شماره: 1815 / ۱۴۰۰ نوزدهم دي
تعداد بازدید : 0
اخذ مالیات ارزش افزوده از خودروها در نخستین انتقال به خریدار
دولت در بودجه سال 1401 حساب ویژه ای روی اخذ مالیات از مردم در حوزه خودرو باز کرده است. بعد از قطعی شدن مالیات بر خودروهای لوکس حالا نوبت اخذ مالیات ارزش افزوده از مشتری برای خودروهای صفر کیلومتر شده است. یعنی شخصی که خودروی صفر کیلومتری را خریداری می کند بابد برای آن مالیات پرداخت کند.معاون سازمان امورمالیاتی گفت: از کارخانههای سازنده و یا مونتاژ کننده داخلی و یا واردکنندگان خودرو در نخستین انتقال به خریداران مالیات دریافت میشود.به نقل از رسانه مالیاتی ایران، محمد مسیحی افزود: بر اساس قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، اولین انتقال خودرو از کارخانههای سازنده و یا وصلکننده قطعات پیش ساخته (مونتاژ کننده) داخلی و یا واردکنندگان (نمایندگیهای رسمی شرکتهای خارجی) به خریداران، مشمول پرداخت مالیات نقل و انتقال است.
وی گفت: با توجه به اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400/3/2 از تاریخ 1400/10/13 و بر اساس تبصره (2) ماده (30) قانون مذکور، اولین انتقال خودرو از کارخانههای سازنده و یا وصل کننده قطعات پیش ساخته (مونتاژ کننده) داخلی و یا واردکنندگان (نمایندگیهای رسمی شرکتهای خارجی) به خریداران و همچنین هرگونه انتقال به صورت صلح و هبه به نفع دولت مشمول پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده میشود.مسیحی افزود: واردکنندگان و کارخانههای سازنده و مونتاژ کننده انواع خودرو، ضرورت دارد از تاریخ اجرای قانون یاد شده نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده بر اساس ماخذ مذکور در تبصره (1) ماده (28) قانون موصوف، به نرخ یک درصد برای انواع خودروهای تولید داخل و دو درصد برای انواع خودروهای وارداتی اقدام کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
ثبت نام فیدلیتی و دیگنیتی پرایم بهمن موتور در دی ماه
شرکت بهمن موتور شرایط ثبت نام نقدی خودروهای فیدلیتی پرایم و دیگنیتی پرایم را اعلام کرد.براساس اعلام شرکت بهمن موتور روز دوشنبه در تاریخ 20 دی ماه سال 1400 ساعت 10 صبح شروع ثبت نام برای مشتریان خواهد بود و این فروش به صورت آنلاین و از طریق پرتال جامع ایرانی کار به آدرس bahman.iraecar.com انجام خواهد شد.در فروش دی ماه محصولات بهمن موتور فیدلیتی پرایم 5 نفره 735 میلیون تومان و 7 نفره این خودرو 747 میلیون تومان و خودروی دیگنیتی پرایم 795 میلیون تومان خواهد بود.ضوابطی از جمله هر کد ملی یک ثبت نام و صرفا برای افراد بالای 18 سال و دارای گواهینامه معتبر و عدم خرید خودرو در طرح های فروش پیشین در نظر گرفته است.گفتنی است بهمن موتور همچون دوره های قبل ثبت نام با کد ملی و یا کد حقوقی عاملیت ها خود را ممنوع کرده و همچنین حق واگذاری حقوق قراردادی و خودرو به غیر نیز از نظر بهمن موتور مورد تایید نمی باشد.
فورد یک سلاح مخفی برای نبرد با تسلا دارد
فورد بدون شک یکی از معدود برندهای امیدوار کننده در مورد آینده خودروهای الکتریکی است.فورد موستانگ مک-ای یک رقیب واقعی تسلا است و به نظر می رسد فورد در حال فروش هر کراس اوور الکتریکی ای است که می تواند تولید کند. با این حال، جای تعجب نیست که با خودروی الکتریکی خود در میشیگان موفقیت زیادی کسب کرده است.تسلا مدتی است که با موفقیت بر فضای خودروهای الکتریکی تسلط داشته است. با این حال، جایی این برند در طول سال ها بیشترین موفقیت را داشته است، در ایالاتی مانند کالیفرنیا و همچنین کشورهایی مانند نروژ است. اما هنوز آن را در ایالت هایی مانند میشیگان تقریباً به اندازه خودروهای تسلا در مناطقی که استقبال از خودروهای الکتریکی رو به افزایش است، نخواهید دید.طبق دادههای منتشر شده، فورد از طرفداران وفادار خود در میشیگان افزایش زیادی در فروش خودروهای الکتریکی دریافت می کند.در حالی که ممکن است هزار و 200 خودروی الکتریکی زیاد به نظر نرسند، در درجه اول به دلیل عدم پذیرش کلی خودروهای الکتریکی در میشیگان، 21 درصد از بازار خودروهای الکتریکی فوق العاده چشمگیر است. میشیگان دارای بیشترین تعداد ثبت نام خودروهای الکتریکی فورد است و احتمالاً این روند ادامه خواهد داشت زیرا فورد F-150 لایتنینگ تمام الکتریکی را به بازار عرضه می کند.
ولوو جیم روآن را به عنوان مدیرعامل جدید معرفی کرد
برخی تغییرات سطح بالا در ولوو در حال رخ دادن است و منظور ما از تغییرات در بالاترین سطح است.
هاکان ساموئلسون، مدیر عامل فعلی ولوو، در تاریخ 21 مارس از سمت خود کناره گیری می کند و جای خود را به جیم روآن، مدیر عامل جدید، می دهد.
ساموئلسون از سال 2012، دو سال پس از پیوستن رسمی به شرکت، این سمت را در اختیار داشت. طبق یک بیانیه مطبوعاتی در مورد انتقال، جدایی ساموئلسون همزمان با پایان قراردادش است. او هیئت مدیره ولوو را به طور کامل ترک خواهد کرد، اگرچه حداقل برای مدتی دیگر به عنوان رئیس پلستار باقی خواهد ماند.
بیانیه مطبوعاتی ولوو بر دانش فناوری، نرم افزار، دیجیتال و محصولات مصرفی به عنوان معیارهایی برای یافتن مدیر عامل جدید تاکید دارد. به نظر می رسد جیم روآن با پیشینه ای در زمینه های اجتماعی و فناوری بهعنوان مدیر عامل فعلی امبر تکنولوژی با این پیش زمینه مطابقت دارد. نقش های قبلی شامل دوره ای به عنوان مدیرعامل گروه دیسون و مدیر عامل بلک بری است.
روآن گفت: «خوشحالم که در چنین زمان هیجان انگیزی برای شرکت و در چنین زمان تحولی هم برای صنعت و هم برای مصرف کنندگان به ولوو کارز ملحق می شوم. سابقه قوی ولوو در نوآوری، ایمنی و کیفیت، همراه با استعدادهای کلاس جهانی و قابلیت های پایدار و فناوری الهام بخش، برای جاده های پیش رو قرار می دهد.»
4 میلیون نفر تا پایان سال 2022 با تسلا رانندگی خواهند کرد
بر اساس دادههای ما، تسلا تا پایان سال 2021 بیش از 2 میلیون و 335 هزار خودروی تمام الکتریکی تحویل داده است.
این تعداد شامل بیش از نیم میلیون مدل S/ X و بیش از 1.8 میلیون مدل 3/ Yاست. به هر حال، این رقم بسیار بالایی برای بخش خودروهای الکتریکی است و با توجه به نرخ تولید اخیر 308 هزار و 600 دستگاه در سه ماهه چهارم 2021، باید شاهد 2.5 میلیون دستگاه در مجموع و 2 میلیون مدل 3/ Yدر ماه فوریه/مارس باشیم.ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا گفت که 30 تا 40 سال طول می کشد تا همه خودروها (در سطح جهانی) با BEV جایگزین شوند. یعنی 2 میلیارد خودرو.با این حال، ظرف 12 ماه آینده، تسلا ممکن است نزدیک به 4 میلیون دستگاه تولید کند، زیرا در حال حاضر بیش از 0.1 میلیون دستگاه در ماه تولید می کند (متوسط سه ماهه چهارم 2021).با فرض 1.5 میلیون خودروی جدید تسلا در سال 2022، بسته به آنچه سال جاری به ارمغان خواهد آورد، مجموعاً بیش از 3.8 میلیون دستگاه خواهد بود، شاید بیشتر. 4 میلیون خودروی تسلا یک دستاورد فوق العاده خواهد بود.ما معتقدیم که بازار خودروهای الکتریکی در حال پیشرفت است و به سرعت از هزاران به میلیون ها نفر افزایش می یابد و البته تسلا تنها نیست، زیرا سایر سازندگان نیز امیدوارند تا قبل از سال 2025 بیش از 1 میلیون BEV در سال تولید و بفروشند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
معاون برنامه ریزی تولید سایپا اعلام کرد؛
تعداد بازدید : 0
سایپا 30هزار دستگاه خودرو ناقص را تا یک ماه آینده تکمیل می کند
معاون برنامه ریزی جامع تولید سایپا گفت: با تامین 30 هزار دستگاه از قطعات مورد نیاز برای تکمیل حدود 70 هزار دستگاه موجودی خودروهای ناقص سایپا، این خودروها در حال تکمیل، تجاریسازی و ورود به بازار خواهند شد.
مسعود پروین ادامه داد: با تامین صورت گرفته قطعات، تعداد کسری قطعات خودروهای ناقص در پارکینگ های سایپا به حدود 40 هزار دستگاه رسیده که معادل یک ماه تولید در گروه خودروسازی سایپا است و تکمیل و تحویل آنها به سرعت در حال انجام است.
وی ادامه داد: روند کاهش این تعداد خودرو ناقص در مقایسه با تیراژ تولید ماهانه و براساس فرآیندهای تولیدی، کیفی، تجاریسازی و تحویل و حمل، آماری قابل قبول به حساب می آید.
معاون برنامه ریزی جامع تولید سایپا اظهار کرد: با وجود مشکلات ناشی از محدودیت های بین المللی، شرایط کرونایی و اختلال جهانی در تولید برخی قطعات با تکنولوژی بالا نظیر چیپست و IC، از ابتدای سال 1400 تاکنون، اقدامات لازم برای تامین بیش از 150 هزار قطعه از کسری قطعهسازان توسط شرکت سایپا به عمل آمده و برنامهریزی برای ادامه این روند و تکمیل محصولات باقیمانده با تمام توان ادامه دارد.
وی افزود: اولویت و ترجیح گروه خودروسازی سایپا این است که از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی و طرح های بومیسازی شده برای رفع این مشکل استفاده کند.
معاون برنامه ریزی جامع تولید سایپا در پایان با بیان اینکه عدم تحویل خودرو به مشتریان از چند جهت برای سایپا زیان آور است، افزود: با دستور و تاکید مدیرعامل گروه سایپا تامین قطعات کسری و تکمیل خودروهای ناقص موجود در پارکینگ ها در اولویت برنامه های این گروه خودروسازی بوده و تلاش می کنیم تا در آینده نزدیک، این خودروها را به کمترین تعداد ممکن برسانیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
با وجود کاهش نرخ ارز «پراید 111» به مرز 190 میلیونتومان رسید
تعداد بازدید : 1
افزایش قیمت افسارگسیخته پراید در بازار آزاد
درشرایطی که مذاکرات وین و احتمال گشایش گره برجام سبب شده است نرخ ارز بهکانال 28 هزارتومان برسد، اما قیمت خودرو در رفتاری عجیب و غیرمنتظره در بازار صعودی شده است.
درشرایطی که مذاکرات وین و احتمال گشایش گره برجام سبب شده است نرخ ارز بهکانال 28 هزارتومان برسد، اما قیمت خودرو در رفتاری عجیب و غیرمنتظره در بازار صعودی شده است. اتفاقی بیسابقه در بازار خودرو که برعکس همیشه که با وجود نوسان نرخ ارز قیمت خودرو نیز همسو و همجهت با آن حرکت میکرد، اما این بار بهرغم کاهش نرخ دلار قیمت خودرویی مانند پراید 111 بهمرز 190 میلیونتومان رسیده است!
متاسفانه بازار خودرو سردرگمتر از آن است که بهراحتی بتوان آن را سر و سامان داد. درحال حاضر قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد درهرشرایطی روند صعودی بهخود گرفته؛ اتفاقی که سبب شده است برخی کارشناسان بازار خودرو درمورد آینده آن نتوانند با قاطعیت نظر بدهند و برای بهبود اوضاع چارهای بیندیشند. آنها این پرسش را مطرح میکنند که چرا خودرویی مانند پراید 111 که حدود دو سال است تولید آن متوقف شده و از کوچکترین و معمولیترین امکانات و آپشن نیز برخوردار نیست باید تا مرز 190 میلیونتومان پیش برود؟! این درحالی است که اگر چنین شرایطی در بازار آزاد ادامه پیدا کند باید منتظر ورود پراید بهکانال خودروهای 200 میلیونتومانی نیز باشیم. باید گفت دراین صورت دیگر خودرو زیر 200 میلیونتومان در بازار وجود ندارد و متاسفانه مشخص نیست که این وضعیت آشفته تا چهزمانی ادامه خواهد داشت و آیا ستاد تنظیم بازار درچنین شرایطی که فعلا شورایرقابت درفرآیند قیمتگذاری دخالتی ندارد، میتواند اوضاع پیچیده بازار خودرو را مدیریت کند و آن را از این نابسامانی نجات دهد؟
درحال حاضر تعلل دولت در افزایش قیمت کارخانهای محصولات ایرانخودرو و سایپا متناسب با نرخ تورم هشتسال اخیر سبب شده است بازار آزاد خودرو کشور در نبود عرضه قفل شده و درنتیجه بازار با کمبود خودرو مواجه شود. اتفاقی که سبب شده است برای نخستینبار بازار خودرو برخلاف نرخ ارز حرکت کند و قیمت خودرو در بازار آزاد درشرایطی بالا برود که نرخ ارز روند نزولی دارد. بدتر اینکه تمرکز بر قیمت بهجای تمرکز بر بازار بهایجاد مشکلات زیادی در سیاستگزاری منجر شده است و این امر احساس ناامیدی از اصلاح بازار خودرو را بهدنبال دارد. رویکرد نهچندان کارشناسی حاکم بر مجلس که بهدنبال پایین نگه داشتن قیمت کارخانهای محصولات خودروسازان داخلی بدون توجه بهتورم سنگین کشور در هشتسال اخیر است، بهجای اصلاح صنعتخودرو سبب سقوط آزاد آن از دره مشکلات و گرفتن نتیجه معکوس دراینباره شده است. درسال 1392 قیمت پژو 405 بیش از 25 میلیونتومان بود؛ اما هماکنون 120 میلیونتومان قیمتگذاری میشود. یعنی قیمت کارخانه آن کمتر از 400 درصد افزایش یافته و این درحالی است که در این فاصله زمانی قیمت مواداولیه مورد استفاده برای ساخت خودرو شامل فلزات و پلاستیکها 10 تا 20 برابر افزایش یافته است.
فروشندگان خودرو معتقدند قرار بود با اخذ مجوز افزایش قیمتها عرضه خودرو در بازار افزایش یابد و تا حدودی شاهد کاهش قیمت در انواع محصولات خودرویی باشیم؛ اما نهتنها این موضوع هنوز اجرایی نشده است، بلکه افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد همچون بسیاری از مواقع درماههای گذشته حالت روزافزون دارد. اواسط آذرماه امسال بود که خودروسازان بعد از کشمکش بسیار در نهایت توانستند مجوز افزایش 18 درصدی بهای محصولات خود را دریافت کنند و بلافاصله بعد از انتشار این خبر خودروسازان اعلام کردند که با اصلاح قیمتها روند تولید با سرعت بیشتری همراه خواهد شد و عرضه محصولات را بهبازار افزایش خواهیم داد. اما درحال حاضر با گذشت بیش از 20 روز از آن زمان هنوز عرضه محصولات خودروسازان بهبازار تغییر خاصی نکرده و همین امر عاملی شده تا شکاف قیمتی انواع خودروهای داخلی از کارخانه تا بازار هر روز افزایش یابد.
درهمین رابطه قیمت 400 میلیونتومانی پژو پارس و رشد روزانه یکمیلیونتومانی بهای پراید در دو روز گذشته خبرساز شده است. آن هم درشرایطی که مذاکرات دور هشتم وین شروع شده و اخبار منتشرشده در این زمینه حاکی از پیشرفتهایی در روند مذاکرات است و همین مساله قیمت دلار را بهکانال 28 هزارتومان برگردانده است. حالا قیمت پژو پارس اتوماتیک صفر مدل 98 بهحوالی 400 میلیونتومان رسیده است.
البته قیمت این خودرو در هفت روز گذشته چهار میلیونتومان گران شده است. قیمت پژو پارس صفر مدل LX نیز با رینگ فولادی در بازه 345 میلیونتومان اعلام شد. پژو پارس مدل 99 اتوماتیک با رینگ فولادی حوالی 425 میلیونتومان قیمت خورد و این خودرو حدودا در یک ماه گذشته 20 میلیونتومان گران شده است. قیمت پژو پارس دوگانهسوز مدل 99 به 327 میلیونتومان رسید و پژو پارس صفر 1400 دوگانهسوز حوالی 349 میلیونتومان خریدوفروش شد که بهمعنای افزایش دومیلیونتومانی بهای آن طی سهروز گذشته است. همچنین قیمت پراید صفر (111 SE مدل 99) آخرین روز هفته گذشته حوالی 188 میلیونتومان بود و این خودرو نسبت بهسهروز گذشته حدود دومیلیونتومان افزایش قیمت داشته است. درعین حال پراید صفر 99 مدل 131 SE حوالی 170 میلیونتومان خرید و فروش شد که نسبت بهمعاملات روز پیش از آن یکمیلیونتومان افزایش قیمت داشت. محاسبات حاکی از آن است که قیمت این خودرو در چهار روز گذشته حدود سهمیلیونتومان افزایش یافته است. پراید وانت صفر مدل 1400 حدود 184 میلیونتومان ارزشگذاری شد که نسبت بهروز چهارشنبه هفته گذشته یک میلیونتومان گران شد و پراید صفر 132 SE مدل 98 نیز با افزایش دومیلیونتومانی در بازه قیمتی 160 میلیونتومان روانه بازار شد. درنهایت قیمت این مدل پراید در دو روز پایانی هفته گذشته سهمیلیونتومان افزایش یافت.
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو تهران درباره این واکنش عجیب بازار و رفتار خلاف جهت نسبت بهنرخ دلار اعلام کرده بود که درچند روز پایانی هفته گذشته با شروع مذاکرات وین تعداد معاملات بازار خودرو تقریبا بهصفر رسید؛ اما فروشندگان، خودرو خود را با قیمت بالا آگهی کردند. موتمنی نیز مانند دیگر کارشناسان معتقد است دلیل اصلی این ماجرا کاهش چشمگیر عرضه خودرو بهبازار است و گاهی نمایشگاهداران برای تامین خودرو صفر باید با بیش از 30 آگهی تماس بگیرند و با دهها همکار خود صحبت کنند تا بتوانند خودرو مورد نظر مشتری خود را تامین کنند. درحال حاضر خودرو صفرکیلومتر برای فروش در بازار بسیار کم است و بهدلیل ممنوعیت واردات، موجودی خودروهای خارجی نمایشگاهداران تقریبا بهصفر رسیده و خودروهای خارجی نیز در دست مشتریان است و درعین حال بهدلیل استهلاک بالا و عدمتامین قطعه از تعداد آن سالبهسال کاسته میشود. از طرفی عرضه خودرو داخلی نیز قطرهچکانی است و درمجموع نمایشگاهداران خودرو کالای چندانی دراختیار ندارند و این مساله عامل عمده افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان جتکو عنوان کرد
تعداد بازدید : 2
رونمایی از نمونه صنعتی خودروی برقی تارا تا پایان سال
مدیرعامل شرکت دانش بنیان جتکو، از رونمایی نمونه صنعتی خودروی برقی تارا تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: ورود به مرحله تولید انبوه خودروی برقی، نیازمند ایجاد زیرساختهای مورد نیاز در کشور است.
داود خسروی با بیان اینکه نمونه آزمایشی تارا برقی در تیرماه رونمایی شده، تبدیل پلتفرم خودروی بنزینی به برقی و طراحی پلتفرم اختصاصی خودروی برقی را دو مسیر تولید خودروی برقی در جهان دانست و گفت: در ایران نیز مشابه سایر کشورها عمل می شود.
وی با بیان این که طراحی پلتفرم جدید با مفهوم برقی هزینه قابل توجهی دارد، گفت: اگر خودروی برقی با اعمال تغییراتی در پلتفرمهای بنزینی موجود طراحی و تولید شود، هزینه میلیارد دلاری در برنخواهد داشت و این یکی از روشهایی است که خودروسازان غربی مانند پژو، رنو و خودروسازان شرق آسیا نیز برای طراحی و تولید خودروی برقی استفاده کرده اند.
خسروی ادامه داد: شرکت جتکو با رویکرد ساخت اجزای اصلی خودرو در داخل کشور برای کاهش هزینه تولید و کاهش ارزبری، پروژه ساخت خودروی برقی را بر روی جدیدترین پلتفرم ایران خودرو یعنی خودروی تارا آغاز کرده که خوشبختانه به نتایج بسیار خوبی هم تا این مرحله رسیده است.
وی با بیان اینکه مجموعه پاورترین خودرو شامل الکتروموتور، باتریپک، درایو، شارژر و مبدل DC به DC به طور کامل توسط تیمهای تخصصی جتکو طراحی شده و ساخت نمونهها کاملا در داخل انجام شده، گفت: برخی قطعات کوچک به ویژه قطعات جزئی الکترونیکی از منابع خارجی تامین می شود که داخلی سازی آن نیز با توسعه زیرساختها در دستور کار برخی قطعهسازان است.
خسروی ادامه داد: بهرهبرداری از خودروی برقی، صرفا با تولید خودرو امکانپذیر نمیشود، چرا که استفاده از خودروی برقی، نیازمند ایجاد بستر و زیرساختهایی در کشور مانند ایستگاههای شارژ سریع است که فراهم آوردن آن به عهده خودروساز نیست؛ همانطور که تامین جایگاه سوخت بنزین بر عهده خودروساز تولیدکننده خودروی بنزینی نیست.
وی افزود: ایستگاه های شارژ خودروی برقی باید در سطح کشور ایجاد شود تا خودروهای برقی در زمان 20 دقیقه شارژ شوند، ایجاد شرایطی برای پارکینگهای شخصی مالکان نیز ضروری است تا شارژ خودرو در زمان پنج تا هشت ساعت انجام شود.
وی با بیان اینکه در تمام دنیا دولتها به تامین زیرساختهای موردنیاز برای خودروی برقی کمک میکنند، افزود: علاوه بر توسعه شبکه ایستگاههای شارژ خودرو، تامین برق مورد نیاز بهویژه در ماههای پیک مصرف برق حایز اهمیت است.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت در شرکت های قطعه سازی گفت: قطعه سازان نیز برای به تولید انبوه رسیدن خودروی برقی نیاز به حمایت هایی به ویژه در خصوص سرمایهگذاری در خطوط تولید دارند که ضروری است در این زمینه نیز تسهیلات لازم از سوی بانک ها در اختیار آنان قرار گیرد.
خسروی گفت: نمونهسازی محصول در شرکت جتکو صورت میگیرد تا امکان تولید قطعات در کشور و وجود دانش طراحی و ساخت آن به اثبات برسد، اما باید شرایطی فراهم شود تا زیرساخت لازم برای تولید انبوه ایجاد شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر، در دنیا بخش قابل توجه هزینه خودروی برقی، مربوط به پک باتری است که بین 35 تا 45 درصد قیمت خودرو را شامل میشود و در همه کشورها به خریدار خودروی برقی یارانههای دولتی تخصیص مییابد که بخشی از هزینه تولید را پوشش میدهد، مشوقهایی مانند پارکینگ رایگان، امکان تردد در محدودیتهای طرح ترافیک و تخفیف در بیمه و مالیات برای خودروهای برقی نیز در نظر گرفته میشود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
کمپانی GM رتبه پرفروش ترین خودروساز بازار آمریکا را به تویوتا واگذار کرد
کسب سهم مناسب در بازار خودروی ایالات متحده به عنوان مهمترین هدف خودروسازان بین المللی از قدیم بوده و هنوز هم هست. این بازار به علت حجم بسیار زیاد فروش خودرو از بزرگترین بازارهای خودرو در سطح جهان است. این بازار همیشه در سلطه شرکت های آمریکایی بوده است و سایر خودروسازان تنها در لیست خودروهای پرفروش نماینده ای داشته اند. ولی سال 2021 اتفاق جدیدی در این بازار افتاد که بسیار جالب توجه می باشد.
بعد از قریب به 90 سال، شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا در سال 2021 دیگر پرفروش ترین خودروساز بازار آمریکا نبود و تویوتا با فروش 100 هزار دستگاه بیشتر از جنرال موتورز پیش افتاد.
این اولین باری است که یک خودروساز غیر آمریکایی موفق شده است در بازار آمریکا جای سه خودروساز اصلی یعنی جنرال موتورز، فورد و کرایسلر بنشیند.
جنرال موتورز اعلام کرد که در سال 2021 فقط 2.2 میلیون دستگاه در بازار آمریکا فروخته است. سال گذشته فروش این شرکت 2.55 میلیون دستگاه بود. در مقایسه، تویوتا در سال 2021 موفق به فروش 2.3 میلیون دستگاه شد که 10.4 درصد نسبت به سال 2020 افزایش داشت.
البته به احتمال زیاد تویوتا برای مدت طولانی نمی تواند این عنوان را حفظ کند چون بخش مهمی از این رویداد به خاطر کمبود تراشه [پردازشگرهای نیمه هادی] است که لطمه کمتری به تویوتا زده است. تویوتا این معضل را به شکل بهتری با زنجیره تأمین خود حل کرده است تا سایر خودروسازان جهانی.
بر اساس تخمین های کاکس اتومتیو Cox Automotive در سال 2021 کل فروش خودرو در بازار آمریکا 14.9 میلیون دستگاه بود که خیلی رقم پایین تری نسبت به متوسط فروش 17.3 میلیون دستگاه بین سال های 2015 تا 2019 بود.
جنرال موتورز در فصل چهارم سال 2021 بیش از 43 درصد کمتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خودرو فروخته است. این خودروساز حتی در ماه های آخر سال 2021 خودروهای با نقص تحویل مشتری داده و خیلی از خودروهای این شرکت سوپرکروز نداشتند. سوپرکروز البته از سامانه های بسیار پیشرفته ی جنرال موتورز است که به رانندگان اجازه می دهد در شرایط خاص و در جاده ها یا خیابان های ایمن دست خود را از روی فرمان بردارند.
قرعهکشی فروش فوقالعاده ایرانخودرو برگزار شد
قرعهکشی بیست و هشتمین مرحله فروش فوقالعاده محصولات ایرانخودرو با حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار شد.نتایج پس از تایید فرآیند قرعهکشی از سوی نهادهای نظارتی در سایت فروش ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir بارگذاری خواهد شد.همچنین پیامک اطلاع رسانی به منتخبان ارسال خواهد شد، اما مبنای اطلاعات قرعه کشی سایت فروش ایران خودرو خواهد بود.منتخبان به مدت سه روز مهلت دارند براساس بخشنامه فروش، نسبت به پرداخت وجه خودروی مورد نظر اقدام کنند، در صورت عدم واریز نفرات ذخیره جایگزین خواهند شد.گفتنی است، در این برنامه فروش سه محصول رانا پلاس سقف شیشهای، پژو 207 دستی سقف شیشهای، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک با زمان تحویل سه ماهه عرضه شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.