شماره: 1791 / ۱۴۰۰ پانزدهم آذر
تعداد بازدید : 0
اخبار
مدیرعامل بانک مهر ایران مطرح کرد:
جزئیات پرداخت وام به سرپرستان خانوار مبتلا به کرونا
دکتر سید سعید شمسینژاد خبر داد: بانک قرضالحسنه مهر ایران تلاش میکند در راستای برنامههای مسئولیت اجتماعی خود، همان طور که وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی تأکید کردند، در کمترین زمان ممکن وام 10 میلیون تومانی سرپرستان خانوار مبتلا به کرونا را پرداخت کند. با این حال لازم است تا لیست افراد مشمول دریافت این وام به بانک مهر ایران ارسال شود و تا اطلاع ثانوی نیازی به مراجعه هموطنان گرامی به شعب بانک مهر ایران نیست.دکتر سید سعید شمسینژاد مدیرعامل این بانک درباره جزئیات پرداخت وام به سرپرستان خانوار مبتلا به کرونا گفت: مبلغ این وام 10 میلیون تومان است و اقساط آن 36 ماه در نظر گرفته شده است. همچنین از آنجایی که این وام قرضالحسنه است، کارمزد سالانه آن فقط 4 درصد است.شمسینژاد اظهار کرد: این وام با هدف جبران هزینههای درمان و دوری از کسبوکار برای سرپرستان خانوارهایی در نظر گرفته شده که بهعلت کرونا بستری شدهاند. بنده و همکارانم در بانک مهر ایران تلاش میکنیم همان طور که وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی تأکید کردند، در کمترین زمان ممکن این تسهیلات را به واجدین شرایط پرداخت کنیم؛ با این حال نیاز است تا لیست افراد مشمول دریافت این وام به بانک مهر ایران ارسال شود.وی تأکید کرد: تا اطلاع ثانوی نیازی به مراجعه هموطنان گرامی به شعب بانک مهر ایران نیست و اطلاعرسانی به مشمولان این طرح از سوی بانک انجام میشود. در ابتدا باید اطلاعات افراد از سوی وزارت بهداشت به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال شود و با اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تطبیق یابد. پس از آن مشخصات واجدین شرایط به بانکهای عامل ارسال میشود و از طریق ارسال پیامک به معرفیشدگان و تماس تلفنی با آنها، اطلاعرسانی لازم صورت میگیرد. پس در برهه کنونی هیچ نیازی به حضور هموطنان گرامی در شعب بانک نیست.
شمسینژاد درباره کسانی که به آنها وام تعلق میگیرد، گفت: این وام به سرپرستان خانواری پرداخت میشود که به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده و فاقد کسبوکار هستند.مدیرعامل بانک مهر ایران درباره ضمانت مورد نیاز برای این وام نیز گفت: خوشبختانه در بانک مهر ایران امکان پرداخت تسهیلات مبتنی بر اعتبارسنجی را داریم و در رابطه با این وام نیز افراد اعتبارسنجی میشوند و بر اساس گزارش اعتباری هر شخص و ضوابط و مقررات ناظر بر شبکه بانکی در رابطه با ضمانت عمل خواهد شد.
حضور فعال بانک کارآفرین در هشتمین نمایشگاه کیش اینوکس
بانک کارآفرین به همراه گروه مالی خود در سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی موسوم به کیش اینوکس حضور چشم گیری، داشت.به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین: این نمایشگاه که پس از وقفه دو ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا، هشتم تا یازدهم آذر ماه 1400 با مشارکت بیش از 300 شرکت داخلی و خارجی به مدت چهار روز در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار شد، محفل مناسبی برای برگزاری جلسات متعدد بین سرمایه گذاران، تولیدکنندگان، فعالان بازار سرمایه بود.در این نمایشگاه جلسات متعددی با حضور فعالان بازار سرمایه، مشتریان، تولید کنندگان در غرفه بانک کارآفرین به میزبانی دکتر احمد بهاروندی مدیرعامل، مهندس محمدرضا خورسندی رییس هیات مدیره و مهندس مهدی سیف علی شاهی عضو هیات مدیره برگزار و دست آوردهای خوبی به همراه داشت.بانک کارآفرین در نمایشگاه اینوکس کیش به همراه زیر مجموعه های خود از جمله بیمه کارآفرین، کارگزاری کارآفرین، صرافی کارآفرین، نمایندگان شرکت های بانکداری تجاری، شرکتی و سرمایه گذاری در این نمایشگاه حضور یافت تا به طور همه جانبه پاسخ گوی مدعوین باشد.
کیش اینوکس 2021 فرصت تازهای برای بازنگری اقدامات انجام شده و ترسیم چشم اندازهای نو در حوزه اقتصاد است که انتظار میرود به گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی میان اضلاع اقتصاد کشور اعم از ارکان بازار سرمایه، بانکها، بیمهها و دیگر مشارکتکنندگان منجر شود.
بخش نمایشگاهی رویداد کیش اینوکس 2021 (نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی) عصر دوشنبه با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری گشایش یافت.سردار محمد در بازدید از غرفه بانک کارآفرین از فعالیت های بانک کارآفرین و گروه مالی آن مطلع شد.نمایشگاه اینوکس متشکل از 80 غرفه و در بخش های مختلف است که 200 سازمان دولتی و شرکت سرمایه گذاری از هشتم تا 11 آذر در محل نمایشگاه های بین المللی جزیره برگزار شد.
رویکردها و محورهای این رویداد برگرفته از مسائل روز اقتصادی کشور شامل الگوهای نوین مالی از بازار پول و سرمایه، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کشور و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بانک داری بین المللی، دیپلماسی اقتصادی توسعه تجارت با کشورهای منطقه، اقتصاد الکترونیک و تاسیس بورس بین الملل، اقتصاد مسکن، آینده پژوهی و چند محور دیگر است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
در آستانه روز بیمه:
بیمه سینا حامی بیمهای
مناطق محروم تحت پوشش بنیاد علوی شد
قرارداد پوشش بیمهای از مناطق محروم تحت پوشش بنیاد علوی با حضور مدیرعامل این بنیاد و مدیرعامل بیمه سینا به امضاء رسید.
دکتر رضا جعفری در آغاز این مراسم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص خدمت به محرومین بیان داشت: ایشان در مقاطع مختلف تاکید فرمودهاند که «همه باید تلاش کنند که محرومان را از محرومیّت بیرون بیاورند و تا آنجایی که در توان کشور است، به محرومان کمک کنند.» بنابراین ما به عنوان یک نهاد انقلابی وظیفه داریم بیش از سایرین به این منویات، جامه عمل بپوشانیم.
وی ادامه داد: مهندس فتاح، ریاست محترم بنیاد مستصعفان انقلاب اسلامی نیز در جلسات مختلف بر حمایتهای بیمهای از مناطق محروم توصیه و تأکید کردهاند که بر همین اساس، پس از برگزاری جلسات متعدد دوجانبه و تعامل مدیران و کارشناسان بیمه سینا و بنیاد علوی، بسته حمایتی بیمهای مناسبی تهیه شده که امروز در قالب دو قرارداد به امضاء میرسد.وی با بیان اینکه این قرارداد، نقطه عطفی در انجام رسالتهای اجتماعی بیمه سینا به عنوان یکی از شرکتهای وابسته به بنیاد مستضعفان خواهد بود، افزود: بیمه سینا در کنار فعالیت اقتصادی و تجاری که در بازار بیمه کشور دارد، خود را به اهداف اساسی بنیاد که همان حمایت از اقشار آسیبپذیر جامعه است، متعهد میداند.
مدیرعامل بیمه سینا با اشاره به ابعاد اجتماعی بیمه گفت: بیمه کارکردهای مختلف و متنوعی دارد اما در بُعد اجتماعی میتواند مانع از بروز ناهنجاری در سطح جامعه شود و بسیاری از معضلات را کاهش میدهد.
دکتر جعفری با تشریح برخی ویژگیها و جزئیات طرح بیمه اقشار محروم بیان داشت: در فاز اول این قراردادها، حدود 200 هزار نفر با حق بیمه اندک، تحت پوشش خدمات بیمه درمان و عمر و حوادث قرار میگیرند و در فازهای بعدی این خدمات به سایر بخشها خواهد یافت.به گفته وی، بیمه سینا به دنبال نفع مالی از این قرارداد نیست و صرفاً با دید حمایتی و مسئولیت اجتماعی وارد این اقدام خداپسندانه شده تا بتواند سهمی در تحقق اهداف عالیه بنیاد داشته باشد.
در ادامه این مراسم، مهندس وحید خاوهای مدیرعامل بنیاد علوی با بیان اینکه ماموریت اصلی این بنیاد، توانمندسازی محرومین است، ادامه داد: ما نگاه امدادی و رسیدگی موردی به محرومین در این مجموعه نداریم بلکه به دنبال توانمندسازی و مشارکت دادن محرومان در کارهای مولد هستیم و فعالیتهایی که در این زمینه انجام میشود برگرفته از فرمان مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در این زمینه است.
وی ضمن توضیح در خصوص ظرفیتهای موجود در نقاط هدف بنیاد علوی در سراسر کشور گفت: بنیاد علوی اقدامات متنوعی را در این حوزه پیگیری میکند و با کمک بیمه سینا میتوانیم از ظرفیت بیمهای برای ارتقای زندگی اقشار هدف استفاده کنیم.
مدیرعامل بنیاد علوی ورود صنعت بیمه به موضوع محرومیتزدایی را اقدامی نو و درخور تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد که با اجرای این قراردادها، روند پیشرفت و آبادانی مناطق محروم به پایداری مناسب دست یابد.
خاوهای با تقدیر از پیگیری مجدانه و مستمر مدیرعامل بیمه سینا برای انعقاد این قرارداد گفت: این مسئله نشان میدهد که روحیه و بینش حاکم بر این مجموعه با مسئولیت اجتماعی عجین است .وی خاطرنشان کرد، با افزایش تعامل این دو نهاد و تشکیل جلسات مشترک، محصولات بیمهای جدیدی متناسب با اهداف بنیاد پدید میآید و قطعا ثمرات خوبی به همراه خواهد داشت.
فقط یک هفته تا پایان «جشنواره تخفیفات بیمه ای بیمه ایران» وقت باقی است
جشنواره تخفیفات بیمه ای بیمه ایران که از 15 آبان 1400 به مدت یک ماه آغاز شده بود هفته آینده به پایان می رسد.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران: 15 آبان به مناسبت گرامیداشت هشتاد و ششمین سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران و تداعی خاطره خوش این رخداد مبارک به عنوان یک افتخار ملی در اذهان بیمه گذاران، مشتریان و متقاضیان خدمات بیمه ای شرکت، تخفیفات و تسهیلات ویژه ای برای تمامی رشته های بیم های به مدت یک ماه توسط واحدهای صدور بیمه نامه سراسر کشور در حال ارائه است.این تخفیفات در شعب و نمایندگان تحت سرپرستی بیمه ایران در سراسر کشور و در تمامی رشته های بیمه ای به شرح زیر اعلام شده است:
1 – رشته اشخاص، بیمه نامه حوادث انفرادی معادل 20 درصد و بیمه نامه عمر و حوادث انفرادی سما و حامیان سلامت معادل 10 درصد تخفیف
2 – رشته اتومبیل، بیمه نامه های بدنه با پرداخت نقدی حق بیمه 20 درصد تخفیف
3 – رشته مسئولیت و حمل و نقل، مسئولیت مهندسین ناظر و هیات مدیره ساختمان معادل 20 درصد تخفیف
4 – رشته اموال (به غیر از ریسک های پرخطر موضوع بخشنامه شماره 170212/99 مورخ 17/3/99 و انبارهای عمومی در بیمه های آتش سوزی و همچنین ریسک های ارزی و کنسرسیومی در بیمه های مهندسی و انرژی) تخفیف معادل 20 درصد نرخ های سیستمی.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
در نشست خبری رئیس کل بیمه مرکزی در همایش بیمه و توسعه تبیین شد:
تعداد بازدید : 0
هوشمندسازی فراتر از فعالیت دیجیتال است
یوسف دهقانی-اخبار صنعت: دکتر سلیمانی، موضوع هوشمندسازی در صنعت بیمه را در راستای سیاست های کلان دولت ارزیابی کرد و افزود: هوشمندسازی به معنای واقعی کلمه در بسترهای پیشرفته الکترونیکی نظیر بلاکچین صورت می گیرد که خوشبختانه صنعت بیمه از زیرساخت های قابل قبولی برای ورود به این حوزه، برخوردار است.
دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود:
حذف فیزیکی بیمه نامه ها و الکترونیکی شدن کروکی ها به عنوان دستاوردهای قابل تامل صنعت بیمه و پلیس دانست و نسبت به ضرورت تکمیل زیرساخت ها تاکید کرد
وی در ادامه اظهار داشت:به ضریب خسارت خودروهایی که کیفیت نامناسبی دارند بسیار بالاست و پوشش ریسک مربوط به آن باید با قواعد استاندارد بیمه ای همخوانی داشته باشد.
در کشورهای پیشرفته گاهی میزان نرخ حق بیمه از قیمت خودروهای مدل پایین کمتر است حال آنکه در کشور ما تخفیف هایی برای این قبیل خودروها در نظر می گیرند که این رویه باید اصلاح شود.
رئیس کل بیمه مرکزی از افزایش بیست و هشت درصدی بیمه های درمانی در بودجه سال جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته شاهد افزایش چهل درصدی تعرفه درمانی بودیم که ضریب خسارت 98 درصدی این رشته بیمه ای قابل قبول نیست.
وی تعیین تعرفه عادلانه برای بیمه های تکمیلی را ضروری دانست و از شرکت ها و سازمان های بیمه گذار خواست تا در زمان محاسبه حق بیمه این افزایش تعرفه را در نظر داشته باشند.
دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی صنعت بیمه برای پوشش خسارات ناشی از حملات سایبری خبر داد و اظهار داشت: خسارت ششصد میلیون دلاری حملات سایبری در سال 2020 از اهمیت این موضوع حکایت دارد و دستگاه های کشور باید به این ریسک مهم توجه داشته باشند.
دکتر سلیمانی از پذیره نویسی قریب الوقوع چند شرکت بیمه ای دیگر در بورس سخن گفت و افزود: در حال حاضر شاخص بازار سرمایه شرایط ویژه ای دارد و به همین خاطر پذیره نویسی به صورت پلکانی و با رعایت وضعیت بورس صورت می گیرد.
رئیس شورای عالی بیمه با بیان این مطلب که پیوند صنعت بیمه و بازار سرمایه باید مستحکم تر شود، تصریح کرد: بخشی از سرمایه های صنعت بیمه در بورس است و با عرضه اوراق بیمه ای در بازار سرمایه این تعامل از ابعاد بیشتری برخوردار خواهد شد.
وی افزایش ضریب نفوذ بیمه را در گرو رقابت نرخ و شرایط بیمه نامه های زندگی با بازارهای موازی ارزیابی کرد و گفت: بالا رفتن ضریب نفوذ بیمه علاوه بر کاهش دغدغه های دولت به افزایش سطح امید در جامعه و ارتقای رفاه عمومی منتهی می شود.
وی از موضوعاتی نظیر بازنشستگی، درمان تکمیلی، تامین مالی آتیه و از کارافتادگی به عنوان مزیت های بیمه نامه های زندگی نام برد.
دکتر غلامرضا سلیمانی از فعالان صنعت بیمه و رسانه ها خواست تا در همگانی سازی فرهنگ این رشته بیمه ای همکاری کنند.
دکتر سلیمانی از استارت آپ ها به عنوان بستری برای فروش محصولات بیمه ای یاد کرد و افزود: امکان حذف تکنولوژی وجود ندارد و ایستادن در برابر تحولات دیجیتالی هیچ معنا و مفهومی ندارد.
وی تصریح کرد: فعالیت استارت آپ ها در رشته های شخص ثالث و درمان آغاز شده و در چارچوب قانون و مقررات به سایر رشته ها نیز تسری خواهد یافت.
رئیس شورای عالی بیمه در خصوص ارائه برخی تخفیفات از سوی استارت آپ ها به صراحت اعلام کرد: ارائه تخفیف یعنی فروش پایین تر از نرخ مصوب که قطعا تخلف محسوب می شود اما ارائه تخفیف از محل کارمزد نمایندگی ها اشکالی ندارد.
فرهنگسازی از زیرساخت های اصلی توسعه صنعت بیمه به شمار می رود و زنگ بیمه در همین راستا طراحی و اجرا شده است.
دکتر سلیمانی از همکاری گروه های هنری و رسانه ها در خصوص پروژه «زنگ بیمه» قدردانی کرد و افزود: فرهنگ بیمه باید از سنین پایین تر به مخاطبان خود القا شود تا در آینده نهادینه سازی آن از شتاب بیشتری برخوردار شود.
وی با سودمند دانستن زنگ بیمه در مسیر آشنایی کودکان و خانواده ها با محصولات متنوع بیمه ای بر ادامه این روند تاکید کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی از شعار «هر شرکت بیمه در هر سال یک محصول» به عنوان یک برنامه عملگرایانه یاد کرد و از عزم و اراده شرکت های بیمه ای در این زمینه خبر داد.
گفتنی است موضوعاتی نظیر: راه اندازی صندوق حوادث طبیعی، تخفیفات بیمه شخص ثالث، تاسیس شرکت های بیمه ای هوشمند، بررسی راهکارهای عرضه بیمه تکافل، بیمه موتورسیکلت ها و آینده صنعت بیمه نیز در این نشست خبری مطرح شد که رئیس کل بیمه مرکزی به پرسش ها پاسخ داد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
پشتیبانی از طرحها و پروژههای صنعتی باهدف رونق تولید؛
تولید با حمایت بانک پارسیان جان تازه می گیرد
مدیرعامل بانک پارسیان با حضور در محل کارخانههای ریسندگی، بافندگی پوشاک جامعه، از مراحل مختلف تولید در این مجموعه بازدید کرد.
کورش پرویزیان در ادامه بازدیدهای ادواری از بنگاهها و کارخانهها تولیدی و صنعتی که باهدف پشتیبانی و مانع زدایی از تولید صورت میگیرد؛ از خطوط تولید کارخانههای ریسندگی، بافندگی پوشاک جامعه دیدن کرد و از نزدیک با فعالیتهای مختلف این کارخانه آشنا شد.
وی همچنین در این بازدید مشکلات و مسائل این مجموعه را مورد بررسی و ارزیابی قرارداد و آمادگی این بانک را برای تأمین مالی طرحهای توسعهای در زمینه سرمایه ثابت و سرمایه در گردش اعلام کرد.
دکتر پرویزیان در گفتوگو با مدیران و کارکنان این مجموعه با تأکید بر این اینکه حمایت از مجموعههای تولیدی و صنعتی دارای توجیه اقتصادی در سال «تولید، پشتیبانیها و مانع زدایی ها «، در دستور کار بانک پارسیان قرار دارد، افزود: در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی، سیاست بانک پارسیان رفع موانع تولید و کمک به ایجاد اشتغال در کشور است.
محمدرضا مصلحی مدیرعامل کارخانه پوشاک جامعه هم با قدردانی از حضور مدیرعامل بانک پارسیان در این مجموعه، مراحل مختلف تولید شامل ریسندگی، بافندگی و پوشاک را برای ایشان و هیات همراه تشریح کرد.
شرکت کارخانهها ریسندگی، بافندگی و پوشاک جامعه در سال 1364 بر اساس نیاز جامعه ایرانی بنا گردیده و مجموعهای کاملاً غیرانتفاعی است که با بهکارگیری آخرین فناوری صنعت نساجی جهان و نیز نوآوری در تولید، توانسته است امروزه نقطه درخشانی از یک صنعت بزرگ شود، که تولیدات آن ازنظر کیفی با بهترین محصولات فاستونی دنیا رقابت کند.
وزیر اقتصاد خواستار شد:
تدوین ساز و کار مناسب برای شناسایی و ارزشگذاری مدیران تحول گرا در صنعت بیمه
وزیر اقتصاد خواستار تدوین ساز و کاری از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی برای شناسایی و ارزشگذاری مدیران تحول گرا در صنعت بیمه شد.
به گزارش شادا ،دکتر سید احسان خاندوزی طی سخنانی در بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه با عنوان «نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی با محوریت تحول دیجیتال» که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، با قدردانی از تلاش های بیمه مرکزی جمهوری اسلامی برای ارتقای این صنعت در کشور، «بازار های مالی» را یکی از ارکان مهم صنعت بیمه در جهان عنوان کرد و گفت: یکی از نقش آفرینی های مهم صنعت بیمه به عنوان رکن بازار های مالی، کمک به پیشرفت اقتصادی، در حوزه اقتصاد کلان و اقتصاد ملی است که متأسفانه تا کنون، از این نقش بیمه و چگونگی تعامل آن با اقتصاد ملی غافل بوده یا بهره کمی برده ایم .
وزیر اقتصاد افزود: درخواست اول من از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و دست اندرکاران این صنعت این است که در کنار تلاش برای تحقق سند راهبردی توسعه بیمه، حتماً به فکر تحول بیمه بر مبنای «بیمه گری هوشمند» باشند.
خاندوزی بیمه گری هوشمند را فراتر از تحول دیجیتال بیمه عنوان کرد و گفت: سند تحول دیجیتال، عمدتاً ناظر بر ابعاد سخت افزاری و بهبود های فنآورانه و دسترسی هایی مثل برخط شدن تشکیل پرونده، صدور بیمه نامه، پرداخت خسارت و ... است اما، این، «بیمه گری هوشمند» چه در عرصه تشکیل پرونده، تعیین ضرایب و پرداخت و چه عرصه استفاده از این منابع، در سطح اقتصاد ملی نیست.
وزیر اقتصاد گفت : بیمه گری ریسک به عنوان یکی از ارکان بیمه گری هوشمند به معنای واقعی کلمه در کشور وجود ندارد، گرچه تحولات مثبتی در این ارتباط اتفاق افتاده است.
وی افزود: آنها که در بطن صنعت بیمه فعالیت می کنند، می دانند که ما فاصله بسیار زیادی با بیمه گری مبتنی بر ریسک داریم و در بیشتر موارد، بیمه نامه ها کاملاً همسان و علی الرأس مورد شناسایی و محاسبه قرار می گیرند.
خاندوزی با یادآوری اینکه در مرحله پرداخت هم وضع به همین منوال است، ادامه داد: اتصال سامانه های بیمه به سامانه هایی که امکان پرداخت دقیق بیمه ها در کوتاه ترین زمان، با کمترین انحراف، و به ویژه کمترین میزان فساد را فراهم می آورند، باید به سرعت در ماه های آینده و سال پیش رو در دستور کار قرار گیرد.
وزیر اقتصاد ارگان ها و سازمان هایی همچون ناجا، پزشکی قانونی، راه و شهر سازی، اورژانس و ... را از جمله بخش هایی بیان کرد که اتصال سامانه آنها به صنعت بیمه، می تواند جلوی طولانی شدن بسیاری از فرآیند ها را بگیرد و مانع بسیاری از انحرافات شود.
دکتر خاندوزی با تأکید بر اینکه بیمه گری هوشمند، نیازمند پذیرش تحول در ساختارها است، تحول در قواعد و مقررات بخش بیمه را یکی از موارد مهم در این زمینه خواند و اظهار داشت: ما در وزارت اقتصاد با تکیه بر همکاری خوب کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، آمادگی هر نوع همیاری در خصوص نوسازی قوانین و قواعد این عرصه را داریم.
وزیر اقتصاد با خالی ارزیابی کردن جای صنعت بیمه در عرصه تأمین مالی اقتصاد کشور در کنار نظام بانکی و بازار سرمایه، تصریح کرد: بسیاری از منابع این صنعت می تواند با ظرفیت و مختصاتی که باید برای این صنعت طراحی شود، به شکل کاملاً مدیریت شده، در خدمت اهداف توسعه ملی قرار بگیرد.
وی گفت: نکته بعد، استفاده کردن از ظرفیت های جدیدی است که در عرصه تحولات فقهی و اسلامی وجود دارد، زیرا به هر حال بخشی از مخاطبان صنعت بیمه، بویژه در میان هموطنان اهل سنت، مایل هستند که از ابزار هایی مثل بیمه تکافل استفاده کنند که ما باید صادقانه اذعان کنیم، در این زمینه از برخی کشورهای اسلامی دارای چنین تجاربی، عقب تر هستیم.
خاندوزی در ادامه سخنان خود، دو موضوع بلایای طبیعی و تحولات اقلیمی را به عنوان موضوعاتی که دیگر قابلیت نادیده گرفته شدن ندارند مورد اشاره قرار داد و گفت: اخیراً دیدم، یکی از مدیران صنعت بیمه، نامه ای صادر کرده مبنی بر اینکه ساختمان ها را در مقابل فرونشست زمین بیمه نکنند و یا دستکم ملاحظاتی را اعمال کنند. درست است که شاید به لحاظ محاسبات بیمه ای، این اقدام به نفع بیمه باشد اما در مقابل مسئولیت ملی و اجتماعی بزرگی که صنعت بیمه دارد، می شود همه آن محاسبات را به ترتیبی انجام داد که در کنار قابل توجیه نمودن این سرفصل جدید در صنعت بیمه، همزمان، کمک کار مردم در مقابل بلایای طبیعی نیز باشیم.
وزیر اقتصاد تدوین دستورالعمل ها و ابزار هایی توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی را که مدیران تحول گرا در صنعت بیمه را قدر دانسته و بر صدر نشانده و قادر به سنجش تفاوت و تمایز اینگونه مدیران از سایرین باشد، از جمله دیگر ملزومات صنعت بیمه کشور خواند.
دکتر ابراهیمی در همایش مدیران ارشد بانک سپه:
با انسجام و عبور سریع از ادغام ، بزرگ و قدرتمند میمانیم
مدیرعامل بانک سپه با تاکید بر اینکه با انسجام و عبورسریع از ادغام ، بزرگ و قدرتمند خواهیم ماند ، مولفه های رویکرد تحول راهبردی بانک را تشریح و تاکید کرد:
آگاهیبخشی موضوعات کلیدی و راهبردی به مدیران ارشد و تبادل چالش ها و مشکلات و دریافت راه حل ها برای آینده مطلوب ، سرلوحه مشی مدیریتی بانک قرار دارد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بانک سپه؛ دکتر آیت اله ابراهیمی در گردهمایی سراسری مدیران ارشد بانک سپه که با شعار « یکپارچگی و انسجام بخشی سازمانی با رویکرد تحول راهبردی» در سالن همایش های این بانک برگزار شد، گفت: حفظ و ارتقای جایگاه این بانک در نظام بانکی کشور و محیط رقابتی نیازمند تلاش و مجاهدت آحاد کارکنان و مسئولیتپذیری و شجاعت مدیران در صف و ستاد است و با تقویت شاخصهای عملکردی بانک سپه باید برای همیشه پرچمدار بزرگترین بانک کشور باشد. دکتر ابراهیمی با اشاره به وضعیت عملکردی بانک سپه در شاخص های اصلی و مهم بر ضرورت تلاش همهجانبه ارکان بانک برای تقویت شاخصها بهویژه جذب منابع ارزانقیمت، وصول مطالبات معوق و پرداخت تسهیلات هدفمند و سودآور تمرکز بر بازار و مشتریان تأکید کرد.
وی ضمن تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیتهای بانک بهویژه بانکهای ادغامی گفت: برای حفظ و افزایش سهم بازار بانک سپه در بازار پولی کشور باید از تمام ظرفیتهای موجود استفاده شود و تا پایان سال جاری تمام شعب بانک سپه بهخصوص شعب بانکهای ادغامی حد اقل معادل رشد نقدینگی کشور در جذب منابع افزایش داشته باشند.
دکتر ابراهیمی بیان داشت: بهبود شاخصهای عملکردی بانک سپه با استفاده از ظرفیتهای موجود در بانک بهویژه بانکهای ادغامی باید در صدر برنامههای عملیاتی صف و ستاد قرار گیرد و در این زمینه نباید از اجرای طرحهای انگیزشی غافل شویم.
وی افزود: با توجه به ماهیت فعالیت بانک بهعنوان یک بنگاه اقتصادی انتظار میرود هر شعبه وهر منطقه بر اساس اصول و قواعد یک بنگاه اقتصادی مستقل مدیریت و حسابدهی داشته باشند.
مدیرعامل بانک سپه سودآوری را یکی از موضوعات مهم این بانک متناسب با اندازه آن دانست و افزود: کاهش هزینههای غیرعملیاتی نسبت به منابع، قیمت تمامشده پول، مطالبات غیر جاری و مدیریت داراییهای منجمد برای تحقق سودآوری در صدر برنامههای بانک قرار گیرد.
وی ادامه داد: برای بهبود شاخصهای عملکردی فعالیتهای ارزی با رویکرد و شیوه های جدید دنبال میشود و بر اساس برنامه تدوینشده با اختصاص 350 شعبه و بسیج ظرفیتها باید مجموع فعالیتهای ارزی بانک سپه چند برابر میزان فعلی شود.
مدیرعامل بانک سپه ضمن تأکید بر اهمیت تسریع در فرآیندهای اجرایی طرح ادغام اظهار داشت: اجرای این طرح ملی سخت، بزرگ و پیچیده در زمانبندی مقرر باید به اتمام برسد.
وی افزود: هماهنگی بین استانها، ایجاد آمایش سرزمینی و تعیین تکلیف سریع موضوعاتی نظیر ساماندهی نیروی انسانی و اموال مازاد به اتمام سریع فرایند ادغام کمک خواهد کرد.
دکتر ابراهیمی ساختار فعلی بانک سپه که مبتنی بر نگاه دولتی است را نیازمند بازطراحی و تقویت دانست و تصریح کرد : ساختار سازمانی بانک سپه باید در مسیر حرفهای کسبوکار و متناسب با بانکداری جامع تغییر کند.
مدیرعامل بانک سپه حل چالش ها در حوزه نیروی انسانی را از حیاتیترین و مهمترین موضوعات بانک برشمرد و خاطرنشان کرد: این بانک با داشتن نیروی جوان، متعهد و متخصص در بهترین فصل تاریخی و تکرارناشدنی در حوزه نیروی انسانی قرار دارد و برای استفاده از این مزیت و فرصت عظیم باید چالش های این حوزه هرچه سریعتر شناسایی و برطرف شود.
عضو هیئتمدیره بانک سپه تصریح کرد: بحمدالله بانک سپه از مدیران و بدنه کارشناسی مسلط به موضوعات روز صنعت بانکداری در حوزههای مختلف برخوردار است و مدیران ارشد امروز بانک بایستی فضای لازم برای شکوفایی نیروهای جوان و متخصص با اصلاح ساختار سازمانی را مهیا و فراهم سازد.
دکتر ابراهیمی با اشاره به اهمیت رشد و ارتقای کارکنان و مدیران گفت: مدیران باید شرایط و فضای عادلانه بروز وظهور استعدادهای کارکنان را برای رشد جانشین پروری فراهم کنند.
وی تصریح کرد: مدیران ارشد بانک سپه در واگذاری مسئولیتها با افراد مطلع مشورت کنند و با توجه به پتانسیل فراوان مدیریتی و نیروی انسانی موجود بانک انتصابات بدون توجه به توصیههای برونسازمانی و صرفاً بر اساس رعایت اصول شایستهسالاری انجام شود.
عضو هیئتمدیره به لزوم افزایش دانش شغلی و توسعه توانمندی کارکنان اشاره کرد و از مدیران مناطق خواست تا برای جبران خلأهای آموزشی از تمام ظرفیتها بهویژه حمایت مدیران ارشد بانک سپه استفاده کنند. دکتر ابراهیمی افزود: اعضای هیئتمدیره برای کمک به ارتقای دانش شغلی کارکنان و فراهم کردن فضای آموزشی در عالیترین سطح ممکن از تمام اختیارات خود استفاده کرده و از این حرکت حمایت میکند و خلأهای آموزشی موجود در مناطق نیز باید هرچه سریعتر با برنامه ریزی منسجم رفع شود.
دکتر ابراهیمی ضمن تأکید بر ضرورت جانشین پروری در تمام سطوح سازمانی بانک تصریح کرد: تمام مدیران واحدهای صف و ستاد با اشراف به مجموعه تحت مدیریت خود و تمرکز بر رشد کارکنان و مدیران زیر مجموعه با هدف کادرسازی و شناسایی استعدادهای مدیریتی برای آینده بانک باید برای هر پست سازمانی حداقل سه فرد شایسته و توانمند را شناسایی و آنها را در مسیر ارتقاء تربیت کنند.
وی با تاکید بر جایگاه مهم بازنشستگان در رویکرد جدید مدیریتی بانک اظهار داشت: بازنشستگان بانک سرمایه گرانبهای بانک و آیینه تمام نمای همکاران شاغل هستند ضرورت دارد برای تکریم و تعامل مطلوب سازنده با بازنشستگان بانک سازوکارهای عملی و مؤثر طراحی و همچنین از تجارب ارزشمند آنها در تعالی بانک سپه استفاده کنیم.
مدیرعامل بانک سپه در پایان تصریح کرد: برنامه چهار سال آینده بانک سپه اسفندماه سالجاری با مشارکت و همفکری مدیران و کارکنان تمام واحدهای بانک در سراسر کشور تدوین و سهم هر یک از مناطق برای کمک به ارتقای بانک تعیین خواهد شود.
تجلیل از نمایندگان برتر شعبه قزوین بیمه دانا
معاون بازاریابی و شبکه فروش و مدیر امور نمایندگان بیمه دانا از شعبه قزوین بازدید و با کارکنان آنها گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، در راستای تشویق شبکه فروش و تقدیر از نمایندگان برتر، عباس عمران پور معاون بازاریابی و شبکه فروش به اتفاق حسن زیادخانی مدیر امور نمایندگان روز اول آذر ماه جاری از شعبه قزوین بازدید و طی مراسمی از نمایندگان فروش در رشته های مختلف تقدیر به عمل آوردند.در ابتدای مراسم رسولی رئیس انجمن صنفی نمایندگان استان قزوین ضمن برشمردن مشکلات نمایندگان، خواستار پیگیری و رفع آن شد و همچنین درخواست کرد با توجه به روند رو به رشد شعبه قزوین، افزایش نیروی انسانی و تفکیک واحد خسارت اتومبیل به محل مناسب در برنامههای مدیران ارشد قرار گیرد .در ادامه نوروزی رییس شعبه قزوین ضمن خیرمقدم و ارائه گزارشی از عملکرد شعبه، تحقق بودجه و رضایتمندی مشتریان را اهم اهداف شعبه دانست و اظهار امیدواری کرد در سال آینده رتبه اول کسب پرتفوی استان را بدست بیاورند که در حال حاضر با اختلاف اندک متعلق به یک شرکت بیمه دیگر است.
سپس عمران پور معاون بازاریابی و شبکه فروش عملکرد شعبه قزوین را از نظر تحقق بودجه و نسبت خسارت قابل قبول دانست و همچنین عملکرد بیمهدانا در طرح مهردانا را از نقاط قوت عملیات بیمهگری دانست و خواستار فعالیت نمایندگان در طرحهای جدید بخصوص رفاه دانا شد.
در پایان از نمایندگان برتر در هر رشته با اهدای لوح تقدیر به شرح زیر قدردانی شد.
رتبه 1--زهرا آفتابی 2-علی رسولی 3- ایمان عدل 4- علیرضا شکوه حجتی 5- ابراهیم رحمانی
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.