شماره: 1815 / ۱۴۰۰ نوزدهم دي
تعداد بازدید : 0
اخبار
بازدید مدیرعامل بیمه البرز از شرکت بهداش
مدیرعامل و هیات مدیره شرکت بیمه البرز از شرکت بهداش بازدید و با مدیرعامل آن دیدار کردند.مدیرعامل این شرکت پس از بازدید از بخش های مختلف شرکت شیمیایی بهداش که چندی پیش دچار حادثه آتش سوزی شده بود، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از بخش تولید بیمه البرز بلافاصله پس از حادثه آتش سوزی در شرکت تولیدی شیمیایی بهداش، مبلغ قابل توحهی را به صورت علی الحساب به این شرکت پرداخت کرد تا چرخه تولید آن متوقف نشود.محسن پورکیانی در بازدید از روند بازسازی بخش های خسارت دیده این شرکت، افزود: پس از اعلام حادثه، شرکت بیمه البرز سریعا با اعزام کارشناسان به پرونده خسارت رسیدگی کرد و در کمتر از شش ماه کل مبلغ خسارت به میزان 450 میلیارد ریال را به بیمه گزار خود پرداخت کرد.وی در عین حال به تولیدگران و فعالان بخش های مختلف اقتصادی توصیه کرد تمام فعالیت های خود را تحت پوشش کامل بیمه ای قرار دهند تا هنگام بروز خسارت احتمالی دچار مشکل نشوند و زیانشان به طور کامل جبران شود.پورکیانی همچنین در نشست با مدیران شرکت شیمیایی بهداش با قدردانی از مدیرعامل این شرکت به خاطر همکاری خوب با کارشناسان ارزیاب خسارت بیمه البرز و سرعت عمل در بازسازی بخش های خسارت دیده و رعایت موارد ایمنی پس از بازسازی این شرکت، گفت: ما در بازدید از کارخانه بهداش از شما که یکی از پیشکسوتان عرصه صنعت کشور و پرتلاش هستید و نگذاشته اید که حادثه رخ داده چرخه تولید شما را متوقف کند، بسیار آموختیم.مدیرعامل بیمه البرز تاکید کرد: وجود صنعتگران و فعالان بخش مولد پرتلاش را باید قدر بنهیم چرا که در شرایط دشوار تحریم با پشتکار و تلاش نه تنها نگذاشته اند چرخه تولید کشور متوقف شود بلکه با همت و غیرت به آن سرعت داده اند.داوود عابدی آملی، موسس و رییس هیات مدیره شرکت شیمیایی بهداش نیز در این دیدار از بیمه البرز به خاطر پرداخت دقیق و سریع خسارت قدردانی کرد و گفت: شرکت بیمه البرز جزو شرکت های بیمه نمونه کشور است که با بهره مندی از کارکنان سالم، ساعی، حرفه ای و پویا در هنگام وقوع خسارت در کنار بیمه گزار خود است و نهایت دقت و سرعت را در پرداخت خسارت دارد.وی همچنین به صنعتگران توصیه کرد تمام فعالیت و بخش های مختلف زیرمجموعه خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند و به دنبال ارزان خریدن بیمه نامه نباشند تا در هنگام وقوع خسارت دچار مشکل نشوند.این گزارش حاکی است، شرکت بیمه البرز 450 میلیارد ریال خسارت آتش سوزی به شرکت بهداش پرداخت کرد.
شرکت شیمیایی بهداش واقع در شهرک صنعتی لیا قزوین چندی پیش دچار حادثه آتشسوزی شد که بلافاصله پس از وقوع حادثه و در کمتر از 24 ساعت کارشناسان ارزیاب خسارت بیمه البرز به محل اعزام شدند و پس از انجام مراحل کارشناسی اولیه مبلغ دویست میلیارد ریال به صورت علی الحساب از سوی بیمه البرز به زیاندیده خسارت پرداخت شده بود و مابقی مبلغ خسارت نیز پس از اتمام مراحل کارشناسی، پرداخت شد و بخش های خسارت دیده شرکت بهداش پس از گذشت شش ماه از حادثه و با دریافت خسارت از شرکت بیمه البرز به چرخه تولید بازگشت.
آغاز پرداخت تسهیلات کرونایی در بانک قرض الحسنه رسالت
بانک قرض الحسنه رسالت نخستین تسهیلات کرونایی سرپرستان خانوار مبتلا شده به کرونا را به مبلغ 10 میلیون تومان با باز پرداخت 36 ماه پرداخت کرد.پس از دریافت لیست مشمولان از سوی وزارتخانه های بهداشت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی، نخستین تسهیلات قرضالحسنه به سرپرستان خانوار مبتلا به کرونا پرداخت شد.براساس این گزارش، برای تسهیل در پرداخت تسهیلات، مشمولان به صورت گروهی اعتبارسنجی شده اند و از سوی بانک قرض الحسنه رسالت به مشمولان این طرح از طریق پیامک اطلاع رسانی شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست.گفتنی است این تسهیلات به سرپرستان خانواری پرداخت میشود که به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده و فاقد کسب و کار هستند و سرپرستان خانوار دارای درآمد ثابت مشمول این طرح نخواهند بود.
بیش از 14000 مستاجر زیر چتر حمایتی بانک آینده رفتند
بانک آینده، در سالجاری تا تاریخ دوم دیماه، تعداد بیش از 14000 فقره تسهیلات حمایتی ودیعه مسکن به مبلغ 6.364.450 میلیون ریال پرداخت کرد.بانک آینده، طبق مصوبههای ستاد اقتصادی دولت، ستاد ملی مقابله با کرونا و بخشنامه بانک مرکزی ج.ا.ایران این تسهیلات را به متقاضیانی که دارای ثبتنام در سامانه وزارت راه و شهرسازی هستند پرداخت میکند.بر اساس مصوبه سالجاری، حداکثر مبلغ پرداخت این تسهیلات در تهران بزرگ، کلان شهرها و سایر شهرها به ترتیب 700 (هفتصد)، 400 (چهارصد) و 250 (دویست و پنجاه) میلیون ریال است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
فروش ویژه محصولات بیمه نوین در زمستان1400
شرکت بیمه نوین در راستانی خلق ارزش برای مشتریان، محصولات بیمهای خود را با شرایط و تخفیفهای ویژه در دی ماه 1400 به فروش میرساند.
، این شرکت از 15 تا 25 دی 1400 در جشنواره فروش زمستانه، انواع بیمههای بدنه اتومبیل، آتش سوزی و مسئولیت خود را با تخفیف ویژه به فروش میرساند.
محصولات بیمهای ارائه شده در جشنواره زمستانه، شامل بیمههای آتشسوزی مسکونی، صنعتی و غیر صنعتی؛ بیمه بدنه اتومبیل؛ بیمههای مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی، کارفرما در قبال پروژههای عمرانی، کارفرما در قبال کارکنان صنعتی، خدماتی و بازرگانی و بیمه مسئولیت حرفهای پیراپزشکان میشود.
گفتنی است، علاقه مندان برای کسب آگاهی بیشتر از شرایط تخفیفهای جشنواره زمستانه نوین، میتوانند به سامانه اینترنتی این شرکت به آدرس www.novininsurance.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 23047-021 تماس حاصل کنند.
افتتاح دفتر بیمه آرمان
در افغانستان
دفتر نمایندگی بیمه آرمان در افغانستان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی بیمه آرمان: در مراسم افتتاحیه این دفترکه با حضور نماینده بیمه آرمان جناب اقای هاشمی، مدیر عامل بیمه کپیتال استار افغانستان جناب اقای فروتن، مجری قرارداد جناب اقای هاشم زاده، معاون قوانین و رئیس سیاست و برنامه ریزی بیمه مرکزی ج.ا.ا ، مدیر فروش و بازرایابی ، مدیر پرداخت خسارت و مدیر مالی شرکت کپیتال استار آقایان سلطانی، الهام مومند مدید و راشد وجمعی از نمایندگان فعال افغانستان مورخ 11 دی ماه در محل دفتر مرکزی بیمه ارمان در کابل برگزار گردید.
در این مراسم بر ضرورت ایجاد طرح جامع بین دو کشور دوست و همسایه در زمینه ارائه بیمه های مسافری (اتش سوزی ، مسئولیت، معادن و بازرگانی و سایر رشته ها) تاکید شد.
همچنین در این افتتاحیه از طرح پوشش بیمه تکمیل درمان اتباع افغانستان مقیم جمهوری اسلامی ایران توسط شرکت بیمه ارمان رونمایی گردید.
گفتنی است، پیش از این شرکت بیمه کپیتال استار افغانستان تفاهنامه مشارکتی را با نمایندگی شرکت بیمه ایرانی مبنی بر عرضه خدمات بیمه به مسافران ورودی جمهوری اسلامی ایران امضا نمودند که در این تفاهم نامه ذکر شده شرکت بیمه کپیتال و نمایندگی بیمه آرمان می توانند بصورت مشترک خدمات بیمه سفر به مشتریان ارائه نمایند.
حضور کارشناسان بیمه کوثر در مناطق سیل زده
مدیران و کارشناسان شرکت بیمه کوثر به منظور تسریع در ارائه خدمات به زیان دیدگان، از روزهای اولیه پس از وقوع بارندگی شدید و سیل اخیر، علی رغم مسدود بودن مسیرها و فروکش نکردن سیلاب، در مناطق سیل زده استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس حضور یافتند.
به گزارش روابطعمومی و اعلام مدیرکل اموال بیمه کوثر، سامانه بارشی اخیر در استانهای هرمزگان، سیستانوبلوچستان و فارس باعث آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و خصوصا روستایی و متعاقبا وارد شدن خسارت به تعداد زیادی از منازل مسکونی و پروژههای در دست ساخت شد.
اعظم علیزاده ضمن قدردانی از همکاری سرپرستی استانهای یادشده در ارائه خدمات بهموقع به خسارتدیدگان، خاطرنشانکرد: زیاندیدگان میتوانند از طریق تلفن، مکاتبه یا مراجعه حضوری به مراکز پرداخت خسارت و بر اساس اطلاعرسانیهای انجام شده در هر استان، خسارت وارده شده به واحدهای مسکونی، تجاری و صنعتی خود را اعلام کنند.
وی از پرداخت خسارت به سیلزدگان در اسرعوقت خبر داد و تصریحکرد: بهمحض انجام ارزیابیها، تعیین مبلغ خسارت و تکمیل مدارک پرونده، مبالغ خسارت در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.
مدیر شعبه کرمان بیمه تعاون منصوب شد
مازیار شریفی فر به عنوان مدیر شعبه کرمان بیمه تعاون منصوب شد.
یونس مظلومی، مدیرعامل این شرکت در حکمی، مازیار شریفی فر را به مدیریت شعبه کرمان منصوب کرد؛ این شعبه هم اکنون دارای 12 کد فعال نمایندگی در شهرستان های رفسنجان، انار، زرند و شهربابک است و از دی ماه 1392 به عنوان یکی از نخستین شعب بیمه تعاون فعالیت خود را آغاز کرده است.
شایان ذکر است که مازیار شریفی فر، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید باهنر کرمان بوده و پیش از این در بیمه حکمت مشغول به فعالیت بوده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرفنی صندوق تأمین خسارت های بدنی مطرح کرد:
تعداد بازدید : 0
راه اندازی سامانه ماده 13 قانون بیمه اجباری، خدمتی نو از صندوق در آستانه پنجاه و سومین سالروز تاسیس این نهاد
مدیر فنی صندوق تأمین خسارتهای بدنی از راه اندازی و اجرایی شدن سامانه ماده 13 در آستانه سالروز تاسیس صندوق با هدف پرداخت کل خسارت بدنی توسط یک مرجع و حذف تشکیل پرونده دو مرحلهای در اجرای فرایند خبر داد.
به گزارش اخبارصنعت، به نقل از روابط عمومی صندوق؛ داود میرشکاری مدیر فنی صندوق ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس این نهاد در روز 23 دی ماه ، صندوق تأمین خسارتهای بدنی را جزو مهمترین طرحهای تکمیلی مسئولیت مدنی در حوادث ناشی از وسایل نقلیه که از سال 1347 در قوانین ایران پیش بینی شده است عنوان کرد و افزود در نظام حقوقی فعلی ایران به موجب قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 1395/2/20 ، تبصره ماده 551 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 ، ماده 26 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب 1389 ، بند الف تبصره 11 قانون بودجه سال 1400 کل کشور و قانون تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن مصوب 1398 ، گستره تعهدات این صندوق به عنوان نهاد مستقل عمومی غیردولتی برای پرداخت خسارت های بدنی مشخص شده است.
ایشان با بیان اینکه مطمئنا راهاندازی این سامانه گام بلند و مؤثری در راستای تحقق دولت الکترونیک در سطح صنعت بیمه میباشد گفت: این سامانه تنها سامانهای است که قابلیت تبادل مستندات و اطلاعات در صنعت بیمه فیمابین بیمه مرکزی، صندوق تامین خسارتهای بدنی و تمامی شعب شرکتهای بیمهای که مطابق ماده 5 قانون مذکور مجوز فعالیت در رشته بیمه شخص ثالث را از بیمه مرکزی دریافت نمودهاند را داراست.
میرشکاری با اشاره به حجم بالای پروندههای ماده 13 قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث اظهار داشت: نارساییهای وضعیت فعلی و ضرورت ارتباط با شرکتهای بیمه و بیمه مرکزی از طریق بستر الکترونیک، موجب شد، مدیرعامل محترم صندوق طراحی این سامانه را بهعنوان یکی از اولویتهای مهم در برنامه سال 1400 صندوق به واحدها ابلاغ نماید. برهمین اساس جلسات متعدد کارشناسی در سطح صندوق، سندیکا و بیمه مرکزی برگزار و ابعاد فنی سامانه مورد کارشناسی و تحلیل قرار گرفت.
وی افزود مهمترین مزیت و دستاورد سامانه ماده 13 ،پرداخت کل خسارت بدنی توسط یک مرجع و حذف تشکیل پرونده دومرحلهای در اجرای فرایند است و این بدان معناست که زیاندیدهای که در اثر حوادث رانندگی دچار آلام روحی و روانی ناشی از صدمات بدنی و یا از دست دادن یکی از عزیزان خود میباشد در رویه فعلی مجبور است برای دریافت خسارت با تکلف فراوان با دو مرحله تشکیل پرونده نزد بیمهگر و صندوق خسارت استحقاقی خود را دریافت نمایند که این مهم بار مضاعفی را بر زیاندیدگان مشمول ماده 13 وارد خواهد نمود. با راهاندازی سامانه مذکور، تمام خسارات بدنی استحقاقی اشخاص ثالث زیاندیده طی یک مرحله و از محل شرکتهای بیمه پرداخت خواهد شد بدیهی است بیمهگر پساز پرداخت کامل خسارت نسبت به مازاد پرداختی، به صندوق رجوع و یا در صورت موافقت صندوق در حسابهای فیمابین منظور خواهد نمود.
مدیر فنی صندوق در ادامه، سایر مزایای سامانه مذکور را تسهیل، تسریع و یکپارچگی پرداخت خسارت بدنی زیاندیدگان شخص ثالث، کاهش زمان دریافت نسخه فیزیکی پرونده از شرکتهای بیمه به صندوق، اجرای بهینه مدیریت سبز به واسطه کاهش مصرف کاغذ بهطور متوسط چهل برگ برای هر پرونده، کاهش هزینههای پست و ارسال مرسولات شرکتهای بیمه به صندوق، کاهش هزینههای نیروی انسانی در رابطه با تهیه رونوشتی از پرونده، افزایش سطح نظارت بیمه مرکزی، افزایش سطح اطلاعرسانی شرکتهای بیمه از فرجام رسیدگی و پرداخت سهم صندوق، امکان گزارش الکترونیک و بر خط فرآیند، امکان ارجاع پروندههای اختلافی فیمابین صندوق و شرکتهای بیمه در بستر الکترونیک به کمیته ماده 29، نهادینه نمودن رفتار یکسان و هماهنگ شرکتهای بیمه براساس استاندارد قانونی و کاهش فضای بایگانی و نگهداری پروندههای ماده 13 قانون برشمرد.
این مقام مسئول “خسارتهای بدنی مازاد بر سقف بیمهنامه” که اساساً موضوع طراحی این سامانه بوده را این گونه تشریح کرد: در زمان حاکمیت قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث مصوب سال 1387 و در پایان سال، عموماً رییس محترم قوه قضاییه نرخ جدید دیه سال آتی را اعلام و برهمین اساس شورای عالی بیمه نیز نسبت به تایید نرخ نامه حق بیمه اقدام و مراتب را از طریق بیمه مرکزی به شرکتهای بیمه ابلاغ می نمود.
ایشان در همین راستا عنوان کرد : کلیه دارندگان وسایل نقلیه موضوع این قانون مکلف بودهاند برای بهروزرسانی سقف تعهدات بیمهنامه شخص ثالث خود با نرخ دیه اعلامی برای مدت باقیمانده از بیمهنامه در سال آتی به شرکتهای بیمه مراجعه و با پرداخت حق بیمه اضافی نسبت به اخذ الحاقیه افزایش تعهدات اقدام نمایند که خوشبختانه در قانون بیمه شخص ثالث فعلی موضوع تهیه الحاقیه مرتفع گردید و خسارتهای مازاد بر پوشش بیمهنامه ناشی از افزایش مبلغ ریالی دیه بهعنوان یکی از تکالیف مهم صندوق در ماده 21 تصریح گردید.
میرشکاری مطرح کرد : با اعلام نرخ دیه سال جاری و افزایش 45/5 درصدی آن، تمام خسارتهای روی بیمهنامههای صادره سال 1399 که خسارت متعلقه آن بیشاز 91/66 درصد باشد، بخشی از آن در تعهد صندوق خواهد بود. با نگرش به تعداد فوتیهای سال قبل، متأسفانه بیشاز 15٫000 نفر از هموطنان در اثر حوادث رانندگی فوت کردهاند که در صورت کسر متوفیان مسبب حادثه که اساساً خارج از تعهدات صندوق میباشد، حداقل 10٫000 نفر گروه هدفی خواهند بود که پرونده آنها مشمول ثبت در این سامانه میگردد.
وی خاطر نشان کرد : طراحی و اجرایی شدن این سامانه مرهون توجهات و حمایتهای بی دریغ مدیرعامل محترم صندوق و همچنین تخصص و تلاش همکاران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق، همراهی و مساعدت مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی و نظرات کارشناسی بسیار ارزشمند همکاران محترم مدیریت کل نظارت بر بیمههای غیرزندگی بیمه مرکزی و اعضاء محترم کارگروه اتومبیل سندیکای بیمه گران ایران میباشد.
مدیر فنی صندوق در پایان تأکید کرد و گفت: بهرهبرداری از این سامانه به موجب بخشنامه شماره 1400/401/171419 مورخ 1400/10/12 بیمه مرکزی از تاریخ 1400/10/25 لازمالاجرا خواهد بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
از سوی بیمه مرکزی اعلام شد:
رشد 36 درصدی حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در 9 ماهه اول سال
گزارش تحلیلی آمار عملکرد صنعت بیمه در 9 ماهه اول سال 1400 (براساس آمار خود اظهاری شرکتهای بیمه در سنهاب) از سوی دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی منتشر شد.
در 9 ماهه اول سال جاری، مبلغ حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی براساس این گزارش به ترتیب در حدود 79٫9 و 41 هزار میلیارد تومان اعلام شده است.
براساس این گزارش، تغییرات حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب با 36٫2 و 45٫9 درصد رشد مواجه بوده است.
همچنین رشد حق بیمه تولیدی اکثر رشته های بیمه با 7٫6 درصد از حق بیمه ، به جز رشته های: نفت و انرژی، درمان، سایر انواع و بدنه اتومبیل (در مجموع با سهم 29٫4 درصد سهم از حق بیمه) و البته بیمه پول با رشد منفی4٫1 درصدی، بالاتر از رشد بازار بیمه بوده است (بین 36٫3 تا 86٫3 درصد). تجربه نشان می دهد، رشد حق بیمه تولیدی بازار در دوره های زمانی بیشتر از 9 ماهه با تغییرات کمتری همراه بوده و پس از آن، رشد بازار بیمه به میزان سالانه خود نزدیک می گردد.
در بخش دیگری از این گزارش، نسبت خسارت بازار با 3٫4 واحد افزایش (در مقایسه با 9 ماهه نخست سال گذشته) به حدود 51٫3 درصد رسیده است. البته در محاسبه این نسبت ، مبالغ خسارتهای معوق، ذخایر حقبیمه، کارمزد شبکه فروش و هزینههای اداری- عمومی شرکتهای بیمه در نظر گرفته نمیشود. البته بررسی آمار عملکرد شرکتها و رشته های بیمه از حیث “نسبت خسارت” در این مدت 9 ماهه نمی تواند ارزیابی مطلوبی از عملکرد آنها در دسترس قرار داده و فعالیت واقعی شان را نشان بدهد.همچنین در این گزارش آمده است، 3رشته کشتی (با 163درصد)، درمان (با 104٫6 درصد) و بدنه اتومبیل (با 55٫5 درصد) نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه داشتند.بر اساس این گزارش: سهم بخش غیردولتی از حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی صنعت بیمه، به ترتیب حدود 68 و 71٫7 درصد و سهم 3 رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، درمان و زندگی به ترتیب 34٫7، 18 و 16٫1 درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی در بازار است. البته سهم شرکت ها و رشته های بیمه در دوره های زمانی کمتر از یک سال معمولاً با تغییرات زیادی همراه است، لذا در تحلیل سهم از پورتفوی بازار بیمه باید این موضوع را مورد توجه قرار داد.همچنین در طی این مدت حدود 50٫5 میلیون بیمه نامه صادر و 37٫7 میلیون فقره خسارت پرداخت شده و تعداد بیمه نامههای صادره و تعداد موارد خسارت پرداختی نسبت به 9 ماهه اول سال قبل، به ترتیب 5٫2 درصد و 32٫1 درصد رشد داشته است. رشد 5٫2 درصدی تعداد بیمه نامه صادره بازار به واسطه رشد این تعداد در اکثر رشته های بیمه بین 0٫7 تا 195٫8 درصد بوده است (به جز 2 رشته مهندسی و پول در مجموع با سهم 0٫1 درصد در بازار و کاهش 4٫8 و 3٫4 درصد در تعداد بیمه نامه های صادره) و رشد 32٫1 درصدی تعداد موارد خسارت پرداختی بازار، بیشتر به دلیل رشد 34٫1 درصدی این تعداد در بیمه درمان با سهم عمده (94٫1 درصد) از تعداد خسارتهای پرداختی بازار بیمه بوده است.
ابراز امیدواری مدیرعامل بانک ملی ایران نسبت به ایجاد گشایش های جدید در نظام بانکی
مدیرعامل بانک ملی ایران در سی و نهمین نشست مشترک مدیران عامل نظام بانکی کشور ابراز امیدواری کرد در قانون بودجه سال 1401 و برنامه هفتم توسعه کشور، گشایش های جدیدی در نظام بانکی ایجاد شود.
دکتر محمدرضا فرزین در این مراسم که با حضور سید عباس حسینی معاون امور بیمه، بانک و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد، کوروش پرویزیان رییس شورای عالی کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی، سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ، سردار مسعود مصدق معاون هماهنگ کننده فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ، سرهنگ علی ولی پور گودرزی رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ و مدیران عامل بانک ها به میزبانی بانک ملی ایران برگزار شد، ضمن ابراز تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین گرامیداشت دومین سالروز شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز در حالی نخستین جلسه مشترک بانک های دولتی و خصوصی در دولت سیزدهم برگزار می شود که در آستانه تنظیم دو سند بسیار مهم قانون بودجه سال جدید و برنامه هفتم توسعه کشور هستیم و این اسناد از اهمیت قابل توجهی برای نظام بانکی کشور برخوردارند.
وی افزود: با هماهنگی وزارت اقتصاد ، نظراتمان را درباره مسایل نظام بانکی با نمایندگان مجلس طرح کرده ایم و امیدواریم در قانون بودجه سال 1401 با حل مسایل بانکی، به نظام تولید کشور کمک شود.
فرزین تصریح کرد: دولت قصد دارد طرح های جدید اقتصادی خود را آغاز کند و نظام بانکی کشور نیز با هدایت وزارت اقتصاد، همکاری لازم را در این زمینه خواهد داشت.
مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه نظام بانکی کشور با شروع هر برنامه جدید، همکاری لازم را با دولت خواهد داشت، ادامه داد: نظام بانکی، پیشانی نظام اقتصادی کشور است و باید یک تلاش دست جمعی برای حل و فصل مسایل و چالش های آن به کار گرفته شود.
وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی وزارت اقتصاد ،پیشنهادهایی در ارتباط با کاهش تسهیلات تکلیفی به بانک ها در قانون بودجه سال 1401 داشته ایم که امیدواریم مورد توجه واقع شوند.
همچنین سید عباس حسینی معاون امور بیمه، بانک و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد نیز در این مراسم با بیان اینکه توسعه و افزایش کیفیت خدمات دهی به آحاد مردم از مهم ترین سیاست های پیش روی وزارت اقتصاد است، گفت: با توجه به درک مشکلات فضای کلان اقتصادی کشور و همچنین مسئولیت های شبکه بانکی، تمام تلاشمان را در مجموعه وزارت اقتصاد برای بهبود فضا به کار خواهیم گرفت.
وی تصریح کرد: حضور شبکه بانکی در تنظیم هر چه بهتر احکام برنامه هفتم توسعه کشور و قانون بودجه سال آتی به گونه ای که چرخ اقتصاد کشور بهتر بچرخد، بسیار کمک کننده خواهد بود.
حسینی ابراز کرد: مردم، نمایندگان مجلس و دولت دغدغه هایی نسبت به شبکه بانکی دارند که با توجه به مجاهدت های بانک ها به ویژه در شرایط تحریم علیه کشور، باید خدمات آنها به تصویر کشیده شود.
معاون امور بیمه، بانک و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد با تاکید بر اینکه امروز پایه های اقتصاد کشور بر شبکه بانکی استوار است، بیان کرد: در وزارت اقتصاد به عنوان متولی بازارهای مختلف کشور تلاش داریم تا به دغدغه های شبکه بانکی بپردازیم و از آن صیانت کنیم.
حسینی با بیان اینکه امیدواریم سال جدید اقتصادی را با آرامش بیشتری پیش ببریم، اظهار کرد: ارایه سامانه ها و ایده های جدیدی که مردم بتوانند بهتر از خدمات بانکی بهرهمند باشند، در دستور کار ماست.
سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه در طول تاریخ کشور به این بزرگمرد افتخار می کنیم، گفت: اگر دستگاه ها وظایف خود را به درستی انجام دهند، کشور شکوفا خواهد شد. جمهوری اسلامی حرف اول را در منطقه می زند و این امر موجب می شود تا نظام اقتصادی کشور نیز بتواند بهتر خدمت رسانی کند.
وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی با 25 هزار نیرو و حدود 7 هزار نیروی وظیفه تلاش خود را برای برقراری امنیت به کار بسته است، افزود: پلیس اقتصادی، پلیس فتا، پلیس آگاهی، پلیس پیشگیری، پلیس امنیت و پلیس راهور یاری رسان دستگاه های مختلف هستند تا خللی در فضای اقتصادی کشور پیش نیاید.
در پایان نیز مدیران عامل بانک ها به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.
استفاده بیمه ایران معین از ظرفیتهای بلا استفاده اتکایی
رئیس هیات مدیره بیمه ایران اظهارداشت: با توجه به ظرفیتهای موجود در بازار اتکایی کشور و از طرفی خروج بیمه مرکزی از بازار اتکایی که به مرور در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه پیش بینی شده، ظرفیتهای بلااستفاده بسیاری در بازار اتکایی کشور وجود دارد که شرکت بیمه ایران معین میتواند از آنها به خوبی استفاده کند.
“سید رسول تاجدار” بیان کرد: با توجه به ویژگیهای معافیت از مالیات بر ارزش افزوده، معافیت مالیاتی عملکرد برای شرکتهای فعال در مناطق آزاد تجاری تا 20 سال و وعدم حضور رقبای جدی و قوی در مناطق آزاد، شرکت بیمه ایران معین 18 سال قبل فعالیت خود را آغاز کرد.
وی، اذعان داشت: در یکی دوسال اخیر اتفاقاتی رخ داد از قبیل اینکه، مالیات بر ارزش افزوده که مهمترین عامل رقابتی برای شرکت بیمه ایران معین در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی بود را دولت برداشت، بنابراین باید تصمیم گرفته میشد باامتیاز بزرگی که در این شرکت هست چه برخوردی کرد تا بتوان از مزیتهای آن بهرهمند شد.
رئیس هیات مدیره بیمه ایران افزود: به این موضوع فکرشد که چه باید کرد تا بتوان از شرکت بیمه ایران معین که بنابه اجبار بازار و شرایط و قوانین درحال از دست دادن مزیتها است آنها را به شکل دیگری تقویت کرد.
به گفته تاجدار، به این فکر شدکه شرکت بیمه ایران معین در مناطق آزاد و سراسر کشور فعالیت جنرال کند که مانع بزرگتری برای جنرال شدن فعالیت شرکت بیمه ایران معین وجود داشت، زیرا انتقال این شرکت از مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به فعالیت جنرال، نیازمند اخذ مجوز از شورایعالی بیمه بود، در صورتیکه مجوز فعالیت اتکایی نیازمند مجوز شورایعالی بیمه نیست و تنها با مجوز بیمه مرکزی امکانپذیراست.
رئیس هیات مدیره بیمه ایران بیان کرد: باتوجه به مزیت مجوز اتکایی که تنها نیازمند مجوز از بیمه مرکزی بود، بنابراین این مساله در دستور کار قرار گرفت و به سمتی رفت که تغییر موضوع فعالیت دهد که طبق مصوبه مجمع انجام شد.
تاجدار، در پاسخ به این پرسش که”آیا شرکت بیمه ایران معین از پرتفوی مازادبیمه ایران استفاده خواهد کرد؟ ” تاکید کرد: “نگاه شرکت بیمه ایران به شرکت بیمه ایران معین، نگاه قانون تجارت به شرکتها و نگاه رقابتی است و ریسکهای بیمه ایران در بازار عرضه خواهد شدو هرشرکتی که شرایط و نرخ بهتری داشته باشد به آن واگذار میشود، ضمن اینکه به پتانسیل، سرمایه و تواناییهای شرکت هم توجه خواهد شد بنابراین، پاسخ شما منفی است. ”
رئیس هیات مدیره بیمه ایران در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص بیمه ایران معین، اظهارداشت:در دو قالب مشخص هم سهامی عام و هم سهامی خاص شرکت بیمه ایران معین میتواند به فعالیت خود ادامه دهد، اما برنامه اولیه این است که در قالب یک شرکت که سهامی عام در بورس عرضه شود، فعالیت اتکایی خود را آغاز کند.
وی، با اشاره به حضور شرکتهای بیمه اتکایی دولتی درکشورهای اطراف مانند ترکیه، روسیه، هند و مالزی، افزود: اگر بشود از ظرفیت دولت و آن یک میلیارد دلاری که در صندوق ویژه تحریم وجود دارد، استفاده شود ایران هم صاحب یک شرکت بیمه اتکایی قوی دولتی میشودکه در بلند مدت هم جزو برنامهها است.
تاجدار، عنوان کرد: درکوتاه مدت با توجه به افزایش سرمایههایی که در بیمه ایران معین تا به امروز انجام شده، سهام این شرکت به شکل عرضه اولیه در فرابورس عرضه میشود و هم بیمه ایران از مزیتهای عرضه اولیه بهره ببرد، ضمن آنکه به شفافیت بیشتر شرکت کمک میشود.
وی، تصریح کرد: شرکتهای بورسی ملزم به رعایت بسیاری از قوانین و مقررات از جمله انتشار اطلاعات هستند که به شفافیت شرکت هم کمک میکند و بهبود وضعیت اقتصادی شرکت بیمه ایران هم بابت سرمایهگذاری چند سالهای که در این شرکت کرده میتواند از طریق عرضه اولیه عایدی خوبی داشته باشد.
رئیس هیات مدیره بیمه ایران اذعان داشت که سرمایه شرکت بیمه ایران معین حدود 800 میلیارد تومان است و عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس در جریان است و با توجه به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی و پتانسیل بالقوهای که الان در آن موجود است و میتواند به بالفعل شود تا 1400 میلیارد تومان هم شرکت بیمه ایران معین قابلیت افزایش سرمایه را دارد.
تاجدار معتقد است که با توجه به ظرفیتهای موجود در بازار اتکایی کشور و از طرفی خروج بیمه مرکزی از بازار اتکایی که به مرور در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه پیش بینی شده، ظرفیتهای بلااستفاده بسیاری در بازار اتکایی کشور وجود دارد که شرکت بیمه ایران معین میتواند از آنها به خوبی استفاده کند و جای خالی یک شرکت بزرگ اتکایی در کشورکاملا محسوس است.
مدیرعامل بیمه آسیا دستور تشکیل ستاد رسیدگی به حوادث در استان های سیل زده را صادر کرد
کارشناسان بیمه آسیا در استان های کرمان، هرمزگان، فارس و سیستان و بلوچستان به مناطق سیل زده اعزام شدند.
مسعود بادین، نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا، در پی وقوع سیل در استان های کرمان، هرمزگان، فارس و سیستان و بلوچستان و بروز خسارت هایی به تاسیسات و منازل مسکونی در این مناطق، در ابلاغیه ای دستور داد، با حضورمعاونت های فنی، مدیریت های فنی، سرپرستان مناطق 5 و 10 بیمه آسیا و سایر بخش های مرتبط، ستادی برای کمک رسانی، ارزیابی و پرداخت خسارت ها تشکیل شده و در کوتاه ترین زمان ممکن، نسبت به انجام وظایف محوله، اقدام گردد و گزارش آن ارائه شود.
بنابراین گزارش، کلیه بیمه گذاران بیمه آسیا در منطقه سیل زده استان های مذکور که دارای پوشش بیمه نامه آتش سوزی هستند، در صورت بروز خسارت، می توانند جهت بررسی، ارزیابی و دریافت خسارت ها، به کلیه شعب بیمه آسیا در این استان ها مراجعه کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.