهری تهران، ضمن تاکید بر تخصیص بهینه منابع توسط شعب، توجه به برنامه ریزی منسجم برای جذب منابع ارزان قیمت در چارچوب نقاط تمرکز تعیین شده در برنامه عملیاتی شعب را ضروری دانست.
در این دیدار، کریمی با قدردانی از تلاش های همکاران شعبه مطهری گفت: نقش تمامی همکاران بانک دی به خصوص همکاران شعب که در خط مقدم بانک مشغول به فعالیت هستند در موفقیتهای اخیر بانک بر کسی پوشیده نیست و همکاران شعب باید با تعامل مناسب با مشتریان، سرعت عمل در ارائه خدمات، بازاریابی و جذب منابع ارزان قیمت و تلاش برای وصول مطالبات پرونده های اعتباری همچنان در تحقق اهداف عالی بانک نقش آفرین باشند.
مدیرعامل بانک دی با تاکید بر لزوم توجه شعب به رابطه تعادلی منابع و مصارف گفت: تجهیز منابع از اهمیت ویـژه ای برخـوردار است زیرا جـذب منـابع بـر نقـدینگی و مدیریت ریسک نقدینگی بانک، میزان اعطای تسهیلات و هزینـه هـا و درآمـدهای عملیاتی بانک تأثیر بسزایی دارد و شعب باید تحلیل روشنی از میزان سـپرده هـای خـود به عنوان منابع و میزان ارائه تسهیلات و مصارف در دوره هـای زمـانی مختلـف داشـته باشـند.
کریمی افزود: در سالیان اخیر بیشترین استفاده از ظرفیت شعب معطوف به جذب منابع بوده و بسیاری از شعب از تخصیص منابع جذب شده غفلت کرده اند که باید با بازاریابی محصولات و بستههای اعتباری طراحی شده، بخش مشخصی از منابع را در چارچوب سیاستهای اعتباری و نقاط تمرکز تعیین شده در برنامه عملیاتی شعب، به اعطای تسهیلات با روش های صحیح و تعریف شده اختصاص دهند.
وی همچنین مطالبات را یکی از دغدغههای اصلی هیئت مدیره بانک دانست و گفت: با تغییر ساختار سازمانی بانک و تشکیل معاونت حقوقی و وصول مطالبات، شاهد ایجاد پیوستگی و همافزایی منطقی بین واحدهای وصول مطالبات و حقوقی هستیم که این مساله بر انسجام و سرعت پیگیری مطالبات و پرونده های حقوقی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
مدیرعامل بانک دی افزود: انتظار می رود همکاران شعب از این فرصت پیش آمده برای افزایش وصول مطالبات غیرجاری و بازگرداندن این منابع به چرخه تسهیلاتدهی بانک تلاش مضاعف کنند تا از این طریق علاوه بر افزایش وصول مطالبات، زمینه برای تخصیص مجدد منابع فراهم شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.