شماره: 1821 / ۱۴۰۰ بيست و هفتم دي
تعداد بازدید : 0
جعلی بودن جدول منتشر شده مالیات خودروهای لوکس
ماجرای اخذ مالیات از خودروهای لوکس و حواشی آن هر روز گسترده تر می شود. یک سری اخبار منتشر می شوند و تعدادی در تایید و تکذیب این خبرها بر می خیزند. در جدیدترین خبری که اخیرا اعلام شده است سازمان امور مالیاتی لیست مبلغ مالیات خودروهای لوکس را جعلی خوانده است ولی هنوز مبالغ درست مالیات این خودروها را مشخص نکرده است.سازمان امور مالیاتی در واکنش به انتشار ارقام ارزش خودروهای لوکس مشمول مالیات اعلام کرد: جداول و ارزشهای اعلامی منتشره در فضای مجازی مورد تایید این سازمان نبوده و فاقد اعتبار است.سازمان امور مالیاتی در اطلاعیهای اعلام کرد: به اطلاع میرسان هرگونه ارزشگذاری خودرو برای محاسبه مالیات با رعایت ملاحظات قانونی اجرایی و همچنین حقوق مردم منتشر و بر روی سایت سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.intamedia.ir قرار میگیرد.بدیهی است سایر جداول و ارزشهای اعلامی منتشره در فضای مجازی مورد تایید این سازمان نبوده و فاقد اعتبار است.
دیروز برخی رسانهها با انتشار جدولی میزان مالیات خودروهای لوکس را به اشتباه محاسبه کرده بودند، حالا سازمان مالیاتی در اطلاعیهای جدولهای منتشرشده را بیاعتبار خوانده و اعلام کرد: مبلغ مالیات هر فردی که خودروی بالای 1 میلیارد دارد، مشخص شده و بهزودی به او اعلام میشود.
مبنای ارزشگذاری خودروها ابتدای سال 1400 است و بهازای هرسالی که از سال تولید گذشته باشد، 10 درصد از ارزش خودرو کم میشود. (حداکثر تا 60 درصد)
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
مدیرعامل جدید فراری با تغییرات جدید این شرکت را رهبری می کند
همانطور که فراری به آینده نگاه می کند، مدیر عامل جدید آن، بندتو ویگنا، که سال گذشته منصوب شد، برنامه ای را ارائه می دهد که شرکت را به آینده سوق دهد.شاسی بلند، یک خودروی الکتریکی و تغییرات تکنولوژیکی بسیار بیشتر است.ویگنا جیانماریا فولگنزی، کهنه کار فراری را که از سال 2002 در این شرکت بوده، به عنوان مدیر توسعه محصول منصوب کرده است، در حالی که ارنستو لاسالاندرا به عنوان مدیر ارشد تحقیق و توسعه خدمت خواهد کرد. لاسالاندرا از STMicroelectronics به فراری می پیوندد، همان شرکتی که ویگنا قبل از اینکه مدیرعامل جدید فراری شود، در آن کار میکرد.سیلویا گابریلی به عنوان مدیر ارشد دیجیتال و داده این شرکت خدمت خواهد کرد و در سال 2019 با تجربه قبلی کار در مایکروسافت به فراری ملحق شد. فراری در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: دیوید آبات به عنوان مدیر ارشد فناوری و زیرساختها که از سال 2012 در فراری کار کرده است، خدمت خواهد کرد.آنجلو پسی یکی دیگر از دانش آموختگان STMicroelectronics است که به فراری می پیوندد و مدیر ارشد خرید و کیفیت خواهد شد. آندره آ آنتیچی که از سال 2006 در فراری کار می کرد و قبلاً مدیرعامل خودرو بود، به عنوان مدیر ارشد تولید این شرکت را هدایت خواهد کرد.ویگنا که 26 سال را در STMicroelectronics گذراند، در 1 سپتامبر نقش مدیرعامل را برعهده گرفت و فراری از تخصص او در بخش فناوری به عنوان دلیلی حیاتی برای استخدام خود یاد کرد. با وجود یک تیم مدیریتی جدید، دیدن اینکه چگونه این شرکت در صنعت خودروسازی در حال تغییر پیشرفت می کند، جالب خواهد بود.
شکست رکورد روزانه تکمیل و تجاریسازی در ایرانخودرو
با تکمیل و تجاریسازی 5817 دستگاه خودرو در پنجشنبه هفته گذشته، رکورد روزانه تجاریسازی و عرضه در ایرانخودرو شکسته شد که با افزوده شدن این تعداد، آمار تجاری سازی در طول هفته گذشته به 19 هزار و 300 دستگاه خودرو رسید.با برنامهریزیهای صورت گرفته در گروه صنعتی ایرانخودرو و براساس راهبرد وزارت صمت در تنظیم بازار خودرو، تکمیل و تجاریسازی خودرو در این گروه صنعتی شتاب گرفته و بر همین اساس پنجشنبه هفته گذشته کارکنان این مجموعه توانستند از رکورد روزانه تجاریسازی خودروها عبور کنند.براساس تعهدات خودروساز بزرگ کشور در بسته ساماندهی صنعت خودرو، با تحقق الزامات و تامین قطعات حساس الکترونیک، در سه ماهه پایانی امسال 160 هزار دستگاه خودرو وارد بازار خواهد شد..
نیسان سیلویا در سال 2025 به عنوان خودروی الکتریکی بازمی گردد
نیسان در حال بازگرداندن سیلویا است که در ایالات متحده با نام های 200SX و 240SX شناخته می شود.این خودروساز ژاپنی در حال احیای این مدل در قالب پروژه سیلویا تمام الکتریکی است. این بدان معناست که اگر بخواهیم این شایعه را به عنوان حقیقت در نظر بگیریم، سیلویا به عنوان یک خودروی الکتریکی بازخواهد گشت.در این گزارش اشاره شد که کل این طرح توسط رندر سیلویا الکتریکی از سال گذشته آغاز شد. رستاخیز مجدد این کوپه نمادین توسط متیو ویور، معاون نیسان دیزاین اروپا ساخته شد.جزئیات بیشتری در مورد این پروژه احیای سیلویا وجود نداشت، به جز اینکه گفته میشود سرعت آن به سرعت در حال افزایش است و در حدود سال 2025 خواهد رسید. این که آیا این خبر خوبی است یا خیر، همه چیز به شما بستگی دارد. با این حال، مانند بسیاری از شایعات در صنعت خودرو، این گزارش را نباید به طور قطعی در نظر بگیریم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
خودروسازان احتمالا دادگاهی می شوند
مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران تصریحکرد: درصورتی که در گزارشهای فنی محرز شود خودروسازان برخلاف تعهداتشان در خصوص ایربگها عمل کردهاند، بهطور قطع برخورد قضایی با آنها انجام خواهد شد.
بیستم دی ماه بود که تصادفی زنجیرهای در خوزستان به وقوع پیوست و در جریان آن بیش از 50 تن مصدوم و کشته شدند. آن چیزی که در این سانحه موجب حیرت همگان شد، باز نشدن ایربگهای خودروها بود که بار دیگر ضرورت نظارت دقیقتر بر کیفیت خودروها را گوشزد کرد.
در این زمینه، «پیمان پیرایش» مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران دیروز (یکشنبه) درخصوص آخرین وضعیت موضوع ایربگهای خودروهای حادثه رانندگی در بهبهان، افزود: ایربگ یکی از استانداردهای اولیه در تولید خودرو است که از سوی سازمان ملی استاندارد مورد بررسی قرار میگیرد.
وی بیانداشت: نصب ایربگ در خودروها از سال 91 اجباری و از سال 92 اجرایی شد و تا امروز در آزمون خودروها در برخورد از روبهرو تست میشود و تا نتیجه آزمایشات واصل نشود، سازمان ملی استاندارد هیچ تاییدیهای برای خودروها نمیدهد.
پیرایش خاطرنشانکرد: با تاییدیههای سازمان ملی استاندارد، تعهدات خودروسازان مبنی بر رعایت استانداردها در تولید انبوه و در ادامه نظارتهای ما، تولید خودروها انجام میشود.
وی گفت: در تصادف اخیر بیان شده که ایربگ هیچیک از خودروهای ایرانی باز نشده است، در این زمینه سازمان ملی استاندارد مکاتبهای با پلیس راهور ناجا داشته تا گزارش مربوطه را در اسرع وقت در اختیار ما قرار دهد و علاوه بر آن به ما اجازه دهند یک تیم تخصصی برای بررسی فنی خودروها در پارکینگ مربوطه اعزام کنیم.
مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران تصریحکرد: در صورتی که در بررسیهای فنی محرز شود خودروسازان برخلاف تعهداتشان عمل کردهاند، بهطور قطع برخورد قضایی با آنها انجام خواهد شد.
وی در خصوص شائبههای طرح شده مبنی بر احتمال دستکاری ایربگ از سوی صاحبان خودروها، اظهار داشت: ایربگ خودرو در سمت سرنشین را میتوان غیرفعال کرد، زیرا اگر کودک خردسال یا نوزاد در آن بنشیند، باز شدن ایربگ میتواند به کودک آسیب بزند.
پیرایش ادامهداد: ایربگ یک بالش نرم نیست، بلکه کیسه هوایی است که با سرعت 400 کیلیومتر بر ساعت باز میشود و اگر فردی که روی صندلی خودرو نشسته فاصله و شرایط لازم را نداشته باشد، شاید موجب آسیب شود؛ به همین دلیل خودروساز در سمت سرنشین آپشنی تعبیه کرده که بتوان ایربگ را غیرفعال کرد.
وی تصریحکرد: البته باید توجه داشت در تصادفات کوچک با سرعت پایین، ایربگها باز نمیشوند و باید زاویه برخورد و شدت ضربه طوری باشد که موجب تحریک چاشنیهای انفجاری ایربگ شود.
این مقام مسوول سازمان ملی استاندارد اضافهکرد: بخشی از ایربگها تولید داخل هستند، اما برخی از قطعات ایربگها از خارج کشور تامین میشود که در خصوص آن قطعات نیز باید بررسیهای لازم انجام شود.
وی در خاتمه خاطرنشانکرد: روز گذشته نامه سازمان ملی استاندارد به پلیس راهور ناجا ارسال شده و امیدواریم تا پایان هفته بتوانیم گزارش جامعی در این زمینه داشته و به مردم اطلاعرسانی کنیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
نظر خودروسازان درباره کیفیت ایربگهایشان!
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور در خصوص باز نشدن ایربگ خودروها در تصادف زنجیره ای بهبهان گفت: اظهار نظر درخصوص تصادف زنجیره ای اخیر نیازمند بررسی کارشناسی است.دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور، در خصوص باز نشدن ایربگ خودروهایی که در تصادف زنجیره ای بهبهان دچار سانحه شده و نگرانیهایی را در این خصوص به وجود آورده است، عنوان کرد: از رسانه ها و افکار عمومی دعوت می کنم تا اجازه دهند اقدامات کارشناسی لازم در این زمینه انجام شود؛ در این صورت اگر مشکل به وجود آمده، مربوط به ایرادات فنی یا قطعه و... باشد، در بررسی های کارشناسی روشن شده و به اطلاع مراجع رسمی، مسوولان و مردم خواهد رسید.
آرش محبی نژاد با بیان اینکه بررسی این اتفاق یک اقدام کارشناسی بوده و نمی توان به صورت کلی در این زمینه اظهار نظر کرد، گفت: ایربگ در خودروهای مختلف با سطح کیفیهای مختلف، متنوع است. برخی از خودروها که شامل اکثر خودروهای داخلی می شود، تنها از ایربگ مقابل راننده و نهایتا سمت کمک راننده برخوردارند. عموما خودروهای خارجی از ایربگ های ساید یا بغل نیز برخوردار هستند. بسته به کیفیت خودروها و نحوه طراحی آن، ایربگ های مختلفی در خودروهای متنوع تعبیه می شود.
وی با اشاره به اینکه در تصادف مذکور، بسیاری از ضربه ها از عقب به خودروها وارد شده و در این صورت اصولا ایربگ های جلویی خودرو عمل نمی کند، اظهار کرد: هم چنین بسیاری از خودروهایی که در این تصادف دچار حادثه شده اند بسیار قدیمی بوده اند، به گونه ای که یا ایربگ نداشتند یا ایربگ آنها غیرفعال بوده است.
به گفته دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور، اظهار نظر ما به عنوان انجمن قطعه سازان در خصوص یک حادثه خاص، نیازمند انجام یک اقدام کارشناسی و بررسی ویژه است.
وی با بیان اینکه عمر مفید یک ایربگ 10 سال است، خاطرنشان کرد: هم چنین این قطعه دارای برخی مشخصات فنی است که موجب می شود تنها در شرایط مورد نظر عمل کند.
محبی نژاد با تاکید بر اینکه در تصادف مذکور، حتی ایربگ خودروهای خارجی که دارای استاندارد بالاتری نیز بوده اند، عمل نکرده است، گفت: به همین جهت عملکرد ایربگها تا حد زیادی به نوع تصادف و شرایط موجود بازمی گردد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
کلید خوردن استیضاح وزیر صمت؛
تعداد بازدید : 2
ایربگهای باز نشده کار دست وزیر داد!
نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد یک آزمایشگاه مناسب برای آزمایش خودرو ندارد، این سازمان وظیفه داشت که آزمایشگاهی برای خودرو تاسیس کند، در جاده قم زمینی هم برای این کار اختصاص داده شد تا در مورد تخریب و تصادف خودرو آزمایشها انجام شود، اما سازمان ملی استاندارد چندین سال است که هنوز این پروژه را به نتیجه نرسانده است.
علی جدی در مورد تصادف بهبهان و اینکه ایربگ حتی یک خودرو از ۵۹ خودروی درگیر باز نشده اظهار کرد: این موضوع در مورد خودروهای داخلی عجیب نیست و با صرف ورود سازمان ملی استاندارد یا سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان مشکل خودروسازان ما حل نمیشود. این موضوع میتواند بابی باشد برای اینکه بالاخره به فکر حل اصل مشکل باشند.
وی افزود: صرف جریمه مشکل خودروسازی ما را حل نمیکند؛ اگر ما میخواهیم اصل مشکل را حل کنیم باید به سمت رقابتی کردن خودروسازی و تقویت بخش خصوصی در این حوزه برویم. واردات در حدی که کسری تولید داریم برای ایجاد رقابت هم میتواند کمک کند. مجموع این عوامل میتواند باعث شود خودروساز حس کند که رقیبی دارد و از نظر کیفیت و کمیت مقایسه میشوند. در این صورت خودروساز سعی میکند که به سمت اصلاح کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش برود.
جدی تصریح کرد: اینکه ما همه راهها را بستهایم و هیچ مقایسهای وجود ندارد، نه خودروی خارجی وارد میشود و نه بخش خصوصی را تقویت میکنیم و عملا به شکل انحصاری بازار در اختیار این خودروسازان است، دیگر انگیزهای برای بهتر شدن ندارند چراکه بازار برای خودروهای خود دارند، قرعهکشی انجام میشوند و همه مردم در صف هستند؛ لذا انگیزهای برای بهتر شدن ندارند و برای حل مشکل باید به سمت رقابتی کردن تولید خودرو برویم و علاوه بر واردات، بخش خصوصی را هم تقویت کنیم. این راه حلی است که باید پیش گرفته شود در غیر این صورت در هر مقطعی مشکلی پیش میآید، میگوییم خودروسازی مشکل دارد، حل هم نمیکنیم و تفاوتی هم در حال مردم نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: آنچه بیش از همه در این میان به محاق میرود حقوق مصرفکننده است، سازمان حمایت باید در این مورد ورود کند، آپشن ایربگ را روی خودرو گذاشتهاند و پول آن را هم از مردم گرفتهاند و اگر قرار باشد عمل نکند، سازمان حمایت باید ورود کند و این موضوع را دنبال کند.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نقش سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان استاندارد هم در زمان پلاکگذاری و ... میتواند ورود کند و جلوی پلاکگذاری خودروهای بیکیفیت را بگیرد تا استانداردها مطابق آنچه الزام است رعایت شود. متاسفانه سازمان ملی استاندارد هم به وظیفه خود عمل نکرده است. ما در برنامه ششم هم تعریف شده که باید چه کنترلی انجام دهند تا خودروها به سطح مورد نظر دست پیدا کنند، سازمان ملی استاندارد هم در این حوزه ضعیف عمل میکند.
وی اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد یک آزمایشگاه مناسب برای آزمایش خودرو ندارد، این سازمان وظیفه داشت که آزمایشگاهی برای آزمایش خودرو تاسیس کند، حتی در جاده قم زمینی هم برای این کار اختصاص داده شد تا در مورد تخریب و تصادف خودرو آزمایشها انجام شود، اما سازمان ملی استاندارد چندین سال است که هنوز این پروژه را به نتیجه نرسانده و عملا هنوز آزمایشگاه مناسبی هم ندارد. ما از سازمان حمایت خواستیم و سازمان ملی استاندارد را هم میخواهیم تا در جلساتی که برگزار میشود این موضوع مطرح شود.
جدی با اشاره به موضوع استیضاح وزیر صمت گفت: مسئله اساسی در استیضاح وزیر صمت هم که کلید خورده، همین موضوع خودرو است. هنوز در هیئت رییسه اعلام وصول نشده، اما قیمت و کیفیت خودرو موضوع اصلی در این استیضاح هستند علاوه بر این موضوع واردات خودرو بود. سوالات استیضاح مشخص است و امضا هم شده، اما نظر هیئت رییسه مجلس بر این است که هنوز برای استیضاح زود است تا بتواند تعامل ایجاد کند از همین روی فکر نمیکنم تا قبل از عید استیضاح به صحن داده شود. استیضاح وزرای دیگری هم امضا شده، اما هنوز هیئت رییسه اعلام وصول نکرده و در حال تعامل است.وی همچنین تصریح کرد: استیضاح وزیر صمت را حدود ۱۹ نفر امضا کردند، از کمیسیون صنایع هم ۲ یا ۳ نفر استیضاح را امضا کردهاند، استیضاح حداقل با 10 امضا عملی میشود. به هرحال موضوع خودرو باید حل شود. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از سوالهایی که از وزیر صمت از طرف نمایندگان وجود دارد و به کمیسیون صنایع ارجاع داده میشود، در حوزه خودرو است. وزیر هم برنامهای ارائه داده و میگوید زمان میخواهد. مجلس هم بیتفاوت نیست و پیگیری میکند.
جدی افزود: خودروسازی باید به سمتی باید برود که خصوصی شده و دولت خودش را کنار بکشد و یک رقابت بینالمللی در بازار شکل بگیرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا مطرح کرد:
تعداد بازدید : 0
مهمترین اولویت سایپا تکمیل و تجاری سازی خودروهای ناقص است
مدیرعامل گروه خوروسازی سایپا گفت: با توجه به شرایط خاصی که در سال های گذشته در حوزه صنعت و بازار خودرو کشور به وجود آمده، خودرو به کالا و محصولی سیاسی تبدیل شده و بخش های زیادی از حاکمیت با آن مرتبط شده اند؛ از این رو لازم است تا تمام تمرکز خود را روی اجرای برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت و تحقق هدفگذاری های صورت گرفته در این بخش قرار دهیم.
به گزارش سایپانیوز، محمدعلی تیموری اظهار کرد: مهمترین موضوع حال حاضر، بحث خودروهای ناقص دو خودروساز بزرگ کشور است که باعث شده بسیاری از اقشار جامعه درباره آن صحبت و اظهارنظر کنند، بنابراین نخستین و مهمترین کار ما در کوتاه مدت، تمرکز روی تکمیل و تجاری سازی این محصولات است.
تقویت زنجیره تامین و عرضه سایپا
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه کاهش خودروهای ناقص در پارکینگ های سایپا را به صورت شبانهروزی دنبال خواهیم کرد، افزود: برای عملی شدن این برنامه و همچنین تحقق هدفگذاری های صورت گرفته در بحث افزایش تیراژ تولید، به همراهی و تقویت زنجیره تامین نیاز مبرم داریم؛ از این رو، 80 درصد توان مالی و غیرمالی ما باید به سمت زنجیره تامین سوق داده شود.
تیموری ادامه داد: بعد از زنجیره تامین، باید به زنجیره عرضه که حوزه فروش و خدمات پس از فروش را شامل میشود، توجه ویژه ای داشته باشیم؛ چرا که این بخش از گروه، در ارتباط مستقیم با مردم هستند و نوع عملکرد آنها تاثیر زیاد و تعیین کننده بر تصویر ذهنی جامعه و رضایت آنها از سایپا خواهد گذاشت.
وی با اشاره به این موضوع که کمبود قطعات در سطح نمایندگی های سایپا یک چالش اساسی است که باید به سرعت برطرف شود، افزود: برای تقویت شبکه خدمات پس از فروش، زنجیره تامین سایپا نیز نقش کلیدی خواهد داشت و می توان با تامین به موقع، به اندازه و باکیفیت قطعات، زمینه های افزایش رضایت مشتریان را فراهم کرد.
کیفیت بیشتر و قیمت کمتر با تولید اقتصادی محصول
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: یکی از مشکلاتی که همواره صنعت خودرو ایران را با مشکل مواجه کرده، تولید محصول با تیراژ کم یا نهایتا متوسط است که در خودروسازان برتر دنیا، امری نکوهیده و فراموش شده است.
تیموری اظهار کرد: اگر تولید یک محصول اقتصادی نباشد، نمی توانیم کیفیت بیشتر و قیمت تمام شده کمتر را در آن انتظار داشته باشیم؛ بنابراین اقتصادی کردن تیراژ تولید هر یک از محصولات یکی از برنامه های اصلی ما خواهد بود و در طراحی و تولید محصولات جدید نیز این موضوع شرط اصلی به حساب می آید.
وی گفت: یکی از راهکارهایی که برای تولید اقتصادی محصولات مدنظر ماست، همکاری دو خودروساز بزرگ کشور است که می تواند با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت محقق شود.
مشارکت قطعه سازان در طراحی محصولات جدید
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه به ظرفیت بالای صنعت قطعه سازی در کشور اشاره کرد و افزود: ما در زنجیره تامین قطعات مشکلی نداریم اما پاشنه آشیل سایپا همیشه موضوع موتور و قوای محرکه بوده که البته با فراگیر شدن خودروهای اتوماتیک، مشکل گیربکس نیز اخیرا به آن اضافه شده است. این موارد باید با یک برنامهریزی کامل و عملیاتی، در کوتاه مدت برطرف شود.
تیموری با بیان اینکه هیچ نگرانی برای اعطای مسئولیتهای بیشتر به قطعه سازان کشور نداریم، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که باید در دستور کار قرار گیرد، مشارکت و همراهی قطعه سازان از مراحل اولیه طراحی محصولات جدید است؛ چرا که اگر قطعهساز از آغاز کار، در جریان طراحی و ویژگی های محصول قرار نگیرد و نظرات خود را اعلام و اعمال نکند، منجر به اتلاف وقت و هزینه های زیادی خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.