شماره: 1817 / ۱۴۰۰ بيست و يکم دي
تعداد بازدید : 0
اخبار
خدمتی نوین در بستر پیشخوان مجازی بانک آینده
بانک آینده با هدف ارزشآفرینی هر چه بیشتر برای مشتریان و استفاده بهینه از سامانههای غیرحضوری، بهویژه در شرایط فراگیری ویروس کرونا، امکان پرداخت قبوض تلفنهمراه را از طریق گزینه «بانکپرداخت» در سامانه «پیشخوان مجازی» خود، فراهم کرده است.
بانک آینده با هدف ارزشآفرینی هر چه بیشتر برای مشتریان و استفاده بهینه از سامانههای غیرحضوری، بهویژه در شرایط فراگیری ویروس کرونا، امکان پرداخت قبوض تلفنهمراه را از طریق گزینه «بانکپرداخت» در سامانه «پیشخوان مجازی» خود، فراهم کرده است.
مشتری میتواند با فعالسازی گزینه «بانکپرداخت» در پیشخوان مجازی، قبوض تلفنهمراه خود را بهصورت سیستمی و بدون مراجعه به شعبه یا دستگاه خودپرداز، پرداخت کند.بدینترتیب که پس از صدور صورتحساب توسط شرکت همراهاول و اعلام بدهی خط، در صورتیکه مبلغ بدهی از مبلغ سقف تعیینشده در پیشخوان، بیشتر نباشد، مبلغ قبض بهصورت سیستمی از حساب معرفیشده مشتری برداشت و قبض پرداخت خواهد شد.“پیشخون مجازی” بانک آینده، کلیه خدماتی را که در شعب بانک ارائه میشود، برای مشتریانی که به هر دلیل امکان حضور در شعب را ندارند، فراهم کرده و بدینترتیب، مشتریان را از مراجعه به شعب بانکها بینیاز میسازد.
برای عضویت در سامانه «پیشخوان مجازی» بانک آینده میتوانید با حضور در شعب بانک آینده در سراسر کشور و یا با مراجعه به تارگاه «پیشخوان مجازی» بهنشانی https://www.abplus.ir نسبت به تکمیل فرم ثبتنام در این سامانه، اقدام کنید.
تمدید طرح کاهش
50 درصدی هزینه خرید اوراق بانک مسکن
طرح کاهش 50 درصدی هزینه خرید اوراق مسکن تا پایان بهمنماه سال جاری تمدید شد.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، یک ماه پیش و در جریان افزایش قیمت اوراق مسکن بود که مسئولان بانک مسکن به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تأسیس بانک، اقدام به کاهش 50 درصدی هزینه خرید اوراق بانک مسکن کردند.
این طرح که با عنوان طرح 83 بانک مسکن منتشر شد، از 23 آذرماه آغاز و قرار بود تا پایان دیماه به اتمام برسد. اما با استقبال صورت گرفته از سوی مشتریان، این طرح تا پایان بهمن ماه تمدید شد.
بر اساس این طرح، تمامی متقاضیانی که قصد بهرهمندی از تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق ممتاز به تنهایی و یا همزمان با تسهیلات جعاله تعمیر را دارند، میتوانند از سقف تسهیلات به صورت 50 درصد از محل اوراق ممتاز و 50 درصد از محل منابع بدون سپرده بانک، برای خرید مسکن استفاده کنند.همچنین این شرایط شامل تسهیلات جعاله (تعمیر مسکن) نیز میباشد.لازم به ذکر است نرخ سود تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده و جعاله تعمیر مسکن بدون سپرده 18 درصد بوده، حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده مذکور 96 ماه (8سال) و جعاله تعمیر مسکن بدون سپرده 60 ماه (5سال) میباشد.
نشست مشترک قائم مقام و هیات همراه با شبکه فروش شعبه رشت
نشست مشترک بیمه دانا با نمایندگان و شبکه فروش شعبه رشت با حضور قائم مقام و اعضای هیات همراه برگزار شد.
سعید ربیعی زاده رئیس شعبه رشت اعلام کرد: در این جلسه که در هتل المپیک رشت با حضور حسین حسینی قائم مقام بیمه دانا، منصور حسینی معاون فنی بیمه های اموال و مسوولیت، عباس عمران پور معاون بازاریابی و شبکه فروش، حمید علیجانی مدیر بیمههای حمل و نقل، کشتی و هواپیما، محمدیان گورجی سرپرست منطقه9 و روسای شعب رشت و نمایندگان این شهرستان برگزار شد، مسایل و مشکلات شبکه فروش مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.دراین جلسه پس از سخنان رئیس سندیکای نمایندگان استان گیلان، تعدادی از نمایندگان مشکلات سیستمی و فرایندی خود را مطرح کردند. سپس حسین حسینی قائم مقام بیمه دانا طی سخنانی با تشریح استراتژی و سیاستهای کلان شرکت، نکات ارزشمندی در خصوص تغییر تفکر سنتی به مدرنیته و هوشمند سازی کسب کارهای نمایندگان مطرح کرد.در ادامه جلسه منصور حسینی معاون فنی بیمه های اموال و سایر مدیران فنی با جلسه پرسش و پاسخ به سوالات و ابهامات نمایندگان در این خصوص پاسخ دادند.بر اساس این گزارش همچنین جلسه دیگری روز12 دی ماه جاری با حضور قائم مقام و هیات همراه در سالن همایش شعبه رشت برگزار شد.در جلسه مذکور استراتژیها و برنامههای راهبردی جهت دسترسی به اهداف کلان شرکت توسط قائم مقام و هیات همراه تشریح شد. در پایان جلسه نیز مشکلات انجمن صنفی نمایندگان استان گیلان مورد بررسی قرار گرفت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
برنامه راهبردی سه ساله سندیکا بیمه گران ایران رونمایی شد
از برنامه راهبردی سه ساله سندیکای بیمه گران در جلسه شورای عمومی با حضور مدیران عامل شرکت های بیمه رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، نشست شورای عمومی سندیکا با حضور معاون نظارت بیمه مرکزی، دبیرکل سندیکا و مدیران عامل شرکت های بیمه در سالن کنفرانس پژوهشکده بیمه برگزار شد و در بخشی از آن از برنامه راهبردی سه ساله سندیکا رونمایی شد.
«صیانت از حقوق و منافع قانونی، حرفه ای و صنفی اعضاء سندیکا در سازمان ها و مراجع ذیربط»، «کوشش برای توسعه اخلاق حرفه ای و توسعه همکاری بین اعضا»، «کوشش در جهت نهادینه کردن اخلاق و رفتار حرفه ای در صنعت بیمه»، «کوشش در جهت توسعه و ترویج فرهنگ بیمه در کشور»، «کمک به بهبود مقررات و محیط کسب و کار صنعت بیمه»، «کمک به ارتقای دانش فنی و مدیریتی کارشناسان و مدیران موسسات بیمه»، «رسیدگی و کمک به حل و فصل اختلافات بین اعضا» و «کمک به توسعه همکاری های بین المللی صنعت بیمه با موسسات مرتبط خارجی» از جمله اهداف کلان سندیکا در این برنامه به شمار می رود.
همچنین در تدوین این برنامه که به منظور ترسیم نقشه راه مطلوب سندیکای بیمه گران در جهت تحقق اهداف مندرج در اساسنامه آن تهیه شده است، از تجربیات پیشین و نظرات خبرگان و صاحب نظران استفاده شده است و شامل چشم انداز، بیانیه ماموریت، 8 هدف کلان، 23 راهبرد و 53 برنامه اجرایی می باشد.
مراسم تودیع و معارفه
معاون مالی و سرمایه گذاری بیمه آرمان
آیین تودیع و معارفه معاون مالی و سرمایه گذاری بیمه آرمان با حضور مدیر عامل برگزار گردید.جلسه تودیع و معارفه سرپرست معاونت مالی و سرمایه گذاری با حضور مجید قلی پور مدیر عامل بیمه آرمان، داوود الماسی عضو هیات مدیره، مدیر مالی و جمعی از کارشناسان امروز شنبه 18 دی ماه برگزار شد.
در این جلسه مجید قلی پور، از حسن انجام وظیفه توسط حسن پورکاظمی سرپرست سابق معاونت مالی و سرمایه گذاری تقدیر و تشکر و در ادامه برای حسن هاشمی سرپرست جدید آرزوی موفقیت کرد.
روابط عمومی ضمن تبریک به ایشان، امید دارد تا با توکل به خداوند متعال و همکاری صمیمانه کلیه کارکنان در انجام امور محوله و پیشبرد اهداف شرکت موفق و موید باشند.
سرپرست بیمه های آتش سوزی و رییس شورای فنی بیمه البرز منصوب شدند
طی احکام جداگانه ای از سوی محسن پورکیانی، احمدرضا لاری زاده به عنوان سرپرست مدیریت بیمه های آتش سوزی و علیرضا مقرب به عنوان رییس شورای فنی منصوب شدند.مدیرعامل بیمه البرز، احمدرضا لاری زاده را به عنوان سرپرست مدیریت بیمههای آتش سوزی و علیرضا مقرب را به عنوان رییس شورای فنی بیمه البرز منصوب کرد. شایان ذکر است ، احمدرضا لاری زاده پیش از این رییس مجمتع خدمات بیمه ای کریمخان بیمه البرز وعلیرضا مقرب مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه البرز بوده اند.
برگزاری نشست شورای عمومی در سالن جلسات پژوهشکده بیمه
جلسه شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران با حضور اعضا و مهندس بختیاری رئیس شورای عمومی سندیکا در محل سالن جلسات پژوهشکده بیمه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، جلسه شورای عمومی در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه شورای عمومی سندیکای بیمهگران ایران در سالن کنفرانس پژوهشکده بیمه با حضور اکثریت مدیران عامل مؤسسات بیمه عضو سندیکا برگزار گردید.
در این جلسه اعضای حاضر به بحث و تبادل نظر در مورد گزارش دبیر کل و رئیس شورای عمومی سندیکا در خصوص ضرورت اجرای دقیق مصوبات شورای عمومی پرداختند که درنهایت به درخواست اعضای این شورا مقرر شد، با معدود شرکتهای بیمهای که تصمیمات شورای عمومی و هیئترئیسه را اجرا نمینمایند، باستناد مفاد ماده 12 اساسنامه مصوب شورایعالی بیمه و تخلف از اجرای تصمیمات شورای عمومی و هیئترئیسه از طرف هر یک از اعضا مشمول، اقدامات انضباطی از سوی کمیته انضباطی به شرح مفاد دستورالعمل ماده (12) برخورد شود.
توضیحا اینکه پس از بازنگری و اصلاح اساسنامه سندیکای بیمهگران ایران در شورایعالی بیمه، بهمنظور افزایش ضمانت اجرایی مصوبات شورای عمومی بهموجب تبصره 1 ماده 12 اساسنامه و دستورالعمل مصوب 8/04/1399 شورای عمومی، کمیته انضباطی موضوع تبصره 1 ماده 12 اساسنامه در سندیکا تشکیل گردیده که دارای 7 نفر عضو، شامل سه نفر از اعضای سندیکا به انتخاب شورای عمومی، روسای کمیسیونهای مالی، فنی و حقوقی و دبیر کل میباشد که با رعایت مفاد این دستورالعمل به قوانین و مقررات جاری نسبت به تخلفات اعلامشده علیه هر یک از اعضای سندیکا رسیدگی و اتخاذ تصمیم مینماید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
رونمایی از کارت ریالی ارزی بانک ملی ایران برای نخستین بار در شبکه بانکی
کارت ریالی ارزی بانک ملی ایران (کارا) با قابلیت ارایه همزمان خدمات ریالی و ارزی برای نخستین بار در شبکه بانکی و پروژه افتتاح حساب ارزی به صورت غیرحضوری از طریق نشان (شعبه دیجیتال بانک ملی ایران) امروز با حضور وزیر اقتصاد، معاون ارزی بانک مرکزی و مدیرعامل بانک ملی ایران رونمایی شد.
به گزارش اخبار صنعت، به نقل از روابط عمومی و تبلیغات شرکت پرداخت الکترونیک سداد، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در این مراسم با بیان اینکه در بخش نوآوری های خدمات ارزی مجال ارایه ابزارها و روش های نو بسیار بوده و پیشگامی بانک ملی ایران از این جهت ارزشمند است، گفت: امیدواریم بانک ملی ایران بتواند با گسترش مقیاس این دست محصولات، اساسا دوره جدیدی را در ارایه خدمات ارزی و ابزارهای نو ایجاد کند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه وزارت اقتصاد باید توجه ویژه ای به این اقدامات تحولی داشته باشد و از این رو یک اتفاق مهم در لایحه بودجه سال 1401 در حال رخداد است، افزود: بخش مهم کارگزاری های ارزی دولت به بانک های دولتی و مشخصا بانک ملی ایران سپرده می شود که کلیات لایحه بودجه صبح امروز در مجلس به تصویب رسیده است. امیدواریم با تصویب جزییات لایحه نیز، این طرح در جهت رفع مشکلات باقی بماند که در این صورت فصل جدیدی در رابطه مالی دولت و شبکه بانکی کشور رقم خواهد خورد و البته در این میان، نقش و جایگاه بانک ملی ایران نیز بسیار ویژه است.خاندوزی تصریح کرد: این نکته سرآغاز بسیار خوبی خواهد بود که ما بتوانیم بسیاری از مسایل ساختاری بین دولت و بانک را سامان دهی کنیم. از طرفی، استفاده از ابزارها و ظرفیت های جدید که نمونه آن کارت کارا است، تقارن مبارکی در نقش آفرینی جدید بانک ها و بانک ملی ایران خواهد بود.
وی ادامه داد: ما تاکنون فاقد پشتوانه خدمات ارزی در زمینه سفرهای خارجی هموطنان، ورود مسافرین خارجی و منابع ارزی نزد مردم بودیم که بخشی از این ضعف خود را در قالب متغیری به نام تقاضای اسکناس ارزی نشان می داد. چنین ابزارهایی می توانند بخش زیادی از تقاضا به اسکناس های ارزی در کشور را مدیریت کرده و نوید بخش یک تحول جدید باشند.
وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: فرصتی هم که در لایحه بودجه 1401 ایجاد می شود، خود بستری برای پاسخگویی به بسیاری از نیازهای فعالان اقتصادی کشور از این مسیر خواهد بود.
همچنین غلامرضا پناهی معاون ارزی بانک مرکزی نیز با اشاره به پیشرفت های قابل توجه شبکه بانکی در بهره مندی از خدمات الکترونیک برای حوزه ریالی برخلاف حوزه ارزی گفت: تاکنون شرایطی فراهم نشده تا مردم بدانند سیستم بانکی بهترین و امن ترین بستر برای نگهداری منابع ارزی آنهاست به طوری که این منابع در اختیار سیستم بانکی قرار می گیرند اما اختیار استفاده از آنها نیز با خودشان است.
وی اظهار کرد: نکته دیگر که امروز صحبت های بسیاری درباره آن صورت می گیرد، بحث ابزارهای مشتقه است و این ابزار باید روی بازار واقعی شکل گیرد. در کشور ما دو بازار از قبیل نظام یکپارچه معاملات ارزی و همچنین بازار متشکل وجود دارد که مکمل یکدیگر هستند و نقش بانک ها از آن جهت که گردش این بازارها باید در نهایت از طریق حساب های بانکی باشد، بسیار مهم است.
پناهی بیان کرد: اکنون این سوال مطرح است که چرا باید اجازه دهیم تا این حجم اسکناس به صورت نقد بین صرافی ها جا به جا شود در حالی که باید در اختیار سیستم بانکی باشد تا در صورت نیاز، بانک سرویس دهی لازم را داشته باشد.
معاون ارزی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه اکنون بانک ملی ایران یکی از کانال های ورودی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور است، ابراز کرد: در بازار متشکل، اسکناس عرضه شده و ارز حاصل از صادرات به واسطه صادرکننده و با واریز به حساب سیستم بانکی مدیریت می شود. در نظام پرداخت نیز باید شرایط به گونه ای باشد که به جای نقش آفرینی صرافی ها، این جایگاه در اختیار نظام بانکی قرار گیرد.
سید عباس حسینی معاون بانک، بیمه و شرکتهای دولتی وزیر اقتصاد نیز با بیان اینکه بانک ملی ایران جایگاه رفیعی برای وزارت اقتصاد دارد و همگرایی و همراهی با این بانک می تواند در اجرای سیاست های وزارت اقتصاد بسیار راهگشا باشد، گفت: اراده موجود مبتنی بر استفاده از تمامی ابزارها برای خدمت رسانی بهتر به مردم است و هر چه جلوتر می رویم، این اراده بیشتر نمایان می شود.
وی ضمن قدردانی از خدمات بانکی ملی ایران افزود: بانک ملی ایران به عنوان بانک پیشرو در تحولات صنعت بانکداری، همواره در عرصه ارایه خدمت به مردم نمونه بوده و حضور وزیر اقتصاد نیز هم از جهت قدردانی از زحمات مدیران ارزشمند این بانک و هم رونمایی از سامانه های منحصر به فرد آن بوده است.
حسینی تاکید کرد: محصول امروز قطعا تحولات خوبی را در حوزه تجارت برای بازرگانان و تجار رقم می زند و یقین دارم با جبران خلاء جابه جایی های ارزی، بسیار نیز مورد اقبال قرار خواهد گرفت.
محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک ملی ایران هم در این مراسم ضمن قدردانی از حمایت های ویژه وزیر اقتصاد از این بانک در توسعه محصولات جدید به ویژه در حوزه ارزی با بیان اینکه این بانک برای ارایه خدمات ارزی به مشتریان از بسترهای مختلفی استفاده می کند، گفت: تلاش داریم آنچه که هدف نظام بانکی یعنی همان تامین مالی آحاد جامعه و کسب رضایتمندی مردم است، بیش از پیش در بانک ملی ایران محقق شود.وی با بیان اینکه امروز محصول کارا به عنوان محصول جدید و منحصر به فرد بانک ملی ایران رونمایی شد، افزود: با راه اندازی سوئیچ ارزی (سمکا) برای نخستین بار در کشور، امکان صدور کارت ارزی با قابلیت ارائه خدمات در بستر شتاب فراهم شد.
مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه توافقات خوبی با بانک مرکزی صورت گرفته تا اقدام امروز شروعی برای توسعه معاملات ارزی با کشورهای اوراسیا باشد، اضافه کرد: ما معتقدیم که با توجه به توانمندی های موجود در بانک ملی ایران باید بتوانیم محوریت عملیات ارزی را هم در چارچوب جذب سرمایه خارجی و هم در چارچوب تجارت خارجی توسعه دهیم. همچنین شعبی را در حوزه آسیای میانه و چین ایجاد کنیم. البته شبکه بانکی خوبی در خارج از کشور داریم که می تواند زمینه را برای تجارت سهل تر تجار ایرانی فراهم کند.
وی درباره ویژگی های کارت کارا نیز عنوان کرد: حساب پشت کارت کارا، یک حساب ارزی از نوع دلار و یورو بوده که علاوه بر اینکه این کارت خدمات ارزی را از طریق بسترهای ارزی بانک ملی ارایه می کند، توان ارایه همزمان خدمات ریالی در بستر شتاب را نیز دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
با صدور حکمی از سوی مدیرعامل بانک مسکن؛
سرپرست مدیریت امور روابط عمومی و حوزه مدیریت
بانک مسکن منصوب شد
طی حکمی از سوی مدیرعامل بانک مسکن، «مهدی سندگل نظامی» به عنوان سرپرست مدیریت امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مسکن منصوب شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن در حکمی، «مهدی سندگل نظامی» را به عنوان «سرپرست مدیریت امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مسکن» منصوب کرد.
در بخشی از حکم مدیرعامل بانک مسکن آمده است: امید است با اتکال به الطاف الهی و با رعایت قوانین و مقررات، برنامهریزی برای توسعه بانکداری اسلامی، ابتکار، خلاقیت و نوآوری در اداره امور بانک برای حفظ امانات مردم، ارتقای سطح دانش همکاران، افزایش کارایی و بهره وری، تسریع در انجام عملیات بانکی و اداری اهتمام ورزیده و موجبات رشد و اعتلای بانک و رضایت عمومی را فراهم کنید.
مهدی سندگل نظامی پیش از این مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بوده است.همچنین مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیرکل بازرسی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از دیگر سوابق مهدی سندگل نظامی است.
احیای سنت قرضالحسنه به همت بانک قرضالحسنه مهر ایران ممکن است
یک نماینده مجلس تأکید کرد: احیای سنت قرضالحسنه که در سیستم بانکی فراموش شده، فقط به همت بانک قرضالحسنه مهر ایران امکانپذیر است که باید فرهنگ شود.
به گزارش روابط عمومی بانک قرضالحسنه مهر ایران: در جلسهای که بین شمسالدینی مدیر شعب بانک در استان فارس و آقای عزیزی نماینده شیراز و زرقان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، شمسالدینی گزارشی درباره عملکرد بانک قرضالحسنه مهر ایران در سطح کشور و استان فارس ارائه کرد.
وی همچنین در خصوص طرح مسئولیت اجتماعی بانک و فعالیتهای انجام شده در این حوزه گزارشی ارائه کرد.
عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از عملکرد بانک قرضالحسنه مهر ایران، گفت: عملکرد این بانک در حوزه خدمات بانکی و همچنین مسئولیت اجتماعی نشان از پویایی و حس مسئولیت نسبت به جامعه دارد که قابل تحسین است.
وی همچنین تصریح کرد: احیای سنت قرضالحسنه که در سیستم بانکی فراموش شده، فقط به همت بانک قرضالحسنه مهر ایران امکانپذیر است که باید فرهنگ شود.
عزیزی ابراز امیدواری کرد: با همکاری مضاعف بین بانک قرضالحسنه مهر ایران در استان فارس و همچنین دفاتر نمایندگان مجلس بتوانیم هم بخشی از نیازهای اقشار محروم جامعه را مرتفع کنیم و هم با معرفی خیرین و شرکتهای صنعتی بتوانیم از خدمات این بانک بهصورت بهینه استفاده کنیم.
کارنامه روشن و شفاف بانک قرضالحسنه مهر ایران قابل تقدیر و حمایت است
شمسالدینی مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران در استان فارس جلسهای نیز با دکتر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی داشت.
وی در این جلسه با اشاره به ظرفیت بالای بانک قرضالحسنه مهر ایران برای پوشش نیازهای همه بخشهای صنعتی استان فارس، گفت: حسب دستور مدیرعامل محترم بانک بهدنبال تبدیل شدن کارتهای بانک به کارت معیشت و پرسنلی در همه سازمانها و شرکتها هستیم.
قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز، اظهار کرد: کارنامه شفاف و روشن عملکرد بانک قرضالحسنه مهر ایران قابل دفاع و تقدیر است. توجه ویژه به فعالیت در حوزه مسئولیت اجتماعی در این بانک مشهود است.
این نماینده مجلس، افزود: امیدواریم بتوانیم از همه ظرفیت موجود بهویژه کمیسیون اقتصادی مجلس برای افزایش توان بانک قرضالحسنه مهر ایران و افزایش فرهنگ قرضالحسنه استفاده کنیم و در این زمینه گامهای مؤثری برداریم.
مدیریت سامانهها و پیشخوان مجازی در اولویت بانک قرضالحسنه مهر ایران قرار گرفت
دکتر سید سعید شمسینژاد، مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران در جلسهای با رئیس دایرههای ستادی مدیریت شعب و همچنین رؤسای شعب استان یزد، اهداف و چشم اندازهای کلان بانک و این استان را تشریح کرد.دکتر شمسینژاد طی سخنانی خاطرنشان ساخت: استان یزد در زمینه قرضالحسنه مستعد است و در این بخش ظرفیت بسیار بالایی دارد.
وی در ادامه به اهمیت قرضالحسنه اشاره کرد و گفت: زمانی بود که اعتقادی به بانک قرضالحسنه وجود نداشت و آینده مبهمی پیش رو بود، اما امروزه با قوت و با شاخصهایی قابل دفاع، در حال پیشروی در این مسیر هستیم. هر چند در حوزه بانکداری خرد شاهد مشکلاتی هستیم، اما با اعتقادی که همکاران دارند، ساختار منسجم بانکداری قرضالحسنه، با اقتدار رو به رشد است.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران خبر داد: افزایش سقف وام با توجه به رشد نقدینگی در دستور کار است، در این خصوص لازم است در رابطه با هلدینگها و شرکتهایی که میخواهند تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنند، دست بانکهای قرضالحسنه باز باشد تا نیاز آنها را پاسخ دهند.
وی تصریح کرد: وام قرضالحسنه باید از وام خرد مصرفی تبدیل به وام قرضالحسنه خرد با رویکرد تأمین مالی شود، در این بخش با ریسک کمتری نیز روبهرو هستیم.
شمسینژاد افزود: خوشبختانه اکنون شعبههای بسیار خوبی داریم، اما برای توسعه کار، اضافه کردن شعبه چارهساز نیست و باید در بخش همراهبانک و پیشخوان مجازی فعالیت کنیم. باید مدیریت سامانهها و پیشخوان مجازی را در اولویت کاری قرار دهیم و جذب نیروی توانمند در بخش فناوری اطلاعات، بر خلاف هزینههای بالا اجتنابناپذیر است.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران اظهار کرد: بنده با اعتقاد راسخ و بهصورت گام به گام در پی ایجاد زیرساختها هستم و البته این موضوع زمانبر است. به دنبال اقدامی جهادی هستیم که برونسپاریها را متوقف کنیم. برونسپاری باعث کاهش مواردی از قبیل نظارت، کنترل امور و استقلال میشود و در این حالت به شرکتهای بیرونی وابستگی داریم. با تقویت بخش فناوری اطلاعات، بسیاری از مسائل شعبهها و جذب منابع نیز رفع میشود.شمسینژاد در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت تشکیل کارگروه بهبود فرآیندها تأکید کرد و گفت: این کارگروه باید با حضور نیروهای صف و ستاد تشکیل شده و با برگزاری جلسات مستمر، مسائل را بررسی و پیگیری کند.
وی افزود: تبلیغات در فضای مجازی و مجاب کردن مشتری و آموزش و فرهنگسازی نیز نکته بسیار بااهمیتی است. در این بخش نیاز به یک روابط عمومی بسیار قوی داریم که با شیوههای متعدد امور این بخش را پیش ببرد. باید مشتریانی را که از خدمات پیشخوان استفاده میکنند تشویق کرد و به ایشان امتیاز ویژه داد تا بتوانند تسهیلات با ضرایب بالاتر دریافت کنند.
شمسینژاد سخنان خود را این گونه ادامه داد: برای حل مشکل اعتبارات، باید جلسات منظم هفتگی و ماهانهای را بهصورت آنلاین با مدیریت شعب استانها داشته باشیم. این موضوع در دستور کار است و تا یک ماه آینده پیادهسازی خواهد شد. لازم است مرکز ارتباط با مشتری تقویت شود و دسترسیها افزایش یابد. همچنین زیرساختهای فناوری اطلاعات باید اصلاح شود.وی همچنین تأکید کرد: مزد خدمت باید با اولویت حفظ سودآوری بانک جایگزین کارمزد شود. چه راهکاری باید باشد تا بتوانیم کارمزدها را کاهش دهیم و قدرت رقابت با رقیب خود را افزایش دهیم؟ برای کاهش کارمزدها و افزایش قدرت رقابت باید در پی راهکار بود.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران در پایان خاطرنشان ساخت: امیدوارم با تلاش همکاران و پیگیریهای بنده، آقای نجدی و مدیریت شعب استان یزد، اهداف استان محقق شود.
شایان ذکر است در این جلسه حمیدرضا توسلی معاون فناوری اطلاعات، یوسف نجدی مدیر امور استانها و امیر حسینی مدیر شعب استان یزد نیز حضور داشتند.
هماهنگی بین صف و ستاد در سطح بالا
شرکت بیمه تجارتنو توانسته با ایجاد فضای مناسب کسبوکار در سالهای اخیر نام خود را در کنار بزرگان صنعت بیمه کشور قرار دهد. در این میان شعبه استان اصفهان از مهمترین شعب بیمه تجارتنو در کشور هست و به دلیل حضور شرکتها و کارخانجات و صنایع مهم در این استان همواره فضای مناسبی برای صنعت بیمه بوده و هست.به گزارش روابطعمومی بیمه تجارتنو؛ برای بررسی وضعیت بیمه تجارتنو و شعبه این شرکت در اصفهان، گفتوگویی با زهره بهرامیان نماینده شرکت بیمه تجارتنو با کد شماره 1131 انجامشده که در ادامه می خوانید.
در ابتدا گزارشی از وضعیت عملکرد نمایندگی خود ارائه کنید.
این نمایندگی فعالیت خود را از سال 1395 شروع کرده که تاکنون روند رو به رشدی را تجربه کرده است و در سال جاری پرتفوی حدود 150 میلیارد ریال را جذب کرده که همه رشته ها را مشمول می شود.
در حوزه مسئولیت، آتش سوزی، درمان، شخص ثالث و بدنه کار شده است. مهم ترین فعالیت این نمایندگی فروش بیمه نامهها و همکاری با حقوقیها بوده است. که قرارداد بیمههای چند سازمان دولتی معظم از جمله سازمان تامین اجتماعی با 44 شعبه، سازمان ملی زمین و مسکن، ادراه کل راه و شهرسازی ، آتش نشانی ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان منعقد شده است.
و همچنین شرکت خصوصی مانند شرکت بین المللی مهندسی سیستمها و اتوماسیون (ایریسا)، شرکت تجارت شیمی نقش جهان، کاشی تکسرام، کاشی نیلو، شرکت اوتیس، شرکت کهربا گستر، شرکت ظریف پلیمر و شرکت حمل و نقل رهروان درخشان در این نمایندگی صادر شده است.
وضعیت بیمه درمان شرکت و نمایندگی شما چگونه است؟
این نمایندگی سعی داشته در کنار پرتفوی درمان، سایر رشتهها را هم کار کند و ترکیب پرتفوی را حفظ کند. در بخش درمان بیمه شدگان زیادی داریم، با خدماتی که در این راستا انجام میشود در برندسازی شرکت تاثیر بسزایی داشته ایم.
در حوزه بیمه زندگی چه اقداماتی انجامشده است؟
در واقع استراتژی و سیاست گذاری شرکت بیمه تجارتنو فروش بیمههای زندگی است بر همین اساس همواره برای نمایندهها فروش این نوع بیمه نامهها اهمیت زیادی دارد درحالی که ضریب نفوذ بیمهنامههای اختیاری در کشور پایین است باید فرهنگ سازی در جامعه صورت گیرد. این نمایندگی در این رشته نیز قرارداد گروهی و خرده فروشی انجام داده است که قرارداد گروهی بیمه نامههای زندگی با شرکت بین المللی اتوماسیون و سیستم ها (ایریسا) از هلدینگ های فولاد مبارکه از جمله کارهایی بود که در این حوزه انجام شد.
به فرهنگ سازی اشاره کردید چه اقداماتی باید در این حوزه صورت گیرد؟
فرهنگ سازی و تغییر نگرش جامعه نسبت به بیمههای زندگی مستلزم همکاری از سوی ستاد و نمایندگان است. از یک سو شرکت بیمه تجارتنو با برنامههای تبلیغاتی آگاهی دهنده و بیمهنامههایی که نوآوری و نیاز جامعه در آنها باشد را ابداع کند.
و از سوی دیگر بازوی اجرایی که نمانیده و شبکه فروش در خط مقدم معرفی و جذب مشتری است می تواند در پیشبرد اهداف شرکت و توسعه بیمه های زندگی مشوق باشد.
تحول بزرگ در این بخش توسط نمایندگان کارآزموده انجام میشود و لازمه این امر آموزشهای مداوم نمایندگان و سرمایهگذاری جدی بر روی تربیت افراد متحصص مرتبط با حوزه بیمههای زندگی که باید به صورت کارگاههای بلند مدت انجام پذیرد و حس تعلق و تعهد به شرکت در نمانیدگان ایجاد شود.
نمایندگی شما چه اقداماتی در این حوزه انجام داده است؟
یکی از کارهای مفیدی که در این حوزه انجامشده است، تبلیغات میدانی بود تا شرکت بیمه تجارتنو را بیشتر به فضای مختلف کسبوکار و شهروندان بشناساند. بهعنوان نمونه در اتاق بازرگانی استان کارهای زیادی برای تبلیغات میدانی صورت گرفته است.
بیمه تجارتنو در ماههای اخیر اقدامات خوبی در حوزه دیجیتالی سازی انجام داده است. تحول دیجیتال و «بنو» در بیمه تجارتنو چه کمکی برای پیشبرد اهداف شما داشته است؟
بنو باعث ارائه خدمات بهتر به بیمهگذاران در راستای صدور، پرداخت و یافتن نزدیکترین مراکز ارائه خدمات میباشد و همچنین تکنولوژی ابزار مهمی برای توسعه فروش نمایندگان و برندینگ شرکت بیمه تجارتنو می باشد.
ترکیب نیروی انسانی نمایندگی شما در اصفهان در چه وضعیتی است؟
هشت نفر نیرو در این نمایندگی مشغول به کار هستند که 2 نفر کارشناس صدور، یک نفر بازاریاب و 5 نفر در بخش درمان فعالیت دارند.
حمایت ستاد بیمه تجارت نو از شعب شما برای پیشبرد اهداف شما چگونه است؟
حمایتهای خوبی از طرف شرکت بیمه تجارتنو برای بازاریابی شده است. در بسیاری از جلسات ما مدیران فنی و بیمههای زندگی از ستاد و تهران در این جلسات شرکت داشتند که این مساله سبب دلگرمی کمک زیادی شده و با کمک آنها و توانستیم قراردادهای خوبی را منعقد کنیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.